Primul pas spre control: mașina care recunoaște și ascultă limitele de viteză

Pasul următor: toate mașinile vor încetini automat la limitele de viteză.

via cblog

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

43 comentarii

  1. Deja la trenuri este de ceva timp, in mai multe tari.
    Interesant este ca se dezactiveaza automat prin apasarea acceleratiei, ca poate ai nevoie sa accelerezi ca sa iesi dintr-o situatie dificila.

    00
    • La fel se intampla si pentru limitatorul/regulatorul de viteza :)

      00
    • * ma refer la cruise control

      00
    • Mofo…sint doua lucruri diferite. Limitatorul nu te lasa sa mergi peste o anumita viteza indiferent daca apesi pedala pina la podea, cruise control mentine viteza setata fara sa atingi pedala de acceleratie.

      00
    • @m0f0 pe românește tempomat.
      Cred ca exact asta este un sistem tempomat mai inteligent.

      00
    • mihaita, eu ma refeream la faptul ca „Interesant este ca se dezactiveaza automat prin apasarea acceleratiei, ca poate ai nevoie sa accelerezi ca sa iesi dintr-o situatie dificila.”

      Ce e asa interesant? Nu e o inovatie tehnologica faptul ca poti trece pe „manual” la nevoie si la fel se intampla si in cazul cruise control-ului (tempomat, autocruise, speed control – depinde cum vrei sa-i spui).

      00
  2. in maxim 2 luni am gasi pe torenti tot ce trebuie sa putem resofta/jailbrake masina :)

    00
    • Se va introduce penalizare pentru autoturisme cu jailbreak la fel cum e acum in cazul scuterelor care ar trebui limitate la 49 Kmph si care depasesc aceasta viteza.

      00
    • @LxF … și ce mă împiedică să lipesc pe cameră o poza cu 160 km ?

      00
    • @geo : te opreste politia, isi conecteaza un tester la usb-ul masinii si vede daca ai sau nu jailbreak, daca ai sau nu limitarile (cele impuse de lege) activate. in alta ordine de iei, tu ai impresia ca in viitor limitele de viteza (si navigatia in general) vor depinde de cat de bine vede o camera video un indicator pe stilp sau un drum? :)) de balizaj radio ai auzit?

      00
  3. astept anunturile din targ de la vitan pentru masinile cu un astfel de sistem

    00
  4. Sa vina la noi pe drumul judetean din cucuietii din deal. Unde toate semnele de circulatie sunt ruginite si vai de mama lor.

    00
    • Acolo drumurile sunt folosite pe post de limitatoare. Sa nu v-aud ca va mai plangeti de calitatea lor. Sunt asa pentru siguranta voastra.

      00
  5. Nu mai stiu ce marca avea ceva de genul asta dar mai pentru borfasi.
    Adica avea legatura cu gps-ul si poi-urile din gps.
    Iar unde era setata camera de viteza in gps, masina te atentiona si chiar incetinea.

    Pe mine nu ma intereseaza sa-mi dau controlul pe mana unei masini.
    Cel putin pana la 60-70 de ani, ma consider capabil sa circul in siguranta

    00
    • Optiunea e acolo daca vrei sa mergi fara griji, daca stii ca esti mai tembel si tot iei amenzi din neatentie sau ca te gadila des talpa. Poate fi dezactivata extrem de usor…

      00
  6. @Jean Valjean: trenurile au sistemul asta de 100 de ani, inclusiv in romania. si nu, nu poti trece peste accelerand, pur si simplu trenul este franat.

    00
  7. Da si in zonele unde ai limitator de 40km/h „uitat” acolo ce faci ?
    Sau in celelalte zone unde ai 100 – 80 – 60 (la distanta de 5m unul de celalalt) … si semnul de terminare a restrictiei nu mai exista decat peste vreo 150km ?

    Foarte bun sistemul, insa NU la noi …

    00
    • Pe A2 fost mai bine de un an uitat un indicator de limitare la 80, ce tare ar fi sistemul respectiv atunci.

      00
    • … si nici la bulgari, unde ai zone de limitare a vitezei puse absolut aleator la tot pasul…

      00
    • dufu, dacă te referi la alea multe de 50 sau 60 înainte de intersecții cu drumuri secundare și de obicei cu bandă pentru stânga, nu sunt puse întâmplător.

      00
  8. Usor usor se va incerca controlul insa omul va gasi mereu o solutie sa evite. Momentan sistemul asta de adaptive cruise control este o extraoptiune destul de scumpa si multi nu si-o doresc. Presupunand ca va fi obligatorie in viitorul indepartat poti foarte simplu sa acoperi camera de la oglinda care se ocupa de aceste lucruri. Pe urma masina va respecta limitele de viteza din navigatie si tot asa. Se vor gasi portite de a scapa dar si pentru a bloca aceste scapari.

    00
  9. Patroane, ai nimerit in gradina mea aici. Daimler-ul pune sistemul asta pe C si S Klasse de prin 2007. In 2008-2009 a fost pus pe Opel Insignia, prin 2011a devenit mai accesibil si Ford-ul l-a pus pe Kuga, Focus, treburi pt. Muritori de rand. Supplierii care fac sistemele astea sunt Continental, Autoliv, MobilEye etc. Dar nu sunt de acord ca urmatorul pas va fi limitarea automata a depasirii limitelor respective. Mai degraba sistemul va fi parte din conceptul futuristic (sa-ti spun ca angajatorul pe a carui plantatie ma fac ca asud are asta in plan pt. 2022?) de autovehicul complet autonom. Daca te mai intereseaza subiectul putem abera extra pe tema asta:) Succes!

    00
    • BCG are o analiza a pietei si ei estimeaza un maxim 10% ( economist zic ca e optimista) din piata pentru masini complet automatizate pana in 2035, cu un 15% pentru asistata, pare foarte optimist sa iti propui sa iesi pe piata in 2020.

      00
    • Studiile de piata sunt proiectii probabilistice complicate. Ma refeream la o tinta poate optimista (daca ma intrebi pe mine) de a conjuga vreo 3 tehnologii(camera video, radar, infrarosu) si a avea o masina capabila sa se conduca singura pe teritoriul US of A. E R@D avansat, as zice, licenta pentru teste a dost obtinuta pt. 2018 in Statul Nevada(drumuri rectilinii, cvartale, simplu) dar la primul mort bagat pe contrasens de o manevra evaziva eronata s-a terminat. Totusi, merita incercat caci factorul uman e pusca fumeganda a mortilor de pe sosele.

      00
  10. La romani, toate masinile vor opri automat in dreptul crasmei

    00
  11. eu ma gandesc la momentul cand masina va fi autonoma si in caz de impact… softul va calcula automat pagubele minime si va prefera sa ma arunce pe mine in prapastie decat sa iau pe cineva de pe contrasens :)

    00
    • Si daca ar fi asa, pagubele minime au ca sistem de referinta automobilul echipat, ci nu participantii la trafic( poate pedestrian detection, hmmm mi-ai dat o idee)… Laso-n spanac ca nu-i Terminator Judgement Day… Inca :)

      00
  12. Mie imi place cum incepe videoul: In Europa sint peste 35000 de camere de supraveghere… au uitat sa spuna ca majoritatea sint in UK.
    Importat e sa convingi bizonul ca e normal sa ai camere de supraveghere.

    00
    • Poate e normal sa ai tu camere, asa cum vitele sunt supravegheate in grajd; e plina lumea de tampiti care vor accepta cu usurinta constrangerea libertatilor.

      00
    • si prin america au fost camera care trimiteau automat amenda acasa, problema cu ele a fost ca au crescut numarul de accidente , lumea frana brusc si se produceau accidente in lant.

      00
  13. La mine in provincie e obligatorie folosirea limitatorului de viteza setat la 105 km/h pentru camioane. Cam citi km credeti ca trebuie unui camion care merge cu 105 sa depaseasca alt camion care are viteza similara? Vreo 5-6 timp in care ambele benzi sint ocupate iar coada de masini in spatele lor creste exponential.

    00
  14. Pana la femeia care sa asculte si sa nu iasa din bucatarie mai e cale lunga, nu cred ca stiinta va ajunge curand acolo.

    00
  15. Este foarte bine ca au inventat asa ceva, dar cand conduci nu cred ca este idee buna sa asculti la o masina, mai bine ascult la instinctul meu cand conduc.

    00
  16. Cred ca e mai aproape teleportarea decat restrictia electronica a traseului masinii.
    Intr-o lume surogate-gen te urci in masina, dai comanda si te duce singura, calculand fiecare miscare, fiecare cm de traseu fiind cartografiat electronic. Toate masinile ar porni deodata de la semafor, fiecare ar merge cand îi vine randul, fiecare masina ar accelera si apoi mentine viteza maxima admisa constanta, care ar putea fi mai mare decat cei 50km/h pentru ca se elimina eroarea umana si n-ar mai fi timpi morti.

    00
  17. Voi realizaţi că implementarea unui asemenea sistem va da naştere unei noi categorii de spameri? Să vedeţi tinerei puşi pe şotii cum scot grafica corespunzătoare pe o foaie la imprimantă, o lipesc pe semnul de circulaţie şi limitarea devine din 80 km/h cât vor muşchii lor. Iar sistemele automate vor pune boticul şi apasă frâna.

    00
    • Algoritmica actuala e capabila sa discearna un semn de circulatie de, sa zicem, un sticker din acela asezat pe spatele camioanelor cu 50, 70, blabla… Printr-un sistem de plusibilitati, retele neuronale si euristici pe care spre rusinea mea, le inteleg la un 10% asa… Dar oricum, ai fi un Algo Test Engineer pe cinste :)

      00
  18. Ahh … Ca idee Mercedes are treaba asta de prin 2012. Just saying …

    Si lumea vad ca a supravietuit.

    00
    • Activ nu prea are nimeni. Recunoasterea semnelor si afisarea lor pe bord exista intr-adevar (si la) Mercedes. Problema e pretul: 1500 euro sistemul, dar care nu merge fara ceva centru de comanda de 2200 euro, iar daca vrei sa ti afiseze pe parbriz si nu in bord, mai pui cam 1600 euro. Personal consider salutar un astfel de sistem activ pe care il poti seta cu o limita de toleranta, gen +10.

      00
  19. Misto jailbreaku’, masini cu wifi deja sunt. Si un script kiddie iti va prelua controlul masinii la misto…..

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.