Cum funcționa softul Volkswagen pentru reducerea poluării…

Cred că ideea softului a pornit de la o intenție bună: nu forjezi motorul când mașina stă pe loc sau merge la relanti. Așa au început.

Apoi au extins un pic: când mașina e pe role nu turezi motorul, că nu trage o tonă și jumătate de mașină, ci doar se învârt roțile în gol. Asta explică un pic și de ce consumul mașinilor e aberant de diferit în specificații față de realitatea în teren.

Și au ajuns la “dacă simți un OBD2 în slot, las-o la punctul mort”.

Faza e că toți arată cu degetul spre scandalul Toyota, întâmplat și el fix când japonezii erau cel mai mare producător de automobile, întâmplat tot pe tărâm american. Numai că, la fel ca și atunci, e stupid să credem că e un mod de a încerca subminarea producătorilor străini în detrimentul celor americani, dat fiind că GM sau Chrysler nu au mașini care să înlocuiască Audi, BMW, Toyota, Honda sau Nissan sau mașini cu care să facă volume comparabile. Așa că nu, nu e un complot. E doar o realitate tristă.

 

 

volkswaven

Tadeas / Shutterstock.com

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

74 comentarii

  1. deci s-a ajuns la vorba „cine cumpara VAG si plateste o gramada de bani doar pentru sigla isi merita soarta”

    00
    • Cum Plm ai dedus asta?

      00
    • Buna ziua la toti.In ce priveste VW am o mare dezamagire, dar nu pt acel soft mincinos,ci pt computerul de bord care este la fel de mincinos in privinta consumului,de unde reiese un consum cu pana la 10-20% mai mare in realitate,de exemplu ,pe bord arata 6,1,in realitate 7,1,la 1300 de km parcursi pe autostrada cu o medie de 100kmp ora,in localitate fara semafoare si fara trafic intens consumul este de 10%,fara accelerari bruste.precizez ca am un passat 2.0l de 140cp automatic.daca cineva a mai patit-o la fel rog sa scrie despre asta.cu multumiri si atentie multa .

      00
    • Mi-am facut update la softul de motor la o masina din 2014,deoarece masina avea softul care pacalea noxele in mers,concluzia – a scazut puterea motorului,tipic nemtesc. Daca inainte nemtii de la VW pacaleau statul,acuma te pacalesc pe tine ca si consumator.Nu poti scadea noxele in timpul mersului doar printr-un update de soft.
      Stati linistiti toti au fraudat noxele,dintr-un diesel nu o sa scoti niciodata o masina nepoluanta

      00
  2. Cum il cheama pe ziaristul ala de auto, care a dat ieri interviu cu privire la cazul asta si a spus ca „norma de poluare americana esta mult mai STRINGENTA decat in Europa…” ?

    00
    • Intre timp am aflat, Dan Vardie.

      00
    • dan vardie e un idol. s-a dus la directorul mercedes benz, cel mare, general, și i-a zis că el îl cunoaște pe adrian năstase (când era premier) și poate să îi facă intrarea la el.

    • Dan Vardie, la fel ca toti ziaristii auto din Romania, sunt doar niste agenti de PR pentru VW de ani de zile. Si o stie toata piata. Acum o sa le vedem valoarea….cum o sa ii scoata din rahat pe VW….ca in comparative treaba mergea ca unsa.

      10
    • corect ‘ASTRINGENTA’ :-P

      00
    • Daca in America au facut asemenea smecherie, va dati seama ce fel de masini trimite VW in Romania? Cat despre Skoda sau Seat, e clar ca trimit masini de unica folosinta! Au adus ei deseuri toxice in Romania, ce mai conteaza niste rable !Asa ca luati-va in continuare masina poporului aruncata la prostii de romani.

      00
  3. Cel mai straniu in toata povestea asta mi se pare faptul ca „fara soft” masina polua pana de 40 de ori peste limita legala. Asta vad peste tot in articole. Deci nu de 40 de ori mai mult decat cu soft, nu „ceva” peste limita ci DE 40 DE ORI PESTE LIMITA LEGALA. Chiar asa sa fie? Atunci e nasol rau si nu mai incape nici o discutie despre utilitatea practica a astfel de soft…

    00
    • da, sunt o serie de necunoscute in toate afirmațiile astea.

    • Euro 6 = 0.080 g NOx/km
      US Federal Tier 3 = 0.002 g NOx/mila

      Deci emisii de 40 de ori mai mari in SUA sunt de fapt considerate Euro 6 in Europa. Nu mai vorbesc de #ecounitisalvamrosiacaliforniana unde emisiile de NOx tre’ sa fie spre 0, de-aia au pus rezervoare cu pisat pe masinile diesel toti nemtii in Murica, sa neutralizeze aproape complet NOx.

      Vorba veche romaneasca „Pentru tara si popor, eu ma pis in rezervor”, devine mai actuala ca niciodata.

      00
    • Mi se pare o aberatie. Este greu de crezut ca VW a reusit sa faca un motor atat de prost printre sumedenia de alte motoare ce le produce. De ce a riscat si nu a folosit un motor deja consacrat? Eu cred ca cifra aia e o prostie. Chiar si daca ziceau ca polueaza dublu si tot nu mi se parea in regula.

      00
    • Asta cu pana la 40 de ori peste limita e la fel ca stirile de la protv in care tiganul care a furat din magazin risca „pana la” 20 de ani inchisoare.

      00
    • In 2008 in USA s-au introdus norme mai stricte ptr NOx, iar solutia tehnica era de utilizare a ureei (AdBlue). Asta inseamna un pret mai mare al masinii.
      VW a spus ca motoarele lor diesel de 2 l sunt OK si au facut magaria soft pentru a le putea vinde. Intre timp se pare ca au trecut si ei pe uree in USA la motoarele TDI.
      Au incercat sa speculeze o nisa …

      00
    • Cum zicea si @rumbu emisii de 40 ori mai mari se refera doar la emisiile de oxizi de azot (NOx). Nu-mi este clar daca sunt afectate si celelalte emisii poluante: particulele sau monoxidul de carbon (CO).

      Cert este ca SUA are emisii foarte severe pentru motoarele diesel. Din acest motiv multi producatori auto nu prea se incumetau sa vanda motorizari diesel. Se pare ca VW gasise „tehnologia” pentru mentinerea performantelor ridicate ale motorului, avand in acelasi timp si emisii scazute.

      00
  4. Vezi că consumul și emisiile sunt ceva diferit. Chiar în acest scandal, deoarece softul nu mai controla emisiile, consumul și cuplul erau mult mai bune.

    00
    • Am așa un feeling că o să fie hidden ce ai scris tu. Anyway, mă bucur că VW o ia peste bot. Prea îi durea în cur de clienți. Și uită că ei nu sunt Apple să-și permită asta

      00
  5. ralanti

    00
  6. NOU
    #21

    dar Chevrolet nu concureaza cu masinile produse de VW ?

    00
    • ce sedanuri au chevrolet pe segmentul medii și mari?

    • @zoso: Malibu si Impala

      00
    • Nu stiu Impala, dar Malibu e o masina foarte buna.

      00
    • Daca Chevrolet face masini bune inseamna ca Lada e masina de lux.

      00
    • Daca ar fi sa ne uitam pe o scara de la 1 la 10 unde 1= Dacia si 10 = Mercedes, Chevrolet ar fi pe la 2-3 pe cand vw ar fi un 7-8. Deci da si nu prea concureaza.

      00
    • In plus, GM nu e doar Chevy. Mai sunt Buick si Cadillac.

      Deci daca vorbim de sedan-uri, sunt Malibu si Impala; Verano, Regal si Lacrosse; ATS, CTS si XTS.

      Dupa aia, mai sunt Ford (si Lincoln) si Chrysler.

      Cred ca trebuie definit ce inseamna „concureaza”. Oamenii au lista lor de prioritati cand cumpara: unii vor sa coste mai putin masina cand o iau; altii vor sa fie piesele de schimb mai ieftine ca sa nu-si dea o mana si un picior atunci cand se strica ceva (ca toate se strica la un moment dat).

      Altii vor prestigiul care vine cu marca (fiindca tot vorbea cineva de Apple mai devreme) si banii nu sunt o problema asa de mare.

      Unii vor consum mic, altii vor motor puternic.

      Oricum o iei, producatorii americani au mult mai multe modele pe piata decat cei straini (by design, politica a fost initial gandita ca o forma de protectionism, si de aia s-a ajuns la Honda/Acura, Toyota/Lexus sau Nissan/Infiniti). Statistic vorbind, deci, daca iei VW, care are doar trei modele de sedan (CC, Jetta si Passat), va exista cel putin un concurent direct la fiecare din ele si de la GM, si de la Chrysler, si de la Ford.

      Exista apoi tot felul de idei fixe: masinile americane nu sunt la fel de fiabile precum cele germane sau japoneze. Tot ce pot sa spun e ca diferenta a devenit aproape insignifianta. Asta nu o zic eu, ci mecanicii cu care vorbesc, fiindca eu am mai multa incredere in mecanici decat in hype cand vine vorba de fiabilitate.

      Alta: masinile germane sunt cele mai puternice. Poate, daca nu pui la socoteala super cars, si, daca ar fi sa ramanem in zona coupe-urilor sedan-urilor, chestii de genul Charger Hellcat SRT sau Mustang RTR. Sau Tesla Model S P85D.

      Un domeniu unde masinile americane sunt inca in urma comparat cu Mercedes, Audi, BMW (nu VW) e finishing quality, dar nici acolo diferenta nu mai e cum era.

      00
    • Alta: masinile germane sunt cele mai puternice. Poate, daca nu pui la socoteala super cars, si, daca ar fi sa ramanem in zona coupe-urilor sedan-urilor, chestii de genul Charger Hellcat SRT sau Mustang RTR. Sau Tesla Model S P85D.

      era vorba de mașinile stock, nu de supercars. get your facts right!

    • Vorbind de masinile stock, mi se pare exagerat sa pui Chevrolet pe locul 2-3 iar Volkswagen pe 7-8 si sa nu aduci argumente. Vorbind strict despre ce stiu, Malibu nu mi-a dat senzatia ca ar fi la o asemenea distanta de un VW. Arata decent, e solida, finishing quality bun, motor puternic si destul de economic. Nu stiu cum se compara ca si fiabilitate, dar ma indoiesc ca VW ar castiga puncte la aspectul asta..
      Ca si concluzie, stereotipurile sunt utile, dar trebuie sa le mai si revizuiesti din cand in cand.

      00
    • @Gigi: nu e. Am inchiriat tot soiul, cu diverse ocazii. Am condus si Jetta, si Fusion, si Charger, si Impala, si Chrysler 300, si Pontiac Grand Prix (cand se mai vindeau), si Avalon, si ar mai fi – toate modele de baza, ca asa e cand inchiriezi – si nu pot sa spun ca m-a lasat vreuna masca, iar in mod sigur n-am ramas cu un gust amar dupa cele americane de pe lista prin comparatie cu Jetta.

      @vali: ce inseamna supercar? Nu vorbeam de Z06 sau Viper, si nu vorbeam nici de Ferrari, Lamborghini, Agera, McLaren sau alte aberatii din Need for Speed. Vorbeam de lucruri pe care oameni mai instariti (dar nu putred de bogati) din America de Nord si le pot permite.

      Hai sa scoatem Tesla de pe lista, desi, pana la urma, daca te tine sa-ti iei un AMG, de ce nu P85D+? Ca tot pe acolo ajungi (in plus, o comanzi pe Internet). Tot raman Mustang-ul si Charger Hellcat (si fratele lui o idee mai ieftin, Challenger Hellcat) care sunt intre $70k si $80k (compare to M6, $110k+) – si, la o adica, Charger R/T Scat Pack, care e cu vreo $25k mai ieftin decat Hellcat, adica se ridica pe la pretul unui Passat fully loaded, si are 6.4 V8 HEMI cu 485 bhp.

      Unde vreau sa ajung: toate astea de mai sus pot trece drept „autoturisme de familie” (hai sa zicem cu exceptia Mustang-ului si Challenger-ului, care sunt coupe, nu prea ai loc de copii). Oricare din ele ar fi sa le iei pe strada, nu s-ar uita nimeni urat la tine daca te vede cu familionul in masina.

      E M6 supercar? Sau Tesla? Depinde pe cine intrebi. Sunt masini de oameni bogati (dar nu putred de bogati, cum ziceam), dar supercars? Nu in ceea ce ma priveste. Atunci cand ai o masina scoasa de pe track si pusa pe strada, cum e McLaren P1, da, poti vorbi de un supercar, dar astea sunt toate masini de strada.

      00
  7. sa punem softul ala si pe harburile din romania zic , sa scada poluarea :)
    Dacia sa recheme in fabrica toate modelele 1310 pt un update soft

    00
  8. asta pentru că legile antipoluare sînt aberante. în loc să se concentreze pe reducerea puterii motoarelor, se concentrează pe filtre, software, start/stop și alte tîmpenii. în loc să taxeze kilowatt-ul, premiază tot soiul de inovații care, de fapt, nu oferă nimic. adică, degeaba fumăm țigări lights dacă fumăm de două ori mai mult.

    00
    • Iti dai seama ca, daca s-ar aplica ce spui tu, am reveni la Dacii de 60 cp care polueaza cat un Hummer?

      00
    • @ sitting duck: nu tata, inseamna sa nu taxam un motor de 2 l de sa zicem 170 cp ca si cum ar fi de 2 ori mai poluator decat un motor de 1,5l de 170cp care are un turbo atasat. Pentru ca tu pana la urma ai nevoie de un nr de cp/kW (bine, aici intra si cuplu) ca sa misti un munte de 1,5 – 2 tone de metal frumos asamblat.

      00
  9. cel mai probabil toate firmele producatoare manaresc ceva de genul asta, de picat de fraier pica ala care trebuie atunci cand trebuie…

    00
  10. consumul e mai bun cand folosesti un egr si astfel reduci si poluarea.
    dar pierzi performanta.
    mai cititi blogerilor inainte sa va dati cu parerea.

    00
  11. Softul functiona cam asa (spunea un tip pe Bloomberg): cand „simtea” testul dadea in jos parametrii motorului (regimul turbinei, intercool-erului, amestecul….etc…). Problema e ca in modul „fraud test” scade puterea (zicea tipul ala ca pana la 30-35%). Si aici e buba maxima pentru VW. Cand o sa „repare” masinile, adica o sa aplice softul ala „pirat” tot timpul ca sa respecte normele, masina nu o sa mai aibe 150 CP, ci probabil in jur de 110-120 CP. Si sa vezi bucurie pe consumatorul american cand o sa ii dea in judecata (spunea ala pe Bloomberg ca lucrul cel mai inteligent pe care il poate face acum VW e sa faca buy-back la masini instant – o sa ii coste mult mai mult daunele, reclama mincinoasa in US se plateste foarte scump, decat buy-back-ul). Daimler abia asteapta sa ia Bentley (ii lipseste big time….mai ales dupa experimentul nereusit Maybach).

    00
  12. Eu tot nu inteleg cum functioneaza acest soft, cunostintele mele tehnice fiind limitate. In momentul in care se merge pentru ITP (statie autorizata sau RAR), la testul de noxe nu se conecteaza nimic la calculatorul masinii, se ataseaza sonde la teava de esapament si motor (temperatura ulei), neexistând „sansa” ca softul/modulul instalat pe masina sa sesizeze testul de noxe. In USA este alta procedura?

    00
    • Cica in USA inspectiile se faceau doar la reprezentanta VW

      00
    • In SUA testul se face pe portul OBD, iar daca masina este prea veche se face ca la noi, pe teava de esapament. Cum simtea ceva pe OBD, schimba regimul motorului.

      00
    • @sebastian nici nu trebuie să înțelegi, mai bea o bere

      00
    • Ideea e ca in stationare masina are limitata turatia la 2500rpm. :) Posibil de acolo sa fi venit!

      00
    • Cica se pune masina explicit in modul Dyno, pentru ca diversele computere „de bord” sa nu o ia razna daca vad ca rotile din fata se invart (pe role) si cele din spate sunt fixe. Si in modul dyno o lasa mai moale motorul si diverse alti parametri. Plus ca da, cica acolo producatorul auto-certifica periodic masinile, deci probabil ITP-ul se facea la VW.
      Asta de pe Jalopnik.

      00
    • Nu stiu cum e la ei, la noi testul de noxe se face in felul urmator: se baga sonda pe esapament si masuratoare se face la turatia de regulator: Dorel apasa acceleratia pana la fund, motorul fiind turat la maxim (~5000rpm la un diesel din ziua de azi).
      Dar daca esti baiat destept, limitezi turatia motorului cand nu e in viteza la 2-3000rpm. :D

      00
    • Am citit pe undeva ca ECU sesiza regimul „anormal” in care rotile tracotare se misca si celelalte nu ( chestie generica pentru un ESP) si comanda si motorul sa micsoreze „un pic” emisia de noxe. Chesite care se face in mod inerent cu redurecea puterii/cumplului motor maxim si bonus: cu un consum mai mic de combustibil.

      00
  13. Sunt cam multe probleme in ograda VW in ultima vreme. Scandalul cu ascutitoarele/motoarele TSI (cu procesul din UK – probleme care la noi sunt bagate sub pres de reprezentanta), problemele de securitate cunoscute dar ascunse sub pres [1] iar acum chestia asta care este groasa rau.

    Le-au scazut actiunile cu vreo 30% si sa vedem daca si cat o sa fie amenda aplicata in US.

    Si-au facut-o cu mana lor si merita din plin o corectie pe masura.

    Toti gigantii astia auto au avut si banii si forta si cota de piata sa introduca masina electrica dar au stat pe aceeasi tehnologie invechita fara sa o ofere o evolutie reala. A trebuit sa vina un „necunoscut” ca Musk ca sa schimbe ceva.
    Si in loc sa se trezeasca la realitate, ei umbla cu cioara vopsita.

    Das Jegos

    P.S. Fata de Toyota, actiunile si comportamentul VW mi se pare mult mai jegos. Cu atat mai mult cu cat ei au mers mai departe in a sustine „pacaleala” si marea fiabilitate germana.

    [1] http://0-100.hotnews.ro/2015/08/17/volkswagen-a-incercat-timp-de-doi-ani-sa-ascunda-vulnerabilitati-de-securitate-antifurt-ale-masinilor-din-grup/
    P.P.S.

    00
    • GM a incercat 10 ani sa ascunda problemele cu cheia de contact. Ba mai mult au murit oameni din cauza asta. Si ce s-a intimplat? O mica amenda de 900 milioane?

      00
  14. E o treabă urâtă care va naște o mulțime de procese. În Danemarca, taxa auto are o componentă (Green owner tax) ce depinde de consumul mașinii. Spre exemplu, VW a declarat emisii de 99gr.CO2 pentru A3 1.6TDI și consum de 3.9%, în realitate mașina consumă mai mult iar taxa ar trebui mărită. Concurenții VW i-ar putea da în judecată pentru obținerea unui avantaj concurențial nemeritat.

    00
  15. In US se pune masina pe role si se pune sonda aia. Dar cand softul(ESP si TC) vede ca se misca doar rotile din fata fara cele din spate (sau invers daca e vorba de tractiune pe spate) intra intr-un „Test Mode” unde activeaza reducerea de NOx (la asta se referea limitarea in cauza, nu la CO2) pana la nivelul normal.
    Dar cum unii au facut un test de NOx in conditii normale (adica nu pe role) au descoperit ca iesea o valoare mai mare de 10-40 de ori decat limita de la EPA.

    Daca vreti si istoric, a mai fost un proces asemanator acum cativa ani (10 cred), castigat de EPA impotriva unei liste de companii: Renault Trucks, Volvo Trucks, Caterpillar, Cummins, Mack Trucks, Navistar si Detroit Diesel.

    Cum s-au gandit sa testeze? Un ONG „verde” a vazut discrepante intre emisiile declarate de VW in Europa si cele din US, pe acelasi motor si s-au gandit sa faca un test in „real-world conditions” pe motoarele VW.

    Sunt sanse sa intre in belele pentru asta? E legislatie?
    Da, foarte mari sanse. In „Clean Air Act” sunt interzise in mod explicit dispozitivele de „defeat” pentru testele de emisii. Cautati in textul de pe net: „defeat” si o sa gasiti in „Prohibited Acts” asta.

    00
    • Da` la alea cu 4×4 permanent cum faceau?

      00
    • Dupa sarcina -> cand rotile se invart in gol pe loc sarcina e mult mai mica decat atunci cand trebuie miscata si masina.
      Cu un accelerometru -> daca rotile se invart si masina sta pe loc e clar ca e la teste

      00
    • E de-ajuns sa misti rotile si sa nu simti acceleratie. Senzori de turatie a rotilor ai (ESP), senzori de acceleratie ai. Nu trebuie altceva pentru a detecta ca stai pe loc.

      Pentru partea de turare/relanti fara roti (asa e la noi la ITP) poti sa intri mereu in modul „nepoluant”, deoarece oricum nu simte nimeni ca masina „nu trage” cand sta pe loc.

      00
    • @Sean: am impresia ca la cele cu 4×4 nu sunt in lista de masini afectate:
      „The cars are 2009 to 2015 TDI Volkswagen Golf, Jetta, Beetle and Audi A3s, and the 2014 to 2015 Passat. All are powered by the company’s 2.0-liter turbodiesel four-cylinder engines.”

      00
  16. Intrebare: de cand la ITP iti conecteaza masina la un OBD2?

    00
  17. Eu sînt curios dacă doar VW face măgării de genul ăsta, prea tac toţi.

    00
    • Sunt și alții cu bube. Hyundai a plătit o amendă uriașă în SUA pentru că a declarat un consum mai mic decât cel real. (Un țigan din Vitan e mai cinstit decât o corporație)

      00
  18. Io chiar cred ca e „conspiratie” – si intr-un fel, e normal/bine sa fie asa. Sunt convins ca fiecare e cu ochiul pe celalalt si se verifica unul pe altul. La fel, sunt convins ca a fost un whistle-blower pe undeva – si in mod cert n-a fost o persoana privata. Iar guvernele nu prea au bani sa faca ele teste de capul lor, sa verifice daca merge la fel cu mufa de tester bagata sau nu … sa debugheze sau sa faca reverse engineering pe masina celuilalt.

    Iar la faza cu Toyota – e si mai tare. Nici pana azi nu s-a identificat motivul real pentru care masinile accelerau brusc. Sau cel putin n-am aflat eu. Covorase, ozeneuri … unii chiar si-au retras plangerile. Si nu-s fan Toyota.

    Tu crezi ca shpagatistu’ nu se da pe blogul tau? Sau vrei sa credem ca tu nu te dai pe al lui sau nu-ti mai bagi nasul in HTML-ul lui?

    Intr-un fel, e mai bine sa fie asa. Sa nu fie cartel. In rest, sa si-o traga unu’ altuia pana in panzele albe. Asta se numeste competitie. ;-)

    00
  19. „când mașina e pe role nu turezi motorul, că nu trage o tonă și jumătate de mașină, ci doar se învârt roțile în gol”

    Gresit. Rolele alea nu se invart in gol. Sunt cuplate la niste masini electrice (frane) care simuleaza rezistentele la inaintare (rulare, aerodinamica, etc.) in functie de viteza automobilului.

    00
  20. Dar de ce nu privit partea buna, cei care au motorul cu pricina :)

    Conectati un OBD2 Bluetooth la masina, si veti avea consum mai mic!!

    Mai tineti minte cand se facea reclama la un dispozitiv (Fuel Shark ii spunea parca) care il bagi in bricheta si scade consumul … cred ca au auzit ei ceva … dar nu au nimerit mufa corecta :)

    00
    • Si daca vrei antichiptuning, adica. De ce crezi ca au facut magaria asta? Daca performanta este identica (hint: nu) indiferent de nivelul de poluare, de ce ai alege sa te expui la asemenea scandal?

      00
    • Si cred ca va fi mai simplu pentru VW sa faca cadou OBD2 la toti proprietarii de masini, decat sa le recheme in service :)

      00
    • Aberezi. Nu vor avea un consum mai mic, ci poluare mai mica. Consumul va creste, impreuna cu scaderea puterii motorului.

      00
  21. @Rhadoo Eu zic să nu le dai idei. :)

    00
  22. La daciile vechi, și implicit la toate motoarele pe carburație testul gazelor se trișează foarte ușor – îi „iei benzina” (strângi jiglerele și lași nivelul mai mic la plutitor). Motorul trage aer dar combustibil nu prea. Pe partea ailaltă poți sa-i respiri aerul. Așa îl și „reglezi”.

    Necesarul real de aer pentru ca un combustibil să ardă complet este dublu față de proporția stoechiometrică.

    Când am făcut rar-ul (chiar la RAR) la a mea, nici nu s-au mai obosit să o tureze, gazele erau zero pe linie. Se întrebau unul pe altul dacă e băgata sonda : ))

    00
  23. Este clar că americanii știau de softul trișor de mult timp, dar i-au lăsat pe VW să-și vadă de treabă, să vândă cât mai multe mașini, ca apoi să cadă de cât de sus posibil, ca să-și rupă gâtul.

    Una e să ai câteva zeci de mii de mașini cu probleme pe care să fii forțat să le repari pe banii tăi și alta e să ai 11.000.000 de bube în cap. Cu cât mai multe mașini cu atât mai mare amenda, cheltuielile ulterioare și despăgubirile, deci șanse sigure ca VW să o sfeclească la maxim.
    Și pentru că era pe primul loc, a fost momentul perfect să-i împingă pe scări în timp ce le mai punea și piedică ca apoi să-i întrebe unde se grăbesc și să le bage o notă de plată de infarct.

    00
  24. NOU
    #70

    Ca posesor de VW Golf 6 pe benzina 1.4 TSI, luata de noua in 2011, va zic asa: I don’t give a fuck! Doar n-o sa ma apuc sa iau ascutitori gen Renault. Poate un Subaru, dar altceva nu.

    00
  25. Se ingroasa gluma……

    „Germany wanted to go even further in blatantly skewing test results to give unrealistic results. The Guardian reports that it called for „the tests to be conducted on sloping downhill tracks, and for allowing manufacturers to declare a final CO2 value 4 percent lower than the one measured.”

    https://arstechnica.com/cars/2015/09/uk-france-and-germany-lobbied-to-keep-loopholes-in-car-emission-tests/

    Franta e in aceeasi oala conform articolului asa ca se prea poate sa vedem in curand si un raport despre masinile frantuzesti.

    https://www.theguardian.com/business/2015/sep/24/bmw-shares-emissions-volkswagen

    „Auto Bild said the BMW X3 xDrive 20d exceeded limits on nitrogen oxides emissions more than elevenfold in road tests by the International Council on Clean Transportation (ICCT). This is even worse than the VW Passat’s performance.”

    Dap, BMW respecta emisiile. NOT!

    „VW told us that in Europe too, vehicles with 1.6 and 2 litre diesel engines are affected by the manipulation.” – Daca initial era vorba doar de motorul de 2 litri, cu aceasta confirmare ne punem intrebari serioase legate de toate motorizarile din gama grupului VAG.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.