Răzgândache Ponta și impozitul pe mașini

Ministrul Finantelor a transmis ministrilor, pe suport electronic, un nou proiect al Codului Fiscal, care nu mai prevede majorarea impozitului pentru masini cu o capacitate cilindrica de pana in 1.600 centimetri cubi, insa fara alte modificari fata de forma initiala, au declarat surse oficiale, citate de agentia Mediafax.

Normal. 3/4 din mașini au motoare până în 2 litri, ar fi stupid să enervezi oamenii înainte de alegeri. Mai amâni un pic, până după alegeri.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. Ar fi culmea să plătesc suplimentar pentru rabla mea de 1.9 în condițiile în care abia mai merge. O dau la fier vechi sau ce drac să fac cu ea?

    00
  2. vrei sa zici pana in 1.6 ca de acolo in sus creste impozitul. era de asteptat, mai are de crescut tva-ul la 25% si nu o sa mai plateasca nimeni nicio taxa in romania. masini pe bulgaria, munca la negru, minimarket fara casa de marcat, benzina din republica moldova, mancare bio din gradina proprie, asta e viitorul.

    00
    • Până acum îmi sunau a teoria conspiraţiei idei de genul ăsta, dar acum îmi par din ce în ce mai fezabile în ritmul în care se adaugă/cresc impozitele…sau pleci.

      00
    • Umbla vorba prin targ ca TVA-ul se face 28%, dupa alegeri si anul nou – in stilul caracteristic. Sa nu ziceti ca n-ati stiut. Si cand o sa fie 28% nu mai avem unde emigra…

      00
  3. Nu imi pot imagina ce au crezut ca rezolva. Puteau astepta linistiti pana dupa alegeri. Sau micsorarea CAS ar fi fost SINGURA masura cu care se puteau lauda? Pățăști …

    00
  4. Calcule economice in Romania:
    Faza 1. Proiect. De la masinile cu motoare pana in 1600 cmc o sa scoatem un plus de 600 milioane. De la cele intre 1600 cmc si 2000 cmc o sa scoatem 100 milioane in plus si de la restul inca 20 milioane in plus. Total 720 milioane ca sa acoperim anul acesta gaura de la CAS.
    Super tare!
    Faza 2. Lumea se irita, romanu sarac (dar cu masina!!!) nu are bani de dat in plus. Ponta retrage proiectul.
    Faza 3. Se reface proiectul cu un minus la venituri de 600 milioane. Toata lumea e fericita! Deficitul se adanceste. Lasa ca ne descurcam. Taiem de la investitii.

    Era nevoie de un ministru de finante tanar cu Harvardu’ facut pentru astfel de masuri. Bravo. Se vede gandirea profunda.

    00
  5. Au lasat cartoful jos ca frigea prea tare.
    BTW, evaziunea fiscală și munca la ”negru” se numesc mai nou ”economie informala”. :D

    00
  6. Ponderea mare a masinilor este in intervalul 1600 – 2000 cm cubi. Nu stiu de unde atata bucurie.

    00
  7. Sa-i f*t in gat, decenii am trait cu senzatia ca daca ne luam masini cu motoare mici, platim taxe si impozite mici, acum vor sa le creasca?
    Pai marii producatori de autovehicule micsoreaza cilindreea motoarelor tocmai pentru a reduce poluarea si emisiile de CO2 iar ai nostri resping aceste considerente?

    00
  8. Doamane sunt atat de prosti…
    Astia chiar nu inteleg ca daca tai taxele, se face evaziune mai putina ergo incasari mai mari decat ce e acuma.
    Cat mai merge caterinca oare in tara asta nu stiu…

    00
  9. iar acciza aia de 7 eurocenti (pt autostrazi cica) se duce la pensii? am auzit bine?

    00
  10. Acea limită la 1,6 probabil are legătură cu Logan-urile, care aici se opresc cu motoarele. Nu vor să descurajeze mașinile românești prin taxe mari pentru ele. Și așa piața SH este prea mare.

    00
    • @nwradu, nu are nici in clin nici in maneca impozitul anual cu industria auto producatoare de masini sub 1600 cmc.

      00
    • Nimeni nu înţelege că atâta timp cât piaţa maşinilor second e blocată, nici piaţa de maşini noi nu merge. Pentru că dacă nu pot vinde maşina care a fost nouă dar acum are 4 ani, nu o să am bani de avans pentru o maşină nouă.

      E un fapt ştiut, dar doar la noi se încurajează cumpărarea de maşini noi prin blocarea fluxului rablelor spre oameni mai săraci care nu-şi permit cele noi oricum, iar aşa îi ţii cu banii blocaţi şi pe cei care şi-ar permite.

      Rumaniăn logic.

      00
    • nu are nicio legatura cu loganurile, stai linistit. impozitul pe masina il platesti si daca ai masina noua si daca ai sh, nu e nicio diferenta. crezi ca ponta nu mai poate de masinile romanesti, sau de industria auto din romania? piata sh va fi din ce in ce mai mare, lumea nu mai are bani de masini noi, majoritatea au un buget pt auto de 2000-3000 de euro (nu vorbesc aici de bucuresti).

      00
    • Foarte mulți oameni se simt împinși spre mașini SH, nu spre un Logan nou, din diverse alte motive, unul fiind „păi un Passat din ăla nemțesc vechi de 10 ani e mai bun decât un Logan nou!”. Dacă le spui „păi la Logan plătești impozit ca la una SH cu motor de 1,8 litri sau 2 litri”, îi împingi și mai mult în direcția aia.

      Să nu uităm că sunt oameni care nu au bani să o înmatriculeze pe ROmânia sau să-i facă RCA.

      00
  11. NOU
    #19

    De fapt zoso s-a enervat ca trebuie sa plateasca impozit mai mare la 1.9 dci, asa-i?

    00
  12. NOU
    #21

    Probabil tot de le prostuta aia de ministra, ea, naiva, credea ca lumea intelege. Reducere CAS, buna pentru economie, „angajari la alb”, investitii de la privati, boom economic si impozite pentru popendulatie. Tampita, nu stia ca inainte de alegeri, marirea de impozite la popendulatie => „no no”, asa ca pe undeva ironic ar trebui sa ii multumim, ca ii naiva si a publicat intentia lor.

    00
  13. Câtă vreme nu se majorează impozitul pe căruță, bazinul electoral doarme liniștit, în șanț.

    00
  14. Ponta habar n-are pe ce lume traieste, e un imcompetent. parcă venea le restanta in toamnă 15, acolo la consultări cu basescu.
    Mare pacat ca nu-l mai avem pe domnul Presedinte din toamna

    00
  15. Cata incompetenta in frunte tarii asteia. De unde dracu ii gasim frate??? Parca avem magnet la prosti!

    00
  16. Loool … s-o uitat la profilul votantului si o vazut ca nu are masina cu cilindree mai mare de 1.6 (confirm :D). Da, o mai ramas o problema … in actuala si vechea varianta de sapt. trecuta se impozita si veceul din fundul curtii?! Pentru ca daca e asa, atunci e de naspa.

    00
  17. Izaura s-a dat de gol.

    Interviu RTV

    Izaura: Am avut inregistrarea in care Mircea recunoste ca i-a dat lui Traian 300.000 Euro.
    RTV: Ce s-a intamplat cu ea?
    Izaura: In ziua in care sotul meu a fost arestat pt. santaj fratele meu mai mic s-a speriat si a sters inregistrarea de pe Iphone.
    RTV: In afara de dvs. si fratii dvs. a mai vazut cineva inregistrarea??
    Izaura; Da domnul Abraham!!!!!!!!!!!!!????

    Credeam ca domnul Abraham a fost angajat dupa arestarea sotului; ori inregistrarea a fost stearsa in ziua in care sotul a fost arestat. Izaura minte….sau Abraham este trimisul lui Voiculescu inainte inceperii scandalului la inceputul lunii Iunie???

    Tot interviul pe RTV( vazut intre 14.00 si 15.00)

    00
  18. Politica fiscală ar trebui să încurajeze mașinile economice, nepoluante și pe cele din clasă mică. Sunt țări unde mașinile sub 4.25 metri primesc o bonificație, pentru a decongestiona orașele.

    De la guvernul Ponta poți să te aștepți doar la legi pentru baronii locali și campania electorală. Nu-l interesează pe Ponta industria locală, bugetul, consumul național de combustibili, importurile de petrol, deficitul de cont curent, cum e influențată de noua lege balanța comercială a României și alți parametri de aștia.

    Dacă îi întrebi pe cei de la guvern care e consumul mediul al parcului auto din România nu vor fi în stare să dea un răspuns. În SUA, acest parametru e raportat trimestrial.

    00
  19. Corect ar fi să plăteşti aceeaşi sumă pe centimetru cub, indiferent de capacitatea motorului. Adică fix cum e cota unică de impozitare la salariu.

    00
  20. „Acea limită la 1,6 probabil are legătură cu Logan-urile, care aici se opresc cu motoarele. Nu vor să descurajeze mașinile românești prin taxe mari ”

    Ponta si masinile romanesti… Ia uite unde statea patriotul!

    Discutam de zeci de mii/sute de mii de Loganuri vandute in ultimii 7-8 ani in Romania. Loganuri care au un sofer, care e adult si care voteaza. Sofer care are si el nevasta, parinti, soacra, copii, etc. Care sunt si ei in mare parte adulti si voteaza. Sau se uita in gura soferului de Logan.

    „Impozitul pe Logan” putea sa fie picatura care il facea pe Ponta sa nu se aleaga. Asa ca mai asteptam un pic cu taxarea asta. Ne mai auzim la prima rectificare bugetara din 2015, daca ne da Dumnezeu sanatate. Pentru cei mai slabi de inima, o pastila de aspacardin zilnic pana atunci.

    00
  21. Sa imi suga pendula tot Guvernul Romaneliei de la cel mai mic politician la cel mai mare.
    Sunt cu totii niste muisti care lupta pentru interesele proprii.
    Pe restu se pisa de la mare inaltime.
    Nu era de ajuns ca la masini cu capacitate mare era impozitul rusinos,acum ce au zis,cum pendula mea astia cu motoare de 1 cal putere sa plateasca putin,hai sa ii ardem pe fraieri ca oricum nu fac nimic.
    Tara de cacat,plina de oameni de cacat.

    Nu facem decat sa latram!

    00
  22. NOU
    #33

    1 – 98,6% din masinile inmatriculate in Romania au motoare sub 2000cmc (statistica oficiala)
    2 – nu se mai fac masini cu motoare mari, cele care au ramas cu motoare mari le numeri pe degete.

    00
  23. Personal nu inteleg de ce ar descuraja oamenii de la motoarele mari.
    Sa luam un exemplu simplu.
    Eu cu un motor de 3.000 cmc – am platiti mai mult pe masina – deci mai mult TVA la stat. Consum mai multa benzina – din nou mai multi bani din accize la stat. RCA mai mare – din nou TVA mai mult la stat. CASCO mai mare – din nou TVA mai mult la stat.
    Practic – eu asta pedepsit de stat ca am chipurile un bun de lux – sunt un client mult mai bun platitor pentru stat. Nu este nevoie sa ma mai arda statul si cu impozitul mare – ma ard singur suficient.
    Logic ar fi ca impozitele la motoare mari sa fie mai mici.
    Nu zic sa le mareasca la motoarele mici – dar ar fi normal sa incurajeze lumea sa consume – nu sa mergem toti cu motoare de blender.
    Mi-as lua motor de 5.0 fara sa ezit daca nu ar fi impozitul urias.

    00
    • De asta sunt impozitele mari, că nu are lumea chef de poluarea unei mașini de 5 litri, nici de zgomotul făcut când te crezi Vettel pe bulevarde.

      00
    • O masina cu motor de 3.000 cmc si chiar si una de 5.000 cmc nu face mai mult zgomot ca un motor de 2.0 tdi de exemplu – care face extrem de mult zgomot – cam cat un utilaj agricolo. O semanatoarea sa zicem.

      Apoi – unu cu un 3.000 benzina – va face intotdeauna mai putini km fata de unul cu 1.5DCI. IN esenta – pe perioada vietii unei masini – un diesel mic va polua mult mai mult fata de o benzina mare.

      Daca poluarea si zgomotul sunt argumentele pentru impozite mari – din pacate este gresita gandirea.

      00
  24. ce invatam de aici? ca trebuie sa faci bani multi, foarte multi, incat orice crestere a taxelor/impozitelor sa nu te afecteze. ca atunci cand se face franzela 1 leu de la 90 de bani. pam pam.

    00
  25. Nu se mai merita sa ai o masina in tara asta ! Eu unu nici acum nu mi-am cumparat.. multe taxe, benzina/motorina scumpa… mai bine lasa…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.