Cum profită companiile de telefonie de bătrâni…

update: Marius detaliază cum procedează Telekom.

În ultimii ani, se întâmplă o chestie foarte nasoală cu părinții și bunicii noștri: tot mai mulți oameni și mai multe companii profită de ei și de neștiința lor.

Pe suspecții de serviciu îi știți.

Toate IFN-urile triplează reclamele în preajma sărbătorilor, pentru că bătrânii vor să pună pe masă “cele cuvenite” sau vor să dea cadou nepotului un telefon sau o tabletă.

Ați crede că doar ei sunt mizerabili, dar nu. Mai nou, și companiile de telefonie fac asta. Cu cât mai bătrân, cu atât mai bun de jecmănit.

Întâi, pentru că telefoanele și tabletele date “gratis, la abonament” sunt niște mizerii greu funcționale, cu componente depășite și cu calitate a construcției jenantă. Și le dai cadou și se strică și nu doar intenția contează, dar se creează niște situații neplăcute în familie. Și tu, ca bătrân, ai dat 300 sau 500 lei aiurea, când puteai de banii ăia să îți iei o geacă nouă, două perechi de pantaloni și niște ghete de iarnă.

A doua e mai gravă și se încadrează lejer la practici necinstite sau ilegale. Agenții de vânzări nu spun, nici măcar unul, că tableta aia gratis va fi plătită lunar, deci nu e tocmai gratis. Și nu doar că nu e gratis, dar e minciună mizerabilă. Ultimul caz l-am auzit zilele astea: 5€ în plus la factură în fiecare lună, că a semnat.

Mă gândesc că o soluție ar fi ca, dacă ai peste 60 ani, să nu mai semnezi contracte fără un adult lângă tine. Pentru că poate nu ai nevoie de un smartphone ieftin și prost, ci de un pic de trezire la realitate.

Și mai e ceva: cea mai nasoală problemă în povestea asta e că telefoanele astea mizerabile se opresc din funcționat aiurea, bătrânul nu știe, tu suni speriat că s-a întâmplat ceva, te gândești la cele mai negre chestii și de fapt nu s-a întâmplat nimic. M-a sunat o vecină din Spania acum câteva luni, panicată că maică-sa nu răspunde deloc la telefon. Am sunat la poartă, nici un răspuns, am sărit gardul și ea era bine mersi, la fel și telefonul: 0 apeluri pierdute.

 

 

batrani-telefon

“bătrâni” via shutterstock

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

99 comentarii

  1. se intampla des.
    profita prea mult de lipsa cunostintelor…
    ce vor face cu generatia facebook cand va implini 60 de ani? haha

    00
    • Inventeaza ei altceva, stai calm. Si noi vom fi depasiti de alte tehnologii, chiar daca acuma ti se pare ca facebooku’ e miezu si nimic nu va mai exista pe langa…

      00
    • nu am spus ca facebook ul e miezul. era o modalitate de a spune ca noi, astia de acum, mai tinerei, cunoastem cate ceva din tehnologie. ma gandesc ca daca n om face toti sifilis sau alzheimer nu ne-om lasa fraieriti atat de usor.

      00
    • Pe vremea lui Ceaușescu era un soi de lege că nu aveai voie să îl lași corigent. Trebuia să faci în așa fel încât să ia cinci, chiar dacă îl lua în toamnă. Mi-a zis o rudă care preda într-un oraș mic.

      00
    • patit asta cu Vodafone (i-au pacalit pe ai mei – 2 abonamente de 1 an). Concluzia – am scos abonamentele de firma de la ei, abonamentul meu, am anuntat pe toti prietenii, etc…

      00
    • Mi-e teama ca generatia facebook va fi o victima si mai facila.

      00
    • Generația Facebook va trebui să învețe să scrie și să citească până ajunge la 60 de ani. Generația facebook e majoritar agramata,deci despre ce comentăm?
      O să fie jale mare în țară când această frumoasă generație va ajunge la varsta senectuții.

      00
    • stai lejer, că și generația de acum e agramata. au făcut școala repede, pentru că toți trebuiau să termine cel puțin liceul, să aibă ceaușescu cifre bune.

    • Asta cu”vom fi depasiti” depinde de cultura fiecaruia vis a vis de noile tehnologii. Eu cred ca suntem mai obisnuiti cu adoptia de noi tehnologii decat parintii nostri si chiar daca asta se va estompa cu varsta, cred ca vom fi ceva mai receptivi.Cred. Sper.

      00
    • Comparam niste comunisti cu niste capitalisti? Ghici cine va castiga. Spre deosebire de stramosii lui Ceausescu, generatia curenta chiar gandeste pentru sine.
      Cum era sa avem defilari prin centrul orasului in AD 2016?

      00
    • Problema ridicata este FALSA!De ce:pentru ca suma platita in total pe factura este exact cea negociata. Deci NIMIC in plus. Acea suma de 16 lei trebuie inclusa undeva, pentru ca acel telefon are totusi un pret de inventar.Este ,daca vrei, o chestie contabila.Ei trebuie sa se scada intr-un fel cu aparatul. Telefonul nu ajunge chiar gratis in contabilitate. Dar clientul,cel putin in cazul de fata,nu plateste nimic in plus fata de suma negociata! Telekom scade apoi din pretul serviciilor pentru a ajunge la suma respectiva.Nu va mai aruncatii in acuzatii fara sa stiti exact cum stau lucrurile!Repet,in acest caz.In altele or fi hotii dar nu aici.

      00
  2. Been there… parintii au luat de la oranj o tableta vonino foarte praf cu un abonament foarte convenabile de internet pe o perioada de 2 ani. Tableta e suport de pahare.

    00
  3. Eu intodeauna i-am prevenit pe ai mei ca astfel de oferte sunt de fapt escrocherii platite in rate. Pana acum s-au pazit de astfel de „oferte”.

    In mod normal IFN-urile ar trebui scoase in afara legii, iar creditele de consum doar cu buletinul ar trebui date de banci cu o dobanda ceva mai mare decat cea curenta, dar totusi suportabila. Nu inteleg rostul in economie al acestor IFN-uri, de ce n-ar trebui desfiintate incepand de maine.

    00
    • Ok, nu intelegi – nu te bagi.
      Daca nu ai habar care e diferenta intre un IFN si o banca nu te apuci sa faci aprecieri aiurea …

      00
  4. NOU
    #17

    Acelasi lucru – Orange, Vonino, le-a spus ca e gratuita – rezultatul e ca o tableta de 80 de euro va fi platita cu 12E x 24 luni – 288 euro. Cand le-am spus sa rezilieze, tot ei erau suparati, pentru ca au luat teapa.

    00
  5. Ooops. Deci mai am/avem 19 ani. ;)

    00
  6. Crezi ca doar bătrânii sunt prostiti ?
    Ce faci cu astia mai tineri care nu stiu pe ce planeta trăiesc?
    Nu vreau sa fiu dur(clar, nu sunt de acord cu aceste practici), dar trăim intr-o lume dura iar legea supraviețuirii se aplica in orice domeniu – profiți de cel mai slab.

    Prababil in cazuri de genul o soluție ar fi trimis: contractul acasă, eventual semnat si de o alta parte…
    O alta soluție ar fi introducerea unui scor de credit. In funcție de acesta companiile nu au voie sa te contacteze si sa te prosteasca cu contracte de genul. Daca o fac iar scorul tau de credit este la un nivel mic, sa poti sa renunți la contract fara a plăti nici un fel de prejudicii. Probabil companiile o vor face o perioada, apoi dupa ce se vor arde de cateva ori, vor renunța.
    Dar, pentru asta avem nevoie de legi in favoarea cetățeanului… Vorbesc prostii! :(

    00
    • Ăștia tineri se pricep la tablete de 100 de euro. Ei sunt păcăliți numai cu apartamente de 50.000.

      ps: sa nu mai scrii prostii de genul „profiti de cel mai slab” ca pari sa justifici violul sau pedofilia

      00
    • Nu imi vine in minte un exemplu din natura in care in interiorul unei specii ceilalti profita de cel mai slabca sa supravietuiasca. Imi dai te rog un indiciu?

      00
    • Specii ai caror indivizi abuzeaza de alti membri ai speciei pentru supravietuire: ursii polari (masculii mananca pui de foame), vidrele de mare (violeaza pui si ii sechestreaza pentru favoruri si hrana), leii (masculii ce inving in lupta alti masculi omoara puii haitei, pentru a se imperechea cu femelele cucerite), primatele (canibalism chiar, observat in ultimii 20 de ani la cimpamzei), delfinii (ah, ce apropiati de oameni sunt, tinerii de 3 ani trec prin perioada de huliganism, violand femele, sechestrand hrana altor indivizi mai slabi…). Noi oamenii ar trebui sa fim exceptia, avand ratiune, dar uite ca nu putem renunta la instinct.

      10
  7. Votacii lui iliescu plătesc din nou pt. prostia pesonală.

    00
  8. NOU
    #26

    Nu stiu cum se face, dar taica-mio care are 60 de ani e sunat de vreo 2-3 ori pe an de cate un agarici dinasta de la vreo companie de telecomunicatii, ca sa-i prezinte ce oferte grozave au. Pe mine ma suna odata la 2-3 ani…

    00
  9. Deci să limităm fără diferențieri drepturile a milioane de cetățeni, în loc să impunem respectarea legii de către 3-4 companii. Bună abordare. Mai ai propuneri din astea?

    00
    • mai pune și companiile de cablu. și ifn-urile.

    • „dacă ai peste 60 ani, să nu mai semnezi contracte fără un adult lângă tine” Chiar asa? Adica sunt capabili sa mai stea inca 5 ani la munca, sa conduca utilaje, sa managerieze etc dar trebuie sa le permita „un adult” (chiar, ce inseamna asta?) sa-si cheltuiasca banii cum vor? Dar cu „adultii” care cumpara tot felul de prostii ce facem?

      00
    • Nu am inteles. Care este legea incalcata de acele companii?

      00
  10. Poți să pui și chioșcurile de pâine de la colț, cât timp practicile comerciale abuzive sunt tolerate de către instituțiile statului, ele vor deveni tot mai răspândite.

    00
  11. In mod normal statul ar trebui sa reactioneze la astfel de reclame mincinoase. De pilda: la produsele IT cu plata in rate fara dobanda, prin cardurile de credit, e clar ca lacrima ca e escrocherie daca aceste produse sunt mai scumpe cu 15 % in magazinele care permit plata in rate cu cardul. Adica, practic, magazinul isi scoate parleala pe seama clientului. Ii vinde un produs mai scump dar platibil in rate, iar clientul achita si dobanda, comisionul asociat acestei facilitati de plata, pe care, in mod normal, ar trebui sa-l plateasca magazinul.

    Dar… nu e vinovat cel care cere, e vinovat cel care da si care crede ca, daca plateste rate mai mici iese in castig… Ieste in castig o pola…Pe total da cu 30% mai mult decat ar da daca ar plati cu banul jos.

    00
    • Nu stiu ce fumezi tu, dar ne dai si noua?

      Ca sa-ti explic.. comerciantul plateste comision intre 2-15% in functie de cate rate ofera. Nu are pret special pt plata cu cardul de rate nimeni, comerciantul si-o asuma. Astfel atinge un segment de piata care cumpara doar in rate, never cash. Ramane cu mai putini bani, dar clientul ala n-ar cumpara altfel de la el oricum.

      Iar partea cu cardurile e simpla: platesti in perioada de gratie, nu platesti dobanda. Am un coleg care de 7 ani face cumparaturi babane de IT pe un card avantaj si n-a platit 1 leu dobanda. Tot timpul plateste in cele 45 de zile de gratie. Ai scos de la bancomat? Te-au ars. Ai depasit 45 de zile? Te-au ars. Ei se castiga foarte mult datorita celor necalculati, care isi fac un astfel de card si cheltuie aiurea banii sau scot de la bancomat, i shit you not, stiam un individ care scotea de pe cardul de credit ca sa-si ia shaorma :)))

      00
    • N-ai inteles ideea, nu-i asa? Eu vreau sa-mi iau ceva din cele 15 magazine IT online (controlate de 5 furnizori). In doua din ele, produsul e disponibil cu plata in rate pe card, dar produsul e mai scump cu 15%-20% decat in celelalte magazine in care trebuie sa decartezi toti banii odata. Cine isi scoate parleala pe seama clientului in cazul asta? Mai e valabila aia cu „rate fara dobanda, sau e minciuna”? La ce ne ajuta ratele daca platim, de fapt, mai mult, pe total? Nu ar fi corect ca aceasta informatie sa fie disponibila pentru client?

      00
    • NOU
      #35

      @Cris: cum adica sa fie informatia disponibila pentru clienti?? Adica tu sa intri in magazin si ala sa iti spuna, stiti, pretul meu e mai mare decat la vecinu’…..
      Dar de posibilitatea ca un client sa se informeze singur despre o o chestie atat de publica si comuna ca pretul unui produs ce zici???
      Si cu magazinele online „controlate de furnizori” mai informeaza-te un picut… sau reformuleaza.

      00
    • Pai si nu inteleg mirarea: nu e un serviciu pe care ti-l ofera magazinul?
      Prin faptul ca magazinul isi primeste banii pe produs cate putin (ca sa nu mai zicem de situatia in care clientul nu mai poate plati si vezi atunci distractie), el isi asuma un risc, asemeni bancii.
      Nu iti permiti sa dai cu 15% mai mult in termen de 3-6-12 luni? Atunci scoate banul cash si plateste cum vrei.
      Nu vad ce e in neregula cu faptul ca un magazin are o marja cu 10-15% mai mare, insa ofera si aceasta facilitate de a plati in rate.

      00
    • Poti sa accepti ca diferite magazine au diferite preturi pentru acelasi produs? Sau in lumea ta perfecta statul decide pretul, ce magazine exista si unde, cand te duci la buda si cand stai la coada la carne?

      00
    • Cris, ai dreptate, am auzit de un patron de magazin online care a băgat plata în rate pe site, apoi a crescut prețurile cu 15-20% la toate produsele, iar acum se scaldă în bani, face milioane cu lopata și este lider pe nișa sa. Not.

      00
  12. Ai mei pateau la fel, an de an, primind tot felul de oferte, cu rebuturi de telefoane. Pana intr-o zi cand am ridicat un pic tonul la ei si le-am spus ca daca nu se opresc din cumparat mizeriile de telefoane de la Vodafone, de la mine se taie „Tech Support”. Si gata, s-au potolit, si l-au luat pe NU in brate, asa cum i-am sfatuit.
    La fel si cu pliantele distribuite pe la intrari in magazine, cu degustarile de produse, cu „aveti un minut sa va prezint…” etc.

    00
  13. daca e asa cum spui, inseamna ca Vodafone nu o sa isi retraga niciodata reclama de pe Antene

    00
  14. 60 de ani cu un adult langa tine… Ah! sa te vad pe tine la 60 de ani cu un adult langa tine, sa-ti ia ala libertatea si sa te puna la colt sa vedem cum te simti. Sa inteleg ca tu la 59 de ani te scoti din priza si te culci…
    Aici nu varsta e problema ci mentalitatea si da, prostia. Dar prostia nu tine cont de varsta. La aceeasi vrajeala pun botul si mii de „tineri” si „oameni in toata firea”.

    In capitalism daca nu casti ochii casti punga, de la 0 la 99 de ani!

    00
    • Si mie mi-a sarit in ochi fraza asta. Piti scrie convinsa ca scrie pe ea tinerete fara batranete. N-o baga in seama. o bivolita grasa nervoasa ca nu s-a maritat inca.

      00
  15. Deci ori ii eutanasiem, ori le limitam drepturile la mosi, babe, tarani si saraci. Cine mai urmeaza, arianule citadin tanar bogatan cu discernamant?

    Bolile mintale apar in general dupa 80 de ani, la 60 de ani un om este in deplinatatea facultatilor mintale, n-are nevoie de „adulti” la cumparaturi. Oamenii astia sunt needucati, spiritul lor mercantil a fost distrus de 40 de ani de comunism si de 20 de ani de economie salbatica. La care se adauga lipsa de cunostinte tehnice in cazul produselor de gen.

    Plm, peste 20 de ani, promit ca daca nu fac cancer de la cat tutun bag in mine, voi veni la tine pe blog sa trolez fin vanzandu-ti ceva, dar numai in prezenta lui ala micu’ al tau cu discernamant. Si inainte te verific daca nu cumva te-ai mutat la tara sau daca nu iti plimbi abuziv cateterul urinar prin vreo cladire din centrul orasului.

    00
  16. Confirm faza cu „upgradeul de abonament”. Am un apropiat căruia i-au mai pus trei euro la abonament. Are 60 +, dar i-au spus clar din gura, bineînțeles, că rămâne la fel. După care nu au recunoscut.
    Îl știu bine pe om, nu e cu tehnologia, nu a luat un smartfone ci doar un telefon nou cu ecran și caractere mai mari, dar nici nu e ramolit. Doar că nu a citit mizeria aia de reînnoire de contract și că ăia de la ghișeu au găsit de cuviință să se poarte ca niște măgari, ca să nu folosesc nume de naționalități conlocuitoare.
    Cred ca e incorect sa ceri ca după 60 sa ai nevoie de un „adult”, chestiile astea intră la înșelăciune. Greu de probat, e adevărat. De fapt, sincer sa fiu, dacă eram în locul lui și aș mai fi semnat 2 prelungiri de contracte anterior cu același agent, e posibil că aș fi mers pe încredere. La fel de posibil ca aș fi reziliat imediat contractul cu scandal și tot ce trebuie, poate și băgat agentul un pic în ghips, dar nah.

    00
    • tocmai asta e aiurea, că nu poți proba la nici un fel. și bătrânul nu va recunoaște că a fost înșelat, de rușine.

    • Mama a facut plangere in centrala si a solicitat sa se verifice inregistrarea cu domnisoara gingasa care ii promitea ca nu se modifica valoarea, au revenit, tot vodafone, tot mizerabili.

      00
  17. Saptamana trecuta cand am sunat-o pe maica-mea mi-a rasunat in ureche o melodie de cacat, cred ca Delia era.

    Au prostit-o pe maica-mea (aproape 70 ani) sa-si activeze ton apel in asteptare. I-au trimis un SMS, mama a butonat telefonul cu ochelarii pe nas si asa am ajuns posesorul (eu platesc facturile) unui minunat ton de apel cu 0,9 euro + 0,31 euro/luna.

    Evident, m-am certat cu cei de la Vodafone, care mi-au spus ca se dezactiveaza simplu de pe telefon, cu un SMS la 800+etc. Sigur maica-mea o sa se descurce. Amuzant e ca din contul de abonat poti sa activezi serviciul, dar nu-l poti dezactiva on-line.

    Am impresia ca traiesc un deja-vu, pentru ca evenimentele de mai sus s-au mai petrecut identic si anul trecut.

    Cred ca targetul pentru „oferta” asta sunt cei cu cartele si abonamente ieftine si fara internet. Adica batranii si/sau prostii.

    00
  18. Stai ca vine nwradu si iti explica cum sta treaba cu allview.

    Ca nu sunt chiiaaaar asa de rele. Si oricum, nu toata lumea are bani de iphone, ipad sau galaxy asa ca un allview e chiar ok.

    00
  19. Ca fost angajat intr-o companie telecom (nu in vânzări), pot spune ca această practica este cat se poate de reală. Targetele de vânzări sunt f mari si trebuie îndeplinite, altfel nu primesc bonusurile. Si socrul meu venea de la magazinul firmei (numai acolo stia sa plateasca factura) in fiecare luna cu cate o prostie de accesoriu si mai rar cu un telefon. După ce i-am explicat de cateva ori situația si i-am zis că e mințit, s-a potolit.
    Dar mai are un an de plătit un abonament nasol, iar toate prostiile cumpărate au ajuns la gunoi..

    00
  20. Ce-ar fi ca un ONG de-asta sa se bage la o campanie in mass-media There is NO free lunch, gen?

    Cu Bucurenci – miez de miez.

    00
  21. Marketing-ul va deveni foarte agresiv, sa ne uitam la alte tari cu mai multa apa calda ca sunt acolo destui care pun botul la „free”. Sa ne amintim ca acum cativa ani buni si tineri salivau la un iphone cu 200$, dar nu le placea partea cu abonament de 100$ cum e prin alte tari.
    La fel cum foloseste dentistul „free cleaning” doar sa te duca la el pe scaun si apoi incepe ca ai o carie, o coroana o maslina, mecanicul te atrage ca iti verifica franele gratuit si apoi vine cu o lista lunga si lata ce trebuie sa faci ca altfel cade masina de pe roti.
    La fel cum si tu poti face 1-2 articole pe saptamana doar pentru abonati. Acces gratuit la respectivele articole doar celor inregistrati cu prenume, email, data nasterii, ce mai vrei tu sa adaugi.

    00
  22. E vorba de bani. Deci nu contează cine sau ce cade în acest proces de obținere a banilor.
    Așa a fost și așa va fi mereu.

    00
  23. am făcut un update cu bold.

  24. Am o colegă (30+ ani) care se lăuda că a luat o tableta mișto, Vonino. După două săptămâni se înjura cu Vodafone.
    Bătrânii pică primii in capcane d’astea, dar nu numai ei…

    00
  25. Vezi ca dupa legile de acum iesi la pensie la 65 de ani. In ultimii 5 ani trebuie sa mergi cu un adult dupa tine la servici?

    00
  26. Cine-l anunta pe Steven Hawking ca trebuia scos din priza acu 14 ani?

    00
    • aww, ce bine ai dat-o pe asta! mă înțelegi, dacă un geniu poate funcționa conștient și după 60, toți bătrânii pot. du-te-n pendula mea de logician mic! :P

      ps: dacă nacho vidal are un picior de 30cm, toți trebuie să avem la fel! nu știu cine minte și spune douăzeci, nene!

    • L-am uitat pa Iliescu.
      2-0

      00
    • Sunt curios cum ar decurge o conversatie telefonica intre Stephen Hawing si unul care incearca sa ii prelungeasca abonamentul cu o tableta moca.

      00
  27. Pe mama au sunat-o de la telekom anul trecut sa prelungeasca abonamentul si v-a primi un minunat antivirus gratis :)) Ea a zis doar ca nu mai merge netul de 2 ani la adresa aia pt ca telekom nu se deplaseaza sa repare fibra. Luna urmatoare s-a trezit cu 83 de lei in loc de 31 pe factura si un antivirus gratis plus prelungire de 2 ani la abonamentul de net si fix. Cu mare scandal am reusit sa revina la normal. De atunci m-a imputernicit pe mine sa discut cu companiile aste nesimtite( nu ca nu ar sti despre ce e vb, doar ca nu are rabdare)

    00
    • Si cum e, multumita de antivirus?

      00
    • NOU
      #67

      :)) Dupa lupte seculare am reusit sa „reziliez” prelungirea si sa revina la normal contractul. Am gasit antivirusul in cont si e un rahat care nu cred ca functioneaza:))

      In alta ordine de idei @zoso: cred ca astia de la telekom iti citesc blogul: Astazi pe dupa-amiaza m-au sunat(nr de mobil din contul telekom al mamei e al meu) sa propuna prelungirea abonamentului probabil. I-am zis duduiei sa imi zica mie despre ce e vorba si apoi ii spun mamei sa isi dea acordul ca titular(cu toate ca am imputernicire). Nu a vrut in ruptul capului sa imi spuna si ma tot intreba „Dvs sunteti doamna Alexandru??”….WTF!? I-am explicat ca in cazul in care e vorba de prelungire sa revina cu telefon cand functioneaza internetul acolo si m-a asigurat ca functioneaza…ii arata ei in sistem.

      Juma’ de ora mai tarziu eram la un sediu telekom sa intreb daca nu cumva s-a rezolvat problema cu cablul ala taiat de 2 ani. Mi-au zis ca NU, aia care suna sunt de la niste call-centere angajate sa vanda serviciile telekom….si fac orice sa vanda.

      Daca citeste cineva de la telekom pe aici: Nu e posibil ca 2 ani de zile sa nu poti de inlocuiesti un cablu taiat si sa nu functioneze fix-ul si netul intr-o comuna de langa Bucuresti!!!

      00
  28. Treaba sta foarte foarte simplu la mine. Tot ce tine de tehnologie trebuie sa treaca de mine daca le vin idei bunicilor sau parintilor.

    Mai era si faza aia idioata acum cativa ani cand iti suna bunicii/parintii si le cereau bani ca ai avut accident. Le-am zis si atunci, primul lucru pe care il faci ma suni pe mine nu te panichezi :)). Mama unui prieten a patit-o in stilul asta si m-a sunat pe mine direct sa intrebe daca stiu ceva, conjunctura s-a nimerit ca el sa fie plecat cu job-ul din tara fix atunci si era ușor de înțeles ca te puteai panica daca erai parinte.

    00
    • da, la faza cu accidentul și eu i-am școlit.

      dar, overall, e aiurea, se simt tratați ca niște copii și refuză să înțeleagă că lumea s-a schimbat.

  29. O istorisire cu o ruda in varsta de 70 de ani. Abordat pe strada in fata unui magazin Vodafone, ca oferta, ca e gratis, ca trebuie sa semneze pentru un contract pe un an de zile. Ghinion, nu are actul de identitate la el. Nici o problema, mergem noi cu dumneavoastra acasa, il luati, venim la sediu, semnam contractul si va ducem inapoi acasa pe GRATIS.
    Ajuns acasa, ruda exclama: mama ce baieti faini astia de la Vodafone :)
    N-ai cum…

    00
  30. Trei chestii pe marginea subiectului contracte la distanță și telecomunicații:
    – cât de complicat poate fi să faci tipizat contractul de servicii ? Pe modelul celui de muncă. Scris frumos pe o foaie A4 prima jumătate cu bold cât ai de plată și ce primești iar apoi condiții samd. Luat la puricat termenele și condițiile și scoase mizeriile gen reziliat pe 29 februarie :)
    – cât de complicat poate fi să pui ceva gen perioadă de reziliere unilaterală ( gen emag ) 30 de zile pentru telecomunicații samd…
    – iar dacă tot sunteți toți revoltați samd de ce nu faceți o vizită la biroul senatorului/deputatului din zona voastră? Ii propuneți să inițieze o lege de gen :)

    Să curgă minusurile!

    00
    • La ce foloseste cuvantul gen in toate afirmatiile tale?
      Ce fel de gen? Masculin, feminin, netru ? Ca sa pricepem si noi.

      00
    • @CI: gen vrea sa insemne „tip”. Ca in „de tipul… ” . Si eu ca si voi am ticurile mele :) . Nu cred ca nu era clar ce am vrut sa spun :) .

      Overall suntem cu totii de acord ca practicile la care companiile apeleza pentru a te prosti ( indiferent ca esti batran sau tanar ) sunt urate.

      Eu insa cred ca pentru a stopa aceste practici ar trebui sa facem cu totii ceva concret. Putem sa discutam ( asa cum ati spus multi dintre voi ) cu batranii si sa ii sfatuim sa nu mai accepte pe nemestecate chestii.

      Cel mai important insa ramane pentru mine o initiativa pe care sa o propunem parlamentului prin care sa fie eliminate practicile de acest fel. Contractele de acest tip sa aiba un numar mai mare de zile in care te poti razgandi si deasemenea sa fie mai clar precizate ( bold, font, alta culoare ) costurile si conditiile. Cred ca daca mergem fiecare in numar mare la reprezentatii nostri alesi nu vor putea sa ne ignore. Pana la urma ei vor voturile noastre. Noi vrem stoparea unor prcatici.

      Lucrurile nu se schimba daca stam pe net si comentam. Lucrurile se schimba doar in urma unor actiuni concrete :) !

      00
  31. Pe bunica-mea o suna saptamanal sa o invite la un control medical gratuit. Oare ce boli i-ar gasi si ce medicamente (placebo, sper) la suprapret i-ar recomanda sa cumpere de la ei?

    00
  32. Soacramea a primit in ianurie in plicul cu factura de VODAFONE un cupon de razuit ca sa castige o masina. Cica daca coincide numarul masinii din poza cu seria descoperita dupa razuit (poate) castiga masina. Se pare ca hotii din campanie sunt Readers Digest cu acordul Vodafone care pun pensionarii sa cumpere carti de maculatura la pretul de cativa lei poate poate castiga masina. Eu inca n-am primit cuponul. Mai astept, poate pana la pensie.
    http://www.ebihoreanul.ro/mobile/index.php?&categ_id=6&categ_name=Qmlob3JlYW51bCB0aXDEg3JpdA==&news_id=111143&action=display_news

    00
  33. De ceva vreme “se poarta” acordul verbal telefonic care tine loc de semnatura.
    Il abureste pe batran la telefon, omul in necunostinta de cauza spune “DA” si aia e, s-a dublat/triplat valoarea abonamentului!!

    00
  34. poti sa Mai faci un update:
    Pe perioada facultății eram agent de vânzări part time la nextgen(telekom)
    Sfatul sales managerului inainte de a pleca pe traseu: vezi si tu poate găsesti moși ceva ii pui sa semneze tariful maxim la tot(le pui telefon internet chit ca nu au nevoie de asa ceva, ii pui sa semneze fara sa citească)
    Pe langa asta nici nu va închipuiți cate contracte false se fac sa isi faca managerul target-ul:)

    00
  35. Mai nou la Vodafone posesorii de prepay primesc cate un apel si sunt informati ca li s-a pregatit o oferta speciala doar pentru ei si ca o pot afla in cel mai apropiat magazin. Daca ii intrebi despre ce este vorba te vor expedia catre catre o locatie de-a lor.
    Daca nu vreti sa pierdeti timpul pe drumuri, aceasta oferta magica este de fapt o migrare catre un abonament vodafone (such surprise much wow).

    ps: cunosc pe cineva care a incercat sa lucreze in support la Telekom si era pusi sa vanda niste tablete „gratis” si sa insele clientul, iar pe factura urma sa fie inclusa fix aceasta rata lunara de care au mai zis si altii pe aici.
    Din principii a renuntat dupa prima zi.

    00
  36. Din pacate si-n vestul Evropii e absolut la fel: avand in vedere ca vanzatorii din magazinele de telefoane sunt platiti la comision, nu au absolut nici o jena sa vanda abonamente absolut disproportionate fata de necesitatile unor oameni mai in varsta. Am avut ocazia la un moment dat sa cunosc un grup si majoritatea aveau abonamente mult mai scumpe decat ceea ce aveam eu si absolut inutile. Bonus, avand in vedere ca ofertele bune se afla pe net, iar batranii si netul mai greu, nu au absolut nici o sansa decat sa ia de bun ceea ce le toarna nemernicii care-i imbrobodesc.

    00
  37. Socru-meu vrea sa-si ia smartphone la prelungirea de abonament, dar e destul de istet sa ma roage sa vin cu el cand face treaba asta pt consultanta ca nu se prea pricepe.

    00
  38. stiu ca nu e o o solutie decat partiala, dar noi am hotarat ca nu acceptam nicio „oferta speciala” primita telefonic. mai mult, am rugat cu insistenta parintii ramasi sa faca la fel.
    cea mai mare problema pe care o am este sa traduc in franceza (si sa si sune la fel ca in romana) celebra mostra de filosofie morometiana „ca sa se mire prostii”.

    00
  39. Din pacate problema grava e alta: toate firmele de telefonie, dar toate, incurajeaza astfel de practici atat la angajatii proprii , cat si la parteneri, ba mai mult, chiar te obliga sa recurgi la ele, prin targete imposibil de atins altfel.
    Daca tu, Vali Petcu, agent Orange/Vodafone/Telekom, discuti cu mine fata in fata si ajungi la concluzia ca imi poti optimiza abonamentul, sa platesc mai putin si sa vorbesc tot atat, primesti nu felicitari, ci o mica atentionare ca data viitoare cand esti asa binevoitor, nu vei mai lucra in sistem.
    Pana acum recordul este de 16 abonamente in plus facute in urma unei discutii telefonice. O cunostinta avea doua abonamente pe firma, a fost sunat de un agent de vanzari directe, i s-a trimis un Samsung Gaaxy S 6 gratuit, iar pe factura acum figureaza cu 18 numere de telefon. Omul inca incearca sa-si solutioneze reclamatia facuta in luna decembie! Nici macar nu a primit cele 16 sim-uri in plus.

    00
  40. chiar acum 5 minute m-au sunat de la orange sa imi ofere ceva mizerie vonino si internet happy night pentru 11 euro pe luna.

    00
  41. Acum un an, oferta la iPhone6 la Telekom, Vodafone: abonament pe 2 ani, vreo 400 lei banul jos la semnare, apoi abonament de 250 lei lunar. Deci, 24×250+400=6400 lei. Aveam o ruda care era sa puna botul. Cand i-am aratat calculul asta, cat da pe un telefon de 3000 lei, s-a gandit nitel, apoi a chitit ca de fapt da 141.66 lei pe abonament, dar plateste in rate telefonul. Bun, si cat ai acum abonament? 6 euro. Aha, deci simti nevoia sa dai in plus 114.66 lei pe abonament doar ca ai un telefon mai scump? Dar daca ai lua iPhonul in rate de la Emag si ai pastra abonamentul de 6 euro, te-am multumi situatia? Bineinteles. Pai fa-ti card de cumparaturi cu limita de 3500 lei.

    00
  42. o sa pun aici acelasi „studiu de caz” ca in articolul catre care a facut zoso referinta :

    Daca nu vroia telefonul gratis, platea 107 lei – 16 lei , sau tot 107 lei ? Daca ar fi platit tot 107 lei conteaza cum arata pe factura ? S-ar fi simtit mai bine daca ar fi zis . .ca va oferim acest telefon dar scadem contra-valoarea lui din abonament astfel ca platiti tot aceeasi suma?

    Daca te duci la KFC si iti iei aripioare (doar portia de 5, fara nimic altceva) , e 9 lei. Sucul separat e 4 lei iar cartofii 5 lei. Daca ti le iei individual astea sunt preturile. Daca-ti iei meniu , pretul ptr toate 3 este 14 lei.

    Daca eu vreau sa-mi iau DOAR aripioare + cartofi .. in total avem 14 lei (9 +5). Tanti imi zice.. nu vreti meniu , ca primiti la banii astia si un suc ? Eu zic da , ca daca primesc si un suc de aceeasi suma .. de ce nu .

    Apoi ma uit pe bon si iti apare fix asa:

    aripioare + cartofi – 10 lei

    suc – 4 lei

    Acum intrebarea este… m-a fraierit si de fapt am platit sucul separat , sau l-am primit gratis ?

    00
  43. Am fost in vizita pe la ai mei si am aflat cu stupoare ca tocmai se abonasera (3 euro/luna) la un serviciu antivirus vandut prin telefon de operatorul lor de telefonie fixa. Motivul? „Fiule, internetul din ziua de azi poate fi foarte periculos”.
    Eu: „da, tata, dar tu nu ai calculator!” ???

    00
  44. Petcule, sunt curios ce vei mai zice când vei avea 60 de ani? Speri să nu-i apuci?

    00
  45. voi astia care va vaitati ca va iau parintii contracte dubioase: sa ziceti mersi ca nu va storc de bani sa-si cumpere strana la biserica. Sau cum a facut coana mama o duma odata acu niste ani- avea un cont pentru well, cheltuieli de urgenta, ca era bolnava etc.
    Si sa vezi lucrul dracului- cand a avut nevoie nu era nici un ban in cont si avea nevoie sa-i mai trimit eu. Ca ea-si golise contul ca sa-i cumpere lu’popa de la biserica de peste drum un outfit nou de aici. http://www.maryhit.com/galerie_VP.html
    ca ce si-a facut ea socoteala- ca daca-i cumpara rochie noua la popa, ala o sa se roage pentru ea si n-o sa mai fie bolnava asa ca n-o sa mai aiba nevoie de banii aia.

    00
  46. Uite ca si astia tinerii sunt combinati la prelungiri de contract smecherite. Cum zice de exemplu fata asta :

    Imi dau seama ca e posibil sa ai o relatie comerciala cu vodafone si sa nu fie ok sa aprobi linkul asta , dar macar dai un ochi :).

    00
  47. N-am nimic cu Marius Sescu sau cu maica-sa, da’ acolo e un romanism crunt:

    Ea oricum avea telefon mobil cumpărat recent de mine, dar dacă tot era gratuit cel primit, și primea mai mult internet mobil pentru câțiva lei în plus, am zis de ce nu.

    va primi GRATUIT un telefon, de care ea nu avea nevoie.

    N-am nevoie, dar daca e gratuit, de ce nu?

    00
    • Hai băh, de la o vârstă orice om știe ca nimic nu e gratis, așa că e util să te asiguri care e costul „gratisului”.

      Măcar după ce te însori așteptând să fie „gratis” te prinzi cum e cu ofertele. De aia pre-pay rulează :p

      00
  48. Oi fi imbatranit si eu dar cateodata simt ca pierd esentialul cnd vb cu un operator. Asa ca mi-am facut un sistem. Salut ! M-ai sunat cu o oferta de nerefuzat. Super ! Fi dragut si pune-o pe adresa mea de mail si o citesc eu cand am timp.Multumesc ! Cu sistemul asta am observat ca OFERTELE DE NEREFUZAT sunt de fapt niste oferte identice sau chiar mai slabe decat ale concurentei. SI o parere pt toti cei ce vor sa dea un cadou dar nu au idee despre „cu ce se manaca chestia aia”(indiferent ca vb de telefoane, unelte si scule,sau echimapent sportiv) . Daca nu „le ai cu domeniul respectiv” mai bine faci un card cadou sau cauti un sfat la un priceput. Pt ca in Romania vanzatorul nu e cea mai indicata persoana sa te ajute.(sunt si exceptii desigur, nu dau nume sa nu se considere reclama). Altfel spus : Nu intreba frizerul daca ai nevoie de o tunsoare!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube