Autostrăzi: tuneluri pe sub localități?

Viitoarea autostradă Braşov-Comarnic nu va mai trece prin centrul staţiunii Buşteni, recent renovată, porţiunea respectivă de drum urmând să fie înlocuită cu un tunel. Traseul autostrăzii va fi modificat în zona staţiunilor Sinaia, Buşteni şi Predeal. Ca să nu fie afectată infrastructura staţiunilor, noua conducere a CNADNR doreşte construirea unui tunel de 10 kilometri, ce va fi împărţit în trei porţiuni: una la Sinaia, una la Buşteni şi alta la Predeal. (sursa)

WTF NOW? Vor fi tuneluri pe sub localități? Și cu ieșiri în fiecare localitate pe lângă care trece? Mda. Devine din ce în ce mai evident că șansele de a se construi ceva sunt din ce în ce mai slabe. Cum naiba să faci ieșire la fiecare localitate? Ca să ce? Cei 14 locuitori care au mașină în Bușteni vor ieși în fiecare zi pe autostradă?

Haideți să vedem cum e în alte părți. Gen zona Hanovra. Cu roșu am însemnat localitățile, cu galben și mov sunt autostrăzile. Uitați-vă la ce distanța e autostrada de fiecare sat și oraș și câte dintre ele au ieșire la botul calului. Uneori sunt 3-4 kilometri până la singura intrare pe autostradă, alteori sunt 7-8 kilometri. Numai la noi vor specialiștii din ziare și de la Ministerul Transporturilor să aibă intrare din casă direct pe autostradă.

autostrada-hanovra-1 autostrada-hanovra-2 autostrada-hanovra-3

Și știți de ce se fac intrările la distanță? Ca înghesuiala care se va forma din cauza lipsei de bulevarde largi care să preia traficul să se formeze pe bretea, nu pe autostradă. Simplu ca plăcinta.

Eu tot sper să fie o încercare de a-l trolla pe Oprescu cu autostrada lui suspendată.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. Autostrazi cu tuneluri pe sub localitati ?
    In Romania ?
    Probabil ca panglica se va taia concomitent cu prima teleportare.

    00
  2. Din cate stiu eu, valea Prahovei are un profil ingust, iar exproprierile sunt costisitoare. In plus nu poti renunta nici la calea ferata, nici la soseaua nationala, nici la raul Prahova care pe anumite sectoare prezinta risc de cota de viitura, ceea ce necesita echipari anti-viitura care ocupa spatiu fizic. Daca e uiti in Muntenegru, Italia, Grecia sau Elvetia, in zonele montane (locuite sau nu) solutia tunelarii este des intalnita. Treaba cu iesirile nu o comentez, dar uita-te si la A3 – nu sunt asa multe pentru ca in final cand proiectezi iesirile si vezi de cat teren mai ai nevoie pentru bucle si poduri, se raresc ele singurele cand incepe executia.

    00
  3. #Doru Panaitescu „…nici la raul Prahova ”
    care rau mai? ca nu… mai e. ca e tot trecut prin tevi ( https://www.economica.net/fonduri-europene-de-63-de-milioane-de-lei-pentru-microhidrocentrale-pe-raurile-prahova-si-doftana_46149.html ) si normal cu tot cu studii de impact asupra faunei de genul ‘era iarna, nu vedeam nimic asa ca am estimat din burta’.

    00
  4. Mda, foarte frumoase imaginile, din pacate cine-a auzit de Valea Prahovei intelege ca e o VALE pe unde se poate construi, si in acea VALE sunt si localitatile.

    00
  5. @Gollum – suntem in 2013 nu in 1900, nu e obligatoriu sa construiesti chiar in mijlocul vaii, poti urca putin pe munte, nu moare nimeni, Tehnologia exista.

    00
  6. Din pacate, in ritmul de constructie din Romania, cand va fi terminat, eu nu voi mai fi lucid, pentru a lasa un comentariu relevant, pe blogul tau. :(

    00
  7. poate nu stiti, in Galati se cere din 1989 pod peste Dunare, fiecare candidat a promis podul si tot nu-l avem … primarul actual ne promite subtraversare (tunel pe sub Dunare) :D

    00
  8. @Jordan m-ai contrazis numai de dragu de-a ma contrazice? Sau doar mie mi se pare clar ca e mai usor (si mai ieftin) de a construi PRIN VALE decat PESTE MUNTI ? Ar mai fi varianta PRIN MUNTI care-i identica cu PE SUB orase.

    00
  9. Vali, noi avem un tampit de primar care viseaza sa puna calea ferata la ‘subsol’. Intr-un oras in care nici cladiri peste 10 etaje nu se fac (nici sapaturi prea mari nu s-au practicat), ca-i solu’ cu cantec. Asa ca nu ma mai mira ce viseaza baietii astia isteti

  10. Vreau sa apuc ziua in care in Romania va exista autostrada subterana, noi nu suntem in stare sa peticim un DN cum trebuie, cine a circulat recent pe soseaua ce leaga Braila de Focsani stie despre ce vorbesc, dar vorbim de lucruri imposibile.

    00
  11. Eu astept altceva, inevitabila muie de la Dacia dupa declaratiile inteleptului Sova, si toata discutia asta trista despre mult prea utila autostrada Comarnic.

    Pentru ca A1 ne sta in gat

    00
  12. dincolo de trafic si fluidizarea lui, iesirile/intrarile pentru autostrada si autostrada in sine se fac mai departe de orase si din motive de zgomot si noxe. Acum poate par mofturi, dar cand nu te auzi in casa din cauza traficului, nu o sa mai poti muta autostrada.
    Comparativ, tocmai ce am citit de un cartier micut dar in crestere din Frankfurt – Harheim il cheama, caruia vrea statul sa ii faca legatura la autostrada si locuitorii au spus „nu, lasati, ca nu ne trebuie”. Nu ai cu cine, cum ar veni! :))

    00
  13. @goya, a dat un raspuns de nota 20! Macar sa iasa lumea strada cand va fi motorina 7 lei sau mai mult, pentru asa numita autostrada montana! E suficient sa te uiti pe plan si pe balbaieli, sa vezi ca asa ceva nu va exista niciodata, poate cand va veni guvernul ala strain.. E imposibil ca in atatia ani sa nu exista pod peste dunare la Galati, intr-o tara europeana, trebuiau sa mai astepta cu revolutia sa se faca si podul ala! Totusi oricat ai ocoli daca ai drum prin partea aia a tarii, doar pe la Galati sau Braila o poti lua. Intr-o seara pe la 11 noaptea, am dat 55 lei sa trec Dunarea, strigator la cer. Ca o comparatie, am fost in Franta in vizita, zona Le Havre, acolo exista un pod exceptional peste Sena, il puteti cauta pe google, iar taxa de trecere era 4,90euro, exact cat e bacul ziua la Galati

    00
  14. Am auzit prima oară de „autostrada” Comarnic-Brașov în toamna lui 2000, vorbe de clacă, pe bancă, în gara Bușteni.
    În ce an suntem? Mai e puțin și trecem în 2014.
    Nici în 2028 nu se va termina, nici „bucățica” asta, nici restul până la Sibiu șamd.
    Constanța Viena, pe highway continuu, este doar un vis frumos, pe care mulți din cititorii lui Vali mă îndoiesc că îl vor mai vedea realizat…

    00
  15. Si cu Catedrala Manturii Neamului cum ramane ? :)

    00
  16. Poate vor fi bulevarde subterane nu autostrazi. Sau ulite ceva :)

    00
  17. Să fim seriosi, noi aici batem câmpii pe o pistă falsă. Nimeni n-o să facă autostradă cu tunele de zeci de km în România zilelor noastre. Subiectul are cu totul altă menire:
    1. justifică de ce nu se continuă lucrările (ne)începute, conform rutelor demult anunţate, acceptate, finanţate de UE ş.a.m.d.
    2. Pentru „susţinerea” noii idei va fi nevoie de n-spe studii de fezabilitate, de impact, de aia măsii.

    Pe scurt ideea este aşa: este de o mie de ori mai „rentabil” pentru conturile personale ale puliticienilor rromani din guvern să facă studii şi proiecte decât să facă fie şi o bucăţică de autostradă. Să reformulez: când deturnezi miliarde şi cineva te întreabă ce-ai făcut cu ele, este de o mie de ori mai uşor să prezinţi o tonă de hârtie decât nişte km reali de autostradă.

    Ăştia au mai fost câteva mandate la guvernare şi exact asta au făcut. Dacă lumea din nou pune botul la toate vrăjelile debitate, ţara asta nu mai are nici o şansă. De fapt… a pus deja botul. 70%.

    00
  18. nu va mai infoiati atata cu tunekurile voastre … stati sa vedem in cati ani or sa termine ei tunelurile din drumul taberei si abia apoi o sa mai putem vorbi de ele … faza cu panglica la prima teleportare de la #1 e plauzibila.

    00
  19. Vali, sunt prevazute 3 noduri: unul la Sinaia Sud, cam pe unde trece actualul DN1 peste calea ferata. altul la Poiana Tapului si inca unul in dreptul intersectiei DN1 cu DN73, la sud de Predeal.

    Tuneluri nu sunt pe sub oras ci in lateralul acestora: la Sinaia si la Busteni in versantul stang al vaii, iar la Predeal tunelul e in curba si cu panta descendenta, plecand cam din spatele liceului din localitate spre stanga si coborand prin munte (vreo 3,7km) pana in valea unde coboara si serpentinele de la Paraul Rece.

    Mai exista in planuri si un tunel care chiar trecea pe sub Comarnic – din DN1 urma sa intre autostrada in dreapta, pe sub Comarnic si sa iasa undeva deasupra spre Posada. Banuiesc insa ca la acest tunel renunta si vom vedea santier in vale, pe langa calea ferata.

    Nu zic ca e cea mai buna solutie, dar eu o consider ok pentru situatia data. Si chiar sper sa o vad si construita, desi…

    00
  20. Daca ar fi dupa mine, cea mai buna trecere peste munti ar fi pe Valea Oltului, pentru ca e mai scurt si pentru ca nu concentrezi traficul la nordul Bucurestiului. Nu inteleg de ce Valea Prahovei are prioritate. Autostrazile nu se fac pentru turism in primul rand, ci pentru carat marfa/ tranzitat repede prin tara.

    00
  21. NOU
    #22

    @Mihai ce e mai scurt ? care traseu ? spre Sibiu sau spre Moldova ?

    Moldova si Transilvania de EST nu merita o trecere a Carpatilor decenta?

    Brasov-Tg Mures-si chiar continuarea spre Bacau nu merita ?
    Daca faci calculul Bucuresti Cluj, distanta e perfect egala dif cativa km.

    VP e blocata odata la 5 zile si nu permite trecerea Tirurilor de peste 3.5 tone.
    VO are trafic mult(masini mici,TIR) dar se circula fluent.

    Apoi diferenta de altitudine e similara.

    VO se va face cu bani europeni .. noi discutam aici de un ParteneriatPublicPrivat.

    00
  22. Partea proasta e ca autostrazile acestea vor fi construite din accizele care se vor adauga la carburanti. Nu inteleg ideea inteligenta a guvernului de a scumpi carburantii (scumpire la pompa care va scumpi tot in transporturi ceea ce duce la o scumpire a alimentelor, etc) pentru a construii autostrazi cand ei au folosit doar 30% din fondurile europene pentru constructia de autostrazi.

    Banuiesc ca din fondurile europene nu se poate fura atat de mult? sau?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.