Birocrația: constatarea amiabilă

Când căutam informații despre schimbările RCA, am dat peste modelul de constatare amiabilă, care e un bun exemple de “hai să mai punem niște căsuțe aiurea de completat, ca să ne prefacem că muncim”.

Fiți atenți un pic:

  • Codul Poștal? Poate fi orice, oricum majoritatea nu îl știm, deși vine pe facturile de la utilități.
  • Sucursala firmei de asigurări? Cui îi pasă?
  • Denumirea brokerului? Pentru că e importantă…
  • Adresa societății de asigurări?!
  • Telefonul ei?!
  • Data nașterii șoferului? Pentru că valabilitatea permisului nu e de ajuns, trebuie neapărat să știm când a fost născut, pentru că…nimic.

Toate informațiile astea sunt complet inutile, nu ajută pe nimeni niciodată, atâta timp cât ai numărul poliței și numărul permisului.

Dar de ce să nu pierzi niște minute în plus completând rubrici aiurea?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

31 comentarii

  1. NOU
    #1

    Treaba facuta de romani, anti romani !!

    00
    • Cand va aud…
      Stati linistiti ca si-n afara e cam la fel. Birocratie multa si degeaba e cam peste tot.

      00
    • Ai nostri er prea multe date. In afara , la amiabila daca ai bmw poti completa doar initiala prenumelui restul datelor le poti lasa necompletate.

      (La restul cacaturilor de masini tre sa lasi si un CV complet si rezultatele de la ultinele analize medicale ca sa fie ok. Si iti cer si ultimele trei coduri plstale fara sa precizeze de la ce)

      00
    • Radu, esti troll? :))

      00
  2. Ma gandesc ca cer toate astea ca sa le usureze lor munca.

    00
    • pe bune? cum le ușurează codul poștal munca?

    • Codul postal are insemnatate doar pentru Posta Romana si pe baza lui se sorteaza scrisorile, deoarece corespunde la o strada-doua. Sau o bucata de bulevard. Sau un sat. In tarile cu apa calda precum UK, codul postal ascunde cateva adrese si este obligatoriu. Pe orice englez il intrebi stie sa-ti spuna codul postal „de acasa”, si nu e ca la noi un numar ci chestii gen IP30 0JE.
      Dar da, Romania este bolnava de formulare cu cat mai multe campuri inutile.

      00
    • In sensul ca si ei poate la randul lor au de completat hartogaraie si le e mai usor sa transcrie unele date decat sa le caute pe nu stiu unde :))

      00
    • @corector: Cockfield :)) a fost cu intentie?

      00
    • @maynard da :) (proud PAF owner)

      00
  3. Nu e o inventie romaneasca, sunt la fel in toata europa, exact acelasi continut in orice tara. Si sunt utile pt accidente in strainatate anumite ribrici, gen adresa asiguratorului/ brokerului, cod postal care se foloseste in orice tara civilizata. La fel, numarul de carte verde, acela se foloseste in strainatatem

    00
  4. Offtopic

    Sunt singurul care nu are acces la imgur in ultimul timp?

    00
  5. Mie imi plac alea de la 1 si 2. Bifati ce nu se aplica!

    00
  6. Salutare, ca sa nu avem discutii si eu cred ca sunt multe informatii absolut inutile care se completeaza in astfel de documente, codul postal (cel putin la noi in Romania) si data nasterii soferului nevinovat sunt printre ele. (Data nasterii soferului vinovat serveste unui scop statistic pentru societatile de asigurare pentru a determina categoriile de varsta mai „daunatoare” in cazul in care nu au alte documente la dispozitie)

    Formularul de constatare amiabila este formular tip la nivel UE. Nu a fost proiectat de romani ca probabil avea mai multe pagini si venea cu dosar sina. Daca la noi acest formular completat este insotit de copiile actelor, acest lucru nu e valabil peste tot.

    Sunt multe polite de asigurare false in piata iar in unele cazuri posesorul unei astfel de polite poate fi de buna credinta, de aici vine nevoia de a completa datele brokerului/sucursalei. O naivitate la nivelul Romaniei dar oarecum relevanta la nivel european unde cetateanul se uita uneori ca a intrat la brokerul/sucursala X si ii miroase ceva daca pe polita scrie brokerul/sucursala Y. Numarul de telefon si adresa nu mi le pot explica nici eu.

    Oricum la noi pierderea de timp majora este ca desi ai completat constatul amiabil e foarte posibil sa ti se ceara sa vii impreuna cu pagubitul la constatare, unde completezi alte formulare similare, alta schita si se fac si masuratori desi asta a fost scopul initial al acestui document, sa scapi de aceasta trambalare.

    00
    • Firmele alea care fac statistica sau politia ar trebui sa stie sa ia datele soferului vinovat si restul de date ale broker-ului/sucursalei din seria si numarul politei de asigurare.

      De fapt ar trebui sa completezi CNP-urile soferilor implicati in accident, numerele/VIN-urile masinilor, locul unde s-a intamplat, o scurta descriere, niste poze daca poti face sau un desen si gata. Restul detaliilor, precum daca soferii au permis valabil, RCA valabil etc. se pot lua din datele astea. Nu e treaba mea sa dau detalii unde s-a facut polita si ce data de nastere am. Statul mi-a eliberat documentele care imi atesta data nasterii, ce face acum, si le verifica?

      00
  7. Genul acesta de formulare sunt valabile în toată UE. În caz de accident în UE între două vehicule asigurate în țări diferite, mă îndoiesc că asiguratorii au acces la o bază de date comună unde pot regăsii toate aceste informații.

    00
  8. NOU
    #22

    Eu il stiu pe al meu din motive comuniste, la posta cand trimiteam colete sau primeam era ok sa pui codul postal caci posta se foloseste de el ca sa nu-ti trimita coletul in Vaslui, si la posta completezi rahaturi multe pentru nimic, doar ca sa aiba si ei de completat cacaturi pentru nimic.

    00
  9. Eu as mai adauga dimensiunile anvelopelor. Data cand a fost spalata ultima data masina. Ce marca de telefon avea soferul. Sa bifeze si daca are cartela sau abonament. Echipa favorita de fotbal. Si la final sa zica a avut concediu de odihna in anul curent si unde l-a petrecut. Compunere. Daca nu sa treaca povestea de anul trecut.

    00
  10. Sambata trecuta, vin de pe o straduta cu cedeaza sa intru pe alta straduta. La intersectie, unu cu „jipu” parcat pe avarii vorbea la telefon, opresc, „ma asigur”, dar ala cu „jipu” imi bloca campul vizual, ma pun in miscare si „hopa” unu cu o „sportiva” tocmai depaseste parcatul, si il pup lateral bara spate… „jipu” se pune in miscare, brusc nu mai e pe avarii… pagube la mine, bandou fata zgariat, pagube la sportiva, urme plastic bandou pe bara spate, ce se stergeau cu mana … sofer sportiva, „pfaaa, mi-ai nenorocit masina” … eu „zi zau” … el: „500 lei sa schimb bara” …. lasa, completam amiabila … 45 min, a durat, cu poza + video cum se stergeau urmele usor … la final cel lovit, nu-mi mai trebuie… hai ca plec …

    P.s. Sportiva era „un ursulet”, sofer „usor” bronzat, „lantzic” de inox ii decora gatul. Sa fii fost metoda accidentul?

    00
    • fii sigur!

      00
    • O fost o laie metoda accidentului, bronzatul nu avea asigurare la cazan. Isi lua 1000 de lei amenda de’ nu merita despagubirea de la firma ta de asigurare.

      00
    • Prin metoda accidentul nu ar fi acceptat in vecii vecilor completarea constatului ar fi insistat cu mersul la politie si ar fi avut toate actele in regula, poate masina chiar inchiriata. Asta avea alte probleme.

      00
  11. Codul Poștal a fost introdus mai bine de 10 ani, la fel cum „meleaonele” de lei care au diparut mai mult de 10 ani. Sunt si printre reportezi care prezinta cu „miloane”iar de cetatebi care inca sunt milionari nu mai vorbim.

    00
  12. pai e clasica asta in Romania, tin minte cand eram student, am terminat facultatea si a trebuit sa ma duc la toate bibliotecile apartinatoare facultatii sa scot o foaie cum ca n-am carti luate imprumut, asta in conditiile in care nici legitimatie n-am avut niciodata. Toate astea la facultatea de informatica… nici nu ma mira ca la nivel national sunt sute de astfel de chestii prin care pierzi timp… de parca n-ar fii cel mai important lucru din viata unui om.

    00
  13. formularul e standard, pe toata europa. difera doar limba.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube