BMW consumă 410 litri la 100km!

update: am mai pus un 0 la titlu, că aparent idioții credeau că sunt deștepți.

Deja mă plictisesc eu scriind de mașini, dar mai suportați încă una: BMW a făcut o cursă de 1.500 kilometri cu un 520D și a obținut un consum de 4 litri/100km, spulberând recordul anterior al Polo, care au obținut 4,6 litri/100km cu o mașină cu o tonă mai ușoară. Citiți mai multe despre isprava lor aici.

Și acum partea amuzantă:

  • Pe bune, cu un 520? Adică,  oamenii care își iau un sedan executive se îngrijorează de consum? E doar 45.000€ prețul de pornire, în mod sigur asta e o problemă.
  • 1.500km în 28 de ore. Doi piloți, făcând cu rândul. Nu doi oameni normali în condiții normale, gen, hai, bă, dă-i, că abia aștept să ajungem! Nu. Doi oameni care făceau cu schimbul la a conduce cât mai încet cu putință, pentru a demonstra că se poate atinge un scop de care, sincer, nu cred că era cineva curios. Știți cât consumă Forester pe autostradă la 150km/h? 18 la sută! Ah, scrie în specificații că ar trebui să consume 6? Nasol, poate pe testele cu piloți care au timp 14 ore să conducă 700 kilometri. Vedeți cât de inutil e testul? Usain Bolt aleargă suta in 3 secunde. Cu ce mă ajută asta pe mine, care mi-am cumpărat aceiași scarpeți? Exact.

Aștept același test făcut și cu un Z4. Sau cu un Porsche.

    bmw-5series

    hfng / Shutterstock.com

    Mulțumesc că ai citit acest articol.
    Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

    87 comentarii

    1. Good point. De parca ma laud in fata blocului ca bmw-ul meu consuma mai putin decat ford-ul ecoboost al vecinului… mere si pere…

      00
    2. Toti cei cu BMW numai la economie de carburant se gandesc … ca doar de asta si-au luat BMW :)

      00
    3. Te contrazici groaznic. Pana acum spuneai ca romanii care-si iau astfel de masini in leasing mananca paine cu apa. Ei uite, BMW te-a ascultat si clientii lor pot sa-si ia si salam acum.

      00
    4. NOU
      #4

      M-am si speriat cand am vazut titlul… 41 de litrii la 100 km :D

      00
    5. @Andrei M, viteza medie e de 1500km/28 ore, adica 53km, deci maxim 60 cu opriri.

      00
    6. chestie de marketing. bmw e o masina premium peste tot pe unde te duci in lume. nu vor sa-ti arate decat ca ei pot face asa ceva. ca ei au tehnologia necesara sa faca economie la combustibil, in plus, ii incurajeaza pe executivii care bugeteaza bani pentru masini noi sa o poata sa o cumpere, si apoi sa le dea orgazme multiple celor de la ONG-urile cu mediu … apoi, Ia exemplu veyron-ul: de ce il mai construieste vw-ul desi au recunoscut pana si ei ca il fac pe pierdere? tu chiar crezi ca un client care cumpara un porsche/ferrary/mclaren e in stare sa il duca in 3s pana la 100km/h asa cum se lauda ei in prospecte?

      00
    7. 1500 in 28h… medie de 53km/h….super…

      00
    8. Masina Taranului, este si normal sa consume atat de mult!

      00
    9. Unii oameni nu pot sa inteleaga ca in cazul motorului termic nu pot exista cai putere fara consum de combustibil.
      Apropo de consum în condiții reale de utilizare. Dacia Logan 1.4mpi, in oras 10L/100km, in afara 6.5. Honda Accord 2 litri benzina in oras 12,7, in afara 7. Ford Focus 1.6 benzina, 12 in oras. Dacia Logan 1.5dci 4,8 in afara.

      00
    10. mie mi se pare foarte tare sa mergi 1200 km cu un plin intr-un bmw seria 5 XDrive cu motor 2.0 biturbo si vre-o 220 de cai. consum 5.6 si 220 de cai la pedala oricand vor muschii tai… mai zi-mi o limuzina sport cu care as putea profita de acelasi raport consum/putere/performanta

      00
    11. Pe vremuri (pana prin anii ’90), Rolls-Royce si Bentley spuneau ca puterea masinilor lor este „suficienta”, nu declarau niciodata numarul cailor-putere in lista de caracteristici tehnice. Asta inseamna sa intelegi cu adevarat care iti este publicul.
      …..
      Mi se par patetice incercarile BMW, MB, Audi, Jaguar etc sa arate cat de economicoase sau eficiente sunt masinile lor atata vreme cat celor care chiar conteaza nu le pasa (cei care conteaza sunt cei care si le pot cumpara noi).
      Iar in 90% din cazuri, celor care conteaza le pasa doar daca masina respectiva arata bine, e confortabila si mai ales daca le confera un oarece status sau, mai pe romaneste, daca o sa crape fierea vecinului cand o vedea ca si-au luat ei bemveu, mertan, etc (sa nu ne mintim, ca asta nu e o caracteristica romaneasca).

      00
    12. Cu toate masinile daca esti treapta de viteza potrivita si ai viteza potrivita scoti un consum foarte mic. Cu un renault simbol care l-am avut, daca eram cu a 5-a si aveam 90 la ora, consumul era de 3.5-4 la suta de km. Asa e si cu bmw-ul asta desi eu cand am citit stirea scria de 70km/h.

      00
    13. Pe cei cu bani mai putini nu ii intereseaza consumul ca n-au bani sa cumpere masina iar pe aia cu bani multi nu ii intereseaza consumul ca au bani…
      Concluzia: testul e facut de samsarii de seconduri, ca sa poata vinde masina peste 15 ani la romanian coca (cand o sa coste 5000 EUR – luata bineinteles de la o pensionara care a tinut-o doar in garaj), care romanian coca o sa baleasca la consumul de 4 l/100 km (si o sa-si faca RCA la Euroins crezand ca ii raman bani de la saving-ul de consum – ca altfel circula fara RCA). Bineinteles ca acelasi romanian coca, in momentul in care o sa bage pedala in podea va observa cu stupoare ca aia 4 litri din test sunt de fapt aia 41 litri din titlu. Atunci o va vinde repede la alt coca, dupa ce va umbla la computerul de bord sa nu mai afiseze a doua cifra de la consum…

      00
    14. Si sa nu uit, in legatura cu cifre dintr-astea ametitoare:
      Stii cum se scoate timpul ala de x secunde pana la 100 km la o masina manuala? De obicei masina se pregateste asa: un rezervor aproape gol, un pilot atat de solid incat tu, Zoso, ii faci umbra, echipare minima (fara inutilitati care pot sa o ingreuneze), cu roata de rezerva scoasa, fara aparatori de noroi (se ajunge pana aici ! ), si cu pneuri pre-incalzite si putin tocite. Iar de condus se conduce asa: la schimbarea treptelor ambeiajul se calca doar o fractiune de secunda la intrarea in raport (de scos, se scoate tragand cu putere). Fa asta cu masina proprie si sa vedem cat tine un ambreiaj.
      Asta e motivul pentru care in 90% din cazuri sunt aproape irelevante cifrele specificate de catre producator.
      Aici vorbesc despre masini „civile”, sedanuri si altele, nu despre sportive, si ceea ce spun aici stiu de la un om care cu asta s-a ocupat multi ani. Daca m-a mintit el, mint si eu.

      00
    15. … ma gandeam asa la o masina care SH din 2012 o poti lua cu 25-27k Euro are 218 cai, motor de 2 litri cu impozit mic, 8 viteze, consum corespunzator… e greu sa zici ca orice masina e acolo la nivelul asta de dotari-performanta

      00
    16. Mai bine cei de la BMW gaseau o solutie sa faca manetele de semnalizare mai lungi ca sa se impiedice de ele soferul cand ia de volan stanga sau dreapta si astfel sa semnalizeze si ei in sfarsit,
      Si ar mai fi fost buna o palma extensibila in torpedou si cand parcheaza pe 2-3 locuri de parcare sa iasa si sa-l altoiasca.

      00
    17. @lx: iti recomand sa-ti pui instalatie pentru gaz. scoti un consum mai bun ;-) si ai in continuare cei „220 de cai la pedala oricand vor muschii tai”

      00
    18. Ca sa fim fair, ei au afirmat ca un pilot a condus Buc – CT – Buc, celalalt Buc – AR – Buc. Nu alternativ. Pe langa asta, 53km/h prin tara cu tot cu opriri, adica vreo 57-58 fara opriri, e o medie chiar decenta, mers probabil la litera legii. Eu unul am facut 67km/h in ultimul Buc – Budapesta – Buc cu tinta de 80-90 prin localitati, 120 in afara (foarte putine locuri de atins tinta asta prin Transilvania) si 140 pe autostrada.

      Da, in mod cert s-a mers la consum, dar nu vad nicio exagerare.

      00
    19. @lx
      la pedala teoretic, ca ai apasat-o sa dus pe p**la consumul, sigur consuma la fel ca un logan, daca mergi in spatele loganului la aspiratie sau ceva, si ala merge cu 80 in a 5-a la vale…
      Orice masina are avantaje si … avantaje. Cum spunea si domnul Zoso nu-si ia nimeni seria 5 ca sa se uite la consum, numai masina e cat o garsoniera pt care unii muncesc 25 de ani…
      Ai bani de seria 5 probabil iti permiti mult maimulte si atunci motorina/benzina e irelevanta, nu ai banii iti iei dci/tdi/gpl etc, ai si mia putini bani… abonament la metrorex/ per pedes etc…

      00
    20. o viteza medie vad ca nu a fost publicata, un publicity stunt ok-ish sa atraga putina atentie, in rest…

      00
    21. @lx, e cam nasol sa ti se para asta tare! Eu iti zic ca nu o sa ai niciodata consum de 5,6 l cu 220 de cai la pedala, in conditii normale de exploatare, adica mers 140 km/h pe a2, depasiri cu pedala la fund, coloana dupa o caruta! Asta e un test pentru romanii cei mai puri ca natie, am zece astfel de cunostinte cu masini de la seria 3 2012, a6,a8, cls, s320, 530d, si ghiciti, toti se lauda ca le consuma 6, mereu alimenteaza de 50 lei, merg cu 70 km.h in afara, tot pentru consum! Mai bine un Logan si motorina cat pentru 5 vieti de banii aia!

      00
    22. mai este o parte care ai uitat-o: consum de 4,1 cu o masina de 180 CP. Asta nu e zgarcenie, ci eficienta. O masina care poate fi si rapida, dar si economica are un nivel tehnologic inalt. Asta e ideea de baza a testului.

      Si nu stiu altii ce parere au, dar oricat de multi bani as avea, m-as gandi de doua ori inainte sa-i dau la omv. Asa, de scartar ce sunt…

      00
    23. @lx: „consum 5.6 SAU 220 de cai”
      FTFY

      00
    24. La fel de relevante sunt și certurile cu Fiesta care consumă 8 sau 6 :)

      00
    25. Au publicat viteza medie, 70km/h. Da BMW se lauda la consum, dar nu ca sa se pozitioneze ca cea mai eficienta masina ci doar arata ce tehnologie au, si anume BMW Efficient Dynamics. Ca au condus incet sau repede este alta discutie.

      Si acum, putina istorie: In 2004 producatorii auto germani au facut o promisiune guvernului sa isi reduca la jumatate emisiile. BMW a fost primul brand care a reusit, in 2009. Foarte repede au urmat Mercedes si VW. Acum, in 2013, toti producatorii germani au redus cu cel putin 50% emisiile fata de anul 2004.

      Miticosul a pus punctul pe I ca asta este doar marketing.

      00
    26. Era cumva drumul în pantă?

      00
    27. @lx si mie mi se pare foarte tare sa imi fac o casa cu 3 etaje, 12 dormitoare, bai cu marmura, bucatarie super utilata…. si sa dorm in magazia de lemne. Si din cand in cand poate dau si o mega petrecere in livingul casei si imi cazez prietenii peste noapte in ea. PLM

      00
    28. @vali, te contrazic. Cu ford focus nu poti.

      00
    29. Oamenii sunt preocupați de consum și poluare, nu e rea ideea unui consum cât mai redus. Nu de alta, dar apoi sar alții pe tine cu „marele șef și-a luat tanc, îl doare în fund de mediu”, vine departamentul de CSR peste tine șamd.

      Cât despre cum s-a făcut testul… așa e sistemul. Și datele oficiale din broșuri se obțin în condiții perfecte.

      00
    30. 53 km/ora media, Mihai a sintetizat bine. Daca ar fi condus „sportiv” sunt sigur ca ar fi fost o alta situatie.
      Oricum minciuni pe toate planurile, cauta despre Duster injuraturi legate de consum.

      00
    31. E ok să ai o mașină care consumă puțin, raportat la masă și dimensiuni, dar care să aibă și o rezervă impresionantă de putere când e necesară, așa cum sunt și motoarele turbo! însă autorul articolului scris pt BMW induce în eroare publicul cu cifre care nu se obțin în condiții reale. Ei vor să manipuleze cu acel articol iar cititorii se revoltă pt acest lucru nu pentru altceva. E exact cum ai spune că LED-ul Ikea tine 25 de ani, cand realitatea e cu totul alta.

      00
    32. total irelevant testul.
      cu orice rahat de masina poti merge la consum. daca ai si experienta necesara, nu va fi nicio problema.

      testul e strict marketing.

      00
    33. @miticosul – da, absolut oricine are la dispozitie un drum drept si liber. E simplu: apesi pedala aia mica pana la podea si te asiguri ca volanul nu se invarte, masinile enumerate de tine au tot ce le trebuie sa previna pierderile de aderenta si sa asigure o plecare rapida de fiecare data. Chiar daca timpul oficial e de 3,2s iti garantez ca ajungi acolo in 3,5s, ceea ce e rezonabil, fata de consumul oficial care e de-a dreptul hilar.

      00
    34. Legenda spune, ca acel consum al lu’ 520D, a fost obtinut, fiind tractat de Polo.

      00
    35. Viteza medie a fost de 70km/h. Eu prin nordul tarii cu 2.5xi-ul meu scot consum de 10% pe medie de 64km/h deci performanta respectiva nu e de pe jos.

      00
    36. La un bmw important e cât și ce aspiră, nu cât consumă.

      00
    37. Gandire pe termen lung, coane. Astea de 50.000 – 70.000 sunt masini care sa le pastrezi 5 ani cat sunt in garantie, dupa care sa le vinzi la pret bun (15 – 20.000 euro) unora care se vor bucura de consumul redus si pentru care chiar conteaza acel consum redus. In speranta ca si acestia la randul lor vor cumpara un BMW nou candva.
      Am in familie un Vectra C cumparat de la un neamt. Daca pe neamtul care a dat 24.000 de euro pe masina nu prea l-a interesat de consum, eu care am luat-o cu 8000 dupa 4 ani m-am bucurat sa vad ca pe un drum DE-RO am scos un consum pe CB de 5.8 in conditiile in care am biciuit strasnic 150 de cai pe ditamai vaporul de o tona si jumatate.

      00
    38. consumul ăla îl obţii dacă motorul e subturat adică treapta 6 şi 1500rpm. mergi aşa vre-un an cu ea şi te apuci să schimbi injectoare şi turbine. tot pe minus esti

      00
    39. @costin
      Dacă te interesează ce ”aspiră”, cred că e mai ieftin să mergi la curve.

      00
    40. @costin: cati aspira sa-l aiba, clar. Asta-i vrut sa zici nu?

      00
    41. Si traseul era din Chamonix pana la Barcelona(adica la vale)?

      00
    42. nu stiu daca foresteru ia 18 la 150km/h. Poate pe la 180

      00
    43. Am aproximativ acelasi model, aceeasi motorizare. In Cluj : 7.8 , afara: 5.5 Stil de condus normal, sigur nu lent.

      00
    44. NOU
      #45

      Mulțumim pentru interes! Cert este că testul a generat multe discuții și mule obervații despre relevanța experienței. Încerc să răspund pe larg observațiilor voastre.

      De ce este relevant?
      – Este o demonstrație de tehnologie. Mulți vorbesc despre recuperarea energiei de frânare, start-stop și alte tehnologii. BMW este una din companiile care a investit cel mai mult în aceste tehnologii în ultimii 10 ani și am vrut să arătăm ca aceste tehnologii funcționează. Și aceste tehnologii se regăsesc pe toate modelele, de la BMW Seria 1, la BMW X6. Nu este doar un test despre Seria 5.
      – Este un test despre xDrive – am vrut să arătăm că o tracțiune integrală modernă nu înseamnă un automobil greoi, cu consum mare.
      – Costurile de utilizare contează! Uneori mai mult decât prețul de achiziție al mașinii. Contează pentru că pot genera o rată mai mică la un leasing operațional, contează pentru că sunt multe automobile achiziționate de companii care lucrează cu bugete cât mai stricte. Dacă nimănui nu i-ar păsa de consum la cumărarea unui BMW, atunci toți ar alege poate benzină și motoare mari. De fapt realitatea arată că un procent de aproximativ 90% e diesel, și, în mare parte motoare mai mici. Contrar sterotipurilor, adevărații clienți de BMW sunt companii, în mare parte multinaționale, și au o abordare rațională în ceea ce privește automobilul.
      – Filozofia BMW este că noul automobil premium înseamnă sustenabilitate/dezvoltare durabilă, cu alte cuvinte nu e importantă doar puterea dezvoltată, ci și de cum obții acea putere. Orcine poate să construiască o mașină de 1000 CP, problema e cum și în ce condiții folosești puterea.
      – În final, un consum mai mic va înseamna și impozit mai mic, pentru că un consum mic corespunde unor valori de emisii CO2 mai mici și impozitarea auto în întreaga Europă merge în direcția asta. De așteptat să avem același lucru, cât de curând, în România.

      Ca organizator al proiectului, vin cu câteva lămuriri:
      – Este imposibil să simulezi un condus „normal”. Asta, în primul rând pentru că stilul de condus diferă mult de la șofer, la șofer, la fel cum condițiile de trafic diferă mult de la oră, la oră. Ne-am propus să realizăm o referință minimă în ceea ce privește consumul.
      – Condițiile în care a fost realizat testul cred că sunt foarte interesante. Un maraton de 1550 km prin toată țara cred că devine o demonstrație relevantă în ceea ce privește consumul, mai ales că nu am beneficiat de cele mai bune condiții – predicțiile meteo nu au fost corecte și a plouat mai tot timpul, am avut parte de un camion care a blocat drumul la un moment dat și a generat un ambuteiaj destul de serios. Am prezentant către presă cât mai transparent traseul și condițiile în care a fost realizat. Am avut și elemente pozitive, care au ajutat consumul: weekend-ul are trafic mai lejer, la fel și noaptea (deși noaptea am prins ambuteiajul cel mai mare), calitatea combustibilului, calitatea pneurilor, faptul ca a fost singur în mașina cel care a condus. În final, viteza medie nu este strălucită (70 km/h – din 28 de ore s-au condus efectiv aproximativ 22), dar, raportată la traseu, este una decentă.

      00
    45. Cred ca vorbesti de Foresterul de 2.5 la 150km/h si probabil in treapta a treia. La cel aspirat consumul este cam 10 afara si in oras cam 14, cel putin in cazul meu.

      00
    46. ce-i drept, toti producatorii europeni de automobile au lucrat serios in acest sens… astfel ca au redus consumul fiecare cum minim 40% in ultimii 20 de ani. Tehnologia, frica de a ramane fara petrol si necesitatea de a aduce ceva inovativ pentru a vinde te obliga ca si producator sa oferi clientilor ce ar putea sa-si doresca.
      Toate firmele inclusiv cele mari au inceput sa taie, la capitolul cheltuieli chiar tu povesteai ca nu stiu ce firma mare economiseste vreo 20k de euro anual fiindca nu mai ofera cafea la liber in sediu(daca la nimicul ala de 1 leu paharul s-au gandit sa-l rationalizeze, de ce ar fi rusinos sa se gandeasca la consumul masinii unui CEO).

      00
    47. NOU
      #48

      Facem, dar conduce doar @razvanbb! ;)

      00
    48. NOU
      #50

      BTW, și Porsche a avut cu Panamera anul trecut un proiect cu consum de combustibil!

      00
    49. NOU
      #52

      Acum, dacă Porsche ajunsese pe punctul să cumpere Volkswagen (deși, până la urmă, a ieșit invers), tot respectul, poate să fie cum vrea! De volum, de lux, sport…

      00
    50. Zoso, stii care e diferenta dintre 520 si 520 xDrive? Daca pt. o limuzina cu greutatea ei, caii si 4×4 in plm nu e o performanta consumul ala, atunci sa ma p** pe toti expertii auto

      00
    51. La nemti conteaza consumul de la BMW – multi le iau pe firma cu leasing operational si au rezidual mare (deci rata mica) si foarte avantajos dpdv taxe.
      Si la cat de repede fac ei 100 de mii de kilometri, o sa se vada foarte bine diferenta intre un 520d si Forresterul tau.

      La noi…

      00
    52. Zoso, gasim un Z4. Te bagi? :)

      00
    53. NOU
      #58

      @zoso : s-ar putea ca bmw sa stie ei ceva
      exemplu : am o prietena care lucreaza la mercedes.
      pana prin 2009-2010 cei care veneau sa achizitioneze masini noi se interesau de fix 3 lucruri : 1. daca este ultimul model aparut 2. daca are toate dotarile posibile modelului si 3. ce dimensiuni are masina ( pt garaj, curte , loc de parcare etc )
      de prin 2010 lucrurile au inceput sa se schimbe intrebarile devenind : 1. cat costa o revizie ? 2. cat consuma ? 3. ce motor are ? ( pentru impozit )
      mai mult , daca pana in 2009 – 2010 masinile veneau fara covorase, scrumiere, birchete si alte nimicuri de genul asta, li se vindeau apoi extra la sume colosale
      in ziua de astazi daca modelul costa sa zicem 50 000 lumea vine si spune : iti dau 40 pe ea si mi dai toate optiunile posibile moca altfel nu discut

      probabil daca nenorocirea asta continua in curand se vor negocia preturile ca la piata

      asa ca sa nu crezi ca cei care isi vor achizitiona un septar cu motor de 4,5 nu vor stramba din nas ca vezi domne nu consuma 6,7 ci consuma 6,8 :)

      00
      • @Vlad Tiran din Vitan: e o schimbare de cumpărători, îmbogățiții imobiliari au dispărut și au apărut cei serioși.

    54. @zoso pai testul real l-am facut eu deja :)

      00
    55. 520d… Era inmatriculat in bulgaria? Cand a aparut primul BMW diesel, au fost sinucideri in masa in Germania si femei in tatele goale, protestand.

      00
    56. Forester-ul nu ia 18 la suta la 150km/h. Stiu ce vorbesc pentru ca am unul (2.5 XT 2007). Am mers cu 170km/h pe autostrada si mi-a luat mult mai putin ca in oras unde imi consuma aproximativ 16 la suta (si conduc destul de agresiv). As zice ca 12 la suta mai degraba.

      00
    57. @alex șermet: îți răspund la tot comentariul. am înțeles ce ați făcut. e ok să îți demonstrezi tehnologia nouă. dar, ce le poți explica jurnaliștilor adunați ciopor pe pagina de fb a unui imbecil care răspunde la numele miștodie, este că testul nu contează dacă tu alegi să mergi la consum. că aparent ei, și alții, nu înțeleg diferența dintre consumul in condiții reale și consumul în condițiile reale cu intenția declarată de a scoate un consum bun. e ca la meci. unii se duc pentru spectacol și dacă iese cu bătaie asta e, alții se duc pentru bătaie. sunt convins că oamenii nu își iau bmw sau ford sau vw pentru a scoate un consum cât mai mic. și nici nu sunt piloți și nici nu merg la relanti.

    58. Ce nu înţeleg eu e de ce dacă îţi poţi permite o asemenea maşină, trebui neapărat să ignori consumul? Ce e rău în a mai amortiza din cheltuieli?

      00
    59. NOU
      #66

      LOL. Ce îți mai place pagina mea de facebook…

      00
      • mi-a trimis cineva link. l-am descoperit pe gugoașă, care e superb și are șanse să devină regele jurnaliștilor auto: e mai prost ca tine, mai îngâmfat ca meșter, mai incoerent ca szilvassy. combo câștigător.

        dar pe bune acum, tu chiar ai crezut că eu zic că bmw consumă 41% sau erai pur și simplu intr-un moment de istețime maximă, caracteristic ție?

    60. Cu una sunt de acord – consumul nu e primul motiv pentru care trebuie să îți cumperi un BMW! Dar nu cred că trebuie să mai convingem pe cineva de sportivitate. În plus, sportivitate+comsum+xDrive poate fi o combimație foarte
      sexy. În final, nimeni nu a zis că de acum toți consumă 4,0 cu un 520d xDrive, ba chiar am spus că e cu 0.4 litri sub consumul „de carte”. Performanța lui Claudiu și a Mihaelei e o referință minimă, dar care, cu toată modestia, nu mai poate fi egalată de niciun alt model 4×4 din segment.

      00
    61. am spus din segment. alea nu au nicio legătură cu un Seria 5!

      00
    62. Nope. Passat și A4 sunt cu Seria 3.

      00
    63. jetta e golf sedan! culmea, pe hârtie e din segmentul octavia si a3 sedan! sunt pe aceeași platformă, dacă poți să crezi.

      00
    64. Cluj – Budapesta – Brno, 400km pe drumuri nationale(Romania, Ungaria), 340km pe autostrada(Ungaria, Slovacia, Cehia). Mercedes C class, motor 2200cm3, consum mediu 4.2l/100km si nu dormit pe drum si mers la consum.
      La intoarcere la fel. Si nu sambata si duminica.
      Deci ce e asa deosebit?

      00
    65. Cum dracu toată lumea îți trimite ție link. Acum 2 ani îmi spuneai că PR-ii fac coadă la tine în curte să spună câte ceva. Te încurci în minciuni… Linkul nu merge Gogule, dacă mă ai la block

      00
      • @emi_ba: de ce să fii retardat și să susții o tâmpenie? serios acum, ce te costă să fii un pic mai puțin prost și să crezi că da, mi-a trimis cineva link către căcatul scris de tine? de ce e atât de imposibil?

    66. Spun de la inceput ca sint demult fascinat de BMW si de 10 ani conduc doar BMW cu motorul diesel cel mai mare. Cu ultima masina, cumparata noua in 2008, am un sfert de milion de km si am topit 30K euro pe motorina. Stiu ce vorbesc, nu sint nici ipocrit.

      Vreau doar sa pun problema consumului si din alt punct de vedere. La o masina care costa peste 60K euro, consumul redus nu inseamna doar un avantaj la impozit sau un argument pentru scartari sau cei care cumpara masina SH. Inseamna un lux pe care il platesti. Si anume luxul de a avea o raza mare de actiune cu un singur plin, fara sa trebuiasca sa iti bati capul (prea des) unde si cind o sa alimentezi data urmatoare.

      00
    67. super tare titlu 4l litri , bravo !

      00
    68. Nu va mai certati! oricum BMW-ul e masina de cocalari oricat ar consuma

      00
    69. No bine,

      Și eu, pe 1 ianuarie, seara, eram la drum. Pe carosabil înghețat, cu Smart ForTwo 600 cmc, tracțiune spate, nu e prea sexy.

      Dar, după trei ore în care am mers 120 de kilometri, consumul total a fost de trei litri. Adică, aveam în jur de 35 – 40 de Km/h (eram singur pe drum, mă durea la banană) și motorul mergea mai de grabă precum în ralanti, nu la drum întins.

      Dar n-aș zice că, în mod uzual, mașinuța consumă 2,7 litri la sută, Mai de grabă dublu.

      00
    70. Gogule, tu MEREU știi ce este pe wallul meu. Las-o în plm că o sugi aiurea (e a treia oară când te prind)

      00
      • @emi_ba: retardel, avem 100 și ceva de prieteni comuni pe fb. + tu ești călare pe ce scriu eu, eu nu, că tu nu scrii, tu copiezi comunicate de presă și pui pluginuri anti-copiere.

    71. Raport de pe front:
      – 520d xdrive, 2000km, activat eco-pro, ac pornit, tg.frumos-iasi, trafic de noapte (aproape inexistent), mers legal (50 sau 60 in localitate, 100 in afara) resetat computerul de bord la iesire din tg. frumos, valoarea la intrare in iasi 5.3L, cred ca dupa inca ceva kilometri o repetare cu ac-ul pornit poate scoate sub 5L
      – in utilizare normala 10-11 in Iasi, 8 in afara

      00
    72. „700 km au fost parcurşi pe autostradă şi peste 800 de km pe drumuri naţionale” Haha, deci aproape jumătate din drum pe autostradă și iese media sub 60 KM/h ? Păi au mers cu 90 pe autostradă, și cu 40 în rest. Adică au stat la aspirație, reflexe brici de pilot de raliu care poate anticipa și rezolva orice situație de trafic.

      Majoritatea șoferilor nu știu să folosească frâna de motor, despre ce vorbim ? Dacă mergi periculos, la aspirație în spatele tirurilor, ocolit obstacole în loc să frânezi etc. în zile alese când traseele sunt libere, vei scoate consum bun și cu „Bucegiul”.

      00
    73. Eu merg cu 5.4 L/100km cu un Megane 2 din 2005 pe benzina, 1.6L. Evident ca gol, doua persoane de 60kg, pneurile la presiune exacta, tabla spalata si ceruita, fara AC. Asta cand vreau sa vad ca se poate. Viteza medie cam la 60km/h, doar sosea, fara autostrada. Mers la consum, fara accelerari fortate, fara depasiri ce necesita 4500 rot/min, nu mai mult de 120km/h, 55-60 in localitate, fara franari la intrarea in localitate, ci doar pierdere de viteza din decuplarea cutiei. Mersul normal inseamna ceva mai multa viteza si depasiri, cam 68km/h medie si consum de 6.2-6.5l/100km. Am facut Bucuresti-Viena-Villach-Salzburg si retur (3300km) cu fix 6.5l/100km, mergand regulamentar cu 135km/h pe autostrazi. Totul e sa mergi calm, stiind ca orice minut suplimentar cauzat de o conduita preventiva, pentru a ajunge sanatos la destinatie, merita petrecut.

      00
    74. Sau cum ar fi zis cica Arhimede: dati-mi un BMW 120D efficient dynamics si va scot 3.3l/100km.

      00

    Adaugă un comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
    2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
    3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
    4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

    Susținere

    Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.