Cum faci 1 milion de kilometri cu o mașină

Teoretic, 1,6 milioane kilometri, dar titlul suna mai bine așa.

Cetățeanul Victor Sheppard din Louisiana și-a cumpărat în 2007 o camionetă Toyota Tundra nouă. Luna trecută, mașina a trecut de 1 milion de mile (1,6 milioane kilometri). Dacă facem un pic de matematică, 10 ani, tipul făcea 500 kilometri pe zi. Plauzibil, dat fiind că locuia la 100km de New Orleans, deci 200km numai dus întors la serviciu. Plus drumuri mai lungi, în care conducea toată ziua.

Dar, totuși, cât să reziste mașina? Citatul care ne interesează și care e ignorat de toți românii verzi:

By now that’s amounted to over one million miles, and he’s had it serviced regularly along the way, bringing it in to the dealership in his home town a whopping 117 times over the past nine years – but he never had to replace the engine or transmission, or have the vehicle repainted. (sursa)

Adică nu doar că i-a făcut reviziile la timp, dar a și dus-o la service de fiecare dată când avea o problemă cu ea, cam o dată pe lună.

Eh, închipuiți-vă că sunt Passat-uri în situația asta. Mașina unui om care are treabă în orașul vecin destul de des. Se suie pe autostradă, îi dă pedală, în 3 ore a făcut 200 kilometri dus, rezolvă problema, 200 kilometri întors. Și face asta de 2-3 ori pe săptămână vreme de cinci ani. Așa ajung mașinile de firmă/flotă să aibă între 300 și 500.000km și să se vândă la prețuri rezonabile pe Alcopa, de unde le iau românii care le dau kilometrii peste cap.

Și mai e ceva. Tundra aia avea un motor care nu s-a stresat prea tare, probabil. Cel mai mic motor, 4 litri V6, produce o putere asemănătoare cu ce am eu pe Forester (236CP și 176kW), numai că cu a mea nu pot tracta nimic peste 2 tone, Tundra poate 4 tone și jumătate. Asta așa, de parfum, pentru că tot văd oameni încântați de Octavia cu motor de 1 litru.

 

 

million-mile-tundra

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

82 comentarii

  1. Nu trebuie musai să locuiești în alt oraș, ci să ai genul de muncă ce te ține toată ziua pe drumuri. De asta taximetriștii au niște cifre foarte mari pe bord.

    Dacă transporți marfă, faci rapid kilometri. Dacă ești agent de vânzări sau mergi des între tot felul de puncte de lucru, faci kilometri și cu un Passat. Dacă e vreun serviciu gen taximetrie cu limuzine, faci și cu seria 7.

    Cât despre service, un coleg de-al meu ducea mașina la revizii de două ori mai des decât era normal pentru că, zicea el, așa merge mult mai bine mai mult timp. O fi, n-am apucat să testez.

    00
    • n-as duce-o totusi de 2 ori mai des decat e nevoie ci de cate ori e nevoie si la timp ,sa nu depasesc.

      nu as duce-o din motive financiare..asta cu revizia la 5-6 mii de km mi se pare totusi risipa de bani

      00
    • du-o sa ii schimbi uleiul si se strica filetu de la baie/filtru =))

      00
    • @Robert: o ducea și când era nevoie, dar consumabilele precum uleiul, filtrele șamd le schimba de două ori mai des. Asta era teoria lui.

      00
  2. Masinile nu se strica de drum lung (km multi) ci de zdranganeala cu primle 2 viteze prin oras. Dar americanii au un cult al drumului lung. Au si autostrazi pentru asta. Noi avem un singura A1, ca A2 nu poate fi numita autostrada (noi ne incapatzanam sa ii spunem asa… dar, in realitate, e un drum interjudetean, nenorocit, cu doua benzi pe sens, si plina de gropi pe vreo 25 de km). Suntem o tara cu masini muult mai bune decat drumurile pe care circulam cu ele.

    00
  3. Asta cu un milion de mile imi aduce aminte de Al Bundy si de al sau Dodge :)

    00
  4. engine ca engine, dar transmisia ?! aia tehnologie sa reziste la atatia km…
    In romania nu cred ca ai avea sanse sa reziste atat din mai multe motive dintre care, rapid : starea drumurilor si priceperea mecanicilor din reprezentante.
    Dar da, e de notat performanta :)

    00
    • Stii ca avem mecanici competenti in reprezentante, nu? Ca fac munca in bataie de joc pentru ca s-au saturat de clasicul „mi-a umflat factura! mi-a zis mie cineva care mai tinea 30k km cureaua de distributie”.

      Ar mai fi si problema ca mecanicii astia sunt si ei specializati oarecum. Exista „juniori, mid-level si seniori” si in alte domenii, nu numai in IT :).

      Nu sunt mecanic dar am cativa in familie. Nu au atelier la subsolul blocului si nu antifoneaza dacii. Merg, in schimb, pe la reuniuni tehnice ale producatorilor la care lucreaza si ies (cu echipele, nu ei personal) printre primele pozitii la concursurile organizate in cadrul grupurilor.

      00
    • Să faci treaba de mântuială nu e justificat decât de tâmpenie. Așa zic și medicii pe care îi înjură aia la urgențe. Sau ăia care pun asfalt. Oricum suntem înjurați… Tu ai definit spiritul care ne domina pe noi ca români. „Lasă asa, ba, da-i dracu!!!” știi unde ți se mai strica masina? Când ti-o duci la rar în voluntari, acolo unde lucreaza niște cocalari care gândesc ca sunt dumnezei care trebuie sa te pedepseasca si sa iți facă mașina țăndări. Și nu mai apuci, iată, 1 milion de km…:)

      00
    • imi pare rau sa o spun, dar prin prisma experientelor, nu mai cred nimic… sunt de parere ca pur si simplu mesterii nostri nu stiu meserie.
      si culmea, in reprezentante am avut cele mai nasoale probleme, cea mai nasoala a fost la masina nevestii unde nu au strans deloc prezoanele la 2 roti dupa schimb anvelope. dusesem eu masina si cand am plecat, pana in capatul strazii mi-am dat seama ca ceva nu e ok pt ca volanul facea ca toti dracii.
      apoi la porsche stiu caz ca au busit masina clientului, lasata la reparat, si eu iesit mecanicii la o tura cu ea prin pipera, iarasi la un service mare prin militari dupa ce au vopsit o portiera s-a stricat macaraua geamului si nu se mai inchidea nici usa la linie.
      la o alta mare reprezentanta m-am dus pt schimbat niste plastice pe sub masina si nu m-am uitat atent cand am pleacat si acasa le-am vazut lipite, cand m-am intors cu scandal peste mecanici in atelier, avea piesele cu numele meu pe pungi dosite in dulap si eu faceau scandal ca de ce mi-am permis sa intru in garaj… era sa-i troznesc cu un levier. la sf o dadusera la intors ca n-a stiut mecanicul respectiv ca trebuie inlocuite ci doar reparate !
      mai am exemple DOAR in reprezentante…
      cel mai bine ma inteleg cu un vecin care a lucrat in germania mecanic si care in spatele blocului strange suruburile, orice surub de pe masina, cu cheie cu dinamometru conform specificatilor, ceea ce n-am vz in nici o reprezentanta ever !
      da o sa zici ca nu inseamna neaparat ca nu stiu ei meserie, dar in general feelingul meu este sa ma feresc de reprezentante si daca chiar nu se poate nu inghit cardeala cu sala de asteptare si ecrane si camere video…. ma duc si stau in coasta lor…

      00
    • Pe maxp il lasam in pace. E prea batut de soarta. Numa’ uite cate a patit!

      @cami: m-am exprimat cu partea dorsala. „Ca fac munca in bataie de joc” nu inseamna ca nu-si dau interesul. Inseamna ca fac treburi mai sumare decat ar trebui. Exact pe principiul ala: „lasa ca mai tin 30k distributia”.

      00
  5. Masinile „normale” au cam aprox 400kg masa maxima autorizata (adica sofer + pasageri + bagaje) / remorca de 500kg fara sistem de franare sau aprox 1 tona cu frane proprii. Chiar ma intreb ce scrie in talon (carte) la masinile cu motor „de matiz” cu turbina.

    00
  6. Motorul cel mai mic are 4.6L la Tundra.
    Mai tare e Mondeo cu motor de 1 L si X5 sau ML cu 2.0 L. Dar observa ca in Europa masinile noi au in carti ca sunt gandite pt o durata de viata de 9 ani sau 300000 km. Ce e peste fara probleme e doar noroc.
    Traiasca masinile dinainte de 2006!

    00
  7. In iunie fac 3 ani de cand am masina de la firma. In acesti 3 ani am parcurs 160.000 km. Chiar si in Romania se pot face km

    00
  8. oamenii nu isi duc masinile la service fiindca mai merge asa si trag de ele cativa ani si apoi le vand.

    Eu de ex o duc la mecanic imediat ce aud vreun sunet mai dubios. Am auzit de cazuri in care masinii i-a picat roata jos din cauza planetarei care a cedat. Intrebata persoana cum de nu si-a dat seama ca ceva nu e ok, a spus ca asculta muzica destul de tare in masina si nu sta sa asculte dupe fiecare scartait.

    Ar mai fi o treaba si cu banii, din salariul de 1500 lei/luna, putini isi permit sa dea sa zicem 100-200 lei/luna in medie ca sa-si intretina masina.

    00
    • Cred ca glumesti cu 200 lei pe luna, intretinerea masinii. Peste 90% din romani nu-si permit un schimb de ulei si filtre cinstit de 600 lei la doi ani. Tu nu stii ce FOAME e in Romania.

      00
    • ce foame aparentă e in românia, vrei să zici :)

    • am facut o medie de genul: RCA costa 600 lei/an, rovinieta costa 120lei/an, un schimb de ulei si filtre costa sa zicem un 250 lei/an. Mai pui 4 anvelope de vara si iarna tot la 4-5 ani + cate o piesa ici colo si cam acolo se ajunge.

      00
    • Zoso, postul tau din 09 mai: „Salariile românilor – 70% câștigă sub 370€”, deci foamea nu e chiar aparenta.

      00
    • NOU
      #34

      „care masinii i-a picat roata jos din cauza planetarei care a cedat.”
      Ce legatura are roata cazuta cu planetara???Butucul rotii este prins jos intr-un pivot capsat pe o bascula,iar sus e prins pe sistemul MacPherson de amortizor.Ce mai vorbiti cacaturi daca nu aveti habar?Planetara se poate rupe in jdemii de bucati,roata ramane prinsa la locul ei.
      Numai specialistii lui peste pe aici,care mai de care meserias in ale masinilor.
      P.S.Chiar si la masinile cu planetara pe spate,daca aceasta se rupe,roata ramane prinsa in rulmentii de pe fuzeta,nu sare ca fasolea din teaca,atata doar ca ramai fara propulsie(tractiune pentru „francofoni”).

      00
  9. La cum arata, nu i-ar fi stricat la lase masina la 10 Km de casa si sa mearga un pic si pe jos. Poate asa nu o sa faca infarct la 50 de ani.

    00
  10. NOU
    #36

    asta e mic copil pe langa Al Bundy

    00
  11. Nu’s deloc fanul motoarelor mici dar ce are Octavia cu motor turbo de 1l? Daca e folosita in general in oras si din cand in cand in afara, fara mers sportiv e chiar ok. De exemplu Tiguanul cu motor pe benzina, de 1.4l, 150CP mi-a placut cum se misca, nu-i sportiva dar nici lenesa.

    00
    • e un motor prea mic pentru o mașină atât de mare. măgarul mic care trage căruța mare moare repede.

    • teoretic nu e nici o diferenta de putere / cuplu intre un motor de 2l aspirat normal si unu de 1l cu turbina sau compresor care comprima aerul 2x
      doar ca alea turbo / supercharged au piese in plus care pot crea probleme de fiabilitate

      00
    • Teoretic…

      Teoretic si Badea e sanatos la cap, ca nu are acte de nebun. Practic…

      00
    • Magarul mic care trage caruta mare se cheama ca face body building. Devine puternic.

      00
  12. USA gas prices modafocas !

    00
  13. Asta face 1,6 mil km si nu schimba nimic si eu am un Ford Kuga cu 25000 km inca in garantie si i am schimbat rulment cap amortizor + planetara dreapta (PS: a inceput sa bata si pe stanga ) FORTA FORD ROMANIA X(X(X

    00
    • @cosm1n „he’s had it serviced regularly along the way, bringing it in to the dealership in his home town a whopping 117 times over the past nine years – but he never had to replace the engine or transmission, or have the vehicle repainted”.

      In cele 117 vizite sunt sigur ca au fost schimbate destule elemente ce tin de suspensie si trenul de rulare. E mentionat doar ca nu a fost vopsita si ca nu a fost schimbat nimic la motor si transimisie.

      00
    • Comparaţia e aiurea.

      Toyota-ul e un pickup, deci oarecum făcut să suporte drumuri nasoale, chiar şi încărcat cu marfă şi poate şi cu o remorcă în spate.

      Iar ce ai tu e o maşină finuţă de oraş, de la care toată lumea aşteaptă să meargă doar pe asfalt. Ce-avem noi în oraşe în românia e altceva din păcate.

      Plus că dacă ai luat-o din reprezentanţă şansele sunt să vină cu piese mai pentru europa de est (aka mai slabe), şamd.

      00
    • Normal, piese slabe ptr europa de est. Sta cineva si le verifica sa vada care is nashpa cand ies de pe linia de productie si le marcheaza Romania. La fel si cu laptopurile. Au fabrici diferite. Unele ptr occidentali unele ptr pleava.

      00
  14. NOU
    #47

    Zice in stire ca aiai de la Toyota o sa-i faca masina bucati sa vada cum a rezistat si sa traga concluzii. Ma intreb oare in ce stare e electronica si daca a reparat ceva la partea asta. Multe componente electronice is calculate sa tina 5000 ore (la o viteza medie, pe parcursu vietii, de 100kmh ies 500.000 km) +/- ceva….d’aia nu e bine sa cumperi masini cu aproape juma’ de milion.

    Legat de masini SH aduse in RO:
    1. Am vazut la semafor un Passat break, model penultimul, avea un sticker pe spate cu http://www.mhz.de, 99% ca a fost masina de firma
    2. Audi A4, ceva model 2008..2012, avea cateva LED-uri de la stopuri arse ( si nu e primu care-l vad). Asta pt. cei care ar zice ca mai bine Audi de 10 k, decat Logan, Clio, Marzda 2, etc.

    00
    • citeam undeva că renault făcea o economie de 200€ per mașină subțiind cablurile pentru partea electrică. asta făcea și mașina să moară mai repede, ceea ce lor le convenea de minune.

      mașinile din secolul asta sunt făcute cu mult mult plastic ieftin, care se rupe repede și care arată ca naiba. constructorilor le convine, cumpărătorilor nu, dar nu au de ales.

    • NOU
      #49

      Da, asa-i, dar nu doar Renault, ci si producatorii premium fac asta. Tot timpul cauta modalitati sa reduca costurile prin a „cheli” electronica.

      00
    • De Renault știu sigur, dar probabil toți producătorii nu doar de mașini, ci și de subansamble, au departamente întregi de oameni ce analizează cum pot fi micșorate costurile de producție.

      Ce amperaj e prin cablu? Merge și unul mai subțire?

      Tabla asta e de 2, merge și de 1,5?

      Toba are două coturi până în spate, putem redesena sistemul ca să aibă un singur cot? Și pentru că elimină un proces de îndoire, a mai salvat un euro. Se face calculul inclusiv la cenți, că la milioane de mașini pe an totul se adună spre valori mai mari.

      00
    • Motivul nu e doar costul, ci şi greutatea. Există maşini care au peste 300kg de fire.

      00
  15. romanii se inghesuie sa isi ia limuzine din gama premium de „afirmatoreala”, dar cu motoare mici, ca sa fie impozitul si consumul mici, gen Audi A6, BMW 5 sau Mercedes E cu motoare de 2000 cmc si daca se poate si cu cutie manuala, se stie ca alea automate sunt lente, consuma mult si se strica repede. nu conteaza ca o namila din aia e lesinata cu motor mic, nu conteaza cum se simte la condus, important e sa vada vecinii ce masina tare are el. cumparatori de carcase, asta sunt majoritatea, cred ca daca maine ar aparea S Klasse cu motor 1.8 diesel, s-ar umple Romania de ele dupa 5 ani si 90000 km bineniteles reali

    00
  16. SI ma rog, ce are Octavia cu motor de 1l ? Cel putin pe hartie, performantele sunt mai mult decat decente.

    00
    • Performanțele alea sunt la 5500rpm cu consum de 28l/100

      00
    • In inginerie nu exista avantaje fara dezavantaje. Daca un parametru este extrem pozitiv altul va fi extrem negativ. Totul se bazeaza pe compromisuri.

      00
    • NOU
      #59

      Here you go, test Focus motor 1L si drag race intre asta si varianta 1.6L aspirat. Bate la cur 1.6L.

      00
    • La testul ala 1 vs 1.6 nu ma așteptam sa fie asa mare diferenta

      00
    • Si voi credeti ca inginerii aia sunt idioti si iau pur si simplu un motor de 1.0 60cp, ii pun turbina si gata? E proiectat sa reziste la alt regim de turatii, alti parametrii de functionare… E ca si cum pui un v6 pe dacie si zici ca e masina sport fara sa faci alte modificari… Aia au ani de experienta in spate si teste cu gramada.

      00
  17. N-ai zis tot. Jupanul a fost premiat cu un model nou de masina pentru ca…
    Lasand marketingul deoparte, sunt foarte curios cati bani a bagat in masina aia care are reviziile la zi si service-ul facut pentru fiecare greieras incomod.
    Si inca una romaneasca: daca ajungi cu masina lunar la service aia nu-i masina!

    00
    • la cati km facea lunar probabil ca lunar trebuia sa ajunga sa faca revizia si schimb de ulei :)
      aveam un coleg de munca care facea naveta ploiesti bucuresti zilnic.. la 2 luni schimba uleiul, deci nu e chiar exagerat sa ajungi lunar la service.
      probabil ca pt jumatate din ocazii erau revizii, nu probleme

      00
    • „Si inca una romaneasca: daca ajungi cu masina lunar la service aia nu-i masina!” Daca e noua e grav, daca e de aia condusa pana la piata care nu bate inseamna ca ai gasit un vanzator de „incredere”, inseamna ca te-ai indragostiti de masina care nu trebuie and so on…

      00
  18. Radu, o duci de fiecare data cand ai probleme, nu mai des la revizii. Reviziile sunt o data pe an sau la 10.000 km sa spunem. Eu schimb macar o bieleta o data pe luna si verific mereu pentru probleme potentiale. Si daca m-as duce o data la 6 luni, tot s-ar f***. Acum depinde si daca simti masina, taica-meu a dus-o la insistentele mele, jurandu-se ca totul e ok si a aflat ca ii curge ulei prin 3 locuri.

    00
    • O ducea și la defecțiuni, desigur, dar mă refer că schimba filtrele și uleiul și ce se mai consideră consumabil de două ori mai des.

      00
  19. In articol zice ca a reparat masina dar nu si ce a schimbat la ea. Poate a segmentat motorul, o data. Tot acolo zice ca se deplasa dintr-un oras in altul, deci a mers mai mult in afara.
    Cat despre taxiuri, kilometrii aia sunt facuti mai mult in oras si mai adaugi cat a functionat motorul in timp ce stationau. Apoi mai punem faptul ca majoritatea au GPL, ca taximetristii conduc ca niste p..le, ca nu le intretin si ai niste cazane care ar fi trebuit sa doarma demult in furnal la Sidex.

    00
  20. Toate motoarele de capacitate cilindrica mare (de la 2,5 litri in sus) vor merge in plaje de turatii mai joase si, cu mici exceptii, vor fi mai fiabile decat motoarele mici, meschine, facute pe placul europenilor care nu vor sa placeasca taxe aberante care tin de cilindree si nu de nivelul de noxe. Am vazut si eu Patroale mai vechi (2,8, 3,3 sau chiar 4,2) cu peste un milion de kilometri care mergeau brici; nu te tinea caroseria cat tinea motorul. Daca ii pui ulei si schimbi filtrul si nu lasi masina pe mana unui retard car enu intelege conceptul „tine motorul in plaja optima de turatie” care face motorul sa urle in padure ca ramane cu masina doar in viteza a adoua, teoretic duci masina la fiare vechi inainte sa trebuiasca sa umbli la motor. Motoarele mici trebuie turate ca niste motociclete, ce poti sa scoti dintr-un motor de un litru sau mai putin? Acum cativa ani, in Sicilia, am inchiriat un Daihatsu Cuore cu motor de 400cmc. Nu a putut sa urce o panta penibila (drum asfaltat), cu doi oameni in masina, nici in viteza intai. Da, ai consum bun si taxe mici la astfel de motoare, dar poti sa uiti de cuplu sau de fiabilitate.

    00
  21. Cel mai mult mi-a placut din articol fericirea cu care exclama ca va consuma 4.5 l . Sunt convins ca nu va cobori sub 8, dar hei taxele sunt cu 30 de euro mai mici pentru o masina de peste 16.000 de euro, cum sa nu ne bucuram? lol.

    00
  22. Eu am un volvo 850t5 cu motor de 2,5 benzina cumparat in 2003 cand masina avea 4 ani,functioneaza impecabil,cumparata masina de la ei.Pt Saab-ul din 2006 am folosit un articol scris de Buhnici despre masinile suedeze si era un link cu un Volvo care avea in jur de 2 mil si primeai de la MRF o garantie de 6 luni la masina aia.

    00
  23. 250 000 cu focus. Mortua est! :)

    00
    • focus 2003 1.8 ttdi luat de nou l-am vandut in 2008 cred cu 400.000 km. masina merge si acum, are 150.000 km in bord

      00
  24. NOU
    #75

    Ala-i un cabral scapat de sub lesa :))))

    nu zic ca e imposibil, dar pare putin tras de par. tu cand duci masina in service pleci cu ea in juma’ de ora ? Dar daca o tineau o saptamana ? Avea de recuperat 3500 de km..si tot asa.

    00
  25. Uite aici caz de 1 mil mile http://blog.caranddriver.com/really-long-haulin-what-its-like-to-drive-200000-miles-per-year/

    Masina din 2011 cu care a carat medicamente.

    Pe scurt, cum a „ingrijit” masina;

    As for maintenance, Mike lists the following as the annual toll:

    • 6000 gallons of gasoline
    • 26 oil changes and tire rotations
    • 2 sets of tires
    • 1 set of struts and shocks
    • Timing belt and water pump (really every 9 months, Mike got the job down to four hours)

    00
  26. Frumos is teoretic simplu – ai probleme, te duci la service (Autorizat/dealer) si ai rezolvat-o.
    Practic, la noi insa, situatia in service-uri nu e chiar roza si e de cum iti e norocul. Cum mecanicii se tot schimba, sunt sanse mari sa dai peste incepatori care dau cu presupusul.
    La reprezentanta mecanicul se lauda ca nu a schimbat antigelul de 8 ani, si a incercat sa-mi stranga un surub la metrou cu cheia. Altfel mi-a recomandat sa schimb uleiul si filtrele la 10K km.
    Bine, zgomotul de la motor tot nu l-am lamurit care este dupa 2 vizite dar intre timp a disparut (am insa o teoretie si urmeaza sa ma duc la alta reprezentanta in oras sa-i dau de cap).

    In multe cazuri, reprezentantele sunt doar niste service-uri de cartier mult mai scumpe. Si e pacat…

    00
  27. Eu am avut LR Freelander diesel din 2001, l-am dat la 260 000 km, real avea in jur de 700 000 km. S-a schimbat turbina, ambreiajul cat timp a fost la mine. Mai trebuia vascocuplajul schimbat, Mergea perfect, nu scotea fum nimic. In prezent merge. Acum am un a4 cu 260 000 km reali automat, diesel, merge ca nou, un plastic nu vibreaza.

    00
    • Daca ce inteleg eu e corect si ai dat km inapoi la Freelander inainte sa-l vinzi atunci ai scris prea mult; era mai simplu sa spui doar ‘Eu sunt Saragea si sunt muist’.

      00
  28. Vali Petcu -„citeam undeva că renault făcea o economie de 200€ per mașină subțiind cablurile pentru partea electrică. asta făcea și mașina să moară mai repede, ceea ce lor le convenea de minune.

    mașinile din secolul asta sunt făcute cu mult mult plastic ieftin, care se rupe repede și care arată ca naiba. constructorilor le convine, cumpărătorilor nu, dar nu au de ales.”

    Puteai sa zici ca subtiau orice altceva dar nu cablurile electrice. Daca subtiezi cablurile electrice nu strici masina, ci ii dai foc !

    00
    • Nu e chiar aşa, fiindcă nu toate cablurile cară curenţi mari. E stupid să pui cablu de 1mm pătrat şi pentru comanda bobinei releului, dar şi spre far.

      00
  29. banuiesc ca in urma acestei stiri cineva de la Toyota a fost concediat. Pt ca desi stirea suna bine ca reclama pt Toyota in realitate lucrurile stau exact pe dos. Stiu ca nu sunt singurul care a ‘ observat’ ca industria auto tinde catre un sistem in care se incurajeaza consumul. Si nu vb despre consumul de carburant. Pana la urma producatorul isi doreste sa castige cat mai mult de pe urma fiecarei masini vandute. Si daca trebuie sa fie mai ieftina decat a concurentei atunci va fi. Cu orice pret. Daca se poate ca atunci cand se termina garantia clientul sa vina inapoi in showroom sa achizitioneze modelul nou atunci avem un sistem de vanzari minunat. Daca nu atunci cei de la vanzari au nevoie de ajutor. Ajutor care poate sa vina de la orice alt departament al companiei. Chiar si de la mecanici. Si daca credeti ca am vrut sa zic ca pe producatorul auto nu-l deranjeaza daca masina dvs se defecteaza exact a2a zi cand a iesit din garantie iar costul pt raparatie e cel putin egal cu pretul altui autoturism nou, atunci…aveti dreptate. exact asta am vrut sa zic.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.