Oare mitul "sunt pe trecere, nu trebuie să mă mai asigur" va mai funcţiona în cazul ei?

Pe trafictube se pun mereu clipuri cu pietoni care pur şi simplu se aruncă pe trecere fără să se uite sau să se gândească dacă maşina are timp să oprească sau i-a văzut. Şi o fac cu concursul activ al poliţiei române, care ştie doar să ia carnetele şoferilor care nu dau prioritate, fără a educa idioţii că întâi te opreşti, apoi te asiguri şi în final traversezi, nu sari pe trecere fără cea mai mică tresărire că s-ar putea să te calce unul care, la 30-50km la oră nu te poate feri.

Tanti asta de mai jos nu face excepţie. Sunt curios dacă pe viitor va mai funcţiona mitul “sunt pe trecere, am prioritate, nu trebuie să mă asigur” sau se va uita în ambele părţi înainte de a traversa…

 

un23

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

130 comentarii

  1. intai sa vedem cum scapa din tavaleala asta :))

    00
  2. offtopic
    ti-ai plua in playerul ma-tii, cu televiziunea si siteul ma-tii. tre’ sa dai refresh daca te exciti la accidente si vrei sa vezi de mai multe ori

    00
  3. Legal soferul este vinovat.
    In realitate femeia cred ca ar fi fost mai fericita sa stie ca soferul nu i-a acordat prioritate dar ea s-a asigurat mai intii ca poate sa treaca.
    Altfel nu stiu cum sunt altii, dar eu in apropierea trecerilor de pietoni iau piciorul de pe acceleratie si incerc sa fiu cit se poate de atent.

    00
  4. Ca pieton, prefer sa trec pe rosu cand vad ca nu vine nicio masina, decat pe verde/zebra si sa fie masini in jur.

    00
  5. Autobuzul mergea totusi un pic mai repede decat trebuia; de asemenea soferul, prin pozitia inaltata, ar fi trebuit sa o vada cu mult inaintea unui sofer de „turism”. Frana mi se pare ca a fost oricum actionata cam tarziu semn ca nici soferul nu era in totalitate concentrat la drum. In orice caz sentimentul meu e ca daca actiona brutal frana din clipa in care a vazut-o cu piciorul pe trecere ar fi evitat accidentul; la 50km/h distanta de oprire a unei masini cu ITP-ul trecut pe bune e de maaaaaxim 20m (tipic 15 sau chiar mai putin in cazul masinilor „sportive”).

    00
  6. @Dan, masina nu este egal cu autobuz. Plus, cred ca pagubele la o frana asa brusca sunt mai mari…

    00
  7. Dane hai sa te lasam pe tine la un punct fix si sa scoatem un microbuz din uzina si sa-l punem sa franeze brusc la 21m de tine el avand 50 la ora si sa vedem daca mai ai judecata asta.

    00
  8. Am intalnit multi prosti care trec pe trecere ca la masa in sufragerie. Nu se asigura deloc.

    00
  9. Se uita in dreapta dar in stanga nu stie sa se uite-sper ca a murit!
    Bravo soferului-eu acceleram in locul lui!
    P.S. I love natural selection!

    00
  10. Si eu ma asigur foarte bine cand trec strada, dar asta numai din cauza soferilor. Legislatia spune clar ca atunci cand esti aproape de o trecere de pietoni trebuie sa incetinesti si sa te asiguri ca nu trece un ametit.

    Si ea e idioata, ca doar traieste in Romania, dar absolut toata vina (legala si morala) este a idiotului din autobuz.

    00
  11. Eu am impresia ca totusi s-a uitat si in „stanga”
    La secunda 3 in stanga se uita
    Soferul de autobuz trebuia macar sa incetineasca de la stalpul alb, era clar ca vrea sa traca si chiar daca nu ar fi fost clar, un om la cativa cm de trecere trebuie sa te puna pe ganduri de intentile lui dar el a pus frana la 2m de trecere

    00
  12. aha, s-a asigurat! dreapta liber!

    00
  13. O mare parte din vina o poarta femeia, care merge pe trecere ca la ea acasa. Dar si soferul autobuzului e vinovat. Cand esti in localitate si conduci o namila de masina trebuie sa-ti iei cateva masuri de precautie si sa reduci considerabil viteza pentru ca nu stii cand iti sare in fata o baba chioara sau un copil care alearga dupa minge.

    00
  14. Femeia nu a trecut strada brusc – mergea incet si a stat cateva secunde la marginea trecerii; datoria soferului era sa incetineasca si sa vada ce interntii are pietonul – eu creau sa cred ca asa as fi procedat: as fi redus viteza cand am vazut pe cineva langa trecere. E adevarat ca femeia nu s-a asigurat, dar repet: era de datoria soferului sa incetineasca. Multi soferi de la noi merg pe principiul: nu incetinesc, ca pietonul nu o sa se arunce in fata masinii – nu e normal asa ceva.
    Am fost recent in Elvetia si daca puneai picioril pe o trecere toata masinile se opreau; fara exceptie. De ce la ei se poate? Pentru ca respecta regulile si viteza legala, de-aia!

    00
  15. Wow, dar ce i-a dato. :))
    Să îi fie țărâna ușoară, că nu cred că mai scapă.
    Ce-i drept, o mare vacă doamna care nu se asigură și acu e marfă la Urgențe. Ce nu înțeleg eu este: cât de tâmpit să fii frate să sari ca un cretin în fața mașinii, fără să te asiguri, știind că pe aici pe Dâmbovița s-au luat permisele într-un mare fel?
    Să se mediatizeze cazul și să se uite dracului dobitocii pe unde trec și să evalueze în creierele lor de păsări dacă pot trece sau oamenii ăia pot frâna.
    Tâmpiții așa merită. Îmi pare rău pentru rudele care o să sufere și o să se chinuie, dar proștilor le doresc să se rărească.
    Cheers și aștept să mă înjurați. Îi dau totală dreptate lui Zoso.

    00
  16. pe mine in scoala de soferi m-a invatat instructorul sa reduc viteza in dreptul trecerilor de pietoni si sa fiu extrem de atent pentru prosti/proaste ca si cea din imagine. Culmea e ca multi soferi care devin la un moment dat si pietoni, sunt la fel de idioti.

    00
    • @Andrei M.: şi pe mine m-a invăţat să reduc viteza. dar totuşi, la 30km/h, dacă te arunci in faţa lui, tot te dă cu capul de asfalt. tocmai de aia trebuie tu, ca pieton, să te asiguri, că e capul tău in joc. vorba lui seinfeld, creierul care trebuie să apere ţeasta in care se află.

  17. Eu prefer sa reduc viteza pe langa orice trecere de pietoni sau alte locuri din care ar putea sari kamikaze pe sosea … Asta cu tot cu riscul de a ma claxona disperatii din spatele meu.

    Ca pieton, inca nu pot intelege cum poti sa te arunci pe trecere, ca pana la urma e viata ta. Oricum, asta e sport national la romani.

    00
  18. Peste 75% din cunoscutii care i-am pizduit pentru treaba asta n-au carnet, n-au condus in viata lor o masina sa vada cat de scurt e timpul chiar si la 50km/h si cum e nevoie de o clipa de neatentie pentru a provoca un dezastru.

    Cu ce m-am ales … ca la faza aia cu dintii galbeni, lasa ca esti tu mai destept, e datoria soferilor sa se asigure, mie mi se cuvine, etc.

    In primul rand e viata ta in joc, soferul ia suspendare si nu mai poate sa conduca niciodata o masina, se face salahor si asta e, viata lui merge inainte. Doamne fereste sa ramai paralizat (se intampla des), sa te chinui tu o viata intreaga si sa-i chinui si pe toti cei din jur doar pentru ca tu ai fost un idiot din seria „Mie mi se cuvine” prioritatea pe trecerea de pietoni.

    00
  19. @Alex Olaru – se vede ca n-ai carnet, pe langa mai esti si un rasfatat caruia i se cuvine.

    Exercitiu simplu de fizica: ce se opreste mai repede, omul din mers sau un corp cu masa de cel putin o tona, ce ruleaza cu o viteza in jurul a 50km/h (+- 20km/h)

    Daca mori pe trecerea de pietoni o faci pentru ca esti un tafnos prost care nu valorezi viata. Si daca se intampla sa calci pe cineva pe trecerea de pietoni esti un sofer imprudent. Exista si cazuri in care jmecheri au depasit pe trecerea de pietoni provocand tragedii, dar in cazul de fata femeia e 100% vinovata. Soferul a fost foarte pe faza.

    00
  20. Unu la mana, legal la trecerile de pietoni trebuie sa reduci viteza.
    Doi la mana, femeia era pe langa trecerea de pietoni de ceva timp, deci soferul ar fi trebuit macar in aceasta situatie sa reduca viteaza.
    Trei la mana, soferul avea oricum viteza mai mare decat viteza maxima in localitate.
    Si avand in vedere ca avem destul de multi soferi gen PlayActiv, parerea mea e ca soferul ar trebui sa infunde parnaia an grei, chiar daca femeia nu a murit.
    Problema e ca toti va plangeti de nesimtirea din trafic, dar vi se pare absolut normal ca un autobuz sa accidenteze o femeie in trafic, vi se pare absolut normal sa circulati cu mult peste limita legala si in general vi se pare absolut normal sa va cacati pe codul rutier de cate ori puteti. Ca pana la urma atitudinea tuturor naste specimene ca PlayActive

    00
  21. @ictin – 100% de acord!

    00
  22. NOU
    #23

    Deci femeia trebuia să se asigure. Dar comparativ cu majoritatea comentatorilor de aici care s-au grăbit să defăimeze o persoană care acum ar putea fi decedată, eu mă gândesc că biata femeie pur și simplu era cu mintea în altă parte.

    Poate avea copilul bolnav acasă, poate avea în cap stress-ul de la servici, poate că nu știa cu ce o să plătească întreținerea luna asta, etc. Oamenii mai umblă și cu capul în nori.

    La volan nu ai nici o scuză să umbli cu capul în nori, ca pieton ai.

    00
    • @Programare Sociala:

      „La volan nu ai nici o scuză să umbli cu capul în nori, ca pieton ai.”
      FUCKING GENIUS!!! cum mori mai repede, la volan sau pe jos? unde trebuie sa fii mai atent?

  23. @Dan: cati metri parcurgi intr-o secunda la viteza de 50 km/h ? Asta sa evaluezi cam in ce distanta te poti opri, daca iei in calcul si o mica intarziere cauzata de neatentie… Si nu cred ca avea doar 50 + la greutatea autobuzului nu o sa opreasca niciodata ca o masina „sport”.

    Legal este greseala soferului de autobuz. Ori a fost neatent, ori a crezut ca tipa nu va trece strada, eu nu am vazut sa se asigure pe partea stanga, de viteza nu spun nimic ca nu stim exact. Moral, eu spun ca e vina pietonului la situatii de genul asta, e inconstienta sa te arunci asa pe trecere. Culmea, vad soferi care fac asta, iar cand sunt la volan injura pietonii ca nu il asteapta sa treaca …

    00
  24. Lasa-ti ma femeia in pace, ca a venit din Anglia si deasta s-a asigurat mai intai la dreapta :D

    00
  25. Cum nu e ala bou ca a calcat femeia pe trecere? Ca sa conduci trebuie sa faci o scoala, apoi primesti o autorizatie cu care dovedesti ca stii si esti apt sa manevrezi un autovehicol. Dupa aia te urci la volan si-ti asumi raspunderea pentru actiunile tale. Sau ale altora. Iti sare unu’ in fata, se baga altul in tine; rahaturi se intampla. Nu vrei responsabilitate, nu codu.

    Oricine insa poate trece starda. Chiar si un retardat sau un copil sau unu’ pe jumate orb. Regula e simpla, treci pe zebra iar daca e semafor astepti sa se faca verde. Nu-ti trebuie permis pentru asta. E de bun simt sa te uiti dar daca nu vezi sau nu te duce capu’ n-ar trebui sa fie vreo problema atata timp cat respecti regula.

    00
  26. Femeia a fost predictibila, se vedea de la o posta ca vrea sa treaca. Vina e in totalitate a soferului. Ce e aia 30km/h la trecerea de pietoni!?, noi stim doar de 60 in localitate, si nici nu trebuie sa fim atenti la drum ca masina oricum merge singura.

    00
  27. Pai din cate am inteles eu, acum nu mai e chiar asa, adica daca se dovedeste ca aia s-a aruncat pe trecere ca vita fara sa se asigure, ea e vinovata. Parca asa auzisem la un moment dat ca se schimbase legea.

    Poate gresesc…

    Apoi sa nu mai vorbim de ce cosmare o sa aiba soferul autobuzului, asta e alta poveste.

    00
  28. @ictin: perfect de acord.

    00
  29. Mai dobitoci, femeia s-o asigurat. Statea de ceva timp pe trotuar, s-o uitat in dreapta si putin in stanga, nu s-o aruncat in fata autobuzului (cum zicea dobitoaca de Esca la stiri). Autobuzul era relativ departe cand ea era la trecerea de pietoni, putea sa opreasca in siguranta (farfa sa franeze brusc) daca belea ochii. Dupa voi un pieton se asigura in sensul ca trece numai dupa ce trec toate masinile??? Adica mai bine sa stea acasa. Soferul avea vizibilitate cacalau, probabil ca nu era pur si simplu atent. Uitati-va bine la filmulet si vedeti ca femeia s-o asigurat, dobitocul de sofer nu era atent, chiar daca se afla la cativa zeci de metri buni fata de trecerea de pietoni si avea timp si spatiu sa opreasca. Vina femeii este ca nu l-o observat pe sofer ca nu era atent? Ca nu li s-au intalnit privirile? Ca nu a observat ca soferul nu are de gand sa-i dea prioritate? Da, intradevar asta era vina ei ! Respect @egrama si @ictin

    00
  30. felicitari ictin. Zoso, ti-am mai zis si acum cativa ani treaba asta: nu este un mit, trecerea de pietoni este o prelungire a trotuarului, cel putin in tarile civilizate unde toata lumea se arunca pe trecere fara nicio masura de precautie. Fiindca pietonii, surprinzator, AU PRIORITATE. In Viena, bucuresteanul cercopitec din mine era sa ia pe capota o gramada de pietoni d-astia care pur si simplu se aruncau pe trecere.

    Intr-adevar, intr-o tara de maimute ca a noastra, nu functioneaza treaba asta, bine macar ca nu suntem ca turcii unde te ia dracu’ daca indraznesti sa treci pe trecerea de pietoni si sa deranjezi vreun sofer.

    Conform articolului 72(3) din codul rutier, pietonul ESTE OBLIGAT SA SE ASIGURE numai daca traverseaza pe la coltul strazii, in lipsa unor locuri special amenajate si semnalizate corespunzator (adica treceri de pietoni pentru maimute gen playactive).

    00
  31. NOU
    #33

    Nu cred ca are treaba Politia aici, pietonii nu sunt inconstienti cu concursul politiei, pt ca si ei iau amenda daca trec prin loc nepermis, iar campanii de responsablizare exista, slava Domnului, insa poate nu sunt suficient mediatizate ori oamenilor nu le pasa, zic, lasa, ca am invatat in clasa I sa traversez strada, nu trebuie sa invat eu nimic la varsta mea. Soferul cel mai probabil va face puscarie saracul, dar mai ales saraca femeie (cu toate ca o mare parte din vina este a ei, este victima nasoala totusi…).

    00
  32. Din punct de vedere legal, vinovat este şoferul autobuzului, pentru că avea viteză mare şi a frânat foarte târziu.
    Din punct de vedere moral, vinovată este femeia, pentru că a încercat să traverseze fără să se asigure…nu se face aşa ceva…Tu eşti responsabil pentru viaţa ta, şi nimeni altcineva.
    Eu întotdeauna mă asigur, chiar şi atunci când trec pe zebră, că’s mulţi tâmpiţi pe străzile noastre…

    00
    • @R4dhu: cred ca atunci când dai cu capul de beton contează mai puţin cine are legal dreptate. eu funcţionez pe principul „pielea mea e preţioasă, ăla din maşină nu simte când mă calcă, ia să mă asigur eu…”

  33. Eu cred ca voi nu intelegeti un lucru: cu ce o incalzeste pe femeia aia faptul ca soferul ala e vinovat si va infunda puscaria? Aia este problema pe care nu o sesizeaza multa lume. Mori cu dreptatea in mana. So what? Principalul e ca mori.
    P.S: din ce stiu eu, in legislatie s-a scos notiunea de „incetinire pana la limita evitarii oricarui pericol” din vreo doua motive, principalul fiind ca nu se poate defini clar, din punct de vedere legal, care e limita aia. Uneori si 10km/h e prea mult.

    00
  34. @bogdan:

    Femeia a fost predictibila, se vedea de la o posta ca vrea sa treaca. Vina e in totalitate a soferului.

    Da, se vedea că vrea să treacă. Dar n-a trecut. S-a oprit şi s-a asigurat. Pe o parte. Era predictibil să se va asigura şi pe partea cealaltă, nicidecum că se aruncă înainte ca vita. Nu-ţi doresc să te trezeşti în faţă cu un asemenea pieton „predictibil”.

    00
  35. Ma baieti (si fete), io vad ca avem o problema. Va rog sa definiti termenul „a se asigura” si in particular din punctul de vedere al pietonului „a se asigura la trecerea de pietoni” ca se pare ca unii confunda termenii. In special cei care se lauda ca sunt soferi. Multumesc.

    00
  36. @Alex Olaru: moral nu te costa nimic daca esti pieton sa lasi sa treaca prostul care e cu masina si se apropie cu viteza de trecere… Asta daca esti sofer si iti dai seama si ca ala o sa treaca mai repede decat tine, si ca nu are rost sa il faci sa opreasca aiurea (pentru cazurile in care esti singur si treci strada, gen ce e in film).

    Se vede clar ca aia sta o secunda, se uita lung in dreapta, apoi se arunca in traversare privind in dreapta. Tare imi e ca soferul a si accelerat inainte de trecere, crezand ca il lasa sa treaca …

    00
  37. Soferul a vazut-o mult prea tarziu! Nu era atent!Soferul matiz-ului din spatele sau, a anticipat traversarea si a franat din timp. Se vede si in filmulet ca a inceput sa franeze in ultimii 7m ! si ea are vina ei, pentru ca nu ai cum sa traversezi in stilul ala! Si daca era legata la ochi era mai vigilenta!

    00
  38. Soferul autobuzului poate jura cu mana pe biblie ca nu a lovit-o nici in plex si nici cu pumnul in fata. Mai zice ca e si un pixel albastru pe semnul de trecere de pietoni si ar trebui sa fie crezut de toata lumea.

    00
  39. @rumbu – mare dreptate ai cu ‘tara de maimute’. Ma oripilez doar cand vad comentariile de aici. Toti romanasii vor o tara civilizata, dar sa fie altii civilizati, nu ei. In toate tarile la care maretul nostru popor aspira (dar doamne fereste sa faca ceva in privinta asta, ca doar el e cel mai maret neam, mai destept si mai breaz decat toti ceilalti) masinile se opresc sa lase pietonii sa treaca.

    Eu, venit din tara maimutelor, ma opream in fata fiecarei treceri de pietoni cand am emigrat – din motive absolut evidente. Masinile se opreau cand eram pe trotuar si asteptau sa trec. Intre timp si mie, ca sofer, mi se pare absolut normal si de bun simt sa opresc cand vad ca pietonul sta pe trotuar in fata unei treceri de pietoni si asteapta sa treaca.

    Cel mai tare e cand vin in Romania si fac asta si se uita pietonii la mine de parca ceva e in neregula cu universul in secunda aia.

    00
  40. programare sociala are maxima dreptate. femeia poate avea probleme pe cap, poate i se intamplase ceva, soferul trebuia sa incetineasca la 30kmph, asa cum spune legea. va lua probabil 2 ani cu suspendare

    00
  41. toti soferi au vazut saptamanal astfel de personaje care traverseaza pe trecerea de pietoni fara ca macar sa se uite vreo secunda in directia din care vine masina

    00
  42. A gresit ca nu s-a uitat… se mai intampla sa gresesti si uneori mai si platesti pentru asta.

    Acum sa nu o scoatem pe ea vinovata… este vina soferului.. Avea viteza mai mare de 50, nu a incetinit putin sau nu a fost atent ca urmeaza o trecere de pietoni si tb sa te gandesti ca poate iti sare vre-un dobitoc in fata… Soferii astia de microbuze se cred zmei… cei mai soferi dintre soferi..ei uite ca nu e asa.

    00
  43. prost neprost pietonul are prioritate atunci cand traverseaza strada pe la o trecere de pietoni semnalizata corespunzator iar eu ca sofer am obligatia sa reduc viteza si sa circul cu atentie marita in proximitatea acestor zone. in principiu femeia aia nu e obligata sa se asigure avand in vedere ca acolo e dispusa o ditamai zebra si a traversat printr-un loc permis. neoficial orice persoana care traverseaza strada printr-un loc permis trebuie sa se asigure ca cine stie poate vine vreun zanatic care nu e atent.

    00
    • @hayashida: exista in lege obligaţia de a nu te arunca precum vaca pe trecere. se cheama „a te opri un pic, a te uita in stanga şi in dreapta şi apoi traversa”.

  44. nu ca tin cu soferul care legal este vinovat…..da picioarele mele sunt mai sfinte si ma asculta mai bine decat m-ar ajuta o bucata de tabla…in care merg…si poate sa nu ma mai asculte in orice moment…de aia trebuia sa se asigure cucoana mai intai…..

    00
  45. Deci videoclipul e trist. Se intampla..si eu la orice trecere de pietoni iau piciorul de pe acceleratie si sunt pregatit.

    unele comentarii de aici sunt de un cretinism incredibil, dar scuzati-ma.

    la secunda 6-7 femeia sta. atunci apare soferul care probabil avea impresia ca nu va trece.

    dpmdv da, legal soferule vinovat… dar sa fim seriosi, ca pieton te asiguri. adica eu de cand sunt sofer stiu ce inseamna sa pui o frana brusca si de aceea trec strada doar cand stiu ca POT.
    moral..cum plm sa traversezi fara sa te asiguri?!?! drumul e PENTRU AUTOVEHICULE nu pentru pietoni!!!

    00
  46. Si ce-au mai zburat foile…

    00
  47. @zoso: tocmai asta spuneam, aia se uita in dreapta din zona in care teoretic e pe trotuar, iar ca sofer ai senzatia ca aia intai se asigura si apoi o sa treaca – respectiv te vede si ai tot timpul sa treci daca tot esti in mers…

    Nu iau apararea nimanui, dupa cum am spus in primul comment prefer sa incetinesc unde e trecere de pietoni sau nu am vizibilitate pe dupa vreo masina parcata romaneste, din punct de vedere legal e clar vina soferului, dar trecerea strazii se face asigurandu-te, fie si pe trecerea de pietoni. Deasemenea, nu comentez sa arat cat de vinovata era aia sau moral nevinovat soferul, dar mi se pare un caz care se poate intampla oricui si din care ar fi bine sa invatam toti…

    00
  48. Aici sunt 2 subiecte diferite:
    1. respectarea legii. Aici soferul e vinovat clar.
    2. sa iti pese de viata ta. Adica nu te baza ca soferul respecta legea. Stii ca esti in romania si stii cum (nu) se respecta legea.
    Trebuie sa iti adaptezi comportamentul in consecinta, asta neinsemnand ca trebuie sa tolerezi nerespectarea legii, ci ca mai intai trebuie sa ai grija sa nu fi omorat si apoi sa vezi cine a gresit, cum plateste etc.

    00
  49. Faza e in felul urmator:
    Cand intra in intersectie toti idiotii stiu ca daca nu au prioritate trebuie sa lase pe ceilalti sa treaca si apoi trec si ei.

    Pe trecere de pietoni pietonii au prioritate.
    Acelasi lucru e valabil si cand e verde intermitent pentru a vira la dreapta. Si in acest caz pietonii au prioritate.

    De ce nu opresc masinile? Pentru ca majoritatea pietonilor tin suficient de mult la pielea proprie (inclusiv eu) incat sa nu forteze trecerea. E un reflex de supravietuire care din pacate duce la cazuri de astea…

    00
  50. NOU
    #55

    Vad ca multi au sarit repede ca „soferul e vinovat”. De acord, e un cretin, la trecere se incetineste. Dar tanti aia a simtit pe pielea ei cat de cretin e ala in conditiile in care ar fi putut evita treaba asta. Ganditi-va ca e 3 noaptea, mergeti singuri pe strada si in fata voastra apare un grup de tineri beti, cu sticle in mana si facand galagie multa. Ce faceti, treceti printre ei si daca se intampla ceva spuneti ca a fost vina lor? Sau preferati sa nu faceti experimente din astea pe propria piele si treceti pe trotuarul celalalt?

    Sambata ma intorceam acasa cu masina. Pe straduta mea e o intrare mai ciudata, cu un semafor care sta foarte putin pe verde si cu multi pietoni care merg pe strada. Nu e o problema in general, oricum mergi incet, oamenii te vad si te lasa sa treci (ei neavand nici trecere, nici semafor acolo). Eh, sambata, in momentul in care eu aveam verde, la 10 metri in fata mea mergea pe strada un nene cu ochii in telefon. Am incetinit si l-am claxonat. S-a uitat foarte nelamurit la mine… Eu daca dau sms-uri in timp ce conduc devin pericol public, un pieton care da sms-uri pe mijlocul strazii de ce e mai putin periculos?

    00
  51. Eu ma bucur sa mai sperii din cand in cand, cate un idiot la volan.
    Desi ma asigur, daca-l vad ca nu are intentie de a trece strada, ma prefac cum ca m-as inscrie brusc pe trecerea de pietoni, astfel ratatu se sperie, si mai mai ca lesina, iar eu trec bucuros, deoarece un ratat a invatat ca acolo el ar fi trebuit sa franeze, iar daca este si guraliv, mai sun si la 112, ca sa-l calmeze amenda.

    Sper ca de acum sa fie pedeapsa cu inchisoarea mai drastica, scapam de idioti.

    PS: Cred ca toti stim, cand intalnesi un drum cu prioritate, trebuie sa te asiguri iar mai apoi sa mergi mai departe. Acelasi lucru se aplica si in cazul trecerilor de pietoni.

    Am vazut un comentariu al lui Claudiu.
    @Claudiu: Sa stii ca marile tari sunt facute pentru pietoni, iar izolat pentru autovhicule. Ma refer ca, in oras, dai prioritate din 10 in 10 metrii, pentru ca din 10 in 10 metrii sunt treceri de pietoni( daca te grabesti, foloseste ocolitoarea), iar in afara orasului, exista autostraziile, care foarte rar trec printr-o comuna.

    Asadar, m-as bucura daca idiotul de la volan a si murit din cauza socului provocat de accident.

    00
  52. Hmm…mi-am amintit de o vorbă de duh pe care am auzit-o astă vară la profa de legislaţie rutieră : ” Fiţi mereu atenţi chiar şi atunci când aveţi prioritate, că altfel riscaţi să muriţi cu prioritatea în braţe”. Se potriveşte perfect în acest caz…

    00
  53. @
    *ca nu are intentia de a opri.
    Cer scuze pentru eventualele greseli gramaticale, am scris totul la graba.

    O seara buna tuturor, si fara incidente-n trafic.

    00
  54. Viteza peste trecerea de pietoni e de MAXIM 30km/h. Daca soferul autocarului ar fi respectat-o SIGUR accidentul DACA se intampla, nu era atat de grav.
    Viteza maxima pentru autogrele e de 40/80 si la limitare pe autostrada.

    Stim cu totii cum se merge in forta pe DN uri cu 120 si 70-100 in localitati, si nimeni nu opreste la INTENTIA pietonului de a traversa.

    Totusi, Bucurestiul sta surprinzator de bine la prioritatea pietonilor cu urmatoarele exceptii.
    Auto grele care doar batute abia opresc, incluzand ITBul, nenorocitii de Taximetristi, si soferii de distributie, care zici ca sunt nemancati, asa gonesc cu cazanele lor.

    00
  55. @zoso: no da’ cu mine ce ai? ma arunc pe trecere cum vreau !

    :)

    on topic, cred ca viata depaseste orice lege. as fi tampita sa nu ma uit pentru ca stiu eu ca nu e legal sa vina cineva cu viteza

    00
  56. @haolică – Am o prietena cu Logan care era sa faca frontal cu un Q7 care depasea deampulea. Nici n-a schitat vre-o manevra sa reduca sau sa traga de volan in sant, m-am c***t pe mine, am pus picioarele pe bord si mainile pe cap, noroc ca a tras ghilbanul alalalt puternic de volan si ne-a evitat.

    Cand i-am zis ca ii smulg capul de vaca cretina ce e, stii ce mi-a zis ea ? „Nu era vina mea, de ce sa reduc eu sau sa ies in sant ?” Soferita de 3 ani.

    Pe lista de momente in care imi venea sa bat o femeie asta a fost numarul 1, Dumnezeu stie cum m-am calmat sa nu-i dau doua in gura, probabil m-am bucurat ca eram inca in viata. I-am dat doua suturi in bara, i-am transmis toti sfintii si m-am pus in fund in sant, mi-am comandat un taxi. Nu mai vorbim de atunci unul cu celalalt, nici ca-mi pare rau.

    Eu si cand intru intr-o intersectie cu prioritate ma asigur. Ca exista intersectii ca in Codlea (centura Codlea cu Calea Fagarasului) unde aia care vin din stanga au semn DRUM CU PRIORITATE si aia care vin din dreapta nu au nici un semn. Deci eu daca vin de pe centura Codlei am prioritate, nu ? Nu-i semn, e prioritate de dreapta, scrie clar in carte. Ne pupam si culmea e ca amandoi avem dreptate.

    E o vorba in popor: Asta calca, nu f***! E valabila.

    00
  57. @Arhi: tocmai din cauza asta ma asigur de mai multe ori chiar si la trecerea de pietoni. Poate vine un sofer cu probleme la cap, poate vine un sofer caruia i s-a intamplat ceva, eu ma asigur ca e vorba de viata mea.

    Offtopic: Daca in locul autobuzului era o masina de politie, salvare, pompieri sau coloana oficiala a presedintelui mergand doar cu semnalele luminoase dintr-un motiv banal (gen siguranta arsa, fire cazute, etc.), ce se intampla ? Stiu, pare un scenariu de Final Destination, dar cred ca stie toata lumea ca se poate intampla, eu am vazut de multe ori salvari sau smurd gonind doar cu girofarele aprinse…

    Cred ca lasam mult prea mult viata in bratele divinitatii si a legilor, si stie toata lumea cum sunt legile la noi. Nu ma incalzeste cu nimic daca un prost face sau nu puscarie dupa ce ma omoara pe trecerea de pietoni. Da, eu am avut dreptate, aveam voie sa trec strada pe acolo. Si ?

    PS: Referitor la comment-urile cu maimute si alte chestii, stim toti cum se circula la noi. Mie de multe ori imi e frica si cand sunt in masina, ca sa nu mai vb. de cand merg pe jos, si prefer sa ma feresc EU in ambele cazuri, ca nu o sa ma fereasca nimeni…

    00
  58. Cu parere de rau: clar femeia este de vina..

    00
  59. NOU
    #64

    Pe langa neatentia femeii, …e de remarcat si inconstienta soferului care vine in linie dreapta si nu schiteaza niciun fel de frana pana cand nu ajunge la juma’ de metru de victima. Deci daca femeia nu s-a asigurat, conducatorul auto se uita in pla cu satelitu, ca la drum oricum nu se uita!

    00
  60. tu cand esti in intersectie si ai prioritate, te opresti si te asiguri?

    00
  61. sunt pe zebră, pot să-mi leg șireturile că am timp :)

    00
  62. @Ion – nu opresc, dar incetinesc si ma uit, da. Si nu numai cand am prioritate, ci chiar si cand am verde.
    @Highlander -aia cu maxim 30km/h pe trecere e o idiotenie. Mare.
    @neK- poate gresesti, asa, odata, cand predai lectia. Ah, si nu e idiot daca te injura cand te faci ca te arunci in fata lui. Si aia de la 112 se caca pe reclamatia ta…poate politiei rutiere sa-i pese. zic si eu.

    00
  63. Strada e o junglă. Scapă care poate. Fără amenzi sau cu viaţă… Cei cu reflexe încetinite şi-o fură. Femeia a gândit încet, şoferul a frânat târziu. La o fază d’asta, n-aş vrea să fiu cel care pierde. Şi am impresia că amândoi şi-au luat-o.

    00
  64. Pentru toti cei care spuneti ca aveti tot dreptul sa va aruncati pe trecerea de pietoni pentru ca este obligatia soferilor este sa opreasca am un mic experiment . Rugati un prieten cu masina sa mearga cu fix 30 km/h ( viteza legala ) si sa nu tina piciorul pe frana iar cand mai are 2 m pana la un reper pe care il stabiliti voi in cap ( fara sa stie soferul ) ii spuneti sa opreasca . O sa observati ca fieratania de de 1-2 tone nu poate sa opreasca instantaneu , asa ca este si obligatia pietonilor sa se asigure ca soferul chiar si foarte atent are timp sa opreasca .

    @neK – am si pentru tine un exercitiu de imaginatie . Este o frumoasa zi de vara , tu vrei sa traversezi si vezi ca soferul nu este atent la tine si te gandesti sa ii faci „faza” asa ca pui un picior pe trecere si te faci ca vrei sa traversezi , intre timp fieratania deja mai are doar cativa metri pana la trecere si soferul te vede se sperie si trage de volan stanga unde ajunge pe trotuar si omoara pe cineva / loveste un tico de pe contrasens si il omoara pe sofer si cine mai era in masina . Felicitari acum iti poti lua zambetul de pe fata si sa ti-l bagi in cur pentru ca in mod oficial ai pe constinta 1-2 persoane .

    00
  65. Numai intr-o jungla ca Ro poti sa gasesti astfel de comentarii. Fereste-to pielea kois, pentru primate legea naturii primeaza in data legilor civile si penale. N-a aparut vreunu care sa dea vina pe lipsa autostrazilor? Sau ca nu ajunge de la Buc. La Oradea in 5 ore, ca si cum asta ar fi un drept fundamental?

    00
  66. Doamne fereste! Ne ingramadim repede sa criticam. Nimeni n-a intrebat daca femeia a scapat, ce importanta are… Eu cred ca a fost ceasul rau, ea s-a uitat in partea opusa, iar soferul era si el neatent. Timeingul a fost perfect sa se intample tragedia. COOL, nu?:(

    00
  67. @Jordan

    Nu, aia cu 30/ora nu este o idiotentie. Esti tu ignorant si asta e o alta discutie.

    00
  68. @Sebastyan – Soferul era foarte atent, doar ca avea putina viteza si credea ca respectiva doamna l-a observat si nu se arunca gen kamikaze pe trecerea de pietoni.

    Nu inteleg de ce atunci cand ai propria viata in mana ai lasa o decizie de genul mori (invalid) / traiesti in mainile unui necunoscut. E chiar asa greu sa opresti si sa te asiguri ?

    00
  69. sant un sofer pe camion,sau tirist cum vreti.si eu daca as fi fost in locul soferului de autobuz nu m-as fi oprit.vaca s-a oprit ca sa se asigure,autocarul mai avea cativa metri pana la trecere,soferul presupune ca a fost vazut si incearca sa isi continue drumul,dar …nesansa.sper ca o sa invatam ceva cu totii din asta.noi ca mai sant si pietoni adormiti pe strazi,pietonii ca niste dungi pe asfalt nu te protejeaza de cateva zeci de tone care vin spre tine.imi pare rau de amandoi.

    00
  70. NOU
    #75

    Pai e plin de gura-casca de-astia dar si soferul dormea putintel pe el. Ca sofer in ro trebuie sa fi de 2x mai atent ca oriunde altundeva. Oricand iti poate sari in fata o adormita/ un bou/ un betiv/ un copchil prost/ un maidanez/ un biciclist/ o caruta/ un etnobotanist/ un dobitoc cu permis de Arges etc. densitatea de superficialitate mioritica pe metru patrat fiind foarte mare.

    00
  71. De obicei stau in banca mea, dar acum ma vad putin obligat sa va plictisesc cu comentariul meu.
    Nu e un mit…e lege…trecerea de pietoni e a pietonului…chiar daca nu se asigura. In alte tari si drumul normal (cu exceptia autostrazilor) e tot al pietonului. A conduce o masina e un privilegiu si nu un drept. Stie cineva ca in US pe teritoriu unei scoli sau campus universitar pietonul are drept absolut de trecere chiar daca e in mijlocul drumul cu 2-6 benzi?
    Asa ca eu va recomand dragi soferi sa va dati cu curu de pamant in fata primarie, prefecturii, ministerului, guvernului sa va construiasca autostrazi.

    00
  72. Trecerea de pietoni nu este un zid de beton, ea obliga soferii sa opreasca dar decizia ramane a lor. Faptul ca esti pe trecere nu garanteaza ajutor divin, daca dormi in cizme si nu te uiti stanga-dreapta ai toate sansele sa fii „remodelat” de vre-un TIR.

    00
  73. Oricum, trei sferturi din nr-ul de soferi din Romania sunt retardati, s@l.

    00
  74. Din ce-am auzit la știri , șoferului i s-a făcut dosar penal . Ea este în spital și nu prea are șanse de supraviețuire . Trist .

    00
  75. Oameni tampiti. Ar trebui sa scrie pe trecere UITA-TE IN STANGA UITA-TE IN DREAPTA. Nu esti pe holul tau din casa, scoate capul din cur. si sa puna si niste semne pentru pietoni – ATENTIE MASINI si sa deseneze o masina sa vada oamenii cum arata masinile in caz ca nu stiu.

    00
  76. NOU
    #81

    De viaţa ta trebuie să ai grijă în primul rând tu, nu legea. Sunt penibili cei cu ”e dreptul meu” în braţe. O asemenea atitudine te poate băga în mormânt într-o ţară primitivă ca România. Şoferul e vinovat legal, dar femeia e vinovată moral faţă de cei pe care i-a făcut să sufere. Care vină e mai grea şi mai mare?

    00
  77. Uiii…. cate comentarii. Mai nou, pe langa politica si fotbal, romanul a devenit expert in trecerile pentru pietoni/sofat.

    Mai astia care dati in soferi: voi va incuiati usile cand plecati de-acasa? De ce ?!? ca doar nimeni nu are voie sa intre :P

    00
  78. Cacat! Soferul avea vizibilitate, era drum drept fara curbe, pozitia lui putin inaltata, camp vizual mai mare, nici o masina in fata, femeia nu era imbracata in camumflaj, distanta de cel putin 30-40 metri de franare (in cazul in care ar fi vazut-o respectiv s-ar fi uitat pe geamul ala mare din fata nasului). Deci e de vina femeia ca nu stia saraca ca dobitocul nu e atent la drum. Popor de soferi tampiti care ne meritam soarta!

    00
  79. @Jordan legiuitorul cand a calculat limita de viteza in zonele cu risc, spre deoasebire de tine aia au ceva in cap.
    Totusi, cand accepti carnetul de conducere esti de acord cu toate legile rutiere. Daca nu, oricand il poti preda, declarand ca nu esti de acord cu legea X si renunti la dreptul de conducere.

    Gog@ circuland mult cu masini destul de grele prin Romania, sunt 100% sigur ca jumate din soferi nu trebuie lasati sa conduca, si pana la urma, vor ajunge in puscarii!

    Acest sofer e victima propriei ignorante, a sictirului fata de lege, si a lipsei de respect fata de oameni in general. Va avea permisul anulat, pana la sentinta 2-3 ani si 1 an dupa va merge cu bicicleta, va primi 2 ani cu suspendare daca nu mai are cazier, executa 6 luni si plateste o suma ca sa fie om liber, Cazierul va insemna ca nu mai il angajeaza nimeni ca sofer profesionist, ca oricum are balta peste.

    Punem pariu ca varsta aluia e de sub 30?

    00
  80. Deci tu cand treci strada te gandesti ca soferul risca sa isi piarda slujba si libertatea si pentru ca nu vrea asta va fi foarte atent, iar tu te poti uita linistit cum norii de pe cer iau diverse forme haioase. Ok.

    00
  81. Highlander, 31 de ani are. Femeia are 26.

    Ala care isi pune mainile in cap la capatul trecerii e tatal fetei, care o astepta sa treaca. Cat de retarzi or fi unii sa o jigneasca in halul asta, chiar de-ar fi ea vinovata.

    00
  82. ar trebui facut un gif cu momentul impactului.

    00
  83. Tipa nu stia ca masinile calca, nu fut!

    00
  84. Copilasi, ce am invatat astazi?
    – un sofer trebuie sa fie cu ochii in patru la o trecere de pietoni, sa incetineasca, si sa nu faca presupuneri despre comportamentul oamenilor, condusul preventiv e obligatoriu, nenea soferul putea sa dea un claxon scurt daca tot s-a hotarat sa treaca inaintea tipei
    – un pieton care vrea sa se bucure de viata si a doua zi, trebuie sa se asigure bine de tot cand traverseaza strada, chiar daca e verde / e zebra / e nepotul Presedintelui
    – romanii sunt cam prosti.

    00
  85. Zoso,
    Si eu ma asigur de fiecare data cand trec, si nu sar in fata masinilor, pentru ca normal, …nu vreau sa mor, cu legea in mana.

    Si totusi, ceea ce vrei tu practic nu exista in lege.
    Daca bine imi aduc aminte, exact cum in trafic ala din spate trebuie sa pastreze distanta in asa fel incat daca ala din fata pune frana brusca, sa ai spatiu sa eviti impactul, tot la fel, daca bine imi aduc aminte legea spune ca atunci cand vezi semne de treceri de pietoni, sa incetinesti, pana la evitarea oricarui pericol. Ce e aia periclo? Pai tocmai ce vorbim aici. In cazul in care iti sare unul direct pe pietoni sa poti sa il eviti, PENTRU CA E TRECERE DE PIETONI si esti in oras, …nu sa il iei in plin.

    Dar in Romania, benzile alea albe, sunt considerate de majoritatea soferilor pentru fraieri.

    00
  86. Am vazut ca tot dai uneori exemplul tarilor civilizate. Am fost si eu pe acolo. In Austria , Spania, America(cel putin pe unde am fost eu), observam cum soferii incetinesc din timp, vazand cum eu si altii ne apropiem de trecere.

    Ce se intampla la noi, ca regula, adica murit pe trecerea de pietoni, in tarile civilizate e inimaginabil. Nici de soferi nici de pietoni. Exceptii mai sunt, dar nu despre ele vorbim.

    00
  87. Nu vreau sa ma refer la accidentul in cauza (sper ca femeia sa-si revina si sa nu ramana cu sechele), dar din pacate, pe langa instincul de conservare pe care ar trebui sa-l aiba pietonii, ar trebui totusi sa invete sa faca diferenta intre „prioritate” si „drept” la traversare. Multi considera ca este dreptul lor sa se arunce/sa fuga pe/catre zebra.
    PS Pentru cei care nu sunt de acord cu punctul meu de vedere le recomand sa citeasca cu atentie definitia cuvantului „prioritate”

    00
  88. NOU
    #93

    1/ In momentul in care un om zace in spital, vinovat sau nu, de bun simt ar fi sa fim mai rezervati cu epitete de tip „idioata”, „cretina” si „tampita”. Zic.

    2/ Legal, amandoi sunt vinovati. Ca unul raspunde cu puscarie/2 ani cu suspendare & cazier etc. si altul cu viata, e alta discutie.

    3/ Important, d-aci, nu e sa se imparta lumea in 2 tabere („pietoni vs. soferi”), ci sa pricepem ceva d-aci. Eu pricep ca si legile astea au dreptate uneori si ca aia care le-au facut nu sunt chiar cretini. Sigur, in cazuri particulare, ni se poate PAREA ca 30kmph e o exagerare, dar daca O SINGURA VIATA se salveaza cu respectarea legii asteia, atunci legea trebuie sa existe si sa se respecte.

    4/ Am citit mai sus o replica gen „strada e pentru masini, deci pietonii ar face bine sa se pazeasca”. Asta e o afirmatie falsa, suntem PARTENERI in trafic si ar fi de bun simt sa ne pazim si sa ne respectam unii pe ceilalti. Altfel, incepe un razboi inutil: „a, crezi ca strada e a ta? bun, atunci cand te mai prind cu masina in padure, sa vezi ce cacat iti mazgalesc pe parbriz”.

    00
  89. Comportament tipic de pieton roman. Lasa ma ca ma feresc ei. Acum zace imprastiat pe asfalt horcaind in propriul sange.

    Soferul e inconstient. Consider ca nu a adaptat viteza si nici nu parea ca are experienta in a manevra un autocar.

    In locul politiei as face verificari si la firma de transport. Un astfel de accident poate fi cauzat si de faptul ca firma angajeaza soferi fara experienta, acte in regula, etc.

    Daca era un sofer cu carnet de categoria B la volan, firma e raspunzatoare pentru ca nu a verificat categoria de permis. Complicitate la vatamare grava din culpa. Sa speram ca nu se transforma in omor.

    00
  90. Ce se agita lumea pe aici cu cine-i vinovat soferul sau pietonul. Pana la urma pierdeti imaginea de ansamblu, chestia asta trebuie sa dea de gandit ca daca te asiguri un pic ce se intampla in jurul tau ai mai multe sanse sa traiesti mai mult. Conteaza cine are dreptate cand unul din ei este la morga si altul este traumatizat de experienta?

    00
  91. desi cu totii stim ca amandoi sunt la fel de vinovati, doar soferul va avea probleme de caz penal.. nu se va gandi nimeni la ea ca s-a aruncat pe trecere ca o ovina fara discernamant..

    la trecere e sanatos sa iei macar piciorul de pe acceleratie din timp + ca si 50km/h daca ai .. autobuzul ala nu e un tico cu frane brembo™ si nu opreste instant..

    plus ca si pieton fiind, daca vad ca nu m-a vazut sau daca ma ignora nu ma arunc pe capota doar pt ca e dreptul meu, stau acolo pana se gaseste un sofer civilizat pt ca sanatatea mea e mai importanta..

    00
  92. argumentul suprem pentru care toti o invinovatiti pe femeie este ca nu s-a uitat in stanga si in dreapta, dar intr-o tara civilizata nu ar trebui sa astepte cate 10 minute sa treaca strada.
    Traiesc intr-o tara unde numarul masinilor il aproape ca il depaseste pe cel al locuitorilor(Germania) si tin sa spun ca niciodata, dar absolut niciodata nu mi-a fost frica ca pieton sa trec strada. In schimb in Bucuresti la trecerea mare din Dristor am de fiecare data ‘ a near death experience’ cand trebuie sa ajung pe parte cealalta. Cu toate ca trec exclusiv pe verde si ma asigur si in stanga si in dreapta, nu rare au fost cazurile cand vedeam ca vine cate un nebun spre mine cu viteza ametitoare, mai ales dupa- amiaza sau noaptea. Stau si cate 10 min sa se adune lume in jurul meu, ca altfel mie frica sa trec. Este normal asa ceva? Eu nu cred, dar e greu sa impaci teoria cu practica.
    Cunosc destul de multi soferi aici sa stiu ca daca simti nevoia sa te pui cu legea, fie iti priesc bani in buzunar fie ai probleme cu capul sau iti place sa mergi pe bicicleta.
    Poate ca daca s-ar mari amenziile si pedepsele, unii soferii s-ar gandi de 2 ori inainte sa bage viteza unde nu trebuie. 2 ani mi se pare putin pentru o viata de om.

    00
  93. @Monique

    In Germania pietonii procedeaza ca ea ? Asta trebuia sa ne spui. In Anglia soferii fac la fel. Incetinesc si se opresc chiar daca abia te apropii de trecere.

    Nu a zis nimeni ca soferul a procedat bine, dar nu toti soferii in Romania fac la fel. Daca masina are o defectiune si nu mai poate opri ? E soferul de vina ? Nu. Esti lovit ca nu te-ai asigurat ? Da.

    Hai sa nu mai punem atata responsabilitate pe soferi si sa nu-i mai facem dumnezei ca nu sunt. Mai bine punem preavertizare, eventual o pasarela si o data pe saptamana o masina de politie sa urmareasca si sa amendeze atat soferii cat si pietonii care nu respecta codul rutier.

    Astfel de tragedii se vor repeta pentru ca avem conditii propice: Drum de viteza, intens circulat, localitate mica, nepasare multa.

    00
  94. … ca tot faceam scenarii gen „Final Destination” in ultimul comment, azinoapte o masina de politie ce insotea o coloana oficiala a trosnit un logan intrat in intersectie. Martorii spun ca nu avea sistemele de semnalizare in functiune, au fost pornite exact inainte de impact.

    https://www.antena3.ro/economic/auto/doi-politisti-grav-raniti-dupa-ce-au-trecut-cu-masina-de-serviciu-pe-rosu-124898.html

    Myth busted, ar fi bine sa fii atent, chiar daca ai prioritate. Atat ca pieton, cat si ca sofer.

    00
  95. cam multi frustrati care nu au nu au treba cu condusul pe aici. am vazut dobitoci care ies dintre masini (desi nu e voie sa parchezi langa treceri) fara sa se uite, nu! nu ii protejeaza dungile alea dupa asfalt, faza cu incetinitul la treceri merge pana intr-o anumita limita, si reducand de la 50 la 40/h tot incetinit se numeste si 40/h e destul de mult daca trebuie sa opresti in 3 metri. dragii mei frustrati, nu toata lumea se plimba cu masina de placere, unii mai avem si treaba. pe langa faptul ca trebuie sa avem grija de dobitocii din trafic, de taximetristi nesimtiti, de cocalari cu numar de BG mai trebuie sa avem grija si de dobitocii care traverseza neregulamentar. cand ajungi la o trecere de pietoni te astepti sa gasesti oameni mai cu bun simt, ca daca nu ar avea ar trece pe unde le-ar veni, dar nu, gasesti dobitoci care se joaca de-a speriatul soferilor sau pur si simplu sunt cretini. am destui ani de condus si le-am vazut pe toate aproape: legat sireturi, vorbit cu prietnii de pe trotuar din mijlocul strazii sau pur si simplu uitat ca prostii. politia ar trebuii sa mai educe si taranoii frustrati, sa le mai dea si lor amenzi. lasati visele umede cu permise ridicate, nu e vina nimanui ca sunteti obligati sa va deplasati cu mijloacele de transport in comun.

    00
  96. ai perfecta dreptate Monique… in Germania (si orice alta tara civilizata din europa) sunt niste reguli aspre cu niste amenzi ametitoare si normal ca lumea e mai civilizata – si politia care-si face treaba…
    dar pana o sa se miste ceva in tara asta (maybe never) eu stau cat e nevoie pana traversez, pentru ca viata mea e mai importanta (si nu stiu daca ati observat, dar eu mai degraba sunt lasat sa trec de catre tiruri, camioane sau curieri decat de orice sofer de rand care nu are un orar fix ce trebuie respectat)

    zanghe… am lucrat si eu ca sofer si daca stai sa te enervezi la fiecare specimen de genul asta (care probabil nu are permis, si daia face asa, ca nu stie cum e pe partea cealalta) o sa ai probleme cu inima de tanar…
    prosti sunt peste tot, si pe trotuar, si la volan, iar sistemul din romania nu face decat sa-i incurajeze prin lipsa de atitudine (degeaba avem jdemii de camere de filmat ca actiuni.. nema)

    00
  97. NOU
    #102

    Când se ciocnesc două maşini, sunt curios cum se stabileşte care pieton e vinovat! Pentru că şoferii nu sunt vinovaţi niciodată!

    00
  98. @Monique: Eu cred ca toti de aici sunt perfect constienti de ceea ce spui. Problema in Romania e alta, putem sa stam toti in cap, sa dam acatiste si sa facem diverse spirale prin diverse locuri, ca la fel se va circula.

    Se duc campanii de responsabilizare in trafic. Sau de „nu mai arunca pe jos”. Sau altele. Sau putem sa ne certam toata ziua a cui vina a fost. Care crezi ca va fi efectul ? Ce se intampla cand reduc viteza la trecerile de pietoni iti raspund eu – sunt claxonat, flash-uit si probabil si injurat … bine ca nu aud. Ca pieton prefer sa las masinile sa treaca (de pe trotuar, daca ai calcat trecerea trebuie sa opreasca) daca sunt aproape, si asta pentru ca sunt sofer si stiu ce inseamna. Ala trece in 2-3 secunde mai departe, eu il tin ceva mai mult sa ma astepte, ca sa nu vorbesc de cei care isi leaga snururile sau fac glume proaste. Am vazut si pe aici cateva exemple, daca atata ne duce capul atata facem.

    Eu zic ca avem loc toti, si pe sosea, si pe trotuar. Trebuie doar sa vrem… Si cel mai bine e sa deschidem ochii in orice situatie, ca pieton, sofer sau in orice alta situatie. Inca mai sper sa ne civilizam, desi cu cred ca o sa apuc asta.

    PS: Nu a zis nimeni de nici un caz in care s-a trezit trosnit de careva din spate ca a oprit la trecere. Eu am patit-o. De atunci cand reduc la trecerea de pietoni sunt cu ochii in oglinda, sa vad daca reduc sau trec mai departe. E valabil si in intersectii semaforizate, multi nu fac diferenta intre galben si verde, ca sa nu mai spun de cei care au intermitent pentru dreapta si considera ca au prioritate. Pana una alta … atentie la neatentia celuilalt, e posibil sa va salveze viata lucrul asta.

    00
  99. Locuiesc in Franta de cativa ani si desi stiu ca a compara soferii din restul Europei cu cei din Romania inseamna a compara merele cu perele, codurile rutiere sunt destul de asemanatoare.

    1. Pietonul: are prioritate pe trecere, nu stie si nici nu are obligatia de a putea estima viteza, distanta de franare, etc a unui autovehicul. Ar trebui sa se asigure (e viata lui la urma urmei) dar nu e o obligatie legala. Normal ca asta nu-l incalzeste cu nimic daca e strivit, sa zica (daca apuca) ca el era in drepturi si nu soferul. Dar intr-o lume normala, soferul trebuie sa ia in calcul toate lucrurile astea, pentru ca se prea poate ca si daca pietonul se asigura, pur si simplu poate trece oricum pentru ca lui i se pare ca masina poate opri, asa cum cere codul rutieri, sa ii acorde prioritate. Pietonul e pieton pentru ca n-are carnet si nu ae de unde sa aiba toate cunostintele unui sofer.

    2. Soferul: are obligatia de a acorda prioritate la trecere si de a respecta viteza legala. Bunul simt ar cere (asa cum tot bunul simt cere asigurare din partea pietonului) sa-si lase timp de franare cand sunt oameni in zona trecerii de pietoni. Daca omori pe cineva crezandu-te stapanul soselei, la ce te ajuta gandul ca (moral) n-a fost vina ta, cand esti la puscarie, familia ta va plati ani la randul amenda si nu mai ai carnet iar masina poate ti-e varza?

    Atat ca pieton cat si ca sofer ar trebui sa te obisnuiesti cu ideea ca cei din jur n-au obligatia sa vada lucrurile la fel ca tine si sa gandeasca ca tine. Tu ca om esti responsabil pe bucatica ta si n-ai dreptul sa le dictezi altora cum sa procedeze, asta e rolul legilor (bune sau proaste). Pe strada exista codul rutier care reglementeaza lucrurile astea, si daca il respecti, e ok de partea ta.

    E usor sa spui ca in cazul de fata a fost doar vina femeii (a avut clar partea ei de vina), insa faptul ca soferul autocarului era in masina nu inseamna ca e regele strazii. La randul lui, trebuia sa vada ca exista un pieton cu intentia de a traversa si sa incetineasca in consecinta pentru a-si acorda timpul si distanta de franare. Iar femeia trebuie sa se asigure si sa-si mentina intentia de a traversa si sa vada daca soferul are intentia de a opri sau nu.

    Si pentru unul si pentru celalalat ar fi fost mai avantajos sa piarda 30 de secunde si sa injure nesimtirea altuia decat sa ajunga in situatia in care au ajuns comportandu-se de parca erau singuri pe lume.

    00
  100. mie imi plac oamenii care stau pe trecere pana opreste cineva. Voua?

    00
  101. Desi nu am masina si nu imi place sa conduc, si, cum spunea mihai, cunosc muuulte persoane care stau pe trecere pana opreste cineva (de exemplu, maica-mea de 67 de ani, nu stiu de unde a invatat asta), eu tind sa cred ca tipa e oarecum vinovata.
    Repet, nu am masina!

    00
  102. am citit peste 100 de comentarii si n-am vazut nicio referire la semnul ala triunghiular cu varful in sus, alb cu margini rosii, pe care soferul ar fi trebuit sa-l bage in seama mult mai repede

    ======================
    Presemnalizare trecere pietoni

    Se instaleaza la 50-200 m de o trecere de pietoni, pe drumurile intens circulate, pe sectoarele de drum unde vizibilitatea este redusa sau in afara localitatilor. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita. Acest indicator nu se instaleaza cand locul amplasarii sale coincide cu locul amplasarii indicatorului Copii.
    ======================

    Care mai guriti ca femeia e de vina, mergeti si mai dati odata examenul, asa, de proba.

    00
  103. aa, inca ceva: om cu bun simt pe trecerea de pietoni inseamna sa grabeasca pasul ca sa nu astepti dupa el, nu sa stea pe trotuar ca tu te grabesti sa-ti iei fofoloanca de la Mall

    00
  104. @gupi: nu stiu ce ochi de vultur ai tu, (sau monitor, sau poate lucrezi la o televiziune si ai un ochi format :P) dar eu nu disting niciun semn triunghiular cu margini rosii din unghiul si calitatea imaginii care o avem la dispozitie… daca tu te referi la stalpul ala subtire alb, din dreapta celui cu gauri de pe trotuarul de vis-a-vis, oricum nu este pus la 50m de trecerea de pietoni, ci mai degraba la 15m

    00
  105. rauch, n-am zis ca se vede in filmare semnul ala. As paria insa ca semnul exista.

    00
  106. scuzele mele atunci, am crezut ca l-ai vazut in filmare…

    intr-adevar, deobicei sunt puse, iar atunci cand il vad, ma adaptez, si daca e o duba parcata dampulea (cum se intampla deobicei – ca dubele nu au loc de parcare decat inaintea unei treceri de pietoni), ajung sa merg si cu 5km/h… pt ca pe langa faptul ca poti da vina pe om si pe duba cu cine stie ce avocat bengos… nu stiu ce om nu ar ramane cu cateva sechele dupa asa ceva

    00
  107. Zilnic atunci cand incerc sa trec strada, acolo unde nu sunt semafoare (da, pe la trecerea de pietoni), risc sa fiu omorat de soferi care nu doresc sa opreasca.

    Sa discutam urmatoarele cazuri:

    – trecerea nu are semafor, deci trebuie sa astepti ca pieton jumatate de ora pana trec toate masinile sau pana cineva care a luat amenda recent sa te lase de treci. Interesant e ca atunci cand vad politia tot te lasa sa treci, in rest te injura, chiar daca tu stai cuminte pe trecere, fiind atent sa nu cumva sa intre cineva pe trotuar, sa te omoare – se mai intampla
    – e semafor si masinile au intermitent verde. In majoritatea cazurilor trebuie sa fii atent, sa te grabesti, chiar daca ai verde sa nu cumva sa intre vreunul in tine. Cand sa trec, daca nu pe verde?
    – treceri fara semafor, din nou – cel de pe banda 1 opreste si te lasa sa treci, tu nu stii ce sa faci pentru ca cel de pe banda 2 trece in viteza si nu stii daca se opreste sau nu. Treci pana aproape de jumatatea drumului sa nu cumva sa te injure, sa iasa la tine cel din masina de pe banda 1, insa cel de pe banda 2 trece in viteza si te injura ca i-ai sarit in fata.

    Acum, noi pietonii nu platim taxe? Noi pietonii nu platim tva-uri si alte chestii? Noi pietonii nu avem dreptul sa trecem pe trecere fara sa fim injurati sau criticati? Noi pietonii nu ne grabim, ca mergem pe jos. Noi pietonii putem sta jumatate de ora in ploaie la trecere, masinile nu.

    E normal ca fiecare om sa fie prost sau batut in cap, ori aiurit la un moment dat, dar sa ne facem unii pe altii prosti, si mai presus de asta sa facem proasta o persoana care aproape a murit, nu-i deloc uman, ba din contra, e crud.

    00
  108. Din ce vad eu in film, tuta in cauza avea intentia sa se asigure, doar ca s-a uitat in directia opusa…Din pacate sunt multi care nu stiu din ce parte vin masinile….
    Sau o fi fost englezoaica… si de… la ei se uita lumea in partea opusa :)

    00
  109. Toata lumea isi da cu parerea ….Sunt sofer de autobuz si fara discutie e problema tehnica la mijloc. Autobuzul trebuia sa inghete pe 4 roti la franare . Aia nu-i frana…

    00
  110. NOU
    #115

    să înțeleg că eu sunt singurul care a râs când i-au zburat hârtiile?

    00
  111. @jazzusman – da, cam tu esti singurul care esti maxim de idiot aici. Daca era prietena / sotia / mama ta mai radeai ? Nu-i nimic de ras, din contra, e foarte trist.

    00
  112. @geretus
    „tuta in cauză” se apropie de trecerea de pietoni venind cu faţa spre autobuz. deci putem presupunem că a văzut tot ce mişcă pe prima bandă. înainte de a traversa s-a uitat şi la ce vine de pe banda următoare. s-a asigurat. nu a apreciat corect viteza autobuzului. eu altă greşeală nu-i văd. imaginile sunt şocate, iar articolul revoltător!

    00
  113. NOU
    #118

    @jazzusman:normal ca nu-i frana pentru ca numai a ciupit frana; daca o calca instant sa vezi cum se oprea autobuzul! Probabil doar a ciupit frana pentru ca avea pasageri!

    00
  114. NOU
    #119

    Partea si mai faina e ca taica-sau(cel care se duce primul la ea) a vazut toata faza! Deci e si vina lui pentru ca nu a invatat-o cum sa traverseze strada cand era mica!

    00
  115. @PlayActive: se vede urma de frana, ce e dubios e ca se vede doar pe partea stanga… Eu unul nu stiu cum se comporta un autobuz daca tin franele doar pe o parte, e posibil sa aiba mai multa stabilitate. @zoli s-ar putea sa aiba dreptate.

    De viteza cu care trece camionul spre dreapta nu a spus nimeni nimic :) E clar ca e o zona de risc acolo…

    00
  116. Zona de risc este peste tot pe strada.

    1. Pietonii care au comentat au impresia ca nu au nici o obligatie pe strada. Codul rutier este obligatoriu pentru TOTI participantii la trafic: pietoni, biciclisti, carutasi, motociclisti, automobilisti, camionagii, robari, buldozari, papucari, etc.

    2. Femeia nu s-a asigurat, nu a intors capul spre stanga nici o secunda de cand s-a oprit la trecere. Autobuzul intra in cadru cand ea inca era pe acostament.

    3. Daca a fost defectiune tehnica, soferul a aflat asta prea tarziu. Nu a avut intentia sa reduca viteza. Odata constata presupusa defectiune putea sa incerce manevre de evitare si sa claxoneze, nu se vede asta in clip.

    00
  117. @Toma:
    1. spune-i asta unui oarecare pe strada, sa vezi ce-ti raspunde :) niciun cetatean fara permis nu stie ca e obligat de lege sa stie regulamentul de circulatie (sau or fi vreo 5%… speculez si eu)
    2. corect, totusi putea incetini preventiv, ca nu pierdea mai mult de 15 secunde, iar ca sofer profesionist (ca nu ai voie sa conduci categoria D1 decat cu 2 ani experienta si minim 21 de ani) ar trebui sa fi stiut ce fel de specimene bantuie tara asta
    3. majoritatea microbuzelor sunt ca niste cosciuge pe roti, fara ITP-uri, fara reparatii, care pleaca pe traseu cu defectiuni cunoscute la frane, la usi, la motor, etc.

    00
  118. Asa merita frate…am si eu un vecin idiot care face de fiecare data exact ca tanti asta…si cand ma iau de el si ii zic de ce trece ca proasta prin targ spune „Ce ma…am trecut eu prin fata politiei asa..” Si a doua zi au aratat la TV o baba zburata de masina de politie pe trecerea de pietoni:)) Plus ca la noi se circula foarte mult si cu viteza mare…daca nu esti atent o clipita risti sa te trezesti sarutand parbrizul cuiva…aici se intampla un accident la fiecare trei saptamani si tine cont ca este linie dreapta…fara curbe si soseaua este in perfecta stare.Dar stupizii n-au drag de viata!

    00
  119. de când tanti aia a pus piciorul pe trecere, autobuzul a mai făcut două lungimi şi jumătate de autobuz. după ce a lovit-o, s-a oprit într-o lungime. dacă era atent, putea evita accidentul

    00
  120. NOU
    #125

    zoso a scris pe 10 Mai 2011, 10:03 pm
    @hayashida: exista in lege obligaţia de a nu te arunca precum vaca pe trecere. se cheama “a te opri un pic, a te uita in stanga şi in dreapta şi apoi traversa”.

    @zoso : Art. 72 Punctul 3 din Codul Rutier

    (3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin LOCURILE SPECIAL AMENAJATE si semnalizate corespunzator, iar IN LIPSA ACESTORA, în localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.

    La ceea ce faci tu referire, obligatia pietonului ar fi fost de a se asigura, asa cum spui tu, doar atunci cand ar fi traversat pe la o intersectie nesemnalizata. Femeia era pe trecerea de pietoni marcata corespunzator. Cu alte cuvinte inghite-ti insultele si mai citeste codul rutier. Se pare ca l-ai uitat de cand ai luat carnetul. Poate trebuie sa redai examenul… Cine stie?

    00
  121. Boston este un orash oribil din punct de vedere al strazilor. Cine are chef sa se intereseze, poate sa se uite pe wikipedia dupa „big dig”, sa afle. Prin Boston exista locuri unde traficul este separat de pietoni si locuri unde nu e separat. Asta e important, fiindca in Boston e cea mai mare proportie de oameni care merg la serviciu pe jos din SUA. Shoferii care intra intr-o zona dintr-asta opresc si cand pietonul sta pe trotuar, dincolo de spatiul verde, si se uita catre partea celalalta a strazii. Da, opresc. Tzaranii la prima vizita nu stiu asta, dar invata rapid prin observatie. Nu se poate trece in viteza prin zonele alea, si dupa o vreme intelegi de ce, daca ai bun simtz.
    Dar daca esti shofer de autobuz in Romania si treci prin sate, iti poti permite sa te caci in ea de trecere de pietoni. „Reducerea vitezei pana la evitarea oricarui pericol” e o lozinca, de danshii inventata. A incetinit autobuzul ala in vreun fel?

    00
  122. WOOOW da aia e oarba?

    00
  123. pana la urma e viata ta care se „arde” nu a soferului

    00
  124. Parerea mea personala este ca, indiferent de tara, indiferent de ce spune legea si indiferent cat atent sau de neatent sau de beat era soferul, tu ca pieton ai cea mai mare responsabilitate sa te asiguri si sa fii atent, pentru ca ai cel mai de pret bun: viata proprie.
    Eu dupa principiul asta ma ghidez.
    Femeia din clip nu a schitat nici macar un gest de a privi in stanga… asa ca pentru mine are o mare parte din vina, macar moral.

    00
  125. in norvegia, daca esti la 5 m de trecere si traiectoria ta sugereaza ca ai vrea sa traversezi, soferul a inghetat cu piciorul pe frana. pana sa imi dau seama de asta, am facut misto, fara sa vreau, de vreo 3 nordici din aia necivilizati, care nu intelegeau ca eu ma plimb pe marginea drumului cand vorbesc la telefon si se incapatanau sa ma astepte (pana la 2 minute) sa traversez. nesimtiti…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube