Un pic în urmă

Dacă în România există companii care pun pariu pe SecondLife (Gândul, FHM) şi altele care construiesc oraşe virtuale, în America lucrurile stau puţin altfel.

Reuters a anunţat că îşi închide reprezentanţa din SecondLife, reporterul care se ocupa de biroul virtual plecând în septembrie şi nefiind înlocuit.

Asta după ce acum câteva zile Google a anunţat că închid Lively. Mirajul lumilor virtuale nu a murit, dar probabil că unii trebuie să se trezească la realitate şi să accepte faptul că marketingul şi alte mizerii care sună cool în powerpointuri nu sunt realizabile.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

10 comentarii

  1. Second Life e un joc, nu o realitate virtuala. O companie care isi are o reprezentanta in second life mi se pare o gluma proasta. Probabil ca ala de la Reuters era ruda cu cineva …. persoana importanta. Si la noi e la fel mai mult ca sigur.

    De curiozitate … despre ce or scrie aia de la Gandul din Second Life?

    00
  2. Criza economică ajunge și in web 2.0… O fi vreun bubble imobiliar și acolo. (mai ales că românii anuntau Bucureștiul pe SL). Să fie vorba de reîntoarcerea pragmatismului la oamenii naivi?

    00
  3. Zoso, tu mi-esti tare drag chiar daca nu intotdeauna sunt de acord cu ce scrii. Oricum, scrii bine!

    Pai asta-i publicatie? „The Register – biting the hands that feeds IT” !?!

    Uite niste link-uri la publicatii mai serioase:

    https://www.fastcompany.com/1007063/second-life-second-life
    https://www.bloomberg.com/tosv2.html?vid=&uuid=3c251740-b27d-11e8-9332-c7841f47cbb9&url=L25ld3MvYXJ0aWNsZXMvMjAwOC0wNS0wNS9zZWNvbmQtbGlmZS1tYXJrZXRpbmctc3RpbGwtc3Ryb25nYnVzaW5lc3N3ZWVrLWJ1c2luZXNzLW5ld3Mtc3RvY2stbWFya2V0LWFuZC1maW5hbmNpYWwtYWR2aWNl

    si un bonus:

    https://www.worldbank.org/404_response.htm

    00
  4. Chestia e ca s-a ajuns sa se inb=vesteasca atat de mult in subcategorii, incat acum nu se mai pot finanta. S-a exagerat enorm. Acum se plateste prostia si lacomia.

    00
  5. @garm, o fi el un joc, dar uite ca a inebunit oamenii (in special femeile) si baga bani multi. Ptr ce? (ca sa isi cumpere haine, sa se aranjeze, si sa se laude ” uite ce bine arat eu „, in joc, normal, ca in realitate nu prea ai vrea sa le vezi :D
    Altii spera sa faca bani, si raman doar cu speranta.

    00
  6. Nu e vorba neaparat de faptul ca marketingul şi alte mizerii care sună cool în powerpointuri nu sunt realizabile.putem vorbi aici despre o pozitionare gresita a celor de la SecondLife si mai ales prin alegerea strategiei lor de penetrare.Plus ca mereu apare un neprevazut gen asa zisa criza economica si desi americanii au fost atentionati din 2007 de acest lucru au continuat investitii majore in domeniile virtuale.Aici e gresesala.
    Si ca noutate, mall-ul din Clackmas(Oregon) evaluat la 20 miliarde $ se va inchide pentru ca CEO trebuie sa plateasca pana la 1dec o datorie de aproape 1 mld $.Motivul datoriei?Investitii intr-o afacere virtuala nerealizabila pentru ca a fost supraevaluat profitul si in cele din urma costurile au fost imense.

    00
  7. Second life este o lume virtuala cu foarte multe posibilitati, chiar si in perioade de criza financiara. Cei mai destepti vor face bani in continuare in SL. Asta nu inseamna ca toata lumea poate sa o faca. Majoritatea raman la stadiul de cheltuit bani, nu si produs. Ca si in viata reala, nu-i asa?

    Cum zice si enkumber pe blogul lui, cea mai buna decizie de la google ar fi sa cumpere SL.

    Doar un comment irelevant…

    00
  8. @Rullz = Sor baga bani ca deh … Mare e gradina lui Dumnezeu….Ca idee de business e buna (sa lansezi un astfel de joc). Ca idee de a iti face o reprezentanta acolo …. Ma rog sincer nu m-am agitat prea tare cu el cat sa imi dau mai mult cu parerea.

    00
  9. Bineinteles ca nu sunt realizabile, atat timp cat imaginatia marketerilor nu trece de „hai sa ne facem un birou in SL, ca sigur vine lumea”.

    Pe de alta parte, SL-ul e deja fumat. Anul trecut a fost nebunie mare, s-a isterizat toata presa (on si offline) iar majoritatea userilor si-au facut cont, au intrat o data si s-au lasat. Pentru ca dincolo de ceva initiative sociale (unele chiar misto, desi usor futile) si de campanii tampite, SL-ul e 90% cybering. Plus ca tot conceptul arata mai bine pe hartie decat in executie (vezi walk animation-ul de toata jena par example). Deci nu, SL-ul nu e lumea aia virtuala cu care ne-au momit filmele proaste din anii 80, oricat ar incerca diversi gazetari semi-informati sa sustina altfel. Asteptam Blue Mars/Metaplace/Croquet/etc.

    Plus ca…exista lumi virtuale mai interesante si chiar mai profitabile decat SL. Vezi: Habbo (kids) si RLC (teh secks).

    00
  10. deci SL era sarcina de serviciu pentru oamenii din trustul lui Sirbu..ntz, ntz, ntz…ditamai editori IT, sefi multimedia umpleau publicatiile trustului si blogurile personale cu chestii din SL…ba mai si veneau pe la diverse conferinte web 2.0 sa vorbeasca despre subiectul asta…acuma cine erau fraierii: cei care ii chemau sa vorbeasca sau organizatorii erau ei platiti de oamenii lui Sirbu pentru asta?
    in fine…blogul ca sarcina de serviciu – model de biznis! mari editori, mari analisti!
    norocul lor ca exista public (pt online sau pt tipar, acelasi public).

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.