Siteurile de nişă şi produsele testate

Spre bucuria unora, discuţia care se întâmplă azi la Alex şi la Cristi nu e nouă. Am scris şi eu acum trei luni şi mă distrează groaznic să văd că mai sunt oameni care nu s-au prins că Buhnici de la ProtTV sau Petre de la ZF primesc produse nu pentru că s-ar pricepe, ci pentru că au acoperire. Nu e o noutate că unele produse se primesc pe prietenii sau că oamenii din companii nu ştiu ce fac, că dacă ar şti, oameni de genul ăsta nu ar mai primi nici măcar o bilă la teste:

laptopnews-1 laptopnews-2

Porturi puţine pentru un ultrabook, trebuie să recunoaştem. Şi în anumite momente există anumite momente. Logic şi coerent. Altfel, da, laptopnews.ro e un site care valorează 60.000€ când o zbura porcul sau când o învăţa Sorin Rusi de la laptopnews.ro să îşi ţină gura.

Da, România e o ţară de mâna a treia din punct de vedere al vânzărilor, nu de a doua, ca Ungaria sau Polonia.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

9 comentarii

  1. E buna articolul lui Alex. E o ocazie cu care mi s-au deschis ochii la anumite formulari din articolele altora.

    Spre exemplu, daca eu aud la un eveniment ca aparatul sau serviciul X promite performanta Y, spun apoi pe blog, cu mare grija la exprimare, ca „PROMITE” sau „SE LAUDA” cu performanta Y. Nu ca O ARE.

    Spun ca O ARE atunci cand o vad cu ochii mei, dupa un test. Inca n-a aparut inca, dar am un review la un router care pe RCS a prins o viteza mai slaba decat cel vechi al meu. La straini in test e de 5 ori mai rapid. Voi spune cat am prins eu si voi arata ca altii au avut o alta experienta, dar NU o garantez si eu.

    S-a lansat ceva? Zic ce scrie in hartie.

    L-am butonat 3 minute? Zic ca in acele 3 minute MI S-A PARUT ca ar fi asa si pe dincolo…

    Atentia la exprimare o am mereu, o deprindere din emailurile corporatiste in care trebuia sa-ti alegi cu grija cuvintele pentru a nu te baga singur in cine stie ce promisiuni.

    Daca altii nu fac la fel… super! Mai bine pentru mine. Ce-am zis in cartea aia la Webstock, ca nu vreau ca cititorii sa se simta inselati de ceea ce citesc pe blog, este un principiu de baza.

    00
  2. Poţi să fii atent la formulări, sau poţi să nu scrii deloc. Am aşteptat doi ani să se întâmple ceva pe piaţa asta şi nu s-a schimbat nimic. În continuare ne minţim că avem şi noi piaţă de tech şi exclusivităţi.

    Care e câştigul meu dacă scriu un articol formulat cu grijă pe baza unui comunicat de presă? Suntem atât de jos încât miza e să primim comunicate de presă? Come on…

    00
  3. Și a veniturilor, pentru că competenții sunt in business.

    00
  4. Referitor la primul screenshot: Asus da produse in teste, dar ocoleste cu inversunare „brand evanghelists”.

    Le-am promovat gratuit brandul mai multa vreme, pentru ca am o hoarda de produse excelente de la ei (nici n-as face-o pe bani, pentru ca nu am si nu voi avea vreodata publicitate pe blog).

    Voi continua sa o fac, pentru ca imi place brandul. La fel, un amic cu un site in engleza axat pe recenziile de laptopuri a recomandat produse Asus si MSI la gramada, dar nu a primit vreodata un produs in teste (site-ul e acum decedat, dar nu conteaza).

    Stiu oameni cu blog, unii facand parte dintre comentatorii mei, care au promovat gratuit acelasi brand, ca rezultat al purei interactiuni. 0 produse in teste. Vor deveni „hateri”? Foarte putin probabil, dar cu siguranta nu vor aprecia recenziile de 10 randuri facute de oameni care stiu ca ”Apple e cel mai bun” (nu vorbesc de site-ul in cauza, pentru ca nu am aprofundat si chiar nu vreau sa ma pronunt aiurea).

    Nu e numai o problema Asus si cred ca ai subliniat-o si tu in recenta prezentare. Nu inteleg de ce branduri mari ocolesc oamenii care le-ar putea face publicitate gratuita si care le cumpara constant brandul. Ce sens are sa dai un HTC cu Android unui om care stii ca-i 100% pro-iPhone si iOS? Ai vreo sansa sa-i schimbi parerea, daca el nu suporta de nicio culoare Android, dupa ce l-a incercat in repetate randuri? De ce sa-l neglijezi pe-ala care umbla in tricou HTC?

    00
  5. Si totusi, ai mai multe sanse sa primesti un produs HTC in teste :))

    00
  6. NOU
    #7

    Site-ul ăla jegos pe numele lui laptopnews.ro apare primul în căutări și totuși este irelevant.

    Exemplu, studiu de caz, cum vreți voi să îi zicem:
    O căutare pe google după Asus G55VW site:ro ne duce pe site-ul laptopnews.ro

    Și acolo băieții ăștia se pun cu burta pe treabă și cică fac un review al laptopului. Ce mi se pare însă că bate la ochi este mențiunea portului Thunderbolt în specificații. Ceea ce nu e ok. Cred că nici la ora asta nu sunt pe piață efectiv laptopuri Asus cu thunderbolt on board, pentru că nu și-au luat certificarea Intel la timp.

    Laptopul are doar un port minidisplay, dar nu e un thunderbolt.

    Dar na, e mai simplu să copiem specificațiile din lista de la Asus, decât să testăm cu ochii noștrii. :)

    00
  7. @Alex Negrea: nu o sa vezi prea multe comunicate la mine, nu doresc sa fiu un repetor pentru agentii.

    Singura exceptie o fac produsele la care am un interes mai mare, precum vreun nou HTC sau ceva inovativ. In acel moment, incep „coverage-ul” cu acel comunicat, ca altceva chiar nu se stie.

    Chiar si asa, nu dau nimic ca fiind cert pana nu vad cu ochii mei.

    Ah, ca alte site-uri aleg sa puna doar comunicatele… treaba lor. Eu am alt model. Si inca n-ai studiat foarte bine ca sa vezi pe site-urile noastre ‘tech’ articole traduse mot-a-mot, inclusiv cu greselile flagrante, din site-uri straine, ca asa inteleg redactorii sa-si faca treaba.

    00
  8. Hai sa nu comparam review-urile lui Buhnici cu ce se intampla pe alte bloguri de IT&C. Mai bine o explicatie simpla si pe intelesul tuturor (ceea ce asteapta o mare majoritatea a vizitatorilor) decat un review sofisticat si manjit cu arginti sau cu pupincurism, asa cum se intampla in foarte foarte multe cazuri.
    Eu de exemplu mi-am luat o tableta Asus Infinity PAD si acum o luna, toate review-urile romanesti citite erau patate. Nu stiu daca oamenii fac asta pentru avantaje directe sau indirecte, dar asa cum Buhnici deschisese cutia pandorei in articolul despre Jurnalismul auto cu roti de lemn, asa si aici concluzia e simpla: sa-mi spuna si mie bloggerii de IT&C ce s-ar face daca in review-urile lor ar scoate intotdeauna in evidenta si punctele slabe ale gadgetului? La lansarea urmatoare ar mai primi ceva pe mana?! Nu stiu unde se va ajunge in ritmul acesta si cat de mult se vor mai decredibiliza unii bloggeri!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube