Trecerea la nivel cu calea ferată

Romania are niste probleme rutiere simpatice.

Road Bumps by jtuasonNu suntem in stare sa facem o sosea sau o strada inclinata cu 1°, pentru ca s-ar scurge apa de pe ea, si cine vrea asta? In mod sigur nu şoferii care ar circula pe strada. Va vine sa credeti ca Romania a refacut strazi si sosele in ultimii ani fara o minima logica? Ba, ce se intampla daca ploua? Ce ne pasa noua? Da-i in pla mea!

Luna Road - Mosquito Creek - 6 - Solar Powered, Highly Visible, LED illuminated, Luna Road Lights by Luna RoadNu suntem in stare sa montam nisterahaturi de bete din alea care sa reflete lumina din faruri si sa iti arate pe unde sa mergi. Am intrebat niste oameni care se ocupa cu asta si au zis ca nu le pot monta ca se fura. Atunci niste “doze” din astea ca in imaginea incastrate in beton? Si astea se fura? Nu, dar nu a cerut nimeni! Misto. Luminile astea sunt vise frumoase, la noi nici macar nu exista dungile alea albe intregi peste tot. Erie Street Railroad Crossing by AdamL212

In Romania am intalnit in ultimii 2 ani o singura trecere la nivel cu calea ferata care sa o poti trece uman, fara sa fie nevoie sa ocolesti gropi. Pur si simplu e dincolo de puterea mea de intelegere cum se intampla asa ceva. La fiecare trecere din asta incetinesti, e normal, dar nu franezi si dai a doua, ca mai mult nu poti si iti e si mila de masina. Pe soseaua de centura a bucurestiului sunt vreo doua din astea de plangi daca le ei cu mai mult de 40km/h. Inainte de Sighisoara mai e una crunta de tot, era sa cad cu Miniul in ea si sa nu mai pot iesi. Ca…nu se pot repara. Prin minune, acolo exista un camp magnetic care impiedica bitumul sa se coaguleze.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

40 comentarii

  1. Mai exista o cale ferata pe care o poti trece cu o viteza decenta in drum spre Iasi, pe E85. Aia e singura pe care o cunosc.

    Cat despre artificii din astea pe sosele, singurele care au aparut sunt cele dinspre Brasov din serpentine unde daca esti aproape sa intri in sant te trezesc rapid zonele crestate. In rest, oricum nu le poti vedea din cauza ca esti prin gropi.

    00
  2. legea spune ca la trecere la nivel de cale ferata se opreste, nu se incetineste. Deci in gropile alea tu de fapt tre sa te opresti, ceea ce e foarte misto.

    Am rasfoit Codul Rutier, e scris in ultimul hal. Tre sa dau de carnet, ce distractie o sa fie cu politistii la traseu…

    00
  3. Treceri cu cai ferate bune sunt foarte putine,

    nu ai ce sa comentezi, cum scrie in codu rutier? soferu tre sa se adapteze. pana unde pizda mamii lor sa ne mai adaptam? inca prin bucuresti e bunicel drumu, de treci cu masina prin satu-mare. ai pus-o!

    00
  4. E in interesul lor sa le faca prost, tot ei vin sa le repare, pe bani. Le fac sa dureze exact atat cat au garantia pe contract, 6-12 luni.

    00
  5. @myke: am un filing ca matale o sa pici la sala.

    00
  6. Vino la mine în Austria şi o să le ai pe toate

    00
  7. asa e, spre moldova sunt ok trecerile, drumul, tot. mai mare dragu’ s-o calci pe europeana :D

    00
  8. Vrei sa spui: daca le iei cu mai mult de 40 km/h :)

    00
  9. In Vaslui s-au pus limitatoare de viteza, praguri d’alea de cauciuc, pe arterele principale (care’s doua). Au rezistat 3 luni dupa care au disparut asa cum aparusera.

    00
  10. @Bigdady In general cam peste tot limitatoarele de viteza sunt luate iarna, cand se presupune ca lumea circula mai incet din cauza conditiilor de trafic. Iar pe urma apar din nou in primavara. Spre exemplu in Timisoara au aparut alaltaieri iar dupa ce au fost demontate la inceputul lui decembrie.

    00
  11. @nashu_mare uite ce zice decretu ca tre sa faci

    sa opriti in locul care va asigura o vizibilitate maxima asupra caii ferate, fara a depasi indicatorul sau marcajul de oprire

    stiu sigur, asta a fost una din fazele pt care a picat un prieten sala. el a zis ca incetinesti.

    00
  12. faza e ca in București sunt bulevarde făcute de firme nemțești, dar cu precizie romanească. adică gurile de canal sunt ridicate și mereu ești nevoit sa le ocolești. eu cred ca gurile de canal ar trebui sa fie lângă bordura … si din câte știu asa era pe vremuri

    00
  13. Asta-i zero. In jud. Arad dupa ce ai facut drumul de la Deva la Varsand de 3 luni de zile, tot s-o spart. Acuma il sparg tot si il fac iarasi de la zero. Garantia era 5 ani si s-o distrus dupa 3 luni.

    00
  14. Heh.. intr-un timp… dar o perioada scurta (cam cateva luni) au fost prin Craiova chestii cu leduri puse in beton pe A.I. Cuza in zona universitatii aproape de semafoare. Dupa ce au inceput sa nu mai functioneze au disparut miraculos :))

    00
  15. Pe DNXX Sibiu-Medias sunt 2 treceri decente care sunt bine facute, si poti trece lejer cu 60-70 kmph

    00
  16. Gogule, „becuri” d-alea sunt prin Bucuresti pe mai multe strazi.

    00
  17. @George: in bucuresti e si curent. pe şosele nu.

  18. @myke … si eu am un feeling ca o sa pici ! … sa nu punem toate trecerile de cale ferata la un loc !!

    00
  19. In Romania se fura si linia continua de pe asfalt.
    P.S. Daca vrei sa treci peste calea ferata cu 90 Km/h fara sa iti rupi masina, o poti face intre Timisoara – Resita.

    @ccd: E70 este drum de tara neasfaltat. Cel putin asa era cum 2 ani prin zona Orsova, Tr Severin… Sa se fi reparat de atunci?

    00
  20. Singurul drum (sosea, asfalt, etc.) din RO este E85. Si mai trebuie precizat ca e „drum” de la Urziceni spre Moldova.Restul pina in Bucuresti a ajuns la nivel de drum judetean, desi are citeva trosoane proiectate corect, dar cu asfalt varza.
    Si pentru cei care au gasit o „trecere la nivel cu calea ferata” realizata corect: cum sa ajungi sa le numeri pe degetele de la o mina pe toate din Romania??

    Am mai vazut un drum facut bine prin/spre Craiova (E70, parca, nu stau acum sa-l caut) cu limitare 50km/h pe cam toata distanta :))

    00
  21. *tronsoane

    00
  22. S-a incercat si cu „dozele” incastrate – prin ’94-’95 au facut asa ceva pe Bucuresti-Ploiesti, in segmentul dinspre Bucuresti. In 3 luni au disparut, una cite una…
    In schimb mai toate carutele din zona aveau macar o „doza” fixata cu un cui pe scindura din spate. :-)

    00
  23. si in cluj, fiul lui Funar, Sabin Funar a ingropat in strazi licurici (doze)… au rezistat cam o jumatate de an, apoi au disparut incetul cu incetul… le luau tziganii si le vindeau la fier vechi.

    erau foarte bune, vedeai drumul noaptea, ziua pe ploaie, etc..

    la fel, de ce liniile demarcatoare nu se fac cu galben ? sunt albe… de la mizerie, devin gri, una cu soseaua….

    00
  24. treceri la nivel cu calea ferata imposibile: centura Bucuresti (in orice punct al ei), Sebes, Lugoj, Oradea, Satu Mare (spre Petea sau Oradea), Tg. Mures, Alba Iulia, Onesti, Reghin, Timisoara(pt. TM am un cui personal,ca se tot lauda cu ce va fi acolo, cindva..)s.a.m.d.
    treceri la nivel cu calea ferata la viteze legale in afara localitatilor: toate de pe E85 (spre Iasi sau Suceava, cum va e dorinta).

    PS: nu sint sofer de TIR

    00
  25. @definitiv: despre E70 nu imi mai dau cu parerea, asa cum nici tu nu stii ce e cu el la ora actuala.
    chestie: am facut 8 1/2 h Timisoara-Bucuresti, pe conditiile vechi.(adica prin Orsova la vale) (hehe)

    00
  26. @myke: Tot zic ca o sa pici la sala. Indiferent. Hint: Si daca nu e indicator de oprire (sau lumini rosii) dar e lumina alba?

    00
  27. @nashu_mare
    Daca e lumina alba intermitenta, incetinesti si te uiti la ecranul GPS-ului. Daca esti in afara Romaniei, treci mai departe fara sa opresti. Daca esti in Romania, opresti si te asiguri sa vezi daca chiar nu vine un tren (sansele sunt 50:50 ca instalatia sa functioneze). Daca nu vine nimic, te minunezi ca functioneaza bine si pleci mai departe, ocolind cu mare atentie gropile.

    Si referitor la „europeanul” fara probleme, care de fapt nu duce spre Europa, ci spre Moldova: nu am vazut pe acolo „doze” incastrate in beton. Singurele locuri unde am vazut sunt pe drumul Bucuresti-Giurgiu (prin apropierea „celebrelor” sensuri giratorii de pe „european”) si pe langa Brasov.

    00
  28. Mai e o trecere la nivel cu calea ferata peste care poti merge cu 80-90 la ora. Pe drumul european catre Moldova, in dreptul garii de la Doaga (nu mai stiu cum se numeste acum). Trecerea a fost refacuta dupa niste inundatii si de 2 ani mergi peste ea fara probleme. Mult mai bine decat peste liniile de tramvai din Bucuresti.

    00
  29. Au reparat aia de la Sighisoara.

    00
  30. Pe drumul Satu Mare-Baia Mare, la vreo 15 km de ieşirea din SM este o trecere la nivel pe care rişti să rămâi blocat dacă nu găseşti drumul printre gropi. Între şine (sunt două căi ferate, pt 2 garnituri) au apărut cratere. Dacă rămâi acolo, pleci cu trenul :)

    00
  31. Calea ferata ca calea ferata… (cacofonie intentionata) In Romania iti rupi masina si la trecerea la nivel cu … tramvaiul . deci, ce sa mai ceri?

    00
  32. @definitiv, @ccd, E70, pe distanţa Timişoara-Herculane (şi am vaga senzaţie că până la Severin), a fost asfaltat şi apoi re-asfaltat şi iarăşi asfaltat şi re-asfaltat. Acuma este tot un drum de ţară semi-asfaltat. Şi nemarcat. Pentru că, nu-i aşa, Banatu-i fruncea. Gropilor :))

    00
  33. NOU
    #33

    Intradevar mai sunt unele treceri bune in judetul Iasi sunt doua din cate stiu SI CAM ATAT !!!

    00
  34. Si trecerea de la Lehliu e facuta bine.
    Problema cu panta drumului nu este din vina proiectarii. Toate drumurile sunt proiectate cu panta de x%(depinde de latime). Problema vine la constructie. Constructorul respecta panta. Dar rapoartele pe care le folosesc pentru amestecarea materialului sunt din burta. Odata ce ai de amestecat o galeata de apa cu un sac de beton, iar tu furi jumatate din sacul de beton, ca de, cu apa n-ai ce face, ca ai acasa de-aia, normal ca-ti iese o prostie de amestec.
    Nu ati observat ca toate drumurile se deniveleaza in cateva luni?
    Ce vorbesti tu zoso, cu luminite pe astfalt, dar unde te crezi? Laser frate. Eu am iesit de vreo doua ori, exact la intrarea in Calarasi, pe marginea drumului, deoarece nu observam pe unde se duce soseaua.

    00
  35. pe centura de ocolire a tg.mures-ului mai exista o trecere „la nivel” cu calea ferata unde mi-am indoit jantele si am pierdut doua capace… nu ma deranjeaza daca sunt gropi, cum or fi ele, le-as ocoli, cu conditia si fie trecerea semnalizata!!! intre acatari si ungheni nu e semnalizata… circulati cu atentie, sa nu patiti ca mine :)

    00
  36. @anatati, @ccd: deaceea am zis si eu ca acu’ 2 ani… Tinand cont de viteza cu care se repara drumurile, 2 ani nu este un timp prea mare asa ca sunt toate sansele ca drumul sa fie la fel cum a fost atunci. :)
    Timisul este fruntea gropilor. Am fost in Hunedoarea, Caras-Severin, Arad, dar gropi ca in Timis nu prea am mai intalnit.
    In fine, deja sunt offtopic si poate se supara nenea zoso.

    00
  37. si pe drumul E81 Satu Mare – Cluj facut DE MULT, trecerile la nivel sunt super ok.

    00
  38. Mai dar multi satmareni pe aici. Salut!

    00
  39. Te inteleg perfect! In ultimul timp…condusul de placere a devenit istorie.Nu ai cum sa conduci…si sa nu-ti dezlipesti ochii de la sosea,de teama sa nu-ti futi masina intr-un cacat de groapa.Pot spune ca am condus prin toata tara si imi permit sa fac o comparatie.Sunt zone cu drumuri care sunt chiar ok(asta nu inseamna ca nu se poate si mai bine,luand ca model macar drumurile vecinilor nostri HU) si zone unde iti blestemi alegerea facuta pentru o anumita ruta.Nu stiu cati dintre dumneavoastra au mers Tm-Severin sau Oradea-Satu Mare.Sunt sigur ca Oradea-Satu Mare ocupa locul 1 in topul rutei cu cel mai prost carosabil.Cat despre drumurile din „orasul” Satu Mare…no comment!Cunoscatorii stiu despre ce-i vorba…Ciudat este…cum suntem obisnuiti sa ne complacem.Cum nu stim sa deschidem gura atunci cand trebuie…si sa privim totul ca si cum ar fi normal.Insa….putem da claxoane cand suntem grabiti iar cel din fata noastra merge constant cu a doua,pentru ca nu are o masina de firma si tine la investitia lui.
    Pacat,sunt multi care si-au piedut viata ocolind o groapa.Ar trebui sa fie suficient si sa dea de gandit.Insa nu are priza la cine trebuie.
    Cu mana pe inima,imi iubesc tara…insa sunt profund dezgustat de ceea ce vad.
    Numai bine,Alex.

    00
  40. Zoso, poimaine e Ziua Europeana a Sigurantei la trecerile la nivel cu calea ferata. Cu aceasta ocazie, sper ca aceste treceri sa intre mai mult in vizor, si sa se faca ceva si in acest sens.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.