Selecţia naturală loveşte din nou

Ştiţi ce spuneam zilele trecute despre cea mai frecventă cauză a accidentelor rutiere, nu? Pietonii neatenţi. Punem 6 radare pe 60 de kilometri de autostradă, dar nu facem aproape nimic pe tema pietonilor neatenţi, doar acţiuni anuale de 2 zile de amenzi şi atât. Noroc cu tramvaiele şi maşinile, că se ocupă ele de educat pietonii neatenţi.


via trafictube

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

82 comentarii

  1. Ok, am prins ideea cu pietonii neatenti. Ai perfecta dreptate. Stim si recunoastem majoritatea problema.

    Totusi, daca bine imi amintesc, cand pietonul care traverseaza regulamentar strada e lovit in plin pe trecerea de pietoni si tu ii tii partea tot soferului acolo dovedesti ca esti cu adevarat roman si nu european.

    00
    • Tin partea soferului atunci cand pietonul se arunca pe trecere ca vita, fara sa se asiure si fara sa inteleaga un pic de fizica (inertia, mai exact).

  2. I-a taiat piciorul sau a zdruncinat-o bine?
    E groaznic.E prima dat cand il vad si snut speriat!

    00
  3. Fata nu a murit, insa i-a fost amputat un picior. Saraca va ramane infirma pe viata.

    00
  4. Am vazut clipul pe traficutube de cand a fost postat. Inca de atunci ma mir cum unii oameni chiar nu pot sa fie atenti la ceea ce se intampla in jurul lor. Chiar si atunci cand eu vorbesc la telefon, ma asigur de cateva ori inainte de a traversa o strada. Nu stiu daca poate fi luata ca o invatatura de minte pentru fata in cauza, din cate am citit prin alte locuri, ea a murit.

    00
  5. Cred ca filmuletul asta ar trebui aratat in scoli la orele de educatie rutiera (daca se mai fac, pe vremea mea faceam asta la ora de dirigentie sau cultura civica). Fata asta nu pare sa aibe mai mult de 20 de ani. Atunci cand traversezi strada, cascatia si neatentia se platesc scump.

    00
  6. Zoso te contrazic la treaba cu trecerile si cu pietonii. Legea te limiteaza in oras la 50/h si tot legea iti spune clar ca in dreptul fiecarei treceri de pietoni sa reduci viteza asa ca, chiar si in cazul idiotilor de pietoni care nu se asigura cand traverseaza pe o trecere marcata dar nesemaforizata, soferii trebuie sa aiba tot timpul din lume sa franeze. Asta este obligatia ta, sa iti iei masuri de siguranta ca sa franezi la timp la o trecere. Ca la orice regula exista si exceptii dar din pacate Romania este printre cele cateva tari din lume unde pietonii FUG pe trecere ca sa nu cumva sa se supere un sofer. Aici ii injurati pe batrani ca trec prea greu dar in Praga de ex. va minunati ce civilizat e si cum asteapta toti. Asa cum sunt pietoni care se baga si masini, la fel de multi scuteristi/motoristi sau soferi idioti exista care o calca cand vad galben, care o calca pe linia de tramvai in intersectie ca sa o ia inaintea celor care fac stanga si lista continua. De vina este o lipsa a educatiei civice atat la pietoni cat si la soferi si lipsa unor amenzi care sa usture rau pentru chestiile mici (de exemplu procent din venituri. Ordinea, civilizatia si bunul simt nu le obtii decat prin impunere cu forta (cel putin la inceput). In clipul de sus de vina este fata insa tramvaiul nu a schitat niciun claxon, nu a franat nici macar o secunda inainte si circula cu o viteza mult prea mare pentru a mai prezenta siguranta pietonilor si chiar a pasagerilor.

    00
  7. pacat de ea dintr-un om normal devine mutilata pe viata

    00
  8. NOU
    #9

    In franta nu exista amenzi pentru pietoni. Treci pe propria raspundere. Nu cred ca pietonii sunt marea problema a traficului.

    00
  9. Doaaamne, atata prostie n-am vazut in viata mea…

    00
  10. Tramvaiul nu a dat cu sirena?
    Altfel, la trecerea de pietoni mai bine ramii cu nedreptatea si sanatos decit cu dreptatea si la spital sau mai rau. Asa e in Romania mai nou, cind esti pe trecere trebuie sa dai prioritate bizonului si evident lumea nu se supara, chiar il aproba.

    00
  11. Filmuletul asta ar trebui difuzat ora de ora pe toate canalele importante de la noi. Si in scoli. Si in licee. Si in statiile de metrou. Si alea de autobuz. Si in aeroporturi. Si la buda la McD. Si in taxiuri.

    Casca ochii sau pierzi un membru !

    00
  12. Filozofule, mai du-te mah….

    00
  13. Concluzia e cât se poate de simplă.
    Că a sunat sau nu a sunat goarna la tramvai e irelevant. Fătuca a trecut strada fără să se asigure. Când ești biped nu ții cont de faptul că sună, nu sună goarna, că ai prioritate, nu ai prioritate ca pieton.
    Pur și simplu, belești bine ochii, să nu belești apoi _)_. Te interesează pe tine integritatea ta ca om, te interesează siguranța ta, nu că poate oprește tramvaiul. Este sigur să treci, treci. Nu ești sigur, mai așteaptă 2 minute până treci în siguranță.
    Cu chestiile astea nu ne jucăm. Dacă rămânea tramvaiul fără frâne, dacă i se strica goarna în momentul ăla, dacă vatmanu făcea infarct, dacă avea un atac cerebral, dacă vatmanu murea că-i cardiac și nu-l ține inima să lucreze?
    Sunt atât de mulți dacă, că pur și simplu nu poți să-i contabilizezi pe toți, dar știm sigur că prudența ca reflex permanent este cea mai sigură metodă de a ajunge întregi acasă.
    Vorbesc pentru educația rutieră.Nu zic că nu trec d-ampulea, prin locuri nepermise, etc.
    Dar înainte de a trece, uită-te dacă ai timp să treci întreg, în partea cealaltă, fără a ajunge poste pe drum.
    Ce mai contează că tramvaiul nu a claxonat, că limita e 50 în oraș, că lași viteza mai mică la trecerea de pietoni? Puștoaica aia a rămasă cu sechele pe viață pentru o secundă de neatenție.
    Și legat de educația rutieră, toată lumea se pișă pe ea. Altfel n-am vedea bizoni care merg pe banda din interiorul drumului cu 40 și nu se dau în dreapta nici dacă te urci cu trailerul pe el.
    Sau să nu mai pomenesc de proaste daltoniste care nu acordă prioritate și apoi plâng că o să le doară mandibula când o să mestece scârbavnic să achite facturile la service.

    00
  14. @Sofokle Aici sunt de acord cu tine. De fiecare data cand trec strada, dar de fiecare data, trebuie sa astept zeci de masini care trec in viteza (da, majoritatea accelereaza, ori depasesc cand vad trecerea de pietoni) pana ma lasa cineva sa trec. Si cand trec, de regula ii simti/ii vezi ca pornesc masina, parca, parca te-ar calca daca nu o iei la sanatoasa.

    Si atunci ce sa fac? Maresc pasul, alerg „incet”, numai numai sa nu fiu calcat pe trecerea de pietoni. Si nu, nu ma arunc ca nebunul pe trecere, niciodata.

    00
  15. Pacat de fata. Cei care nu sunt soferi habar nu au de reguli de circulatie. Un simplu verde sau un rosu nu e suficient. Dar din moment ce nu se fac actiuni in scoli, in clasele mici, degeaba.

    00
  16. Saptamana asta am vazut una la fel de proasta doar ca era pe trecerea de pietoni. Mergea in aceeasi directie cu mine(eu in masina, ea pe trotuar) destul de „alert” ajunge in dreptul trecerii si sare pe mijlocul benzii. Daca era nu eram atent(sau eram un sofer care sa nu reduca deloc viteza inainte de treceri) sansele sa o fi luat din plin(la o viteza destul de mica oricum) erau destul de mari, nu a dat nicio clipa impresia ca vrea sa treaca strada.

    00
  17. Dar loveste si prin alte cai! In cazul tau a ‘lovit’ prin aspect :)).

    00
  18. Uite asa pentru o clipa de neatentie te schilodesti pe viata.
    Nu mai incercati sa dati vina pe vatman (desi si el are o parte din vina deoarce in zona aia nu mergi cu o asemenea viteza) ci mai bine invatati ceva din nefericitul eveniment. Sunt oameni luati in plin pe trecerea de pietoni, sunt oameni luati in plin de pe trotuare … de ce va mira cazul de fata cand fata a traversat ca prin sufragerie?

    00
  19. @Sofokle – pe bune ca tramvaiul circula prea tare? Dupa tine, cand sare vreun cretin in fata trenului de mare viteza din Franta / Germania / Japonia, de vina e vatmanul ca circula cu 300kmh? Sa fim seriosi, viteza = timp = motivul pentru care s-au inventat o gramada de chestii, incluzand toate masinile din lumea asta.

    00
  20. Aparent o cunostinta era la fata locului cand s-a intamplat. Naspa

    00
  21. pentru domnu’ Sofokle.In primul rand pacat de saraca fata si fereasca Dumnezeu. Apoi ce sa zic poate ca cel care conducea tramvaiul nu a vazut-o.De obicei obisnuit ca pe drumul lui nu pre sunt obstacole poate in momentul ala ii suna telefonul sau se freca la ochi.Refuz sa cred ca a vazut-o si nu ar fi avertizat-o sau nu ar fi franat.Si vorbesc acum ca conducator auto.Frate am condus si eu in mai multe orase dar ca-n Bucuresti io nu am mai vazut.Pietonii parca-s apucati.Sunt unii care efectiv sar in fata masinilor ca ei trebuie sa traverseze pe acolo si exact in acel moment(si nu vorbesc despre trecerile de pietoni). Eu de felul meu sunt precaut(stiu toti suntem), incerc sa ma feresc de accidente stupide si mai ales incerc sa nu fiu in locul nepotrivit la timpul nepotrivit. Si ca pieton daca trebuie sa dau prioritate bizonului cu masina desi eu sunt pe trecere si e dreptul meu.Ghici ce? Ii dau daca asta ma fereste de o lovitura.Pana la urma si in salbaticie daca vrei sa infrangi un bizon eviti un contact direct.O fi el prost dar e mai mare si mai puternic.E adevarat si ce spui ca la noi politetea si cei 7 ani de acasa sunt flori rare dar ce vedem in trafic e doar o felie a societatii.Asa e si in relatiile cu subalternii sau cu firmele colaboratoare si mai trist vad ca nici in familie unii din noi nu stim sa ne comportam.De fapt cred ca de acolo incepe toata buba.Copilul vede la taica-su ca are sucesuri daca injura si foloseste tupeul de fiecare data cand ar trebuii sa foloseasca alte calitati.Si cum multii dintre noi ne luam parintii ca model gata treaba.

    00
  22. O clipa de neatentie si…

    00
  23. Că viteză se limiteaza la 50/30 afară/oraş în diferite situaţii (trecere de pietoni, intersecţii etc.), nu se opreşte/stationeaza la 25m înainte şi după trecerea de pietoni si nu se intră în intersecţie dacă este pericolul de a rămâne blocat (inclusiv dacă vii pe drum cu prioritate)sunt chestiuni stiute înainte de a ridica permisul că după aia nu le poţi aplica în trafic. Pacat de tânără.

    00
  24. Adio picior stang!
    P.S. Greseala se plateste si graba strica treaba sau in cazul asta piciorul!

    00
  25. @Emil Calinescu

    Am 2 prieteni care au luat cate 80 de euro amenda pentru traversare neregulamentara. Unul la Toulouse, altul la Lyon. Dar sigur, nu exista amenzi pentru pietoni in Franta…

    00
  26. NOU
    #27

    sa ma bata mama de nu am pielea de gaina..omg. fereasca Dumnezeu de asa ceva.

    00
  27. @ Yamasha.
    Bă nenea, și șoferii sunt la fel de proști și analfabeți. Și nu-mi spune că nu e ca mine. Că am văzut și eu destui cretini la volan, care ar trebui ținuți pe lanț, până la pâine și înapoi.
    Doar sunt din Argeș, unde s-au dat permisele pe ouă. Se conduce prost, se conduce haotic, se conduce inconștient.
    Nu zic că nu contribuie și drumurile într-o măsură la probleme, dar ăia de au lăsat hățurile ca să ia volanul sunt prea mulți.
    Hai să educăm pietonii și șoferii, iar apoi să ne plângem de drumuri.

    00
  28. De ce tot va cacati pe voi? Atunci cand urmeaza o trecere de pietoni indiferent daca este traversata sau nu trebuie sa REDUCI VITEZA! Este lege. Ce tot o labariti atat ?

    00
  29. Nici cu soferii imbecili nu mi-e rusine. Multi pietoni cu cunosc regulile de circulatie si cum se „foloseste” o zebra. Dar sunt la fel de multi soferi care nu cunosc instructiunile de folosinta ale animalului dungat si asta mi se pare cel mai grav.
    Oricum, pana ce amenzile nu se vor aplica constant si continuu, nu avem sanse sa se indrpete ceva pe soselele patriei.
    Atentie la neatentie.

    00
  30. NOU
    #31

    Fata si-o merita. Daca nu stie sa caste ochii atunci sa suporte consecintele.

    00
  31. soferi,

    ca sa evitati problemele de la trecerile de pietoni, incetiniti cand vedeti una. daca sunteti cu piciorul pe frana, atunci cand un nebun „se arunca pe trecere”, nu veti avea nici o problema in a opri masina.

    pietonii nu au nici o obligatie de a asigura cand traverseaza. ei au prioritate prin acel loc. masinile trebuie sa se asigure ca nu traverseaza nimeni. asa cum masinile nu se opresc sa se asigure, atunci cand au prioritate, asa si pietonii.

    00
  32. nu va mai certati ba oameni. eu zic, sa nu mai fie niciun accident niciodata nicaieri, sa se ruduca obligatoriu viteza la 15km/ora oriunde. hai sa vedem ce se intimpla.

    00
  33. @Sofokle: De acord cu tine, dar trebuie sa reduci la 30/ora in oras nu 50, pe trecere din cate stiu eu.

    Ar cam trebui facuta o campanie in care sa se poplarizeze faza asta cu reducerea la trecerile de pietoni si sa nu mai existe decat zembre presemnalizate si semnalizate corespunzator (Nu marcaje sterse, si indicatoarea ascunse dupa pomi/ boscheti inalti de 2 metri de trebui sa-ti misti capul in n directii ca sa vezi exact ce indicator e).
    Aici admionistratorul drumului e de vina, si Politia Rutiera.

    Si pietornii sunt prosti, de acord, dar oricum nu e normal ca atunci cand incetinesti la o trecere sa fii flash-uit din spate.

    Eu daca eram in locul vatmantului ala de 2 lei, nu stiu cum mai dormeam npaptea. Si la categoria Tr.(amvai) trebuie sa circuli cu viteza care sa-ti permita sa eviti orice pericol. Mai ales aproape de statie..
    Pe cand ala n-a apucat nici macar sa claxoneze.

    00
  34. cred ca era tot vatmanul ala de l-a urmatit pe lucescu prin tot orasul. trebuie oprit!

    00
  35. vad ca expresia asta: viteza la limita evitarii oricarui pericol” este folosita in argumentatii, se fac rationamente pornind de la asta, se trag concluzii. sunt curios cit timp va ma trece pina cind se va stabili ca expresia asta este complet absurda si nu are nicio aplicatie practica.

    00
  36. @ion- de acord. Din pacate asa se intelege/este facuta legislatia in Romania.

    00
  37. 1. in nici una dintre tarile vestice care sunt date aici ca exemplu, nu se face educatie rutiera. asta cu educatia rutiera e o idee minunata, dar complet inutila. daca altii pot fara, putem si noi. existe alte chestii care trebuiesc stimulate, cum ar fi mentalitatea soferilor si bunul simt la participantii in trafic.

    2. nu are trecutul strazii nimic de-a face ce inertia masinii. tu esti obligat din lege sa circuli cu viteza maxima si, in cazul in care situatia o cere, sa incetinesti astfel incat sa previi situatii neprevazute. in momentul in care in romania marea majoritate a soferilor nici macar se gandesc sa incetineasca la trecerile de pietoni, ba mai mult, accelereaza ca sa sperie pietonul, mai mergi si-n puma mea cu inertia ta!

    3. si cu soferi atenti si vigilenti, educatie rutiera si alte masuri recomandate de voi, tot vom avea prea multe accidente de genul asta. romania e plina de situatii idioate in trafic, n-avem drumuri, intersectiile se proiecteaza cu pla samd. care mergeti prin mari si tari, ca vad ca majoritatea dati exemple, uitati-va de curiozitate la cat de sistematic e totul aranjat la ei in comparatie cu romania. nici sa nu mearga semafoarele nu poti gresi, decat daca esti dobitoc.

    00
  38. @zoso , un parteneriat bloggeri – RATB pentru niste „open days” ? Prin care sa se invite si „ascultatori/comentatori/atotstiutori din astia” sa conduc un pic, sa realizeze cum se simte un 40-50km/h „silent” pe sinele lui 32 sau lui 41 si mai ales sa opreasca un tramvai gol de la 40 la 0 (si sa masoare apoi distanta), etc. . Chestii din astea fine. Si apoi luat interviu si publicat raspunsurile cam cum e de fapt treaba.

    Credeam ca unii au invatat ceva din acc. mediatizat al lui Lucescu, in schimb o ard aiurea cu „vatmanul trebuia sa o fereasca”…

    00
  39. NOU
    #40

    @disneyland : eu am fost in Paris. Cineva-mi zisese ca nu sunt. Iar eu am traversat pe unde am apucat, si pe rosu. Si de 2 ori am traversat prin fata politiei. n-am luat amenda. Am presupus deci ca informatia era corecta, fusese „testata”.

    Nu neg, nu m-am uitat pe codul rutier de la ei sa vad daca e sau nu. Este doar „un zvon confirmat” pentru mine. Atata tot.

    00
  40. Trist ce a patit si pacat ca intr-o tara mai avansata medical poate erau sanse, nu foarte mari ce-i drept, sa-i reataseze piciorul. Dar era o posibilitate, sa ramana schioapa si nu oloaga.
    Ce mi s-a intamplat mie a fost cam la fel de stupid dar cu consecinte infime. Ne duceam la vara’mea in vizita, asteptam tramvaiul in statie, ala vine si deschide usa. Era zgomot in intersectie, eu eram cu mintea aiurea si cand deschide ala usa imi da cu ea in cap. Replica lui sor’mea „am crezut ca l-ai vazut” a condus la intoarcerea noastra acasa pentru ca si eu „am crezut” ca nu mai este cazul.
    Trebuie sa avem tot timpul in minte ca nimeni nu are mai multa grija de noi decat chiar noi, din pacate mai uitam asta.

    00
  41. @PCH: ‘limita evitarii oricarui pericol’ – e cum scrie in lege. E exagerat, sa fii batut in cap si tot intelegi ca e imposibil ‘sa eviti ORICE pericol’. Da macar sa minimizezi sansele …. Daca vatmanul ala, la fel de priceput ca tine, era atent si mergea cu o viteaza care sa ii permita sa vada in fata destul (si pe pitzi care galopa printre masini ), poate apuca sa actioneze soneria asta si aia nu mai patea ce a patit.

    Bineinteles ca fata e de vina, si vatmanul legal n-are nici o vina .. dar asta nu inseamna ca putea sa ii salveze piciorul. Si chiar foarte usor.
    (Sau poate era frustrat sadic si l-a durut in cur si acum rade la televizor, poti sa stii?)

    Toti o faceti proasta pe aia, de parca sunteti voi niste genii sau voi n-ati facut niciodata vreo prostie la volan. Ce sa-ti zic !

    00
  42. cum plm sa treci asa? /double facepalm.jpg

    00
  43. Pentru toti cretinii: sintagma ‘limita evitarii oricarui pericol’ s-a scos din lege, pentru ca era imposibli de aplicat. Eu evit acum orice pericol re masina – sunt in birou, cu o bere in fata, iar masina e jos, in garaj. Din momentul in care o misc ma expun unor pericole imposibil de evitat – daca-mi cade unul in fata masinii din cer, eu ce fac, cum pot sa evit sa trec peste el? Orice pericol include pericolele improbabile sau imposibil de prevazut.

    00
  44. @Sofokle – daca un pieton iti sare pe trecere nefiind atent cand tu esti la 2m de ea(jumatate de masina) sau 4m(lungimea medie a unei masini) si daca ai 30kmh tot il vei lovi, nu te vei opri la timp.
    Si daca stai in Bucuresti, n-ai cum sa incetinesti la 30 la fiecare trecere, unde sunt si 7-8/km.

    00
  45. intr-adevar pacat de fata. noi care suntem de-o varsta avem impresia ca educatia rutiera au facut-o toti prin scoala, dar uite dovada ca… nu prea se mai face. o sa trebuiasca sa circulam tot mai atenti, chiar daca legea e de partea noastra… nu stiu cati in locul vatmanului sau chiar din soferii din coloana au putut dormi in noaptea aia linistiti. Nu stiu nici parintii daca se simt 100% absolviti de vreo vina.
    Azi cam in aceeasi zona (antiaeriana-teius) au traversat doi tampiti cam in acelasi stil, au trecut printre masini, s-au uitat in dreapta (!) au trecut prima linie de tramvai si s-au uitat si in stanga :))

    00
  46. @Alex: un picior/mână/deget/pumă tăiate şi la noi în ţară se pot reataşa. Cu atât mai mult în capitală. Dar atenţie, vorbim despre membre TĂIATE. C-o fi drujbă, circular, topor, sabie nu contează. Când însă este vorba despre tren/tramvai/metrou şi alte asemenea, nu mai avem de-a face cu membre tăiate. Expresia „tăiat” în aceste cazuri nu se foloseşte corect, fiindcă ceea ce face roata metalică pe sina metalică, ambele late de juma de palmă, este zdrobire. Oasele, ţesuturile, totul este zdrobit până la grosimea hârtiei pe un segment de cel puţin 10 cm în cazul fericit, adică atunci când membrul este perpendicular pe calea de rulare, că dacă roata trece sub alt unghi stricăciunile sunt mult mai mari. Dar chiar şi în cazul ideal, de la capetele zonei zdrobite mai trebuie tăiate bucăţi bune până să se ajungă la părţile rămase intacte. Pur şi simplu nu mai ai ce să reataşezi.

    @cei-cu-educaţia-rutieră-în-sus-şi-n-jos: Dar ce plm trebuie şcoala şi societatea să se ocupe de tot? Voi ce plm faceţi acasă de nu sunteţi în stare să-i explicaţi puradeului nici cum se trece strada? Ştiţi bine cât de ineficient este sistemul de învăţământ românesc, măcar de noţiunile vitale ocupaţi-vă singuri dacă vreţi să vă vedeţi puradeul crescut mare şi întreg.

    00
  47. Sper c-ati observat ipod-ul / mp3 playerul / telefonul din mana stanga si castile albe din urechi (puneti pauza des intre 0:22 si 0:25)… Cumplit pentru saraca fata, sper ca filmuletul sa devina viral si sa-l urmareasca CAT MAI MULTI BEZMETICI.

    00
  48. Aoleks, glumesti nu? Cum poti sa spui ca „tu esti obligat de lege sa circuli cu viteza maxima”? E o ineptie.

    In alta ordine de idei, probabil ca post-eveniment medical vorbind s-ar fi putut face mai multe. Dar asta nu schimba cu nimic faptul ca tipa a gresit, si a avut ghinionul teribil ca greseala respectiva sa o coste (timingul a fost criminal).

    00
  49. Ma tot uit si imi dau seama ca de fapt e norocoasa fata… la viteza cu care a fost aruncata, daca dadea in cadere cu teasta de bordura aia nu mai primea flori pe patul de spital, ci pe ala fara picioare si cu dantelarie multa… :(

    00
  50. O fata sare in fata tramvaiului, prin loc neregulamentar (conteaza?) si noi discutam despre reducerea vitezei la 30km/h cand urmeaza o trecere de pietoni. btw, sunt foarte curios cine reduce la 30 km/h la trecerile de pietoni, doar asa – ca scrie in manual.

    vatmanul nu are nici o vina in cazul de fata. pare ca merge cu viteza pentru ca se filma de la 0km/h si tramvaiul era in mers. De altfel, un tramvai nu merge pe tot traseul cu soneria aceea si ar fi chiar culmea sa o tot actioneze. Si asa se aude cand vine, liniile de tramvai sunt la 50-100m de mine si o aud :)

    Greseli cum a facut fata s-au intamplat si se vor mai tot intampla. Nimeni nu sare in fata tramvaiului din lipsa de educatie rutiera (conservarea) ci pt. ca efectiv ai fost neatent. Neatentia asta e caracteristica, intr-o masura mai mica sau mai mare, tuturor. Nu vi s-a intamplat? :)
    Pacat.

    00
  51. Ca sofer: casc ochii de cate ori ajung langa o trecere. fac semn pietonilor de obicei sa treaca, sunt de multe ori speriati. Si, decat sa ma trezesc cu surprize, mai bine incetinesc si le dau de inteles ca pot trece.

    Ca pieton: casc ochii, pentru ca stiu in ce tara locuiesc. Stiu ca pentru multi soferi este insuportabil sa lase pietonii sa treaca, ei sunt mereu grabiti si in general zeii soselelor.

    Am trecut pe strazi in spania si am fost socata ca, imediat ce ma apropiam de trecere, masinile opreau. Si asta in localitati in care is treceri din 50 in 50 de metri. Si totusi erau calmi si zambitori, iar mie-mi era jena ca i-am deranjat, ca nu crapam daca asteptam 2 secunde sa treaca. Nu vorbesc despre cum se trece peste ocean, pietonii cam fac legea. Pentru ca, daca-l rupi pe un bou ca a trecut pe rosu (ceea ce-i sport national aici, cred), te da in judecata ca i-ai facut dracu’ stie ce si mai si castiga. Asa ca nimeni nu-si pune mintea cu prostii …

  52. in cazul in care nu stiati si pietonul trebuie sa se asigure la traversarea strazii, nu trebuie sa se arunce ca berbecul pe trecere ca el are prioritate.

    00
  53. Basescu e de vina. :) sa explic: linia este in regim de metrou usor, prima fiind cea de pe 41. ideea a fost practic sine de tren prin oras sa mearga tramvaiele mai repede. pe 41 sunt garduri, pe restul facute dupa n-au mai pus (economie, furt?)
    la romani trebuie garduri electrificate cu sarma ghimpata si canal cu aligatori intre orice si orice, altfel trec nonsalant pietoni pe strada si soferi pe trotuar

    tramvaiele au 4 sisteme de franare. reostatica, federe, patina si solenoid. daca a franat cu patina (sistemul de urgenta – cateva mii kg forta) tramvaiul se opreste in cativa metri, imposibil de oprit ca o masina, se duce ca o sanie chiar si la viteze relativ mici (20-30 km/h). ghinionul ei ca a fost tramvai V3A de tip vechi, daca era din ala nou masca din fata e elastica si lovitura nu era asa puternica, poate chiar o arunca in afara, inspre sosea

    tramvaiele nu au goarna sau sirena, au clopot.

    00
  54. @Jordan: pentru toti idiotii care se leaga de detalii: fiecare invata legea care e valabila in momentul in care da de carnet. Eu la momentul in care am citit legea, asa era si asa am inteles: sa reduci viteza ca sa poti sa prevezi pericolele, nu sa mergi ca bou pe principiu ‘ce ba, am prioritate, ce cauta pe linia/banda mea?’
    Ca legea era aiurea formulata, asta nu e traba mea, nu sunt avocat. Ii las pe altiis a-si bata capul, am ales sa o interpretez in sensul ei.
    Stiu ca esti o clona, inchei aici discutia.
    Vatmanii din romania nu sunt soferi profesionisti asa cum ar trebui, conduc ca naiba, nu sunt atenti, reactioneaza emotional. Si nu e normal pentru unii care tin viata altora in maini. Se stie ca la ratb se angajeaza pe spaga, soferii de pe autobuze fura motorina de la AC si-o baga la ei la logan, de ce credeti ca vatmanii sunt mai breji?

    Si eu as vrea sa pot incetini la 30 la fiecare trecere, dar e imposibil in Bucuresti. Si da aici e vina statului/autoritatilor, ca doar nu a mea.

    00
  55. de ce oare pietonul sare in fata masinii tale si nu te lasa sa treci pe zebra? pentru ca poate asteapta acolo de ceva timp si nici unu’ dintre soferi nu da semne ca ar opri.
    Am fost in situatia asta de zeci de ori si sincer mi se cam rupe ca (si tu) te grabesti. Esti in fata trecerii de pietoni, ai obligatia sa incetinesti si sa ma lasi sa trec.

    00
  56. @aoleks – in cazul in care a fost o greseala gramaticala este de iertat. Daca nu este asa si tu traiesti cu conceptul „esti obligat din lege sa circuli cu viteza maxima” si ai permis auto, ar cam trebui sa intri in primul copac de pe un drum parasit, sa ti se racoleze organele ca sa traiasca altii mai inteligenti.

    00
  57. E dureros sa vezi imaginile..

    Tramvaiele ar trebui sa aibe o protectie in fata rotilor, care sa nu permita intrarea victimei sub roata. Ma gandesc ca poti fi in statie si sa aluneci cu piciorul la o roata.

    00
  58. Pietonii sunt la fel de multi si prosti ca peste tot in lume. Diferenta dintre Germania, spre exemplu, sau Turcia (cel putin Istanbulul, marele Bucuresti) este ca strainezii au orasele burdusite cu pasarele pietonale, dar asta deja tine de infrastructura, munca, seriozitate, lucruri de care ai nostri factori de decizie habar nu au si oricum nu ar avea timp; plus ca nici poporul nu prea le cere (si judeca prin vot) asa ceva…

    00
  59. Ce-mi plac mie ala care dau cu vai saraca fata. Dar de ce nu spune nimeni vai saracul vatman care acum e cercetat penal. Ca asa e legea in Romanica, faci accident cu lezare corporala, pana cand se investigheaza toata tarasenia esti cu permis suspendat, dai cu subsemnatul de nenumarate ori la parchet, etc. Pana atunci, daca jobul tau depinde de carnetul ala, stai pe bara, fie in concediu tehnic (adica acasa cu 75% din salariu in cazul metrorex) fie in concediu fara plata (RATB) pana la clarificarea situatiei (si finalizarea cercetarii penale) ….adica niste luni bune.
    Deci omul asta are / a avut de suferit pentru ca o vagina proasta s-a urcat pe linia de tramvai fara sa arunce o minima privire in stinga. Contrar parerii poplare, prostia chiar doare.

    00
  60. @alex, stii care e problema?
    Multi, dar foarte multi pietoni cred ca trecerea de pietoni este un glob de cristal. Din momenul in care ai pus pasul pe ea s-au oprit toti, indiferent ca unul merge cu 100 km/h in localitate.
    Cel putin asta am vazut in Bucuresti, stau cu ochii cat cepele si cand vad verde la semafor au si trecut, chiar daca mai vine cate un gibon pe rosu cu viteza luminii. Mare prostie, mare!

    00
  61. @Maria

    Nu ai permisul suspendat, decat daca dupa primele cercetari politia considera ca ar fi vina ta. In cazul asta mai mult ca sigur nenea vatmanul nu are decat probleme emotionale probabil si atat. Legal s-a deschis un dosar si va primi un NUP acasa peste cateva luni.
    Eu cand am lovit un pieton am avut permisul „retinut” 4 – 5 ore pana au verificat politistii tot si apoi l-am primit inapoi. Dupa cateva luni mi-a venit scrisorica cu NUP acasa si aia a fost tot.

    00
  62. vatmanu e de vina. A vazut fata, trebuia sa apese butonul de Portal, care ii permitea pentru sa se „teleporteze” 10 metri.
    Dar evident a furat motorina de la tramvai (cum zice daniel mai sus si cred ca isi si incarca telefoanele cu curentul de la tramvai) si nu ii mai mergea modulul

    00
  63. naspa. totusi un clip extraordinar care poate educa multi aiuriti.

    00
  64. @sofokle: e o greseala de exprimare, nicidecum de gramatica, dar se iarta si in cazul tau. ce vroiam sa spun e ca exista o viteza maxima pe care trebuie sa o respecti (adica sa nu o depasesti) SI, in cazuri speciale cum ar fi o trecere de pietoni, sa reduci viteza astfel incat sa poti evita situatii neprevazute.

    oricum nu propozitia aia era miezul mesajului meu. din contra…

    00
  65. pfff ce brutal accident, saraca fara. asta face o clipa de neatentie, iti poate distruge viata. vina e a ei 100%, evident ca nu merita ce i s`a intamplat dar asta poate fi o lectie pentru altii, sa se uite bine inainte sa treaca strada. si preferabil sa foloseasca trecerile de pietoni, ca de aia s`au inventat. nu suntem la sat sa trecem ulita pe unde avem noi chef.

    00
  66. Într-o lume de participanți la trafic needucații există și șoferi destul de proști:

    https://youtube.com/watch?v=yhOV7bQ2_TA

    00
  67. Oamenii sunt neinformatii sau pur si simplu prosti insa aia care sunt mai destepti trebuie sa-i protejeze. Poate era bine sa existe un gard acolo cum e pe linia 41 sau poate e bine sa punem niste grilaje de protectie la rotile tramvaiului sa nu mai taie picioare prin oras.

    00
  68. @daniel – esti atat de confuz in exprimare si gresesti atat de mult incat nu stiu de unde sa incep.
    1. Sunt o CLONA? Sa mori tu? Clona cui? Sunt si eu curios, poate originalul o duce mai bine decat mine si fac si eu schimb de vieti macar miercuri si joi…
    2. Legea valabila e cea din momentul asta. Ma doare-n cur ca ai invatat in 1970, e obligatia TA, ca cetatean, sa fii la curent cu legea. D-aia merg cretini cu 50 kmh in Sinaia, ca atunci cand si-au luat ei permisul se mergea cu 50kmh in Sinaia; sigur, acum se merge cu 70kmh, da’ asta nu conteaza.
    3. Vatmanii din Romania nu sunt soferi profesionisti si reactioneaza EMOTIONAL? Cum adica? Plang cand franeaza, tipa de bucurie cand ating 30 kmh si se agita ca pepsi-ul cand vad aglomeratie? Ah, si aia cu motorina de la AC e priceless, bine ca nu fura freonu’ sa-l duca la ei in frigider.

    00
  69. Cred ca daca nu o mai claxona, trecea inainte sa o loveasca. Sau o lovea mai rau…Oricum, urata faza!

    00
  70. Prea mare pedeapsa pentru neatentia ei…

    Lipsa educatiei elementare. Chiul de la orele de fizica. Ganditul aiurea. Sunt multe caile prin care selectia naturala lucreaza.

    00
  71. intrebare: asta care a postat clipul si se lauda ca a claxonat-o nu cumva a ajutat la provocarea accidentului? E doar intrebare, nu sariti. Din cate am vazut pietonii isi cam pierd capul cand traverseaza si sunt claxonati. Unii alearga, altii raman pe loc… etc. Ideea e ca se cam sperie si nu cred ca e recomandat sa claxonezi un pieton atat de aproape.

    00
  72. Pacat de fata, a ramas infirma pe viata pentru ca i-a fost lene sa mearga pana la trecerea de pietoni si sa treaca pe verde, ca sa prinda un tramvai care mai venea dupa 15-20 de minute :(

    In urma cu vreo cinci ani, circulam noaptea prin oras, era spre toamna sau chiar in plina toamna si recunosc, mergeam cam tare (aveam 60-70 km/h), ca aveam verde la semafor si soseaua era libera. Era un tramvai oprit in statie, lumea se urcase si astepta verdele sa plece.
    Eh, si cum veneam eu lansat, eram chiar inaintea trecerii de pietoni, vad o silueta care de pe trotuarul de vizavi alearga pe sosea, peste zebra, evident ca sa prinda tramvaiul.

    Aveam doua optiuni si o fractiune de secunda la dispozitie: franez, alunec si o iau in plin pe va… doamna care se lansase spre tramvai (masina nu avea ABS), sau franez si o ocolesc cumva. Am ales optiunea a doua: am franat la limita aderentei, in momentul ala s-a oprit, ca fluierau cauciucurile – norocul meu! Cum se oprise pentru moment am putut sa trec prin spatele ei, si in momentul ala deja eram pe banda cealalta, am tras brusc de volan sa revin (aici am gresit si am intrat in derapaj), am luat virajul la stanga oarecum de-a latul, prin fata tramvaiului, am zburat peste capatul trotuarului si am ajuns inapoi in sosea, unde trebuia sa ajung daca n-ar fi trecut va… doamna pe rosu.

    Pagube: scutul indoit, janta la fel (n-a mai mers data jos decat cu ciocanul), anvelopa muci. Toate astea pentru ca n-a mai putut astepta cateva secunde. Noroc ca nu s-a lasat cu victime.

    00
  73. @Jordan: nu meriti sa-ti acord raspuns. Nici macar n-am citit ce ai scris.

    00
  74. @daniel – nici tu nu meriti sa-ti raspund. Nici macar n-am vazut ca ai scris. Sa-mi intreb clona, poate o fi vazut el…

    00
  75. :)))
    Pai cum n-ai citit daca mi-ai dat ditamai raspunsul? Si care incepe cu ‘esti atat de inconsecvent’ sau ceva..

    00
  76. @Flat – „la romani trebuie garduri…” ba nu! LA BUCURESTENI!

    00
  77. @daniel – ataaaat. Epic fail FTW!

    00
  78. ai de capul meu. Si am murit? Sau s-a tranformat in Huidu ?

    00
  79. garduri între liniile de tramvai. simplu, nu?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.