De ce se vinde foarte bine Dacia în străinătate (2018)

Primele cifre pe tot anul au început să apară: Renault Clio 117.000 bucăți, Peugeot 208 97.000 bucăți, Dacia Sandero 61.000 bucăți. Am explicat aici de ce europenii preferă hatchback-urile, acum e momentul să explicăm și succesul Dacia.

Oamenii caută o mașină simplă și ieftin de reparat.

Asta e tot. Nu e prețul, nu e marca, nu e marketingul, nu e situația economică, e oferta de mașini înapoiate. În secolul în care toată lumea pune toată tehnologia pe mașini, o mașină simplă, care are lumini și cutie de viteze, e ceva rar. Vrei un SUV decent? Ai de ales o mizerie de Vitara sau de Sportage, un compromis între preț și calitate, și un Duster, care știi că e ieftin și se repară și mai ieftin. Dacă se strică Vitara, ai probleme, dacă se strică Dusterul îl duci la orice service.

Și majoritatea străinilor știu să conducă și nu le pasă prea tare că mașina arată ca naiba sau că plasticul e ieftin. Ei oricum stau în medie o oră pe zi în mașină, dus și întors de la muncă, deci n-au nevoie de 200 senzori care să …nimic.

Dacă ar lansa Duster în SUA la 20.000$, muncitorii de la Mioveni s-ar retrage milionari. În Mexic oferă ceva la 12.000$ (dacă am făcut bine conversia).

 

 

 

iarna-zapada-08

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

99 comentarii

  1. Eh, cam asa este, insa chiar si Dacia a urcat destul de mult ștafeta in ultimii ani. Daca doresti sa compari Loganul din 2004 cu un Sandero Stepway, vei vedea ca s-au cam dus planurile mașinii “de 5000eur” ;)
    Ușurel, tot in sus vor tinde si ei.

    00
    • Nu mai comenta, preda stacheta altcuiva :)

      00
    • NOU
      #3

      Intreg conceptul noii Dacia este fix asta : in timp ce toata lumea pune „briz brizuri” pe masini, nimeni nu mai construieste masini si … atat ! Asa s-a relansat Dacia acum mai bine de 10 ani : Masina Noua si Atat ! In urma unor studii destul de costisitoare si grele ca cercetare, prin 2000-2001 s-a ajuns fix la aceasta concluzie pe care romanul „heitar” o ignora : sunt unii oameni (destul de multi chiar) care prefera „4 roti cu acoperis” dar nou, portbagaj mare, intretinere ieftina si usoara + reparatii rapide !

      ( intre polo, fabia si sandero am ales „flota” de 4 sandero pentru firma de care sincer sunt surprins cum rezista de 9 luni „bestializate” de soferii mei care numai grijulii nu sunt cu masinile )

      P.S. : nu am ales Sandero din patriotism si nici ca sa incurajez industria locala ci am stat si am calculat preturile de catalog, preturile la oferta pentru 4 bucati, pret intretinere, costuri revizie, etc … si a iesit … Sandero ( 2 stepway + 2 Laureate )

      00
    • total de acord, pana la partea cu siguranta activa si pasiva. la euroncap stau prost, ca altfel nu se mai vindea nici un reanult.
      bine ca acum sunt obligati sa puna esp, cu cativa ani in urma unele masini noi nci abs nu aveau: logan, polo happy …etc

      00
    • NOU
      #5

      @ionut

      1. e foarte importanta siguranta insa sa nu uitam ca daca ne luam dupa standardul Marcii Tesla si rezistenta la impact atunci masini „clasice” de 4-5 stele ar cobori la 2-3 iar cele de 2-3 probabil nu ar lua mai mult de 1 …
      2. stim foarte bine ca nici un accident real nu prea are legatura cu ceea ce se intampla intr un „salon” de teste
      3. am vazut accident cu Renault Clio Symbol ( cred ca fara nici o stea la impact ) sfartecat de 2 tramvaie in Bucuresti pe Calea Vacaresti, in care masina s-a dezintegrat insa norocul a facut ca, soferul singur in masina, sa scape doar cu cateva taieturi de la cioburi ( au supravietuit soferul si scaunul soferului … sincer nu pot sa mi imaginez cum de a supravietuit dar asta e … )
      4. accident Mercedes Serie E ( model 2012- 2014 ) vs. Betoniera ( intersectia de langa Buzau unde se face stanga spre Ploiesti ) unde Soferul Mertului si-a rupt ambele picioare iar pasagerul din dreapta era deja in drum spre concert Elvis …

      Mai bine 5 stele decat 1 dar sa nu uitam ca daca ai 5 stele sub cur nu inseamna ca nu poti sa mori asa cum este la fel de adevarat ca nu toti ne permitem sa luam cele mai bune produse

      00
  2. Cu strategia asta au avut succes și în timpul crizei.
    Românii încă preferă „Merțan” second-hand, nu Logan ca săracii de lângă.

    00
    • Nemtii au ințeles in sfarsit ce isi doreste soferul roman si din februarie deschid in Pitești o fabrică de Merțane second-hand

      00
  3. Daca Sandero ar avea sigla de VW/BMW/Audi etc. s-ar vinde bine si la noi.

    00
    • Dacă românii ar gîndi la cîți bani au în buzunar/cont pentru 5-10 ani, atunci ar cumpăra Dacia la fel cum o cumpără francezii/spaniolii. Şi ar fi mai cîştigați pe termen mediu.

      00
    • Nu. Daca romanii s-ar uita cu creierul si logica la banii pe care ii au in buzunar/cont, majoritatea ar alege sa mearga cu transportul in comun. Maxim bicicleta. Dar nici aia, ca fie esti nevoit sa tragi de ea cateva etaje pana in apartamentul de 2 camere, fie o lasi jos la bloc si ai mari sanse de a ramane fara ea.

      00
  4. oamenii cauta confort.
    de aia ai nevoie de senzori, piele si nu plastic si alte fantezii.

    ce zici tu ca repari caruta oriunde e valabil pt tari bananiere, unde o masina nu vede service autorizat doar daca e in garantie, altfel niciodata.

    00
  5. Am io un baiat in Ferentari care pune ieftin ce siglă vrea mușchiu tău, șefu

    00
  6. In state poate s-ar vinde cu motorul de 2.0 benzina.
    Altfel slabe sanse.
    Eu ma gandeam (serios) de ce nu se vinde in Cuba.

    00
    • Logan se vinde in Cuba (Renault) si-o permit doar firmele de stat care inchiriaza masini pentru turisti. O inchiriaza canadienii , iar autostrazile din Cuba sunt dpdv al traficului la nivelul drumurilor noastre in anii 60 : 1 masina pe minut …

      00
    • Au autostrazi in Cuba? La astia e pe dos. Autostrazi da, masi ba.

      00
  7. Serios? Duster? Cel mai ieftin e pe undeva pe la 12000 Euro, iar cel mai scump peste 17000.
    De ce ai da banii astia pe o Dacia?

    00
  8. NOU
    #21

    Dacă îl ducem la servis și nu l mai reparăm c-o sârmă….

    00
  9. Mizerie de Vitara? Ahahaha. Good one.

    00
  10. De ce e mizerie Vitara?

    00
  11. La cât de sigură e mașina s-ar zice că le place și adrenalina.

    00
    • Hai că au refăcut testele și le-a dat o steluță pentru că au airbag-uri.

      00
    • Dacia nu e sigura pt ca nu are lane assist, speed limit assist, senzori de coliziune si alte inutilitati d-astea.

      00
    • semnalizare automată la părăsirea benzii!

    • NOU
      #31

      Xpander are nevoie de o masina cu ciorchini de senzori care, printre altele, decid ca trebuie sa franeze brusc cand sare maidanezul in fata si vine betoniera din spate. Sau, de ce nu, de o masina cu capota si grila pufoase si confortabile pt sholdul si capatzana pietonului viclean care a pacalit senzorii de asistenta la franarea de urgenta. Pt ca fix la confortul pietonilor neastamparati te gandesti cand iti iei masina.

      00
  12. Revizie Duster 1.5 dci model 2016 la 60.000 km – 2400 lei. Include doar revizia standard si placute frana (ah stai, doar pe fata sunt placute, ca pe spate are frana pe tambur) si cam atat. 1.5 ore pana la „finalizare”, ca m-am plimbat prin zona. Scurt si la obiect. Aha, ieftina ca braga.. not.

    00
    • Poate te-au simtit ca esti om rau, poate ai injurat…

      Acum fara gluma, in decembrie am facut revizia la Duster 1.5 din 2014, la service autorizat multimarca (Bosch Car Service / ADGarage), in Targoviste:
      ulei Elf 5w30 DPF – 155 lei (5 litri)
      filtru ulei mann – 25 lei
      filtru motorina Mahle – 46 lei
      filtru aer Renault – 65 lei
      placute de frana Renault – 165 lei
      manopera inlocuire filtru motorina, filtru aer si placute de frana – 120 lei (1.5 ore)
      Fara filtru de polen, pe care il schimbasem singur in toamna, cel vechi fiind plin de mizerie. Am dat atunci pe el 30 lei si a durat inlocuirea 1 minut inlocuirea.

      00
    • Masina e in garantie, plus daciile de la firma (caci e masina de firma) se fac doar la reprezentanta.

      00
    • @vio:
      La revizie se mai fac urmatoarele:
      – inlocuire lichid frana (la maxim 4 ani)
      – inlocuire lichid de racire (tot asa, periodic)
      – verificare nivel ulei in transmisie
      – reglare geometrie (ma rog, asta ar trebui sa o faci cand schimbi rotile de iarna cu cele de vara)
      – reglare faruri
      – inspectie generala
      – desprafuire tamburi (daca are tamburi) si reglare frana de mana;
      – reglare pedala ambreiaj (Dacia are nevoie periodic)
      – gresare broaste usi
      – inspectie vizuala vopsea si corectie daca e cazul
      – pompa de apa, curea de accesorii, prostii de-astea
      – conectare la calculator si verificare erori
      – curatare instalatie de AC

      Cat despre service multimarca, mai bine nu. Ai facut revizia cu cele mai ieftin posibile consumabile, cu minimul de operatii, cu tehnicieni care nu lucreaza dupa normative ci dupa ureche. Nici la Logan nu-mi iesea asa de putin.

      00
    • hash, ce ai fumat?
      in ce service iti fac aia toate perversiunile alea la o simpla revizie?!

      00
    • Am fumat reprezentanta Dacia timp de 10 ani. Tu ce ai fumat in afara de tutun?

      00
  13. Io am prins boala pe mobil. Frateee, daca nu ma dispera obiectele care ma detin ele pe mine si nu io pe ele. Nu fotografiez in nestire ca turistii japonezi, nu clevetesc ziua-ntreaga pe FB ca muierile, gamingul mi se pare un drog, munca mi-o fac pe laptop etc. si uite ca totusi zi de zi si zi de zi trebuie sa stau dupa curu’ lui ca de descarcat se descarca in cateva ore. Mai pune si ca trebuie sa ma port cu el precum cu sfintele moaste, sa nu cumva sa ia o julitura la banetul care am dat pe el. Si-n doi ani e oricum praf de la baterie. Nokia de 100 de lei care-l incarci o data pe saptamana … si gata !

    00
    • da cine te-a pus sa iei iPhone ics? j5 2016 încă mai e la vânzare și are baterie mare detasabila + ultra mode

      00
    • Nu, chiar asa nebun nu sunt, nu mi-am cumparat iphone. Am prins un moto Z la reducere dupa black friday acum un an si, dar tot mi s-a parut mult. Mai mult constrans ca ma enerva telefonul anterior, un microsoft 950 xl, care, nu exagerez, s-a transformat intr-un resou (in ciuda racirii fluide careia i-au facut atata reclama).

      00
    • n-ai dat de dracu ai dat de fra-su cu android si design diferit, la 5 mm grosime se face banana in buzunar

      00
  14. De consideti Sportage o mizerie? M-ai facut curios…

    00
  15. De ce ai da banii pe o dacie (12000 eur)? Pai in primul rand nu ai nevoie de raparatii la ea, in 5-6 ani o arunci si daca mai iei una si o ti 5-6 ani tot nu te duce la cat dai pe un BMW-u pe care il folosesti 10 ani. Nu e sigura masina ? Asta depinde mai mult de tine ca sofer decat de ea.

    00
    • Așa au zis și ăia trei din Loganul în care a intrat Huidu, că ține de ei.

      00
    • Dacia e (si continua sa fie) slaba la tabla si la siguranta rutiera.

      Daca mai taie din pretul Dusterului vreo 5000 de euro atunci merita. Altfel e prea scumpa pentru ce ofera. Sau, poate mai baga guvernul niste taxe s-o faca competitiva!

      00
    • Se intampla si in TIR sa ti-o iei, depinde peste cine dai. Problema la noi nu e ca dacia are tabla proasta, este ca nu avem autostrazi.

      00
  16. Cred ca Dacia are succes avand un pret mai mic fata de celelalte marci. Dar asta se reflecta si in dotari si nu ma refer aici la plastic, piele sau alte nebunii ci ce ma intereseaza pe mine siguranta.
    Sandero (din 2013 nu stiu acum) sta bine, are 4/5 dar Duster din 2017 are 3/5 stele.

    Asta mi se pare mizerie.

    Sportage-ul s-a scumpit in ultima vreme (Kia incepe sa se pozitioneze premium si pun tot felul de dotari SF) – cel mai ieftin model e vad ~16500 EUR pt motor de 1.6 dar vine cu 5/5 stele si cu multe optiuni.
    Duster-ul cel mai ieftin din cate vad pe site (poate ma insel) e ~14500 EUR si motor de 1.2L.

    Sunt 2000 EUR diferenta dar daca te uiti doar cat costa airbag-urile au sens costurile (plus restul dotarilor gen frana pe disc pe toate rotile si diferenta de garantie).

    Pentru mine Dacia ar deveni atractiva daca ar ajunge la 5/5 dar daca o sa se intample asta, pretul o sa creasca proportional.

    00
    • 3 stele acum sunt mai bune ca 3 stele in 2000 și nu e mit. testele euNCAP sunt mai stricte, iar acum o stea se da pt electronice de asistență parca.
      si mai da-o in plm, majoritatea renault-urilor au 5 stele, daciile nu au electronica si siguranta la fel de bune ca sa nu fie canibalizare, dar teribile nu sunt

      00
    • NOU
      #49

      Ideea e ca pe tine te „intereseaza” siguranta dar atat de interesat esti incat n-ai habar de detaliile oferite de sistemul de punctare/depunctare euroncap, sistem care se schimba periodic. Cum iti explici ca Punto 2017 are 0 stele euroncap si evident ca e o masina mai sigura decat Grande Punto 2005 care avea 5 stele si in principiu e acelasi model dpdv al constructiei?!

      00
    • Are 3 stele pentru ca are 3 stele. Billshituri cu electronicele ai alte sisteme de care nu ai nevoie ca „stiu eu mai bine” este simplu de bagat. Este o masina care are 71 parca la protectia pasagerilor adulti, mai putin ca o super mini. Hai sa nu incercam sa ne mai pacalim cu electronicele.

      00
    • Babetz, sa ne intelegem va place Duster-ul, cumparati-l.

      Daca ce va cumpara astia 2K in plus (nu doar electronica de care nu aveti nevoie ca sunteti asi ai soselelor ci si airbag-urile in plus, discuri nu tamburi, suspensie independenta si inca cateva) nu va trebuie, e alegerea voastra. Pentru mine, daca ar fi sa fac alegerea e un criteriu important fiindca deh, tara cu cea mai mare mortalitate rutiera din EU.

      @ltaa
      De acord insa o parte din sistemele alea electronice ajuta. Si ABS-ul si ESP-ul pareau SF-uri la inceput.

      @antinevralgic
      Cum imi explic ca modelul A din 2005 primeste 5 stele si modelul B din 2017 (12 ani diferenta) primeste 0? :) Nu stiu.. poate ca e 12 ani diferenta intre ei si normele de siguranta cresc?

      @Alex
      Poate ma insel dar la airbag-uri Duster-ul are ca si restul Daciilor minimul. Deci nu, la siguranta interioara NU e okay. Iar la franare tambur… iarasi nu e okay.

      00
  17. Eu sunt unul din românii care am dat comanda de Dacia Duster 1.5 dci 4X4 2017 achitată cash. Sunt încă posesor de Dacia Logan 1.5 dci Laureate 2006 si va pot spune ca nu am avut probleme (injectoare, cutie s.a.m.d). Ce rost are sa cumpăr mărci premium pe care nu mi le permit să le întrețin, la ce îmi folosește? Cei care cumpără Dacia sunt considerați sărăntoci, eu unul asa ma consider! In acest moment, îmi permit doar această marcă să o întrețin(revizii la reprezentanta, piese originale, anvelope pe mărci consacrate). Nu știu, nu vreau și nu mă interesează alte pareri, mi-am dorit masina noua cu garanție și asta am făcut! Baftă!

    00
    • nu stiu cat de sarantoc esti, dar apreciez ca esti un om intelept :)

      00
    • Nici eu nu înţeleg de ce, nici pe blogul ăsta, nici printre amicii mei, niemni nu-şi pune problema unei maşini noi. Că plaja de venituri e larg variată, nu-i bai.

      00
  18. Boss, vezi ca dusterul asta nou nu duce deloc lipsa de senzori. Bine, nu e chiar ca la vag, cu senzori pentru egr and stuff…

    00
  19. NOU
    #56

    In state poate vinde varianta din Rusia de 2 litri, 143 cai si 195 Nm. Dar am dubii, fara 200 cai si 230 Nm nu o sa o vrea nimeni. Sigur, asta pe la 22000-24000 dolari, cu absolut toate echiparile. FTC (Federal Trade Commission) nu mai da voie sa vinzi masina in 2018 fara camera de marche-arriere, care corespunde dotarii de top la Duster. Poate vinde ca seamana ceva cu Wrangler la stopuri :). Orice alta Dacia nu are sansa in State; asta si va fi vandut clar sub sigla Renault.
    PS: La americani daca nu face 0-100 in cel mult 7-8 secunde e slaba si neatractiva.

    00
    • majoritatea SUV_urilor americane au și motoare mai mici, dar da, au mai mulți cai putere.

    • #1. Nu pretind ca ma pricep la piata auto americana de SUV-uri desi traiesc in Texas de 15 ani.. Dar zic si eu asa… :
      #2. SUV cu motor mic, in america, inseamna cacaturi gen Honda HRV, sau alte trotinete cu sasiu de berlina compacta. Cu motor de 2 l ar fi o Mobra pe 4 roti, comparativ cu celelate SUV din clasa..
      #3. Un american care are in momentul asta buget de 20k pt un SUV, sigur isi va lua Jeep (vrem masina facuta in SUA, nu in Mexic sau Maroc). In primul rand din considerente de patriotism, in al doilea rand din considerente de “cine plm e Renault?”
      #4. Exista varianta de a fi vandut sub sigla Nissan (in Mexic de pilda Logan = Nissan Aprio). Dar de ce si-ar da Nissan cu tesla in coaie, sa isi futa vanzarile de Nissan Rogue? De dragul Daciei?
      #5. Daca totusi s-ar prosti Renault/Nissan si si-ar aplica tesla peste coaie, muncitorii de la Mioveni ar plange cu dintii la gard, ca Dusterele vor fi aduse din Columbia.
      #6 Nici un muncitor din industria auto de pe planeta asta nu s-a retras vreodata milionar, oricat de populara ar fi fost masina pe care o mestereste. Poate doar aia din Botswana..

      00
    • Dusterele din Colombia (facute langa Medellin) sunt defapt Renault. Singurele Dacii despre care stiu columbienii sunt 1310 (mai sunt cateva in trafic)

      00
  20. Duster-ul, Vitara bogatilor

    00
  21. E plina Argentina de Loganuri si Dustere, mai ceva ca in Romania. Nici in Chile nu stau rau, dar sunt toate sub sigla Renault si sunt produse local… deci cei de la Mioveni trebuie sa mai astepte sa se retraga milionari.

    00
    • https://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_Dacia#Facilities

      „A large logistical centre was also set near the plant in March 2005, the International Logistic Network, from where complete knock down (CKD) kits are exported to other Renault production sites in Russia, Morocco, Colombia, Argentina, Brazil, South Africa, Iran and India.[33] It is reportedly the biggest logistic centre of its kind not only in the Renault Group, but in the entire world automotive industry.[34] In 2012, the total equivalent of the kits sent worldwide from the centre was 920,646 vehicles.[33]”

      Din cate vad (si din cate stiam) Dusterul se fabrica doar la Mioveni de unde se exporta sub forma de kituri „complete knock down” inclusiv in America de Sud, unde doar se asambleaza local, nu se produce acolo.

      00
  22. Unii prefera android in timp ce altii iphone si mai sunt care vor un telefon. Dacia, dupa cum v-ati prins deja, e telefonul ala de 30 de euro care-l cumperi atunci cand toti banii tai sunt 100 euro si n-ai vrea si poate nici poti sa te imprumuti ca ai facut-o deja cand ai luat ps4 de craciun la copil.

    00
  23. Cumpără Dacie nouă au spus, merită au spus! N-au spus și ca o sa te împrietenești cu mecanicul, pentru că pică toate de pe ea, deși n-a atins nici 100 000km

    00
    • Am un Logan cu peste 200000 km, majoritatea facuti de soferita familiei, dar n-am bagat in el altceva in afara de consumabile. Aaa, ba da, i-am schimbat un stop si-am indreptat o parte din portbagaj cand a intrat un dobitoc din spate ca n-a tinut distanta.

      00
  24. Foarte multe persoane din afara au dacia ca a doua masina. Mai degraba asa cred ca se explica.

    00
  25. Sunt curios care e cota de piata a Daciei in tarile din vest. Asta e masura adevarata a succesului, nu cate masini au vandut. Suspectez ca cea mai mare cota de piata din UE o are tot in Romania…

    00
  26. Mai exista un motiv: in anglia cel putin, toatw masinile buget gen clio, sandero, etc se vand la leasing foarte atractiv. £199 avans si £99 pe luna pe 3 ani. Asta e motivul pt care isi cumpara lumea masinile astea

    Foarte putina lume cumpara cash si/sau sa tina masina mai mult de 3-4 ani, majoritatea o dau inapoi si iau alta si da, chiar si aia care nu au multi bani pt ca au realizat ca e mai ieftin sa se ocupe reprezentanta de orice probleme cat timp ai garantie.

    00
  27. NOU
    #74

    Eu am de una an jumate un Sandero 1.4 benzină, fabricație 2008, adus din Germania. Pe cartea tehnică are trecute trei revizii la reprezentanță, din perioada de garanție. Am luat-o la 120.000 km, acum am 135.000. Nu am avut nicio problemă. Se mai aude câte un greieraș sau câte un scârțâit, doar e mașină franțuzească. E o mașină solidă, bine închegată, nu o deranjează drumurile proaste sau să fie tratată mai brutal. Și e și foarte spațioasă pentru clasa ei. Și fiabilă. Și ieftină la achiziție și întreținere.
    Prima revizie, cu înlocuirea tuturor filtrelor, uleiului și a distribuției m-a costat 1.100 lei la un service de cartier. Am folosit doar piese originale. Revizia următoare (schimb ulei și filtre) mă va costa 200 lei. O anvelopă de marcă (BFGoodrich sau Pirelli) costă 200-250 lei. Dacă se strică ceva găsesc pieseieftine peste tot.
    Îi înțeleg pe vesticii ăștia! Dacia îți dă mult mai mult decât ai plătit, așa că e o alegere logică.

    00
    • Sandero masina solida – fugi de-aci, ca doar am condus 100k Logan. A, la mine nu se-auzea nici un ‘greieras’ nici cand am dat-o :)

      Trateaza tu brutal ambreiajul sa vezi ce adio iti iei de la el.

      Spatioasa, aha, cum car cu ea o pereche de schiuri de 1.70? Pana si o banala tzeava de 1.5 m e o provocare! Da, cu bare de plafon am carat si scara in 3 segmente, dar… Pana si pentru un amarat de televizor a trebuit sa iau un taxi break!

      Dacia masina practica .. imi pare rau, nu e! Tot e bine ca ai luat-o SH, asa chiar ca merita. O intretii prost, si pe urma o arunci.

      (si acum cand imi aduc aminte cand urcam 3 insi incalziti dupa ski si cum s-aburea inauntru in primii km de la plecarea de pe loc, orice-i faceam, ma ia cu draci..)

      Apropo, mai ‘tropaie’ stergatoarele pe parbiz ? :D

      00
    • Ahhahahahaaaaa hash =))))))

      Mi-ai adus aminte de mine cand am fost cu taica-miu si cu sora-mea sa ne cumparam prima noastra plasma. Am fost la Carrefour, l-am luat si cand sa-l bagam in masina… stai asa ca nu merge. Singurul mod in care l-am putut baga a fost sa il punem pe pe bancheta din spate, eu cu sora-mea sa stam amandoi pe scaunul din fata si eu stateam si intors ca sa tin cu antifurtul ala in forma de T impins in cutie sa nu se rastoarne la franat sau accelerat. Cred ca sunt vreo 11 ani de atunci :))))))

      00
    • NOU
      #77

      Mie mi se pare solidă și bine închegată. Am condus mai mult timp și un Logan MCV diesel și pot spune că Daciile sunt bine făcute. Asta e părerea mea.
      Am scris că e spațioasă pentru clasa ei. Schiurile și plasmele au loc greu și în Polo sau Fiesta, colegele de clasă. Am avut Corsa înainte de Sandero și Dacia este vizibil mai spațioasă.
      Orice mașină se resimte dacă e bruscată constant și tratată prost. Dar la Dacii sunt mai puține chestii care se pot defecta și sunt mai ieftine ca la VW sau Renault. Și neamțul sau francezul apreciază asta.

      00
  28. În țările vestice se vând daciile pentru că ăia au șosele, deci mașinile în 5-6 ani nu se uzează într-atât încât să devină un stres permanent. Un român își schimbă mașina în medie la 12 ani, de-aia se orientează către mărci mai fiabile, chiar second-hand fiind. Plus că, am mai amintit pe blogul ăsta, cei care își cumpără dacii noi nu prea pun preț pe conceptul de siguranță pasivă (în România, țara cu cele multe victime – ca să nu scriu morți – la mia de locuitori, din Europa).

    00
  29. Dacia pentru ca … TCO (total cost of ownership)…pentru Sandero GPL din nov.2010 + 1400km lunar …cifra magica este 210EUR => atat ma costa lunar sa imi permit acesta masina la stilul meu de viata
    Chiar am tinut evidenta tuturor costurilor asa ca pot sa detaliez
    60EUR/luna reprezinta devalorizarea lunara calculata simplist (devalorizare totala impartit la numar luni utilizare)
    50EUR/luna reprezinta toate celelalte costuri (intretinere, montat GPL, impozit, asigurare, ITP)
    100EUR/luna reprezinta valoarea combustibilului pentru cei aprox 1400km pe care ii fac lunar

    Eu cred ca orice comparatie cu alte masini noi sau SH ar trebui sa inceapa cu acest TCO dupa care se discuta despre ponderea altor factori (siguranta, statut).

    00
  30. in tara unde toti depasesc limita legala de viteza si merg ca cimpanzeii, ar trebui sa te intereseze in primul rand siguranta: airbaguri, abs, esp, nota euroncap. si apoi banii.

    00
  31. Are barbata-miu o Dacie cu 2 ani mai ‘batrana’ decat Corsa mea. Pana acum am schimbat pe ea o carca de chestii, INCLUSIV MOTORUL. A vandut acum 3 ani un Astra din 1994, cu 250 de mii de km la bord, pe care a folosit-o el aprox. 15 ani. In afara de o curea de distributie nu a schimbat nimic. Si acum plange dupa masina aia, dar a dorit masina ‘mai noua’. Si-a luat. Nu as lua Dacia nici gratis, or fi piesele ieftine, dar cand schimbi 70% din masina la nici un an de folosire, incepe sa fie cam scumpa. Corsa mea amarata a necesitat o bujie noua. In 9 ani de folosire.

    • Nu i-a spus nimeni ca motorul turbo de 0,9 nu trebuie forjat la semafor, asa-i?

      00
    • Daca a schimbat cureaua doar o data in 250.000km a avut mare noroc cu Astra ala si asta cred ca explica si problemele pe care le-a avut cu Dacia.

      Eu am fost proprietar de Dacie multi ani (mai mult de 9) si nu am avut nici pe departe probleme atat de mari. Am vandut-o unuia ca sa care cartofi cu ea la tara si nu mi s-a plans nici el de ea cat a folosit-o.
      Pe de alta parte stiu posesor de Opel caruia – cum dadea putin gerul – nu ii mai pornea masina nici amenintata cu remat-ul. Si da, a schimbat bateria de mai multe ori la ea, inclusiv cu una de capacitate mai mare. Daca ar fi sa ma iau exclusiv dupa experienta omului aluia eu nu mi-as lua Opel nici gratis.

      00
  32. Multi vestici care traiesc in orase mari nu au ce face cu o masina scumpa, sigura si cu multe dotari pentru ca nu merg suficient de mult cu ea cat sa renteze confortul ala in plus iar daca stai in traficul ala sufocant nu iti trebuie nici nshpe mii de airbaguri nici motor de 200 de cai.
    In plus, mai sunt cei cu hobby-uri gen biciclism, motociclism sau care au RV-uri si au nevoie de masina normala doar pentru naveta la serviciu si dus copii la scoala.

    00
    • De multe ori o masina scumpa inseamna si cheltuieli mai mari – acolo reviziile trebuie facute de-adevaratelea, nu mermelite ca la noi.

      00
  33. Costul serviciilor este imens in strainatate comparativ cu Romania. O ora de manopera costa de cel putin 3 ori mai mult, o iesire la restaurant de cel putin 5 ori mai mult etc. Cand platesti chiria (aia de multe sute de euro/lire), ajungi la finalul lunii si tragi linie, vezi ca dai mare parte din venit pe „servicii”. Si atunci decizia e sa mai renunti la ele, ca sa investesti in alte experiente (in general concedii/vacante). Daca esti doar tu, volanul, pedalele si casetofonul in masina, aloci mai putini bani lunar pe ce s-ar putea strica.

    00
  34. daca as avea 12k pentru o dacie tot nu as cumpara, chiar daca e noua e slabuta la toate capitolele, in schimb as cauta un sh de la o alta firma si cat mai recenta, daca nu te grabesti e posibil sa gasesti ceva foarte bun

    00
    • degeaba primesc negative, chestia de mai sus se aplica la toate produsele, gen nu dau 1000lei pe un frigider miele sh care fiind marca scumpa e posibil sa o duca mult si bine, ei prefera un arctic in aceeasi bani, plastic ieftin si mai stiu eu ce, posibil sa pice inaintea lui miele dar e nou cu garantie.

      nu dau 1000lei pe o motocoasa de firma, dau 500lei pe o chinezarie care posibil sa pice in 2-3 ani, cu putina rabdare gasesti in 500lei sh si de firma

      ca sa nu mai zis ca la masini cumparate de noi pretul de revanzare scade mult mai repede fata de alte produse

      dar fiecare cu piticii lui iar discutia poate continua la nesfarsit

      00
    • Pai tu nici macar nu ai 12 mii de euro, dar te-ai apucat sa-ti dai cu parerea despre masina X say Y pe care ipotetic ti-ai cumpara-o. Munceste prima data pentru acei 12k euro ( macar 30k euro pentru a arunca 12k pe o masina), discutam apoi.

      00
    • Pai tu fiind sarac ti se potriveste mai repede o dacie noua la 12k decat ceva SH de 4-5 ani „120k km” la aceeai bani. Vezi tu masina aia nu ti-o permiti si o sa trebuiasca sa bagi bani in ea din primul an , dar tu nu mai ai alti bani ca ai luat masina cu greu. La dacia aia noua nu ai grija cu ea in perioda asta, singura ta grija e sa ai bani de benzina, sa-i faci plinul nu ca saracu ala care a alimentat ultima oara langa mine un A8 si se tinea bine de pompa sa nu sara de 50ron.

      00
  35. Dacia e o masina foarte okey dar cu un singur si capital defect: e prea scumpa de noua! degeaba o dati si o ontoarceti dar este obscen de scumpa mai ales ca nu fac nici un fel de discount, cel putin machedonii din cta nici 100 parai nu au lasat la o comanda de 12 buc…ca machineta e decenta, trecem peste faptul ca e aproape integral amortizata datorita reciclarii de subansamble de la vechile reno (sistemul 4×4 este identic cu cel de pe scenic rx4, o masina de 15 ani) dar pretul de nou este un nogo ptr ca s-au pozitionat mult prea aproape de vitare si psa unde ptr 1000-1500 in plus primesti o gramada de chestii in plus, si da ,ales-s masini masini superioare daciei…nu uitati ca nici preturile de intretinere nu-s chiar rezonabile, te ard ca la premium cand te prind la ei, niste nesintiti imbecili, da domle e de intels ca au venit sa fac profit dar nici chiar asa, la rusi modelul de care s-a amintit mai devreme (duster 2.0 4×4 automat ) este 14500 euro (1 mil ruble) pai sa nu le futi ‘mnezeii mamii mor de cacanari frantuji??? Cea mai buna dacie e cea de 2 max 3 ani, e destul de ieftina si destul de noua cat sa tina inca pe atat fara probleme majore….desi sa nu uitam de lotul cu injectoare futute care au fost schimbate pe banii posesorilor desi dacia stia ca e de la ei…sa nu uitam de lotul cu castea de directie varza din farbrica, la fel dacia a tacut malc, sa nbu uitam ca au luminile de frana f interesante, cand semnalizezi se aprinde si frana la fel ca la americani, sa nu uitam ca daca te dai putin la un duster incepe sa roada anvelopele pe interior ca folosesc niste bucse subdimensioinate…chestii care la vitara nu se intampla.

    00
  36. Masina se sub zapada ..subtil :))

    00
  37. In vest, Dacia se vinde NUMAI pentru că e ieftină. Cine o cumpără, preferă să se zgarceasca la ăia 2-3 mii de € până la prima mașină serioasă.
    Și nu cumva să le spui asta….

    00
  38. Ca posesor de dacie prefer cat mai multe dacii pe sosea. Doar asa am sanse sa supravietuiesc in cazul unui accident. :B

    00
  39. Apropo de mentalitatea franceză…
    In Franța în care P.H. se întâlnește cu un tip bogat, care locuia într-un castel înconjurat de 200 de hectare de pământ și conducea un Renault Clio moștenit de la maică-sa, care-l cumpărase second-hand la rândul ei. Și se întreabă de ce francezii nu produc supercar-uri sau măcar limuzine scumpe în fabricile lor, iar răspunsul este că nu au cultura aceasta a mașinilor scumpe ca semn al bogătiei. În cuvintele unui francez, acolo dacă ai o mașină scumpă oamenii se întreabă de ce ai muncit o grămadă ca să dai banii pe un vehicul, în loc să te bucuri de mâncare bună sau vinuri de calitate.”
    Textul este copiat de pe nwradu blog.

    00
  40. Nu ma pricep la horoscop si nici la masini. Dar am o vaga impresie ca dupa legea asta cu timbrul de mediu 2018 vanzarile de dacia or sa creasca …bine di tat. Si o sa vedem multi baietasi cum duc biemveu’ la remat si vin acasa cu o dacia noua si frumoasa. Sigur ca va exista si reversul medaliei. O sa vedem destule cu modificari made in Vitan(sigle de masini germane, spoilere de raliu,praguri sport,faruri cu xenoane, stopuri fumurii, multe stickere colorate si jante nichelate). Ma gandesc serios sa ma apuc de un atelier smeker. Cine se baga? Investitia nu e mare….stiu unde e vitanul si lucrez la mine in spatele blocului. Cine zice ca nu-s conditii sa-si vada de treaba. Am facut lux: Am scos o boxa pe geam si urmeaza sa pun si o masuta pe care sa punem telefoanele, tigarile , punga de seminte si berea la pet.

    00
  41. Sunt in cautare de o masina noua, 4×4 e cam necesar ca am 150m de drum neasfaltat posibil inzapezibil, micuta la 1300kg, motor >120CP, garda la sol >180mm, 20k Euro. Am in lista toate SUV-urile si crossoverele actuale.

    Opel: Mokka e urata cu spume.

    Dacia: Duster e oribil.

    Mazda: CX-3 e cam 23k euro cu 4×4, are 150CP versiunea, dar e prea mica. CX-5 e prea mare si scumpa.

    Renault: Kadjar e pe stil frantuzesc, arata ok ca design, dar cu milioane de optiuni, nici nu stiu cum sa-l configurez, maxim 130CP un 1.2L, iar 4×4 se vinde numai cu diesel.Captur e aiurea, nu are 4×4.

    Peugeot: nu are nimic, 2008 e crossover fara 4×4, 3008 e prea scump si alta clasa.

    Nissan: Qashqai arata ok, are dotari ok, dar e frantuzesc pe dedesupt si nu mai am chef de Renault si e cam scumput, trebuie sa renunt la multe ca sa ma incadrez in buget.

    VAG: nu am bani de VAG, Seat sau Skoda nu-mi plac pur si simplu, am condus masini VAG inchiriate si pot considera ca am facut suficient test cu ele ca sa nu-mi placa sa dau banii pe ele.

    Coreene: KIA si Hyundai au ceva lansat, Hyundai Kona ar merge dar e abia lansat si scump, KIA Sportage e cam maricel, Kia Niro e hibrid si in doua variante scumpe. Nu stiu cum e cu fiabilitatea, un prieten are din vara asta o KIA Sportage SH din 2013, are ruginite toate alea pe dedesupt.

    Imi ramane Suzuki. Intre Vitara si SX4 S-cross ramane SX4, e oarece diferenta de calitate in interior. Imi place cum arata, dotarile sunt exact ce am nevoie, se incadreaza in pret. Cum e cu fiabilitatea, service-ul, costul total de detinere? Nu am nici o idee.

    00
    • La suzuki e mai greu cu piesele de schimb. Unele vin din ungaria sau din japonia.
      La service e cum zicea zoso: nu toti stiu sa repare japoneze.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.