De ce Bucureștiul are în continuare trafic de coșmar

Campioni din nou:

Bucureşti este al treilea oraş din lume şi primul din Europa în privinţa blocajelor înregistrate în trafic, conform clasamentului anual realizat de compania olandeză de sisteme de navigaţie TomTom, transmite Bloomberg.

Topul e așa: Bangkok, Mexico City, Bucureşti, Jakarta, Moscova. Numai vârfuri.

Motivele pentru care traficul din București nu s-a calmat deloc le vede toată lumea:

  1. nu ies bani din mentenanța sistemului de management al traficului. din achiziția lui da, din modernizarea lui da, din funcționarea lui nu. de aia sistemul pe care îl are Bucureștiul nu funcționează. nu pentru că ar fi de porc să îți amendezi votanții sau să pui legea în aplicare, ci pentru că nu ies bani din asta. am văzut zeci de situații unde ar fi trebuit să se dea drumul la semafoare, că stăteam la roșu și nu trecea nimeni pe verde.
  2. lipsa marcajelor. inclusiv prin zone pe unde am copilărit nu mai știam pe unde să mă încadrez, că pe jos nu mai existau marcaje de zece ani. am văzut asta des prin intersecții, șoferii nu știu pe unde să se încadrează, și toată lumea încetinește ca să nu lovească și să fie lovit. și aici e ciudat, că la marcaje se poate fura.
  3. mașini oprite aiurea pentru că nu au unde parca. mașini nemișcate de luni bune, mașini cărora le-au putrezit cauciucurile, mașini fără numere, toate abandonate peste tot. plus afaceri care se adresează oamenilor cu mașini care n-au locuri de parcare.
  4. faze de genul ăsta. arătați asta oricărui brașovean și îi va sta mintea în loc. cum să n-ai semafor pentru stânga când ești transport în comun? ce e barbaria asta?
  5. lipsa cronometrelor combinată cu neatenția și scârba. când știi că oricum îl prinzi pe celălalt pe roșu, indiferente de viteza cu care ai merge, îți bagi picioarele. am numărat la un moment dat, am prins 4 semafoare pe roșu, unul după altul, și eram 3-4 mașini la fiecare semafor.

Și nici cu autoritățile locale nu mi-e rușine, dat fiind că majoritatea problemelor depind de ele.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

105 comentarii

  1. Adaugă și faptul că de aprobă PUZ-uri complet aiurea care nu fac decât să aglomereze și mai mult

    00
    • Mainsunt unii tari: CS

      Nu sunt de la Customer Support

      Cei care intra in bucuresti in ultimul an sunt din toata tara. Dimineatabde dimineata. De aia a ajuns asa de aglomerat orasul a avut loc o mihratienuriasa din provincie.

      00
    • Victor a scris de pe telefon

      00
    • Victor a scris cu p*la pe telefon

      00
    • Cu sau ca o?

      00
    • Revin cu câteva exemple legate de cele spuse mai devreme: se construiește amețitor in zona barbu Văcărescu-pipera deși linia de metrou 2 este supraaglomerată, tramvaiul 5 nu mai circula, circulă doar autobuzele 605 și 135. Și cu toate astea s-au aprobat construcții de zgârie nori in zona. Oare consilierii care au votat așa ceva pot fi trași la răspundere în vreun fel?
      O alta zonă care este pe același drum este regie-grozavesti-apaca. Se construiesc zgârie-nori acolo unde erau terenuri goale sau case dar infrastructura rutiera este la fel.
      Tot astfel în centru. Doar pe strada Tunari am numărat zilele trecute vreo 3 șantiere unde de ridica blocuri de 5-6 etaje acolo unde erau case pe 2 nivele.
      Iar românii deși nu recunosc, iubesc inghesuiala, chiar și în prelungirea Ghencea.
      Despre infrastructura de transport public ideea că metroul ar face minuni nu cred că e adevărată. Citisem prin 2010-2012 un studiu din care rezulta că cel mai eficient mijloc de transport în București, raportat la costuri și la numărul de pasageri era considerat tramvaiul-metrou ușor. De fapt exemplul liniei 1-10 după montarea gardurilor este foarte bun. La metrou investiția inițială este foarte mare și nici după ce magistrala 5 va fi dată în funcțiune nu va acoperi întreaga suprafață a orașului.
      Pe de altă parte nu cred că aplicarea de noi taxe (de exemplu de acces în oras) sau creșterea impozitelor ar fi o solutie. O idee mai buna ar fi impunerea respectării actualelor reglementări, adică politia sa amendeze de exemplu parcarea ilegală. Nu trebuie să ridice mașina cu doar să pună amenda in parbriz. Cred că ar fi suficient. De asemenea cred că aș renunta, cel puțin o perioada, la închirierea locurilor de parcare prin ADP (acum câțiva ani un fost vecin reușise să închirieze 4 locuri!) si as monta aparate de taxare în actualele parcari. Și aș interzice virajul la stânga în cele mai multe intersecții.

      00
    • Victor a scris de pe telefon, din trafic, si se pare ca a fost destul de fluent.

      00
  2. Era greu sa se uite careva pe siteul sursa?

    E pe 5 global (nu 3 cum a tot zis si ProTV de ex.) dar e #1 in Europa: https://www.tomtom.com/en_gb/traffic-index/ranking/ :)

    00
  3. Camere montate in intersectie si amenzi pentru aia de trec pe rosu. Se poate trage binisor la licitatia pentru camere, la intretinerea lor nu mai zic. Pe langa asta e putin mai concret decat acest sistem al managementului de trafic de care am auzit mai demult, dar nu l-am vazut niciodata in actiune.

    00
    • acest sistem a fost pus in aplicare prin alte tari si apoi a fost desfintat. Soferii cand se apropiau de intersectie si credeau ca se face rosu, franau brusc inainte de intersectie sa nu primeasca amenda, asa ca se intamplau foarte multe accidente.

      00
    • Wd, astea sunt fake news cu accidente, in Italia fiecare oraș, uneori și sătuc are semafor cu cameră pe roșu….
      Dacă ar pune cronometru, cum este deja un regulament european Obligatoriu de aplicat, ar fi mult mai bine, evident cu ridicat permis pt cine blochează intersecția!

      00
  4. Am condus o singura data in Bucuresti. Never again! E ca la balamuc. Bine, nici numerele mele de MM nu au ajutat. :)

    Cea mai bizara chestie e lipsa semafoarelor pentru stanga. Se da verde in fata pe ambele sensuri si apoi god help us all cu facutul la stanga.

    00
    • Voi din MM nu stiti sa tineti banda nici cand e trasata. :)

      00
    • campioni la prostie sunt cei de Prahova si Giurgiu

      00
    • @Tractoristul – Campioni la prostie suntem toti, stai calm.

      00
    • @Tractoristul: inseamna ca nu i-ai vazut pe cei de Vaslui sau Botosani

      00
    • Boss, ati uitat de noi, astia din Arges, si mai ales noi, cei din Pitesti :))

      00
    • Campioni la prostie suntem noi, argeșenii, oltenii de duminică și în Târgu Mureș.
      Ce-am permisul luat la Pitești, fără dat cofragu de ouă, și conduc eu prost, dar la Târgu Mureș, ăia conduc după codul rutier a lu Hamurabi.

      00
    • @Victor Mda. Amuzant. Am avut masina aia la Bruxelles cateva luni. Timp in care am fost sicanat, claxonat si m*it fix de ZERO ori. La fel s-a intamplat peste tot unde am fost in Europa. Numai in Bucuresti am avut senzatia ca lumea se urca la volan ca sa is verse nervii pe alti soferi, mai ales pe cei cu numere ‘exotice’.

      00
  5. 1. București are semafoare care dau liber înainte și la stânga, ceea ce blochează instant intersecțiile. Asta pentru că ăia de la Direcția Circulație din primărie sunt țărani și au pus semafoare pentru trafic redus.
    2. Transportul public e gratuit pentru persoanele care n-au nicio treabă (pensionari, etnici romi, boschetari) și asta îi face pe ăia care au posibilități materiale (salariu și job) să-și ia mașină să nu mai stea cu asistații doamnei Firea.
    3. Sorry, facultate înseamnă facultativ, nu văd de ce au studenții reducere la transport, să-i întrețină mama și tata dacă-și permit, nu e obligatoriu să iei tu diploma de Litere. Totodată, orașul este tâmpit organizat, are facultățile în centru, nu în periferie sau vreo comună, limitrofă, cum e în țările reale.

    • 1 da, 2 da, vezi ca ti-a scapat o frustrare fara legatura.

      00
    • Ai dat cu mucii in fasole la punctul 3.

      00
    • Eu nu prea stiu universitati bune in afara oraselor in orase europene. Parca Oradea si Brasov aveau la porumb, de ele zici?

      00
    • alxzen. vezi Oxford la exemple de universitati in afara oraselor foarte mari.

      00
    • Da, valabil și pentru Bv sau Oradea, n-am scheme. Altfel, n-ai auzit de universități bune în afara marilor orașe europene că n-ai auzit de Oxford sau Cambridge. Oxford e un orășel cu populație cât Berceni.

    • Mai pune Barcelona si Valencia pe lista oraselor unde universitatile sunt mai in marginea orasului.

      00
    • Studentii au reducere la transport pentru ca sunt in momentul ala al vietii in care sunt saraci lipiti (parintii si-au luat mainile de pe ei) si trebuie cumva ajutati sa ajunga la cursuri ca sa nu mai fie saraci lipiti. Se practica peste tot in Europa sau chiar in lume.

      Eram sigur ca lumea se gandeste la Oxford si Cambridge. Pai ce treaba are Londra cu ele? Oxford (Universitatea) se afla in centru oraselului Oxford, la fel si Cambridge.

      00
    • @GabrielG: pe vremea mea (ce de porc suna :( ) studentii aveau subventionat doar traseul dintre camin/gazda (dovedite cu flotant) si universitate. Liber prin toto orasul e o masura populista imbecila si ne-necesara

      00
    • @florin ce te faci dacă trebuie să schimbi vreo 2 sau 3 mijloace de transport?

      00
    • 1 e valabil pentru multe orase, nu doar pentru Bucale. Gen trecere de pietoni fara niciun semafor in mijlocul bulevardului cu 4 benzi. Totul e gandit pentru un trafic din 1960.

      2 nu are treaba numai cu gratuitatile ci si cu organizarea transportului in comun. Care majoritatea tot pe strazi se desfasoara, deci ai de ales intre a sta in trafic in propria conserva sau la un loc cu inca 100 de sardele puturoase intr-o conserva mai mare.

      La 3 ai dreptate cu Literele dar ce te faci fara absolventii de Jurnalism de care tara are reala nevoie? La asta nu te-ai gandit.

      00
    • Si cambridge e cam cat Baia Mare, da tot orase universitare sunt, si nici macar ele nu sunt asa multe.

      Specificul european e cu universitatea principala in centrul urbei, sunt ingramadite in cetru oricarei capitale europene universitati, puteai sa nu fii carnat si sa recunosti ca ai dat-o stramba nu sa bagi aia cu „nu ai auzit de Oxford buey”

      00
    • Nu stiu daca e o regula. Spre exemplu universitatea din Utrecht e in afara orasului dar aia din Eindhoven e fix in centru.

      00
    • 3. Universitatile sunt in centru cele vechi, cele noi, mai limitros asa, inclusiv prin marile orase din afara. Majoritatea oraselor asa sunt, ca universitatile sunt cladiri vechi in general. Nu e omorat traficul in Bucuresti de studenti.
      Lipsa transportului in comun civilizat e de vina, plus grandomania multora ajunsi peste noapte cu masina si care nu concep sa se urce in metrou (care e decent). Este o lipsa de cultura greu de depasit la capitolul asta.
      Transportul in comun este folosit si acum, chiar intens, dar pentru ca este la o capacitate jalnica…nu conform cu populatia.

      00
    • Mai exact esti prost, bă pulă.
      „Mai exact”.
      „Glumețul” pulii are opinii.
      Mai exact.

      00
    • Peste tot în lume studenții (până la urmă, creierele nației) au reduceri și facilități, vine pulă bleaga de coclit corcit să explice el cum sta treaba. E „glumeț”.

      Am 40 de ani și am abandonat facultatea, dar tot sunt mai deștept decât prezervativ rupt ăsta.

      00
    • Din punctele 2 și 3 rămâne ideea: gratuitatea nu e bună decât pentru capital electoral. Nu mai apreciezi la adevărata valoare ce primești pe degeaba, începi să crezi că ți se cuvine și că e a ta. Ce se întâmplă când vine cineva nou, un primar de pildă, pentru că la noi primarul mai e și șef la societatea de transport în comun, și scoate gratuitatea pentru motive bine întemeiate?

      00
  6. Ce faci fetele? Te plimbi? Ca șoferii nu știu pe unde să se încadrează

    00
  7. NOU
    #39

    Soferii sunt nesimtiti si magari (iar daca nu sunt, se nesimtesc prin contaminare, „da’ ce, eu sunt mai prost?”), autoritatea (politia, municipalitatea) este inexistenta (caracteristica societatilor primitive, de tip balcano-turco-rusesc), interesul pentru cetatean nu exista (primaria e doar o sursa de imbogatire pentru clanurile mafiote).

    Pe scurt, e oglinda tarii in care ne aflam.

    Din pacate, nu exista solutii.

    Napalm sau mutarea in alt oras sau in alta tara cu totul.

    00
    • Ai gresit un pic relatia cauza-efect. Soferii sunt nesimtiti pentru ca li se permite. Acolo unde sunt camere si curg amenzi, iar cei platiti de noi chiar isi fac treaba, nesimtirea dispare subit la peste 80% dintre cetateni (aia cu iq supraunitar)

      00
  8. Am zis sa fac și eu ceva, in dreptul meu, in privința asta: m-am trecut pe trotineta.
    Intr-adevăr ajung acasă/birou mereu in 15 minute (in loc de 7 minute la ora 6 sau 40 la ora 17:30), dar sunt 15 minute in care simt ca merg pe ața, fără plasă de siguranța, deasupra unui lac plin de crocodili gata sa te înghită.
    Lipsa infrastructurii + șoferii neatenți face sa fie o adevărată aventură fiecare fiecare ieșire..
    Vine Firea(hold my beer): “toată lumea pe biciclete și trotinete de mâine, 500 lei de la mine”
    Pei bine.. și sa mergem pe unde?

    00
    • Păi ce treabă ai tu cu șoferii când ești pe trotinetă? În baza căror articole din codul rutier mergi pe stradă? Când traversezi pe trecerea de pietoni te dai jos de pe trotinetă?

      Nu mă înțelege greșit, e foarte mișto că folosești mijloace d-astea alternative, dar nu înțeleg comentariul cu șoferii neatenți. Erau să dea peste tine pe trecere sau ce?

      00
    • In baza faptului ca este vehicul, este obligat sa circule pe strada si NU are voie sa circule pe trotuar.
      Tot pe strada trebuie sa circule si vehiculele impinse cu mana. E suficient sa citesti codul rutier.

      00
    • ete pla, nu are voie pe trotuar. eu am vazut cred ca 1% (sau vreo 2-3 oameni, ca deh, o ard in polul hipsteresc din Paipera) din cei cu trotinete electrice sa mearga pe sosea/pista de bicle. in rest, bivoli frustrati care o ard pe un trotuar de 0.5 m latime, pentru ca restul e parcare, si ii dau blana, ca prinde 20km/h, pe logica „da-i in plm pe saracii aia care merg pe jos, sa ma ocoleasca”. inca nu m-am decis care sunt mai muisti, cei cu trotinete de trotuat sau „tinerele wannabe” (ahem, 40ish) care o ard pe fashion cu bicla, dar cand le spui elegant ca ar fi mai ok chiar si pt ele daca ar merge pe sosea, ti-o servesc „pai nu prea stiu sa merg, si mi-e frica”. da’ daca le cauti la fb sau insta sau ce cacat o mai fi trendy zilele astea, sotto sufera de indiferenta participantilor la trafic fata de biciclizde

      00
    • @nashu_mare, uite ce zice Poliția: http://www.ziare.com/stiri/politie/te-plimbi-cu-trotineta-prin-oras-ce-spun-legea-si-politia-1464105

      Mie nu mi se pare că trotinetele se înscriu la categoria „mopede” sau cel puțin eu nu am văzut niciuna cu număr de înmatriculare. :) Tind să cred că se întâmplă asta pentru că, oficial, nu prea depășesc 25 km/h, nu?

      00
  9. Bucurestiul reflecta in clar Romania, haos, saracie, coruptie nesimtiti si magari.

    Ma uit la Bulgaria, o tara cu 7mil locuitori, au centura de viteza si autostrada spre mare, spre Turcia si spre Grecia.

    Ma uit la Ungaria, o tara cu 10mil locuitori, e impanzita de autostrazi, spre fiecare vecin (mai putin romania)

    Ma uit la Serbia, 7 milioane de locuitori, pana si ei au reusit sa faca o autostrada calumea.

    De ce sunt asa importante autostrazile ?
    -boost la economie
    -reduce poluare si trafic
    -siguranta si confort.

    00
    • au ungurii autostrada si spre Romania, dar ce folos.

      00
    • Unugurii mai au vreo 25 de km si ajung cu centura in vama, daca nu ma insel final de 2019. La noi va fi final de 2099

      00
    • @Radu Serbia are o autostrada cu lungimea de 60km si cam aia e tot. Poate nu ai fost recent da n-ai vrea sa circuli pe drumuri ca si in Serbia pline de gropi si hartoape. Am vizitat toti vecinii mai putin Ucraian si dintre toti noi stam cel mai bine la capitolul drumuri asa rele cum sunt si fara autostrazi sau autostrazi neterminate. Ungaria are autostrazi dar ai fost si pe drumuri mai putin circulate sa vezi cum sunt? Ai vazut in Ungaria dealuri si munti? Hai sa nu fim chiar .. nu stam deloc rau in comparatie cu vecinii.

      00
    • @Radu si daca vrei simti ca l-a noi sunt drumuri bune iti recomand Bosnia Hertegovina :) O sa ai impresia ca te-ai intors in timp cu 20 de ani!

      00
    • mariane nu stiam ca intre bucuresti si constanta avem munti… la campie de ce nu avem autostrazi daca tot dai vina pe munti? de parca noi am inventa gaura in macaroana cand vine vorba de construit autostrazi prin munti

      00
    • Princess, am 8 luni de Turcia cu lucrul și în tot timpul ăsta, cred că am adunat vreo 25.000 de kilometri, bătuți pe ruta Bursa-Istanbul, plus trafic de căcat în oraș, unde nu se respectă regulile de circulație.
      Acolo semafoarele, semnele sunt cu scop facultativ-orientativ, care sunt ignorate, aproape în totalitate.
      Regula de dreapta și prioritatea de șmecherie sunt cele care domnesc.
      Bursa este un oraș de munte, cu o infrastructură impecabilă. Au autostrăzi făcute în munți, tăiați munți, săpate tuneluri, modelat peisajul și tot ce e nevoie, pentru a avea autostrăzi de mare viteză, cu 3-4 benzi pe sens, centuri ocolitoare, poduri peste Bosfor și golfuri.
      Istanbul are 20 de milioane de locuitori, iar Bursa vreo 3.
      Nu există haosul și căcatul din București, la ore de vârf.
      Infrastructura rutieră de căcat, lipsa ei în zonele unde se extinde orașul, ăstea crează probleme.
      Să nu mai zic, că ai aeroportu Otopeni, iar mijlocul de legătură public sunt 2 autobuze: Gara de Nord și Victoriei.
      Te urci în autobuz, care-i plin de navetiști, cocalari, suedeji, țărani, melteni și pute a hoit.
      Nu cred că o amărâtă de cale ferată, până la prima gură de metrou din București costă o avere.
      Suntem de căcat, bă. Râdem de alții și-i blamăm că sunt cum sunt, dar fugim mâncând pământul și odată ajunși acolo, parcă nu ne mai deranjează regulile, felul lor d-a fi și stilul de viață funcțional.
      Câteodată mi-e dor de cea făcut Erdogan ca primar, față de Traian și Firea.

      00
    • @verdenpom de la Bucuresti pana la Constanta este autostrada nu stiu de ce dai exemplu. se fac si la noi autostrazi da cu incetinitoru bine ca nu-i mai rau. acuma noi ne comparam tot cu aia tari, germania, elvetia, spania. hai sa nu uitam de unde am plecat si sa avem rabdare.

      00
    • @Marian: ai dreptate, ar trebui sa ne comparam cu Bangladesh sau Sri Lanka.

      00
    • @Al Harumi nici chiar cu ei cu tari in care sunt oameni asemanatori ca si cultura, civilizatie si nivel de trai.

      00
  10. Traficul este mult, mult mai rau decat anul trecut!

    00
    • NOU
      #57

      Multumiri PSD, pentru ca a dat verde la inmatriculat rable fara taxa de mediu. ;)

      Jap, +100.000 de masini sau ceva.

      00
  11. NOU
    #58

    Cred că ai mai scris de 268 de ori despre subiect și, tot așa, ai înșirat cauzele. Suntem foarte buni la observații. Soluții? Nu avem / nu ne trebuie sau sunt evidente ptr a le enumera măcar, nu mai zic de implementare. A mai trecut o zi, ne am mai zis oful prin comentarii, am mai dat două likeuri și a trecut ziua. Peste o luna scriem iarăși. Devine rutină.

    00
    • A gasit singura solutie, s-a mutat.

      00
    • Tu nu platesti taxe, impozit, asigurare, rovigneta, 6 lei benzina` ?

      00
    • Solutii avem multi dintre noi, inclusiv zoso a scris pe aici unele, doar ca nu ne baga nimeni in seama.

      00
    • Solutii sunt si se pleaca de la cetateni, nu de la primarie. Primariei, daca i se permite, o sa frece pula forever, din vina cetatenilor. La servici, daca nu iti faci treaba, esti dat afara, nu? Dar oare cati sunt si astia, care freaca maciuca, doar ca sa le mearga salariul? Pentru ca nu sta nimeni cu biciul pe ei, ca altfel ar zbarnai.
      Asadar, se cere timp si energie si luptat cu morile de vant + cateva fire albe:

      – Daca e, macar unul, mai rasarit, sa se apuce sa stranga semnaturi la el in bloc (sau sa il roage pe administrator, sa puna oamenii sa semneze) petitii/ cereri si trimise la primarie. Daca in fiecare cartier s-ar mobiliza lumea, posibil sa se vada schimbari. Petitii peste petitii si sesizari, sa puna mana sa cumpere autobuze si tramvaie noi (si mai multe, ca s-a marit populatia), sa bage mijloace de transport si la periferie, sa faca ceva cu metroul, etc.
      – Daca nu merge faza de mai sus, macar campanii peste campanii pe facebook, ONG-urile sa imprastie banere si pliante, sa incurajeze oamenii sa isi ceara drepturile si sa puna presiune pe faraoanca de la primarie, sa modernizeze mijlocul de transport in comun.
      – Astia care se muta la Bucuresti, sa isi faca buletin de Bucuresti sau sa participe la bunastarea orasului, cumva, nu sa vina doar pentru salariu mai mare si atat. In rest, sa se faca, dar sa faca cetatenii, eu am buletin pe alta localitate, nu ma intereseaza.

      S-ar rezolva FOARTE mult, problema traficului, daca ar fi pus la punct RATB-ul si reteaua de metrou. Personal, as lasa bucuroasa masina, ba chiar as vinde-o, pentru ca, realizez ca nu prea am nevoie de ea, mai ales ca acum exista Uber, Taxify (pentru urgente), Mega Image livreaza acasa (daca vreau sa ii fac cumparaturile bunica-mii) etc.

      De spitale si alte chestii esentiale nu are rost sa vorbesc, MACAR de s-ar rezolva ceva cu transportul in comun. Ca realizez ca nu se pot rezolva toate odata.

      Ma rog, fabulez si eu pe aici…

      00
    • @jupaneasa: ce imi plac mie astia care imi explica ca e vina mea ca nu isi fac autoritatile treaba, ca eu ar trebui sa ma duc zilnic pe la ei sa ii trag de mineca, sa pun petitii, sa pun reclamatii, sa ma agit.
      Eventual imi fac asa, un program zilnic: de la 8 la 9 la primarie, de la 9 la 10 la directia de taxe locale, de la 10 la 11 la regia de transport in comun, de la 11 la 12 la inspectoratul scolar. Ei, dupa masa cred ca as putea lua si vreo 2 spitale la rand.
      Ei bine, NU! Eu vreau ca ala aflat in fruntea orasului, primar pe numele lui, sa se agite ca toate serviciile din subordinea lui sa functioneze.

      00
    • Stai putin, daca tot eu adun semnaturi si ma duc cu ele atunci de ce mergi la alegeri cel putin o data la 4 ani si de ce mai platesc impozit? Ce urmeaza sa spui? Fiecare metru patrat sa apartina unei asociatii si apoi sa mergi cu cheta din usa-n usa pentru asfalt? Haide sa nu fim fuduli, de aceea ai alegeri si taxe-impozite, dar se stie in lume ca cel mai prost administrator este statul

      00
    • Dragii mei, atunci sa asteptam sa faca primaria, daca tot avem drepturi si am votat.
      In pana mea, daca VEZI ca nu isi face treaba, nu e normal sa mergi sa ii tragi de maneca?
      Daca stai si astepti, asa or sa astepte si ei, sa le treaca mandatul.

      *case closed*

      00
    • Am vazut de curand un scurt clip care descria cum a ajuns Amsterdam-ul sa fie atat de prietenos pentru biciclisti, si ghici ce? Primarul venise initial cu ideea ce a face orasul mai accesibil pentru masini (vorbim de anii ’70), inclusiv prin asfaltarea celebrelor canale pentru a putea folosite ca strazi, dar presiunea localnicilor a dus in cele din urma (nu peste noapte) la ceea ce vedem astazi. Deci da, tine si de noi sa aratam ce ne dorim altfel primarul va face ce crede el ca e bine (pentru el)

      Aici e povestea despre Amsterdam: https://www.youtube.com/watch?v=DKbRL6Opifg

      00
    • Iar ne dati exemplu amsterdam? In primul rand sa ne uitam la clima, cine are -20 de grade pe timp de iarna si cine are 5-10 o luna pe timp de iarna…
      Nu e treaba ta ca cetatean sa il tragi de maneca, exista curtea de conturi si alte institutii superioare, sedintele pentru bugetul primariilor sunt deschise cetatenilor. Ia spune-mi daca ai fost vreodata la o sedinta a consiliului local si daca ai ridicat mana…

      00
    • @verdeetc: ce imi place, cum propune careva sa facem presiuni asupra autoritatilor (da, autoritatile care ar trebui sa isi faca datoria, dar doar si-au tras niste salarii fantastice si freaca guzganul pe gusa toata ziua), cum ni se recomanda: nu deranjati autoritatile, ca ele stiu mai bine, ca am votat si mai votam peste patru ani si alte exemple de gargara din asta. Important e programul de guvernare si sa avem incredere in autoritati, nu?

      00
    • kiletc stai linistit ca nu esti singurul ce pune presiune pe stat, si eu inca adun semnaturi pentru diverse probele si inaintez petitiile primariei(adica in loc sa stau si sa fut nevasta eu ma duc la semnaturi…); eu am o fixatie pe politie, le trimit petitii peste petitii si uneori mai si sun doar cat sa-i enervez… crezi ca s-a schimbat ceva? Nimic… la noi singura metoda ar fi sa executam 90% din politicieni si inca 90% din bugetari din functiile de conducere.

      00
  12. Și eu care credeam că e vina ălora care vin din suburbiile Bucureștiului

    00
  13. Bucurestiul are traficul pe care il are pentru ca bucurestenii destepti au votat cu premeditare pentru balci, mici si manele. De aia.

    Topul ala e cu atat mai groaznic cu cat compari un oras de 3 milioane cu mega metropole de 10 milioane…Jesus…

    00
  14. ”Arătați asta oricărui brașovean”, iar brașoveanul vă va arăta apogeul logicii: sensul giratoriu cu semafor. Și panseluțe în mijloc. :)

    00
    • care-i boss sensul giratoriu cu semafor? daca te referi la zizinului cu calea bucuresti, semaforul e pentru pietoni

      00
    • Cred ca Targu Jiu revendica intaietatea sensurilor giratorii cu semafor. Acolo, daca ai ghinion, poti sa stai timp de doua-trei semafoare intr-un giratoriu

      00
    • e ok in Brasov desi mai sunt aiureli si aici. E un giratoriu la stadion la care trebuie cedezi cand esti in el. Au prioritate aia care intra in giratoriu.

      00
  15. După cum vă e mintea asa va e si soarta. Intr o țară de tîmpiți si traficul saracu e tîmpit.

    00
  16. Nu traficul este de vina in Bucuresti ci taranii care vin pe aici.

    00
  17. Când o sa iasă și un raport cu privire la pericolul la care se expun cei care merg cu metroul la orele vârf?
    Doamne ferește de vreo tragedie..

    00
    • … relax, nu iti mai face atatea probleme.
      Raed Arafat e pregatit.

      00
    • O fi el pregătit, dar celelalte instituții sunt? Am văzut la Colectiv cât erau de pregatiti, oare s-a schimbat ceva?
      Locurile aglomerate au un potențial de pericol public oriunde, cred la noi cu atat mai mult..

      00
    • @Mihaela – iti dau cu dezinfectat direct pe gat, decat sa mai frece peretii cu el. Probabil au mai marit concentratia cu 0,00001%. Sa te fereasca sfintisorii sa ajungi in spitale.

      00
  18. 50% din traficul ala s-ar muta pe centura daca ar exista

    00
    • nu e trafic greu. e plin de oameni care vin cu masina din Otopeni gen Buhnici :)). (vorbesc de piata victoriei)

      de oameni care vin cu masina din bragadiru. ca nu au unde sa lase masina sa ia tramvaiul 32. si care oricum e de kkt ca face 45 de min pana la unirea (5.4km)

      de oameni care vin pe prelungirea ghencea sa ia tramvaiul 41. sau 8 (cu care iar fac o ora pana la unirea.Tramvaiul 8 mergea inainte prin Centrul civic acu 50 de ani. dar la prostit ceasca si astia nu s-au prins.

      de kkuri de minibuze care pleaca de la pipera si merg lana la iancu nicolau ca metroul se termina brusc.. (in loc sa mearga la vaca acasa, in voluntari)

      e trafic de 1 om /masina.

      problema e ca toti astia care vor trafic de calitate sunt tot astia care vin singuri cu masina la Bucuresti. (Salut Vali).

      ia sa puna o taxa sa vezi cum sar toti de cur in sus, ca dreptul meu, bla bla.
      sa puna buvinieta sa vezi cum sar toti ca bulgarii . de-aia nu pune vaca taxa ca se linge pe bot pe ea de presedentie.

      00
    • eu o las mereu în parcări cu plată, e mai ieftin.

    • Centura nu e facuta special pentru trafic greu. E facuta sa nu te duci din Berceni in Pipera pe la Universitate si sa stai la toate semafoarele, ci sa o iei pe autostrada

      00
    • @Vali: si cat ai facut pana la urma? nu era mai ok cu trenul?

      00
  19. Asa cum au spus cei mai mulți și a rezumat bine Eftimie, problemele majore țin de configurarea intersecțiilor și sincronizarea semafoarelor. In zona Pipera as adaugă și lipsa totala de discernamant și strategie în dezvoltarea zonei. Se dau aprobări pe banda rulante deși nu exista trotuare, căile de acces și ieșiere sunt sub dimensionate, iar stația de metrou are un acces model din anii 80. Zona Barbu Văcărescu Pipera este o ilustrare la scara mica a haosului ce domnește peste București. Sistemul de monitorizare a traficului nu a funcționat niciodată cum trebuie.

    00
  20. As mai adauga si eu ceva:
    In marile intersectii in loc sa accelerezi la verde trebuie sa incetinesti de tot sa nu iti rupi masina la sinele de tramvai si in loc sa treaca 20 de masini la semafor abia trec 10.
    Si da !impozitarea reala a masinilor. In momentul de fata impozitul auto este simbolic la fel si taxa pe locul de parcare. Un loc de parcare este cam 60 lei/an adica 5 (cinci) lei pe luna .
    La pensionari le-a marit pensiile – cred ca ar putea sa plateasca si ei jumate de bilet la stb. Am vazut in uk cum un sofer nu a vrut sa plece ca nu isi gasea baba biletul… a cumaparat unul nou. Si ar trebui implementata solutia de verificare bilet la urcare de catre sofer-nu ai bilet – nu pleaca autobuzul.

    00
  21. Ar trebui sa urmam exemplul Suediei: taxa la orele de varf si problema ar fi rezolvata!

    00
  22. Salut!
    Fac scoala de șoferi în sectorul 4 și confirm că există multe străzi fără marcaje pietonale. Semafoare de stînga la intersecții ioc. Nu știu ce fac la examen…

    La 1 miliard de euro buget, e rușinos. Și periculos.

    Apropo de marcaje, ați văzut vreun film englezesc sau nemțesc? Zici că au pictat marcajele alea cu o oră înainte de filmări. Totul în orașe arată impecabil din punctul ăsta de vedere.

    Doamne ferește să ai copil de plimbat sau vreun handicap. Direct pe carosabil tre’să cobori.

    La noi e un mic-mare Kabul.

    Mă îneacă rușinea, parol…

    00
    • Ai greșit cu un miliard, Bucureștiul are 2 miliarde buget! Bine, că rămâne doar unul, după ce termină șmecherii de furat, asta e deja altă discuție.

      00
  23. Cea mai mare problema este lipsa transportului in comun + ca metroul acopera maxim 40% din populatie…

    00
  24. Cu mentiunea ca raportat la populația orașului Bucureștiul de departe cel mai de cacat ca și trafic, celelalte orașe din top fiind metropole de >9 milioane de locuitori, nu haznale cu 2 ca capitala noastră. Soluția consta în sensuri unice cu cap, semafoare decalate înainte /stânga, și rupt capul dobitocilor cu amenzi adevărate, care se și plătesc nu se contesta, plus supra taxa pentru zona ultracentrala (dar transport în comun funcțional)

    00
  25. la un calcul simplu, daca faci 2 ore dus-intors pana la serviciu * 5 zile * 52 de saptamani = 22 de zile. (MINIM). Deci sunt o gramada de bucuresteni care pierd minim 22 de zile blocati in trafic + toti nervii creati. Trece viata pe langa unii, baibaieti.

    00
    • Credeam ca e in Romania dar m-am linistit. Pai nu merge la noi. Politistii e cu burta si da de banuit daca umbla cu carpa printre masini. Plus ca are un statut. Nu ne batem joc de atata scoala.

      00
  26. Am tot comentat si rasdiscutat pe toata problema asta. Realistic vorbind in urmatorii doi ani, pana in alegeri viata si traficul in Bucuresti se va ingreuna si se va complica. Motivele sunt evidente in 2 ani de mandat prima doamna a urbei, nu a facut ceva notabil in a face viata mai buna a celor ce ii populeaza urbea. Pe scurt realizari marete in trafic ar fi:gardulete pe linia 21 si pe linia 1(apropo nu s-au pus peste tot inca), finalizarea magistralei 4 respectiv finalizarea nodului intermodal Straulesti(e o gluma sinistra, apropo). Atata a vrut sa faca doamna Firea testul realitatii simtindu-l orice locuitor al Bucurestiului.
    Observ in comentarii ca lumea isi doreste niste solutii miraculoase, numai ca putini realizeaza ca singura solutie reala pentru acest oras, este o abordare brutala in mai multi pasi:
    1.Introducerea unei taxe de tranzit a intregului oras, exceptati fiind riverani(ai proprietate in Bucuresti, stai in chirie si ai masina, scapi de taxa, la fel firmele care au masini inmatriculate pe Bucuresti si inregistrate pe Bucuresti). Taxa sa fie o suma simbolica 3-4 ron. Taxatoarele la fiecare mare intrare in Bucuresti. Pentru multi pare o idiotenie, dar cand stai ca prostu 1 ora sa platesti taxa de tranzit si vezi ca autobuzul pe linia lui dedicata ti-a luat-o inainte, poate iti pui dileme filosofale. Mentionez de fapt subliniez ca aceasta solutie isi are rostul, numai daca oferi o alternativa reala, nu doar o taxa si atat.
    2.Langa aceste mari intrari ce vor fi taxate pui de niste park and ride-uri. Daca te apuci in paralel si vrei sa le faci intr-un an le-ai facut. Tot aici faci niste linii dedicate autobuz pana in centru orasului cu benzi dedicate.
    3.Scumpesti locul de parcare la ADP, in acest moment pentru un loc de parcare plateai ceva de genu 100 de ron pe an, hai sa facem 100 de ron pe luna.
    4.Dublezi magistrala 2 de un tramvai de suprafata cu banda de dedicata. Incepi din Pipera si fara prea mari batai de cap il poti duce pana la Piata Romana daca iti doresti cu adevarat. Aceeasi idee imi vine si pentru magistrala 3 dinspre Preciziei pana inspre Lujerului.
    5.Incetezi gratuitatile pe STB, si faci un bilet unic pe Bucuresti la un pret de 5 ron calatoria/ o ora biletul valid. Inseamna un 1.25 euro, daca nu iti permiti banii astia, incearca alt oras.
    6.Finalizezi ce pasaje au fost incepute, dar uitate, Ciurel e primul care imi vine in minte.
    7.Te duci la CFR si propune-le infiintarea unor trenuri suburbane, intre zonele de interes, in cap imi vine Otopeni, Pantelimon, Voluntari, Berceni, Bragadiru. Daca nu ma insel dau si intr-o gara ce poate fi usor legata de o magistrala de metrou.
    8. Terimini odata magistrala 5 si evaluezi cum poti simplifica lucrurile pentru magistrala 7, incearca o solutie de suprafata cu una subterana.
    9.Orice puz, pentru orice cladire de locuit trebuie sa aibe in dotare cel putin de trei ori mai multe locuri de parcare decat apartamente. La cladirile de birouri as merge pe o abordare mai simpla si as merge pe un loc de parcare la 4 angajati, incurajand carpoolingu.
    Singura solutie urata este 1, insa bucuresteanul pana nu este ars la buzunar si un pic furat de altul in trafic(transportul in comun) nu se invata. Celelalte puncte sunt niste idei de bun simt usor de implementat cu bani europeni, numai SA SE VREA. Dar cum in acest moment agenda publica a primarului este alta decat problema asta stringenta numita trafic, orice solutie propusa de oricine este doar un vis erotic.

    00
    • 3- un loc de parcare in zona unde stam noi (in alta tara) este 740 de lei pe an, adica vreo 60 si ceva de lei pe luna. Tu vrei in Bucuresti 100 de lei pe luna…bun..
      5- 5 lei biletul? Pai si daca cineva merge doar o statie sa zicem, sau hai doua sau 3, alaturi de niste cioreles, in duhoare, inghesuiala, dupa ce a asteptat cinspe ore etc chiar e prea ieftin la asa lux…bun si asta… Nu stiu cum sa zic dar sunt bucuresteni, adica stii aia chiar nascuti acolo samd, care nu, nu si-ar permite. In Bucuresti nu exista numai managerasi, vorbesti de parca Bucurestiul e alta tara cu alt salariu minim..
      Culmea, punctul unu chiar nu are nimic in neregula…

      00
    • 5- mergi pe jos 2 stații și economisești 5 lei, de 2 ori pe zi, ai bani de țigări pe o lună întreagă!

      00
    • Toate sunt solutii foarte bună inclusiv cea cu trenul. Exista fosta linie feroviara de centura a Bucureștiului care sta neutilizata. Exista linie de tren care leagă vest și nord vestul de voluntari. Este neutilizata. Gara Băneasa nu are peron pentru călători cică.. Suntem de ras.. În Viena toți oamenii cu veniturii medii stau la periferie pentru ca nu și permit costurile din centru și vin cu trenul sau cu u bahn sau s bahn la munca.

      00
  27. http://imgur.com/gallery/nDux9rc

    Între timp se lucrează la standarde europene ..

    00
  28. Prea multe masini per kilometru patrat.

    Trebuie miscorata densitatea asta. Fie maresti orasul (inglobezi aproape tot Ilfovul si actionezi mai departe in directia asta), fie scoti masinile afara din oras: taxe mari de acces in centru, transport in comun bun, metrou peste tot, centura ocolitoare.

    Fie ambele.

    Restul sunt paleative.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube