Vești bune: dacă nu știați unde e Hala Matache, n-ați pierdut nimic, acum nu mai e nicăieri

piata-hala-matache-1 piata-hala-matache-5

Așa arată după ce a fost dărâmată în toiul nopții, pentru a scăpa de gargara ONG-urilor ai căror membri nu fuseseră niciodată acolo și nici nu aveau curajul să apară în zonă fără jandarmi. Zona puțea și probabil pute în continuare, mișună de suedeji periculoși și de bordeluri și era un pericol real pentru oricine avea chef să treacă pe acolo (jurnalistul Adroan Seceleanu, de la ZF, a luat bătaie pentru simplul motiv că trecea pe acolo, și el e un ochelarist simpatic și blajin).

Hala a fost dărâmată pentru a face loc unui bulevard cu două benzi.

Imagini luate de pe RL.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

31 comentarii

  1. NOU
    #1

    Asa e frumos, sa facem cinspe benzi si 0 copaci ca sa purtam adidasi cu ventilatoare in urmatorii 10 ani. Sunt 100 de cladiri pe acolo si 5 copaci, si chiar daca se ia in calcul ca e zona plina de suedeji asta nu inseamna ca ei vor pleca de acolo pentru ca in zona aia locuiesc. Hala putea sa fie renovata ca asa fac unii oameni in tarile civilizate, isi pastreaza istoricul nu se sterg cu el la fund.

    00
  2. suedejii locuiesc in zona aia … si in Hala Matache pentru ca in acele cladiri de patrimoniu locuiesc ilegal… si le darama caramida cu caramida.
    Unde sunt super activistii cand suedejii vandalizeaza aceste cladiri ? (atunci nu mai sunt de patrimoniu … ???). Activistii apar doar daca le darama primaria.

    Ii astept sa faca ceva si cand stau suedejii ilegal in ele si le distrug … sa arate si atunci ca le pasa.

    00
  3. in sfarsit. credeam ca nu mai darama aia o data cacatul ala de zid.

    00
  4. Pizma măsii. Bulevard cu două benzi le trebuie lor? N-ar fi mișto să facă și pentru un metru de piste pentru bicicliști ca în vest? Ok, dărâmi o clădire de patrimoniu, lăsată în paragină de indolența proprietarilor (sau a autorităților), dar măcar fă dracului ceva frumos și pro-european acolo…
    Chiar sunt curios…
    Undeva, într-un loc frumos, există o lege locală care obligă autoritățile ca pentru orice drum nou construit sau amenajat să fie prevăzute piste pentru bicicliști, altfel nu ți se aprobă proiectul și nu primești finanțare pentru acel drum…

    00
  5. @Robert Lazar chiar este si cu piste ca in vest
    probabil ca vor parca meltenii pe ele

    00
  6. ONG-urile nu gaseau nimic ciudat in faptul ca la 2 pasi de Victoriei te mancau suedejii de viu? si daca nu te mancau mureai de la miros.

    00
  7. NOU
    #8

    Iar o sa apari diseara la a3 ca instigi la darmarea vestigilor neamului romanesc, etc

    00
  8. @Ryan Pivovar: de unde stii ca nu se vor planta copaci in zona? ai cumva planul urbanistic ? Ia da matale un click aici si zi-mi cati copaci erau inainte sa se darame. Zona era un dezastru total.

    00
  9. Au daramat o bijuterie arhitectonica, o HALA!

    00
  10. @Ryan Pivovar: te rog extrem de frumos sa ne explici care era istoricul acelei zone. Insist sa imi demonstrez cum o HALA poate prezenta istoric. Doar pentru ca era o cladire mai veche?

    Pe acelasi principiu nu ar mai trebui daramat nimic doar pentru ca asta ar fi singura posibilitate de a pastra istoria locurilor.

    Ori esti naiv si spui ce ai auzit pe la altii si ti s-a parut interesant, ori erai direct interesat in perpetuarea acelei mizerii.

    00
  11. @neajan – dar unde sunt cei ALESI sa administreze orasul si cladirile din patrimoniu cand suedejii le vandalizeaza ? activistii nu au ce sa le faca suedejilor, e problema autoritatilor (Oprescu) – USL), a guvernului PNL-PSD

    00
  12. Igen mothafuckers sau cum se spune. Il urasc din suflet pe psd-istul cocalar oprescu. Dar daca a facut asta peste toti distrusii cu salvati mizeria din bucuresti, sincere aplauze.

    00
  13. Nu stiu cum se intampla dar activistii apar tocmai cand sunt niste proiecte importante. Parca ar fi platiti de cineva. Vine Ionel ONGistul ia o atitudine de Gica Contra si arunca in fata tot felul de motive sfinte: salvarea copacilor, incalzirea globala, spatii de joaca pentru copii, salvarea veveritelor s.a.m.d.

    Ne costa mult blocajele astea! fiecare zi inseamna mii de euro pierduti sau chiar mai mult. Cred ca DNA-ul ar trebui sa vad de unde obtin finantari si ce interese sustin acesti oameni. S-ar putea sa descoperim ca interesele lor nu coincid cu interesele comunitatii.

    00
  14. NOU
    #16

    Domn Zoso, tin sa te contrazic. Dl. Seceleanu si-a luat bataie in Piata Obor (o alta minunatie arhitectonica ce trebuie conservata de vajnicii ong-isti). Asta daca nu cumva si-a luat si in Matache, si in Obor, caz in care imi cer scuze de dezinformare.

    00
  15. Se putea sa nu fie si un hipster in poza ? Da, cel cu bicicleta

    00
  16. Imi aduc aminte de povestile din anii 70 cand se puneau bisericile pe sine de tren pentru a nu le demola Ceausescu, pentru cine nu stie asa s-a intamplat cu Biserica Sf. Ioan de langa Magazinul Cocor.

    Toata zona din jurul bd. Calea Calarasilor e in situatie zonei de la Matache, cladiri vechi, frumoase in care suedejii fac focul in mijlocul sufrageriei, credeti ca Oprescu nu stie asta ? I se falfaie.

    Daca Oprescu dorea sa pastreze Hala s-ar fi gasit solutii, cred ca a daramat-o la ambitie pentru a arata ONG-urilor cine este el si cat de mult ii pasa lui de Bucuresti.

    00
  17. ok, ce-a fost a fost. sincer, chiar nu se mai poate face nimic. trebuie sa privim inainte.

    00
  18. Eu am fost de cateva ori acolo cand functiona, si in afara de fatada (care nici aia nu sarea in ochi), hala in sine era o chestie infecta, mizerabila si colcaind de hoti de portofele si de cersetori.

    00
  19. Crezi ca largirea unei strazi curata cladirile ramase in jur de suedeji si le reabiliteaza? Curvele sunt tot acolo si suedejii cu putele goale se joaca tot printre maghernite. Largirea strazilor nu ajuta traficul din orase si asta e cunoscut deja de occidentali din anii 80. Un exemplu excelent este intersectia Doamna Ghica din Colentina unde pasajul construit la Delfinului a atras traficul si a blocat si mai rau intersectia. Asa se va intampla si aici…strada asta va atrage trafic si la prima intersectie semaforizata se vor forma cozi interminabile.

    00
  20. Toata lumea blama demolarile pentru constructia pasajului Basarab si a pasajului in sine.
    Acum, dupa finalizare toata lumea este de acord ca este foarte util si se merge mult mai lejer cu masina prin zona.
    Cand s-a facut bulevardul dintre Unirii si Universitate in anii regalitatii, oare in zona aia nu existau cladiri istorice ?!
    Atat am avut de spus.

    00
  21. NOU
    #24

    Din partea mea sa faca poze cladirilor vechi (ca sa pastram vestigiile) si sa le darame pe toate, de exemplu Centrul Vechi, care sta sa cada. La primul cutremur cad toate cladirile din Centrul Vechi.
    Pentru cei ce nu stiu, Centrul Vechi este frecventat de toate felurile de oameni, locuitori si turisti, romani si suedeji, tineri si batrani.

    Asa cum zice o vorba mai veche decat „vestigiile tarii”, „Si-au trait traiul, si-au mancat malaiul”

    Mie mi se pare ca incercam sa ne dam mari cu ce au construit / facut altii inaintea noastra, ca si cum vrem sa inducem in lume ideea ca noi, romanii nu suntem in stare de nimic.

    00
  22. Avand in vedere ca se poate pentru hala matache si alte asemenea, sa scapam de ONG-uri, nu vad de ce nu facem asta si cu cainii. Ce frumos ar fi, sa ii adune pe toti intr-o noapte, si sa nu se stie unde au disparut…

    00
  23. cine e gay-ul cu Pegas-ul ?

    00
  24. Nu prea inteleg atitudinea autoritatilor vs textul lui zoso. A fost demolata pentru proiectul drumului public cu doua benzi pe sens sau pentru ca puteasi erau suedeji acolo?

    Nu de alta, dar daca statul face drum public oriunde pute si sunt suedeji, vom avea super sosele in 5 ani.

    pe de alta parte ce ar fi daca zonele de genul asta ar fi curatate cu politia? si eventual utilizate fara a distruge.

    00
  25. NOU
    #28

    Doar pentru „proiectul drumului public cu doua benzi pe sens”.
    Ce sa utilizezi, o cladire cu structura veche ? (astea-s cladirile cu bulina)

    00
  26. @radu:

    Largirea strazilor nu ajuta traficul din orase si asta e cunoscut deja de occidentali din anii 80.

    Exact. Eu locuiesc în Amsterdam și chiar mă chinuiam acum să îmi amintesc vreo stradă din oraș care are mai mult de o bandă pe sens. N-am reușit. Nu zic că n-or fi existând, dar mie nu-mi vine niciuna în minte.

    Da, sunt perfect conștient că Amsterdamul nu e la fel de mare ca Bucureștiul, dar nu e nici minuscul. E sensibil mai mare decât orice alt oraș din România.

    00
  27. Perfect, acum urmeaza cei 10 ani pana la finalizarea drumului de legatura dintre Victoriei si Berzei.

    00
  28. @radu:
    Se vede gandirea romaneasca din cate minusuri iei la comentariu.
    Largirea strazilor in oras pentru evitarea congestiei e precum largirea sifonului de la baie ca sa scapi de inundatie din cauza robinetului defect. Iar sa lasi apa sa curga tot timpul prezinta si un avantaj: ai apa curenta… tot timpul.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube