Mugetul surd al plătitorilor ramburs

say-nothing-personalA trecut aproape o săptămână şi încă nu s-au livrat toate comenzile de Black Friday, cel puţin la EMag. Oamenii se plâng că trece săptămâna şi comanda lor nu se vede la orizont.

Dincolo de fraierii care au ignorat tot ce se scrie pe net de Cel sau Quickmobile şi s-au aruncat ca raţa la muci la cel mai mic preţ, există o serie nouă de cumpărători: cei care află pe pielea lor că plata cu cardul nu e unealta diavolului, ci un avantaj şi o normalitate şi că numai secretarele şi mamaia mai plăteşte ramburs. Eu personal evit orice magazin care n-are plata cu cardul.

Revenind. Am făcut 3 comenzi de Black Friday. Una a venit a doua zi, alta a treia zi, iar cea de pe Amazon miercuri. Şi e normal să fie aşa. Onorezi întâi comenzile celor care au plătit şi apoi te ocupi de ăia care vor cu ramburs. Riscul e prea mare să dai peste nişte români şi să plăteşti curierul de două ori, că s-au răzgândit, nu sunt acasă, n-au nevoie de produs sau alte scuze puerile.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

58 comentarii

  1. Eu am cumparat de ma eMag si-am platit in acel moment cu cardul. Am comandat Vineri si Luni a venit.

    00
  2. Mă mir că nu au reuşit să livreze. Eu am comandat luni cu ramburs şi a ajuns ieri produsul…

    00
  3. vali, ordin de plata, platit in Cehia, e drept, magazinul mi-a deschis o aplicatie partener cu Raiffeisen prin care am intrat in contul meu de Raifeissen si am trimis ordinul de plata, avantajul este ca nu a platit nimeni comision la plata cu cardul. Primit totul cand ma asteptam (parca kindle) cu livrarea la locul de munca, de catre posta. Tot ce mi-a trebuit au fost coordonatele contului online si telefonul (autentificarea nu se face prin token ci printr-un sms cu codul unic).

    Alt caz, intretinerea+chirie, platita prin ordin de plata. In fiecare luna de 3 ani de zile, primul proprietar eu nici nu l-am vazut la fata.

    Alt caz, mai multe comenzi cu plata ramburs, la posta, ca era mai ieftin, tot asa, fara comisioane si in plus am posta alaturi.

    Ah si inca o chestie, nu ma duc la posta cu viza de resedinta ca sa imi ridic coletul ci doar cu buletinul meu romanesc, pe care scrie numele dar nu si adresa (din Cehia). Incearca asta la posta romana…

    00
  4. Obisnuiesc sa platesc cu cardul cand cumpar de la e-mag, insa m-am gandit ca procesatorul va avea serverele solicitate cel putin la fel ca magazinul, asa ca am preferat sa platesc ramburs. Am comandat „celebrul” SSD de 120 GB si a venit sambata pe la ora 16. ce-i drept, am plasat comanda in primele 30 de secunde de la pornirea site-ului.

    00
  5. In legatura cu Black Friday gresesti grav. Patit anul trecut, anul asta daca am gasit un produs redus pe trei siteuri l-am comandat din toate trei partile daca am putut.

    Plata cu cardul de Black Friday ? Sa ce, sa ratez promotiile ca stau sa completez data expirarii cardului ? Sa vad pagina de eroare a procesatorului, sa incep cumparaturile din nou ? Sa-i dau datele cardului lui Koyos (cine mm a fost idiotul asta care a gandit numele ?!?). Relax, de Black Friday platesc ramburs, in rest peste 18.000 rulati in ultimele 12 luni prin ING (cam toate platile si abonamentele), nici o problema.

    Cat despre CEL, un director idiot si prost de gura a fost pus fata in fata cu niste situatii idioate, gen un client isi da seama dupa N ore ca a primit un iPad spart. Cum pe internet doar nemultumitii ies in fata, nu prea s-a gasit nimeni sa laude CEL. Uite ca o fac eu, peste 25 de comenzi la CEL.ro in ultimii 3 ani si nici macar o problema.

    PS: Pentru mine n-am cumparat nimic de BF anul asta. Am avut o lista stricta, initial n-am gasit nimic si mi-am pierdut rabdarea, dupa care am aflat ca am ratat vreo doua oferte bune. Am vrut sa cumpar de Cyber Monday de la PcGarage, dar mi-am adus aminte ce marlani au fost de Black Friday si am zis pas. Rebutatule unde esti, de ce ne-ai parasit ?!?

    00
  6. Daca te arunci „ca rata la muci” sa iei si banii celor care doresc sa plateasca ramburs, NORMAL este sa onorezi si comenzile acestora. Nu te obliga nimeni sa accepti plata ramburs. Iar daca ai onoare, tratezi comenzile in ordinea in care le-ai inregistrat. Evident, marii comercianti cu amanuntul stiu ca toti clientii sunt importanti.

    00
  7. Eu daca plateam cu cardul pe emag cred ca nu mai apucam sa finalizez tranzactia, asa ca am ales ramburs si duminica seara mi-a ajuns comanda.

    00
  8. Eu am comandat de pe emag duminica, in afara black friday, un produs care nu era nici la discount, l-am platit cu cardul, si nici in ziua de azi nu l-am primit, deci emag din pct meu de vedere nu va mai fi luat in calcul decat daca vor avea ceva oferte extraordinare.

    00
  9. Si eu m-am temut ca voi ramane cu buza umflata daca alegeam plata cu cardul, asa ca am preferat plata ramburs si astazi la 11 a venit curierul cu produsele comandate de mine. Eu macar nu m-am grabit si nici nu am comentat in stanga si in dreapta ca „emag sunt neseriosi”…

    00
  10. Mai e şi varianta în care plăteşti prin ordin de plată, banii le intră în cont, iar tu baţi din buză aşteptînd să-şi aducă aminte de tine :)

  11. Platit cu cardul la Emag. Inca astept livrarea. Mama lor…

    00
  12. Eu am cumparat vineri, conform trackingului, coletul era in Iasi pe data de 25, adica duminica. Ei, si de duminica pana miercuri a stat frumos in depozit. De ce? Pai era o harababura completa in depozit, si daca vroiau sa mi-l livreze nu aveau cum sa nu il gaseau.

    00
  13. Am uitat sa spun ca tot vineri am dat comanda pe ebay.co.uk de ceva, si tot miercuri a ajuns, asta avand in vedere ca abia luni a fost pus la Royal Mail. Deci a facut 3 zile. Dar la DPD nu s-a putut.

    00
  14. Produsele se rezerva in fctie de ordinea comenzilor, nu in fctie de modul de plata, n-are nici o legatura modul de plata cu livrarea

    00
  15. la cat sunt de seriosi astia de la noi cred ca asta cu banii inainte e cea mai proasta alegere. doar stim toti povestile cu cel.ro, mai mult sau mai putin adevarate.

    pe langa asta, de ce as plati inainte daca pot alege sa nu? cum ar fi sa platesti la supermarket la intrare si apoi ajungi la lapte si vezi ca toate pungile de lapte curg.

    nu-mi plac nici curierii care se grabesc cu semnatura sau cu banii. am comandat un monitor f scump si n-am dat nici un ban pana nu l-am pornit sa vad ca merge si e totul ok cu el.

    00
  16. am comandat 2 produse cu plata ramburs de la emag si au venit cf programarilor de pe mail/sms fara nici o intarziere( luni si miercuri )

    00
  17. Eu am platit cu cardul la ed. Litera pe site, si, dupa o saptamana am sunat sa vad de ce nu a ajuns comanda. Surpriza, surpriza, tipa de la telefon mi-a spus ca nici n-a plecat din depozit, iar comanda a ajuns in final la doua saptamani dupa plasare. Ma gandesc ca daca plateam cu ramburs aveau un motiv s-o trimita mai repede, ca sa-si ia banii.

    00
  18. Eu mi-am comandat un telefon si a doua zi deja il aveam, ca si plata am ales ramburs deci eu sunt multumit de cum s-au miscat cei de la emag.
    Legat de plata am ales ramburs pentru a face mai repede comanda.

    00
  19. Nu toate magazinele isi permit sa urmareasca fiecare palta cu cardul…

    00
  20. normal ca n-are legatura, ai dreptate radu, unii n-au ce lucra si abereaza fara sa fie-n tema, daca nu-i dau si aia de la cel couchere la ce sa te astepti?

    00
  21. eu am platit cu cardul prin iulie pe aoro ( un cupon cadou pentru o verisoara, ca habar nu aveam ce sa iau )

    00
  22. Am comandat vineri și până vineri 9azi) n-a venit, deși am plătit cu cardul…

    00
  23. Eu am comandat de pe eMag vineri dimineata, ramburs. Sambata a fost aici. Si stau in Cluj. Mai bine de atat nici nu puteam cere.

    00
  24. Am primit azi produsul de BF platit ramburs, e OK, ma asteptam. Dar, cum mai zicea cineva, am preferat sa nu platesc cu cardul fiindca serverul lor facea surprize :)

    00
  25. Eu am platit cu cardul dar a fost o eroare la tranzactie. Asa ca a trebuit sa replatesc sambata si m-au pus la coada listei. 1 dec… Sa vedem

    00
  26. Eu comand produse cu plata ramburs pentru ca mi se pare mai comod; platesc cu cardul diverse servicii (bilete de avion, utilitati) si n-am avut nici o problema dar la comenzi de produse intervine factorul „firma de curierat” care poate sa te faca sa te sinucizi: nu raspund la telefoanele afisate pe site, cand raspund habar nu au sa-ti spuna unde ti-e coletul, cand stiu unde e nu stiu sa-ti spuna cand ajunge, in ziua livrarii te suna curierul si-ti spune ca tre sa te duci tu sa te intalnesti cu el in oras pentru ca e foarte aglormerat etc. Si uite asa comanda ta, pe care magazinul online ti-a trimis-o la timp, ajunge dupa o saptamana si cateodata si deteriorata (caz in care faci retur si mai stai 2 saptamani sa-ti vina produsul). Asa ca nu am chef sa-mi tin banii blocati din cauza unor cretini de curieri (cum sunt mai nou cei de la DPD – aviz EMAG: sunteti super profi dar curierul asta nou e de toata jena).

    00
  27. Ai fost printre fericitii carora le.a mers plata cu cardul la emag…

    00
  28. eu am cumparat o masina de tocat carne de pe cel.ro in valoare de 370 lei si culmea, nu am avut probleme.

    00
  29. uitasem sa precizez: acelasi produs la emag costa 439 lei.

    00
  30. Multi oameni se tem sa plateasca cu cardul, cunosc multe persoane tinere care evita plata cu cardul, cred ca va mai dura pana ne vom obisnui.

    00
  31. cumparat be bf fara card si primit produsul luni seara. mi a zis curierul ca le vin tiruri de marfa de livrat pentru emag. miercuri am expediat un plic cu fan si ala avea in masina cutii de emag. mi a zis ca ei mai au doar 30% din livrari ca nu faceau fata.

    00
  32. titlul este corect, dar nu aplicat in romania
    la noi, daca platesti inainte, esti „fuked” aproape sigur; adica „boul a platit, nu se mai poate razgandi, da-l dreak sa astepte”
    patit pe pielea proprie de mai multe ori, in diferite variante
    ca exemplu: termopane platite in avans, de la 2 saptamani termenul a crescut la aproape 1 luna+montaj de rahat si platit inca odata (ca la ei „nu fugura achitat”..; laptop platit inainte, m-a anunta franc curierul, vineri seara, ca el nu bate jumatate de bucuresti sa-l livreze, asa ca ori vin sa-l iau eu undeva prin zona lui, ori il aduce luni :) – pariez ca daca era ramburs, venea cu el in dinti sa-si ia banii

    de atunci am comandat ramburs de zeci de ori si a fost ok
    exceptie zile le acestea cu domo, azi am primit comanda facuta in 20.11 (adica dupa 10 zile) :)

    00
  33. Eu am luat 4 produse. La toate am platit cu cardul. La 2 s-a procesat plata. La 1 m-a pus curierul sa platesc. Ce-i drept nu mi-au disparut banii aia din cont. Oricum f ciudat. Iar la al 4 lea mi-au dat mail sa mai fac plata o data. Deci au fost multe probleme. Acum de venit au venit 2 sambata, 1 duminica si al 4 lea trebuia sa vina azi dar fiind plecat i-am rugat sa mi-l trimita luni. Mai misto e ca am alergat eu dupa curier pt ca adresa de livrare era cea de la birou. Nu ma asteptam sa fie asa rapizi dat fiind nr de comenzi de BF. Separat tot vineri am comandat un produs de pe amazon uk si luni la pranz l-am primit..

    00
  34. Comandat trepied ieftin de la emag, plata ramburs. Curierul a venit luni pe la ora 16. Client multumit ;)

    00
  35. Eh. Am facut si eu o comanda la emag si am zis ca ma duc eu sa ridic si o si platesc atunci asta a fost luni, nici azi nu au dat semn de disponibilitatea produsului… C’est la vie!

    00
  36. La plata cu cardul adevăratul avantaj pe care îl ai este opţiunea de chargeback: ai promit un produs stricat sau cartofi în loc de monitor te duci la banca conteşti tranzacţia şi îţi iei bani înapoi.
    Nu mai zic ca mi se pare absurd să te duci la bancomat să scoţi 3.000 sau mai mult de ron să plăteşti comision de retragere pentru ca trebuie să îţi ajuns comanda pe care ai comandat-o lejer si uşor de pe net. e un efort, un cost şi un risc în plus.
    Dar mai avem nevoie de timp ca să ajungem la nivelul tarilor occidentale cu care ne comparam tot timpul.

    00
  37. si ce daca platesc cu cardul? dupa sase zile imi trimit mail ca stocul s-a epuizat, comanda e anulata

    00
  38. Eu am comandat vineri cu plata ramburs, am primit sms ca vin marți, apoi miercuri, apoi că mai intarzie:-( Interesant e că am mai făcut o comandă marți, tot ramburs, și a venit miercuri!!!

    00
  39. De obicei platesc cu cardul, nu am panica de genul „vai o sa imi fure hackerii banii” dar de bf am ales ramburs din aceleasi motive explicate de altii mai sus (la cat de greu se misca siteul , pana bagam toate datele cardului disparea din stoc produsul) . Produsul a ajuns a 2-a zi … vad ca printre cei care au stat sa completeze datele cardului mai sunt oameni cu comenzi in asteptare. In alta ordine de idei nu stiu cat de adevrat e dar citisem pe undeva ca DPD nu au facut fata comenzilor iar emag a fost nevoit sa lucreze si cu Fancurier pt a onora mai repede comenzile.

    Nu cred ca e vina emagului cat ar fi vina curierilor pt aceste intarzieri.
    Anul trecut tot de bf am comandat de pe emag iar produsul a ajuns dupa 8 zile , dar nu am comentat nimic , am realizat ca au fost ft multe comenzi si m-am bucurat ca am reusit sa cumpar ceva la pret redus pe care oricum aveam de gand sa il cumpar… n-a murit nimeni ca nu l-am avut din prima zi.

    00
  40. Nu e neaparat mai bine sa platesti cu cardul pentru ca daca ai probleme cu coletul sau comanda se anuleaza poti sa stai mult si bine pana comerciantul iti returneaza banii pe card. Si pe aoro.ro se poate plati cu cardul pentru ca am facut-o eu cel putin de doua ori. Nu ca ar fi un mare avantaj, asa cum am mai spus mai sus. Conteaza ce ai la indemana presupun.

    00
  41. Din experienta vad ca e exact invers. Ai platit cu cardul, banii sunt in cont, lasa-l sa astepte. Prioritate la ramburs sa nu se razgandeasca ciumpalacul. Eu nu mai platesc cu cardul la emag.

    00
  42. @zoso: plata cu cec in sua nu e ca in ro. am importat doar plata, naravul e romanesc. in sua dai chec-ul iti da banii, aici astepti ca prostu o luna.
    bcr sunt nesimtiti, ing sunt prosti si romanii hoti probabil.

    00
  43. Cel mai marfa e cand platesti cu cardul si iti trimit mesaj ca numai e stoc, ia 50 lei, la comanda de 400 si sugeo.

    00
  44. @Horia Grozea: ești tu sigur că la noi în România se contestă așa ușor tranzacțiile?

    00
  45. @Cristian Lucrez in domeniu, te asigur ca foarte usor se contesta si sunt luate in serios pentru ca toata procedura este impusa si supravegheata de Visa/Mastercard.
    Iar in cazul in care cele 2 banci (cea a reclamantului si cea a comerciantului) nu rezolva contestatia in termen sau nu fac documentatia corect sunt penalizati de catre cei Visa/Mc. Nicio banca nu isi permite o asemenea mustrare.

    00
  46. Ai mare dreptate… toate magazinele online dau prioritate celor care platesc cu cardul… la fel procedez si eu, platesc cu cardul si pana acum tot ce mi-am comandat au avut :)

    00
  47. nu are nici o treaba plata cu cardul vs ramburs… aberatii.

    Livrarile s-au facut in ordinea comenzilor.
    Am facut comanda in primele secunde… a venit a doua zi.
    Pana sa trezit femeia ca vrea si ea ceva… au trecut zeci de minute bune si a venit…. culmea… de 1 Decembrie.

    00
  48. Sa triezi clienti dupa modul in care aleg sa faca plata mi se pare pur si simplu un mod de gandire romanesc.Am comandat de multe ori si niciodata nu m-am razgandit sau nu am fost de gasit de catre curier.Si apoi daca e sa ma razgandesc parca e si garantia de 10zile.Ca doar suntem cetateni europeni ce naiba.Uneori fac plata de pe card sau cand cumpar pe firma aleg sa fac transfer bancar dar de cele mai multe ori aleg sa platesc ramburs.Nu stiam ca asta imi da un handicap fata de ceilalti clienti care au ales alta modalitate de plata.Sincer o consider o marlanie.Dar nu ma mira.Oricum exemple de experiente neplacute putem gasi in orice sistem de plata .Pentru ca fiecare are avantaje si dezavantaje.Sunt sigur ca parerile sunt impartite.Si eu am o afacere(mica ce-i drept) dar imi respect clientii si nu fac departajari intre ei dupa modul in care aleg sa-mi faca plata(cash sau transfer).Daca cineva a ales sa faca un deal cu tine respecta-l si nu-l trata ca pe un viitor tepar(Riscul e prea mare să dai peste nişte români şi să plăteşti curierul de două ori, că s-au răzgândit, nu sunt acasă, n-au nevoie de produs sau alte scuze puerile).Daca arati respect si esti corect fata de client poate se intoarce cu o comanda si mai mare.Daca e din categoria nehotarat e mai bine pentru tine ((si poti oricand sa-l pui intro baza interna cu nehoatarati care pe viitor sa achite cheltuielile de expediitie in avans)si banii pe care-i pierzi ca marfa sa intors crede-ma ca e cea mai mica pierdere.

    00
  49. aoro permite card online, ce mi se pare suspect este ca ii toci marunt cu fiecare ocazie :)

    n-am nicio treaba cu ei, nu le iau apararea…

    00
  50. Black Friday Amazon, cumparat vineri, expediat vineri, sambata si luni. Livrat luni, miercuri, de Posta Romana in Brasov si acum am aviz pentru a 3a expeditie. Basca ca au fost 3 produse, iar Amazon le-a trimis pe fiecare separat pentru urgenta livrarea.

    00
  51. Cu risc de off-topic dar oarecum legat de experientele celorlalti: oameni buni nu vi se pare normal ca o data adaugat produsul in cos acela sa fie blocat pentru o anumita perioada de timp, similar de cum a facut Amazon? Astfel nu mai erati stresati ca expira produsul si aveati timp berechet sa alegeti ce aveati de ales (modalitate plata, adresa livrare etc.).
    De ce la altii se poate si la noi nu?

    00
  52. @all
    la eMAG se rezerva produsul si se inregistreaza comanda inca dinainte de a merge la etapa platii cu cardul. Asa ca in caz de probleme poti sa suni si sa schimbi metoda de plata, produsele fiind rezervate.

    00
  53. 2so, produsele nu sunt rezervate la emag, decat poate pentru cateva secunde. Ma refer aici doar la experienta de ‘black friday’. Aveam si eu 2 kestii in cos cadou pentru nevasta, si am incercat sa-i mai caut ceva cadou lui fiumiu. La plata deja un produs din cos era marcat ca epuizat … Toata experienta a durat max 1 minut, so plm emag. Am anulat tot cosul si am cumparat cadourile de pe amazon.co.uk, care in mare parte sunt deja livrate. Basca ca in cosul de amazon.co.uk aveam o jucarie lasata de 1 saptamana. De asemenea la produsele in ‘oferta’ la amazon, se observa un mic progress bar sa vezi cate mai sunt disponibile, si astea grupate dupa reduceri 70%, 50% etc.

    00
  54. comanda la cel.ro de bf, primit factura proforma, platita prin banca, dupa care se trezesc ca nu au ssd-ul (care tocmai l-am platit prin banca), la alta comanda nu au pasta siliconica si mousepad, toate pe site si in stoc in momentul comenzii.
    in concluzie for now am ramas cu factura platita si fara nici un produs…
    cate saptamani or trecut de atunci?

    00
  55. in sfarsit azi a ajuns comanda de la cel, care contine alt ssd, iar a doua pur si simplu or uitat de ea… way to go!

    00
  56. Comandă pe 3.12, plătită cu cardul, anulată. Emag se jură că mi-a plătit, ING se jură că nu e adevărat. Acum sunt într-un ping-pong de la unii la alții. Shit happends.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.