Despre lansări de produse şi alte evenimente

scris de 11

Lansările de produse tehnice beneficiază de o atenţie scăzândă din partea bloggerilor de IT din motive mai degrabă organizatorice decât de produs. Iată câteva dintre ele:

Prezenţa oamenilor care n-au nici o legătură cu produsul

Asta se traduce prin îmbulzeală la a pune mâna pe produs la lansare, la a face nişte poze decente cu el acolo şi, cel mai enervant, imposibilitatea de a putea sta de vorbă 5-10-20 minute cu oameni de la companie, pentru a avea un unghi propriu al lansării sau o informaţie în premieră.

Şi atunci bloggerul stă şi se gândeşte: oricum va primi poze pe email, oricum va primi comunicatul şi impresii de la eveniment pe email, deci ce rost are să vină la lansare?

Transformarea lansării într-un eveniment chic

Se închiriază un club, se cheamă un DJ şi nimeni nu se mai aude cu nimeni, toată lumea fiind ocupată cu dansul, halitul, băutul.

Jurnaliştii şi bloggerii nu vin pentru party, vin pentru produs. Pişcotarii vin la party, chiar dacă pretind că s-au săturat de ele. Dacă mai adaugi zgomotul prea mare cu oamenii care n-au ce căuta acolo e posibil să dea cu minus la categoria articole pe blog şi la plus cu pişcotari.

Bonus: “evenimentul nostru o să fie mai tare” nu e un argument în cazul a două evenimente programate în aceeaşi zi la aceeaşi oră. De obicei e un contra-argument, că oamenii nu vin pentru eveniment, ci pentru produs.

Vino la lansare, dar produsul l-am dat deja în teste altora

Ca blogger care primeşte în teste chestii, înţeleg mecanismul destul de bine. Nu am o problemă când văd produse la Radu, Dan sau Victor, ştiu că, deşi am trafic mai mare, ei au păreri mai avizate şi mai competente.

Problema apare când văd produsul la a cărui lansare mă chemi pe bloguri cu reputaţie îndoielnică (spam, mizerii, Rusi), după care te plângi de blogul respectiv. Nu e ok.


Nu dau exemple, cine are urechi să audă. Cele de mai sus nu se întâmplă doar pe tehnologie şi auto, ci şi pe alte domenii.

 

photographer