Blog: de ce primiți mailuri de la SeoMonitor, SilkWeb sau Zoom-Biz?

Dacă sunteți blogger și aveți o formă de contact pe blog, ați primit probabil un mail de la una din agențiile de mai sus, sau de la altele. Oamenii de mai sus se ocupă de SEO, respectiv de urcarea site-urilor clienților lor mai sus în căutările de pe Google. Modelul lor de business este adesea cea mai proastă abordare a tehnicii numite SEO: cumpărarea de linkuri.

seo

“seo” via shutterstock

 

De ce vor să cumpere linkuri mascate în articole?

Acum 15 ani, pe vremea când existau foarte puține site-uri, Larry Page de la Google a venit cu ideea de a sorta rezultatele căutărilor Google după numărul de linkuri pe care un site îl are către el. Mai multe linkuri către un site însemna că site-ul este valoros.

Odată ce specialiștii în internet au prins ideea asta, au început sa încerce să o exploateze în moduri cât mai oribile și mai creative.

Cum zicea colega Bloodie, ei nu vor să publice articole, ei vor să creeze linkuri către site-urile lor. Articolul e adesea la fel de inutil ca și ei, de aceea prețurile sunt hilare.

 

De ce sunt prețurile atât de mici?

Răspunsul e relativ complicat. SEO are mai multe componente, nu doar crearea de linkuri către un site. Presupune lucrul la site: usability, optimizarea codului, optimizarea încărcării, conținut de calitate, adică muncă grea și plătită pe măsură.

Iar clientul nu vrea sau nu are bani de așa ceva. Îi spui unui client că ora de usability e 50€ și te scuipă.

Așa că hoitarii ăștia le propun varianta simplă: hai să mergem la risc și să creăm linkuri către site, mascate în articole.

De ce e un risc? Pentru că, dacă exagerează cu cumpăratul de linkuri, Google se prinde și penalizează pe toată lumea. Mai puțin pe hoitari, care și-au luat banii și își văd de drum.

 

Orkestra? SeoMonitor? SilkWeb? Zoom-Biz?

Sunt niște amuzanți care n-au idee pe ce lume sunt. I-aș ocoli tocmai de asta, pentru că sunt proști, iar proștii sunt păguboși.

Ca să vă faceți idee, SeoMonitor tocmai a încheia o nouă campanie orkestra, cu premii de 50.000 lei. Destul de mult pentru niște linkuri. Dat fiind că au fost 106 câștigători, rezultă ~400 lei per link.

De ce trimit acum mailuri unor oameni care nu participă la asemenea mizerii de campanii? Probabil pentru că au realizat că linkurile pe site-uri fără cititori nu valorează prea mult. Și că, dacă la ăia cu page rank 0 a mers cu 15 lei, va merge și la ăia care au bloguri decente.

20150218175541759 20150218180404533 2015021818133887

Uimitor, Blogal Initiative nu sunt atât de retardați ca ăștia. Ei fac aceeași cumpărare de linkuri împachetată într-un eveniment. Deci ceva despre care să scrii și să pui link. S-a lansat aplicați mobilă a AgerPres. A fătat Joiana.

 

Cum cumperi linkuri în mod inteligent

Dacă ești un hoitar cu pretenții de specialist SEO, care vrea să cumpere linkuri și e destul de prost să creadă că 15 lei e un preț bun pe un articol publicat pe un blog, cască ochii aici.

Cea mai bună metodă de a cumpăra linkuri este identificarea blogurilor care rank-ează sus pentru cuvintele cheie care te interesează și cumpărarea unui link fix în acel articol, putând oferi astfel și un preț decent. Cumperi 3 linkuri acolo și ești deja bos.

 

Cum vinzi linkuri în mod inteligent

Nu e o practică pe care s-o recomand, dar am făcut-o și eu la vremea mea, pentru că de ce nu. Dar n-am făcut-o așa stupid.

Dacă ești un blogger care nu vrea să se vândă pe 15 lei, fii atent un pic, că sunt mai mulți pași de urmat:

  1. Nu vinde niciodată linkuri cu 15 lei. NICIODATĂ! Pentru că, dacă ți-ai stabilit prețul ăsta atât de mic, va fi foarte greu să scapi de el.
  2. Muncește la blog atât de mult încât să ai un public decent, un trafic la fel, o poziție bună în Google. E greu, dar merită.
  3. Muncește astfel încât atunci când ceri 50 sau 100€ per link, hoitarul să nu clipească, ci să ducă instant mâna la portofel pentru a plăti ocazia extraordinară de a avea un link la tine pe blog.

Orice e sub suma asta nu merită deranjul, oricât de falit ați fi, deoarece curva care o suge pe 50 lei nu va strânge niciodată bani destui să se spele și să se îmbrace în așa fel încât să o sugă pe 500 lei.

 

Final

Nu e ușor să ajungi la punctul 3 de mai sus. E nevoie de talent și perseverență. Dar asta face diferența dintre campioni și victime ale hoitarilor.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

59 comentarii

  1. Puțin off-topic: Se mai practică și comentarii pe bloguri cu dofollow la comentarii fără aprobare. Vreo opinie în legătură cu metoda asta? Aduce sau nu vreun beneficiu? …binenteles lăsând la o parte posibilitatea ca Google să te penalizeze.

    00
  2. Mai face lumea SEO zilele ăstea? nu înțeleg de ce ai investi bani ca și firma în asa ceva. Aparent uni oamenii rămân blocații în trecut și se mira de ce nu merge treaba.

    00
  3. Ce ai azi, mai Vali? Faci ce faci si ne trimiti la munca.
    Esti descurajant. Vino cu d’alea: cum sa faci bani de acasa, cum sa fvti fara sa platesti, cum sa castigi salariu in timp ce dormi… Fii si tu mai pozitivist! :D

    00
  4. Te intreb la modul cel mai serios: lucrez la un proiect de content, pe o nisa extrem de tehnica (articole medicale). Cum ai creste un astfel de proiect?

    00
  5. Toate cele trei capturi de ecran cu emailuri nu conțin diacritice.

    Te-ai aștepta la un pic de profesionalism din partea lor, mai ales că trimiți mesajul în bloc la o grămadă de oameni.

    Durează cinci minute să-ți adaugi automat diacriticele pe diacritice.com.

    Dar pe de altă parte este normal din partea celor cu SEO, ei încă mai cred că scrisul fără diacritice este o optimizare SEO.

    00
  6. Soluția ca să nu-ți mai trimită ăștia mail-uri e să nu fii blogger. La mine a mers.

    00
  7. NOU
    #13

    Daca ai veni la cursul social media organizat de mine ai invata si tu ceva. Altfel nu faci decat sa improsti cu mizerie oameni care chiar fac ceva in online. Ai un comportament fix de om care nu mai are loc in aceasta industrie. Inchide-ti sandramaua si apuca-te de altceva daca numai mizerii esti in stare sa scrii.

    00
  8. multumesc de informatii. concis si util

    00
  9. Partial on topic: cum ai reusit sa ai al 8-lea rezultat pentru cautarea „cum îmi dau seama dacă sa culcat cineva cu mine” (https://imgur.com/TBNspgQ.png)

    00
    • cu ajutorul a trei factori: 369 shares, 100 comentarii și pentru că acea căutare are multe cuvinte scurte. e mai degrabă o scăpare a sistemului google.

    • alunelu, sa te uiti din cand in cand in rubrica din dreapta, intitulata „Ce mai citesc altii” :D

      Exemplu live: „poze cu fete trage”

      00
  10. Am auzit la cineva care a lucrat cu o firma din asta de seo ca respectivi aveau peste 1000 de siteuri pe wordpress si puneau acolo linkuri, sa ai 1000 de astfel de siteuri e un pic de munca

    00
    • costa 5-10$ bucata la pakistanezi daca cumperi la bucata, daca cumperi bulk, presupun ca scade la 1-2-3$. Din 2-3 clienti si-au scos banii

      00
  11. Mailul ala cu dli pare dubios.

    00
  12. NOU
    #30

    Nu ai mai scris tu pe blog despre un mail primit de la ala cu penalizarea? Caut si nu gasesc.

    00
  13. Nici macar gratuit nu vor sa posteze la mine pe site :(

    00
  14. Eu mă întreb dacă celor care se dedau la astfel de practici nu le apar în coșmar cuvinte ca „manual action”, „notice of detected unnatural links to http://”

    Ce-i bine de știut însă, e că uneori mai există viață după penalizare. Nu e ușor, e mult de muncă, dar ai o șansă să-ți speli păcatele în fața Google. :)

    00
  15. Săracul Sorin, nici acum nu a renunțat? Eu i-am pus filtru în Gmail că mă plictisise, după ce îi explicasem de 2 ori că nu e treaba mea să fac curățenie după el.

    00
  16. Mai e bune linkurile la ceva?

    00
  17. Rar comentez dar postul asta merită : Jos pălăria !

    00
  18. Atat: „Orice e sub suma asta nu merită deranjul, oricât de falit ați fi, deoarece curva care o suge pe 50 lei nu va strânge niciodată bani destui să se spele și să se îmbrace în așa fel încât să o sugă pe 500 lei.” Multi ar trebui sa se ghideze dupa vorbele astea!

    00
  19. Toata lumea munceste….

    00
  20. Foarte adevarat dar nu as arunca cu pietre doar in ei. Clientii cer asa ceva, ei doar alimenteaza un lucru gresit.

    La fel, clientii nu sunt dispusi sa plateasca cateva mii de euro pentru un audit serios (ce spuneai tu)… cumva ne invartim intr-un cerc vicios si vad oportunitatea aparitiei unei agentii care sa rupa acest cerc, in care SEO este parte din dezvoltarea website-ului si proiectarea lui, nu doar ceva ce se intampla dupa lansarea website-ului.

    Bafta,

    Marius

    00
  21. o curiozitate.
    sa zicem ca dli e de buna credinta si e penalizat de gugal pe nedrept.
    fiindca tu nu stergi linkurile alea, o sa fie penalizat in continuare.
    metoda asta nu e un model de urmat cand vrei sa iti ingropi competitorii de exemplu ? respectiv negativ seo ca model de afacere ? pentru ca practic omul ala nu are ce face.
    sau gugal se prinde e treaba, si ti-o trage si tie ?

    00
    • te duci in webmasters tools și dai diasvow links. numai că google se uită si se intreabă, în cazul dli: prostule, nu cumva tu ai pus linkurile alea acolo de bună voie și acum plângi ca proasta?

      negative seo e când pui linkuri pe warez, pe pornache sau pe 300 siteuri aflate pe același ip. nu când lași comentarii pe bloguri.

    • multam, am inteles.

      00
  22. Nu doar la noi se face asa. Mai primesc si eu din cand in cand oferte de 20-30 de dolari de la siteuri din afara.

    00
  23. Lupii ăștia tineri l-ar face să roseacă până și pe dl T. Mateescu

    00
  24. delicios de adevarat :) mai naspa e ca multa lume nu intelege de ce procesul e gresit

    00
  25. SEO include si usability? De cand?

    Imi placea sa fac SEO pe vremea altavistei, dar de cand a aparut Google si firme „specializate” pe asa ceva, nu mai are niciun farmec. Parerea mea e ca SEO, asa cum e inteles de marea masa, e o prostie. Rezumati-va la Google Webmaster Guidelines si e suficient.

    00
  26. Le raspunzi odata, le spui pretul si nu te mai deranjeaza.

    00
  27. Frumos, cautam de mult un articol ca acesta. Felicitari pentru munca depusa, mie mi-a placut cel mai mult partea in care ai explicat cum sa cumperi dar si sa vinzi link-urile. Succes si cu alte articole care ajuta bloggari sa evolueze in blogosfera.

    00
  28. adevarul e ca google e putin pervers, o tot dau ei cu „content-ul” dar 90% se bazeaza pe backlinks si popularitate.
    dupa ce pierzi mult timp sa imbunatatesti content-ul si sa optimizezi site-ul iti dai seama ca „vecinu” care a ales the dark path e inaintea ta

    00
  29. Vine Robert de dimineata la birou si zice nu ai vazut ba ca scrie zoso de noi sa o lasam mai moale. Aiurea mai tare trag :))

    00
  30. Dupa cum spunea si Luminita Balaban :) oamenii astia chiar fac ceva in online, este adevarat, fac bani si dintre toti Seomonitor sunt cei mai castigati

    00
  31. Nu pot sa vorbesc in numele tuturor agentiilor din titlu, insa am lucrat la Zoom-Biz, ca programator, ce-i drept, si pot sa va spun ca au mari lacune in ceea ce priveste tehnica SEO. Pe langa faptul ca folosesc metode rudimentare si arhaice, rezultatele lor sunt foarte modeste, in conditiile in care cer bani multi pe o campanie SEO. Sa nu intelegem ca daca platesc putin pentru postarea unui articol pe un blog, sau daca platesc putin pe scrierea unui articol (6 lei), preturile cerute pe o campanie sunt la fel de mici. Nu, sunt mari, in conditiile in care inafara de o optimizare on-site facuta prost, si de postarea de linkuri pe bloguri cu autoritate mica … nu faceau mai nimic. Termeni precum social signals, social bookmarking, co-citation, co-occurrence, internal linkbuilding, s.a.m.d. … ati inteles ideea … nu existau in vocabularul lor.
    Din pacate, este situatia pentru aproximativ 95% din agentiile SEO din Romania. Asa ca aveti foarte mare grija cu cine faceti SEO, daca optati pentru o astfel de abordare. Sper sa fie util acest comentariu celor care or sa citeasca pe viitor.

    00
  32. Eu lucrez la Zoom-Biz acum si pot spune ca sunt satul pana peste cap de tot ce se intampla aici. Vanzatorii nu isi primesc banii cu lunile si la programatori ne cer sa facem siteuri pe banda, ca la fabrica. De SEO nici vorba, nu au oameni si SEO face directorul de vanzari.

    00
  33. Bai Eduard, tu vorbesti de seo si profesionalism?
    Cat lucrai la zoombiz ai lasat siteul lastechno.com cu noindex aproape 9 luni, iti faceai proiecte cu Risitariu pe sub mana ( 5travel.ro si hufmed.ro) si cand ai plecat ai sters toate siteurile de pe server.
    Mai stii cand luai bani pe seo de la clienti si veneau la zoombiz sa isi ceara banii? seoistule

    00
  34. In trecut am colaborat cu Silkweb.
    Serviciul Seo este unul extraordinar de bun, Silkweb se detaseaza de departe fata de ceilalti, cu metoda revolutionara de seo si development pe care in timp au ajuns sa o stapaneasca fantastic de bine – metoda copy paste.
    Se scrie un articol care contine o descriere pe care seo-istul o regaseste in site-ul tau. Adica se copiaza niste continut si se posteaza in cadrul unui articol ce va avea un link catre site-ul tau.
    Este recomandat sa nu citesti articolele lor prin care iti fac seo ,deoarece vei avea tendinta de a le da mail, rugandu-i sa corecteze greselile gramaticale din cadrul articolelor.
    Insa in acest caz nu sunt probleme, sunt receptivi, daca insisti cu mailuri si telefoane, in cateva zile vor corecta erorile.
    Acest aspect este oricum unul optional, articolele lor nu prea sunt citite de nimeni, asadar nu iti este afectata cu nimic imaginea.
    Fascinant este faptul ca – daca ai un magazin online facut de ei, si sa presupunem ca tu vinzi piese auto, este foarte posibil sa fii sunat de catre un client nervos, care nu intelege de ce nu a primit inca setul de cearceafuri de pat pe care le-a comandat el pe site in urma cu 3 saptamani.
    Si devii brusc nervos si tu, cum naiba sa comande asta un set de cearceafuri de pat cand tu vinzi de exemplu – piese auto ?
    Si abia dupa ce ai inspiratia sa il intrebi de pe ce site a comandat, apoi intri pe site-ul respectiv, vezi ca este realizat de silkweb, faci repede o comanda ca sa vezi ce date primesti pe mail in momentul comenzii, si ai o surpriza placuta, in mailul comenzii regasesti template-ul tau de finalizare comanda, cu datele tale ( denumire firma, nr telefon, cui, adresa, etc )
    Probabil si aceasta este tot un serviciu seo oferit ca bonus de catre ei pentru vechii clienti, tot prin metoda copy paste.
    Dar si in acest caz – sunt receptivi, odata ce le spui de problema respectiva, in maxim o saptamana, problema este remediata.
    Intre timp te mai suna cate un client care a comandat un set de fete de perne, perdele, si nu poti decat sa apreciezi posibilitatea de a face un studiu de piata – ce alte produse se mai vand in online.
    Si nu ai decat sa te bucuri ca te-ai alaturat unei comunitati de profesionisti, un loc unde toti clientii lor au in comun baze de date cu date cu tot, secvente de cod copy paste, template-uri, fisiere upload csv, fisiere media, clienti, comenzi cu aceleasi date, etc. Totul in comun, transparent, precum intr-o comunitate fericita, de oameni egali si uniti.
    Relatia cu ei este una frumoasa, sunt printre altele si reselleri pentru hostingul site-urilor facute de ei,
    De regula – in primul an nu platesti gazduirea site-ului, apoi iti factureaza anual un pret decent.
    Insa dupa vreo 2 ani in care ai platit un pret ok, fara nici un fel de notificare, iti este facturata o suma de 5-6 ori mai mare fata de cea solicitata in trecut si esti rugat sa o platesti cat mai curand, altfel contul iti va fi suspendat.
    Sunt foarte intelegatori, daca le explici situatia, te ameninta cu suspendarea contului, apoi chiar iti suspenda contul dupa cateva zile.
    Recomand Silkweb in primul rand pentru serviciile romanesti de calitate pe care le aduc pe piata, precum si pentru respectul si profesionalismul in relatia cu clientii lor.

    00
  35. Nu recomand nimănui sa colaboreze cu Zoom Biz! Este o firma neserioasa care nu își respecta termenele de execuție, tratează clienții cu o totala lipsa de respect, sunt neprofesioniști, iar după ce plătești te trezești ca nu îți mai Răspunde nimeni la telefon când vine vorba de finalizarea proiectului.

    00
  36. Zoom-Biz, asa zisa mare firma de SEO si web design, desi sustine ca e capabila, mai are un singur angajat si anume directorul general al firmei. Echipa de SEO nu mai exista, echipa de programare nu mai exista, deci tot ce presupunea o colaborare cu asa zisa firma de promovare Zoom-Biz.RO poate fi considerata o risipa de bani. Isi mentin pozele pe site cu fosti angajati sa dea impresia ca au mentinut echipa, cand de fapt firma e plina de datorii. Daca aveti posibilitatea, transmiteti mai departe sa nu mai fie pacaliti si alti oameni.

    00
  37. Din pacate inca se mai practica astfel de manevre si combinatii, iar cei naivi inca cad in plasa lor. Putini sunt aceia care se adapteaza noilor politici si tendinte in materie de SEO. Multi au ramas setati pe metodele invechite, incercand sa manipuleze motoarele de cautare. Majoritatea vor rezultate rapide, cu investitie minima ca bani si efort. Insa acum nu se mai pune accent pe cantitate, ci mai degraba pe calitate, pe imbunatatirea navigarii, a experientei utilizatorului, viteza de incarcare a paginilor, folosirea eficienta de meta tag-uri, calitatea continutului si arhitectura site-ului etc. Chiar daca este un articol vechi, ai punctat exact ceea ce trebuie, iar asta ii va deranja pe multi „experti”!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.