UBER și-a făcut mai mult rău cu faza cu impozitele…

Au dat o manea pe unde au putut. În Business Magazin. Că ei au plătit impozit pe profit 40.000€, iar companiile de taxi mai puțin.

După șocul inițial, unii oameni au început să se întrebe și ce cifră de afaceri are o firmă cu 6 angajați și cum de are profitul ăla. Pentru cine nu știe, UBER România e doar o firmă la mișto, facturile sunt rulate prin UBER BV Olanda. La fel face și Google România, de pildă, compania de aici se ocupă cu spam și cu suport pentru ăia care vor să cheltuiască bani, dar facturile sunt emise de Google Irlanda.

Așa, revenind. După șocul inițial, unii s-au apucat să scrie:

De asemenea, subsidiara Uber din România are un model de business fundamental diferit faţă de firmele de taxi: compania oferă, cu un număr de angajaţi minimal, servicii de suport partenerilor, adică firmele pe care lucrează şoferii colaboratori, în timp ce companiile de taximetrie au sute de angajaţi, dispeceri şi şoferi. (sursa)

Deci UBER iar umblă cu mizerii și minciuni, pentru că compania nu s-a lecuit de cât rău și-a făcut singură prin alte țări mințind și umblă și pe aici cu aceleași tactici.

35 comentarii

  1. Si fraiericii pun boticul, in ultimele 24h 3 blogari ridicau uber in slavi


    Comentariu apreciat. Thumb up 60 Thumb down 16
  2. Concediu , boss ? ? Concediu ?


    Comentariu apreciat. Thumb up 49 Thumb down 3
  3. @Radu Dumitru: Înțelegi ce voiam să zic?


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 12 Thumb down 17
  4. Decat Pelicanul mai bine UBER!


    Comentariu apreciat. Thumb up 118 Thumb down 8
  5. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 4 Thumb down 24
    • De ce? E un serviciu nou și va rupe totul pe genunchi? Dacă nu e nou, de ce nu a făcut asta deja, în anii de când e lansat?

      Thumb up 8 Thumb down 1
  6. Share economy, bai fraiwrilor care nu intelegeti modelu’ de business!

    Thumb up 3 Thumb down 11
  7. Da, dar si soferii UBER platesc impozite, ca doar sunt PFA. Deci faza cu firmele de taxi au soferi nu tine.


    Comentariu apreciat. Thumb up 51 Thumb down 3
  8. Boss, vrei sa spui ca firmele de taxi, spre deosebire de celelalte 99% din firmele romanesti isi declara profitul real? :D


    Comentariu apreciat. Thumb up 35 Thumb down 1
  9. Eu merg cu Uber. Punct.
    Mai bine merg pe jos 10km la -15grade.
    Iar daca desfinteaza astia Uber-ul, mai bine ma las de bautura si merg cu masina proprie peste tot.
    Intr-un yellow cocksucker nu ma mai urc.


    Comentariu apreciat. Thumb up 68 Thumb down 10
  10. “Ce, ba, albilor, voua nu vi se micsoreaza la frig?”

    Thumb up 7 Thumb down 7
  11. Nu cred ca ai inteles tu bine mecanismul. Smecheria cu Olanda e ca nu se taxeaza dividendele provenite din subsidiare din alte tari. Astfel cu ajutorul holdingului se evita dubla taxare a profitului, taxarea pe impozit si taxarea pe dividende. Altfel, taxele in Olanda sunt foarte mari, 25% impozit pe profit!

    Rotunjind, Uber a platit in 2016 impozit 40k euro in Romania, asta insemnand ca profitul firmei a fost de 250k euro. Din cate tin minte, in Romania in 2016 asupra dividendelor se aplica doar un impozit de 5%.

    Optiunile erau:
    1. sa scoata dividendele in Romania – incasau ~200k euro
    2. sa mute dividendele pe firma mama din Olanda unde taxa e zero – au incasat ~210k euro

    La cum a mers Uber in 2017 si la cat de mult a crescut cererea … la anul pe vremea asta o sa ne pice plombele la ce impozit pe profit va raporta UBER!

    Din 2017 e jale cu dividendele, 5% impozit si 5.5% cota CASS iar din 2018 incepe sa devina trist, 5% impozit si 10% cota CASS.

    Daca am gresit ii rog pe cei care se pricep mai bine sa ma corecteze. Nu sunt economist dar am o oarecare aplecare catre ingineriile financiare.


    Comentariu apreciat. Thumb up 37 Thumb down 2
    • Cota de 10% CASS se aplica la valoarea salariului minim pe economie, adica la 1900, doar daca veniturile anuale sunt mai mari de 1900/luna. Asta inseamna ca platesti 190 lei/ luna, indiferent de venituri.

      Pe scurt:
      1. Daca ai venituri de 1.800 lei/luna, platesti doar 5% impozit pe dividende.
      2. Daca ai venituri de 1.900 lei/luna, platesti 5% impozit pe dividende, la care se adauga cei 190 lei/ luna pt CASS
      3. Daca ai venituri de 10.000 lei/luna (ca majoritatea celor ce citst acest blog*), platesti 5% impozit pe dividende, la care se adauga aceeasi 190 lei/luna pt CASS

      Thumb up 10 Thumb down 1
    • aia 190 pe luna nu sunt doar pentru persoanele fizice? (nu ca s-ar incurca UBER,sau orice firma, dintr-atat daca ar trebui sa-i plateasca)

      Thumb up 0 Thumb down 2
    • Sa nu incurci 10% CASS pt dividende cu 10% impozit pe profit la companii (fostul 16%).

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • @Laur- Multumesc pentru corectura!

      Thumb up 1 Thumb down 0
  12. My bad, deabia acum am apucat sa citesc articolul de pe Economica, intr-adevar presa quality, Uber minte si retardatii din presa redau un comunicat de presa fara sa rumege veridicitatea informatiilor.

    Asta e, am muscat-o, imi accept minusurile.


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 11 Thumb down 13
  13. Asta se numeste whataboutism. Il practica trump, il practica psd-ul. Concluzia: nu e adevarat ca firmele de taxi din Bucuresti nu platesc profit, Uber fura tara. Mai ramane de scris ca profitul Uber ajunge la Soros


    Comentariu apreciat. Thumb up 37 Thumb down 9
  14. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 1 Thumb down 21
  15. Companiile de taximetrie au sute de angajati, dispeceri si soferi ?! Asta unde? Daca ai o problema cu un taxi si suni la dispecer ti se zice ca e sofer colaborator si nu stiu de unde sa-l ia.


    Comentariu apreciat. Thumb up 46 Thumb down 0
  16. Pe langa taxele platite de uber – mai sunt sunt si soferii de la uber care platesc fiecare imopzit.

    Una peste alta – UBER este un serviciu impozitat mult mai corect fata de taxi-urile noastre frumoase.


    Comentariu apreciat. Thumb up 32 Thumb down 7
  17. sefu tu esti ca ala care se arunca intre doi boschetari care isi cara pumni

    “companiile de taximetrie” – care mai ieri declarau ca si eu fac “suport” si “dispecerat” si au colaboratori in mare parte, de aia nu ruleaza prea multi bani prin firma mama.

    asta e caz clasic de “don’t fall on your own sword”


    Comentariu apreciat. Thumb up 19 Thumb down 0
  18. Cea mai mare companie aeriana romaneasca, BlueAir adica, incaseaza banii si emite chitante din Belgia. whataboutthat?

    Thumb up 6 Thumb down 0
  19. Companiile de taxi au profit 0 sau negativ deoarece trebuie sa isi amortizeze masinile, isi deduc costul combustibilului, reparatiile, asigurarile, salariile etc..
    Uber doar incaseaza.
    Uber triseaza: masinilor lor nu au autorizatii de transport, certificate de agreare, asigurari de pasageri si bunuri (hartii partial utile), nu fac ITP la 6 luni, , soferii nu au vizita medicala periodica facuta anual (lucruri utile din punctul meu de vedere). Toare acestea duc la costuri suplimentare pentru firmele de taximetrie.


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 7 Thumb down 13

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.