Public Relations 101

Notez aici câteva idei de care m-am lovit în ultima vreme pe zona de public relations.

Orice comunicat din domeniile despre care scriu e binevenit

E la mintea cocoșului că, dacă mă ai deja în listă pentru un producător de telefoane, mă poți pune și pe lista cu noul tău client producător de telefoane. E atât de simplu.

Nu, nu e spam, asta latră idioții pe care nu îi vrei în lista ta de emailuri.

Nu amesteca listele

La un moment dat, ăia care se ocupau cu PR-ul pentru eMag, pe a căror listă de comunicate eram, au început să îmi trimită și alte comunicate din domenii total aiurea, doar pentru că erau clienții lor.

Ăsta e spam.

Primul comunicat și subiectele de interes

Nu e nimic greșit în a trimite un comunicat de presă cuiva care lucrează în domeniu și primește comunicate de presă. Nimic. Primesc astfel de comunicate de la vreo trei companii, fix pe ideea asta: scrii despre telecom, ia și de la noi niște comunicate!

Dar, cum ziceam mai sus, domeniile nu se amestecă. Ideal ar fi o căutare pe blog pentru a vedea dacă am scris vreodată de subiect/companie.

Atașează poziția și telefonul tău comunicatului

De preferință, al tău de serviciu, sau fixul de la serviciu. Nu-mi dau seama de ce trebuie să specific asta, dar, la naiba, primesc comunicate de la oameni care nu se semnează cu poziția ocupată în compania respectivă.

De asemenea, numărul meu de telefon nu e bun public, că ți l-am dat ție nu înseamnă că trebuie să îl împarți cu toată lumea. E telefonul meu personal. Zi-mi pe email ce ai de zis și vedem dacă vorbim la telefon.

Fă un follow-up

Asta e complicată, de aceea am lăsat-o la final. Mă gândesc că, daca trec 10 comunicate și omul nu a scris deloc de compania din comunicate poate e o problemă. Poate comunicatele sunt inutile. Poate sunt inadecvate. Poate omul a schimbat domeniul sau a murit.

urzica

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

5 comentarii

  1. pune-te si in locul meu. cat de mare crezi ca e lista mea, ca sa-mi ating targetul. crezi ca am timp de toti?

    00
  2. sau poate vrea un „pișcot” mai mare.

    00
  3. Ma intreb daca mai exista vreun follow up dupa ce ai dat feedback negativ. Doar la o companie am vazut asta.

    00
  4. Nu te mai miră nimic în ziua de astăzi. Doar roboți pe plantație …

    00
  5. Poza face cat o mie de caractere. Sunt sigur ca primesti o gramada de comunicate.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube