Ce faci când nu ai vizibilitate

După idioţii de zilele trecute, ieri am mai găsit unul, de data asta în Rusia, semn că trecerea examenului auto fără un minim test de inteligenţă se întâmplă peste tot. Pentru ei şi pentru alţii ca ei, că şi noi îi avem pe ai noştri, iată un mic ghid de lucruri de făcut când plouă torenţial sau ninge şi nu vedem nimic când suntem la volan:

  1. încetineşte uşor şi trage pe dreapta, cât mai departe de banda sau benzile de circulaţie. nu te oprit în mijlocul drumului sub nici un motiv niciodată.
  2. aprinde avariile. avariile sunt bune în orice situaţie. chiar dacă sunteţi opriţi să faceţi pană, chiar dacă e ceaţă intensă şi nu vedeţi în faţă, chiar dacă sunteţi opriţi în parcare din cauza ploii sau a ninsorii, orice eveniment care presupune vizibilitate scăzută e un motiv bun de aprins avariile. astfel avertizaţi şoferi din toate părţile (adică şi din faţă şi din spate) că se întâmplă ceva. asta presupune ca luminile să fie funcţionale.

Toate astea sunt de bun simţ. Din situaţiile de genul ăsta lipsesc două componente: şoferii cu un minim simţ logic şi poliţia care ar trebui să amendeze zi de zi, in fiecare zi, toţi idioţii care ies pe şosele fără lumini, pentru că azi au uitat, ieri nu funcţionau, iar acum două zile mergeau doar un pic pe autostradă şi nu avea ce să se întâmple rău. Poliţia îi poate vindeca pe idioţi de tâmpenie şi uitare, dar trebuie să vrea.

 

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

45 comentarii

  1. sunt multi si la noi care atunci cand intra intr-o zona cu vizibilitate redusa(ceata,fum,etc) nu incetinesc deloc

    00
  2. @jacob – tu esti pieton, nu?

    10
  3. Nici impricinatul nu a adaptat viteza la conditiile de drum.

    00
  4. Asta ca să se știe că luminile de avarii nu trebuie folosite doar atunci când se oprește aiurea în orașe. :))

    00
  5. @saragea: Mergea pe raspunderea lui ? Mergea pe inconstienta lui, las-o dracu’ de treaba, asa se merge pe viscol ? Am un prieten care a murit intr-o faza dinasta, doar ca el era pe pod cu Fiesta mergea incet si tot asa din spate un tirist “mergea pe raspunderea lui”.

    00
  6. Merge pe raspunderea lui cu viteza pe zapada, ala nu are ce cauta pe carosabil, in conditiile alea, fara avarii, eventual stopul de ceata aprins, un triunghi in spate! Soferul, ar trebui sa-l rupa cu bataia pe ala!

    00
  7. Am vazut si eu un inconstient ca asta conducand o duba. A trecut pe langa noi – sageata – in conditiile in care viteza de 30KmH mi se parea prea mare pt un drum cu ceata unde curbele le vedeam doar pe navigator.

    00
  8. Mergea si ala prea repede pentru vremea respectiva. Acolo trebuia sa mergi cu 20-30 km/h, nu cat avea el (cred ca dublu). Chiar daca la inceput avea oarece vizibilitate, imediat cum nu mai ai tre sa incetinesti.

    00
  9. Un set de becuri este ieftinache si nu ocupa nici mult spatiu prin masina.

    00
  10. NOU
    #10

    Intre Brasov si Sibiu (sau parca intre Sibiu si Cluj, am imbatranit) se lasa deseori o ceata puternica de nu vezi la 10 metri. Eu mergeam ca un batranel, ca era drum cu o banda si n-aveam cum sa opresc. In conditiile astea, la 4 dimineata, pe asfalt inghetat treceau microbuzele pe langa mine mai ceva ca pe autostrada. Ceilalti soferi erau ok, cuminti.

    00
  11. @fanu ai ratat partea aia din codul rutier ‘când te deplasezi foarte încet şi reprezinţi un pericol pentru ceilalţi şoferi din trafic’?

    00
  12. Treaba cu aprinsul avariilor pe ceata ar trebui sa se faca cand ESTI OPRIT!
    E un vis sa vezi toti dobitocii pe autostrada mergand cu 50-70km si avariile pornite cand e ceata semn ca ei nu vad bine. Exista lumini de ceata pt masini aflate IN MERS cand vizibilitatea e scazuta

    00
  13. migabi, eu mi-am cumparat un set de ochelari cu termoviziune, sunt cam 5000usd si au 100.000 ore de viata…

    I-am cumparat cand eram pasionat de vanatoare, da m-am lasat de sportu asta ca e prea riscant.

    Prin ceata sau fum n-am nici un stres, noaptea fara nici un far vad linia de orizont…
    In oras e greu cu ei ca ai unghiul de vedere redus, dar afara te inveti…
    Acum sunt sigur ca ala cu duba era inconstient, dar altii sunt profi!

    00
  14. ziceai ca e tipul cu dezapezirea, asa sarea zapada de pe masina lui. BTW, nu stiu daca a observat cineva, dar pana sa-l loveasca tipul cu masina , lu ala din fata nici nu i se vedeau stopurile de cata zapada avea pe masina, abia dupa impact i-a cazut zapada de pe stopuri, acum eu zic ca e vinovat si boul din fata ca nu il puteai vedea decat cand erai langa el.

    00
  15. A pus ala dupa aia avariile ? Le-a pus. Le-a pus inutil DUPA accident, cand era deja prea tarziu? Le-a pus.
    Q.E.D.

    00
    • @Thomas: aşa înveţi. după ce trec 2-3 razant pe lângă tine, poate te gândeşti că nu e cel mai indicat să opreşti luminile când faci pană pe ceaţă. dacă poliţia nu vrea să facă ordine, selecţia naturală şi experienţa e acolo.

  16. (5)Luminile de avarie se folosesc în urmatoarele situatii:
    […]
    b)când vehiculul se deplaseaza foarte lent si/sau constituie el însusi un pericol pentru ceilalti participanti la trafic;
    După cum vezi nu se specifică nici un motiv; probabil în viziunea ta ar trebui să se motiveze şi de ce trebuie să circulăm pe dreapta?

    00
  17. partea proasta e ca video-ul e editat si sunt scoase cateva cadre exact inainte sa apara suvul in fata lui, in acest fel nu prea imi dau seama cu cat timp inainte se vedea suvul si daca asta chiar nu avea ce sa faca. sper ca vitejii care merg tare pe vreme d’asta sa invete ceva din asta, pentru ca prosti ca suv-ul vor exista tot timpul iar aia cu tirurile se vede ca n-au nici o problema ca ei stau destul de bine acolo sus.

    00
  18. @ Florin Ruşanu : da. Da-mi un articol din cod unde apare asta impreuna cu “ceata”

    00
  19. daca viteza de filmare nu e marita, pe langa dobitocul oprit in mijlocul drumului, mai exista unul: ala ce merge cu viteza pe o asa vreme

    00
  20. mai este si legea aia care spune sa pui triunghiu in spatele masinii, de vreo cativa ani nu prea l-am mai vazut nici pe ala.

    00
  21. Ce idiot. Cum a oprit el ca rahatul în mijlocul drumului….

    00
  22. @florin rusanu: corect! se pun avariile ori de cate ori vrei sa fi vazut- in parcare la intrare/iesire – daca reduci brusc viteza – ceata, blocaj rutier in fata ta, trece un pieton sau o capra verde prin zona si vrei sa ii faci atenti si pe ceilalti soferi ! si in acelasi timp si viteza se reduce in momentu in care vezi ca ai valuri de ceata – in 2 secunde poti sa ai vizibilitate 0 , e aiurea ca tu meri inainte cu 80 numa ca presupui ca si ceilalti o sa faca la fel sau ca o sa ii vezi. Vizibilitatea la un moment dat nu ii permitea celui din spate sa vada nici daca era luminata duba cu faru ! vezi 0:10, 0:13 nu se mai vad farurile de la masina de pe celalalt sens!

    00
  23. bine ca asta care mergea ca tampitul cu viteza aia si nu vedea nimic avea montata camera in bord. asta a inteles el ca se circula in conditiile alea,nu sa circule cu maxim 35-40 km/h.

    00
  24. @zoso: hai sa nu dam vina numa pe unul din ei. E adevarat, cea mai mare parte din vina o are ala de a oprit. dar si cel care venea are parte din vina ca venea prea tare

    00
  25. In primul rand cel cu masina din fata NU STATIONA ci MERGEA FOARTE INCET. Probabil, culmea, era un om cu creier in cap si pe viscolul ala nu avea vise umede ca ar fi var de-al doilea cu Schumacher.

    In astfel de conditii meteo in spatele masinii SE DEPUNE UN STRAT DE ZAPADA…tocmai pentru ca e o zona protejata de bataia vantului. Asta e pentru inteligentii care il acuza pe ala ca nu avea curatata masina.

    Deci vina e 100% a boului care mergea avand impresia ca e in Need For Speed nu pe o sosea unde pentru imbecilitatea lui pot plati si altii chiar cu viata. Putea cel cu masina din fata sa aiba aprinsa si nocturna de pe National Arena…ca idiotul care venea lansat din spate oricum nu mai avea cum sa il evite in asemenea conditii.

    00
  26. Sunteti voi asa siguri ca ala din fata era oprit ? Mie mi se pare ca a incetinit la un 20-30 cand s-a intalnit cu tirurile care au intensificat vijelia. Poate e vorba de un sofer neexperimentat care s-a speriat la faza aia. Asta inseamna ca trebuie sa dispara soferii neexperimentati sau ca aia experimentati sa prevada ?

    Tu incerci sa educi doar publicul neexperimentat fara sa fii impartial si sa incurajezi condusul preventiv. Unde scrie ca daca conduci corect nu-ti poti pierde viata ?

    Pe mine m-a picat la oras pentru ca desi eram pe drum cu prioritate nu m-am sinchisit sa ma asigur. Mi-a zis-o parinteste omul, te pic pentru ca experienta asta iti poate salva viata intr-o zi.

    00
  27. Daca mergi ca idiotu’ mai repede decat apuci sa vezi, aia patesti. Conteaza mai putin ca retardelul alalalt era fara lumini – sau fara stopuri si luminile de ceata curatate (caci da, e si asta o obligatie!). In locul retardelului putea fi orice alt obstacol.

    Exista o regula foarte simpla: lasa distanta de cel putin 2 secunde in fata ta daca este vorba de masina din fata, si de cel putin 50 de metri daca e vorba de plafonul de vizibilitate. Caci iti ia cel putin juma’ de secunda pentru a iti da seama ca trebuie sa pui frana, apoi alte 1.5-2 secunde pentru a opri daca cel din fata franeaza ‘la mort’. Si cel putin 50 de metri ca sa opresti la viteze de DN.

    Conteaza mai putin ca vorbim de ceata, ploaie, viscol sau intuneric. Daca nu poti opri masina pana la plafonul de vizibilitate (si cu o minima experienta e usor sa stii despre ce distanta vorbim), inseamna ca mergi prea repede.

    00
    • @zvoner: bre, pornim de la premisa că nu te opreşti ca dobitocul în mijlocul drumului. şi, dacă o faci, aprinzi ceva lumini, chiar şi o lumânare.

  28. De asta nu vreau eu sa dau de permis… Mai bine previn ;) oricum parca si cei care filmau mergeam cam repede si ala s-a oprit ca boul in mijlocul drumul.

    00
  29. @Radu Alexandru, 12: Sibiu – Brasov (Persani) – E Oltul destul de aproape sosea si cateodata e greu sa vezi la 100m in fata.

    Se vede clar de ce Romania e una din tarile cu cea mai mare mortalitate pe sosele: 75% din cei care au comentat la acest articol sunt de parere ca nu trebuie sa reduci viteza atunci cand iti zboara zapada pe parbriz. Exista o lege clara care spune ca atunci cand faci accident din spate esti vinovat. Sper sa nu ma intalnesc cu voi pe sosea.

    PS: Comentez in situatia in care tipul cu duba se deplasa incet. Daca stationa e un idiot sinistru.

    Nu, eu nu ma opresc oricat de rau ar fi drumul. Merg incet, avarii, stop de ceata, mi-e frica sa ma opresc tot din cauza unor inconstienti ca rusnacul asta de sus.

    00
  30. Parca era prin codul rutier la un moment dat ca incepatorii nu au ce cauta pe drumuri externe in primula an de carnet – probabil tocmai pentru a prinde ceva exp. si pentru a evita situatiile de genul asta cu idioti care stationeaza sau franeaza maxim cand li se pare ca e ceva in neregula uitand ca nu sunt singuri pe sosea.

    00
  31. partea haioasa e ca niste unii s-au luat de mine ca de mergeam cu avariile pe ceatza :))

    oo da …

    00
  32. @ Highlande: cine te vede night-vision-ul pus, suna la 112 :)) sperii lumea.

    00
  33. videoul respectiv nu iti sustine deloc articolul ba chiar il trage in jos. nu asa se merge pe viscol. nici de avea un far pt ocean pe masina, nebunul care vine din spate nu ar mai apucat sa franeze la timp.

    00
  34. Las-o mai mai moale nene ca nu vezi nimic! Si ala s-a oprit ca un cretin dar si asta i-a dat ca la NASCAR. Vinovati de ambele tabere.

    00
  35. Aprinzi luminile si te rogi sa apara bucata aia neagra pe care sa poti sa te deplasezi cum trebuie

    00
  36. Ala avea luminile aprinse, numa’ ca erau acoperite de zapada care s-a scuturat la impact.
    Cine a zis ca ala era stationat. Stie cineva ce avea in fata? Poate el a sesizat ceea ce gagauta asta de l-a trosnit in spate nu a vazut. La cum se circula acolo nu cred ca ala era de-o juma’ de ora oprit acolo. ;)

    00
  37. @Piticu: In mod normal, pe spatele masinii ai un bec de ceata rosu care e de 10 ori mai intens decat avariile. Daca-l aprinzi pe ala, cine vine din spate te vede mult mai bine decat daca ai avea avariile aprinse. Nu mai vorbesc de proiectoarele de ceata de pa fata. Avariile se aprind in momentul in care faci ceva iesit din comun sau neasteptat pt. ceilalti si vrei sa-i avertizezi despre asta. De ex., cand mergi f. incet pt. ca ai o problema la masina, desi conditiile de drum ar permite sa mergi normal. Sau cand vrei sa intri cu spatele pe un loc de parcare. Sau cand franezi puternic din cauza ca-ti apare ceva brusc in fata. Dar daca e viscol si toata lumea merge cu 10 la ora, mi se pare aiurea sa pui avariile, ca sa stie lumea ca da, si tu mergi tot cu 10 la ora. Eventual sa mearga tot cu avariile pornite, sa nu mai stie nimeni cand semnalizeaza careva ca o ia la stanga sau ceva.

    00
  38. chiar daca ai stopul de ceata aprins, avariile pot sa spuna “in plm, merg foarte incet ca n-am ochelarii la mine”

    00
  39. dupa cum i s-a indoit fata nu prea cred ca avea viteza foarte mare.

    00
  40. Da foarte bune sfaturile.Pacat ca nu toti soferii tin cont de ele.

    00
  41. in cazul de fata nu cred ca e vorba de bun simt ci mai degraba de necunoastere. vad pe multi in oras in special care gresesc fara sa isi dea seama. nu o fac cu intentie pur si simplu habar n-au ce sa faca in anumite situatii. ei stiu doar sa mearga pe drum si atat. or mersul cu masina nu se rezuma doar la asta. de la schimbarea benzilor fara asigurare/semnalizare neincadrarea pe banda corecta intr-o intersectie pana la opritul dea-ntarnta si prioritatea de trecere le-am vazut pe toate. se vede clar diferenta intre unu care nu stie ce are de facut si unul cu tupeu jegos care se risca sa ajunga la urmatorul semafor cu o masina inaintea mea

    00
  42. SUV-ul avea luminile de pozitie aprinse si se tara ca melcul … dar cum tot spatele masinii era acoperit de zapada nu se vedeau de la prea mare distanta. Eu zic ca dobitoc e asta care a filmat … zici ca ii luase ma-sa banda dedicata asa ii dadea!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.