Șoferi: o descoperire epocală a nemților

Știți de ce nu există limită de viteză pe autostrăzile nemțești? Nemții au realizat ceva: sunt extrem de puțini oameni care vor să meargă (foarte) repede. Și numărul lor se împuținează în fiecare an, majoritatea din cauza dușmanului natural al vitezomanului, stâlpul. Și toată lumea a înțeles ceva: decât să mă pun la mintea lui și să îl șicanez sau să îl enervez, riscând să produc un accident, mai bine mă dau la o parte și îl las să meargă în treaba lui. Și, uimitor, politica asta funcționează.

Și iată ceva frumos:

 

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

29 comentarii

  1. Așa merg și eu… în Need for speed.

    00
  2. era un rus naturalizat?:) erau ceva curse de genu prin rusia dar cu trafic mult mai greu!

    00
  3. Bine, la nemti functioneaza si o anumita notiune care la noi nu cred ca ar putea functiona vreodata, si anume viteza recomandata, care pe Autobahn e de 130km/h in zonele fara limita de viteza (care sunt cam 60% din totalul kilometrilor de autostrada. Adica iti este recomandat sa circuli cu maxim 130km/h, daca depasesti limita asta nu patesti nimic, dar o faci pe raspunderea ta, iar in caz de ceva incident/accident, esti raspunzator partial sau total, din cauza gradului sporit de periculozitate. Reguli simple si de bun simt, aplicabile destul de simplu, dar care la noi evident ar fi indoite dupa bunul plac si dupa marimea buzunarului.
    P.S: autostrada din filmulet nu cred ca e din Germania, prea circula aia pe banda de langa axul drumului intr-o veselie.

    00
  4. scuze, dar spui tampenii. in primul rand ca treaba cu datul la o parte nu functioneaza. nu toti se dau daca pot si nu te poti da mereu la o parte, mai ales daca ai trafic cu tiruri. in al doilea rand, sunt atatea accidente ultra super naspa provocate de vitezomani, incat se discuta foarte serios sa se introduca limitarea de viteza oficial. in al treilea rand, foarte putine portiuni de autostrada nu au nici un fel de limitare (din nr total), majoritatea avand limitari la 120, 100, tocmai pentru a reduce din tendintele vitezomane.

    problema e tocmai ca unii se cred smecheri si baga tare, in timp ce ceilalti merg cuminte. diferenta de viteza e si diferenta de timp de reactie si asta cauzeaza cele mai multe probleme.

    00
  5. Am max 6.000 de km facuti pe autobahn.
    Nu e f mult, dar e suficient cat sa-mi fac o idee.
    Pe banda 1 se merge cu cca 100-120, pe a 2-a cu max 140, a 3-a e numai pentru depasiri.
    In cei cca 6.000 de km facuti in Germania, nu cred ca am intalnit 5-6 care sa goneasca cu peste 180-200

    00
    • @Jerome: culmea, eu n-am întâlnit nici unul. singurul dobitoc eram eu, care i-am dat de câteva ori 200-240, să văd cum merge. după care m-am calmat.

  6. La secunda 0:51, nu cumva pe banda a 2-a e o Dacia Sandero neagra?

    00
  7. La min 1:32 tipul depaseste un Logan :))

    00
  8. Dusmanul natural al vitezomanului de autostrada nu e stalpul, ci animalul care te asteapta sa il ajungi cu 200/h dupa care, brusc si fara nici o explicatie (eventual si fara nici o semnalizare), ti se baga in fata cu 100/h. SI da, au si nemtii suficienti din astia.

    00
  9. Vali, stai linistit :)
    Toti cand ajungem prima oara pe autobahn ii dam cat poate, apoi mergem normal.

    00
  10. Jerome: nu am experienta ta, probabil ca nu adun 1k pe autobahn dar la 180 m-am saturat de asteptat pe banda 3 sa se dea la o parte ce i care o lalaiau. Iar de depasit, eram depasit frecvent. O conta zona din Germania ? :)

    00
  11. @Cristian
    Sincer ma surprinde.
    Afara, mai ales in Germania, nu am vazut sa ocupe banda de depasiri sau sa fie in spatele tau si sa-ti dea faruri.
    E adevarat ca odata ma luase apa si mergeam pe banda a 3-a si nu am vazut pe unul care statea in spatele meu.
    Nu a dat faruri, nu a claxonat, a asteptat sa-l vad si sa-i fac loc.
    Trebuie insa sa recunosc ca dupa ce m-a depasit, a pus stergatoarele cu apa.
    Adica s-a pisat pe mine :)

    00
    • @Jerome: am pățit eu de două ori să iasa oameni de pe bretea direct pe banda a doua. bine, femei de fiecare data, dar orișicum :D

  12. Retards in action

    00
  13. Cate depasiri pe banda 1, cred c-am numarat 10.
    Omu e dement.

    00
  14. mi se pare normal sa iti batzi pendula de pasager. Ce, tu l-ai pus sa vina cu tine?

    Pe strazile din Nemtia am vazut destul de multe chestii. Accidente. Tiruri in paralel. Faza lunga ca asa era prost soferu.
    Cea mai interesanta treaba a fost un drum Bucuresti – Ctza legal, pe care am avut o medie de 120km, cu cineva care sta in nemtia si care mi-a zis ca nu prea se mai prind medii d-astea pe autoban. Probabil miile de ambuteiaje ajuta :D

    00
  15. @Cristian: da, daca stai in zona aia de granita cu Luxembourgul, pt ca la ei asa se merge….Plus ce zicea moldoveanca despre bagatul in fata…. Iar in Luxembourg au o foarte mare problema cu sensurile giratorii. La scoala de soferi iti spun ca „daca ti-e frica sa faci sensul pe banda din interior, fa-l pe aia din exterior”…si uite asa toata lumea face sensul pe exterior, pentru ca altfel risti sa ramai blocat.

    00
  16. Adevarul e ca nu te-ntalnesti prea des cu un R8 condus de unu’ care se pricepe.

    00
  17. Am vazut si eu vitezi din astia in Italia pe autostrazi. In special aia pe 2 roti.

    Cat despre mersul cu viteza mai mica … voi stiti ce consum are o masina de la 160 km/h incolo?

    00
  18. Nemtii merg ok la un ~100-120-130 pt ca nu au chef sa plateasca benzina/motorina anapoda(in functie de motorizare). Consumul creste bine de tot cand dai talpa si masina, asta nu prea se spune. Si cand zilnic faci 50-60 de km ceea ce nu e iesit din comun pt un neamt ce merge la lucru incepi sa ai grija cum mergi pt ca asta se vede in buget.
    De cate ori am fost prin Germania cei ce o calcau mega blana erau in general est europeni „scapati” din staul, veniti mai mult ca sigur in vizita. Nu prea cred ca merita bani aruncati pe motorina ca sa ajungi cu 5-10 minute mai repede acasa.

    00
  19. nu-s impresionata. in Irlanda se practica „play chicken” unde doi timpiti conduc pe aceiasi banda din sensuri opuse si primul care schimba banda e chicken :))

    00
  20. proaspat, pentru cei care doresc sa aprofundeze subiectul, in limba franceza dar google translate face job-ul, aici:

    https://auto.lapresse.ca/dossiers/dossiers-speciaux/201311/12/01-4709790-autobahn-la-fin-dun-mythe.php?utm_categorieinterne=trafficdrivers&utm_contenuinterne=cyberpresse_B2_auto_508450_accueil_POS1

    si informatia pe care trebuie sa o stie romanii inainte sa ceara viteze mari ca in germania: intretinerea unui km de autostrada in germania costa 422.000$ pe an o cheltuiala pe care guvernul federal are probleme in a si-o mai permite.

    00
  21. Passenger – let him go

    00
  22. @trustman: guvernul german se gândeşte tot mai serios să introducă o taxă de autostradă pentru străini (autoturisme înmatriculate în alte state). Şi cred că o va face, deoarece sunt suficient de multe discuţii pe tema asta.

    00
  23. Motociclistii sunt amatori; se vede asta dupa trasele haotice pe care le aleg.
    Tarile nordice, Germania, UK si Irlanda au motocilisti adevarati.

    00
  24. Din experienta mea in Germania nu se merge repede, se merge foarte repede. 180 kmh e fix pix, trec baietii cu VW Polo pe langa tine la viteza aia. Sigur, aia si ies pe autostrada in timpul scolii de soferi, sa invete de la un profesionist cum se merge cu 200kmh.

    Pe de alta parte nemtii sunt probabil cei mai buni soferi re adaptarea vitezei la conditiile de drum. Mergeam cu 180-190, vreme ok, cand un Ferrari 360 a zburat pe langa mine cu minim 250. 20 de minute mai tarziu incepe ploaia si Ferrari-ul mergea cu 120 pe banda 1, complet nederanjat ca e depasit de tot ce misca.

    00
  25. Imi permit si eu sa comentez.. am 150.000 km facuti in 2 ani de cand stau in Germania, majoritatea evident pe autostrada in interes de serviciu.
    Nu am avut pe mana cine stie ce bolizi dar merg constant cu viteze intre 180 si 240 la ora in functie de cat e de liber. Sunt oameni care merg foarte tare, indiferent ce viteza ai tot e unu care trece pe langa tine de parca ai sta pe loc. Ce e intr-adevar de notat este disciplina, modul de a conduce. Toti stiu cand sa faca loc, cand sa bage forta, cand sa se dea la o parte, este o armonie de neimaginat. O chestie interesanta care stiu ca e total interzisa la romani e faptul ca se face scoala pe autostra, sunt masini de scoala cu studenti in ele care merg frumos pe autostrada.. Despre limitele de viteza: sunt foarte multe portiuni care sunt limitate, majoritatea celor limitate sunt datorate constructiilor sau modernizarilor dar sunt si foarte multe portiuni in care viteza e la liber, cam toti care au masini ok si nu sunt foarte in varsta sau femei speriate o calca dar nu prostesc, totul e calculat, fara riscuri. Daca aveti ceva intrebari despre autostrazile din Germania, va raspund si cred ca sunt in masura sa dau raspunsuri

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.