Împușcatul în picior: exemplul BitDefender

Articolele de genul ăsta s-au înmulțit un pic în ultima vreme, fără un motiv aparent, iar BitDefender rămâne în continuare o companie românească mișto, cu o tehnologie recunoscută internațional și un loc de muncă foarte ok.

Ce s-a întâmplat între timp și a provocat dezgustul publicului? Cred că faza aia cu profit 0 a fost un moment de cotitură pentru ei. A publica o declarație financiară de ban pe ban și a nu ieși să spună nimic pe tema asta, mai ales într-o industrie unde vinzi un produs de 1 milion de ori și tot rămâi cu el, mie și altora mi s-a părut un pic mizerabil. Cumva atunci s-au transformat din “ne mândrim cu ei că fac succes afară” în “la fel de hrăpăreți ca restul”.

bitdefender

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

34 comentarii

  1. e chiar mai interesant urmatorul articol, in care un gigel de la bitdefender ii da muie, prin cateva sute de cuvinte aleatorii si fara sens
    https://big.lazyadmin.ro/bitdefender-ultima-muie-part-2/

    00
  2. Mie mi se cam fâlfâie de fazele alea. Eu pur și simplu am vrut să folosesc un produs despre care începusem să tot aud în stânga și în dreapta și să-l văd lăudat pe toate blogurile.
    Ca să constat ulterior că nu-i chiar atât de plăcut de utilizat și să aflu pe propria piele și că au un departament de suport complet inutil. Doar la HP am mai văzut stilul ăsta în care deviază de la problemă și în final nu rezolvă nimic.
    Și e foarte amuzant și modul cum tratează în continuare problemele. I-am atenționat și eu și alții că reclamele alea din produs sunt enervante în condițiile în care produsul e plătit. Insistă că e ok, că „informează”.
    I-am atenționat că nu-i frumos să activezi by-default auto-renewal și să-ți țină minte datele de card. Iar, la ei e normal, în condițiile în care zilele trecute Adobe a pierdut 10GB de date cu conturi de utilizatori și în condițiile în care eu până acum NU am reușit să-mi șterg datele de la Avangate. Ei nu rezolvă problemele astea și mă ignoră.
    Eh, uite țin să le transmit la tine cam ceea ce fac eu în viața de zi cu zi poate învață că nu-i bine să mă ignore.
    De când am postat primul articol cu o ușoară tentă anti-BitDefender și până acum (să zicem aproximativ jumătate de an) am ținut cursuri IT related (Cisco/Linux) cu aproximativ 100 de persoane, majoritatea angajați în companii de telecom/IT. Și am frumosul obicei de a împăna cursurile cu diverse povești conexe din IT. Inclusiv experiența mea cu BitDefender.
    Ce părere aveți, credeți că oamenii ăia auzind poveștile mele vor dori să mai încerce produsul vostru ?
    În loc să beliți banii pe reclame aiurea pe google și pe bloguri de agramați ați putea să vă convingeți marketingul ăla idiot că nu-i o idee bună să agasezi oamenii cu reclame în produsele cumpărate și să folosești feedback-ul primit de la utilizatori ca să îmbunătățești produsele. Eu unul încă aștept un răspuns public, onest (nu bullshit-ul primit) legat de ceea ce-am postat acolo.

    00
  3. Ah, și ca să ne fie clar, am cumpărat produsul cu bani, nu l-am cerut moca, nu m-am milogit pentru el. Pur și simplu am vrut să-l folosesc pentru că eram curios și dacă aș fi fost mulțumit aș fi scris asta despre produs.
    Asta în cazul în care cineva are impresia că eu încerc să aplic metoda „Intact” și de fapt încerc să-i șantajez pentru publicitate.
    Singura metodă prin care m-ar putea „cumpăra” ar fi să aibe în vedere feedback-ul primit de la mine și de la alții și să-și modifice produsul și metodele de promovare/achiziție astfel încât să evite problemele de genul ăsta pe viitor.

    00
  4. Daca ar fi baieti fini si destepti in cap, ar recunoaste dubioseniile spuse de catre Meekuu cel greu de satisfacut si apoi ar incerca sa remedieze naibii belelele.
    Sa tot continui cu labareli de genul raspunsului din muie partea a 2-a mi se pare o confirmare neghioaba a acuzatiilor, o validare a incompetentei proprii.

    Vai de cei care au asemenea angajati, te duc incet, dar sigur, la sapa de lemn.

    00
  5. @Jan, nu e stație pentru acasă, e notebook pe care-l car în toate rețelele dubioase și pe care aș vrea să-l știu cât mai sigur.

    @Gheo, știi cum e, ușor să satisfaci o virgină, mai greu e să mulțumești o curvă bătrână. Da’ și dacă reușești…

    00
  6. Bit au mai calcat pe bec acum doua luni. Pe una din versiuni au bagat un update care taia legatura la net. Neavand net, nu mai puteau impinge alt update ca sa rezolva problema….

    00
  7. de la updateul asta , https://economie.hotnews.ro/stiri-it-7058483-update-probleme-bitdefender-adus-neplaceri-utilizatorilor-programului-antivirus-compania-isi-cere-scuze-lansat-remediul.htm cand a blocat sistemul de operare de la o multime de statii in retea , nu-i recomand niciodata . Folosesc doar Kaspersky

    00
  8. daaaaa, windows cu liceenta nu vine deja cu Windows Defender ? Si daca nu iti place (!?) nu exista inca 10 alte produse gratis pentru acasa ? Sincer, cine mai cumpara antivirus pt. statia de acasa ?

    00
  9. Care e faza cu profit zero?

    00
  10. Bitdefender au devenit extraordinar de zgârciți, dar cred asta se întâmplă când vin fondurile și cauta să taie orice cost în ideea greșită de a mări profitul. Cred ca Talpeș nu e la curent.
    Pe de altă parte am reusit în 5 ani sa iau viruși pe 2 laptop-uri. Cel cu Bitdefender Is și cel cu Kaspersky Internet…. Recomand AVG Free sau Nod 32 / Smart Security.

    00
  11. Ce importanta are profitul de la final de an?
    Daca ei vor sa reinvesteasca absolut tot, asa face si amazon.

    00
  12. NOU
    #13

    Apropo de plata cu cardul online versus plata ramburs. Desigur, sa completezi formular de plata cu 100 RON si sa fii taxat de fapt 110 RON e un motiv in plus sa preferi plata cu cardul.

    00
  13. Pana la urma BitDefender e virus sau antivirus?
    -Lupta impotriva virusilor oficial dar iti taie conexiunea la internet=virus
    -Te apara de furturi de date dar datele tale sunt furate de ei si le pastreaza fara acordul tau=virus
    -Lupta impotriva spamului dar te spameaza ei informandu-te la fel ca si spammerii=virus
    -cireasa de pe tort.. iti ia banii vrei nu vrei sa continui colaborarea- nici scammerii nu au ajuns la nivelul asta=????

    00
  14. ce-mi place ca de la o vreme au preluat toti metoda „cel.ro” de la tine. Sa scriem cat de mult putem de rau..ca poate prindem si noi o reclama…

    Inainte era avalansa de articole la adresa celor de la cel. Dintr-o data sunt ok? Faceti si voi putin santaj…dar asa..mai subtil…

    00
  15. eh…o-i fi cine stie :) prietenii mei imaginari zic ca nu..

    00
  16. @Gabi, dacă n-aș fi precizat mai sus aș mai fi zis. Hai că repet înc-odată mai încet că poate nimeresc pe ritmul tău.

    1. Nu vând reclamă pe blog, nu promovez produse pe bani și nu pișcotăresc pe la evenimente. Mânuța sus cine m-a văzut ultima dată pe la evenimente de gen. Vă zic eu, acu’ vreo 4 ani invitat de Romtelecom de care întotdeauna am scris ceea ce-am crezut (un search te poate convinge că i-am înjurat prima oară prin 2006, absolut meritat).

    2. Toate chestiile testate și eventual înjurate/lăudate pe blog sunt cumpărate din banii proprii, câștigați din munca pe care o prestez în afara blogului. Nu-s primite cadou. În ultimul an am cam înjurat HP (Elitebook), RDS, Romtelecom, BitDefender (și-or mai fi și altele). Am lăudat Kaspersky (vrei să vezi chitanța de la achiziție ? ), Romtelecom (da, avem o relație de love-hate)…

    3. Am scris despre BitDefender pentru a oferi o părere personală sub forma unui „public-service” și celor x oameni care insistă să-mi citească blogul deși scriu rar și n-am disciplina sau talentul altora. Nu am ascuns nimic, nu urmăresc absolut nimic. Nu le vreau răul, din contră. M-aș bucura să văd că n-am făcut gălăgie degeaba și că au învățat ceva. Am avut o satisfacție similară (deși sunt absolut convins că nu au fost decisive articolele mele) și când RDS a scos limitarea de 1mbps la upload de pe abonamentele lor.

    4. Sunt de părere că articolele pro influențate financiar nu produc un serviciu real utilizatorilor (și în unele cazuri nici companiilor). Consider că ar trebui întâi să ai un produs excelent și de abia după aia să-l faci cunoscut. Reclama în exces pentru un produs relativ slab o să aibă de multe ori efecte inverse.

    P.S. Am mai avut un moron la articolul anterior cu BitDefender care-a venit cu teoria uimitoare cum că articolul respectiv este de fapt reclamă pro-BitDefender virală. Dacă din întâmplare sunteți unul și-același te rog lasă-mi adresa de unde-ți cumperi iarba, vreau și eu s-o încerc măcar odată…

    00
  17. @Gabi, sper ca stii ca in codul penal este prevăzută inca Infracțiunea de santaj, nu? Trebuie sa fii fumat tau sa scrii nasoale pe blog ca sa obtii publicitate. Cosmote dupa ce si-a dat angajați afara din cauza articolelor, crezi ca va veni sa imi ofere ceva? Sau allview?

    Sa nu mai vorbim de etică, de faptul ca nu poti sa arunci cu noroi gratuit în stânga si in dreapta doar ca ai blog. Pt ca la un momentdat cineva se va prinde si ajungem la articolele e genul celui de zilele trecute in care zicea Vali ca spera ca nu se va sinucide ăla de la atâta misto facut pe online despre el ;)

    00
  18. meh…eu sunt mai cu teoria conspiratiei.. doar nu era sa fii penibil dintr-o data..sa nu mai zici nimic de aia..ai bagat si tu asa usurel sa para ca esti impartial fata de aia (care btw saptamana trecuta mi-au dat comanda mea platita online cu 1 sapt inainte – altcuiva – de asta mi-am adus aminte de tine si cum brusc au disparut articolele nasoale constant publicate :) )
    in IT probleme sunt si vor fi cu duiumul. E f usor sa arunci cu rahat sa pari tu zmeul impartial. Adobe care sunt ditai compania a pierdut cateva milioane de parole. Sony a compromis cateva milioane de carduri pe conturi la PS3. Probleme vor fi mereu pe orice platforma si oamenii incearca sa remedieze problemele. Daca meeku the great a avut o problema…clar..bitDefender sunt de cacat.

    00
  19. @zoso cand o sa vad si eu la tine ca nu mai cataloghezi pe oricine care nu e de acord cu tine fie dobitoc fie retard…poate atunci o sa cred ca esti impartial…
    cand ziceai ca java e pe moarte(e doar un exemplu) – nu-mi amintesc sa te fi facut vreun cititor dobitoc..desi erai muuult pe ogor…dar na..ce stim noi.. suntem doar niste cititori amarati.

    00
    • @Gabi: da, nene, ai dreptate, acuză-mă de șantaje și jegoșism și așteaptă-te ca eu să te rog frumos să iti retragi cuvintele. așa se face. vai, gabi, cum poți să fii atât de rău sa suspectezi că incerc să îi șantajez, te rog frumos să reformulezi, altfel voi fi nevoit să îți șterg comentariul. sună mai bien așa? sau sună mai bine „nene, ești dobitoc, i-am muit pt cel in timp ce aveam camapnie de la ei, deci de unde pendula mea șantaje și alte căcaturi visezi”?

  20. cine plm cumpara antivirus?

    00
  21. meh..daca nu se intampla la tine pe site..mai ziceam…dar cand tocmai la tine se intampla ca dintr-o data sa dispara articolele odata cu reclama (ai mai pus 1 asa la deruta ca sa poti sa ii faci dobitoci pe aia de te acuza 6 luni mai tarziu.. ai gandit putin in avans..doar nu ieseai nr 1 asa doar pentru carisma ..le mai si gandesti un pic asa..:) )
    sau poate am gresit eu? cine stie… poate intra-adevar intentiile tale sunt bune si gresesc eu. caz in care imi retrag cuvintele.. ;) amin si o plecaciune.

    00
  22. @zoso – cand am zis „sa dispara” nu m-am referit la stergere ci la nescriere… dupa banner a aparut 1singura faza cu tv-urile (in 2 articole ce-i drept – aici ai dreptate). la search-ul tau – ies peste 10 articole pana la ora aia (n-am numarat decat prima pagina de search) si apoi liniste si pace :)
    again – se prea poate sa gresesc- doar nu le stiu pe toate (ca tine).. doar asa pare in aparente ca banu’ altereaza impartialitatea pe aici :)
    @meeku – frumos reply-ul..sincer..am gresit..

    00
    • @Gabi: ok. explic: dacă nu am informatii suplimentare față de ce am scris, ce fac? scriu in continuare? reiau ce am scris deja? hai, gândește un pic…și renunță la acuze. pentru că eu iti tot explic și tu nu lași baltă acuzele.

  23. Da’ Gabi asta lucreaza la Bitdefender ca o da in diverse ca cel de i-a raspus lui Meeku „punctual” ?

    00
  24. Subscriu la parerea lui Ion.

    Meekuu are 100% dreptate. Pe viitor cand va mai inscrieti la servicii/produse din astea de ce nu folositi un serviciu de e-mail spam-free cum au cei de la Guerrilla Mail de exemplu? Iti faci acolo o casuta de e-mail random, o folosesti sa e inregistrezi pe serviciul/produsul lor si pe urma sanatate.

    Va recomand cel putin celor care baga stick-uri dubioase in PC sa luati Panda usb vaccine (gugle) si sa va vactinati PC-ul si stick-ul care il folositi in mod frecvent. Daca tot ai chestii de impartit de ce nu folosesti un serviciu de genul Dropbox, Box, Google Drive, etc?

    00
  25. Sau bitdefender usb immunizer.

    00
  26. Sau nu. E foarte bun ala recomandat de mine.

    00
  27. se impusca in picior singuri – cind angajeaza idioti la development si testare. cum sa ceri parola veche intr-un formular de resetare a parolei?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube