Vine iarna, copii, ați pregătit anvelopele?

Am în plan o listă de chestii pe care le-am cumpărat pentru mașină, până atunci vă aduc aminte că mai sunt două săptămâni și vremea rece va deveni mai prezentă printre noi, drept urmare va trebui să trecem la anvelopele de iarnă.

De curiozitate, pentru că le am deja, m-am uitat la cât costă o pereche de gume de iarnă pentru Forester, și, pe lângă cele două mărci pe care le folosesc de obicei (Good Year sau Continental), am găsit o listă măricică de nume absolut necunoscute.

Și acum întrebarea mea: dacă vezi că o anvelopă decentă, de o marcă de care ai mai auzit, e între 700 și 900 lei, ce te face să cumperi Nexen sau Hifly? OK, știu, banii, dar de unde să fie diferența asta atât de mare? Au descoperit niște mărci anonime secretul producerii de anvelope mai ieftine, sau zgârcindu-ne la bani cumpărăm un produs inferior care se va strica mai repede?

O clasificare a anvelopelor găsiți aici.

Doi chestii după care mă orientez eu, poate vă sunt și vouă de folos:

  1. la stilul meu de condus, nu îmi permit anvelope ieftine (sau plăcuțe de frână uzate). vreau să știu că, atunci când pun frână, mașina mă ascultă.
  2. anvelopele bune țin mai mult. minim 3 ani, la viteze și frâne serioase.

 

anvelope

Mi-am luat asta, just for fun. Și husele astea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

74 comentarii

  1. Dintre alea de jos, Nokian nu e noname

    00
    • Adevarat, Nokian sunt un nume destul de mare pe segmentul anvelopelor de iarna. Au si ceva premii si review-uri super prin presa Germana. Eu mi-am cumparat asa ceva sezonul trecut si sunt faine. Sunt fabricate in Rusia.

      00
    • Nokian sunt in top 3 cauciucuri de iarna , google it . Pentru vara produc Vredestein care la fel sunt foarte ok .
      Multe d-astea no name sunt produse cica „sub licenta” Michelin sau alte branduri, presupun ca scad din costurile de marketing si inovatie, merg cu profit mai mic, etc.

      00
    • Nokian sunt finlandeze si sunt produse si in Finlana , nu doar Rusia. Si sunt cam cele mai bune raportate pret/calitate pentru iarna

      00
  2. Nokian-urile din „print screen” chiar sunt bune si la un pret ok, doar ca nu au fost proiectate pentru suv-uri.

    00
    • Am pus pe un BMWX3 Nokian WGR3 . ei le numesc all weather (nu all season). Sint ok dar daca vrei cauciucuri de iarna adevarate pune Nokian Hakapelita. Am avut si dealea in trecut pe un Chevrolet Silverado da erau mai mult pentru umblat pe coclauri sau pe unde nu curata zapada.

      00
  3. Nu te face, cel putin nu pe pe Forester.
    Eu am Vredestein WINTRAC XTREME S , cam 700 RON bucata, dar nu m-am impotmolit cu ele pana acum. Si au vazut ceva noroi si zapada…

    00
    • Daca le ai de 6 ani sunt la fel de bune ca unele chinezesti. Proprietatile cauciucului sunt afectate de trecerea timpului. Chiar daca mai au „carne” pe ele iti recomand sa le schimbi. Eu tin cauciucurile maxim 4 ani si cand le cumpar verific DOT-ul sa vad cand au fost fabricate, sa fie cat mai proaspete.
      My 2 cents.

      00
    • Sa nu uit, le am de vreo 6 ani.
      Numa’ zic: https://imgur.com/tjVf1zQ.jpg

      00
    • Sunt rulate doar iarna si tinute in garaj incalzit in restul timpului, n-au nici pe naiba…
      Aia cu 4 ani e doar o recomandare.

      00
    • nu te pune cu comentatorul de net , el merge cu bicla dar stie mai bine . Eu am de iarna cu jante separate de 10 ani, de cand a iesit masina pe poarta fabricii, au fost folosite doar in sezon si depozitate in garaj. Abia anul asta le schimb, nu am ramas niciodata in zapada, nu am derapat, etc.

      00
    • Cu jante adica ai un set de roti doar pentru iarna ,nu ? Asa am si eu… Cand vine iarna ma duc si le echilibrez si le pun pe masina. Din ce vad pe la constructori cam toti zic ca 10 ani e maxim.
      Sunt total de acord cu schimbatul mai des daca ar fi rotile de vara, stat cu masina in soare, caldura etc.

      00
  4. Bah. Si blogul tau a dat in icter :(

    00
  5. cartuș, am șters comentariul tău. te prinzi tu de ce.

  6. Ce-mi place mie este diferenta dintre r15 si r17 la cauciucuri din aceasi gama. Ok, stiu, r17 sunt mai mari, mai mult material, dar dublu la pret? Vorbim de aceasi gama, gen alpin a5 r15 vs alpin a5 r17.

    00
    • Culmea, la dimensiuni aproximativ egale (de exemplu, 205/50/R17 cu 195/55/R15) e vorba de mai putin cauciuc si pret cel putin dublu. :)

      Altceva platesti, nu cantitatea de cauciuc.

      00
    • cred ca platesti exclusivitatea. unde 195/55/R15 sunt comune 205/50/R17 sunt mult mai rare si de aceea mai scumpe.

      00
  7. Eu am avut Tigar hitris, nu inteleg ce a fost in capul meu, cele mai proaste anvelope cred, de la cateva borduri, pur si simplu se rupeau bucati de cauciuc de pe laterale. Acum se vad si atele chiar la doua din ele, le mai tin o saptamana si le arunc, cand le pun pe astea de iarna

    00
  8. Citeam, cand am ales anul trecut, ca „Nokian” a inventat pneurile de iarna…si sunt singurii care Le testeaza la derapaj – lateral… Am un set si stau foarte bine pe mazga / zapada.

    00
  9. pana acum am folosit si chiar recomand Good Year, Kleber(astea le-a avut tatal meu; krisalp HP2) si Nokian in timp ce de partea cealalta a baricadei se afla Fulda de care nu ma voi mai apropia vreodata si stiu sigur ca nu am sa cumpar vreodata Hifly, Rockstone, Price1 sau orice alta chinezarie

    00
  10. Sunny fac si televizoare foarte bune. Din acelasi material cred.

    00
  11. problema e ca restul oamenilor care merg pe aceeasi sosea cu tine au anvelope de iarna second hand cu care merg tot timpul anului! deci pitong!

    00
    • Ziceai de anvelope second. Nu sunt adeptul dar anul asta nevoia m-a impins sa cumpar sh. Dunlop Wintersport 4d. Impecabile, uzura minima, foarte departe de acel „senzor” de uzura. Fabricatie 2011.
      75 lei bucata.
      Mai bine asa decat chinezariile alea ordinare!!

      00
  12. Ma nu toti ne permitem cizme scumpe. Dar pot sa iti spun ca am sedan asa ca ce am pe ea , am de doi ani si nu am avut probleme. Sincer nu le mai retin numele dar am dat cam 1200 pe toate 4.

    00
  13. nokian toata ziua, fac numai anvelope de iarna si se pricep bine la asta mai ales ca in testele comparative intra in top 5 alaturi de continental, dunlop sau michelin

    00
  14. Nokian nu are ce căuta în lista aia.

    00
  15. Depinde cu ce compari. Daca compari cu anvelope resapate … par mai ok la un pret identic :).

    Eu folosesc Pirelli si de iarna si de vara. Ma tin minim 3 ani

    00
  16. Ieri mi-am montat anvelopele de iarna Continental TS 850 185/60 R15.
    Au costat 289 lei/buc. montajul a fost gratuit la firma de unde le-am luat si tot la ei am cazat rotile de vara cu 70 lei/sezon.
    Pentru ca masina e noua am mai cumparat si 4 jante de otel cu 350 ron.
    Le-am montat ca mi-a fost frica sa nu se intample ca anul trecut cand a nins pe 1 octombrie. (in Brasov)
    P.S. Rotile de vara aveau doar 3,3 bari din fabrica, cam topaia masina prin gropi, eu am crezut ca asa se comporta cauciucurile 215/45 R16.
    De unde sa stiu eu? Am avut Solenza inainte.

    00
  17. Continental TS810 (iarna) si Premium Contact 5 (vara). 195×65 R15. Ieftin ca braga.
    Pentru ca in sud (ciucuresti) e vara (inca), sunt in hibernare. In grota. Probabil saptamana viitoare, daca se strica vremea, trec la setul de roti de iarna. Bine, mai intai tre’ sa vaz cum ma impart ca tocmai am luat o bolostanca in parbriz si am deja o dunga de vreo 15 cm…

    00
  18. Pentru ca oamenii sunt diferiti si au nevoi si posibilitati diferite. Nu e ca si cum un cauciuc mai prost inseamna direct accident.
    Eu am dat 20 de milioane pe niste cauciucuri de iarna acum 4 ani si in vara le-am schimbat, cu niste no name cu care am mai mers o luna pina am plecat. In decembrie daca ma duc iau unele de iarna bune. Daca nu la vara, daca am chef…

    00
  19. In Bv le cazez la arinovis. Care sunt conditiile de cazare gen temperatura/ambalaj ca m-am perindat prin depozit si nu pare o treaba specializata.

    00
  20. Dilema maxima….am cantarit si eu acum cativa ani. Concluzia e simpla. Foloseste un site de profil cu user experience. Eu de exemplu am urmarit tyretest.com … si barandul nankang a iesit prefereat de nemti mult peste rexton, sinny si altele. In procente peste 75%. Anvelopele au fost jumatate de pret comparativ ci Bridgestone. Dunlop suge….ca am tocat 5 generatii deja si am sfarsit cu ambreiaj fript de aderenta ce au, conti e super control dar se rod repede. Asa ca 235/55/17 au super mers de la nankang. Sunt anvelope sport…highway … Frana si stop bine , cant lateral rotund deci spatele fuge pe loc. La cea mica am Barum pe 17 si e mai mult decat ok. Michellin rules…dar personal nu mai am bani de ele…si second cu stratul de izura ros nu merita. Sper sa-ti fie cu folos.

    00
    • tot nankang supersport cu profulul ala gel goodyear eagle f1 am avut si eu de noi pe golf 5 gti. 224/45/r18 . dupa ce s-au tocid mai mult de jumatate nu o sa mai poti sta in masina de ce zgomot fac in mers. pe de alta parte se tocesc super super greu. de vara

      00
  21. Nexen sunt OK. Mie mi s-au comportat bine.
    Initial am avut Yokohama pe masina. Cand au obosit le-am schimbat cu Toyo. Foarte bune si unele si altele.
    La a doua tura de Toyo doua din ele s-au dus naibii dupa 3 saptamani. Am luat noaptea, cu viteza, niste gropi sinistre care mi le-au facut praf. Dupa o saptamana, un fier pierdut de un camion mi l-a taiat pe al treilea.
    Dupa gaura asta financiara am zis ca daca e sa se faca varza pe drumurile patriei, macar sa nu ma doara sufletu’.
    Asa am ajuns la Nexen (care nu sunt chiar no-name – sunt anvelope de prima echipare pentru ceva masini coreene) care s-au comportat OK.
    Acum merg pe Nexen vara si Vredestein iarna (ca prinsei o promotie la Vredestein… :) )

    00
  22. E interesant de citit pe tyretest.com o gramada de oameni dau rating la diverse marci de cauciucuri folosite pe diverse masini. Probat de mine, niste cauciucuri hankook pe un logan erau degeaba, chiar periculoase, in schimb pe un fiat doblo erau mare smecherie. Asa ca mi-am luat la Outlander Nokian WR3 in urma aprecierilor de-acolo. Sunt foarte multumit de ele.

    00
  23. Din partea mea poate veni zăpada liniștit, am cauciucurile noi :D .Multă sănătate

    00
  24. De ce „copii”? Intreb cu siceritate.

    00
  25. Degeaba ai tu cauciuri bune daca cel din spatele tau nu are.

    00
  26. lista propriu-zisa de care se vorbeste in articol incepe de la a 4-a anvelopa. primele 3 sunt top „ceva”, probabil apar la orice cautare.

    00
  27. In iarna 2006/2007 am rămas cu gume de vara. Era 2 noaptea, nins foarte puțin și nu puteam pleca de pe loc.
    De atunci sunt la al 3-lea set.

    00
  28. Prețul anvelopelor chinezești no-name este redus nu pentru că ar fi inventat vreun proces de fabricație special ci tocmai pentru că nu l-au inventat. Și nici nu bagă miliarde în reclame. În costul oricărui produs, partea de producție este minimală. Ceea ce costă este valoarea adăugată, R&D, brand, controlul calității.
    Acum pe Laguna am Toyo, japoneze. Excelente pe uscat, cu tendință de acvaplanare pe umed. De iarnă, Pirelli SottoZerro, își fac datoria, însă nu am avut ocazia să le testez serios. Din tot ce am purtat până acum, cel mai mult mi-au plăcut Continentalurile cu care a venit Laguna de nouă. Cele mai slabe (raportat la preț & brand), niște Michelenuri cu care a venit Kia de nouă. Cea mai plăcută surpriză, Debica Navigator, pe o Fiesta Mk5.
    Dacă în ceea ce privește calitatea, un preț mare nu este totdeauna o garanție a acesteia, un preț mic este sigur o dovadă a unui produs/serviciu slab.

    00
  29. nu erai cu „michelin cel mai bun, doar asta folosesc „?
    sau era finul arhi? hmm

    cu husele cum faci? cand demontezi rotile le speli, le usuci si apoi le bagi in huse? sau le lasi pline de noroi si praf negru si le bagi direct?

    00
  30. Eu am de iarna niste Kumho si sunt foarte multumit de ele, de felul in care s-au comportat iarna trecuta, inclusiv la munte pe zapada si in urcare. Si nu mi se parea un brand prea cunoscut Kumho, dar am citit numai review-uri bune despre ele.
    In schimb, de vara am niste Barum, cumparate direct de la Continental ca angajat. Destul de slabe, aderenta scazuta, uzura rapida, sub 20K km.

    00
  31. Cine vrea lista cu detalii si preturi pentru anvelope de iarna Pirelli?

    00
  32. cum ziceau si oamenii mai sus: nokianu sunt orice dar nu noname.

    00
  33. Ce preţuri faine la 215 x …
    La 235 x … deja toate sunt peste 700… Mă refer la cele „cu pedigree”.

    Zoso, de unde le-ai „interogat”?
    Că-mi trebuie şi mie…
    PS: Am luat un distonocalm înainte să fac vreun „query” în referinţă…
    :-)

    00
  34. Dupa acelasi site de pe care ai luat lista:
    https://imgur.com/ceYvCGx.jpg
    Nokian este in categoria: „marci premium”, nici macar in categoria „marci medii” sau „marci buget”
    Daca respectivul cauciuc nu ajunge la 900 de lei nu inseamna neaparat ca este noname

    00
  35. ieftinache, la Rav e cam 7-800 ron o anvelopa, si am avut de luat 2 seturi iarna + vara.

    00
  36. Un coleg la munca a luat cauciucuri de iarna ieftine, nu ca nu ar avea bani. Versiunea scurta: a derapat pe uscat la temperature cu plus. Cu cele de vara, chinezesti, se simte ca mergind pe gresie uda, a jurat ca nu mai face prostia asta.
    Eu nefiind sofer de curse, am luat ce am gasit mai bun conform testelor facute de germani, intre 100-125 euro pe bucata, 900 euro pentru toata masina. Financiar suna ciudat sa dai 900 euro pe cauciucuri cind masina probabil valoreaza doar 2000 euro dar cind pun frina se opreste, cind merge pe ploaie nu acvaplaneaza, pe zapada are aderenta asa ca familia este in siguranta.
    Ii spuneam unui mecanin in Ro ca eu schimb cauciucul cind are 4 mm, el zicea ca ei debia atuncea incep sa le foloseasca ( cumpara la second ), probabil asa se explica si probleme din traffic iarna.

    00
  37. Asa credeam si eu, pentru un Nissan Qashqai alegeam Michelin. Pana cand am zis sa vad ce e cu Vredestein (pe atunci erau la jumatate de pret fata de Michelin). Au fost super. Dupa am zis sa vad ce e cu Delinte (cele mai ieftine de la un magazin cunoscut) si am luat 4, de vara. Masina sta pe drum exact ca si cu Michelin, franeaza la fel, se comporta la belti (mari) la fel. Dupa cateva mii de km par sa fie la fel de uzate ca si cele Michelin (masurat).

    Concluzie… nu mai prind asa zisele branduri facandu-le vanzare.

    00
  38. Si pe land rover am avut niste cauciucuri no-name, dar sa fiu al naibii de a ramas in zapada, chiar si cand a fost zapada aia in ianuarie-februarie cu cod portocaliu. Erau 5 masini in parcare la servici, 3 l200, un land cruiser si eu

    00
  39. Pe vine, Michelin Alpin 5, 17″ (upgrade de la 16″), le astept de la Sigemo (montare gratuita), bonus 200 Lei voucher carburant de la Michelin.

    00
  40. Adaugare : anul trecut am avut ceva Kumho, Runflat-uri, 16″, am facut ceva drifturi prin cateva sensuri cu ele cand era inghetat sau zapada :)) ( tractiune spate)

    00
  41. Nu mi-as lua cauciucuri no name chinezesti.
    Nu ca nu ar fi bune, e posibil sa fie, multi chinezi licentiaza profilul de la altii (un prieten cu ceva China Made absolut identice cu PZero ale mele), dar nu pot sa trec peste simpul gand ca un chinez prost platit si cu 12 ore de munca in ziua respectiva se ocupa de controlul calitatii. :D

    Eu mereu am mers pe Michelin Alpin/GY UltraGrip/Conti TS850. In functie de ce e mai ieftin/pe stoc/DOT. ;)

    00
  42. Pe masina mica am ContiPremiumContact 2, la primavara ar cam trebui schimbate dar se va vinde masina cam tot atunci – cu astea am si luat-o. De iarna Nokian WR3+, asta va fi a doua iarna cu ele – foarte bun raport calitate-pret.

    Pe Sprinterul proaspat achizitionat in vara sunt Continental VancoContact2, din 2013, dar cu profilul aproape complet. De iarna abia ce am luat Vredestein Comtrac Winter, de pe site-ul de unde ai luat print screen-ul din articol.

    Vad ca deja sunt cu 100 de lei mai scumpe per bucata. Eu le-am luat acum trei saptamani, le-am dat cu niste Turtle Wax Tyre Dressing si le-am pus la pastrare pana da frigul.

    Daca te uiti la ce au unii pe masini, iti vine sa nu mai iesi pe drum, ca riscul e mare sa se propteasca in tine. Dar eu STIU cum e treaba cu cauciucurile. Eu au mers jde ani asa si n-au patit nimic. Tu esti un idiot ca dai bani pe niste lucruri atat de nesemnificative precum anvelopele. Asta pana-i vezi in primul copac sau cum se chinuie sa urce o panta banala…

    00
  43. NOU
    #71

    Nu te uiti la eurosport ? vedeai reclama la nexen https://www.tyrepress.com/2015/11/nexen-tire-launches-european-tv-advertising-campaign/ deci nu sunt chiar no-name

    00
  44. masina cu tractiune spate sau propulsie, cum vreti sa ii ziceti, putin peste 250 cp, cutie automata, iarna trecuta am inlocuit vechile (3 ani) Michelin Alpin A4 cu Nokian WRD4 si, mie personal, mi se pare ca Nokianurile se comporta ceva mai bine , in special in curbe. la confort in schimb, Michelin e still king. e doar o parere personala, nu sunt vreun specialist auto

    00
  45. Gume de iarna dupa 15. Cand intra salariul. Pana atunci, sfanta cruce si Capatos!

    00
  46. Ca sa va faceti o idee, folosim anvelopele Nokian de iarna pe flota noastra de masini rent a car Rentok Craiova, sunt foare bine cotate pe site-urile de specialitate: https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/WR-D4.htm si am mers la sigur cu aceste anvelope. Exista cateva modele Nokian chiar mai bune si implicit mai scumpe dar acestea s-au dovedit pana acum mai mult decat suficiente pentru drumurile si clima noastra.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.