UBER și-a făcut mai mult rău cu faza cu impozitele…

Au dat o manea pe unde au putut. În Business Magazin. Că ei au plătit impozit pe profit 40.000€, iar companiile de taxi mai puțin.

După șocul inițial, unii oameni au început să se întrebe și ce cifră de afaceri are o firmă cu 6 angajați și cum de are profitul ăla. Pentru cine nu știe, UBER România e doar o firmă la mișto, facturile sunt rulate prin UBER BV Olanda. La fel face și Google România, de pildă, compania de aici se ocupă cu spam și cu suport pentru ăia care vor să cheltuiască bani, dar facturile sunt emise de Google Irlanda.

Așa, revenind. După șocul inițial, unii s-au apucat să scrie:

De asemenea, subsidiara Uber din România are un model de business fundamental diferit faţă de firmele de taxi: compania oferă, cu un număr de angajaţi minimal, servicii de suport partenerilor, adică firmele pe care lucrează şoferii colaboratori, în timp ce companiile de taximetrie au sute de angajaţi, dispeceri şi şoferi. (sursa)

Deci UBER iar umblă cu mizerii și minciuni, pentru că compania nu s-a lecuit de cât rău și-a făcut singură prin alte țări mințind și umblă și pe aici cu aceleași tactici.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. Si fraiericii pun boticul, in ultimele 24h 3 blogari ridicau uber in slavi

    00
  2. Concediu , boss ? ? Concediu ?

    00
  3. @Radu Dumitru: Înțelegi ce voiam să zic?

    00
  4. Decat Pelicanul mai bine UBER!

    00
  5. daca nu i se pune bete in roate in citeva luni clever taxi va desfiinta dispeceratele clasice de taxi iar taxiurile vor evolua putin la capitolul calitate si uber va ramane pe loc sau va scadea

    00
    • De ce? E un serviciu nou și va rupe totul pe genunchi? Dacă nu e nou, de ce nu a făcut asta deja, în anii de când e lansat?

      00
  6. Share economy, bai fraiwrilor care nu intelegeti modelu’ de business!

    00
  7. Da, dar si soferii UBER platesc impozite, ca doar sunt PFA. Deci faza cu firmele de taxi au soferi nu tine.

    00
  8. Boss, vrei sa spui ca firmele de taxi, spre deosebire de celelalte 99% din firmele romanesti isi declara profitul real? :D

    00
  9. Eu merg cu Uber. Punct.
    Mai bine merg pe jos 10km la -15grade.
    Iar daca desfinteaza astia Uber-ul, mai bine ma las de bautura si merg cu masina proprie peste tot.
    Intr-un yellow cocksucker nu ma mai urc.

    00
  10. “Ce, ba, albilor, voua nu vi se micsoreaza la frig?”

    00
  11. Nu cred ca ai inteles tu bine mecanismul. Smecheria cu Olanda e ca nu se taxeaza dividendele provenite din subsidiare din alte tari. Astfel cu ajutorul holdingului se evita dubla taxare a profitului, taxarea pe impozit si taxarea pe dividende. Altfel, taxele in Olanda sunt foarte mari, 25% impozit pe profit!

    Rotunjind, Uber a platit in 2016 impozit 40k euro in Romania, asta insemnand ca profitul firmei a fost de 250k euro. Din cate tin minte, in Romania in 2016 asupra dividendelor se aplica doar un impozit de 5%.

    Optiunile erau:
    1. sa scoata dividendele in Romania – incasau ~200k euro
    2. sa mute dividendele pe firma mama din Olanda unde taxa e zero – au incasat ~210k euro

    La cum a mers Uber in 2017 si la cat de mult a crescut cererea … la anul pe vremea asta o sa ne pice plombele la ce impozit pe profit va raporta UBER!

    Din 2017 e jale cu dividendele, 5% impozit si 5.5% cota CASS iar din 2018 incepe sa devina trist, 5% impozit si 10% cota CASS.

    Daca am gresit ii rog pe cei care se pricep mai bine sa ma corecteze. Nu sunt economist dar am o oarecare aplecare catre ingineriile financiare.

    00
    • Cota de 10% CASS se aplica la valoarea salariului minim pe economie, adica la 1900, doar daca veniturile anuale sunt mai mari de 1900/luna. Asta inseamna ca platesti 190 lei/ luna, indiferent de venituri.

      Pe scurt:
      1. Daca ai venituri de 1.800 lei/luna, platesti doar 5% impozit pe dividende.
      2. Daca ai venituri de 1.900 lei/luna, platesti 5% impozit pe dividende, la care se adauga cei 190 lei/ luna pt CASS
      3. Daca ai venituri de 10.000 lei/luna (ca majoritatea celor ce citst acest blog*), platesti 5% impozit pe dividende, la care se adauga aceeasi 190 lei/luna pt CASS

      00
    • aia 190 pe luna nu sunt doar pentru persoanele fizice? (nu ca s-ar incurca UBER,sau orice firma, dintr-atat daca ar trebui sa-i plateasca)

      00
    • Sa nu incurci 10% CASS pt dividende cu 10% impozit pe profit la companii (fostul 16%).

      00
    • @Laur- Multumesc pentru corectura!

      00
  12. My bad, deabia acum am apucat sa citesc articolul de pe Economica, intr-adevar presa quality, Uber minte si retardatii din presa redau un comunicat de presa fara sa rumege veridicitatea informatiilor.

    Asta e, am muscat-o, imi accept minusurile.

    00
  13. Asta se numeste whataboutism. Il practica trump, il practica psd-ul. Concluzia: nu e adevarat ca firmele de taxi din Bucuresti nu platesc profit, Uber fura tara. Mai ramane de scris ca profitul Uber ajunge la Soros

    00
  14. Dar impozite pe carti de munca ? :)
    Alea 9 firme sa spunem ca au 5000 angajați (habar nu am). O carte de munca e 7-800 lei acum.. do the math

    00
  15. Companiile de taximetrie au sute de angajati, dispeceri si soferi ?! Asta unde? Daca ai o problema cu un taxi si suni la dispecer ti se zice ca e sofer colaborator si nu stiu de unde sa-l ia.

    00
  16. Pe langa taxele platite de uber – mai sunt sunt si soferii de la uber care platesc fiecare imopzit.

    Una peste alta – UBER este un serviciu impozitat mult mai corect fata de taxi-urile noastre frumoase.

    00
  17. sefu tu esti ca ala care se arunca intre doi boschetari care isi cara pumni

    „companiile de taximetrie” – care mai ieri declarau ca si eu fac „suport” si „dispecerat” si au colaboratori in mare parte, de aia nu ruleaza prea multi bani prin firma mama.

    asta e caz clasic de „don’t fall on your own sword”

    00
  18. Cea mai mare companie aeriana romaneasca, BlueAir adica, incaseaza banii si emite chitante din Belgia. whataboutthat?

    00
  19. Companiile de taxi au profit 0 sau negativ deoarece trebuie sa isi amortizeze masinile, isi deduc costul combustibilului, reparatiile, asigurarile, salariile etc..
    Uber doar incaseaza.
    Uber triseaza: masinilor lor nu au autorizatii de transport, certificate de agreare, asigurari de pasageri si bunuri (hartii partial utile), nu fac ITP la 6 luni, , soferii nu au vizita medicala periodica facuta anual (lucruri utile din punctul meu de vedere). Toare acestea duc la costuri suplimentare pentru firmele de taximetrie.

    00
    • Esti batut in cap sau taximetrist. Cati fac itp pe bune la carutele alea de masini? Niste mizerii

      00
    • Pai daca au profit 0 sau negativ pentru că ITP, pentru că combustibil și ce ai mai enumerat acolo, nu mai bine închide șandramaua? Adică eu deschid o afacere care mere pe 0 sau in „-„? De ce as face asta?

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.