Urăşte.ro şi pudibonzii de doi bani

Mă amuză discuţiile din spaţiul public pe tema reclamei de mai jos. Că e retardă, că e jegoasă, că aşa ceva nu se face. Celor care se oripilează le recomand să facă un pic de voluntariat pe la un cămin cu probleme (şi le recomand unul cu probleme psihice, nu din alea aproape uşoare, cu bolnavi de SIDA sau probleme locomotorii, alea sunt floare la ureche pe lângă cele cu copii cu probleme psihice). Că unii au făcut-o şi nu li se pare foarte exagerată reacţia părinţilor, care ajung la exasperare uneori şi ajung să dea vina pe toată lumea pentru că au un copil mai special, care nu răspunde la nici un tratament şi care, în ciuda tuturor eforturilor supra-omeneşti făcute de ei sau de medici, va rămâne o legumă toată viaţa. Ascultaţi-le poveştile despre operaţii imposibile, despre case vândute pentru tratamente, despre vieţi distruse pentru că nu vor să îşi abandoneze odraslele, despre părinţi şi fraţi transformaţi în sclavi ai copilului care nu ştie cu ce a greşit.

Aşadar, când mai vedeţi o opinie din asta oripilată, întrebaţi în ce calitate vorbeşte şi apoi recomandaţi-i să îşi ţină gura. Căutaţi-i pe cei care chiar au asemenea probleme, nu vă oripilaţi în locul lor, că nu sunteţi în locul lor.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

41 comentarii

  1. Autismul nu este o boala psihica. Poate ar trebui sa te informezi mai bine inainte…Succes!

    00
  2. By the way, cum caca cumperi de pe saitul lor?

    00
  3. Lasă mă, aia cu Roşia Montană era ok, cu ruptul urechilor în sânge.

  4. @Oana
    Da, nu e boala psihica, dar e o boala a creierului, care il face sa se comporte absolut anormal si aiurea. Dar hai sa ne ingropam in detalii si sa ignoram evidentul. Stii chestia aia cu vazutul padurii si copacii?

    00
  5. Nu poti spune cum miroase cacatul daca nu te-ai scufundat pana la gat in el. Pentru ca oricat ai incerca, n-ai cum sa stii ce este in sufletul acelor parinti. Incepand de la sarcina, daca doctorul iti spune ca sansele sunt 50/50 alegi sa mergi pe un drum si nu mai poti da inapoi, asta daca nu esti o flegma de om. In momentul in care alegi sa dai viata unui copil ar trebui sa fi trecut de altruism si sa-ti asumi rezultatul. Poti educa si integra un copil bolnav de Down si la fel poti recupera un copil autist. Intr-adevar, costurile sunt imense, dar se poate. N-as ezita sa-mi vand casa daca as stii ca sunt 10% sanse sa-l salvez pe fi-miu. Sau pe nevasta-mea, sau pe taica-miu.

    00
  6. Este o afectiune neurologica si o tulburare pervaziva de dezvoltare. Boala a creierului suna putin cam mult, parerea mea…Ce am vrut eu sa spun este ca este o mare diferenta intre boala psihica si un comportament atipic. Iar evidentul este ca acesti copii sunt diferiti de cei „normali”, dar cu grija, terapie si tratament pot fi integrati in societate.

    00
  7. Unii oameni nu inteleg ca un atunci cand creierul este „prajit” e cel mai mare handicap pe care poti sa il ai. Fara o mana, fara un picior te descurci poti sa ajungi si pe luna. Cu o boala o tratezi, o duci, te chinui dar atunci cand nu mai ai control asupra „procesorului” este game over. dar ce sa facem e usor sa stam pe internet si sa emitem comentarii si filosofeli de doi lei.

    00
  8. Complet de acord cu ceea ce ai zis aici Zoso!

    00
  9. Mă întreb cât i-a costat articolul ăsta pe cei de la Secom?! Miroase a advertorial.

    00
  10. E ciudată, în cel mai bun caz. O companie comercială face o campanie apelînd la agresivitate pentru un produs comercial, nu pentru un cauză socială, ong, Ministerul Sănătăţii etc. E un talmeş-balmeş. N-aş vrea să fiu în pielea celui care a aprobat campania. Iar cuvîntul cheie în campanie este la ani lumină de numele produsului, n-o să-l asocieze nimeni, cum n-o să asocieze nimeni nici compania. 15 minute de glorie şi gata.
    Sincer, ca privitor, nu înţeleg nimic. Oi fi eu dobitoc.
    De atacat n-am cum să mă atac, stau liniştit în privinţa asta. Prostia se plăteşte, inclusiv pe internet. Vorba Elenei Udrea, într-o săptămînă o să regrete singuri.

    00
  11. sa va fereasca dzeu , lady gaga sau la cine va inchinati voi.atat.

    00
  12. lucrez de şase ani cu copii autişti şi da, reclama e jegoasã. irelevant! pãrinţii copiilor cu care lucrez, cei care au descoperit-o şi mi-au atras atenţia asupra ei, tot oribilã şi de prost gust o considerã, indiferent de argumentele pe care cei de la secom le tot descoperã pas cu pas pe facebook. nu mã revolt foarte des, dar de data asta mi-am permis. o sã-mi treacã.

    00
  13. Si eu „m-am oripilat” dar nu o sa scriu acum un comentariu kilometric in care sa argumentez de ce si cum. Iti zic in schimb ca am niste reactii de la oameni care da, au mai multe motive sa fie oripilati decat am eu.

    1. Nasii surorii mele. Doi copii. Primul are un handicap grav – 24 de ani, arata ca un nou nascut. Si este, din toate punctele de vedere. Al doilea – autist. Sunt de zece ori mai oripilati decat mine de rahatul asta de campanie.

    2. O prietena psiholog. Lucreaza de doi ani cu copii autisti. Zilnic traieste printre ei. Si ea e la fel de oripilata.

    E suficient? Oamenii astia au zis ca da, sunt momente in care simti ca nu mai poti, in care iti vine sa renunti, sa pleci in lume. Dar niciodata nu poate fi vorba despre ura.

    Asadar, pentru mine e suficienta parerea mea, alaturi de cele doua exemple pe care ti le-am dat. Da, aia care au facut campania asta sunt niste cretini. Bineinteles, ai voie sa nu fii de acord si sa sustii in continuare ca da, e o campanie buna. :)

    00
  14. Poate ca o fi cum zici, dar cand te gandesti ca reclamele respective sunt la niste suplimente alimentare pe care ei ti le propun drept tratamente definitive al unor probleme care de fapt nu prea se treateaza cu pastile mi se pare ca inflamarea e justificata.

    00
  15. Iar presupunem ca oamenii ar fi egali ?

    00
  16. Bottom line: Este o campanie buna care a atins o audienta incredibila. Secom si-a facut treaba!

    00
  17. Cred că faza pleacă de la confuzia mesajului. Nu, nu-ți urăști copilul că e bolnav, nu-ți urăști părinții că au Alzheimer. Urăști boala, urăști situația. Se putea face mai cu cap.

    00
  18. Totuș,i mesajul e ciudat! Cred ca puteau gasi ceva mai bun!

    00
  19. zoso, cred ca sunt multi care au nevoie de pastilele alea insa nu isi dau seama pentru ca sunt prea oripilati de gandul ca pot fi si ei handicapati, personal imi pare o campanie excelenta nu pentru promovarea produsului cat pentru a scoate la iveala cat de mult ne amagim atunci cand ne privim in oglinda (sper sa primeasca un premiu pentru social awareness)

    00
  20. Sunt de acord ca nu putem intelege pe deplin ce simt oamenii care au grija de autisti sau de batrani cu alzheimer. Daca asta ar fi fost o campanie de constientizare a acestor boli, era de efect. Dar ca sa monetizezi disperarea lor si sa le promiti ameliorarea starii cu pastile e o pacaleala ieftina si abia pentru asta trebuie blamati. Nu cred ca tine de pudibondismul nostru, ci tocmai de bun simtul care le lipseste. Nu e ok sa profiti de starea acelor oameni care ar da orice sa aiba senzatia ca cineva chiar intelege prin ce trec si ca le ofera o solutie in flacon, cand ea se afla in sfaturi de la psiholog si sprijin real, masurabil.

    00
  21. Joao: si eu am primit exact acelasi comentariu dupa ce am scris articolul de la mine de pe blog. Ma face sa cred ca vedeti o conspiratie mondiala a advertisingului impotriva voastra.
    Chiar nu credeti ca o campanie poate sa o zbarceasca?

    Filip, e valabil si pentru tine: tu o sa mai cumperi sau o sa mai recomanzi vreun medicament/supliment de la Secom? Eu nu. Si nici multi altii. Bad advertising e doar bad advertising.

    E o campanie de prost gust care si-a luat un noian de proteste. Si stigmatul asupra responsabililor de campanie va ramane, din pacate.

    00
  22. @Oana
    „Este o afectiune neurologica”
    Spune-mi te rog care e diferenta dintre o boala a creierului sau o afectiune neurologica (alta decat limbajul „mai elevat”).
    Ideea e ca aceasta campanie e legata de copiii mai „speciali”. Ca sufera de o afectiune neurologica (vezi, wow, si eu stiu sa ma exprim asa) sau una psihica, e mai putin important. Dar na, au vrut tu sa subliniezi ceva inutil.

    PLM, bine ca boala a creierului suna putin cam mult si autismul nu e boala psihica. Ca da, despre asta e vorba…. iar daca te intreb cine ti-a dat drumul din bucatarie, o sa te superi si-o sa ma faci misogin.

    00
  23. Pentru asemenea cazuri depistate in lumea animala exista termenul „selectie naturala”. Se foloseste si la oameni cand o aiurita traverseaza pe unde nu trebuie sau la busituri de motociclete. Totusi ne incapatanam sa nu folosim selectia naturala si la oameni acolo unde e nevoie. Pentru ca putem. Pentru ca putem face sa sufere multe persoane din jurul nostru

    00
  24. @Doru Panaitescu: Desi poate parea ciudat, eu sunt in targetul reclamei! Mie mi se pare ca „artistu`” a vrut sa faca o vanzare negativa. Tu spui ca a starnit un val de critici si au zbarcit-o. Eu insa as fi foarte curios de rezultate. Chiar foarte curios!

    00
  25. Eu am trait 15 ani cu o persoana pe care am urat-o din tot sufletul, oricat as fi incercat sa ma abtin. era maica-mea si aveam 14 ani cand a inceput. E adevarat ca uneori nu poti sa nu-i urasti, e adevarat ca sunt o pacoste. Insa e ca-n povestea cu lupul negru si cel alb din sufletul fiecaruia: cel pe care-l hranesti mai des este cel care castiga.

    Campania e rea NU pt. ca spune un adevar despre ura (ca ea exista si ca e puternica, chiar si impotriva cuiva din propria familie), ci pentru ca indeamna la acceptarea acestei emotii distructive si propune ca solutie un supliment alimentar, ducand o problema serioasa in derizoriu. Prin asta, devine un indemn la ura.

    Ura exista. Asta nu inseamna ca trebuie sa o cultivam.

    00
  26. In termenii nostri din IT, autismul e dat de un BIOS gresit. Copiii autisti, si eu stiu cel putin unul, au probleme de exprimare de intelegere a lumii pentru ca software-ul dupa care functioneaza ei este incomplet.
    Si trebuie dresati ca sa se dezvolte si sa capete abilitati care pentru noi cei asa zis normali sunt obisnuite si le luam ca fiind chestii simple acordate tuturor. Sunt incapatanati, teroristi si e foarte greu sa comunici cu ei pentru ca au lipsuri exact in domeniul acesta.
    Dexter de exemplu poate fi considerat un fel de autist, cel din serialul de la TV in care omoara doar alti criminali in serie.

    00
  27. Aceasta NU este o campanie despre / pentru copiii cu nevoi speciale si/sau parintii lor, cum cred cei ce nu vad „campania” pana la capat. Asa ca nu va oripilati degeaba. Este o reclama la un supliment nutritiv adjuvant in diverse tulburari neurologice.
    Nu stiu cat si-a facut campania treaba. Dincolo de faptul ca mesajul a ajuns la un public divers, care s-a socat vazand-o, cati dintre voi vor cumpara oare produsul? Am o curiozitate stiintifica legata de indicatorii de vanzari in regim OTC.
    Altfel, pentru majoritatea afectiunile pe care le-ar aborda suplimentul, pacientii vor lua tratamentul indicat de medic (si exista alternative mult mai viabile si mai ieftine la produsul marketat in campanie). Sansa sa iti vinzi un produs de acest gen in afara recomandarilor medicului e sa il promovezi ca pe un produs minune, o strategie mult prea fumata, ei au incercat strategia empatizarii cu gandurile apartinatorilor bolnavilor. Pe de alta parte sunt oare acestia capabili sa isi accepte constient propriile ganduri? Pentru ca e posibil sa dezvolte o relatie afectiva de opozitie fata de produs, tocmai pentru ca reclama a scos in lumina o realitate mult prea dureroasa si greu de acceptat, chiar si pentru cei aflati in situatia despre care se vorbeste.
    Ca partinator al unei persoane care ar putea beneficia de pe urma produsului, un mare NU. Reclama e jenanta si ipocrita. Iar cand dau peste 200 de lei pe un supliment asa zis natural, care pretinde ca amelioreaza boli incurabile am pretentia sa fie promovat la pachet cu studii clinice beton, nu prin campanii care starnesc controverse pe Facebook.

    00
  28. Sabotor….esti foarte destept si probabil un excelent bucatar. Doar ca iti place spectacolul…
    Problema cu spotul asta este ca alimenteaza reprezentarea aia pe care cei ce nu au avut contact cu autisti( nu au lucrat cu autisti sau nu cunosc vreun autist) o au despre autism. Iar pt cei ce lucreaza in domeniu, sau pt parintii acestor copii este dezgustator.
    Asta e, copilul este autist, face terapie si cu munca multa, il poti chiar trimite la scoala normala. Da, creierul lui functioneaza diferit si este special dar sa nu facem o tragedie din asta ca nu ajuta cu nimic.
    Acum imagineaza-ti cum ma intorc in bucatarie:-) Succes!

    00
  29. Indiferent de campanie, produsul in sine e o mizerie, de fapt e decat zahar cu efect placebo.

    Uite ce zic studiile clinice apropos de substantele active aflate in pastila minunte:

    Pentru citidina:

    “ The final randomised analysis was based on data for 2298 patients: 1148 in citicoline group and 1150 in placebo group. Global recovery was similar in both groups (odds ratio 1•03, 95% CI 0•86-1•25; p=0•364). No significant differences were reported in the safety variables nor in the rate of adverse events.”

    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22691567

    Pentr Acetil L-Carnitina

    “Changes within groups, and changes between groups, failed to reach statistical significance, at least partially because of the small number of patients available for analysis.”
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2178869

    (iar pentru restul m-am plictisit sa caut, probabil sunt tot la fel)

    Am auzit de curand intr-un TED Talk (caruia nu-I gasesc link-ul acum) ca a aduce un medicament nou pe piata costa in jur de 5 miliarde usd, 10 ani de teste clinice iar rata de failure e undeva la ~99%

    btw, mai toate produsele de la secom sau alte mizerii naturiste sunt niste ieftinaturi facute in China de nu contin nimic activ in afara de apa cu zahar.

    Vracii moderni cu campanii publicitare bine facute va vand leacuri babesti si voi cumparati stand la coada sa scapati de toate boalele cu capu’. Sanatate sa aveti, sa va dea Domnu!

    00
  30. Filip: de ce zici ca esti in target? ai o aplecare catre suplimentele alimentare?

    Daca doctorii spun ca nu au nici un efect, de ce sa ne incapatanam sa credem ca ele chia rvindeca bolile.

    Una e sa bei ceai de catina stransa de tine sau miere poliflora, alta sa iei niste comprimate despre care nu stii decat ce spune producatorul. iar cand producatorul pretinde ca niste suplimente alimentare vindeca boli incurabile, da-mi voie sa fiu sceptic cu privire la produsele lor.

    Si cand mai recurg si la astfel de stratageme de „convins” clientela, da-mi voie sa ma indoiesc serios ca sunt bune de ceva.

    Dar fii liber sa iei un pumn pe zi, daca te-a convins reclama. De aia e bine sa mergi la un medic, sa iti prescrie el ce trebuie, nu ce crezi tu ca e bine.

    00
  31. acum 3 zile, o femeie, ce se chinuie cu copilul ei de câțiva ani prin spitale și nu întrevede încă nicio finalitate, îmi zicea la finalul poveștii luptei ei cu boala copilului și sistemul sanitar românesc „mai bine murea și scăpam dracului!”. evident că după aceea s’a întors la patul copilului să’l vegheze în continuare. toți avem momente în care cedăm și răbufnim!

    dar punctul de vedere al acestei doamne mi se pare o replică corectă, dacă dai la o parte din text straturile de furie.

    00
  32. @Shio KAN – cred ca daca faci un test chimic pastilelor asupra substantelor te poti convinge si probabil ca daca toate pastilele astea ar fi asa firma ar da faliment iar proprietarii si cei care au creat produsul ar fi inchisi.. deci iti ramane un singur lucru de facut,sa testezi si sa vezi daca statul face afaceri pe pielea ta sau nu. iar din ce stiam alea naturiste sunt aduse pe piata tocmai pentru ca nu necesita nush ce alte aprobari in plus, oricum astept linkul.

    00
  33. Zoso, esti baiat fain, scrii foarte ok, insa aici ai dat rau cu mucii in fasole. Nu poti sa spui desre propriul copil ca il urasti din cauza unei boli. nici tu nu ai copii cu probleme. asa ca nu te pune in locul lor. NU e normal sa apreciezi o reclama fututa ca asta. punct

    00
  34. reclama e incompleta . pe final se pune accent pe „il urasc, il urasc” si nu a dat de inteles ca se refera la autism sau la boala … copy fail , o alta chestie care ma scoate din sarite e faptul ca nimeni nu a gasit inca o solutie definitva (e valabil si pt alte boli)

    00
  35. Niste oameni au luat un PC si un iPAD de l-au dat fiicei lor, Carly sa se joace. Fata are autism. Treaba este ca ea a reusit sa comunice intr-un final cu oamenii prin tehnologie si a devenit celebra. A dat exemplu si altora https://www.carlysvoice.com/

    00
  36. Carlys Voice e si carte, pe bookdepository, astept sa soseasca pentru cineva care chiar e cu copilul in situatia asta.

    00
  37. Nu stiu de ce s-ar oripila atatia oameni, probabil ca au ajuns la un nivel de Zen care l-ar face si pe un preot budist sa ajunga portocaliu de invidie…

    @Sabotor – tu poti sa te superi, dar Oana are dreptate, iar campania in sine amesteca merele cu perele rau de tot. Intai povesteste de afectiuni neurologice (autsim, dementa senila) si apoi de afectiuni psihologice (burn out, anxietate), care n-au mai nimic in comun, poate in afara de efectul de exasperare pe care il au asupra celor din jur.

    Nici macar daca te gandesti la toate aceste probleme sub termenul generic de ‘buba la cap’, ce pare sa incerce campania respectiva e sa cominuce ca simptomele pot fi ameliorate cu un supliment alimentar, ceea ce e o gluma sinistra si o capitalizare cinica a disperarii celor din jurul bolnavului.

    N-am avut, din fericire, experienta autismului, insa am trait multa vreme cu o persoana care suferea de Alzheimer; unii se supara degeaba pe cei care au scris textul recitat de actorii din reclamele acelea. Uneori, chiar asa simti, si cei care ingrijesc un astfel de bolnav se resimt psihologic multa vreme dupa ce bolnavul a disparut. Si nu, nu sunt oameni degenerati, sunt doar oameni care au ajuns la capatul puterilor luptandu-se cu niste bube la cap de multe ori incurabile.

    Desi marea majoritate inteleg foarte bine ca este vorba de o boala, sentimentul de vinovatie si neputinta e coplesitor, si da, dupa multa vreme, devine extrem de dificil sa mai faci diferenta mentala intre boala si bolnav.

    Cei pe care i-a suparat reclama ar trebui sa reflecteze un pic la conceptul de carer support, care la noi este inexistent, inainte sa se revolte si sa incerce sa mature sub pres ce simte o persoana care ingrijeste un astfel de bolnav pe termen lung, fie ca e un copil cu probleme, un batran lovit de demnta senila sau un partener care sufera de anxietate.

    Nu, n-am nici o urma de indoiala ca nici una dintre conditiile presentate in reclama nu pot sa fie imbunatatite cu un supliment aliementar. Cine a vazut vreodata un batran in plina criza de dementa va intelege ce spun – o combinatie naturala de plante si propolis poate eventual sa-i faca bine la ten, dar nu sa-l opreasca atunci cand incearca sa aprinda veioza cu chibritul.

    Insa macar am ajuns sa discutam despre ceva vaguely in the area of carer support, ceea ce nu e rau.

    00
  38. De obicei copii cu probleme psihice se manifesta destul de urat, urland. Am un exemplu la bloc.

    00
  39. NOU
    #41

    eu cred in aceasta campanie…eu imi ingrijesc sotul paralizat de 23 ani…l am iubit, suntem de 40 ani, dar sunt momente cand ajungi la capatul puterilor…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.