Vodafone face un pic de social media

Acum ceva vreme, Vodafone a făcut un pas mic, dar important, în sensul rezolvării multor dintre problemele pe care le are pe online. A pus un om să îşi creeze conturi pe cele două forumuri mari din România, computergames şi softpedia, şi le-a asumat, şi a început să răspundă problemelor utilizatorilor.

De ce e o mişcare bună? Pentru că reduce la tăcere curajosii de internet de pe forumuri, oameni care nu ştiau de logică sau de raţionament, ei ştiau doar că trebuie să injure compania, indiferent de problema lor.

disclosure: articol sponsorizat de orange. daţi click pe bannerul de mai sus. vă mulţumesc.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

30 comentarii

  1. Si in fisa postului nu era trecuta „Candidatul trebuie sa stie sa scrie corect limba romana si sa foloseasca virgulele, spatiul etc. corect”?

  2. Nu am vazut niciun multumesc pe acolo.

    00
  3. disclosure-ul e cel mai tare! :))

    00
  4. Asta chiar e un lucru care ma mira pentru o firma din Romania.

    00
  5. @Znuff hai nu fi rau. Daca te uiti atent, poti banui ca din mesajele respective lipsesc fix niste „enter”-uri acolo unde nu sunt spatii.

    Cred eu ca e din cauza faptului ca sunt trimise dintr-un client de mail prin ceva solutie integrata cu forumul, dar n-am de unde sa stiu sigur treaba asta.

    00
  6. Si apropo, blogul tau cred ca a chiulit la mate :) https://imgur.com/wGSwB.jpg

    00
  7. Cam tarziu, forumurile au ceva vechime, s-au trezit dupa 11 ani sa puna un angajat/i pe un forum, nu zic ca nu este buna ideea dar daca se putea mai devreme era mai ok. Am mai vazut un magazin de IT(nu foarte mare) au YM, de fiecare data cand vroiam sa cumpar ceva ii intrebam direct si imi ziceau daca au sau nu, la alt magazin de pe Stirbei Voda(nu dau numele) n-au nimic actualizat, cautam un cablu HDMI si pe site scria ca au la 5M, cand am ajuns acolo cauta ala prin cutie ca un disperat un cablu, la sfarsit mi-a gasit unul de 4,5M, nu e prima oara cand patesc asta, ar trebui sa-si puna robotei fiecare magazin care sa raspunda pe YM, asteptam cosmote`ul si orange-ul pe forumuri :D .

    00
  8. @Ryan Pivovar chiar este imperios necesar ca fiecare companie, fiecare sucursala sa-si deschida conturi pe mess, sa poata intreba toti amarastenii (care nu au bani sa cumpere credit pe cartela si sa dea telefon) daca sunt cabluri de 5 metri pe stoc, ce culoare au, ce greutate, ce compozitie chimica are plasticul din care sunt fabricate si la cate grade si cat timp rezista in caz de incendiu…
    Uite am scris eu despre genul asta de cumpărători:

    00
  9. @George : cred ca inteleg de ce stambi din nas la o posibila comunicare ce implica scrisul. c/p de undeva din linkul dat de tine „ntotdeauna clientul de acest gen v-a şti mai bine decât vânzătorul la ce şi cum se folosesc produsele care sunt pe raft …”.

    Mie unul mi-a folosit, pe computergames forum, prezenta userului Vodafone. Dupa vreo doua saptamani in care mi-am consumat bateria la telefon asteptand sa intru in direct cu competentii de la tehnic, un simplu post pe forum mi-a rezolvat problema de trecere la hsdpa. Asa ca, un deget in sus de la mine pentru ei.

    00
  10. m-am grabit si n-am terminat. degetul in sus nu e cel mijlociu.

    00
  11. nu stiu cit de corect scrie el, dar sper ca stie ca la persoana a 2-a prezent verbul a sti se conjuga cu 2 i. adica „cit de corect scrii tu”

    ‘re-ati ai dreq de copii de clasa a 2-a, v-ati facut toti bloguri si „scriti” pe ele in loc sa va „duce-ti” la orele de gramatica.

    00
  12. @zoso – apropo de cache: atunci modifica si tu un pic tema aia a.i. sa scrie acolo sus „aproximativ X comentarii” ;-)

    00
  13. buna ideea de a folosi forumurile pentru a lamuri anumite chestiuni sau pur si simplu a face schimb de informatii utile…..dar zoso….ce ne facem cu acesti curajosi ai tai de pe forumuri, mai bine zis cu acei curajosi tampit de curajosi?…..sunt foarte dese cazurile cand posturile unui forum sunt peste 50% pline cu raspunsuri inepte si tampite de la curajosi…injuraturi, abureli, aiureli etc. …cred totusi ca scopul unui forum trebuie sa fie si sa ramana acela pt care a fost creat…..eu sunt pentru banare…definitiva si irevocabila a curajosilor de pe forumuri…..

    ps/ oare daca ei dispar totul ar fi mai plictisitor?

    00
  14. George, stii care e marea diferenta intre yahoo messenger si telefon? Mesajele pe yahoo se pot pune „in coada”, telefoanele nu. Daca vor 5 clienti sa afle ceva simultan si aia nu au vreo centrala telefonica, ci un amarat de telefon, suna primul si intreaba, iar ceilalti 4 dau marunt din buze si suna pana se elibereaza linia. Pe cand la messenger, pui intrebarea, ala zice „da, ma duc sa verific”, se duce in depozit si iti raspunde peste 10 minute „da, avem in stoc 10 bucati”. Nu ma deranjaza sa stau 10 minute sa primesc un raspuns pe messenger, ma deranjaza mai tare sa stau 10 minute cu telefonul la ureche ca sa imi dea informatia. Si nu e vorba de bani pe cele 10 minute, ci de timpul pierdut ca papagalul.
    Bineinteles, exista si mail, dar e mai rapid pe messenger: aveti produsul X? Stati sa verific… nu, nu il avem, dar avem in schimb X1, X2 si X3 care sunt asemanatoare. Multumesc, rezervati-mi un X3 pe numele Popescu, vin diseara sa-l iau.

    00
  15. @c3 si in paranteza: inca numar la ele :))

    00
  16. Se pare ca ABS a inteles ce vreau sa zic, cat despre tine George, felicitari, ai un miez de nuca pentru logica ta.

    00
  17. Bine ca ati citit, macar -o sa corectez!
    @halex -am vorbit mai sus de messenger. Forumurile sunt ca niste… aviziere -mai vad si altii si nu mai trebuie sa intrebe aceleasi gogosi mereu… Cred ca ai prins ideea. Poate-mi dai link-ul de la blogul tau, sa vad cat de corect scri tu.

    00
  18. Poftim cine ma corecta pe mine @halex Nu te-ai grăbit tinere, nu şti să te exprimi. Nu se descriu gesturi -mai corect era dacă spuneai ca apreciezi ce au făcut pentru tine, nu ca „ridici un deget pentru ei”. Asa cum este corect să scrii „va salut” decât „va fac cu mana”

    00
  19. Vodafone face de asemenea si o gramada Spam, primesc in fiecare saptamana mesaje neinteresante. De asemenea ofera valabilitate super mica la reincarcare… Ma mut cat mai curand, nu raman sa ma fure iar

    00
  20. De ce e Zoso o miscare buna? Ca reduce la tacere curajosii de internet, sau ca iti place tie mai mult de VF decat de altii?? Pe CG/Softpedia oricum nu poti convinge pe nimeni de nimic, acolo se practica in stare pura posesia adevarului absolut, cine ridica o problema si crede ca are dreptate, ei bine, nu va putea fi convins in veci de nimeni de contrariu.

    Besides, PR ieftin si de joasa spetza; daca VF s-ar fi preocupat atat de mult de calitate, ar fi rezolvat problemele inca dinainte ca ele sa ajunga intr-un forum public. Ei fac ce stiu mai bine: dau „servicii” la spartul targului, cand atmosfera e deja saturata de chestiuni similare, uzate moral. Si cand, ca sa vezi coincidenta, inca 10.000 de clienti migreaza la competitie.

    Si cred ca se spune corect „multora dintre problemele”. Parerea mea.

    00
    • @der: pai, e ok sa apari si sa incerci sa rezolvi problema decat sa lasi 10 insi sa te injure aiurea. par example, eu as putea scrie un articol in care sa imi bag ceva in romtelecom, ca le merge netul de porc. si s-ar gasi alti 20 de oameni care sa fie de acord cu mine. dar, am dat un telefon inainte, a venit un baiat, a testat reteaua si problema e de la mine. nu multi fac asta. de obicei, romanul injura inainte si apoi gandeste.

      nu imi plac in mod deosebit vodafone, le dau banii mei de 10 ani pentru ca au servicii ok.

  21. Corect punctul. Doar ca, asa cum ziceam, se poate face asta inainte sa ajunga lumea sa te porcaie ca esti de trei parale. De pilda, eu am lucrat 11 ani la VF. Am zis mereu ca lumea mananca cacat, si ca VF nu fura nici macar din greseala, ca tot ceea ce e discutabil, e viciu tehnic. Ei bine, te rog sa ma crezi pe cuvant, imediat ce nu am ami fost angajatul acestei companii, am constata, pe propria-mi piele, contrariul. Recte ca SE FURA. Si fii atent cum: imi iau o extraoptiune, tz euro pe luna, cu gratuitate shpe luni. Platesc blind 10 luni, unde 10<shpe, si remarc, sincer, doar oarecum surprins, ca platisem la blana pretul integral al serviciului (desi eram in perioada moca).

    Ca un om care se considera „nais”, imi spun: nu se poate, e doar o greseala, va fi remediata. Si formez *222. Crede-ma ca mi-a fost greu sa-mi cred ochilor – si urechilor – cum s-a incercat imbarligarea mea de catre diversi tzutzeri care, desi le specificam cand discutia o lua pe cai paralele cu realitatea ca nu are rost sa incerce se ma prosteasca, fiindca inteleg limbajul, procedau exact pe dos. De pilda, „a, ok, ne-ati dat 10 luni cate 17 euro, nu-i bai, vi-i dam inapoi.” Frumos, nu? Adica, eu daca nu platesc in cele 2 saptamani incep sa le dau dobanda 1% pe zi, sau ceva similar, iar ei imi iau 170 de euro si mi-i dau inapoi. Fun!

    Si acum vin si te intreb: nu era mai frumos ca, decat sa ma port frumos si civilizat, si sa apelez la rationament si la argumente, deci, nu era mai frumos sa:

    1. Le trantesc o plangere la OPC – misto, nevasta-sa lu’ ala care se ocupa de operatorii telecom din Bucuresti lucraza la VF – cool!

    2. Le pun contractul in bratze, sa ma caute sa ma execute, sa ma dea in judecata si sa imi ia…. boii de la bicicleta?

    3. Le bag cateva de alea grele pe gat, pe CG/SP/zoso.ro?

    Nu era niciuna din astea, fiindca tocmai de aia am ajuns sa le fac reclamatzie in the first place (pe vremuri aveam beneficii, deh…): cred ca e corect ca onestitatea in cazul acestor afaceri sa se manifeste bilateral. Dar, sincer, VF nu mai e de cel putin 7-8 ani compania capabila sa presteze acest gen de relatii. Tare astept momentul – daca s-o materializa vreodata – in care italianul ala de la Newbury o sa se hotarasca sa cedeze VF-RO, sa isi protejeze alte zone mai sensibile de biznis, fiindca, trust me (sa evit pseudo-cacofonia), nu stau ei de loc pe roze pe afara, Romania mereu a fost cu trei pasi inaintea diviziilor lor din alte tari.

    To wrap things up: e ok sa nu ai probleme, iar daca ai, sa incerci sa le rezolvi. Ce face VF pe CG/SP – nu am citit si nici n-o sa citesc – imi pare insa mai mult a chestie de imagine. Repet, cei care ajung in *222 sunt grosul celor cu probleme. In forumuri se rezolva mai mult imaginea, fiindca expunerea pe „formatori de opinie” e mult mai mare. Cine te injura in casca te injura pe shest; pe internet vad toti prichindeii :)!

    00
    • @der: e normal ca e (si) pentru imagine. dar cred ca incearca mai mult sa rezolve probleme. la cate milioane de clienti au, nu prea cred ca le pasa de imagine.

  22. @ABS este greu de implementat., daca ar fi in asteptare 1000 de clienti? dar 2000? de cat personal este nevoie pentru asta? + cred ca vor fi multi care vor avea chef de vorba
    @Petrica eu zic sa te interesezi si la alte companii s-ar putea sa ai surpriza sa constati ca perioada de valabilitate este ca la Vodafone…zic si eu
    @der multi pleaca si mai multi vin

    00
  23. La chestia cu magazinu’ – vax, stoc actualizat la minut, nu la zi, si vizibil online. Aici am patit o singura data sa ma duc pana undeva sa iau ceva care era afisat „in stoc” si sa nu aiba – scria „stoc mai mic de cinci bucati” cand am plecat eu spre ei, aveau una singura, de fapt; au trimis un individ pana la depozit si a adus – 20 de minute – si si-au cerut si scuze.

    00
  24. am urmarit activitatea lui Vodafone ala de pe softpedia. e tot un lache care foloseste limba de lemn sa-si spele fundu.. pt raspunsurile aluia poti suna la *222. urmareste si tu ce fel de raspunsuri da. iti vine sa tragi apa.

    00
  25. Au facut si cont de Twitter, pacat ca am pus 3 intrebari si nu a raspuns la nici una…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube