Social Media: cifre pe pagina de brand

Adrian Pavelescu, de la Outbox, a prezentat vineri la conferința lui Doru un studiu de caz foarte interesant. Cu cifre, a arătat care este reach-ul și engagementul fanilor unor pagini de brand. Chestie pe care nu o vedem prea des prin online-ul românesc, noi preferând să umblăm cu exemple de afară sau cu generalizări stupide.

I-am cerut permisiunea și prezentarea pentru a o oferi la liber, extrăgând din ea partea utilă (mai e ceva foarte sexy acolo, dar păstrăm pentru altă dată). Enjoy!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

6 comentarii

  1. Poate e doar cazul dar PPC prin Adwords bate la fund „promoted posts” ca si ROI in cel putin 2 tipuri de strategie:
    1. ai produse de vanzare si aduci clienti prin Adwords vs Facebook – poti sa estimezi aproape la virgula care e profitul lunii in curs dupa ce ai rulat o campanie suficient de mare
    2. vrei sa dezvolti o comunitate care sa te ajute sa cresti un site prin „user generated content” – cu FB primeste multe Likeuri, eventual niste comentarii si cam atat dar prin PPC pot sa spun dupa 1 saptamana ca ma costa X dolari sa aduc un utilizator care va scrie continut de calitate si Y dolari sa aduc 10 utilizatori mediocri.

    Ma refer strict la piata vorbitoare de limba engleza, cu anunturi „tintite” pe SUA, cu cuvinte cheie care iti arata intentia internautului, de genul:
    „pret brontozaur modelul precambrian” sau „forum proprietari brontozauri modelul precambrian” si nu „foto brontozaur modelul precambrian” sau … (de ce ar face cineva asta) „brontozaur modelul precambrian”.

    Regulile se aplica si pe alte piete dar pe engleza e volumul suficient de mare incat sa poti evalua corect ROI.

    00
  2. edit: „poate e doar cazul meu” in loc de „poate e doar cazul”

    00
  3. NOU
    #3

    @Victor: Eu aș face +brontozaur +model +precambrian. Că piața e oricum mică. Și pun „foto” la negative.

    00
  4. @Andrei: incearca sa faci asta pe FB. Am un exemplu proaspat: 100 USD in promoted posts pe un cont care a mai platit odata sa adune likeuri vs. 100 USD pe PPC. In primul caz a crescut nr de likeuri dar castigurile sunt rusinos de mici. Ma gandesc ca poate e vina mea dar chiar as dori sa vad o strategie de publicitate pe FB explicata de cineva care poate obtine rezultate (PROFIT) in majoritatea niselor prin strategia respectiva. Chair si pe campanii geotargetate (scuzati romgleza) FB ia bataie. Si da, am exclus categoriile de varsta fara putere de cumparare.

    00
  5. Facebook nu este pentru conversii si alte chestii hardcore masurate strict dupa last click. Sa apreciezi strict la last click e ca si cum ai spune ca BMW ar trebui sa isi angajeze numai oameni in showroom-uri ca, pana la urma, nici de pe TV, nici din ziar, nici de la radio si nici online nu si-a cumparat nimeni masina. Daca doar agentii din showroom semneaza contracte, e clar, angajam 1000 de oameni in showroom si am rezolvat.

    Iar termenul de „engagement” e ultra folosit desi majoritatea nu au habar cum se calculeaza, ca sa nu mai vorbim de o analiza asupra modului in care e calculat (daca un user si da like si comenteaza, luam doua interactiuni sau doar una? daca un user deschide poza dar nu face nimic altceva, e interactiune sau nu? like-ul e la fel de valoros ca un comment? dar ca un share?).

    Si reach-ul ala la ce e calculat? La fani? La fani + prietenii fanilor? Ma intereseaza daca e si la prietenii fanilor?

    Fara promoted post ads sa ai un reach de peste 10-12% e imposibil pentru o pagina de brand cu zeci si sute de mii de fani. 8-10% sunt niveluri bune. Ma uit ca eu am prieteni care au dat like la niste chestii din domeniul meu si ei nici macar nu au habar ce inseamna chestia aia, d-apai sa mai fie si „fani”.

    00
  6. Din prezentarea de pe slideshare nu se intelege prea bine, dar in esenta Adi are dreptate: Facebook penalizeaza din motive de relevanta fanbase-ul in timp.
    Asta pe termen lung afecteaza reachul, ceea ce te impinge sa bagi mana in buzunar sa faci promoted posts. Numai ca pe facebook lumea e mai mult de tip „gura casca – ce mai scrie la gazeta” decat „ma grabesc, am o teava sparte in baie”. Facebook e noul Libertatea/Cancan, Google e noul Anuntul Telefonic/Pagini Aurii.
    Si de asta castiga Google prin bugete similare cheltuite prin Pay per Click, pentru ca mindsetul omului care intra pe google (pe search cel putin) este sa isi rezolve o problema, nu sa caste gura (exceptie notabila: hainele se vand in draci pe Facebook – si nu e de mirare, la cate narcisiste si deficitare de atentie avem in wall-uri).
    Pe de alta parte, si Google iti baga mana in buzunar, dar mai subtil: iti scade costul pe click dupa o perioada si te face sa calculezi singur beneficiul net al campaniei: daca la 1 euro investit ai vandut de 50 si ai profit 10, trebuie sa fii tampit sa limitezi bugetul singur.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.