unde a greşit vodanet cu viralul acasă.ro?

Overall, campania de relansare a acasa.ro pare a fi un succes.
La suprafaţă.

La o analiză mai adâncă, greşelile se adună.
Codul ala css şi analytics. Era prea evident că e fake pentru un ochi antrenat. Orlando a scris înaintea mea, în timp ce eu sunam la Imagoo, pentru confirmare.
Scăderea cu 10.000 de vizitatori, care nu au stat să citească tot textul. Probabil un redirect la 5-10 secunde ar fi avut un succes mai mare. Matematic, dacă toate blogurile au trimis 500 de vizitatori pe acasă.ro, care nu se vor întoarce maine, mai adăugăm şi scăderea numărului de pageviews, nu prea e de bine.
Comunicatul de presă al Vodanet conţine câteva greşeli, cred. Nu ne spune cine e Gavagai şi de ce, nu ne spune ce presă centrală a preluat ştirea (mai ales că ziarele apar în 3-4 ore), ne spune că timp de 4 ore situl nu a putut fi accesat (deşi linkuri erau pe prima pagină, chiar două). Comunicatul e mai jos. …

A fost ceva inedit. Da. Merită repetat? Nu. Succesul scontat nu prea s-a văzut. Vizitatorii trimişi de noi azi nu vor reveni maine, iar cei loiali nu au accesat situl azi.

Comunicatul Vodanet

1 noiembrie 2006 — Intregul internet romanesc a asistat astazi cu stupoare la atacul cibernetic lansat asupra portalului Acasa.ro.

Conceputa ca o simulare a unui atac informatic din partea unei grupari de pirati cibernetici condusa de temutul Gavagai, campania de relansare a fost considerata de internauti una „ingenioasa si iesita din tipare”. Gavagai a reusit sa inlocuiasca vechiul website cu o pagina pe fond negru, ce continea cuvantul H.A.C.K.E.D. si informatii despre stergerea totala a vechiului website acasa.ro.

Timp de peste patru ore, portalul, cu un trafic lunar de peste 1.300.000 utilizatori unici / luna nu a putut fi accesat, iar vestea stergerii lui a starnit ample dezbateri in blogosfera, informatia fiind preluata inclusiv de presa centrala. Dupa cele patru ore terifiante de asteptare, Gavagai a dezvaluit lumii noua identitate si noul layout al portalului.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

32 comentarii

  1. Draga Zoso,

    Codul CSS si codul de analytics au fost observate de foarte putini internauti, anume aceia cu ceva mai multe cunostinte tehnice decat ceilalti.

    Nu am urmarit cresterea numarului de pageviews si nici retentia vizitatorilor proveniti din bloguri.
    Scopul campaniei a fost de a crea un mare BUZZ printr-o idee creativa, originala si indrazneata, implementata cu succes.

    Un redirect la 5-10 secunde ar fi atenuat substantial viralitatea mesajului.

    Gavagai este, dupa cum arata si comunicatul, temutul leader al unei inchipuite grupari de pirati informatici :-)

    00
  2. :) unii au luat tzeapa, multi s-au agitat, au studiat codul si blogurile,… s-a facut valva – reclama inedita la noua fata a lui acasa.ro. In sfarsit nu copiaza romanii ceva…

    00
  3. era prea lucrat ca sa nu fie o poanta.. am mers de la orlando acolo, nu m-am uitat in sursa, dar mi-am dat seama ca-i ceva a la faza lui zoso cu clownul..

    00
  4. LAME

    00
  5. Mie mi se pare cea mai proasta idee pentru „relansarea” portalului acasa.ro. Respect oamenii care au lucrat la aceasta campanie, critic doar actiunea in sine.

    ps: e mai fain deface-ul decat noul design! :))

    00
  6. Multumim pentru reclama, zoso

    00
  7. „Codul CSS si codul de analytics au fost observate de foarte putini internauti, anume aceia cu ceva mai multe cunostinte tehnice decat ceilalti.”

    Adica a fost observat exact de acei formtori de opinie, de oameni a caror parere conteaza mai mult decat a celorlalti. A atenuat din BUZZ.

    A mai zis-o cineva… ideea excelenta, cu probleme la implementare.

    00
  8. trafic lunar de peste 1.300.000 utilizatori unici / luna
    pot sa rid ca prostul de exprimarea celor de la vodanet? =))

    00
  9. scadere a nr de unici si afisari? traficu e de alta parere
    in plus, dupa cum spunea marius mai sus, scopul campaniei era cu totul altul. Partial, obiectivul a fost atins (vd. „acasa.ro” pe blogsearch); ramane de vazut ce o sa zica si presa.
    seara frumoasa.

    00
  10. Nu ?tiu, eu c?nd v?d 1,3 mil. de unici pe lun? nu prea r?d. :)

    00
  11. Mi se pare mie, sau noua versiune acasa.ro seamana destul de bine cu noul yahoo?

    00
  12. Hai s-o luam altfel: CE PULA MEA E ACASA.ro? Prima oara cand am intrat pe acasa.ro am intrat din greseala… crezand ca e acasatv.ro =/

    totusi… de ce se caca pe ei? bullshit website

  13. Da, chiar !

    00
  14. Ah, sorry for double comment, but:

    Mi-am format deja o opinie despre utilizatorii vostri.

  15. gavagai: hai sa fim seriosi… presa e varza in domeniul IT.

  16. „Idee creativa si originala”? Hah, the oldest trick in the book.
    Aceeasi strategie au folosit-o cei de la TV K Lumea (pe atunci AtomicTV) in urma cu mai bine de 6 ani, cand spre mare-mi surprindere am vazut pe monitorul salii de net de unde intram ca atomic.ro a fost spart de „Depozitu de Hackeri”.
    Singura marturie in acest sens pe care am gasit-o uitata printr-un colt de internet e linkul asta

    00
  17. nu am stiut. noi chiar am crezut ca e originala.

    00
  18. gavagai, tu si pahomi vedeti doar ce vreti sa vedeti. cel putin pe blogul lui pahomi, mi s-a facut greata la citatele alea scoase din context…

  19. Psycho, ideea creativa si originala a constat in a relansa de Haloween unul dintre cele mai importante site-uri din .ro prin simularea unui atac al hackerilor.

    Hackerii au fost cei care au dezvaluit proiectul secret aflat in lucru in laboratoarele Vodanet.

    Mai mult decat atat, hackerirea acasa.ro era primul pas al lui Gavagai in a cucerii lumea. Odata realizat acest pas, urma construirea unei bombe si lipirea ei de reactorul 1 al centralei nucleare de la Cernavoda.

    Sa inteleg ca tu consideri cele 2 idei ca fiind unul si acelasi lucru?

    Multumesc frumos.

    00
  20. Zoso, mare parte din citate exista prin si datorita existentei blogului tau.

    Am citit postul „tu cum te aju?i?” si m-a surprins stilul tau sincer de a spune ceea ce gandesti.

    Mai mult decat atata, iti dau perfecta dreptate.

    Blogul tau a devenit un adevarat media (a se citi canal de comunicare in masa) iar acest lucru presupune un efort considerabil din partea ta.

    Informatiile de aici, sunt, intr-o masura mai mica sau mai mare proprietate intelectuala si trebuie tratate ca atare.

    Am sa fac mentiunile de rigoare si pe blogul meu.
    Iti multumesc frumos.

    00
  21. da, ai dreptate, vedem numai ce vrem sa vedem. dar nu suntem singurii. toti oamenii (vreau sa spun TOTI) sunt in aceeasi fericita situatie. zic fericita pentru ca daca am incerca (sau daca am fi capabili) sa procesam toata informatia vizuala perceputa, am innebuni pe loc; sau am orbi.
    la fel se intampla si cu consecintele unei actiuni (in masura in care se poate vorbi cu sens despre consecintele unei actiuni, vd. al doilea wittgenstein). daca am fi capabili sa concepem toate consecintele unui act, atunci am fi dumnezei. si nu dumnezei alesi, ci nascuti.in plus, n-ar mai exista nici un risc, iar lumea ar fi ca vremea de-afara.
    revenind la chstiuni mai specifice, as trimite la ultima contributie in dezbatere (ultima in sens cronologic, desigur), anume la jumatatea de post a lui dragos roua

    la fel ca si noi, dragos vede numai ce vrea sa vada. ce nu vede, e ca nu toate produsele sunt la fel; si ca manierele de a le comunica sunt implicit diferite.
    in fine, mereu trmin asa, si nu stiu cum sa scap de asta, in fine, daca marketingul si comunicarea ar avea domenii finite si legi care se aplica precum legea gravitatiei, atunci n-ar mai functiona;toata lumea (deci si consumatorii) ar putea cunoaste respectivele legi, tatonarile ar fi inutile si s-ar ajunge fie la ceva de genul „metacomunicare” / „metamarketing”, fie la reflexe nconditionate, ca atunci cand scapi bricheta si incerci s-o prinzi cu piciorul.

    00
  22. Zoso, spune-mi te rog, ce este jenant in a face PR? Cum ar fi fost sa public, spre exemplu, comentariul lui Znuff?

    „Hai s-o luam altfel: CE PULA MEA E ACASA.ro? Prima oara cand am intrat pe acasa.ro am intrat din greseala???? crezand ca e acasatv.ro =/

    totusi???? de ce se caca pe ei? bullshit website ”

    Sigur, au existat si reactii precum cea de mai sus, insa, actiunea noastra de ieri a fost apreciata de cea mai mare parte a celor care au comentat-o ca fiind o idee excelenta.

    Asta am vrut sa scot in evidenta.

    00
  23. marius, ma repet pentru ultima oara, datta viitoare iti dau ban si nu mai raspund.
    Nu toate parerile au fost favorabile si ar fi fost un semn de PR cinstit daca ati fi pus si acele pareri.
    Am fost destul de clar?

    stiu ca, bla bla, e mai simpatic sa pui doar ce iti place, dar lumea nu e asa cum iti place tie sa o vezi.
    nu gasesti pareri „neutre” ?
    uite, te ajut eu…
    https://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&q=acasa.ro&tbm=blg&tbs=sbd:1&gws_rd=ssl

  24. gava..whaeva, nu la asta ma refeream.
    ma refream la jenanta insiruire de „laude” de pe blogului lui pahomi. numa laude. suna un pic a comunism.

  25. „Zoso, spune-mi te rog, ce este jenant in a face PR?”

    de cand inseamna PR sa te lauzi singur? cine te crede? poate am inteles eu gresit, dar PR-ul nu inseamna sa-i faci in primul rand pe ceilalti sa te vorbeasca de bine? ce valoare are cand te ridici in slavi singur? ce reputatie castigi din asa ceva??

    00
  26. NOU
    #27

    Zuza, PR-ul e un fenomen mult prea complex pentru a fi judecat in termeni de „X se lauda” sau „X nu se lauda”.

    In general, comunicarea externa a unei companii are anumite obiective, iar daca nu prea are motive de lauda nu prea comunica, decat daca este nevoita.

    Cum ar fi sa primim comunicate de presa de la Vodafone cum ca lansarea anumitui produs a fost un esec total?

    Sau un comunicat de presa de la Orange cum ca directorul general a fost suprins in timp ce facea sex cu una dintre asistente?

    Se comunica acele evenimente despre care entitatea respectiva considera ca sunt demne spre a fi aduse la cunostinta publicului.

    00
  27. Marius: cei care au comentat in bine, sau ma rog, majoritatea, nu reprezinta decat directori/pr/pup-in-curisti de la alte companii care vor, probabil, „sa se puna bine” cu voi.

    Deja este jenant ce se intampla in internetul romanesc.

  28. Pana la urma, eu il felicit pe cel(cei) care a(au) avut ideea relansarii portalului Acasa in felul asta.

    00
  29. au obtinut ce au vrut… valva!!! si ideea nu e rea…

    00
  30. Eh… Am lucrat o perioada part-time(miroseam eu ceva si n-am vrut sa ma risc la un full time), sa le fac website integration(nu o sa zic ce site-uri). O sa trec peste haosul care exista in organizarea proiectelor, o sa ma leg doar de CSS.

    Pe scurt, m-am trezit de la ei cu site-uri cu CSS copy/paste-uit, din cele mai variate surse (majoritatea de la site-uri omonime din afara), pe care a trebuit sa-l curat la propriu si sa-l rescriu din nou, deoarece 90% din cod nu era folosit iar restul de 10% nu prea se „pupa” cu designul lor in alte browsere in afara de IE. Asa ca se cam lauda cu un produs outsourced nu produs de la ei din ograda (din moment ce nimeni nu parea in stare sa-mi spuna ceva cooerent de CSS, pp. ca a fost outsourced tot portalul pe partea de integrare).

    Cat despre faza cu vizitatorii unici pe luna… Sunt pe locul 31 Romania in top Alexa(http://www.alexa.com/site/ds/top_sites?cc=RO&ts_mode=country&lang=none)
    mi-e frica sa intreb cati unici au Neogen…

    00
  31. Alexa nu inseamna nimic.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.