Urgent Cargus, cumpărat de un fond de investiții…

…de la alt fond de investiții.

Fondul de investiții Abris Capital Partners a vândut, într-o tranzacție estimată de Profit.ro la circa 150 milioane de euro, participația deținută la Urgent Cargus, al doilea mare jucător local din curierat, care reprezintă peste 99% din acțiunile companiei. (sursa)

Cumpărător este Mid Europa Partners, un fond de investiții care mai deține la noi rețeaua de servicii medicale “Regina Maria” și rețeaua de magazine Profi.

Urgent Cargus a avut venituri de 80 milioane euro în 2017. Abris Capital deținea Urgent Curier din 2014, iar Cargus din 2012. Noii proprietari vor afla destul de repede că nu poți avea un serviciu de curierat unde tratezi oamenii ca pe sclavi. Bine, poți, dar trebuie ca peste doi ani să îl vinzi altor fraieri investitori. Cel puțin până apar roboții…

 

Urgent Cargus, cumpărat de un fond de investiții...

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. Livrez cu ei peste 80% din comenzi. În afară de mici probleme, chiar nu am avut probleme. Restul le livrez cu Fan C, să știi că nici ei nu sunt un reper. Am lucrat și cu Nemo, DPD, Sprint, X etc. Toți, dar absolut toți au defecte. Și nu e vorba de prețul mic la UC. De exemplu la DPD am primit ofertă mai mică, dar și problemele erau mai multe și mai mari.

    00
    • Lucrez cu GLS. In ultimii 2 ani am avut 1 singura problema, acum o saptamana pentru ca s-a certat un agent cu o clienta (ambii tari in gura si nu voia niciunul sa lase de la ei).
      In rest foarte OK toata lumea.

      Nici nu are sens sa ii compar cu restul (am lucrat cu toti cei mari si mi-a iesit pe nas).

      00
  2. La Profi secretul era să deschidă cât mai mult, în defavoarea renovărilor magazinelor existente, de unde și starea în care le erau magazinele. Auzită de la un fost manager de la ei.
    Cred că o să învețe mașinile alea să meargă fără ulei, cauciucuri, revizii etc.

    00
    • adauga si jegoase/mizere/imputite! N-am vazut pana acum masini de FedEx, UPS sau USPS care sa arate precum cea din poza, indiferent pe ce gravel roads sau drumuri catre ferme de vaci ar fi mers, indiferent de conditii meteo. Orice companie (nu neaparat de curierat) cat de mica are macar un pressure washer in depozit. Speli o alee, un perete, o masina, piesa, orice… Tot timpul este ceva de curatat. Important este sa existe si initiativa.

      00
  3. Dpdv economic, nu este ca si cum ar fi „vandut” datoriile/problemele catre altii? (Ca si cum se intamplase cu ultima criza cand se vindeau ipotecile/creditele caselor de cate 10 ori intre diverse institutii)

    00
  4. Au crescut tarifele destul de mult ( am avut luna asta multe cereri de a implementa alti curieri de la clienti care foloseau doar cargus ).

    00
  5. Cel puțin până apar roboții… NU in timpul vietii noastre

    00
  6. Daca nu-i cumpara ca sa-i inchida tot degeaba! Fiecare colet tre sa-l scoti cu forcepsul de la coletaria de pe centura…

    00
  7. La firma la care lucrez folosim serviciile de curierat si de la Urgent Cargus si de la Fan C.ourier. Probleme la fel de mari la ambele. Fan Courier parca are o acoperire mai extinsa. De exemplu, ieri trebuia sa trimitem un colet in Dorohoi, Urgent Cargus nu are sediu acolo, erau 35 de km exteriori, cost mai mare. Fan Courier are. Am inteles ca Fan Courier au insa si multe locatii date in franciza, de aici si unele probleme cu coletele din anumite localitati (Braila, de exemlu). Cele mai multe probleme le-am avut cu DPD, absolut neseriosi, am renuntat rapid la colaborarea cu ei.

    00
  8. Așa funcționează fondurile de investiții: achiziționează, restructurează, investesc, pe final taie costurile să maximizeze auditul, vând cu profit. Totul e ciclic, scopul lor e să obțină profit din revânzare după un număr de ani, acționarii fondurilor urmăresc lichidități nu să își îngroape banii pe termen lung într-o afacere. Chiar și perioada (5 ani) e cel mai des întâlnită în planurile lor de business (între achiziție și exit).

    00
  9. Fraților, concluzia este una singură indiferent cu cine expediați colete(aici nu intră falimentara poștă română):
    serviciile sînt prestate de oameni care fut meciul!
    Fiecare persoană are probleme diferite de ale altuia.
    Eu lucrez cu fan, dar am vorbit cu cineva din Sibiu și a zis „să nu aud de Fan”!
    Aceleași probleme apar și la nemo, cargus(niște nenorociți, etc.).

    00
  10. Am lucrat cu aproape toate firmele de curierat. De obicei prima incercare de livrare s-a incadrat in timp, curierul a livrat coletul la usa samd. Problemele apar atunci cand coletul se intoarce in depozit din diferite motive. E o intreaga aventura in care suni la call center stabilesti al doilea termen de livrare si livrarea nu se face pentru ca ori coletul nu iese din depozit ori curierului i se stabilesc alte prioritati din mers de catre sefi.

    00
  11. Am primit și am expediat sute de pachete anul trecut, 90% prin Fan Courier, sunt din București. Sunt cei mai serioși dintre toti, după părerea mea, dar depinde și de curierul de pe zonă. Eu am baftă că este unul super de treabă care se mulează pe programul meu. Mari probleme sunt la Clouje și Arad, acolo niciodată nu mi-au livrat în a doua zi fără să sun la ei.
    Cargus sunt niște idioți notorii, mi-au făcut praf monitorul, noroc că am filmat deschiderea și mi-am luat banii înapoi. Niciodată nu ajung pachetele în stare bună și au mari întârzieri. Sameday este bun în București, pe provincie sunt ca și cum n-ar fi.
    Bookurier pe București sunt meh, pe țară mai bine nu. DPD-ul este mediocru, aduce pachetele la timp, dar doar dacă ești în unele zone. La Unirii(unde am biroul) nu ajung mai deloc, iar undeva pe lângă Carol se încadrează tot timpul curierul cu pachetul.

    00
  12. Exact cum a scris cineva mai sus, livrarile se fac cu oamenii. Acolo e problema, degeaba ne uitam la numele firmei – asta e si motivul pentru care unii au probleme in unele judete, ceilalti in altele etc. Pe langa calitatea curierilor (nu toti, unii sunt chiar ok) mai e si problema fortei de munca. Online-ul se dezvolta, volumele cresc, si oameni dornici de munca din ce in ce mai putini (si nu doar in curierat). Normal ca si FAN si Urgent Cargus cresc preturile, e singura metoda de a mai gasi ‘curieri’ pentru a acoperi lipsa personalului acum

    00
  13. Cargus are servicii naspa, nu esti notificat de livrare. Iar curierii isi bat joc de timpul tau. iti zic ca ajung in 20 de minute, te dai pest cap sa ajungi si nu mai vin. Dupa mari eforturi iti raspund( gen dupa 2-3 ore) si iti zic ca a fost o problema si ca trebua sa te anute dispeceratul.

    00
  14. Colet de primit de la DHL DE, preluat in Romania de Cargus. De 3 ori am sunat sa schimbe adrsa (DHL au transmis-o incomlet), de 3 ori nu s-a intamplat nimic. Ca tot e la moda „ziua cartitei”, e fix asa cu Urgent Cargus, zi de zi. Cica cei de la call center pot sa ceara schimbari DOAR prin email. Nu exista varianta telefonica, nu exista modalitate de urgentare, nimic. Suni, astepti 20 min, vorbesti, absolut degeaba.
    Scris plangere la DHL EU, DHL DE, DHL RO + cateva mesaje lasate pe linkedin oamenilor din management (sa stiu de ce platesc totusi Linkedin Premium). Sper din tot sufletul sa piarda contractul cu DHL sau macar sa se puna ceva presiune pe ei.

    00
  15. Lucrez de 12 ani cu Fan Courir, pe contract. In 12 ani au dat 4 rateuri, cel putin contorizate personal, ca de altele nu am auzit in companie: Un PC semi-distrus datorita manipularii fara grija a coletului si 2 intarziere de 24 de ore in livrare, in teritoriu, si doar iarna.
    Urgent Cargus? Ultima experienta de acum 3 zile: Am comandat ceva de pe TeamDeals si am fost anuntat sa vin la punctul de livrare, cand eu asteptam coletul la sediul companiei. Noroc ca punctul lor era la 50m, altfel… Motiv a aflat la fata locului: Fata care se ocupa cu livrarile nu a aajus la munca. Din pacate, nu este prima experienta negativa cu Urgent Cargus, cel putin dupa fuziune. Dar acum, stiu ce fac cand cumpar online: daca vad Urgent Cargus la curier, contactez vanzatorul si ii impun sa-mi trimita cu Fan Courier; fie cu plata, fie cu cu plata la livrare pe contractul companiei.
    Si sa fim seriosi, una este contractul si alta este livrarea ad-hoc. Prin contract isi asuma niste servicii si obligatii, pe care Fan Courier chiar le respecta. Mai mult, deconteaza fara discutie si trimiterile cu valoare declarata, distruse pe perioada transportului.
    Nu spun asta doar ca sunt fun Fan Courier, dar sunt buni. Iar cand nu vor mai fi buni, ii schimb fara discutie.
    Dar va sigur ca un contract vechi de 12 ani, cu tarife negociate, cu trimiteri si primiri zilnice, nu este ceva de aruncat nici pentru Fan Courier. Iar cateodata, in astfel de relatii vechi, este bine sa apelezi la diplomatie si intelegere. Relatiile comerciale de valoare sunt usor de distrus, insa greu de inchegat. De multe ori timpul isi spune cuvantul.
    Cu drag si succes la livrare! Adrian

    00
  16. Urgent Cargus sunt niste mizerii si trebuie sa dispara.
    Am avut de ridicat azi un colet, care a fost comandat pe adresa de acasa si le-am zis ca il vreau totusi la munca, fiindca nu am cum sa fiu acasa in intervalul in care livreaza ei. Mi-au spus ca se percepe o taxa de redirectionare de 15 lei. Serios?

    00
    • NOU
      #23

      Da amice…serios! :)) Comanzi acasa apoi te razgandesti si il vrei la munca? Daca ar face doar 30% asa…pe banii curierului…am mai avea curierat? La mine la munca Fanul..adica unii ce au licenta de la Fan..ne sparg coletele intr un hal fara de hal si nici nu raspund la telefoane :)) dar tipul care vine sa le ia si sa le aduca e super ok. Sunt curieri si curieri…dar nici cu clientii nu mi e rusine…😂

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.