ONG-urile care nu se întreabă cum ajung copiii în clasa a opta sau a doisprezecea

100 de ONG-uri au trimis o scrisoare Ministerului Educației în care se plâng că există presiuni din partea profesorilor ca elevii slabi să nu se înscrie la Evaluarea Națională sau la BAC, pentru că ar trage în jos media școlii. Citiți aici mai multe.

Și povestea e simplă: școlile primesc bani în funcție de numărul de elevi, e în interesul lor să dorească mai mulți copii la școală. Profesorii, la fel, vor și ei să aibă elevi la clasă. Nu contează de ce fel, nu contează că nu au ce căuta, sunt băgați la grămadă, să prindă din zbor ceva ce oricum nu înțeleg sau de care nu le pasă. Că nu verifică nimeni dacă elevii ăia sunt OK până în clasa a opta sau a doisprezecea. Și atunci, mintea profesorului incompetent, mârșav sau pur și simplu cerebral, care își vede interesul, începe să lucreze pentru a îndruma elevul să evite această verificare.

Și îl iau ușurel, cu “mai bine stai acasă”, “de ce să te faci de râs”, “nu e pentru tine” și alte asemenea. Elevul evită rușinea, profesorul evită controlul, banii vin în continuare. Schema e foarte mișto.

Și funcționează pentru că nu există concurență între cadrele didactice. Ăia buni sunt la fel de prost plătiți ca ăia proști. Motivație zero la ambele tabere, pentru că îți piere cheful când vezi că ești neapreciată și nici nu ai stres când știi că nu te verifică nimeni.

Dar să faci examenul ăla de titularizare obligatoriu la 2 sau 3 ani și să pui regulă “cine îl pică, zboară”, să vedeți cum începe învățământul românesc să se ridice mai sus de genunchiul broaștei.

Doar că nu se face asta pentru că prea multe cadre didactice prietene partidului ar rămâne pe dinafară. La examenul ăla impus directorilor a fost un pic panică, au picat niște lepre, și ăla ar trebui repetat.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

47 comentarii

  1. IERI am citit asta:

    ,,Sunt unitati scolare in mediul rural la care, spre exemplu, din cei 26 elevi absolventi ai clasei a VIII-a, doar 4 elevi au participat la Evaluarea Nationala, examen pe care l-au promovat, rezultand procentul de 100% promovabilitate al unitatii. Ceilalti 22 de copii nu s-au mai prezentat la nici o forma de invatamant, deci abandon scolar. Mai mult, exista o scoala in municipiul Braila, unde doar 1 elev a participat la Evaluarea Nationala si a promovat, deci procent 100% de promovabilitate pentru unitatea respectiva si statistica judetului Braila.
    Problemele elevilor de etnie rroma au fost tratate superficial, fapt care a dus la un abandon scolar foarte ridicat la Braila.
    Interesul strict personal al conducerii I.S.J. Braila a primat in detrimentul si nu in favoarea elevului.
    I.S.J. Braila a desfiintat Centrul de Excelenta din anul 2013. Centrul de Excelenta a activat in perioada 2010-2012 si in mediul rural pentru elevii claselor a VII-a si a VIII-a, cu tinta precisa de a ridica nivelul pregatirii elevilor la Evaluarea Nationala. Desi numarul elevilor absolventi ai clasei a VIII-a era mult mai mare in 2012, cei care nu au participat la Evaluarea Nationala a fost foarte mic, in comparatie cu sutele de elevi din anul 2017, care nu au intrat in Evaluarea Nationala”

    http://www.mihaeladanpress.ro/wp/2018/05/v-botea-despre-fenomenul-braila-exista-o-scoala-unde-doar-un-elev-a-participat-la-evaluarea-nationala-procent-100-de-promovabilitate/

    00
  2. Copiii ăia nu ar trebuie să ajungă pînă în situația de a da examen dacă nu sînt capabili.De fapt, sînt trecuți fix de profesorii ăia prin clase fiindcă altfel s-ar desființa niște clase tocmai leprele astea și-ar pierde sursa de profit.

    00
    • exact, nu inteleg unde este problema. niste copii care in mod normal nu ar trece de acel examen sunt sfatuiti sa nici nu se inscrie. eu l-as face ministru invatamantului pe cel care a inventat chestia asta pentru ca chiar a impuscat 2 iepuri (sau posibil mai multi) dintr-un foc: a pastrat si banii pentru a se putea ocupa in continuare de cei care merita si ii si scoate din sistemul invatamantului superior pe cei incapabili intelectual (stiti voi povestea cu tara aia in care toti sunt ingineri, doctori, avocati).

      00
    • nepromovatii aia se-apuca maine de dat in cap pe strada, ca sa nu moara de foame. o sa avem 2 paturi sociale, unii foarte bogati si unii foarte saraci. sau crezi ca toti aia de n-au fost in stare sa ia evaluarea se fac oameni de afaceri si deschid lanturi de magazine ?! io nu vad deloc bine viitorul asta, ne transformam tara in ghetou.

      00
    • Ăia trebuie să presteze în ceea ce pot nu aiureli.
      Pt ei se cheltuiesc nişte energii degeaba.

      00
    • @hash, deci avem2 variante, ori mai indesim un pic randurile infractorilor ori avem medici si ingineri semianalfabeti. nu stiu de tine dar eu m-as apuca de karate.

      00
  3. Nu isi permit sa zboare profesori, pentru ca nu se bate nimeni pe posturi. Din pacate, ajung profesori fie cei cu adevarat pasionati, 1%, fie restul de 99% care nu se pricep la altceva si e nevoie sa faca un ban. Degeaba te apuci sa triezi tu acum profesori. Daca ai lipsa 100 de angajati si mai triezi si din aia ramasi jumatate, cu ce ramai?

    Pe langa evaluare continua, e nevoie si de stimulare financiara, sa determini oameni capabil sa vrea sa vina sa lucreze in scoala.

    00
    • nu e bătaie pe posturi pentru că e șobolănie din asta tristă.

    • Ati inghitit-o pe asta ca nu se bate nimeni pe posturi. Nu e chiar asa. Cand am terminat faculta cum facusem si aiureala aia de modul de pedagogie mi-a venit ideea sa merg la inspectorat sa ma interesez daca pot intra in sistem ca suplinitor chiar si in mediu rural. S-a jurat inspectoarea pe ce are mai scump ca nu e nici un post liber in tot judetul.
      Dupa aia am aflat eu cum se ocupa posturile, cum tii blocat un post, cum imparti orele de matematica intre profesorul de desen si cel de biologie, dar nu va zic ca o dam in pamflet.
      Ce pot sa apreciez e ca sunt atat de bine organizati in ceea ce fac, intocmai ca un ceas elvetian.
      A, si masinile alea scumpe ale personalului din inspectorate sunt din salarii.

      00
  4. Profesorii…
    Se pot spune multe despre ei, marea majoritate sunt foarte slab pregătiți și pur și simplu nu le pasa de eleve, ei merg pe sistemul ziua trece leafa merge. Cunosc personaje care au terminat o facultate de 4 ani in 6 ani iar acum sunt profesori. Am făcut un liceu din primele 30 din Romania, dar cu excepția la 2-3 profesori restul erau vai morții lor.

    00
    • dacă au întâlnit-o pe madam crăciun, celebra microeconomistă din ASE la care stai obligatoriu 2 ani cu restanță dacă nu dai 500 de euro (când vrea ea, nu când ai tu), indiferent câte olimpiade de matematică ai câștigat, da, bă, d-aia au terminat în 6 ani – și nu e singura, mai sunt și prin politehnică tot așa, niște dedicați d-ăștia

      00
    • „vai morții lor” nu se prea potriveste cu „Am făcut un liceu din primele 30 din Romania”.

      Sigur nu era in ultimele 30 din Romania? Sau dupa absolvire ti-a cazut o caramida in cap si ai ramas cu ceva probleme psihice?

      00
  5. Oamenii capabili merg in general catre meserii mai bine platite. De aia scade din ce in ce mai mult calitatea profesorilor. Daca ar creste dificultatea titluarizarii poate ar fi titulari doar cei cu adevarat dedicati meseriei de profesor, dar restul posturilor ar fi ocupate oricum de suplinitori fara prea multa pregatire. Singura solutie ar fi cresterea salariului si inasprirea conditiilor de titularizare.

    00
    • Nu, singura solutie este incurajarea invatamantului privat, desfiintarea pe capete a scolilor de stat si concedierea personalului, astfel incat invatamantul de stat sa devina invatamant social (adica pentru cei care nu au sau nu vor sa mearga catre ala privat).

      00
    • Și în învățământul social, pt că e prost plătit, vor ajunge profi doar ăia pe care acum îi doare în gulerul de la palton, iar săracii nu vor avea nici măcar șansa pe care o mai au acum (de a da, din noroc porcesc peste vreun prof din vocație).

      00
    • Saracii nu au nici acum nici o sansa, hai sa nu fim ipocriti.
      Stau in cartiere mai marginase, merg la scoli „de cartier”, caci parintii nu vor sau nu pot sa ii dea la scolile „bune”, sunt marginalizati de profesori pentru ca nu cotizeaza la meditatii, sunt pusi la munca de parinti ca 2 brate de munca conteaza, ajung la licee industriale si termina 12 clase fara sa stie chestii elementare. De facultate nici nu poate fi vorba, daca nu locuiesc in orase universitare.
      Dar da, in teorie garantam invatamant pentru toata lumea si toti au sanse egale. Au o p**a.

      00
    • Toți ăia care au reușit un minim în viață (de la au un job cu mai mult de salariul minim pe economie până la foarte sus) din școala de cartier muncitoresc dintr-un oraș mic în care am învățat eu te-ar putea contrazice. Pt că tatăl meu și alți câțiva profesori.

      00
    • N-am zis că au șanse egale, am zis că într-un sistem în care baza e învățământul privat nu ar mai avea nici șansa aia mică-minusculă pe care o mai au acum dacă își dau un minim de interes.

      00
    • De ce sa cresti nivelul titularizarilor? Cand la examenele astea banale (am dat cateva si sincer, penibil e putin zis cand vine vorba de titularizare) se iau note de 1-2 si oamenii ajung profesori intr-un final. Cand am dat primul examen de titularizare, partea legata de matematica era mai usoara ca un examen de corigenta serios, deci despre ce vorbim? M-am lasat de invatamant la 30 de ani, eram cel mai tanar profesor de matematica din zona in care locuiam pe o raza de 30-40 de km. Sistemul e prost, dar e prost din cauza ca toti vor asta, atat profesorii cat si parintii, bine cu mici exceptii, dar alea nu conteaza niciodata. Toate satele sunt pline de neveste de primar/viceprimar ca invatatoare si educatoare, se lucreaza in medie 4 ore pe zi iar pregatirea de acasa e poveste majoritatea habar n-au ce lectii urmeaza sa predea asta daca o sa predea ceva si n-au sa traga de timp, salariile sunt „mici” dar 2000-2500 de lei pentru cineva care la 11 nu mai e prezent la munca, venind la 8 fara 5 si facand pauze de 20 de min la ora, nu-i prea mic intr-un satuc uitat de lume. PS: Solutii exista, dar nimeni nu vrea sa faca nimic… profesorii sunt primii care pica in categoria asta, de asta am „emigrat” din sistem, n-am privit inapoi nici-o clipa, eram un tanar cu grade si alte minuni satul de sistem la 30 de ani.

      00
  6. Problema vine din saracie si incepe de cand copilul are cativa ani.

    1. Foarte multi copii din mediul rural, din orasele mici si sarace si majoritatea copiilor din comunitatile de suedeji nu merg la gradinita. Gradinita nu este privita ca etapa a ciclului de invatamant si este ignorata. Sunt adusi la gradinita in principal copiii ai caror parinti lucreaza si copiii „problema”. Restul raman acasa pana la 6-7 ani, cand se inscriu direct la scoala in clasa 0.
    Gradinita este o „cheltuiala” – la cele cu program prelungit se plateste mancarea, se mai cer bani pentru rechizite, hartie igienica, sapun etc. La cele cu program normal nu se plateste nimic, dar copilul tot va trebui sa aiba mai multe randuri de haine, incaltaminte, pachetel zilnic cu mancare.
    Aceste cheltuieli ii fac pe multi sa renunte in a-si duce copilul la gradinita.

    2. Copilul de 6-7 ani ajunge pentru prima data intr-o unitate de invatamant, la scoala, in clasa 0. De multe ori nu stie sa numere, nu cunoaste nicio litera, nu stie sa tina un pix in mana, nu are notiuni elementare de igiena, nu stie sa isi respecte colegii etc.
    Nu are „cei 7 ani de acasa” – nu a avut de la cine sa invete – parintii ori sunt prea prosti, ori nu ii intereseaza, ori sunt plecati in strainatate si copilul lasat in grija bunicilor, ori sunt despartiti, in puscarie…
    Acesti copii au din start un handicap major de dezvoltare fata de colegii lor care au fost la gradinita. Vor avea multe de recuperat intr-un timp scurt si nu vor face fata. Un invatator care are 25 de copii in clasa 0 nu poate sta cu fiecare sa ii invete sa tina creionul in mana, mai ales ca are o programa stricta de urmat. Cu un astfel de copil trebuie lucrat intensiv, in special acasa. Dar acasa nu are cine.
    Astfel vor ajunge in clasa a 4-a si multi nu vor sti sa citeasca, sa scrie sau aritmetica simpla.

    3. Copilul ajunge in clasa a 5-a, in pragul adolescentei. Intelectual insa, este la nivelul clasei intai sau a 2-a. Deja nu mai are chef/timp/dispozitie de a recupera ceva. Este trecut an de an, pana in clasa a 8-a, ca doar invatamantul este obligatoriu.
    In clasa a 8-a are evaluarea nationala, pe care nu o va trece.

    4. Unii continua la liceu, se inscriu in clasa a 9-a, cu note de 2-3 la evaluare. Vor ajunge la cele mai slab cotate licee si vor avea colegi la fel de slabi, cu acelasi interes inexistent pentru invatare. Multi vor abandona pana in clasa a 12-a, altii vor ajunge sa dea BAC-ul si sa pice cu succes.

    00
    • Păcat că pot da doar un like.
      Și am colegi tineri „nici eu n-am fost la grădiniță și acum sunt ok”. :(

      00
    • in mare sunt de acord cu ce zici dar sunt cateva mici erori de logica. zici ca se sare gradinita si la calsa zero invataorul nu are timp sa le puna la toti creionul in mana. pai nu de asta s-a iventat aberatia ai de clasa zero? sa fie o gradinita obligatorie in care copiii sa invete notiunile cu care ar fi trebuit sa se prezinte in clasa 1?

      a doua e o chestie care ma exaspereaza la multi. motiveaza absenteismul scoalar prin lipsa banilor. eronat. un copil care vrea sa invete va invata indiferent de haine sau cate culori ii au creioanele si caietele (sau cate caiete are…)

      si faza cu „pachetelul”… sa-mi bag pula, daca sta acasa il pun pe acoperis si se hraneste prin fotosinteza?

      00
    • NOU
      #24

      Nepotii mei nu au fost la gradinita, fiindca avea cine sa stea cu ei acasa. Nu s-au trezit de la 3 ani in zorii zilei ca sa mearga intr-un loc unde sa se joace jocuri impuse de altii si sa respecte nu stiu ce program. S-au trezit cand au vrut ei, si-au inventat jocurile lor si au invatat treptat ca exista niste repere care trebuie respectate. Acum sunt la scoala, bine integrati si cu rezultate scolare foarte bune. Asa ca nu inteleg foarte bine apologia gradinitei…

      00
    • Disneyland, probabil pe nepoții tăi a avut cine să-i educe, cine să-i ducă într-un parc (și unde să-i ducă) pentru a socializa cu alți copii pt a învăța cum să se poarte în societate. A avut cine, cu ce și mai ales interesul să le pună un creion în mână și să le arate cum se ține, să le cumpere jucării, cărți educaționale, chestii. A avut cine și mai ales cum suplini ce face grădinița. Citeam blogul unei tipe plecată în Anglia care are un job de asistent de integrare sau ceva pt copii români care ajung acolo. Povestea că vin copii care n-au văzut în viața lor o foaie de hârtie sau un creion, care nu înțeleg sensul verbului a desena (în română) și multe alte chestii. Despre copiii ăia, care sunt infinit mai mulți decât nepoții tăi zice Vio.

      00
    • @thebblack, 1. Aberația de clasa 0 este ceea ce pe vremea ta sau a mea se numea „grupa mare pregătitoare”. Înainte de ea mai erau 3 ani de grădiniță în care copiii învățau ce zice Vio. Unul din motivele pt care clasa 0 e aberație este care are programă școlară, timpul unei „ore de curs” este ca la școală, nu ca la grădiniță (mai mic, raportat la capacitatea de atenție a unui copil de vârsta aia) și învățătoarea chiar nu are timp să-i învețe pe câțiva chestii pe care trebuia să le învețe în 3 ani de grădiniță și eventual 6 de educație acasă (gen reguli de conduită, igienă, etc).
      2. Dacă-l ține acasă îl îmbracă, dar îl poate îmbrăca în haine flendurite, rupte, pătate rămase de la cei mari, încălțări la fel (sau desculț pe vreme bună), să nu mai zicem de iarnă când există o singură pereche de încălțăminte aproape potrivită pt toți cei 4-5 copii și nu există haine groase (gen jachete, pantaloni, etc).
      Îi dă mâncare, dar îi dă de maxim 2 ori pe zi și uneori o masă poate fi o felie de pâine, sau mămăligă cu lapte, sau mai știu eu ce. Poate zici că-i poate da felia aia de pâine la grădiniță. „Dar ce-o să zică lumea?!” „Ce-o să zică lumea” încă definește societatea românească.
      Te-ai uitat la prețurile rechizitelor? Întreabă o educatoare de ce anume are nevoie un copil (cu bună-credință,nu ton și atitudine acuzatoare) și mergi în magazine și vezi cele mai ieftine. Adaugă un 20-30% pt că Vio zice de sate, orășele mici unde astfel de chestii se aduc exclusiv pt școlari și negustorii profită.

      00
    • 1 tot nu reusesc sa vad problema. clasa 0 e grupa mare doar ca acum e obligatorie. de ce nu poate invatatoatea sa faca ce ar fi facut educatoarea? nr de copii e acelasi dar gradinite sunt mai putine deci si argumentul cu numarul de copii la clasa pica.

      2. deci cum ziceam eu. nu banii sunt doar un pretext iar cauza e gura lumii, mentalitatea de cacat.

      00
  7. Cand zici de examene, eliminari, controale etc la profesori, gandeste rogu-te din perspectiva unei scoli comunale, care are un profesor de matematica aproape de pensie si restul suplinitori. Singura solutie este un salariu atat de mare, incat sa determine un tanar destept, dedicat, devotat meseriei sa nu vada ca face 2+2 ore naveta sau trebuie sa se mute intr-un sat uitat de lume cu asfalt doar in vise, unde se caca in curtea scolii si se spala la lighean, unde muge vaca in timpul tezei, unde are elevi care cand da caldura se duc cu oile, etc etc. E usor sa zici ”puneti biciul pe profesori” cand te gandesti doar la scoala din oras mare, cu parinti avuti.

    00
  8. Esti naiv daca tu crezi ca examenul de titularizare rezolva problema…

    00
    • reciclarea e solutia. la două reciclări, o bere in flying pig

      00
    • Cu siguranta nu rezolva problema, dar ar face curatenie … dau un exemplu, in marele liceu Sava, din Bucuresti, la ora de informatica se face dictare, pe caiet. Zeci de pagini. Pentru ca asa intelege profa aia ca se preda informatica la un liceu de top in anul 2018.

      00
    • NOU
      #32

      @BG: Ce note au elevii profesoarei respective la bac la informatica? Ce procent din elevi isi continua studiile la facultati cu profil informatic? Astea sunt elementele concrete care trebuie masurate si comparate cu alti profesori, nu daca ti se pare tie, expert in toate, ca e o practica pedagogica buna sa dictezi la orele de informatica.

      Legat de propunerea unui examen de titularizare periodic, consecinta probabila ar fi un numar foarte mic de profesori titulari si un numar imens de ore facute de suplinitori. Propunerea ar merge doar in conditiile in care un job de profesor ar merita aceste eforturi de formare continua, prin salariul si statutul oferit.

      00
  9. eu nu inteleg de ce la promovabilitatea la bac se iau cat trec versus cat intra. ca sa fie o metrica reala, ar trebui cati trec versus cati termina clasa a 12a.

    00
    • Păi, poți promova cls a 12-a că ai media 5 la toate materiile, dar decizi să nu dai BAC-ul.

      00
    • De fapt cred ca ar trebui 3 metrici: cati iau vs cati au inceput a 9a, vs cati au terminat a 12a si vs cati s-au inscris.
      Dar atunci s-ar vedea niste chestii tare urate si nu ar fi bine. Asa ca mai bine ascund mizeria sub presul cifrelor, ca majoritatea nu se prind.
      Bine, ar merge si bac-ul diferentiat (tip A, B sau C) dar atunci chiar s-ar vedea ca platim degeaba o multime de profesori si de inspectori scolari si de agarici prin ministere.

      00
  10. Urmaresc in general cu mare atentie asertiunile tale despre educational. De asemenea, am observat faptul ca ai credinta ca examenul de titularizare in invatamant repetat la o anumita perioada de timp poate reduce din nulitatile din educational. Este o idee foarte buna si, de foarte multe ori, exemplele sociale pe care le dai confirma aceasta credinta.
    La fel ca si tine, cred, dupa o perioada de 10 ani petrecuta in educational, ca validarea periodica este extrem de importanta pentru mentinerea unui „tonus” sanatos pentru fiecare cadru didactic. E foarte greu de implementat aceasta metoda de validare deoarece profesorii cred ca pozitia lor este amovibila.
    Spre deosebire de tine, eu cred ca aceasta amovibilitate este sanatoasa. Amovibilitate in sistem, nu in unitate scolara.
    Adica, nu te da nimeni afara din invatamant doar ca, la un anumit interval, un ciclu de 4 ani, sa existe o evaluare a unitatii asupra unui cadru didactic. Un director care observa ca un profesor isi bate joc de meserie sa aibe astfel parghii pentru a se putea dispensa de un profesor si a cauta un inlocuitor mai bun.
    Am putea ajunge astfel la conceptul de profesor asociat. Un astfel de profesor are tot interesul sa-si faca bine treaba deoarece dupa 4 ani va fi evaluat de directiune si de elevi, in mod indirect.

    Ceea ce ma bucura la tine este ca dovedesti ca-ti pasa, cauti solutii si le propui celor care te citesc. Mai un moment dat, forfota asta sociala va avea un efect asupra sistemelor invechite si conservatoare.

    00
  11. Ca sa poata sa ii scoata Ataurk din bezna pe turci la inceput de secol XX, a fost nevoie de o reforma a invatamantului in Imperiul Otoman cu 3 generatii inainte, astfel incat el, impreuna cu „Junii Turci”, sa poata beneficia de educatia de calitate care i-a permis sa modernizeze statul turc.
    Educatia nu se face de azi pe maine, pe genunche, e nevoie de viziune si de oameni valorosi. Eu nu cred ca noi vom avea prea curand asa oameni care a se implice cu adevarat.
    Era o rima intr-un cantec de-al lui Pink: „What happened to the dream of a girl president/ She’s dancing in a clip, next to 50Cent”

    00
  12. Sincer trebuie terminat cu învățământul obligatoriu și gratuit. În plus estr o și mai mare tâmpenie sa faci și grădinița obligatorie. De fapt învățământul este o mașinărie de sifonat bani pentru partid. (Vezi scandalurile cu manualele)
    Cine își închipuie că există vreun director de școală/liceu care bune numit pe criterii politice și pe „competenta” e naiv.
    Iar inspectorii sunt din aceiași categorie.
    În ceea ce privește profesorii exista și cazuri (e drept rare) in care cei care își fac datoria ( nu neapărat fac „performanta”, doar datoria) sunt pur și simplu marginalizați.
    O mare idioțenie este admiterea la liceu ținând cont de media din generala. Practic asta duce la o „vânare” a notelor mari, profesorii care încearcă să fie obiectivi sunt trași de mânecă și astfel ajung la liceu analfabeți. Fac o grămadă de informatica (de fapt nimic, stau pe FB), și deloc limba romana, pentru că o desconsidera total, dar nu sunt in stare sa înțeleagă cerințele unei probleme pentru că pur și simplu nu înțeleg limba romana.
    Abia aștept să vină ministrul ăla al învățământului să spună: vă descurcați!
    Referitor la elevii respectivi, ar fi trebuit lăsați repetenți de mult și la 14 ani trimiși la școli profesionale

    00
    • Invatamantul obligatoriu si gratuit este:
      – o masina de tocat bani
      – un instrument de modelare a caraterelor, pentru a forma cat mai multi cetateni docili
      – o sarada a politicienilor, pentru a arata ca le pasa de cei saraci
      Deci putine sanse sa se schimbe curand. Dimpotriva, trendul este „daca in 12 ani de invatamant obligatoriu ies multi analfabeti, il vom face de 15 ani si o sa iasa toti genii”

      00
    • Absolut miraculous cât de genial ai ieșit trecând prin acest sistem de rahat.

      Sau ai tăi te-au dat la „privat” de mic?

      00
  13. Există cerere de educație de calitate. Și au început deja să apară profesori capabili care și-au deschis mici centre educaționale private. Am un fost coleg de birou care și-a dat demisia și îi merge foarte bine în zona asta. S-au asociat 2-3 profesori de materii diferite și îi învață pe elevi ce ar trebui să învețe la școală. Acolo unde statul eșuează, privatul vine și încearcă să acopere măcar o parte din cerere. (vezi spitale, firme de pază)

    00
  14. Învățămînt privat… problema e cu săracii cu mentalitate de muncitori obosiți.

    Dai banul, ăla te învață.

    Nu oferi calitate în ale educației, afacerea ta pierde.

    00
    • mdap, numai că ăia care au bani au și pretenția să învețe doar fiindcă au puls, clipesc și sunt prezenți la oră, dacă nu învață așa – profesorul și școala aia pe care au dat ei bani mulți sunt de vină că nu reușesc să le trezească interesul

      00
  15. Generala e suficient pentru oricine ( clasele 1-8), restul e absolut degeaba daca nu vrei sa ajungi doctor, avocat, inginer. Liceu/facultate = timp pierdut pentru restul meseriilor.

    00
  16. Eu sunt de parere ca invatamantul trebuie sa fie obligatoriu.
    Nu stiu daca e mai bine cu tot cu gradinita sau nu, dar macar 10-12 clase tot trebuie.
    Probabil ca se trezeau cu elevii in clasa intai care nu stiau nimic destre socializare si de aceea vor sa inceapa mai devreme.

    Dar, important este ca scoala formeaza un nivel de educatie si civilizatie.
    Fara asta, suntem pierduti. Oricum avem destule „valori” promovate de televiziunile comerciale incat saracii copii viseaza sa ajunga manelisti sau pitipoancele lor.
    Daca nu duci copii cu forta la scoala, esti in aceeasi barca cu aia antivacinare.
    E nevoie si de profesori buni si mai ales de un sistem de invatamant stabil pe termen lung.
    Atata vreme cat politicul, respectiv spaga, este implicat in toate institutiile, e greu.
    Dar daca mai iei si scoala copiilor, atunci viitorul tuturor e compromis. Al lor, ca or sa fie analfabeti si fara sanse la un loc de munca si o viata mai buna si al tau, fiindca nu o sa mai aiba cine sa iti plateasca pensia, impozitele la stat, etc.
    Stiu ca e rau acum, dar hai sa nu facem si mai rau!

    00
  17. Până la „n-o să mai fie cine să ne plătească pensia”, n-o să mai fie cine să facă chestii, altele decât cele care presupun ani mulți de școală (sau învățătură într-o formă oarecare).
    Femeia care o ajută pe mama la curățenie e analfabetă. În cel mai propriu sens al cuvântului. Chiar și activitatea asta, să zicem simplă, pt care nu-ți trebuie cine știe ce studii este îngreunată de faptul că aia nu știe să citească.

    00
  18. Nu stiu despre ce privatizare vorbiti voi ca sistemul de invatamant de stat si public se poarta ca unul daca enumeram cateva elemente ca fondul clasei, cheltuielile masive pentru rechizite, uniforma, cadourile pentru profesori, serbari, platitul meditatiilor.
    Singura diferenta fata de cel privat e ca cel de stat iti ia banii si iti da in schimb mucles.
    Oricum, eu sper sa se desfiinteze invatamantul public institutionalizat de vreme ce exista internet. Ai Wikipedia, Crash Course pe You Tube, biblioteci cu abonamente ieftine……chiar nu inteleg la ce mai exista scoala?!?
    Si la randul lor, universitatile vocationale sunt inutile, tot niste fabrici de produs someri cu diploma fiindca. Ca sa fim seriosi, facultatile romanesti sunt utile doar pentru beizadelele de politicieni sau copii de patroni care se duc acolo sa-si ia o diploma si sa-si asigure postul de manager in firma parintilor.
    Restul isi pierd 3 ani din viata tocind carti pentru a trece niste examene ca sa ajunga sa serveasca hamburgheri la fast-food, sa aseze marfa si sa scaneze produse la supermarket , iar cel mult, ajung sa se lase injurati la telefon intr-un call-center.
    Doar daca vedeti ce coada e la facultatile inutile de tip ASE, Drept, SNSPA si Jurnalism, dar nici cu Politehnica nu mi-e rusine. Sa fim seriosi, sa faci o munca robotica ca programator pe salariu mizer de 3000-5000 lei intr-o multinationala din Romanistan nu e o mare realizare.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.