Doar 70% dintre românii care cumpără online nu plătesc cu cardul

Un studiu recent ne arată o realitate tristă: românul tot neîncrezător și tot după “să văd io că-mi aduce produsul la ușă” se ghidează.

86,2% dintre utilizatorii de internet, din mediul urban, au realizat, pana in momentul de fata, cumpărături online.

Cei care nu au achiziționat produse online pana la data efectuării studiului sunt, mai degrabă, persoane cu vârsta de peste 49 de ani si cu un venit lunar net al familiei mai mic de 1.000 lei.

Cea mai utilizata metoda de plata pentru produsele comandate online este cea in numerar cu plata ramburs (70,9%). Pentru plata prin card de debit / credit optează 25,1% dintre comparatorii online intervievați, in timp ce 3,3% utilizează PayPal.

Sigur, presa panicardă, care în afară de “atenție, vi se fură banii de pe carduri, scoateți-i pe toți în ziua de salariu” nu știe prea multe nu are nici o vină. Ei sunt complet nevinovați, noroc că nu vor să facă bani din online. Mi-am adus iar aminte de văcuța aia de bloggeriță care voia campanii online după ce două rânduri mai sus spunea că ea nu cumpără nimic de pe net, că n-are încredere.

credit-card

“credit card” via shutterstock

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

104 comentarii

  1. Sincer…din pt meu de vedere…prefer ca absolut toti romanii sa plateasca ramburs, de ce? pentru ca procesatorii de carduri percep niste comisioane foarte nesimtite. Eu sincer cred ca in momentul de fata magazinele online nu incurajeaza plata cu cardul exact din cauza asta.

    00
    • @valentin: lol. ești deștept foc. 1. comisionul nu ți-l percepe ție, ca și cumpărător. 2. vânzătorul are tot interesul să ia banul azi și să iti livreze produsul mâine. e elementar.

    • Nene, esti dus cu pluta, zau. Pai chiar daca banca percepe un comision vanzatorului si nu cumparatorului, spune-mi si mie ce vanzator e tampit sa plateasca acest comision din buzunar? Aceste cheltuieli, ca mai toate rahaturile de taxe, taxisoare, comisioane si mici atentii din tara noastra si nu numai, se regasesc in costul final al produsului, adica in suma pe care o plateste cumparatorul.

      00
  2. Doar 25,1% dintre romanii care cumpara online platesc cu cardul…

    00
  3. Am platit si cash si cu cardul. Am avut uneori surprize neplacute la plata cu cardul, intarzieri la livrare.

    00
  4. 0.7% cu ce platesc? Si unde sunt aia care platesc prin transfer bancar (internet banking)?

    00
  5. Am folosit si ramburs, card, paypal si nu am fost niciodata „tepuit”. Un singur incident neplacut am avut ca nu am citit TOS cand am achizitionat un serviciu online si am platit si a doua luna aceeasi suma.

    Multi ar considera si asta o teapa, dar nu este. Atat timp cat esti atent nu ai cum sa iei „tepe” online :P

    00
  6. E mai sigur, comod..etc sa platesc ramburs. Daca vrei sa returnezi produsul e mai complicat sa primesti banii inapoi si nu ii veziin 2 zile. Am platit cu cardul numai in cazul in care era imperios necesar ( amazon, ebay, rovinieta care expira maine…etc). In rest rambursul este sfant. Nici macar emag-ul nu incurajeaza plata cu cardul prin reclamele de pe la tembelizor.

    00
  7. @DBogdan 0.7% sunt aia care il caftesc pe livreur dupa ce isi iau pachetul :)

    00
  8. Nu, nu se tem de plata cu cardul. Se tem de birocratia necesara returnarii banilor in cazul in care produsul e neconform. La plata ramburs, vezi produsul, daca-ti place, il platesti. Daca nu, la revedere.

    00
  9. Conteaza foarte mult valoarea cumparaturilor si faima magazinului.
    In Romania poate ca este mai bine ca banii sa stea la tine pana ti se livreaza produsul. In cazul in care produsul nu mai este pe stoc, in Romania, banii se returneaza mult mai greu.

    00
  10. da ma, nu inteleg sincer de ce reticenta asta in continuu pentru plata cu cardul. e nasol ca si printre tineri e treaba asta, ce pretentii sa am de la bunicu sau bunica?

    00
  11. În afară de unele mercerii online unde nu există plata prin card, ci doar ramburs sau prin ordin de plată (io nu mă deplasez până la sediile băncilor), plătesc prin card. Long live ING Homebank!
    Dar am observat și eu (prin atelierul de croșetat) reticența oamenilor când vine vorba de a plăti prin homebank. Ofer transportul gratuit pentru plata prin card și puțini aleg modalitatea asta, majoritatea preferă ramburs. Cei care au optat pt plata prin card au fost directori de firme/programatori/ingineri. O fi și educația financiară o chestiune de luat în calcul, nu doar încrederea în sistem ori brandul magazinului?
    Probabil oamenilor le e frică de faptul că nu-și pot recupera banii dacă produsul nu corespunde? Doar că și ramburs poți primi un produs care nu corespunde cu ce ai comandat.
    Pe de altă parte, un comerciant/magazin nu-și permite să-ți fure banii în era social media. Sau n-ar trebui să-și permită asta. Riscul de a pierde totul e prea mare, zic eu.

    00
  12. la livrare, prioritate au comenzile cu plata ramburs. la card e mai greu sa te razgandesti.

    00
  13. E valabil ce-a zis Lucian.
    Zic din proprie experiență.

    00
  14. Eu am luat de pe okazii cu plata cu cardul de cateva ori. O singura data nu s-a potrivit produsul si am asteptat 10 zile sa imi intre banii inapoi pe card. In rest oriunde am platit cu cardul, nu am avut probleme desi platesc comisioane mai multe si fara rost, am parte de comoditate. Depinde cum te obisnuiesti si daca ai teama sa nu pierzi banii.

    00
  15. Acu’ se mai pune problema ca poate nu mai ai card, satul de comisioanele lunare si pe tranzactie ale bancii. Tocmai ce am inchis 2 conturi pe motivul asta, m-am cam saturat sa platesc o groaza de bani doar pentru onoarea de a-mi tine banii la ei.

  16. Nu platesc cu cardul pt ca nu am incredere in curieri. Daca platesti online curierul vine, si daca nu esti pe faza, sau esti ocupat si pierzi apelul, curierul poate pleca. Ce te faci atunci? Astepti sa ti se returneze banii nu?
    Insa daca platesti prin ramburs ai un control mai mare asupra banilor.

    O sa platesc online cand curierul va veni exact la ora si locatia stabilita.

    00
  17. Dupa mine, plata cu cardul mi se pare doar un moft. Cand platesti cu cardul automat platesti comision, cand depui bani pe card ti se ia comision, pentru intretinere cont ti se ia comision. Nu vad ideea de a mai da niste bani in plus doar ca vreau eu sa platesc cu cardul. Parerea mea este ca in Romania rambursul ramane sfant oricum ai privi lucrurile.

    00
  18. Grupul cumparatorilor de pe eBay, iHerb, Amazon, BuyVip, Pandawill samd saluta prostii care platesc preturile duble de Romania.

    00
  19. In teorie plata cu cardul e ideala, in practica poti intampina o sumedenie de problema. Caz concret. Imi platesc facturile catre vodafone cu cardul din contul meu myvodafone. Acum 1 an si ceva, incercand sa platesc o factura, tin minte ca era intr-o vineri, puf, eroare. Incerc sa platesc din nou, bang!, nu mai sunt bani pe card. Sun la BCR si aflu cum ca din cauza unor probleme pe care le-au avut cu serverele, a existat o eroare la procesarea platii, astfel incat banii mei erau blocati. Evident, nu erau nici la Vodafone, nici in contul meu. Brusc BCR-ul s-a facut stapan pe banii mei. Cred c-am discutat vreo 30 de minute cu cei de la BCR timp in care, pe-un ton imperativ, le ceream sa-mi deblocheze banii. Ei nu si nu, ca trebuie sa merg la banca unde mi s-a emis cardul, lol, unde sa fac o cerere, cerere care va fi solutionata in maxim 2 saptamani! Fiind vineri, fiind ora 17, n-am mai avut cum sa ajung. Am ajuns abia luni, am platit prin metoda clasica factura, si-am completat acea cerere. Si da, a durat undeva la 2 saptamani. Ce s-ar fi intamplat daca era vorba de-o plata de cateva sute de milioane, nu doar 3, cum a fost in cazul meu? Pur si simplu ramaneai cu banii blocati. Si asta nu din vina mea, nu din cauza faptul ca am utilizat cardul in mod defectuos, ci doar pentru ca banca a avut niste probleme. Le-am spus si lor, dar am facut-o in van. Cand au sesizat problema cu serverele, trebuiau sa puna mana pe telefon, sa-si ceara scuze, si sa ma anunte ca banii imi sunt disponibili in cont. Dar nu s-a intamplat asa. A trebuit sa sun eu, sa-mi pierd si timp si bani, sa ma deplasez eu la banca, de ce? Pentru o greseala a lor. Evident, dupa aceasta epopee am incetat colaborarea cu BCR. Iar asta e unul din motivele pentru care prefer oricand sa platesc ramburs toate produsele achizitionate online. N-am chef sa ma trezesc ca banii MEI, sunt blocati de-o banca incompetenta pentru c-asa are ea politica interna. Sa ma suga.

    00
  20. Eu prefer sa platesc cu cardul, e mai simplu, nu trebuie sa ma asigur ca am bani cand vine curierul, etc. Tocmai di aceasta cauza nu cumpar de la magazine dubioase, le prefer pe cele consacrate (emag, etc). Uneori plates cu 1-3% mai mult pe un produs dar nu am surprize si probleme. Exista si vor exista probleme chiar daca folosesc magazine online consacrate, dar se rezolva, nimic nu este perfect pe lumea asta. Ex: am comandat de la amazon o pereche de casti wireless (la noi nu se gaseau) si desi pretul; era afisat in USD mi-au facturat si implicit retras de pe card, EUR. Am rezolvat-o dupa 2-3 mailuri, elegant.

    00
  21. Am platit de cand ma stiu cu cardul la cumparaturile online, fara sa am probleme, pana acum aproximativ un an cand am comandat ceva scump (in jur de 2500 de euro) de la un magazin online cu reputatie (unul dintre cele mai mari magazine de la noi, nu ceva dubios) si am patit-o rau de tot. Procesatorul de carduri mi-a retinut suma dar pana la sfarsitul zilei magazinul mi-a anulat comanda pe motiv ca produsul respectiv nu se mai afla in stoc, iar banii au ramas blocati.
    Dupa mai mult de doua saptamani in care m-am lovit zilnic la telefon de indolenta si incompetenta celor de la procesatorul de plati, magazin si banca, am reusit deblocarea banilor.
    Ignorand parul alb care mi-a iesit, cel mai tare m-a deranjat ca era un cadou pentru cineva drag si am intarziat cu trei saptamani.

    De atunci mi-am bagat picioarele in carduri si platesc ramburs la curier.

    00
  22. @vali: Valentin are propriul magazin online. Normal ca el prefera sa nu se plateasca cu cardul pentru ca plateste comisionul si primeste banii dupa 2-3 zile.

    00
  23. @vali petcu: daca petreci 10 secunde chiar citind comentariul lui valentin o sa constati ca el vorbeste din prisma vanzatorului, plus ca daca faci hover peste numele lui o sa vezi ca are postat un link catre un site unde probabil vinde niste lucruri.

    on topic, nu vad niciun avantaj pt a plati cu cardul ca si client. poate ma razgandesc, poate produsul nu e conform, poate livrarea dureaza mult mai mult decat s-a specificat.

    prezinta-ne si noua avantajele de a plati cu cardul vs ramburs, in afara de drumul pana la perete sa scoti banii.

    00
  24. Plata cu cardul mi se pare mult mai comodă, eu unul simt că am o protecție mai mare la capitolul returnare bani pt că:
    1) la plata cu cardul, tranzacția rămâne în așteptare câteva zile, timp în care poți cere băncii tale să blocheze decontarea (eu unul nu am făcut-o până acum decât în 2 cazuri, când apăruse în așteptare decontare multiplă);
    2) am evidență direct în format electronic al tranzacțiilor, pentru verificări ulterioare, chiar și după ani.
    3) stiu ce e httpS, care sunt procesatorii traditionali și cum arata un URL standard de la ei.

    procentul ăla de 70%+ nu seamănă cu majoritatea de Parlament ?

    00
  25. @Valentin: aici nu e vorba de punctul tau de vedere; e vorba de punctul de vedere al cumparatorului.
    Daca tu ca si comerciant nu iti permiti comisionul procesatorului, ramai doar cu plata ramburs; pierzi in schimb piata de clienti care platesc cu cardul.

    Sunt curios daca la tine pe site majoritatea clientilor platesc ramburs

    00
  26. Platit cu cardul si m-am trezit ca nu au produsul pe stoc dar ca se rezolva in 7 zile, sau chiar au avut intarzieri mari la livrare. Asa ca acum prefer sa platesc ramburs. In rest, la orice serviciu online la care am certitudinea ca imi este livrat imediat, fac plata cu cardul. Repet, putin imi pasa de deschiderea produsului la livrare, mereu am platit si abia dupa ce a plecat curierul am deschis coletul. Dar vreau ca un produs ce apare in stoc online sa-mi fie livrat a doua zi dupa ce mi s-a confirmat comanda. Daca nu e pe stoc, ma orientez catre alt magazin. Nu imi e nici de comisioane la plata cu cardul, ca nu am asa ceva, dar stornarea unei operatiuni poate dura si cateva zile. Iar asta inseamna bani blocati in sistem. Doar pentru ca un magazin nu-si tine socoteala la stocuri.

    00
  27. JR: explica-mi si mie, ca poate te cred prost si nu vreau asta, ce comision platesc eu cand fac plata cu cardul?

    Ai in vedere ca suntem oameni cu salariu mai mare de 7 milioane, carora salariu ne vine musai si obligatoriu pe card. Deci, banii sunt deja pe card.

    00
  28. Apropo de ceea ce spunea Valentin mai sus, pe mine tocmai faptul că plătind cu cardul nu mai trebuie să plătesc transport m-a făcut să-l folosesc atunci când cumpăr online.

    00
  29. ontopic: fac plati si cu cardul si ramburs. Daca nu am incredere in site, ramburs. Daca am: card.
    Felicit pe cei care cumpara de pe ebay produse sub 2-3 milioane. Ati facut biznis tip afacere. Vezi gaelex

    00
  30. Cand o sa avem servicii online ca si in alte tari civilizate o sa platim cu cardul, aici nici macar nu sunt capabili sa actualizeze ofertele real time, am incercat sa iau produse de la 3-4 farmacii, nici una nu avea pe stoc, sa astept nu stiu cat, pana fac ei comanda ( daca fac) sa aleg altceva, pai atunci de ce nu actualizezi in mm daca esti „online” nu ma pune sa imi pierd vremea, clickuind si informandu-ma, ca asa imi luam o ora si dadeam un raid prin oras. Mai bine ma duc la bancomat ( e vorba de time management) ii scot cu mana mea si ii dau la curier, poate ii dau si ceva in plus daca nu ma pune sa ies la intersectie sa ridic pachetul.

    00
  31. Valentin are dreptate, din perspectiva comerciantului. Comisionul la plata cu card este relativ mare, fata de plata ramburs. Cateodata poate dura mai mult timp sa-ti incasezi banii (nu pentru firme foarte mari) de la procesatorul de card-uri decat de la firma de curierat.

    Cand sunt client prefer sa platesc online cu card-ul, cum platesc pentru 90% din cumparaturi. Daca sunt probleme cu livrarea si nu ma inteleg cu acel comerciant pot reclama bancii, dar acel procedeu nu este publicat foarte tare de emitentii de carduri in tara noastra.

    00
  32. Din ce am auzit eu doar 5-10 % platesc cu cardul. S-ar putea sa ma insel, dar asta spun comerciantii online.

    00
  33. @vali petcu, plata cu cardul se justifica doar la plata serviciilor (in general web , hosting, publicitate etc ) unde nu este necesara intalnirea cu furnizorul. In rest, long live the cash. Iar faza cu „nu te lasa sa deschizi coletul” mi se pare irelevanta, daca nu te lasa sa deschizi ii spui la revedere si inchizi usa.

    00
  34. Dani: pentru ca intr-adevar e mult mai bine si mai usor sa mergi cu caramida de euroi/lei decat cu o bucatica mica de plastic.

    00
  35. plata cu cardul se face in avans
    avand in vedere reputatia de tepari a magazinelor online romanesti, asta e ca si cum ai da bani tiganului din colt sa se duca sa-ti ia tigari

    platesc cu cardul intotdeauna dar nu cumpar de la dubiosi

    00
  36. valentin, cat e comisionul ? sa stim si noi o treaba.

    eu tin minte ca la pos, ca si vanzator iti retine 2%. online nu stiu.

    platesc cu cardul online (in ro) doar la pcgarage/emag. unde stiu ca nu am (in general) probleme cu returnarea produsului. sau replyuri de genul, produsul nu e pe stoc, va dam banii inapoi in 2 saptamani. am invatat la modul hardcore ca un refuz de plata la banca + atasament dupa „nu e pe stoc”, aduce banii inapoi cam intr-o zi, daca esti norocos. m-am amuzat ca la un refuz de plata a venit politia sa imi ia o declaratie, ca i-au reclamat cei de la banca pe cei de la magazin.

    00
  37. @animal00 – orice card are undeva un comision, nu? cand depui bani pe el, pentru intretinere cont, pentru retragere, pentru plata, pentru verificare credit, etc. Deci undeva pe drumul asta, esti ars la banii pentru care tu muncesti. Nici eu nu as vrea sa cred ca esti prost, dar…

    00
  38. Nu inteleg care e marele avantaj al cardurilor. Uneori am impresia ca mi le baga cineva pe gat. Cardurile sunt BUNE, iar cashul e RAU, se stie. Dar de ce? A, daca iti strangi banii sub saltea sau in ciorap, nu mai primesc bancile comisioane pentru simplul fapt ca iti pastrezi banii in vistieria lor. Daca nu iti mai faci card si cont in banca, le cam distrugi afacerea. Ma refer la bancile romanesti care fac profit din comisioane, plimbat banii clientilor, alte comisioane, dobanzi nesimtite, din nou comisioane… Afaceristi, investitori, inventatori de carduri. LA MUNCA, BA, NU LA INTINS MANA!

    00
  39. Apropo, ciudat rau titlul. Din titlu se intelege faptul ca ar trebui sa fie mai multi care nu folosesc cardul. Si din articol reiese exact opusul.

    00
  40. tot ce fac bancile se intampla cu voia statului. mi-am deschis un cont la o banca din vest cand m-am mutat acolo si il intrebam pe omul de la ghiseu care sunt costurile anuale pt cont, card, internet banking etc. s-a uitat la mine cu cea mai mirata expresie de pe lume si mi-a raspuns intr-un tarziu: „what do you mean costs? it’s free banking man.”
    sa nu uitam cat de recent se platea dobanda pt rambursarea anticipata a creditelor. WTF?
    back on topic: statul le da mana libera bancilor sa faca ce vor, si astia isi fac de cap si cu comerciantii si mi se pare normal ca nu fac eforturi sa incurajeze incasarea cu cardul.

    00
  41. platesti / nu plateti cu cardul e alegerea noastra si fiecare stie cel mai bine ce sa faca. ceea ce ma deranjeaza pe mine foarte tare in romania sunt comisioanele nesimtite (de retragere numerar, lichidare cont etc) pe care le practica toate bancile cu acordul general…eu chiar nu pot sa inteleg de ce unele tari au comisioane zero si romanaia nu. veti zice „pentru ca se poate” si totusi nu este ok, am citit un tiltu ca ungaria va renunta la comisioanele astea, bravo lor

    00
  42. Eu platesc cu cardul doar daca am un avantaj (si mai sunt promotii derulate de Visa sau de magazinele online). Altfel si eu prefer ramburs, poate dintr-o obisnuinta si o usoara neincredere in banci (am fost si patit).
    Daca se vrea plata cu cardul ar trebui acordate tot mai multe promotii de genul „la plata online ai 10% reducere”. Atunci multi reticenti ar alege aceasta metoda de plata.

    00
    • @C-alin: da, pentru că in locurile unde plătești cu cardul ai marginea de profit atât de mare încât poți da 10% reducere. altă idee scoasă din fund.

  43. din experienta comenzilor online la eMag si PC Garage din ultimele 6 luni. tot ce am comandat si platit cu cardul mi-a ajuns peste 1-3 zile lucratoare. ce am comandat cu plata ramburs mi-a ajuns in cateva ore. toate produsele erau in stocul eMag / PC Garage.

    nu ma intelege gresit, nu ma plang de servicii. am observat doar ca pun mai mult efort in livrarile cu plata ramburs.

    00
  44. Plata cu cardul ar putea fi incurajata de catre stat, prin taxe mai scazute in comparatie cu plata in numerar. In cazul comerciantilor mici, acestia nu au motive reale pentru a implementa plata cu cardul, fie online, fie ofline. De ce ar investi in plata cu cardul un comercinat mic de sub bloc, sau tanti din piata? Daca de maine statul ar impune un TVA mai mic la plata cu cardul, lucrurile s-ar schimba. Comerciantii, mici sau mari, vor avea toate motivele sa implementeze plata cu cardul.

    Rezultatele in ceea ce priveste combatarea evaziunii fiscale ar putea fi semnificative. Problema apare la capacitatea celor de la stat de a implementa TVA diferentiat in functie de mecanismul de plata, fara sa intram intram si mai adanc in birocratie.

    00
  45. S-au inventat bancnotele de 500 de lei de la 1 iulie 2005 si bancnotele de 500 de euro de la 1 ianuarie 2002. Deci nu trebuie sa mearga nimeni cu caramida de bani dupa el. Desi am doua carduri de debit, prefer cashul. De cand am avut conturi proprite, nu mai am incredere in banci nici 1%.

    00
  46. Stii ce am observat in trecut ? Daca selectai sa platesti cash la livrarea produsului respectiv firma de curierat era in general mai „saritoare” decat daca plateai produsul respectiv online si mai ramanea sa ti-l aduca doar sau sa platesti doar transportul cash.
    Poate acum nu mai e asa…

    00
    • @Ciocanul: wtf? când a fost asta? eu am primit mereu produsul a doua zi, dacă era in stoc. și dacă nu era, mă sunau și imi spuneau.

  47. Saptamana asta am avut de prezentat un proiect la master (ASE) in care trebuia sa prezentam avantajele si dezavantajele la ce vorbesti tu aici…
    Si ca totul sa fie mai amuzant, in materia pentru examen, la capitolul Bloguri erai si tu prezent. Sunt curios daca o sa cada un subiect despre bloguri…

    Deci esti vedeta :)

    00
  48. Am deschis magazinul online de 4 luni; de atunci nu am avut nici macar o singura plata cu cardul, toti preferand plata ramburs. Totusi, la plata ramburs m-am intalnit cu urmatoarea situatie: cumparatorul face comanda, eu trimit coletul cu fan curier, curierul se duce la cumparator, acesta nu e acasa o data, nu e acasa nici a 2-a oara si a 3-a oara spune ca nu are banii pentru ramburs. Coletul face retur, eu platesc ambele transporturi, bani pierduti cu ambalarea, bani pierduti cu transportul, timpul meu etc.
    Cu ocazia asta am decis ca incepand de saptamana asta sa scot plata ramburs, sa las doar plata cu cardul; c-o fi bine, c-o fi rau, vedem in lunile ce urmeaza, ca am impresia ca romanii aleg plata ramburs doar pentru ca au optiunea asta, dar cand n-o au, nu sunt asa sigur ca au ceva impotriva.

    00
    • @Geo: da, aia e frumusețea. pe cumpărător il doare la bendeac. se răzgândește in juma de oră și nu anulează comanda, preferând să nu răspundă curierului.

  49. si eu prefer sa platesc cash dar nu din cauza ca nu as avea incredere. cu cardul platesc numai anumite servicii din online si atunci cand cumpar ceva de afara. aici in ro merge si cu plata la curier :D

    00
  50. JR: ce comision ai la plata cu cardul? Unde si cand?

    PlayActive: da. Du-te cu cu o foaie de 500E in europa la un magazin. Si stai sa rad.
    „Caramida” nu insemna cantitate mare de foi ci de bani. Ai o suma foarte usor de pierdut/furat/ Plasticul, daca ti se fura, in general nu patesti prea multe. Ca se mai intampla sa pierzi si cu ala…ghinion :)

    00
  51. Citind comentariile acestui articol mi-e clar ca lucrurile sunt neclare pentru toata lumea.

    00
    • @Florin: da, e uimitor câți oameni incuiați avem în țara asta. eu sunt fanul ălora care scot toți banii de pe card in ziua de salariu, să ii aibă ei in mână.

  52. Îmi povesteau 3 prietene care vând diverse lucruri online (furnituri, haine pentru copii, noi și second hand și jucării) că au renunțat la plata ramburs, mai ales prin Poștă, și preferă plata prin card pentru că cele mai multe țepe le-au primit la coletele cu ramburs.
    Aparent e o modă printre unii români să comande lucruri și să nu ridice coletele de la poștă/curieri. Pe Facebook, în grupuri de mămici (și de mici afaceri online) sunt mulți care se plâng de „țepari” care comandă, aleg plata ramburs și nu ridică apoi pachetele. Sunt unele liste cu sute de „țepari” :)
    Să mai amintesc de clienții neserioși de aici: https://www.clientineseriosi.ro/ ?
    Știm, noi nu facem asta, noi suntem corecți. Dar totuși se întâmplă destul de des. Una e să stai cu banii blocați în cont câteva zile (pe care-i recuperezi!), alta e să pierzi timp, clienți și, posibil, marfa din cauza unui client neserios.

    00
  53. Comisionul bancii – il plateste comerciantul, aprox. 2.5% pentru decontare in 30 de zile, aprox. 3% pentru decontare dupa doua zile, variaza in functie de banca, procesator, etc. Daca esti bastan si ai volum mare de vanzari, evident se negociaza comisioanele. Atentie, comision din suma totala cu TVA, nu din valoarea fara taxa a produsului~
    Mai sunt firme ce percep 250-300 de euro pentru inrolare in sistem si alte 250-300 euro pentru implementare sistem plata. Fara TVA.
    ~~~~~~~~~~~~~~~
    Puneti-va in cazul lui Valentin #5 care vinde camere video scumpe, sa spunem ca are intr-o zi 10 comenzi ce totalizeaza 15000 de lei. Daca toate comenzile astea s-ar plati prin banca ar plati 450 de lei pe tranzactii. Ramburusul l-ar costa ( 5 * 10 ) * 1.24 = 62 de lei. Faceti acum calculul pentru 30 de zile.
    ~~~~~~~~~~~~~~~
    E gresit daca spun ca eu in calitate de dezvoltator solutii ecommerce il sfatuiesc pe un client mic, la inceput de drum sa nu-si bata capul cu plata online?

    00
  54. Apoi apar cei cu pretentii sa le desfaca curierul coletul in fata. Adica ce, nu aveti incredere in magazinul de la care comandati? Pai nu mai comandati atunci. Ah, e mai ieftin cu 5 lei …
    Eu comand saptamanal cate o ditamai cutia de produse IT, ganditi-va ce-ar insemna sa stea curierul ala la mine la birou pana verific eu o lista de 30-40 de produse, mai ales module RAM sau hard disc-uri care sunt invelite generos in folie cu bule. Ganditi-va ca agentul ala are 10 ore si trebuie sa ajunga la vreo cateva zeci de adrese in timpul asta.
    Apoi vreti livrare gratuita si vreti sa ajunga toate coletele pana in ora 10 a doua zi.
    ~~~~~~~~~~~~~~~
    Este gresit sa spun ca oamenii au prea multe pretentii in banii pe care ii ofera?

    00
  55. In final da, eu sunt printre aia care platesc tot ce pot cu cardul, indiferent ca-i factura de utilitati sau o butelie de vin. M-a invatat nevoia, platind diverse servicii din alte tari am avut mereu doua variante, plata cu cardul sau PayPal cu comision. Chestia e ca nu comand de oriunde, inainte de toate ma interesez de reputatia magazinului si datorita experientei din domeniu cand vad interfata procesatorului de plati online in general stiu cu cine am de-a face si nu ma „arunc” decat daca e cazul.

    00
  56. @playactive: ce vina are banca pentru ca ai avut tu poprire pe conturi( daca statul cere, banca executa)? Cumva nu ai platit darile la stat? Ahaaa, o meriti! :))

    00
  57. @Florin
    Rambursurile sunt 10 lei + 2% pt 2500lei+, asta la curieri mari cu care am lucrat eu. Singurul lucru negociabil a fost tot timpul suma fixa de 10 lei, niciodata procentul. Asta inseamna 434 de lei pt 5 rambursuri. Refuz sa vad logica aici.

    3% decontare dupa 2 zile primesti doar daca ti-ai deschis magazinul online ieri si nu ai prezenta online deloc. Dupa 5 comenzi online rediscuti si primesti 2.5.. Daca ajungi sa iti negociezi tariful de ramburs cu curierul, in mod cert nu vei plati 2.5% procent la procesatorul de carduri.. Procentele pe care le zici tu acolo sunt pt rate poate, altfel nu-mi inchipui de unde le-ai scos. Nici paypal nu iti ia atat de mult..

    Taxe de 250-300 euro se plateau prin 2006 cand am intrat pt prima data in online. Defapt, cred ca nici atunci nu am platit atat de mult, cred ca am platit 100 eur la gecad, actual payu. Mobilpay nu are taxa si procente OKish, unicredit are taxa de 100 euro parca. Solutii se gasesc.

    @Geo
    Esti curajos tata. Ai 4 luni de prezenta online cu magazinul si deja impui reguli clientiilor. Vei avea o surpriza. Nu ma intelege gresit, sunt pro plata cu cardul, dar nu-mi voi obliga niciodata clientii sa plateasca cu cardul. Am 6 metode de plata pe site, insa toata lumea prefera rambursul. Ti-o spun dupa 3 magazine gestionate in online, inclusiv unul din nisa ta. Este o piata dictata de clienti, nu de ofertant. Daca eram in Germania, UK sau eram de acord cu tine. Gandeste-te, conform studiului de mai sus, ca doar 25% prefera sa-si bage cardul la cumparaturi. O logica simpla ne duce cu gandul ca vei ramane cu doar 25% din vanzari. Merita? Pt un retur? Rata de nepreluare a produselor e undeva sub 4% pt un magazin online normal. Prefer oricand 4% retur decat sa pierd 75% din vanzari :)

    00
  58. Paypal de pe afara, ramburs aici.
    La paypal le pot cere banii inapoi daca nu-mi vine marfa si dureaza mai putin decat la bancile romanesti.
    Daca e sa vorbim de ramburs, eu unul as prefera sa platesc cu cardul la ramburs. Nu poate sa coste asa mult un pos mobil si daca s-ar face asta poate ca o sa se trezeasca si Politia romana sa faca la fel, pe loc cu pos la emiterea amenzii.

    00
  59. Vali, aia de care razi tu, isi scot banii toti deodata, ca s-au saturat sa plateasca ZECI DE LEI amboulea pe luna in comisioane. Am avut cont la BCR (sa nu zic ca nu am cont, desi nu am de ce sa merg cu caramida de bani, deci sa fiu stresata ca ma fura careva): vreo 7-8 lei pe luna doar ca exista contul si am internet banking (frumos, n-am ce zice, ne place). Apoi 3.5 lei la fiecare plata prin net banking.

    Am ajuns la faza penibila ca plateam nus’ ce rahat de factura de 10 lei sau 20 de lei (asta e in general factura de Orange) si dadeam 3.5 lei comision in total. La aia de 10 lei e 35% din plata. Nici macar porcii de la Paypal nu te ard in halul asta si nici ei nu-s usa de biserica.

    Daca pun bani in cont, platesc comision, daca interoghez contul de la ATM, platesc comision, daca scot bani din ATM, platesc comision. Daca ma pune dracu’ sa scot bani de la ghiseu, ma belesc astia de bani.

    Deci, daca scoti bani de cateva ori de luna, ‘donezi’ bancii macar 20-30 de lei zic io, nu ca am facut asta prea des. Dar, daca stau sa cuget la toate comisioanele lor si la faptul ca pe un cont inactiv pierdem cam 10 lei pe luna ca popicu’ zic ca nu-s departe.

    Acu’ nu stiu cum va place voua sa va cheltuiti banii, dar prefer de sumele astea sa-mi iau bomboane sau scutece pentru copil. Sau sa ma imbat.

    Singura data in viata, cand am avut de dat caramida de bani, a fo’ cand am facut leasing pentru caruta si am dat vreo 3000 de euroi la avans. Da, aveam banii stransi in banca si am facut ordin de plata, ca eram facuta pe mine sa nu ma ‘usureze’ careva in drum spre banca ‘tinta’. In rest.. ai 50-100 de lei in buzunar, ca doar nu cumperi masini in fiecare zi si e OK.

    Si io acum 2-3 ani eram pe idea „cardul e sfant”, dar, de cand imi tin socoteala cheltuielilor si mai fac cate un buget, m-am cam deprimat vazand categoria ‘comisioane’ ca e destul de grasa.

  60. Un singur lucru am de spus despre carduri şi plata on-line. La începutul anului mi-a fost clonat un card. M-a sunat cineva de la bancă să mă-ntrebe dacă sunt cumva în Houston, TX, şi tocmai sparg purcoaie de dolari la Macy’s. Nu eram, că aveam treabă la radio chiar atunci.

    Chestia e că mi-au dat banii înapoi în două săptămâni.

    Dacă mi-ar fi furat cineva portofelul, n-aş fi recuperat banii niciodată.

    Mă doare-n başcheţi de comisioane. Sunt mărunte şi merită din plin pentru siguranţa pe care o primesc în schimb. Siguranţa are un cost. Cine nu înţelege asta e un bou trist care-şi merită ţepele.

    Zgârcenia asta faţă de comisioane îmi aduce aminte de fraierii care pierd ore-n şir pe site-uri suspecte, pline de mizerii şi gândaci, ca să „economisească” doi-trei euro, în loc să cumpere, onest, un serviciu garantat – care, dacă nu e conform aşteptărilor, poate fi măcar returnat. Succes în viaţă cu „profituri” dintr-astea, băieţi.

    00
    • @Petreanu: da, e uimitor cum cerem telefoane mai bune și net mai rapid, deci progres tehnologic, dar plătim tot cu abacul.

  61. Eu sunt d-ala de isi scoate toti banii de pe card, in minutul in care au intrat si plateste (in Romania) doar ramburs, pentru ca asa imi place si asta ma face sa ma simt mai in siguranta. BRD mi-au dat numai muie, la card de student. Imi intrau 200 si ceva de lei, mai scoteam 160, pentru ca taxe, comisioane etc. Nu am educatie economica, nu inteleg termenii specifici, sunt dintr-un alt domeniu si imi bag pl in ele de banci, vreau sa interactionez cat mai putin cu ele.

    00
  62. Plata online cu cardul e mai sigura pentru comercianti, pentru ca sunt foarte multi tarani care comanda produsul si vor sa plateasca Ramburs, apoi se razgandesc sau gasesc in alta parte ceva care li se pare mai interesant, si cand vine coletul a doua zi nu-l mai ridica pentru diverse motive

    Coletul se intoarce la comerciant, si acesta trebuie sa plateasca taxele de curierat dus intors pentru el

    stiu o multime de comercianti care si-au luat tepe cu comenzi ramburs…

    Sunt site-uri gen http://www.clientineseriosi.ro unde e o baza comuna a clientilor neseriosi din Romania, ceva gen lista comuna a celor care comanda ramburs si nu ridica, si unde comerciantii isi adauga clientii neseriosi, dar totusi sunt si client care nu ridica si nu sunt trecuti acolo

    00
  63. Cand nu o sa mai avem firme de curierat idioate care iti zic sa astepti acasa curierul intre 9 si 16 . Si daca nu te gaseste ca ai plecat pana la magazin nici macar nu suna si trebuie sa mergi din pantelimon in militari ca sa iti iei pachetul ca acolo are sediu firma e mai bine sa nu platesti inainte ..sa poti cumpara din alta parte .

    00
  64. @central: Problema ta e ca ai card la BCR :-)

  65. @Alex Marias numai comerciantii isi iau tepe? Dar cand comerciantul nu e prompt? si nu livreaza in ziua aia, sau macar cand spune, de ex. comanzi miercuri ceva, te astepti sa vina vineri, poate ai nevoie chiar vineri de el, altfel il puteai lua din alt loc, dar nu o fac ei de malai cumva si iti vine luni, 2 zile pierdute in epoca vitezei.
    De ce fungift e un site serios? daca comanzi pana la ora 16-sau 17.00 el livreaza a 2-a zi, si nu se dezminte, am luat de la ei cateva cadouri in ultimii 2 ani pt prieteni, am ramas surprins, si mi-am spus astia de ce pot afisa si stocul real si altii nu? si e doar un amarat de site de cadouri marunte.

    00
  66. @Paul: Vorbind strict de un magazin fara prezenta online anterioara – am specificat ca daca esti „bastan” e logic ca vei negocia tariful pentru ca bancile se vor bate sa te atraga in portofoliu – nu astea sunt tarifele Netopia?
    – decontare 3 zile – 2,7%+0,1EUR
    – decontare 10 zile – 2,5%+0,1EUR
    – decontare 30 zile – 2,3%+0,1EUR
    Toate fara TVA,
    La PayU comisionul standard e 2.95% fara TVA, adica 3.65%. Daca vand un laptop de 3000 de lei comisionul bancii e 109.5 lei. Ti se pare ok? Daca as negocia comisionul la 1% tot as da bancii 30 de lei pe o tranzactie banala.
    Asta e un lux pe care ti-l permiti cand ai un brand puternic si discount de volum.

    00
  67. La Urgent Curier de exemplu (care au un modul beton pentru calculul greutatii si al kilometrilor suplimentari plus cea mai mare acoperire nationala) exista tariful negociat, calculat in functie de greutate si km suplimentari daca e cazul si 5 lei + TVA taxa cont colector, cu decontare in 3-5 zile lucratoare dupa achitarea rambursului de catre client.

    00
  68. Ma repet, sunt pentru plata online dar avand in vedere costurile pe care le implica nu-i o solutie pe care s-o promoveze oricine. Pentru un magazin mic spre mediu e benefic sa ai optiunea de a plati online, dar e mai benefic daca cei care comanda ar folosi plata ramburs.

    00
  69. Durerea mai mare e prin provincie. Tu vorbesti despre plata cu cardul online (probabil ai cel putin un cont PayPal/Google Wallet/Skrill). Eu vorbesc despre plata cu cardul in general. Sunt orase in care vezi POSM-uri numai la banca.

    00
  70. @Florin

    Cred ca nu iti dai seama, dar te folosesti de volum sa calculezi preturile la curier si imi dai un exemplu de unul care nu are volum cand vorbesti despre banci.

    Sa vorbim concret: Un tip, sa-i zicem Vasile, incepe un business astazi, maine face contract cu payu si cu urgent curier. De BF, vinde un laptop de 3000 de lei, prima comanda, ura. Trimtie prin Urgent curier cu plata ramburs. Cost total: 132.56 lei, TVA inclus (pret luat din aplicatia urgent curier). La payu platea 109.5, TVA inclus. Intelegi problema?

    La payu ii ai in 3 zile in cont, indiferent de ce se intampla. La curier poti sa ai surpriza sa-ti intarzie si pana la 4-5 zile in perioadele aglomerate (pe testate), datorita volumului mare. Nu mai vorbim de pachetele lasate la curier 10-14 zile in care tu stai zilnic si verifici AWB sa vezi daca l-a preluat clientul si desi ai vorbit cu el de 10 ori, tot ce auzi de la el este „o sa-l ridic cand am timp”. Din experienta mea, nu am avut nici un caz in care un client sa cumpere cu cardul si sa lase pachetul la curier. Ca nu faci goange dastea cand sunt banii luati de pe card.

    Tu cand te lauzi de 5 lei + tva cont colector, uiti ca ala e un tarif negociat, nu un tarif pt Vasile care a primit prima comanda la o luna dupa ce a semnat contractul. Uiti ca ala e un tarif general, care dupa un anume prag incepe sa devina procentual (sunt riscuri imense pt curierii care se plimba cu geanta de bani dupa ei).

    E normal ca atunci cand iti creste volum, iti va scadea si pretul, atat la curier, cat si la payu. Important este sa-ti dai seama ca, desi poate in anumite cazuri te va costa mai mult, plata cu cardul este benefica pe termen mediu si lung. Cine nu vede avantajele platii cu cardul

    Iti mai zic una, statistic vorbind, persoanele care achita cu cardul au o rata de retur ceva mai mica decat cele care au achitat cash. Cei drept statistica e facuta pe ce am eu in curte si nu pot sa generalizez aici pana nu gasesc niste date.

    Valentin prefera plata ramburs pentru ca probabil lui nu i s-a intamplat sa-i refuze un client comanda sau sa o lase 10-14 zile la curier in depozit. Eventual sa vina inapoi cu mici probleme si sa se lupte cu sistemul curierului sa-si recupereze paguba. Pentru a asigura produsele la valoarea din factura, trebuie completat campul „valoarea expeditie” si costa de regula 1% din valoarea campului. Stiu ca prin 2006 asiguram expeditiile cu 1% pana cand ne-am dat seama ca lumea cumpara de la altii ca au pretul transportului cu 1% mai mic :)

    Iti mai dau un exemplu si aici am incheiat. Librarie online. Probabil businessul online care prinde teren mai ceva ca fashionul si IT&C-ul. Spune-mi mie cum bagi in pret acel 5 lei + TVA (pe langa transport, sa zicem inca 5-10 lei+tva) cand cartea ta costa 15 lei si ai marja 30-40% la ea? Cine crezi ca iti va plati tie 15 lei pt carte + 15 lei pt transport pt o carte? Simplu, dai pretul in sus la 20 de lei, negociezi cu curierul sa-ti dea transport la plicuri 5 lei + Tva national, suporti tva-ul transportului din margine si dai transport gratuit la plata cu card sau 15 lei la ramburs. Sa vezi atunci plati cu cardul :)

    Crede-ma, oamenii de la solutiile de payment sunt disponibili sa te ajute sa-ti cresti vanzarile platite cu cardul. Trebuie doar sa vrei si da, trebuie sa existe un volum. Castigul sanatos e din volum, nu din marja mare :)

    00
  71. Am vazut odata la ProTv o stire care incepea de genu „Romanii nu s-au convins de tepe si inca fac cumparaturi online…” chiar nu isi dau seama sau nu ii intereseaza ca afecteaza mediul online in loc sa il incurajeze. Oricum eu cred ca 90% se plateste ramburs daca iei toate magazinele in discutie nu doar emag si f64 si dupa cum s-a spus mai sus cine ar promova plata cu cardul cand esti taxat in plus.

    00
  72. @Paul da, sa zicem ca e curaj. Nu e o practica recomandata, dar pe de alta parte magazinul nostru e, sa zicem, elitist (prin prisma preturilor, a calitatii produselor si a designului) si in principiu targetul nostru ar trebui sa fie ok cu aceasta practica. Pentru a intari asta, alte magazine online din aceeasi zona folosesc aceeasi singura metoda.

    00
  73. @GoPro

    Lasă, că tot ei au încercat să facă lumea să se aboneze cu cardul la Voyo și nu le-a ieșit că, na, cardul, internet, țeapă…

    Tot cu SMS plătește lumea, sau prin extra-opțiunea de la RDS, deși ei ofereau reduceri și gratuități. Cel puțin cinci euro anual, per abonat, pierde Voyo în urma știrilor panicarde de la ProTV…

    00
  74. @vali, fa un calcul cate comisioane platesc eu pe luna la tranzactii de 3000 lei pentru 10-14 produse. Mai pune la socoteala si online banking 7 lei pe luna. Eu mi-am facut calculul si am ajuns la 63,80 lei. Asta pe fiecare luna, bani dati degeaba la banca, doar pentru ca am onoarea de a imi depozita banii la ei. Platesc online pentru ca e comod, nu injur banca pentru comisioane, dar totusi parca e mai bine fara comision in UK.

    Apripo de cei care scot salar-ul de pe card in aceeasi zi: o fac pentru ca daca i-ar tine pe card, practic ar imprumuta banca, bani pe care bancile ii investesc si scot profit in cateva zile de 20-30 ori mai mare decat banii pe care i-au imprumutat de la respectivul. De aici ideea ca din moment ce imprumuti pe cineva, nu trebuie sa accepti sa te jegmaneasca si sa iti ia comisioane ca il imprumuti, ci trebuie sa iti dea dobanda ca la camatari.

    00
  75. Ma bag si eu putin in vorba.. am vazut pe aici distinsi colegi de breasla. In primul rand apreciez titlul articolului.. se vede clar amprenta lui Zoso.

    Apoi il felicit pe Vlad Petreanu care e cred singurul care a pus punctul pe i.

    Siguranta platilor prin card care este de mii de ori mai mare decat la plata cash. Si am sa dau un singur exemplu, clasic deja..

    A dat faliment recent o companie de transport aerian, pe numele ei MALEV. Probabil ati auzit despre asta. Au fost clienti care in 2 sapt si-au primit banii inapoi, cei care au cumparat platind cu cardul online. Niciun alt client nu si-a primit banii!!! Banca a preluat riscurile pentru acei clienti care au ales sa plateasca prin card.

    Apoi am un exemplu personal.. am avut recent 2 carduri sparte pe niste sume mici, derizorii as zice. Plati facute din Gibraltar in zloti polonezi pentru servicii adwords.. am blocat cardurile, m-am dus la Politie, la banca, am banii in cont de la reclamatie, in maxim 3-4 zile erau acolo la loc. Stiu ca uneori poti astepta mai mult, insa acest timp se va reduce. Acum e mai mare, pe masura ce se specializeaza si echipele anti-frauda de la banci acest timp va scadea mult de tot.

    Sincer, daca se poate platesc cu cardul acolo mi se permite. Si online si offline. Mai mult imi iau acum ING Pay, acel dispozitiv contactless pentru smartphone.. am sa va povestesc cum e, dupa ce il iau si il instalez.

    Apreciez toate comentariile de pe acest post, sunt utile, cel putin pentru mine. LT.

    00
  76. Nu stiu ce banci comuniste folositi cei care va plangeti de comisioane… de ING ati auzit ?
    Singurele comisioane sunt (nici astea daca aveti ing student):

    – comision de retragere de la bancomat, care e normal sa fie si daca nu ma insel e cel mai mic din bancile noastre
    – comision la transfer bancar catre alte banci, acesta e impus de taxa bnr si din nou e una din cele mai mici
    – taxa de 2-3 ron pentru online banking
    – taxa de card nou cand expira, 40 ron la 2-3 ani.

    Si cam atat… pe langa asta daca iti deschizi cont de economii ai si dobanda la zi pe banii care ii ai acolo.

    Sa nu mai zic de servicii ireprosabile :
    Am folosit cardul prima oara in afara tarii, m-au sunat sa confirme ca sunt eu si nu a fost furat cardul.
    S-a folosit cardul pentru tranzactii neautorizate, 5 minute la telefon cat am explicat situatia si am cerut refuzul de plata, 5 minute la banca timp in are am primit hartiile necesare si o declaratie la politie…. dupa ~4 zile banii inapoi in cont si sms sa ma anunte acest lucru.

    Self baking-ul si homebank-ul sunt aur curat.

    In privinta sigurantei … sa va vad eu daca in colet aveti cartofi sau pietre si ati platit ramburs cum ii recuperati… la plata cu cardul ajunge un telefon la banca si o declaratie la politie… si dupa cateva zile… :)

    00
  77. Imi place la nebunie felul cum se discuta pe acest subiect, Zoso a deschis cutia Pandorei :)
    Hai sa va zic niste lucruri interesante in privinta platilor cu cardul:
    1) in primul rand romanul plateste cu cardul online de 3 ori mai mult pe site-urile de afara decat in Romania. De ce? Nu pentru ca nu exista optiunea de ramburs (si asta e un factor) ci pentru ca increderea romanilor in Amazon, ebay, apple (itunes si app de iphone) este mai mare decat in magazinele din Romania. Mai mult magazinele din Romania mai istete s-au prins de avantajele plati cu cardul si exista cazuri in care este oferit transportul gratuit sau o reducere daca platesti cu cardul, chiar daca la costuri directe este un comision de aprox. 2 % la procesator. Indirect costurile prin ramburs sunt mai mari daca nu esti emag, domo etc

    2) Trebuie sa ne aliniem la normele europene, numai in Romania se mai poate ca un baietas sofer la un curier sa care dupa el zeci de mii de ron cash pentru ca a livrat 2 plasme si 3 masini de spalat. Nu este normal ca un curier sa umble cu atatia bani cash dupa el, de aceea in curand o sa se dea o lege in care singuri care au acest drept sunt cei acreditati, de genul G4S, care sunt antrenati, cu arme si masini blindate. Si atunci o sa dispara „haiducia” asta cu plata ramburs. Niciun curier nu o sa isi doteze flota cu masini blindate si oameni antrenati ca sa incaseze cateva sute de ron de la un magazin online, sau daca o sa faca o sa fie un cost care o sa acopere cu mult plata prin card.

    Intrebare: Daca ai primit pietre in colet de la un magazin online, cine isi recupereaza mai usor si mai repede bani, cel care plateste cu card sau cel care a platit ramburs si a deschis coletul dupa ce curierul a plecat (ca in majoritatea cazurilor)?
    Raspuns: cu un telefon la banca ta ai deblocat bani in urmatoarea zi, la ramburs omul a fugit si nu mai dai de el in veci in cel mai rau caz. In cazul fericit probabil primesti in 30 de zile bani sau cand vrea muschiul lui.

    00
  78. Lol … mai devreme LT a dat un link pe facebook la postul asta. Intretimp a venit raspunsul lui Zoso si linkul a fost sters.

    00
  79. @Zoso si mie :)
    Chiar discutam cu un partener care are un site de bilete ca s-a judecat cu o firma de curierat 4 ani de zile pentru ca nu i-au dat o suma mare de bani pe motivul ca soferul a fugit cu ei :) Este o poveste de prin 2007 care probabil in vremurile astea nu se mai aplica pentru ca exista asigurare, dar nu se stie niciodata :)

    00
  80. pe de altă parte, ar fi un business bun. să aflăm cu ce firmă lucrează magazinele și să vorbim cu sile cămătaru, că tocmai a ieșit de la facultate.

  81. eu stiam ca in cazul platii cu cardul o comanda e livrata abia dupa ce intra banii in contul magazinului. In acest caz, mai functioneaza telefonul la banca si deblocarea banilor? Daca nu, atunci se aplica tot termenul de 30 de zile si n-am rezolvat nimic.

    00
  82. @IQ E tocmai invers. Prima data se face livrarea, apoi se deblocheaza banii din contul procesatorului de plati catre contul magazinului online. Unii fura startul si confirma livrarea inainte, dar de mai rar.

    00
  83. NOU
    #97

    Din punctul meu de vedere companiile procesatoare de carduri trebuie sa inceapa o serie de campanii de iluminare a cumparatorului roman, pentru a lamurii cumparatorul ca tranzactia cu cardul nu are loc in site-ul vanzatorului ci al procesatorului, si ca el procesatorul este aliatul lui si ca ii returneaza banii daca produsul nu a ajuns asa cum doreste el. Dar din pacate procesatorii nu fac asa ceva :(

    00
  84. @coke au doar plata cu cardul pentru ca asa este normal.
    1) Se protejeaza si ei ca iti livreaza produsul cand au confirmarea de plata,
    2) au grija si de client sa fie protejat in caz ca nu e ok cu produsul fac instant refund la suma fara costuri suplimentare sau transferuri prin conturi care pot fi dubioase
    3) Nu ti-ar fi livrat niciodata in Romania nimeni din afara daca exista doar rambursul pentru ca costurile de colectare sunt imense.

    00
  85. @Grozea Horia, romanii nu platesc cu cardul pe amazon pentru ca au neaparat incredere, ci pentru ca n-au incotro. Daca ar avea optiunea de ramburs, fii sigur c-ar alege-o. Eu am platit cu cardul si pe deal extreme, nu pentru c-am vrut, ci pentru ca asta e politica lor, si cum imi doream niste chestii de acolo la niste preturi derizorii fata de cat sunt la noi, si cum transportul e gratis, am ales sa risc sa platesc cu cardul.

    00
  86. @IQ – tu intelegi ce vorbesc oamenii astia aici? E vorba despre eliminarea cash-ului din tranzactiile de ecommerce, nu de faptul ca te trage pe tine gigel.ro in piept.

    00
  87. Multe achizitii nu am facut de pe online, cand faceam la plata alegeam in functie de reputatia magazinului, etc…
    Am citit toate comentariile la acest articol si vad ca toata lumea vorbeste de comisioane uriase pe care le percepe banca unei persoane fizice…
    Nu stiu despre ce banci vorbiti, insa in cazul meu, la Banca Transilvania, stiu ca platesc doar 1leu/luna pentru BT24, nimic mai mult, este acea taxa de 0.30ron la interogare sold la atm, dar si asta se aplica doar daca ceri acea chitanta, am contul la Banca Transilvania deschis din 2007, aici nu am auzit de vreo taxa de administrare, stiu ca am platit acum 2 ani 3EUR pentru reinoirea cardului, aa, mai e si taxa de 3.60ron pentru transferul din BT24 daca se face transfer catre un cont nonBT sau 12ron daca vrei ca transferul sa fie urgent… absolut nimic mai mult… chiar sunt multumit de serviciile oferite de BT, de cand am contul aici cred ca i-am vizitat de 2 sau 3 ori in legatura cu probleme aparute…

    00
  88. „doar” nu prea merge cu „70%”

    00
  89. Am si eu o intrebare persoanele care returneaza un produs si nu au card sau cont bancar, cum li se returneaza banii?

    00
  90. Salut Tudor,

    Fiecare magazin are politica lui de returnare, dar in general se respecta tehnic „in oglinda”. Adica, daca ai platit cash ti se returneaza cash, daca ai platit cu cardul bani se intorc pe card, daca ai platit prin transfer bancar, bani se returneaza prin transfer bancar.
    Daca nu ai card sau cont bancar, inseamna ca ai platit ramburs si atunci primesti suma cash la sediul magazinului sau mai functioneaza si prin mandat postal.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.