Clasificarea anvelopelor: premium, decente, ieftine

Oamenii de la Tyre Reviews au pus cap la cap o listă cu anvelopele în funcție de clasificarea lor: premium, mid range, economy și budget, ca să avem idee cam pe unde se încadrează ce vrem să cumpărăm și să nu mai comparăm cauciucurile premium cu cele ieftine.

Așadar, lista:

Anvelope Premium

  • Bridgestone
  • Continental
  • Dunlop
  • Goodyear
  • Michelin
  • Pirelli

Anvelope Mid Range

  1. Avon
  2. Barum
  3. BFGoodrich
  4. Cooper
  5. Falken
  6. Firestone
  7. Fulda
  8. General
  9. GT Radial
  10. Hankook
  11. Kumho
  12. Lassa
  13. Marangoni
  14. Metzeler
  15. Nexen
  16. Nokian
  17. Toyo
  18. Uniroyal
  19. Vredestein
  20. Yokohama

Anvelope Economy

  1. Achilles
  2. Aeolus
  3. Apollo
  4. Atlas
  5. Ceat
  6. Cordiant
  7. Dayton
  8. Debica
  9. Dmack
  10. ESA Tecar
  11. Evergreen
  12. Federal
  13. Formula
  14. Hercules
  15. High Performer
  16. Infinity
  17. Interstate
  18. Kenda
  19. Kleber
  20. Kormoran
  21. Landsail
  22. Laufenn
  23. Marshal
  24. Matador
  25. Maxtrek
  26. Maxxis
  27. Mentor
  28. Meteor
  29. Millennium
  30. Nankang
  31. Neuton
  32. Nitto
  33. Point S
  34. Prestivo
  35. Radar
  36. Riken
  37. Sava
  38. Semperit
  39. Silverstone
  40. Sonar
  41. Sumitomo
  42. Sunny
  43. Tigar
  44. Torque
  45. Viatti
  46. Viking
  47. Zeetex
  48. Zeta

Anvelope Budget

  1. Accelera
  2. Admiral
  3. Altenzo
  4. Austone
  5. Autogrip
  6. BCT
  7. Belshina
  8. Capitol
  9. Davanti
  10. Delinte
  11. Dextero
  12. Durun
  13. Event
  14. Forceum
  15. Fortuna
  16. Fullrun
  17. Fullway
  18. Gislaved
  19. Goodride
  20. Haida
  21. Hero
  22. Herse
  23. Hifly
  24. Imperial
  25. Insa Turbo
  26. Jinyu
  27. Kinforest
  28. King Meiler
  29. Linglong
  30. Maloya
  31. Mastercraft
  32. Mastersteel
  33. Mayrun
  34. Minerva
  35. Mohawk
  36. Nordexx
  37. Ovation
  38. Pace
  39. Petlas
  40. Platin
  41. Premiorri
  42. Primewell
  43. Roadstone
  44. Rockstone
  45. Rotalla
  46. Rovelo
  47. Runway
  48. Sailun
  49. Sportiva
  50. Star Performer
  51. Starfire
    Starmaxx
  52. Sunew
  53. Sunitrac
  54. Syron
  55. Taurus
  56. Tracmax
  57. Trazano
  58. Triangle
  59. Tristar
  60. Tyfoon
  61. Unigrip
  62. Wanli
  63. Westlake

cauciucuri

“cauciucuri” via shutterstock

70 comentarii

  1. Anvelopele Avon, crema pentru drumuri, sau cum?

    Thumb up 9 Thumb down 2
  2. Firestone si Toyo sunt midrange? :/

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. deci yokohama e un fel de barum si putin peste debica

    Thumb up 0 Thumb down 2
  4. Pirelli vară și Yokohama iarnă… guess I’m good.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  5. Eu n-aș cataloga Nokian ca fiind anvelope mid-range. Sunt pe timp de iarnă sunt cele mai lăudate și nu-s rele nici pe timp de vară.

    Thumb up 9 Thumb down 3
  6. La fel cum zicea cineva mai sus, unele nume din sectiunea mid-range sint chiar cele de virf, in anumite domenii. De ex. daca vrei cauciucuri de SUV/4×4 de noroi (mud terrain), BFG, Cooper sau General sint cam singurii care fac cauciucuri decente. Ca au si Goodyear sau Dunlop sa zicem cauciucuri in zona asta, e doar asa de palmares (ca nu se gasesc pe marimile dorite de tine, performanta mediocra, pret astronomic, deci vinzari spre zero). Iar Continental in zona premium…. o fi fost acum 10 ani. Mai nou e nu mai pun asa ceva pe masinile mele niciodata. Michelin in schimb, ruleazå.

    Thumb up 2 Thumb down 2
    • Pai clasamentul asta probabil se bazeaza pe cauciucuri pt uz normal pe sosea, nu offroad. Ca daca intram pe nise vedem cauciucuri de tractoare, combine de recoltat si bascilante de mina…

      Thumb up 8 Thumb down 0
  7. Conti si Semperit se fac pe aceasi linie de fabricatie cu aceleasi materiale. Sunt functionalitati pe care le teste le indeplineste mai bine Semperit. Hai success la analize si comentarii

    Thumb up 2 Thumb down 2
  8. Cred ca totul e subiectiv, depinzand de masina, am avut de vara michelin si am trecut la vredestein, s-a schimbat total masina, in bine. De iarna de la michelin la nokian si e altceva, tot in bine. Pe tyretest.com am vazut ca michelin nu prea se impaca cu masina mea, si mai cunosc cazuri, Hankook pe logan sunt degeaba dar puse pe un fiat sunt exceptionale. Pobabil ungiurile de la geometrie, suspensiile, se impaca sau nu cu gumele.

    Thumb up 2 Thumb down 3
  9. Din ce am avut pot spune asa:
    Michelin Pilot Exalto super aderenta si rezistenta la uzura la 40000 erau la jumatate din uzura le-am schimbat de batranete
    Michelin Premacy resistenta la uzura ok in rest submediocre
    Debica mizerie criminala
    Continental Sport Contact super aderenta ploaie uscat si zgomot redus
    Yokohama S Drive aderenta buna dar uzura foarte rapida 30 k sunt gata
    Pirelli Cinturato au facut galci dupa 3k de km
    Falken Ziex 914 silentioase si cu aderenta buna fara probleme pe ploaie
    Falken FK 452 super ok pe masina sport
    Hifly Iarna aderenta buna dar extrem de zgomotoase
    Michelin Alpin best of the best pentru iarna

    Thumb up 3 Thumb down 2
  10. Deci din surse sigure Continental, Semperit si Barum sunt toate facute de Continental Tyres si sunt clasificate din fabrica: Continental – Premium, Semperit – Mid range si Barum – Low Range. Chiar si pretul reflecta clasificarea data de producator deci nu stiu de unde au scos cei de mai sus Barum – Mid si Semperit – Low.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. B-ul pentru “ploaie” si doua urechi la zgomot. restul sunt fitze pret platit pentru nume

    Thumb up 4 Thumb down 2
  12. Semperit sunt mai scumpe ca Barum. Si cele de iarna de la smperit sunt mai performante…
    As zice ca producatorul ar dori sa le clasifice fix invers.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  13. asta cu pretul e subiectiva treaba. Un Barum pt masina mea e 240 lei, un Semperit e 220 lei.

    Barum era in topul Adac pentru anvelopele de iarna. Coeficientii de consum si franare pe ud sunt la fel, iar la decibeli sunt la fel. Deci teoretic singura diferenta ar fi uzura in timp, dar si Barum stau foarte bine la asta.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  14. Bridgestone de vara, Michelin de iarna. Am anvelopa de pe rezerva (normala ca dimensiune) chiar cea din fabrica, Bridgestone. Are 10 ani si e nefolosita. Stand la cutie, ferita de soare, e impecabila, nu are crapaturi. Am folosit-o vara asta cand a inceput una din anvelope sa scape aer pe la o gaura reparata cu celebrul snur bagat cu sula. Acum urmeaza sa schimb vara-iarna si rezerva o pun la locul ei. Incredibil cat de bine s-a pastrat.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  15. GT Radial sunt niste jeguri! Cauciucuri noi cumparate, sub 10k km facuti, explozie de cauciuc!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. Anu asta, in concediu, m-am uitat pe masina inchiriata si aveam niste mizerii de astea mid-range. Mi-am zis : pana aici mi-a fost. Evident ca am facut pana dupa 7 zile. Asa ca pe mine nu ma mai prinzi cu “mid range-uri”.

    Thumb up 0 Thumb down 6
    • because fuck logic. nimic despre cum se comporta in curbe, pe ud, cum franezi cu ele, cat de zgomotoase sunt, doar.. am facut o pana deci cauciucurile sunt proaste.


      Comentariu apreciat. Thumb up 12 Thumb down 0
  17. M-am convins de mult cu cauciucurile premium. Bani multi aruncați pe fereastra. Singurele de care am fost mai mult decat mulțumit au fost Pzero Pirelli.
    Acum rulez numai cu cauciucuri “budget” la care sunt atent cand le iau sa vad anul fabricației, nivelul de zgomot produs si cum se comporta pe ploaie (foarte important pentru mine, dat fiind ca stau intr-o tara unde ploua ceva mai mult si am un condus sportiv)

    La fel sta treaba si cu uleiul. Presupun ca o pot confirma multi care sunt in domeniu. Performanțele uleiurilor sintetice au ajuns la acelasi nivel indiferent de brand.

    Thumb up 6 Thumb down 7
    • Nu sunt bani aruncati pe fereastra.
      De-a lungul timpului am incercat destule seturi de vara de la diferiti producatori, nimic nu se apropie de Michelin Pilot SuperSport (mai ales pe ploaie!).

      De iarna am avut mai putine seturi si intotdeauna alea mai scumpe au fost mai bune (Debica Frigo < Barum Polaris < Michelin Alpin A4 ~ GoodYear Ultragrip 9).
      Pentru masina actuala o sa iau tot ceva din gama premium. Probabil o sa merg pe Pilot Alpin sau ceva Continental/GY, in functie de preturi si stocuri.

      FFS daca si la cauciucuri facem economie…

      Thumb up 4 Thumb down 0
  18. mid range de iarna si budget de vara, sunt gg

    Thumb up 0 Thumb down 2
  19. http://www.consumersearch.com/snow-tires

    pt iarna nokian sunt cele mai bune! Dar probabil topul e facut / toata gama.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  20. Parca anul trecut scosese Michelin niste anvelope care pe masura ce se uzeaza le creste aderenta. Premier A/S / EverGrip vad ca se numesc.
    Are cineva ? Pe site vad ca este o singura opinie si aia pe un nr mic de kilometri.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. Lol. BFG sunt mid range. E cineva drăguț sa-mi spună care este echivalentul premium?

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • BFG sunt produse de Michelin si sunt considerate mid-range (michelin au 3 clasificari, BFG si Kleber sunt considerate mid-range in timp ce Tigar si alte asemenea sunt budget – evident, singurele premium sunt Michelin)
      Acum ca pentru off-road nu se produc de catre brandul premium, asta e altceva, insa BFG produc si cauciucuri “stock” si nu sunt premium.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  22. Te rog ca pe viitor sa faci texte care sa permita glumele, sa poti spune ceva comic in legatura cu ele. La asta cu cauciucurile ma chinui de 10 minute si nimic, nu imi vine nimic distractiv in minte nici legat de post, nici de ce au scris antevorbitorii mei.
    La obiect, pe masini Continental sport contact 5 se tocesc ca niste tarfe dar sunt foarte silentioase si au aderenta super pe orice vreme vara, Vredestein Winter 4 extreme au fost foarte ok iarna, design placut optic, aderenta foarte buna, cam galagioase in schimb. Dunlop ST30 – odioase. Pe moto, Michelin Pilot Power au rulat mega fin, aderenta super.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  23. Hmmm.. eu am Bridgestone de iarna si Continental de vara.
    Dar recunosc ca in zona Mid sunt 2-3 branduri despre care perceptia mea alimentata probabil de un marketing foarte bun era ca sunt peste ale mele…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  24. Danubiana sau Victoria sunt Extra Premim Brand Tyres,sunt un fel de Vertu al caucioacelor,din cauza asta nu le-au bagat in clasamentul saracilor.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  25. Imi place ca multi nu inteleg cum sta treaba cu clasificarea premium/mid range/economy/budget si-i dau inainte ca nush ce marca e la mid range, da’ cauciucurile sune mai performante decat unele premium. Pai ma copilasi, daca nu v-ati prins, clasificarea asta nu e in functie de performante. E ca si cum te-ai plange ca vai, de ce nu e VW marca premium, ca uite, un Passat are dotari mai misto decat un Audi A2.

    PLM, rumani.

    Thumb up 5 Thumb down 3
  26. Am avut pe Fiat gume Bridgestone de vara,echipata masina din fabrica.Pot spune ca au fost foarte proaste,aderenta canci,la pornire in tromba parca erau cauciucuri facute din bachelita sau plastic dur,iar in curbe luate putin mai tare,fugea masina in parti.Nu scartait,nu aderenta,nimic.Probabil erau niste gioarse facute prin Turcia.Acum am Pirelli,super bune,isi fac treaba bine de tot.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  27. Le-am încercat pe toate și nu mi-am găsit satisfacție decât pe Michelin pilot super sport xs – extra load. Recomand la toti cei cu gardă mică. Frânare impecabilă pe umid/uscat.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  28. Chiar sunt curios care le-au fost criteriile. Că nah, de pe urma tyrereviews îmi tot iau anvelopele de câțiva ani. Și cam prin toate topurile la gume de iarnă Vredestein și Nokian sunt pe locuri fruntașe. La alea de vară, în primăvară mi-am luat Hankook în urma unor topuri și teste de pe la ei.

    Cum sula calului ai ajuns să definești “premium” ? Doar ca preț ? Îți face Dunlop și-un sex oral dacă cumperi guma de la ei ? Ce căcat înseamnă “premium” ???

    Thumb up 2 Thumb down 0
  29. Am de 3 ani un set de Michelin Energy Saver + si pot spune ca sunt exceptionale (mult peste Bridgestone-urile cu care a venit masina din fabrica, la toate capitolele: consum, aderenta pe uscat/umed, zgomot, etc)
    Cauciucuri de iarna am avut unele Kleber – in toamna asta implinesc 7 ani, au aprox 50.000 km si ar mai merge lejer inca 20.000 dar o sa le schimb pt ca sunt prea vechi si investitia nu e mare pt unele noi. Am fost foarte multumit de Kleber, m-au surprins placut – in afara de faptul ca au zgomot ceva mai ridicat (se aude un usor suierat la >110km/h) in rest au fost impecabile, am urcat pante pe drumuri complet acoperite cu 20 de cm de zapada (am megane2 btw, deci nu vreun 4×4) si aderenta pe zapada e foarte buna. N-am fost nevoit sa pun niciodata lanturi pe roti.
    Acum trebuie sa ma decid intre BFG si Michelin pt noul set de iarna…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  30. Si la premium si la midrange producatorii acopera o plaja larga, nu poti compara un bridgestone ieftin cu un nokian dublu ca pret, compara cu ceva similar ca pozitionare in gama. Comparatia e facuta probabil pe toata gama, altfel ce sens are.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  31. Dunlop sunt foarte bune, dar se duc repede.
    “Cauciucele” astea premium se simt in momente nasoale, am lovit cu viteza o bordura si pe langa geanta indoita am avut un cauciuc crapat dar nu spart, fara galma – marca Firestone. Petec pe interior si ala e, merge fara probleme ca e de iarna.
    Un coleg a lovit o bucata de lemn si s-a dus dracului cauciucul Weber de iarna rulat un singur sezon.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  32. Care este diferenta intre Budget si Economy

    Thumb up 0 Thumb down 0
  33. Nu ma pot decide intre Belshina si Haida :)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  34. Eu sunt extrem de multumit de Goodride. Am luat din intamplare in 2009(parca) 2, fiind cele mai ieftine la momentul ala(nu prea aveam cine stie ce bani), iar dupa ceva ani am cautat aceeasi marca, intrucat m-au multumit. Sunt foarte bune la aderenta, nu foarte zgomotoase, nu consumi foarte mult cu ele montate. Aveam bani sa iau si ceva mai scump(poate chiar premium, ca aveam nevoie doar de 2), insa nu am simtit nevoia. De ce sa te legi la cap fara sa te doara?

    Thumb up 0 Thumb down 1
  35. N-am auzit de nicio marcă de la Budget. Brusc, mă simt mai bogat!

    Thumb up 2 Thumb down 1
  36. Am rulat pe Nokian Line dot 2015 vara asta si sunt foarte multumit. Trec prin apa fara sa simti. Pentru masina mea(Ford Fiesta) se potrivesc de minune. Pneurile de iarna sunt Fulda, dar ma gandesc sa schimb tot cu Nokian avand in vedere ca sunt tatici pe zona asta.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  37. Cele sase fara discutie sunt marci premium de anvelope. In rest, e destul de greu de facut un clasament exact, care e Economy si care e Budget… De exemplu Interstate apare la Economy si Petlas la Budget, dar calitatea Petlas este mult peste Interstate si peste multe alte branduri catalogate drept Economy (superioare). Si exemplele pot continua.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  38. Am avut Michelin de vara noi, Continental si Dunlop sh-uri. Acum am Yokohama noi. Nu vad nicio diferenta intre ele. Cum fac unii diferentele astea, nu stiu. Adica cand spui ca X e mai bun pe ploaie, inseamna ca cu altele ai derapat sau ti-a fugit, sau ai stat sa masori distanta de franare? Multi cred ca scriu ce viseaza..

    Thumb up 6 Thumb down 1
  39. Pai nu e clasament, sunt puse in ordine alfabetica

    Thumb up 1 Thumb down 0
  40. Uneori e util sa aveti in agenda aceasta “schema”:
    === Continental – 1971. Europa.
    Semperit – Austria 1896. Aparţine Continental.
    Barum – Cehia 1945. Aparţine Continental.
    Sportiva – Aparţine Continental.
    === Michelin – Franţa 1889. Europa.
    Kleber – 1888. Aparţine Michelin.
    BfGoodrich – 1970 America USA. Aparţine Michelin.
    Kormoran – Aparţine Michelin.
    === Goodyear – 1898.
    Fulda – 1900. Aparţine Goodyear.
    Dunlop – 1890. Aparţine Goodyear.
    Debica – 1937 Polonia. Aparţine Goodyear.
    Sava – Slovenia. Aparţine Goodyear.
    === Bridgestone – 1930 Japonia.
    Firestone – 1900 USA Nashville Tenesee. Aparţine Bridgestone
    Dayton – Aparţine Bridgestone.
    === Pirelli – 1972. Italia.
    === Falken – 1983 Japonia.
    === Infinity – China.
    === Matador – 1905. Slovacia.
    === Hankook – 1941 Coreea.
    === Kumho – 1960 Coreea.
    === Uniroyal – 1986 Belgia.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  41. Daca tu cataloghezi Yokohama si Toyo la mind-range e grav,cand vorbim de marca premium ne uitam cum se facbrica o anvelopa ce contine si reputatia ei din testele facute de cei abilitati sa faca asta…

    Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.