Actorii trecuți de 60 ar trebui să plece la pensie

Prima oară când l-am văzut pe Dem Rădulescu mergeam la UNATC cu niște treabă și am rămas surpins că troleul oprea în stație să coboară oamenii și apoi mai mergea 500 metri și oprea iar, ca să îl lase fix la intrarea în clădire și să nu meargă pe jos. Avea 65 de ani, mergea greu, vorbea și mai greu.

Ieri a murit Stela Popescu, la 81 de ani. Un șoc, să afli că oameni de 81 de ani mor. Avea spectacole, pleca în turneu. La 81 de ani.

Problema cu actorii ăștia trecut cu mult de vârsta pensiei e că ocupă locurile unor actori mai tineri, care șomează din cauza lor. Nu sunt destule roluri și nici nu poți să îi zici “mamaie, mai stai pe acasă, că abia te miști, mai lasă și pe alții să mănânce”, totuși, e un monstru sacru al teatrului românesc.

Ar trebui să se gândească ei la asta. La faza cu Harvety Weinstein, citeam undeva că fiecare actriță din asta care latră acum că a fost abuzată, și că a stat ca să primească roluri și să facă milioane de dolari, a luat locul unei actrițe cu adevărat talentate. Așa și aici: 21 de ani Stela Popescu și Alexandru Arșinel au luat pâinea de la gura altor actori, mai tineri și mai buni. Beligan are 91 de ani și tot nu se lasă. 91 de ani! George Ivașcu are de 4 ori mai mult talent decât toți actorii trecuți de 60 de ani de pe scena românească și primește rolurile căzute din buzunarelor bătrânilor pe care îi așteaptă de 20 de ani să plece.

Și nu pleacă, bă. Mor pe scenă și nu se dau duși. Aceiași de 40 de ani.

Are De Niro un interviu bun în care spune, după porcăriile alea făcute prin 2011, că gata, cariera lui s-a cam terminat, dacă îl mai invită cineva să mai apară pe undeva vine cu plăcere, dar se așteaptă să joace în cât mai puține rolurile. Și e fucking De Niro!!! Nu, nene Stela Arșinel, Beligan, ei sunt valori, de aia nu se dau deloc duși.

 

film-le-samourai-1

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

129 comentarii

  1. NOU
    #1

    Beligan a murit anul trecut :))


    Comentariu apreciat.4680
  2. Dar Beligan care in ultimii 5 ani avea spectacole de plangeai .. de mila lui! Se numeste demnitate, stai si mori acasa, in patul tau, in linistea ta si alaturi de familie.


    Comentariu apreciat.720
    • Cum zic si engliezii “Quit while you’re ahead”. Daca nu stii cand sa te opresti nimeni nu mai tine minte toate chestiile bune facute pe parcursul timpului, le tin minte doar pe alea proaste de la final.


      Comentariu apreciat.360
    • “Egoistul” se juca cu casa inchisa pentru ca era Beligan in rol.
      Cunosc multi oameni care s-au dus la “Egoistul” exclusiv pentru Beligan. Le-ar fi placut piesa si fara el, dar parca nu ar fi fost la fel de faina.


      Comentariu apreciat.580
    • Stiu de faza cu “Egoistul”. Partea tare este ca am apucat sa-l vad si cand inca putea sa faca actorie si in ultimii ani de activitate, iar diferentele erau clar vizibile.

      Din pacate inca traim intr-o tara in care oamenii nu pot sa accepte sa incerce ceva nou (sau poate usor diferit) si tot insista pe “lasa ca ce stiu eu e cel mai bun”.

      90
    • Demnitate si simtul ridicolului. Lipsa crasa de decenta. Sa joci cu o casca in ureche pentru ca nu poti sa iti amintesti replicile e penibil… Sa faci pe marele regizor Beligan la 75+, de unde confuzia lui Vali, piesele puse in scena de el, chipurile, se joaca in continuare…
      Oare nimeni nu realizeaza ca superficiala si vulgara e SP si atunci cand nu spune textele altora? Oare asta e modelul pentru tineri si pentru actorii tineri care mor de foame… teatrul de revista e un gen minor. Bulevardier si minor. Asa ca mai slabiti-ma cu Marea Actrita! si 25 de filme, niciun rol memorabil. Pelicula developeaza prostia.


      Comentariu apreciat.290
  3. Pai joaca aia de 30 (Ada Dumitru par exemple) roluri de 81? :)


    Comentariu apreciat.970
  4. Și dacă nu le ajunge pensia să trăiască?! Zic și eu așa.


    Comentariu apreciat.330
    • Fix Arsinel si Stela nu au bani sa stea acasa


      Comentariu apreciat.1190
    • NOU
      #24

      Pai de-aia nu le ajunge pensia, ca sunt multi someri.

      Am intalnit universitari batrani nu depasiti, ci pur si simplu erau pe alta lume, nu mai stapaneau nici materia pe care o predau de 60 de ani… nu intelegeau generatiile, utilitatea studiilor, fucking motive pt care ei erau acolo.

      Unu singur l-am cunoscut mai cerebral, omul suficient de destept sa realizeze ca e depasit, avea asistenti mai destepti ca el, si-i hranea bine din granturi de cercetare, unul de genul… iau salariu, dar banii de-i fur il dau la aia destepti de-mi fac munca, iar eu o ard prin conferinte.

      Reusea sa mobilizeze firme private incat si cel mai prost student caruia ii punea diploma in brate realiza ceva pe domeniu…

      Asa si actorii astia, posteritatea inseamna sa lasi ceva in urma ta, generatii de tineri pe care i-ai format, nu sa joti turturoiu pe scena pana crapi.


      Comentariu apreciat.690
    • @Parintele

      Tu este nebun? Cum sa incerce sa formeze generatii noi? Daca formeaza unul mai bun ca el si peste 200 de ani nimeni nu-si aduce aminte cat de bun a fost el?


      Comentariu apreciat.240
    • De aceea vezi și oameni în strada protestând. Ca nu o sa mai aibă bani mulțumită psd! Dar ăsta nu înseamnă ca le dam foc și îi omoram…Deocamdata….>:)

      30
  5. Dar de Eastwood ce zici boss? Sau de Freeman sau de Gandalf ala gay? Inteleg ca tu vorbesti de teatru care e finantat de stat, dar presupun ca nu-i pun pe aia batrani in roluri de tinerei


    Comentariu apreciat.650
    • man, eastwood face filme pe bani privați. și face filme pentru că încă iese pe plus. când va ieși pe minus cu două filme, nu o să mai poată intra în nici un studio.

    • Gandalf The Gay… Rimeaza.

      30
    • NOU
      #30

      L-a dat exemplu pe De Niro, nu se referea doar la teatru. S-a băgat într-un domeniu cu care nu are legătură și acum o drege.. Boss, în domeniul ăsta (ca și în alte câteva) nu are niciodată vârsta treabă cu nimic. Unul e mai talentat decât altul toată viața. La naiba, nu e bricolaj..


      Comentariu apreciat.650
  6. Si culmea ipocriziei este ca tot ei vin si spun “vai de noi, cand ma uit la ce vine din urma… tinerii astia”.


    Comentariu apreciat.530
  7. Te-ai gandit ca poate rolurile pe care le avea erau adecvate unei actrițe in varsta?
    Nu cred ma merge cu find and replace in distributia de spectacole.


    Comentariu apreciat.350
  8. Alexandru Arșinel au luat pâinea de la gura altor actori, mai tineri și mai buni? Cum, domnul director?

    A luat el rinichii altuia, da’ un amarat de post de director/actor etc?


    Comentariu apreciat.810
    • La teatru te duci pentru actorul X sau Y nu pentru neica nimeni…


      Comentariu apreciat.380
    • @Drasly ai dreptate, traim intr-o lume care se uita la kardashians si se duce la concerte cu banica, ba acusi abia asteapta sa-l asculte pe hrusca a 10a oara


      Comentariu apreciat.270
  9. Te-a lovit visinul dupa ce l-ai taiat? Actoria nu are legatura cu varsta. Si nici cu ocupat locul de munca al altora. Sunt copii care interpreteaza roluri la 3 ani si batrani la 90.


    Comentariu apreciat.1110
  10. Sunt niste brand-uri si trag de ei până la moarte. Gen denisa manelista.
    Acu să vezi val de talente. Cand moare arșinel alt val de valori.


    Comentariu apreciat.220
  11. In acest context, va rog sa urmariti filmul Iris, din 2001. N-o sa regretati…inca.

    20
  12. publicul apreciază fuego (are 40 de ani, cât mine), pe mamelucii ăia ghiolbăneți – țociu și cum îl cheamă, pe stela și arșinel, asta e, se hrănesc din amintiri, asta se cere, asta se dă – din câte știu teatrul și filmul sunt mai degrabă private, publicul face cererea, așa că e loc pentru toată lumea (cu sau fără talent, mai degrabă fără, cu iq subunitar). La spectacolele românești n-am mai fost din copilărie de când ne duceau profii obligatoriu la ele, ca serbare de nuștiu ce, să se distreze tot ei, dacă vreau umor de calitate am ytb, cui îi pasă de stela sau de alții? merită respectată pentru că măcar nu s-a trivializat, nu și-a ridicat poalele-n cap ca altele, dar atât.

    110
    • Lumineaza-ne te rog cu umorul de calitate de pe youtube.

      160
    • a fost odată ca niciodată un program care se numea bbc prime, pentru prima dată în viața mea am râs la emisiunile alea de umor, era genul fin, senin, proaspăt, și culmea, amuzant spre deosebire de expirațiile românești, bășite și ghilobănești, proferate de tot felul de specimene de genul țociu – îi dau exemplu pe ăștia fiindcă m-au șocat cel mai tare, la stela și arșinel nu râdeam nici la emisiunile alea de anul nou de pe vremea copilăriei mele comuniste, poate eram eu deprimată deja și nu mai reacționam, mi se păreau niște scheciuri scremute în cel mai bun caz – ie suficient umor englezesc pe ytb mai ales dacă mai știi și engleză ca să înțelegi jocurile de limbaj, bagă un sărci și lasă-te surprins(ă)


      Comentariu apreciat.250
    • Am dat like pentru ca nici eu nu am râs vreodată la Stela și Arsinel, sau la Muraru și Nae. De Tociu si Palade ce să mai vorbesc, mi-era rușine de rușinea lor. V-a fost milă vreodată de “glumeții” de pe scenă? Mie da, de toți astia din listă.
      Totuși, uneori, ii priveam cu relaxare. Știi când nu ti se prezintă chestii grele de gândit? Asta e relaxarea adusa de Stela. Veselie nu prea cred, ci doar un fel de bună dispoziție, că nu prezentau chestii de gândit. :)
      Bendeac ce crezi că face? Și e unul din exemplele de vârf din noua generație de actori de comedie.


      Comentariu apreciat.220
    • Cristi, eu nu am tangențe cu bendeac, există vpn și abonament pe bbc, pe internet, singura mea legătură cu ceea ce se întâmplă în țara asta e fb și unele ziare online și trăiesc aici, pur și simplu nu ai ce să urmărești nicăieri, nici ca umor, nici ca joc actoricesc, ca nimic – singurul spectacol de care îmi aduc aminte cu plăcere este un shakespeare jucat, culmea, în limba rusă (pe care n-o cunosc și nici n-am s-o învăț vreodată) de teatrul din sankt petersburg, la național, ăla a fost teatru de excepție, niște actori adevărați care transmiteau emoție și captau interesul într-o limbă pentru care am aversiune genetică, am avut aproape o experiență mistică (senzația că înțelegi o limbă fără să o-nțelegi), da, aia e artă, nu mizeriile pe care le fac ai noștri, indiferent de vârstă (a, ce vroiam să zic, actorii s-au dezbrăcat la un mom dat pe scenă, aveau pătrățele nu șunci de la mici ;) aproape că m-aș fi lăsat tufută de un rus de-ăla de recita el shakespeare în rusă :) ) – ce vroiam să spun e că dacă cunoști chiar și o limbă de circulație internațională n-o să-ți mai placă în veci încropitura românească de-o vând ăștia ca artă


      Comentariu apreciat.210
    • dacă cunoști chiar și o limbă de circulație internațională n-o să-ți mai placă în veci încropitura românească de-o vând ăștia ca artă

      deci de aia n-au succes temișan și cătălin crișan? că a apărut muzica internațională?!?!?

    • Nu MAI au succes pentru că nu MAI au de unde copia! odată cu deschiderea granițelor lumea a descoperit că toată pop-cultura română e copiată de pe la vecini: azurul copia tot ce apărea la greci, toate manelele pop de după 90 au fost copiate tot de acolo (vă amintiți de „moșule ce tânăr ești…” aia era manea grecească :D ), salam și restul maneliștilor încă mai copiază și prinde la publicul ăla care folosește smartfonu pe post de telefon cu haur, spătaru și-a copiat hitul cu drumurile de la sârbi și dacă stau să caut bine, răscolesc tot rahatul urât puțitor numit artă românească :D și-o să mă abțin – nu știu de temișan dacă mai cântă, dar bănică și fuego încă umplu sălile, nu probabil, chiar sunt mulți de-ăștia de-o seamă cu mine care n-au învățat engleză, prizonierii limbii române, altfel nu-mi explic cum poți plăti bani pe bilete la concertele alea (în locurile pe unde am lucrat aveam colegi care nu-și schimbau jobul mizerabil pentru că nu știau engleză, să fii tu olimpic la matematică și să stai ca prostul pe un salariu de mizerie, să nu faci tu efortul de a învăța un rahat de limbă străină și apoi să te plângi că ești sărac și damnat, clasic românesc)


      Comentariu apreciat.240
    • cei mai bătrâni ascultă manele românești, de la iris la salam, pentru că nu știu altă limbă.

    • Corect,pe youtube ma uit la mock of the week, have i got news for you, would i lie to you, qi, 8 out of ten cats, nu stiu ce alt quiz show prezentat tot de jimmy carr, that mitchell and webb look, a bit of laurie and fry(mult mai vechi decat restul, dar nu conteaza…).
      Faza e ca e un umor mult mai apropiat de cel al meu si al prietenilor mei decat chestiile grotesti din divertismentul romanesc.

      10
    • da, știu, sună ilogic, dar oamenii preferă instinctual să asculte muzică cu versuri în limba maternă, din care să înțeleagă un mesaj (temișan ar putea să cânte cover-uri cu succes, chiar nu înțeleg de ce nu iese în față :D, nu că l-aș asculta, dar dacă bănică face bani, de ce nu, e loc lângă fuego și loredana – generația asta de mileniali au un fetiș din optzecism, care pe mine m-a astenizat, abia aștept să treacă naibii moda asta cretină), iar românii tineri nu sunt recunoscuți pentru iq-ul lor supraunitar sau dorința de a se depăși așa că ascultă salam că îi reprezintă, dacă verificăm studiile aflăm că românia și turcia sunt surori la iq și turcii măcar au scuza că se cordesc între ei din cauză de islam și dorință ca averea să rămână în familie – în fine, să revenim la comedie, două chestii vechi bibisistice pentru cei care nu găsesc sketch-uri antice https://www.youtube.com/watch?v=rxUm-2x-2dM și https://www.youtube.com/watch?v=SzeEq5MvNFg

      40
    • Mary, si eu ma uit la “Whose line…”, și rad de ma prăpădesc, dar ce legătură are asta cu Stela?
      A, ca Stela nu se compară cu Vestul? Nimeni nu a pretins asta. Eu am spus că, acum 100 de ani, copil fiind, o vedeam la TV și ma simteam bine. Nu, nu râdeam nici măcar copil fiind, nu reușea să facă sa râdă nici măcar un copil de 10 ani, dar ma simțeam bine. Pe atunci era suficient.
      Apropo, nu cunosc pe nimeni care să fi râs la “cuplurile de comici” enumerate mai sus.

      20
  13. Asa e si cu blogarii batrani sa ii lase pe aia tineri.


    Comentariu apreciat.2700
  14. Stela Popescu s-a compromis cu reclamele la ” farmacia inimii- Catena “. A fost o actrita frumoasa ,am vazut-o in anii 80 pe strada sau magazine de parfumuri si cosmetice :D si in spectacole-era talentata la Spectacolele de revista . Iti crea buna dispozitie.
    Era” saraca “si trebuia sa mai scoata un ban de o paine …Pacat ! A sters cu buretele tot ce a realizat ca actrita de comedie cu publicitatea agresiva de la Catena . Datorita publicitatii desantate ,agresive ,a ei si a lui Arsinel ,nu mai cumpar de la Catena nici macar un plasture :-)
    Dumnezeu s-o ierte !


    Comentariu apreciat.280
    • Ce treaba are sula cu prefectura?
      Era o reclama populista destinată unui public target.
      La ce vroiau să facă reclama? La ultimul bmw?


      Comentariu apreciat.650
    • trebuia sa faca reclama la iesit la pensie, oh wait. macar era mai vie in reclama decat e teo la asigurari de viatza :))


      Comentariu apreciat.210
    • pardon era asigurari de casa dar cand am vazut-o asa impaiata am zis ca e la asigurari de viata,
      presupun ca la aia si-a facut regisorul nostru mihaitza asigurare :))

      ps. am auzit ca nici regina angliei nu o mai duce asa bine, peste cateva luni ne pregatim de festivitate internationala de plans, heueheuheue

      60
    • NOU
      #60

      Amice, poate ca nu stii, dar Charlize Theron, Meryl Streep, Christopher Walken, Hellen Mirren sau marele De Niro, si multi altii, au facut chiar si ei reclame la produse farmaceutice, bere sau masini coreene. Iar astia nominalizati, sunt cu totii castigatori de Oscar..


      Comentariu apreciat.340
  15. Bai, am fost acum vreo 7-9 ani la un spectacol cu Beligan, Dinica & co si n-a fost rau de loc – e drept ca Beligan nu facea decat sa stea pe scaun si restul se intampla in jurul lui, pauzele erau mai lungi pana schimbau decorul si-l scoteau de pe scena, dar a fost ok. Nu-s specialist sa comentez detaliile – ideea e ca la sfarsit n-am plans dupa bani si nici nu mi-a parut rau de timp.

    Pe de alta parte, salariile actorilor de teatru sunt oarecum de mizerie – fie ca sunt tineri sau batrani. Lucru care nu face decat sa ii motiveze si mai tare sa apara prin cate-o telenovela, reclama sau sa joace pana cand mor pe scena. Nu sunt socialist sa spun c-ar trebui sa “le marim salariile fara sa merite”, ci doar ca un nume celebru “vinde” piesa de teatru, iar directorii prefera sa ii aibe pe-astia in distributie.

    Si nu, nu mi-a placut niciodata Stela Popescu – mi s-a parut ca prea i se potrivesc numai roluri de tzatza. Iar dueturile cu Arsinel erau amuzante numai pe vremea lui Ceausescu. Cand aveam 10-14 ani si nici nu aveai acces la alt tip de umor. Dar asta e sistemul in toata lumea. Acum 5-6 luni am fost in Londra si am trecut pe langa un teatru din Trafalgar Square – pe afisul de promovare, cea mai mare poza era ceva actrita (semi-)cunoscuta care a jucat prin soap-operas gen “Young and Restless” dar suficient de batrana incat si botoxul sa stea prost pe ea (chiar si-n afisul de promovare). Nu, nu ii stiu numele, dar figura era extrem de cunoscuta.

    Apoi, comparatia cu “f*ckin De Niro” nu e corecta. Ala primeste si acum bani de pe “Nasul” si “Taxi Driver”, filme facute acum 30 de ani – asa ca isi permite sa ia o pauza. Definitiva.

    Si nu in ultimul rand – cam toata viata sunt platiti pe “drepturi de autor” ceea ce face ca pensia sa fie destul de mica.


    Comentariu apreciat.750
    • Cat priveste banii lui DeNiro, nu uita ca l-au inregistrat unii certandu-se cu nevasta-sa “daca nu-mi cheltuiai tu banii, nu trebuia sa tot fac cacaturile astea de filme”.


      Comentariu apreciat.520
    • Eu nu inteleg cum pot avea salarile prea mici si in acelasi timp sa se vanda toate biletele pentru spectacole de teatru in prima sau a doua zi. In loc sa profite de cererea masiva si sa creasca preturile cu 20% se plang ca sunt saraci.

      10
    • @gc:
      + nu toate spectacolele “se vand”. din spectacolele mai bune sunt “paltite” si spectacolele mai “proaste” – gen piesele noi, scriitori/regizori/actori tineri, etc – cineva trebuie sa isi asume un risc si sa incerce si cu astea, nu?
      + pe langa actori, mai e o armata de oameni care ajuta la piesa aia. Poate ca nu ii vezi pe scena seara, dar daca te duci la repetii, ai sansa sa ii vezi (aia cu sunetul, care plimba decorul, care matura scena, etc);
      + decorurile si costumele alea costa. Da, stiu, se refolosesc, dar chiar si depozitarea lor costa;
      + caldura si curentul electric costa si ele;
      + publicitatea (afisele, articolele platite, reclamele de la radio, etc) se platesc si alea;
      + chiria, mentenanta cladirii, taxele la stat sunt si astea costuri.

      Biletul costa undeva la 50-150 RON. Pune cam 200 de spectatori pe reprezentatie si vezi cam despre ce vorbim.

      20
  16. Catena isi da palme!

    80
    • Stai linisit. Pe pozitia urmatoare e Temisan. ;-)

      70
    • Astia care prima poanta care v-a venit cand ati auzit de moartea ei e ceva cu Catena, adica, majoritatea… sunteti la acelasi nivel de umor ca dl Arsinel.


      Comentariu apreciat.230
    • @Hruban, la cat am fost bombardati cu reclamele catenei in ultimii ani, sa stii nu e anormal. E o situatie nefericita, nu socanta, insa sunt sigur ca multi au avut aceasta reactie indusa de campania de marketing a farmaciei.

      30
    • Mihai dima: Au avut aceasta reactie aia de erau prosti facuti gramada.

      00
  17. Quick reminder, cine plangea prin studiouri de legea aia cu cumulul pensie/salariu??

    42
    • Ion Lucian era, alt mare actor care n-a avut decenta sa se retraga la timp.
      Rebengiuc uite, nu s-a mai bagat la Morometii 2, ca este pre batran.

      120
    • am crezut ca e o gluma cu morometii 2, ai de plm.

      50
    • “Ion Lucian era, alt mare actor care n-a avut decenta sa se retraga la timp.”
      Exact cand trebuia sa se retraga Ion Lucian, si ce roluri a facut din momentul in care tu consideri ca trebuia sa se retraga? Ion Lucian a facut aproape din nimic un teatru… Care au fost rolurile in care a aprut in ultima parte a vietii?

      90
  18. Acum s-a eliberat si rolul din reclamele Catena. Acolo e adevaratul biznis

    150
  19. NOU
    #77

    Eu nu cred ca teatrul/cinematografia trebuie sa primeasca bani de la stat. In nici un fel.
    In general arta (de orice fel) nu trebuie finantata de stat. Arta este un lucru care trebuie apreciat, sprijinit si judecat de public. Daca se implica statul in treaba asta, arta se duce pe p*ula si devine mediocra.


    Comentariu apreciat.310
    • In cinematografie nu se primesc. Se face anual un concurs de scenarii. Primele 3 clasate primesc o subventie de la Asociatie, conform locului ocupat (parca 600k, 300k si 100k). Daca pentru a se termina filmul costa mai mult, sa se descurce. Daca nu pot dovedi existenta banilor necesari, pierd premiul.

      00
  20. E fix treaba lor. Cata vreme vine lumea la spectacole ce te freaca pe tine grija?

    DPMDV, exista chestii care sunt sigur gresite, gen faptul ca suntem condusi de hoti, si chestii interpretabile.

    Cata vreme nu am rezolvat chestiile din prima categorie, nu avem ce sa ne dam cu parerea si sa stabilim noi reguli pe ele.

    Cand esti intr-o pozitie vulnerabila, capul la cutie si ochii pe scop.


    Comentariu apreciat.230
  21. Stii ce cred eu ca este trist? Probabil ei s-ar retrage insa din ce sa traiasca? Nu cred ca poti compara cu ce venituri isi permite De Niro sa se retraga versus orice artist din Romania cu pensia aferenta. Nu cred ca ar refuza o batranete linistita, traita decent in spatele scenei dar cand traiesti intr-o tara ca a noastra unde munca de zeci de ani este rasplatita cu nimic, da, ajungi sa mori pe scena, sau in spitale, operand, cu toate ca poate nu mai au nici putere, nici luciditate..


    Comentariu apreciat.250
    • da’ nu trebuie sa se retraga!
      pot avea N colaborari cu teatrele si televiziunile private, cu radiourile private, sa faca publicitate… nu angajati pe viata la teatre finantate de primarie.
      ok, ii respect pe toti ai generatiei de aur, da’ gata! au avut sansa IATC-ului care scotea promotii de 6-8 actori -in ultimii ani dinainte de ’89, multi fii si fiicele celor deja in sistem – si a caselor de filme in care baga partidul finantari generoase.
      ar fi cazul sa-i mai vedem si pe cei (mai) tineri. de ce majoritatea celor mai tineri s-au indreptat catre teatre independente si tot felul de colaborari? n-au loc de generatiile aurite care stau sa moara pe scena.

      40
  22. E chestie de cerere si oferta. Spectacolele cu Beligan erau “sold-out” doua luni in avans. Nu stiu ca la vreun spectacol cu actori mai tineri (eventual millennials) care nu puteau juca din cauza lui Beligan daca spectacolele erau la fel de vanate.
    La fel si cu Stela si Arsinel.
    In sfarsit, daca tie nu-ti plac asta nu inseamna ca altora nu le place; alt segment de spectatori, alte gusturi.
    Eu astept sa vad cand te vei retrage tu din blogging pentru ca sa faci loc altora mai tineri care nu sunt cititi pentru ca tu le iei locul si cititorii.


    Comentariu apreciat.560
    • man, e greu să ieși în față dacă nu ai loc pe scenă de ăștia vechi. nu e ca pe blog, unde ai spațiu infinit.

    • da boss, tinereii sa joace prin cafenele. Aparent e cerere si pentru ei daca to inventeaza spatii unde sa joace.

      70
    • @bigradu

      „Postdecembriști”, nu „millennials”, ‘tu-i ea de romengleză.

      80
    • Era un “rautacism”. Dar a cere unora sa se dea la o parte doar ca sa le faca loc altora este ridicol. Daca esti bun te bati cu cei mai mari. Daca nu ramai in liga inferioara.
      De ce nu le spui lui FC Barcelona sa se dea la o parte sa-i faca loc lui FCSB sa joace in Champions League?


      Comentariu apreciat.560
    • @Vali chiar crezi că publicul țintă a lui Stela se intersectează cu Benteac ?

      160
    • NOU
      #88

      @vali
      Boss, spatiul e fix cat prima pagina de pe google.

      120
    • bigradu, e greu să ajungi să fii bun sau să te bați cu ăia mari dacă nu ai loc pe teren nici să alergi de două ori. hai că înțelegi ce vreau să zic, chiar dacă ești căpos…

  23. Mentalitatea fanariotă…

    70
  24. George Ivascu? Really? masonelul, cavaler de maltz si hamei? looserul netalentat ajuns director de teatru prin fratii de loja? bai lasa-ma…

    stiu eu cateva actrite de teatru bune rau, coborate din playboy parca, alea-s generatia care ar trebui lasata sa ne incante!


    Comentariu apreciat.450
  25. ???? Morgan Freeman.
    EOM

    30
  26. George Ivașcu a jucat superb în Modigliani

    01
  27. Pb e alta si e mare. Astia sunt cautati. Aceleasi vedete obosite. Stiti de ce ? Pt ca NIMENI nu se chinuie sau nu investeste in promovarea altor actori/cantareti/etc. De aia vedem aceleasi fetze obosite. Si chestia cu promovarea se vede si in alte domenii, uite de ex in politica. Ce cauta Garganel pe liste PNL(Danaila) la parlamentare ? E simplu: il stie lumea, nu mai cheltui atat cu promovarea. La fel si cu Arsinel. Ai un spectacol de cacat ? De ce sa aduci no name, sa faci o piesa buna, sa faci reclama, sa duci actorul la stiri. Chemi 2 maimute cunoscute acolo si voila, devine mai bun.

    40
  28. Pai stai…cum ar putea un actor de 30 de ani sa joace rolul unui pensionar, de exemplu?

    110
  29. Oare pe mosul asta:
    https://gameofthrones.fandom.com/wiki/Aemon
    unde il lasa troleul cand mergea in Irlanda de Nord sa filmeze?

    Sau pe nenea asta:
    https://gameofthrones.fandom.com/wiki/Pycelle
    care a jucat si in Razboiul Stelelor ala original?

    140
  30. Probabil multi o fac efectiv din placere si nu pot trai linistiti in fotoliu asteptand sa crape. Cati oameni de 81 de ani ii vezi in conditia fizica in care era Stela Popescu? De faptul ca inca memora replicile sa nu mai zic. Majoritatea batranilor de la 70 deja sunt anchilozati, femeile de abia mai merg, cat despre memorie…si pee vremea lor ma gandesc ca erau si alti actori care au ramas in anonimat ca doar atata au putut. In afara de asta, daca te uiti la multe piese de teatru, sunt nume de care n-a auzit nici naiba deci…? Cat despre faptul ca au jucat in reclamele catena, in alte tari nu se intampla asta sau cum? De Niro a jucat in ultimii ani in niste mizerii de filme. Si pe ala il vede o lume intreaga, spre deosebire de reclama catena…


    Comentariu apreciat.380
    • “au ramas in anonimat ca doar atata au putut”

      Sau fiindca nu au avut si ei loc de dinozaurii epocii lor.

      Cat despre partea cu anchilozati, buna asta, sunt sigur ca daca nu ar trebui sa-ti rupi creierii 8-9 ore pe zi la serviciu ai fi si tu destul de ok cand ajungi la 70.

      60
    • Daca nu au activitate romanii dupa 60 ,face articole cum ca suntem ramoliti,daca au activitate,sa lase loc tinerilor.aha


      Comentariu apreciat.290
  31. Si muzicienii trecuti de 60 de ani sa iasa la pensie. Cum plm sa pleci in turneu la 64 de ani ?!?!


    Comentariu apreciat.240
  32. doamne fereste sa decida spectatorii asta. daca sunt spectatori care dau bani sa-i vada pe batrani, atunci sa joace. daca nu, nu. deocamdata lumea da bani sa-i vada pe astia. la beligan era plin desi era mutat pe brate dintr-un loc in altul intre scene.

    190
  33. Nu cred ca o sa plece actorii batrani ca sunt dependenti de glorie, sa ii placa lumea, sa fie aprciati etc. Si pentru ca firea omului este egoista, nu stiu cand voi vedea pe cineva sa lase de la el pentru unul strain. Sa nu mai zic de profesorii din universitati, de vin sustinuti de asistenti si tot nu se lasa, sunt unii varza nici nu iti vine sa te duci la cursuri si tot acolo sunt. Cred ca la noi multi se identifica numai cu meseria si cand nu mai sunt domnul x sau y ii cuprinde depresia, nu stiu sa traiasca pentru altceva. Am auzit ca multi fosti militari au mari probleme psihice si de personalitate iesiti la pensie, le lipseste puterea aceea, respectul dat de uniforma, o fi vreo legatura, plus banii.

    120
  34. Daca Dem Radulescu mai traia m-as fi dus sa-l vad jucand si la 100 de ani, paralizat fiind si cu sintetizator vocal ca Stephen Hawking.
    Nu stiu daca realizezi despre ce talent enorm ai adus vorba aici… la nivelul Romaniei vorbind.
    Cred ca Toma Caragiu si Dem Radulescu sunt primii actori de neuitat ai Romaniei prin munca lor si as paria ca peste 200 de ani cand noi n-o sa mai fim, tot vor mai fi oameni care sa se uite la chestii cu Dem Radulescu si Toma Caragiu. Am avut ocazia sa cunosc destul de bine si opera majoritatii actorilor din generatia Bulandra / Vraca si nu se ridicau la nivelul lor.


    Comentariu apreciat.450
  35. Comentati de parca in weekend ati merge toti la teatru, nu la starbacs. Numai experti in actorie, oriunde te uiti.


    Comentariu apreciat.620
  36. NOU
    #113

    O popendulatie imbatranita va avea actori preferati din generatiile mai vechi. Deci este perfect normal ca ratingul unor actori mai tineri sa nu poata sa creasca nici in viitorul apropiat, chiar daca s-ar retrage cei mai batrani.
    Rolurile de amorezi nu cred ca sunt ocupate.


    Comentariu apreciat.200
  37. … e fain sa aduci trafic pe cadavre …


    Comentariu apreciat.210
  38. in sfarsit a venit clipa
    ca cei mici sa aiba loc
    caci maestrul si maestra
    nu-ncetau a da din cioc

    un talent nemarginit
    si-o cariera longeviva
    numai buna de privit
    cand n-aveai alternativa

    insa o data cu vremea
    lucrurile s-au schimbat
    iar umorul doamnei Stela
    era cel putin fortat

    a aparut informatie
    si acces la exterior
    daca faci o comparatie
    nici nu pare-a fi umor

    vine-un timp cand esti in glorii
    si talentul ti-l propagi
    si vin timpuri tranzitorii
    cand trebuie sa te retragi

    nu s-ajungi din disperare
    agonia s-o lungesti
    la radiouri in reclame
    audienta s-o scarbesti

    40
  39. ia să lase toți boșorogii ăia bogați bunăciunile alea pe dotările tinereilor :)))

    12
  40. Tinerii actori sunt cam la fel de netalentați ca moşii ăştia. Nu le ia nimeni pâinea de la gură, sau cel puțin nu poți arunca vina pe bătrâni. Bendeac moare de foame cumva? Bubuie de talent? Actorii care nu au priză sunt fix ca şi scriitori care se plâng că lumea nu citeşte. Trebuie să te mulezi pe cerințele pieței, să produci un umor pe înțelesul votanților psd. Mie Arşinel şi Stela mi s-au părut scremuți întotdeauna, dar dacă cel puțin 70% din oamenii pe care îi cunosc îi urmăreau cu plăcere, înseamnă că erau buni pe nişa lor.

    160
    • Marius Manole e un actor din generatia tanara. Joca pana cade jos de epuizare. Nu cred ca blocheaza cineva accesul tinerilor actori la marile roluri/piese/scene.

      80
  41. #offtopic: Nu am twitter ca sa-ti raspund, dar cauta spumante si/sau sampanii pe Finestore.ro (daca te-ai uitat deja la ei, sorry). Au oferta diversificata si inca mai au reduceri. Ex.: Jacob’s Creek Rose la 32 lei, Moet Chandon la 169 lei etc.
    Despre subiect nu sunt interesat sa comentez. Multumesc!

    90
  42. De ieri, toată lumea o plânge pe Stela Popescu. Dar, aici nu e vorba de ea. E vorba de “marea generație de actori”. Nu vreau să fiu rea sau ceva, dar totuși toți ăștia care apar acum la TV și nu se mai opresc din vorbit sunt actori propuși de perioada comunistă. În care, cam doar asta aveai de văzut. Vin din urmă generații de actori extraordinar de talentati. Vin din spate actori care stau ani de zile după facultate jucând în cele mai mărunte Teatre(asta dacă au noroc) pentru că “marea generație de actori” rămâne cu nerușinare pe scenă. Radu Beligan a jucat până la finalul vieții. Dar, era de fapt o legumă. Nu știa replicile, avea nevoie de două lavaliere, și să nu mai spun că mișcarea scenică nu mai exista. Un actor de 26 poate juca o bătrână de 80, fără probleme. Se va descurca mai decât Stela Popescu. Da, eu vreau să am loc să joc într-un Teatru, nu să fiu nevoită să aștept moartea oamenilor ăstora. Chiar cred că ar putea să se bucure de pensie. Acasă.

    170
    • Si generatia lor a avut inainte alta generatie in varsta (si mai fantastica decat ei) si oops….ce sa vezi, au avut loc sa joace.
      Asa ca pana mea, daca ai talent vei avea loc pe scena.

      40
  43. Lăsați, măi, că nu moare de foame Lorena Lupu.

    90
  44. Problema cu actorii ăștia trecut cu mult de vârsta pensiei e că ocupă locurile unor actori mai tineri, care șomează din cauza lor. Nu sunt destule roluri și nici nu poți să îi zici “mamaie, mai stai pe acasă, că abia te miști, mai lasă și pe alții să mănânce”
    Oh, really??
    Ce zici atunci de asta: Du-te, bă (Vali), spre pendula mea!!

    170
  45. NOU
    #126

    Imi plac actritele tinere, sunt cam sensibile, dar sunt si futacioase.

    160
  46. Da, sa-i scoatem la pensie, insa au mai ramas putini “monstrii sacrii” si nu prea ai ce sa pui in loc.
    Daca te uiti la noile filme romanesti numeri actorii talentati pe degetele de la o mana, de aia filmele iti par identice si nu-ti raman in memorie: Dragos Bucur, Andi Vasluianu, Vlad Ivanov, hai si Papadopol.

    50
  47. Monstrii sacri ai teatrului romanesc sunt sacri pentru simplul motiv ca au activat in vremurile comuniste, iar publicul lor era privat de tot ce inseamna libertate de expresie. Unii au avut talent, unii nu, distributie statistica normala. Perceptia publicului comunist asupra performantei actoricesti in perioada 1957-1989 a fost exacerbata de lipsurile perioadei, “circul” fiind ultima reduta permisa de cenzura comunista unei popendulatii indobitocite de documentele de partid si de stat in care “omul nou” era talentat si muncitor, sudorul Gogu putea fi si actor in brigazile artistice, ca nu aveau Dem Radulescu sau Stefan Banica Sr doua perechi de coaie, nu? Sudorul alesese sa fie sudor, iar Dem Radulescu sa fie actor, fiecare cu meseria lui, dar oricand se puteau specializa fiecare din ei in meseria celuilalt, la locul de munca, in 3 luni. Nu aveti idee cati bani si timp au fost irositi de-a lungul anilor pe “Cantarea Romaniei”, acel festival anual inutil, in care oameni ai muncii erau fortati sa fie actori, iar copii fortati sa doarma pe unde apucau cu zilele, mancand pachet rece, ca sa demonstreze partidul unic ca actoria e o activitate oarecare (pe langa adulatul primului fiu al tarii).

    De ce oare primele generatii de actori, din 1955-1957, au fost si cele mai bune? Pai era prafao atunci, existase o pauza de ceva ani cu razboiul, colectivizarea, bolsevizarea Romaniei era in plin proces, se trecea de la monarhia constitutionala la republica comunista, oamenii erau bagati in puscarii, se reseta tot sistemul. Oamenii aia au umplut un gol si nu au putut fi dati la o parte toata viata. Tot in 1957 apare si TVR, moment propice pentru mediatizarea artei dramatice prin sticla. Actorii au fost rasfatatii sistemului o perioada, pentru ca ei puteau sa foloseasca arta dramatica si carisma pentru a transmite mesajul cumunistilor catre popendulatie. A mers ceva timp, pana si-au dat seama unii activisti de partid ca nu e chiar asa, ca actorii nu pot fi controlati si a inceput cenzura. Am ajuns la 2 ore de program tv pe zi si la 6 ore de program varza a la Cluj de Revelion. Stiti cat primea un actor pentru aparitii la tv in diverse emisiuni? 5mii pana la 12mii de lei comunisti, pe langa salariul fix de undeva. Era un articol acu ceva ani fix despre salariul actorilor inainte de 1989. Pe langa diurna din deplasari, chiolhanurile si futaiurile aferente. Besoiu, Dichiseanu, Florin Piersic, craii de pe atunci, pot povesti ce viata aveau. Boierie mai ceva decat la Hollywood. Traiau si mancau tot in Romania, cheltuileile erau tot alea ca ale proletarilor, tot Dacie 1300 conduceau si tot in apartamente de 60-80m stateau. Doua aparitii la TVR in ceva emisiuni de divertisment si ala era salariul mediu pe economie pe un an. Nu le plangeti de mila. Dupa 1989 s-au trezi ca proletarii nu prea gusta teatru clasic, ca nu prea e de ei. Da, a mers Constantin Tanase, cu susanelele alea de revista, un gen minor, pentru proletari, care poate sa lipseasca. Asa au aparut cuplurile Murariu-Lazarescu, Tociu-Palade, continuand traditia interbelica a cuplului Stroe-Vasilache.

    S-au obisnuit sa fie rasfatati si nu o spun cu rautate. Publicul lor percepe acta dramatica la nivel de revista, ce au facut Arsinel si Stela, cam asta e maximul de arta pe care proletarii il pot intelege, glumite simple cu sau fara dublu inteles. “Publicul ne iubeste” spun toti actorii trecuti de 70 de ani. Publicul nu intelege altceva, de aia va iubeste. Voi realizati ce succes ar avea o emisiune de Revelion facuta din bucati de revelioane 1978-1989? Ar fi ceva atomic, pacat ca sunt inregistrate alb-negru.

    In perioada urmatoare vom asista la disparitia in corpore a mosntrilor sacri ai teatrului romanesc, toti sunt trecuti de 80, sa vedeti 2018 cati va lua cu el.

    100
  48. Întâmplător, căutam altceva, am dat peste această … nici nu știu cum să-i spun, mă abțin. Oare nu au existat și nu mai există roluri de oameni în vârstă?! Este mai ”economic” să pui în rol de ”moș” un tânăr (fără experiență) în rolul unui vârsnic?! Câtă autenticitate poate crea?! Arta în general nu are vârstă, iar cei ce o practică se străduie să țină pasul cu ea. În acest domeniu sita este deasă, valorile se cern greu și rezistă și mai greu. Diferența nu o face doar vârsta ci și talentul, dăruirea pentru profesie și nu în ultimul rând pentru public. Durerea parvine din simplul fapt că după o viață dăruită publicului, cu bune și rele, trebuie să-ți faci griji pentru ziua de mâine.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.