Una cu șosele și două cu mașină…

Azi dimineață pe la 8 jumate, 20 de muncitori lucrau pe o pasarelă, cu ochiul mortului. Fără chef, fără tragere de inimă, fără nimic. Aseară la fel, la 5pm nu mai era picior de om pe nici un șantier. Prin câteva locuri erau semafoare pe un sens de mers și nu se muncea.

O familie din Alba a oprit autostrada. Pentru că poate.

Două chestii cu Subaru:

  1. 150CP nu sunt de ajuns pe șoselele din România. Pentru că e plin de oameni care pornesc depășiri și la jumate se răzgândesc și tu credeai că nu sunt imbecili. Pentru că e plin de idioți care stau la 2 metri de tir și sunt zone unde nu poți depăși și TIR-ul și pe idiot. Oricât de bine ar sta mașina pe șosea, nu are destulă putere să facă ce vreau eu să facă.
  2. Insonorizarea e nasoală rău de tot. După 120km/h nu te mai poți auzi

Partea proastă e că, în zona asta de cerințe (15K, 150K, E5, 200CP) am de ales între A4 și Tiguan. Posibil Octavia Scout. Link1. Link2. La Tiguan și Octavia nu știu cum e insonorizarea, la Audi știu că e ok.

Oricum, nu e pentru acum, e pentru la primăvară, că Subaru e mișto iarna.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

135 comentarii

  1. la 150Cp la ce te astepti :)) sa fie avion? :)) Eu unu am avut doar 180cp+ dar nu pt viteza sau altceva….imi place siguranta in depasiri….Dupa mine, la 85cp nu stiu daca as mai face depasiri :D

    00
  2. Forester XT ;)

    Eu sunt foarte multumit de cei 167 CP ai Outback-ului.

    00
    • e unul pe la 17.000€ de vânzare în harghita. dacă nu îl vinde până la primăvară…

    • Il stiu. Mare grija cu CVT-ul. Daca nu e schimbat uleiul, nici nu te gandi la el.

      00
    • În general, cat e în garanție masina, nu ți schimba uleiul la cvt. Asa ca e greu sa găsești un cvt de ~5 ani cu ulei schimbat.
      Dar, altfel, da…grija mare la cvt uri pe motoare puternice. Nu sunt foarte robuste, mai ales la cuplu mare.

      00
  3. Explicatia cu munca a la ochiu mortului e simpla, ori sunt angajati de primarie ori de un patron ‘roman’ daca ar munci mai repede ar trebui sa stea mai mult pe tusa sau sa schime locatia sau locul de munca, asa fara a avea un motiv bun nu prea au sens sa se miste mai repede

    00
  4. De la o varsta am remarcat ca pentru 15-20 de minute economisite la un drum medie nu prea merita efortul si adrenalina.

    Cel mai bine se vede asta pe Valea Oltului unde in curbele alea largi il vezi pe unul viteaz ce acum o ora depasea de mama focului ca e tot in aceeasi coloana de tiruri cu tine dar cu vreo 800 m mai in fata.

    In final cand opresti intr-o parcare sa faci un pipi si vezi ca trece iarasi pe langa tine masina aia de lapte pe care o depaseai acum 30 de minute iti dai seama ca nu prea are rost sa te agiti.

    00
    • Rezolva problemele cu prostata si nu mai e nevoie de pauza de pipi :))

      00
    • Rezolva problemele cu prostata

      studentă, 19 ani? :D

    • Depinde si cat e incet merg cei din fata ta. Daca e macar 70-80, nu prea are rost sa depasesti. Dar daca merge cu 50-60 si tu cu 90, da, trebuie sa il depasesti ca altfel te intarzie mai mult de 20 de minute. Mai conteaza si cat de lung e drumul.

      00
    • Cel mai amuzant sunt aia prin oras, depasesc ca sa fie cu 1 masina mai in fata la acelasi semafor, hăhăhă, mai sunt si aia care merg cu o roata pe linia discontinua, zici ca sunt tren si roata aia merge pe sina

      00
    • „Cel mai amuzant sunt aia prin oras, depasesc ca sa” faca prima la dreapta.

      00
    • vax, daca mergeai mai repede pentru ca vroiai sa ajungi mai devreme la destinatie, era o mare prostie. bine ca te-ai prins.
      cred insa ca mai toti care ii dau talpa o fac din placere nu fiindca se grabesc sa ajunga undeva.

      00
    • din plăcerea de a se înfige în parapeți, șanțuri si râpe?

      00
    • Flat, daca esti prost, da. daca nu, nu.

      00
    • Pleci la drum cu plosca dupa tine si nu mai ai nevoie de pauze!

      00
    • It’s for the game, man! Câteodată, chiar dacă știu ca o sa ajung doar cu 3 mașini mai în fata, simt ca dacă nu ma mișc un pic, mai bine întru direct în Olt, de la monotonie… :)

      00
  5. 328i xdrive ?

    00
  6. Un 318d iti sta in gat?

    00
    • dacă e xdrive nu.

    • Numa sa mai ai un lant la tine tot timpul.

      00
    • 318d are 140 de cai, e fix ce vrea el.. sa treaca de la 150 la 140
      Si lantul era o problema doar la unele tipuri de motor (n47) si nici macar nu era lantul problema ci intinzatorul (doar pe unele masini au fost probleme, altele au mers 200k+, zice lumea ca ar fi fost 2 producatori la intinzatoarele alea, unii au dat chix).
      In rest, si eu sunt cocalar cu bmw si sunt foarte multumit de masina, chiar mi am luat varianta cu semnalizari

      00
    • @vali daca vrei sa testezi un seria 3 f30 xdrive d.p.d.v. al izolarii fonice, scrie-mi pe e-mail.

      00
    • merci, dar n-am bani de ce ai tu :P

    • 140 cai la 1.5 tone = 95 cai / tona, aproape cat un clio / logan cu 1.5 dci

      00
    • Pai n-am zis de motor, am zis de tractiunea integrala si izolarea fonica la viteza mare. Caroseria e aceeasi. In 15k iti poti gasi un f30 320d (184 cai, 380Nm) sau chiar un 325d (218 cai, 450Nm – mai rare). Plus ca varianta break f31 o gasesti si mai ieftina in RO.

      00
    • @sfatuitoru’: ai masurat bine caii si greutatea Loganului?

      00
  7. Vezi ca la VAG te cam lasa volanta la DSG-uri (dupa 180-200k).

    00
    • Cea mai mare prostie scrisă pe blogul ăsta. Și-l citesc de peste 10 ani.

      Volanta se duce la orice mașină echipată cu volanta dublă masă, indiferent că este dsg sau manuală. Este consumabila, ca și ambreiajul, ca și filtrele. Perioada la care o schimbi este influențată de mai mulți factori: stil de condus, număr km, alte piese care cedează și nu sunt schimbate la timp, etc.
      P. S. Ai idee cât costa un kit de ambreiaj cu volanta pentru un passat 2.0 tdi 2016-2017, manual ,cu start stop?

      00
    • @Paul ce te activezi asa? stiu cum si de ce se duc DMF-urile si sunt constient ca e consumbila. Kit pt. passat 2.0 TDI nu stiu cat costa dar stiu cat costa volanta pt. A5 3.0 TDI cu DSG: 3200 RON LUK si 5900 OEM (acelasi pret aproximativ si pt. S5 3.0 TFSI).

      Am postat stiind ca zoso conduce destul de sportiv si ca prefera automate ca sa aiba in vedere chestia asta.

      00
    • @Paul, asta daca nu ai norocul sa iti vina gata dusa din fabrica.

      Nu a durat decit 5 ani sa reusesc sa ii fac sa demonteze cutia si sa schimbe volanta. Dupa, parca conduceam o alta masina. Pentru prima data puteam accelera cum trebuie de pe loc si sa schimb repede intre 1 si 2.

      00
    • Ai vrut să zici după 100k? Am schimbat o volantă la un golf de 140 de cai la 106k și la un Caddy la 80 și ceva de mii.

      00
    • Am schimbat volanta la a4 b8 2.0 TDI 143 cp la 63000 km. Acum are 193000 si cred ca va trebui schimbată iar.

      00
  8. 2.0 biturbo de la bmw te încadrezi. xDrive, evident. Mai discutasem noi cândva în alt articol despre X1.

    00
  9. ia-ti o tesla roadster anul viitor si gata xDDD

    00
  10. Ce e aia ,insonorizare? Izolarea fonica?

    00
  11. Gasesti 320d xdrive in 15k lejer. Dar daca vrei cu adevarat liniste mergi pe 520d. Cu un pic de noroc gasesti break (nu prea se cauta la noi, e mult mai ieftin decat berlina) in banii astia xdrive.Merita pe deplin!
    Ps: stiu ca sunt cocalar, imi asum!

    00
  12. Posesor de Tiguan din 2009 – 4×4. Acum sunt la al treilea – model 2017 TDI.
    Insonorizarea este OK, (a fost OK si la celelalte 2, model 2009, respectiv 2014 ) .
    Singurul lucru de reprosat este portbagajul, daca iei masina ptr familie va fi nevoie de un portbagaj suplimentar.

    00
    • nu am nevoie de portbagaj suplimentar.

    • NOU
      #55

      eu tot explorez de ceva vreme trecerea la Tiguan si acuma ma incadrez la unu’ de prin 2009-2010. intreb si io ca tot omul de la unu care e la al treilea – detaliaza putin avantajele, dezavantajele. defectiuni frecvente prin ce zona? eu voi lua pe benzina, 1.4 TSI cel mai probabil.

      00
    • @android – evita 1.4 TSI – masina e grea si motorul are probleme (gen crapat/schimbat pe la 40-50k km).
      TSI – majoritatea (1.4 si 2.0) mananca ulei si functie de km si uzura e posibil sa trebuiasca sa faci o segmentare a motorului.
      DSG – de preferat sa cauti DSG 7 cu ambreiaj umed – sunt cam cele mai robuste (asta daca a fost intretinuta – schimbat ulei la 60k, schimbat ambreiaj la 150k).

      In rest fara prea mari probleme daca o intretii conform producatorului (vezi mai sus un idiot care spune ca te lasa volanta la 200k cand ar trebui schimbata la 150k).

      00
    • NOU
      #57

      Dincolo de discutiile infinite despre avantaje si dezavantaje, 2 lucruri sunt importante pt. mine. Iarna sa ma duca pe drumuri pietruite si prin eventuale noroaie usoare si sa aiba demaraj bun. Cand stai la intersectie 2-3 minute sau la intrare in sens, e destul de important. Chiar sunt curios cum se descurca 1.4 TSI-ul.

      00
  13. La Octavia e ok izolarea motorului, dar nu prea buna izolarea fata de zgomotul de la vant si calea de rulare.
    La Tiguan e clar peste octavia si cel mai probabil probabil sub Audi.

    00
  14. Stai putin, ce ar fi trebuit sa faca familia aia?
    Aia ii fac autostrada pana la 2m de casa ca sa economiseasca niste bani de la exproprieri (care oricum se fac la preturi derizorii). Nici nu mai bag zgomotul in ecuatie.
    Da, sunt unii care se pun cu „curu-n drum”, dar aici e pur si simplu abuz din partea constructorului si in cel mai bun caz indolenta din partea autoritatilor.

    00
    • Nu e chiar asa, respectiva casa a fost propusa pentru expropriere si demolare la momentul inceperii proiectului, dar proprietarii au sarit in sus ca ei au muncit nu stiu cati ani in Italia ca sa-si construiasca casa si ca li se ofera prea putini bani (cauta „Reactia proprietarei unei case vizate pentru demolare” pe canalul de youtube al Alba24). Din cauza asta, cineva a hotarat ca acele case (mai este una pe partea opusa) sa nu mai fie expropriate si astfel s-a ajuns la situatia in care casa lor se afla la 2 metri de autostrada.

      00
  15. La Subaru nu e problema celor 150cp, cat faptul ca ai cuplul 200Nm.

    Duster nu iei in calcul? Cuplu pe la 240 (benzina) sau 260 dieselul. Si e noua totusi.

    00
  16. Ia ți un insignia la 170 sau 195cp. Volum portbagaj uriaș, volum mare interior, e foarte bine izolata fonic.

    00
    • Insignia nu e mașină. E un coteț cu roți rotunde.
      La 15k mi-aș trage o Toyota avensis break, benzină, automată, cu motor de măcar 2 litri. Neapărat break. Sau o Honda Accord.

      00
    • da, doar că n-are 200CP.

    • Omul vrea performanță și tu-i recomanzi toyota? :))

      Benzinarele la Toyota au cât, 130 cp? Și ăia la ce cuplu are cât trebuie să tragi de ea ca să-i obții?

      Toyota e pentru cine vrea fiabilitate și siguranță. Atât. Cine vrea performanță sau confort, insonorizare, Toyota n-are nici o treabă. Și o fac intenționat ca să poată vinde Lexus-urile.

      Personal sunt în aceeași barcă, nu mai iau nimic sub 200cp și nu, nu sunt vitezoman, n-am mai luat amendă de 10 ani imediat, dar românii sunt cum sunt și n-avem nici autostrăzi, trebuie să mai poți depăși din când în când.

      00
  17. Tiguan? Tomberonul lui VAG?

    00
  18. Nu stiu cum e la generatia actuala de Tiguan, dar la al meu, prima generatie, an 2016, 140CP, 4×4, pe autostrada nu mai poti vb cu ala de langa tine. Mai ales daca e o autostrada cum aia spre mare, la 130 deja iti vajaie capul. Cu anvelope de iarna e si mai si.

    00
    • Aia spre mare nu prea mai e autostrada.
      La 190km/h pe autostrada nemteasca zgomotul e cam ca pe autostrada romaneasca la 130.

      00
  19. 150 cp fara turbo ma gandesc nu? Aici ai dezavantaj la cuplu, de ex eu am un amarat de 1,5 TSI cu 150 CP si 250 Nm fata de 150 cp si 200 Nm ai tai, tu mai ai si vreo 200-300 kg in plus la masina deci si aia te trag in jos putin. Daca vrei o Octavia 2017-2018 sa stii ca la facelift au imbunatatit serios izolarea fonica, poti merge lejer 130-140 km/h pe aitostrada si e silentioasa atat ca si motor cat si roti/vant. Cand ploua e putin mai galagioasa, dar cred ca ce nu e premium cam asa e.

    Tiguanul e mai galagios motorul, daca vrei izolare fonica buna iei Audi, dar A4 fie el si break mi se pare prea inghesuit, chiar si in fata, spatiu de bagaje cam mic.

    00
    • Tiguanul e mai galagios motorul, daca vrei izolare fonica buna iei Audi, dar A4 fie el si break mi se pare prea inghesuit, chiar si in fata, spatiu de bagaje cam mic.

      andrei, conectează te rog creierul înainte de a vorbi. serios.
      portbagajul la XV e minuscul, eu n-am probleme cu el, am un copil mic/mediu, n-am nevoie de mare spațiu în spate sau în porbagaj.

      https://zoso.ro/img/2018/09/subaru-xv-2013-5.jpg

    • bun nene, atunci ia Audi A4 si ai si CP si izolare fonica buna, dar garda la sol e mica daca nu iei A4 allroad, iar sedan e uratel din punctul meu de vedere.

      De conectat creierul eu ti-am zis minusul, cine mai stie cati copii ai, inca nu e clar daca ai 1 sau 2 :P

      Revenind la discutie, un TSI cu ACT e foarte ok si ca putere/cuplu si cat de repede se incalzeste si cat de silentios e.

      00
    • Da frate, isi ia A4 ca sa mearga prin padure cu el. Crezi ca ala allroad are 50 cm garda? Tot un cacat de marketing e.

      00
    • Subaru e gălăgios din mai multe motive: mașinile cu benzină (fără supraalimentare) merg la turație mai mare decît dieselurile la viteza ridicată, cutia cvt e mizerabilă din principiu, iar Subaru în general nu prin rafinament s-a consacrat.
      Dieselurile prezintă paradoxul că deși la viteze mici sînt ca niște tractoare ale iadului, la viteza mare pot fi mai silențioase decît mașinile cu motor pe benzină. Dacă mergi cu mașina mai mult prin oraș, dieselul e complet dezagreabil, dar dacă faci preponderent drumuri lungi, e mai bun ca benzină, și că economie, și ca zgomot.

      00
  20. Tico pe gaz. Te loveste unu’ din spate, bubuie butelia si depasesti toata coloana instant.

    00
  21. La chestia cu autostrada sunt de părere că ceea ce a făcut constructorul e de porc. Mă mir că instanța a oprit lucrările. La apel o sa câștige constructorul. Și iar ajungem la discuția cu exproprierile. Totuși familia aia nu ceruse decât liniște.
    La chestia cu mașina potrivită daca circuli predominant in afara localității trebuie motor peste 2 litri ceea ce restrânge mult oferta. Daca are și peste 4 cilindri cu atât mai bine
    Eu sunt in căutări de prin primăvară.
    Acum două săptămâni era sa prind oferta vieții 3 litri motorina, tracțiune integrală, kilometri reali rezonabili, proprietar/utilizator român din 2014; nu i-a plăcut lui capu la familie că era mașina de fumător. Am negociat cam 3 săptămâni și când credeam că sunt pe cale să obțin o reducere de preț (printre altele pe motiv de miros de țigară) s-a dat. Ghinion! vorba unui clasic. Ideea e că ofertele bune cu adevărat incep pe la 18-20k (cu motor de 3 litri). Și deja incepe sa a devina rentabil sa o iei din germania. Daca circuli rar în afara orașului merge și motor mai mic (downsized).
    Daca mai mergi și la tara trebuie cu gardă la sol mărită.
    În fine un aspect foarte important e legat de costurile de întreținere și de servituri. Aici mare atenție la modelele „dopate” gen seria ar de la Ford, OPC la Opel: piesele sunt scumpe rău, mult mai scumpe decât la BMW 320 normal!

    00
    • Si ce plm e asa de greu sa puna niste panouri fonoabsorbante? Pot sa puna doua randuri. Costuri minime, nici nu merita mentionate. Sau panouri deala transparente (plexiglas) ca sa le intre si lumina. Si gata balciul. Atata ne tot coim pe noi. Ca si drobul ala de sare a lu’ Creanga/

      00
    • @george
      Tocmai asta e deranjant: lipsa de măsuri minime din partea constructorului de protecție fonica a „vecinilor”. La fel procedează și imobiliarii când toarnă beton la 3 noaptea în centrul orașului și poliția ar face că e surdă

      00
    • DE CAT LINISTE SI 85000 EUROI ……

      00
  22. Hai sa deschid cutia pandorei: P = cuplu x rpm/ 5252. Vrei acceleratie, nu judeca masina dupa cuplu. Valoarea cuplului se ajusteaza din cutia de viteze pana la roata.

    00
    • @rumbu hai ca o inchid eu.
      P=cuplu*rpm/C, unde C variaza in functie de unitatile de masura folosite.
      Daca folosesti sistemul imperial C=5252. Daca vorbim de SI atunci C e putin mai mare.
      O cutie mai scurta ajuta mult la demaraj dar limiteaza Vmax.
      La fel cum conteaza si repriza, un benzinar va accelera mult mai repede decat un diesel…

      00
    • Nu se considera si curba de cuplu functie de turatie?

      00
    • Hai ca o explic eu si mai usor pentru cine nu intelege formulele alea.

      Am condus masina pe benzina cu turbo de 150cp si am condus masina pe benzina aspirat 210 cp.
      Aia de 210 aspirata se simtea bicicleta pe langa cea turbo.
      Toata treaba sta in cuplu.Daca nu ai turbo pe benzina ai 2 variante
      1 . motor aspirat mare
      2. o turezi sa simti puterea ,dar e nasol ca nu mai e silentioasa + consum + mergi ca prostu turat.

      Urmatoarea mea masina 100% e o benzinara turbo

      00
    • Hai sa iti inchid eu cutia: el vrea mai mult sub capota ca sa depaseasca ceva. Nu sa faca liniute la semafor unde formula ta are sens. Adica lui ii trebuie reprize, nu acceleratii de pe loc, ca vrea sa depaseasca tirul cand el merge deja cu 60-80 km/h. Iar la reprize chiar nu scapi de cuplu, oricate formule si demultiplicari ai avea in cutie.

      00
    • Uite aici

      Acelasi nr de CP, acelasi raport greutate putere (cam 9,9 kg/CP). Uita-te si priveste timpii de la reprize. Cine accelereaza mai bine? Oare nu cumva ala cu cuplu mai mare?

      00
  23. Cei mai tristi sunt aia care te depasesc si apoi se pun in fata ta si reduc din viteza, eventual chiar franeaza putin!

    00
  24. „Insonorizarea e nasoală rău de tot. După 120km/h nu te mai poți auzi”

    Daca mai aveai vreo indoiala ca toti producatorii de masini asiatici folosesc aceiasi furnizori de diverse componente, si in multe cazuri aceleasi „tehnologii” locale.

    00
  25. Vali, eu am un Golf 6 1.6 TDI cu 105 cai și ma descurc cu el. Îl am de cand avea 9000 km și acum are 110k, nu am avut probleme niciodată cu mașina, merge foarte bine. O folosesc majoritar extraurban.

    Recunosc cu ma gandesc la un chip tunning sa ii pun 135 cai, dar stiu 2 cazuri care au avut probleme serioase după. Au fost situații în care nu reușeam să mă țin de cate un seria 3 sau seria 5, dar diferenta era destul de mică. Observ cel bine chestia asta cand se fac 2 benzi la urcare, porțiunile alea din șoselele noastre așteptate ca ploaia in agricultura noastra fara irigatii. Cand suntem amândoi cu accelerația la podea, și mașina din față e cea mai puternică, observ cum se depărtează usor in treapta 4, in treapta 3 mai putin.Cutia automată ar fi redus din diferență, softul ar fi redus și mai mult. Nu ma refer la M3 sau M5, bineinteles.

    La drum întins și drept nu am avut senzația vreodată că imi trebuie mai mulți cai. Am.condus și Bmw -uri de 200 cai, și X3 3.0d, și Volvo XC90 și nu m-au impresionat prea tare.

    Sunt sigur că daca ai face un drum lung cu mașina ai vedea ca e destul de capabilă.

    00
    • Aia cu BMWurile stiau ca „te-ai liat ” cu ei?
      Nu de alta dar in benzinaria petrom de pe centura ploiestiului s-a bagat unu in seama cu mine sa imi zica ca lumea judeca Loganul aiurea ca se tinea usor dupa mine pe A3. Habar nu aveam ca fac intrecere cu un Logan pe autostrada ,nu il vazusem pe omu ala si masina lui in viata mea…si am DECAT 177 de CP

      00
  26. mai lasati draqu viteza si caii putere ca ramaneti virgini …

    00
  27. Ocolitoarea Brașov. 15.30 Merg către Săcele, pe sensul opus se mișcă ca ochii mortului un unimog cu perie in față care mai trage o remorcă cu ceva utilaje. Mă întorc către Brașov după o oră și văd că o bandă e închisă și câteva locuri rașchetate pentru plombare. Muncitorii nu s-au apucat la ora 7 să muncească, dar la ora 15 au rupt ușa, lăsând treaba neterminată. Dacă s.au apucat fără să aibă asfalt, cu atât mai aiurea.

    00
  28. Oamenii care pornesc in depasire si la jumatate se razgandesc nu mai sunt o problema pentru mine. De ce? Pentru ca nu ma mai bag in depasire in spatele nimanui. Am avut de cateva ori emotii, cand tigaii din fata mea i-a luat mult prea mult timp sa termine depasirea si m-a trezit ca prostul pe contrasens cu masini venind din fata sau prea aproape de curba si de atunci m-am potolit.

    00
    • Plus că nu se răzgândesc chiar de nebuni, ci pentru că vine o mașină din față iar ei simt că nu pot să depășească.

      Dacă tu nu ai o mașină suficient de puternică, minim 200 cp pentru situația asta, ai pus-o, frânezi și tu și intri pe banda ta.

      Dar soluția spusă de tine e sfântă și sigură 100%, eu depășesc odată cu cel din fața doar dacă nu vine nimeni de pe sensul opus, nu are rost să risc.

      00
    • De fapt așa se face o depășire regulamentara.

      00
  29. @Vali alfa Romeo

    00
  30. @zoso de crezi tu ca am renuntat la batranica @134cp si am trecut la Bestiuta cu gand de @280CP??
    Prea multe drumuri cu o singura banda pe sens, prea multi idioti care stau in „curu” TIR-ului… Vad zilnic aceleasi greseli, aceleasi tampenii. Iar si iar…

    Daca iti iei Octavia 3 (cu sau fara facelift) cauta 1.8/2.0TSI (EA 888 rev 3) cu DQ250/380/381 (dupa buget). 1.8-ul se duce spre 230cp (340-350Nm) doar din soft. 2.0 spre 280cp(360-380Nm)… Evita EA888 rev2 (2008-2014) – sunt prea multe cu consumul de ulei… (si altele – lant de distributie, axe cu came, Vavelift samd.)

    „Bestiuta” sta bine cu zgomotul la vant (are chedere duble/triple pe usi, oglinzile au capace aerodinamice”) dar, cel putin a mea, este groaznica peste denivelari. Nu mai rau ca un 320d (E90) dar destul de enervanta.
    Fara de Haudi are 14cm garda la sol standars si 16 in varianta Scout.

    00
  31. cu 30k buget ce ti-ai lua? top3 top of mind

    00
  32. Octavia1.8 tsi cu dsg, pot pune eu la dispoziție pentru test drive

    00
  33. @androidul cu sobolani
    Toate modelele au fost 4×4 TDI 140 CP primele 2, iar acum tot 4×4, TDI dar 150 CP, deci nu iti pot spune nimic despre 1.4 TSI, poate forumul de specialitate sa te ajute mai mult.
    Confort – este un SUV, dar nu are o suspensie atat de tare incat sa fie deranjanta. Este normal sa fie mai tare ptr a avea o tinuta de drum mai ferma si sa compenseze un centru de greutate mai ridicat. Asta nu inseamna ca nu sta bine in curbe, ca vei avea derapaje sau ca vei simti acut denivelarile drumurilor. Drumuri de genul Buc – SM, le-am facut cu o singura oprire. Nu am avut amorteli ale picioarelor sau dureri de spate. Scaunele sunt confortabile, au sustinere laterala buna. La drumuri lungi, ca sofer simt nevoia cateodata de acea prelungire a sezutului, dar eu am inaltime de 1.87. Pozitia la volan e corecta, vizibilitate buna. Spatiul interior – in spatele meu a stat lejer o persoana de peste 1.80 pe aceeasi distanta mentionata anterior. Materialele la interior sunt corecte ptr pretul platit, mai bune as zice eu la cele de generatie mai veche. Totusi nu am avut „greieri” la nici una dintre masini. Zgomot – deplasarile au avut loc in majoritatea timpului in Ro, inclusiv autostrada. Nivelul de zgomot indiferent de anvelope, vara sau iarna, a fost dupa cum am spus OK. Nu a fost nevoie de ajustarea nici a volumului media si nici al conversatiei.
    Probleme: Modelul 2014 nu in 90k. Modelul 2017 nu in 42k. Modelul 2009 in 140k -compresor AC si rulment ax cardanic. Eu am preluat modelul 2009 de pe la aprox 80k, fiind de la firma si se pare ca cel care a condus inaintea mea avea nevoie de un control ORL ! Poate ca daca era mai atent macar axul se rezolva in garantie, rulmentul din pacate fiind capsulat pe ax !!! deci a fost nevoie de schimbarea integrala a axului.
    Atentie nu este o masina cu veleitati offroad precum Defender. Da, va merge pe unele drumuri forestiere, va trece rezonabil prin niste noroaie (precum cele din cartierele de lux !!!), va urca niste rampe mai inclinate, avand ceva zapada pe ele, dar nu trebuie exagerat. Aici e de discutat, depinde de priceperea soferului, anvelope, lanturi, etc.
    Revizii : orice revizie la service monomarca se stie este mai scumpa, intre 800 si 1000 Ron. La service rezonabil, multimarca, la modelul 2009 ulei si filtre 5-600 ron in anul 2010. Acum poate ca trebuie ajustat pretul cu inflatia, evolutie Euro, etc. Nu pot spune nimic despre articulatii, elemente directie ptr ca nu a fost cazul. Sper ca am fost de ajutor.

    00
  34. @zoso, prietenul tau cu canalul de YT pe teme auto zice ca si Subaru-ul lui e insonorizat prost si in plus ca vrea un „winter beater”. Poti sa tii Subaru-ul ca winter beater si sa iti iei ceva cu tractiune spate pentru vara. Like a boss.

    00
    • pana mea, nu aș circula cu o mașină de 1.000€ iarna, că sigur are tracțiunea praf, de ce aș vrea să mă pun in situația în care să derapez sau ceva de genul?

  35. Plus uita-te ce fata de samsar de ferentari are Cafer Gazi ala care e patron la autoallahakbarhaus…

    00
  36. Tot Subaru. Outback cu motorul de 2.5. Are cuplu 240 si 175 CP sau p-acolo.Vine cu padele. Exonomicoasa si destul de lesinata pe mod auto. Pe manual insa, cand pleci in depasire la 100 cu a 3-a la 4k rpm zboara. Ca sa previn comentariile tendentioase, cutia e CVT deci trepele de viteza sunt simulate. Garda la sol 22cm, 4×4 permanent. On the downside, e mare cat o zi de post la 4.8m lungime.

    00
    • 236 Nm si cam 1700 kg. Ma gandesc ca zboara de la 100 la 130 km/h.

      Face repriza 80-120 km/h in 7,6 s. Subaru XV scoate „doar” 6,5s. Si el zice ca nu zboara.

      00
  37. Cu permisiunea dumneavoastra, Constanta- Cluj Napoca 10 ore cu Renault 3.5 tone, 9 ore cu Touareg …nu cred ca e mare diferenta . Acelasi sofer -profesionist- traseu facut de n ori. In lipsa autostrazii caii te ajuta doar sa te poti feri de idioti (care sunt multi )

    00
  38. 1500 kg (masa proprie), CVT, 196 Nm la 4200 rpm – masina ta uraste reprizele de acceleratie. Daca vrei sa depasesti „din scurt” ai nevoie de altceva.

    Ai nevoie fie de un diesel de vreo 300 Nm, fie ceva pe benzina cu cel putin 250 Nm dar peste 150 CP.

    Skoda aia Scout arata bine si are si ceva acte referitoare la revizii. Si doar un singur proprietar. La 30.000 km/an a mers cu ea, dar la numarul asta de kilometrii sint aproape toti km de autostrada.

    Subarul ala XT e ce vrei tu, dar apoi te plangi de consum.

    Nu m-as baga la generatia aia de X1. Foarte putin loc la interior si cam demodata.

    00
  39. 1. De acord cu tine ca 150 CP nu ajung pt depasiri din scurt, iar lumea nu intelege asta, cand ei se taraie cu ceva care ar fi bine sa aiba macar 100 CP, dar nu are.

    2. Insonorizarea lasa rau de dorit, mai ales la viteze mari, adica eu am BMW X6 M50d (381 CP), iar pe autostrada, peste 130 CP nu mai pot avea o conversatie cu pasagerul din spate.
    Zgomotul de rulare al anvelopelor (Dunlop de vara, noi) este foarte mare, iar motorul neglijabil.

    3. Turbo, benzinara si un picior cu tapa 46, cum pare a fi al tau, iti va dubla costurile pe ruta Brasov-Bucuresti si retur.
    Daca accepti asta, atunci benzina turbo este o alegere ok.

    00
  40. Nu am avut timp să trec prin toate comentariile. Am avut Audi A4 B8 Avant 2014, CVT, 177 CP, TDI. Mașina second hand cumpărată de la reprezentanta la 174000km, la sfârșitul lui 2016. Mi s-a părut o mașină bună. Zgomot interior mic, cutia de viteze răspundea bine. Te puteai baza pe ea sa depășești o mașină plus tir :)) Ca și întreținere: 1400 de lei schimb distribuție. Revizia de 180.000 la reprezentanta cu schimb ulei cutie plus ulei motor și filtre a fost 2800 lei. Vândută anul asta la 232.000 de mii. Singurii bani băgați au fost în brațe față (cele inferioare), cam 1500 de lei per parte. Schimbul de ulei și filtre ajungea undeva pe la 6-700-800 de lei, cu manopera inclusă, inclusiv filtrul de motorină.
    Deranjant: nu aveai cârlige de plase in portbagaj, portbagaj mic(am 2 copii), lipsa butoane pe volan pt schimbat melodia, consum 10.4 media pe aprox 50.000km.
    De apreciat: stabilitate foarte buna pe curbe și denivelări, puterea(consider că pt Romania ce e între 180 și 200 de cai e suficient), sistem audio, cutia de viteze(știu că sunt mulți anti CVT dar mie mi-a plăcut să nu simt schimbarea de treaptă).
    Am luat un Passat B8, 2016, DSG, 150CP, TDI, second. Îmi place ca aspect interior/exterior. Nu am facut nici o revizie, nu mă pot pronunța.
    Deranjant: un pic mai gălăgioasă(mă refer că „troncăne” la treceri peste sine de tramvai) decât Audi, stabilitatea mai mica(platforma MQB cu punte semiindependenta), sistem audio mai slab, puterea mică (mă gândesc la o resoftare), cutia DSG(poate sunt obișnuit cu ce de pe Audi).
    De apreciat: portbagaj mare, pilot adaptiv, butoane inainte/înapoi pt melodii, suport plase portbagaj, silențioasă la drum lung și confortabilă.
    Nu dați cu parul: prostiile gen butoane și suporți de plase nu mă fac să cumpăr sau nu o mașină. Ambele au fost cumpărate să mă ducă din A in B si sa mă simt bine pe parcurs. Am avut Logan și l am condus 200000 de km și nu am tușit. Dar am crescut.
    Tl;Dr. Audi mai bun decât VW. Cine Zice că sunt la fel nu știe ce vorbește. Prețul se reflectă în calitate și performanțe.

    00
  41. Am vazut ca te uiti la Scout-uri. As vrea sa spun ca am vorbit cu mai multi proprietari si am citit si pe forumuri despre suspensia de la Scout ca e cam barca. Ai putea sa te uiti la Golf Allroad sau Seat Leon X perience. Eu o am pe ultima, 1.8 tsi si sunt multumit.

    00
  42. Un f10 530 ?

    00
  43. Daca nu s-a zis deja pe aici, iti recomand Golf GTI (probabil 7 il gasesti acum la banii aia).
    220-230 cai stoc, suspensie sport, interiorul e decent, exteriorul arata bine.
    E destul de usoara incat face fata cu brio la scenariile povestite de tine.
    Si vorbesc in cunostinta de cauza, sunt posesor de G6 GTI.

    00
  44. O opțiune bună ar putea fi și un Hyundai Tucson, 2016, 2.0 diesel, 185 cai și 400 Nm, cutie automată cu convertizor. Eu am unul de 1 an, l-am luat la 90.000 km și acum am 120.000 km. Sta foarte bine pe drum pentru un suv. Cutia schimbă foarte bine, nu zmuceste. Consum mediu 8.7 %, drumuri 80% autostrada. În oraș ia între 10-11%.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.