Ce trebuie să înțeleagă Pro Infrastructura și ecologiștii

Guvernul vrea să urgenteze un pic lucrările pentru autostrăzi, cu riscul unor amenzi pentru că vor trece prin zone protejate. Pro Infrastructura protestează.

Gestul lor e onorabil și au dreptate, trebuie să protejăm natura, animalele, bla bla, doar că protejarea asta trebuie să nu stea în calea progresului. Nu putem proteja animalele cu riscul menținerii în sărăcie și înapoiere economică a României. Toate statele au făcut asta, de aia avem noi cea mai mare populație de urși și lupi, că restul i-au exterminat ca să facă loc oamenilor.

Mai țineți minte cum era cu câinii vagabonzi prin București? Abia după ce i-a făcut Băsescu săpun se mai putea vorbi de protejare, de sterilizare, de adopție. Până să facă asta nu, pentru că erau prea fucking mulți.

Așa și aici: noi avem 3 cioturi de autostradă, dar ne dăm cu fundul de pământ pentru urși și lilieci, care nu trebuie deranjați. Pe bune, e stupid. Să facă CNAIR contract cu Răcădău, la fiecare urs deranjat de traseul unei autostrăzi să relocheze un urs din Brașov acolo. Animalele se adaptează. Ia numărați de la Budapesta la Viena câte pasaje aeriene pentru animale sunt și gândiți-vă de câte ori ați văzut animale pe ele. Nu ați văzut, că nu aveți de ce să fi văzut. Animalele s-au adaptat și nu au nevoie să treacă autostrada, că nu sunt câini fără stăpân, să zici că sunt retardați și nu își dau seama că chestiile alea metalice mari le pot face rău.

Da, știu că țările vestice vor protejarea, dar ele au autostrăzi. Când le construiau nu prea le păsa. Credeți că americanii ar fi clipit de două ori să extermine toți dinozaurii dacă le puneau în pericol autostrăzile?

urs-autostrada

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

71 comentarii

  1. Daca ursul vrea sa treaca autostrada, o va face. Cu sau fara pasaje. Apoi ajungem la stiri din astea
    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/video-un-urs-de-mari-dimensiuni-a-fost-lovit-de-tir-pe-autostrada-a1-1025079

    00
  2. Ai reținut doar partea cu mediul, unde e oarecum corect. Mai vedem însă cum se vor mai face rambursări de la UE.

    Însă proiectul de lege va arunca în derizoriu orice control al calității și va desființa de facto profesia de proiectant mergând pe principiul „nu stăm noi acum după o hârtie de la unul care nu a ținut o lopată în mână niciodată în viața lui”.

    00
    • Si asta cu mediul e o fenta. O scuza de doi lei care sa mai acopere mafia PSD/CNADR putin. De asta nu avem autostrazi? Ca nu suntem in stare sa sapam doua tuneluri sa treaca animalul linistit.

      O sa avem autostrazi cand o sa scapam de mizeriile astea. Simplu.

      00
    • Acesta este pericolul in Ro, orice lege se da – poate fi folosita cu rea vointa.

      00
    • Din ce am mai citit prin presa nu neaparat din cauza unor arii protejate se taraie de ani de zile lucrarile la cioturile alea de autostrazi mentionate.

      00
    • profesia de proiectant exista de forma de cam multicei ani. bucatile totusi coerente din proiecte sunt copiate integral din alte parti iar partile adaptate pentru lucrarea propriuzisa sunt niste bazaconii. care bazaconii nici macar nu sunt stabile… cum ar fi ca modifica dimensiunile stalpului la 3 saptamani dupa ce am turnat fundatia. sau totala incompetenta in utlizarea softurilor specifice cum ar fi ca habarnau sa marcheze niste modificari pe plan sau sa dea cotele care trebuie. sau…, sau…, sau…

      00
  3. Deja erau ridicoli astia cu animalele cu soarecul de pamant, liliacul de pestera, ciocazanul de munte si tot felul de animale de zici ca special le inventau ca sa nu se construiasca ceva.

    00
    • Basme.
      Avem situații în care lucrările nu au putut fi reluate nici după deblocarea aspectelor de mediu pentru că nimeni nu îndrăznește să spună că la Transelectrica durează minim 1 an să semneze un contract.
      E mai ușor să dăm vina pe animale, nu se pot apăra.

      00
    • Cei care inventau scuze erau aia de la CNAIR, Orice scuza care acoperea faptul ca ei nu facusera treburile la timp era buna: un animal, o halda de steril, un cimitir, o alunecare de teren. orice.

      00
  4. Să nu ne facem iluzii sau să vorbim că să discutăm…nu e ca și când în 30 de ani nu s-au făcut autostrăzi în RO din cauza asociațiilor de protecție a sălbăticiunilor…sau că acum o să facă subit mii de km…e altă gargară de politicieni …

    00
  5. „Proiectul legislativ propus este un dezastru total inoportun. „Soluțiile” prevăzute nu rezolvă cauzele blocajelor, ba dimpotrivă, le adâncesc. În plus, avem toate șansele ca Uniunea Europeană să ne suspende (sau să taie complet) plățile din fonduri nerambursabile dacă aceste măsuri disruptive vor fi adoptate, ba chiar poate fi pornită procedura de infringement contra României.” Cam despre asta e vorba, nu ca sta natura in fata progresului :)

    00
  6. ”Ia numărați de la Budapesta la Viena câte pasaje aeriene pentru animale sunt”.

    https://www.google.com/maps/@47.7991981,17.3101586,3a,30y,320.7h,93.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCNKq6aIhNRMwEk7XrNOrCQ!2e0!7i13312!8i6656

    pe alea de la bucuresti la constanta (distanta similara) le-ai numarat?

    00
  7. De acord cu tine dar sa fim seriosi. Nu din cauza asta nu avem autostrazi. Autoritatile nu au avut nici cel mai mic interes sa le construiasca. Poate pentru ca majoritatea se fac din fonduri europene iar fondurile alea sunt mai greu de furat.

    00
  8. Romania are cca 2500 lupi – franta-180 – germania-150
    Romania are cca 6000(sase mii) ursi – austria 5(cinci) – Franta 15

    Explicatia -Nu era WWF & Co. cand tarile cu apa calda cand au inceput sa se dezvolte.
    Practic noi pe langa ca suntem saraci suntem si legati la maini.
    Leftistii si ecologistii trebuie sa inteleaga ca relocarea animalelor e solutia nu stoparea dezvoltarii omului.

    Prin comparatie cu situatia asta am sa dau exemplul tziganilor. Europa si aia cu drepturile omului au latrat ca sa ii educam si integram si cand s-au trezit cu ei pe cap ii expulzeaza inapoi in Romania in loc sa ii integreze sau sa ii educe.

    00
  9. @Zoso – e ca si cum vine un client si iti cere sa scrii un articol si cand il intrebi despre ce sa scrii iti va raspunde „Scrie tu ceva acolo si cand termini iti zicem noi despre ce sa scrii” – „… iar documentaţia tehnică să fie elaborată în timpul lucrărilor sau la terminarea acestora…”
    Te credeam mai cerebral, nicidecum sa tii partea ratatilor astora care promoveaza asemenea imbicilitati legislative.

    00
  10. Guvernul vrea să urgenteze o pulă. În ultimii ani s-a pus frână constant. Fie că vorbim de licitații, atribuiri, avize, autorizații, alocări de fonduri sau orice altceva legat de construcția unei autostrăzi. Dacă chiar voiau să urgenteze ceva, bucata respectivă era gata de mult. Pro Infrastructura protestează pentru că proiectul de lege e o lăbăreală, ca mai tot ce face MT și CNAIR de altfel.

    00
  11. sunt multe pasaje pentru animale si in Ungaria si in Austria.
    intr-adevar, eu unul, nu am vazut animalele… dar nici ursul sau caprioara nu s-au ridicat in 2 labe sa-i fac eu poze peste gardul acoperit de verdeata.

    00
    • Exact. Tocmai aia e ideea pasajelor alea, sa fie pline de verdeata, sa para tufisuri sau padure pentru animalele care trec pe acolo.
      Normal ca nu vezi de pe drum animalele.

      00
  12. Poate vor sa „manance” ceva si PSD din contracte de autostrazi. Si daca respecta procedurile vin alegerile peste ei. Din 2016 aveau toate avizele si expertizele pt Sibiu-Pitesti. Dar „statu’ paralel” i-a impiedicat totusi!
    Plus ca „da bine” ca ei au facut!

    00
  13. Mai e o problema, in România animalele sunt niste nesimtite. Uitați aici cum e in Germania:
    https://youtu.be/OrtkqXzPG-c

    00
  14. Minți, în 2016 se zbăteau cu un proiectant incompetent care abia ceruse certificate de urbanism și obținuse ceva avize pentru 2 din cele 6 secțiuni.

    00
    • Sa vorbească cineva cu animalele alea afurisite sa se ridice in 2 labe si sa stea la poza cand mai trece zoso pe sub un astfel de pasaj.

      00
  15. Mda, non-subiect… Cum sa spui ca nu poti face proiecte mari din cauza catorva pasaje cu pamant de-asupra?

    00
    • Păi chiar nu poți fiindcă numărul lor trebuie inclus în hotărâri de guvern, cu proceduri care durează luni de zile și care se reiau de la zero dacă vreun semnatar dispare din circuitul de avizare.
      Ori PSD fie a schimbat guverne la 6 luni fie sunt preocupați de orice altceva decât de autostrăzi.

      00
  16. Da’ puiul are voie să treacă strada?

    00
  17. Te citesc aproape zilnic, si nu pot sa nu observ o tendinta (fina, ca doar nu esti salbatic) pro guvernare, azi un pic, maine un pic, nu zicem doar de bine de guvernare, dar lasam loc de buna ziua. Pana la urma trebuie sa mananci si tu, nimic rau!

    00
    • nu cred ca s-ar compromite pt ca ar pierde majoritatea cititorilor castigati prin multa munca si multi ani. Apoi, odata trecut in tabara aialalta Mircea Badea l-ar vedea ca pe un pretendent la tron si nu l-ar lasa sa coboare in fosa sseptica pe care a sapat-o si umplut-o in atati ani.

      00
    • Psionics, ai văzut noul Forester? cash, baby, cash! :D

    • andrei

      1. mă citești aproape zilnic, dar ai comentat cu un email fals. aham.

      2. ce m-a dat de gol, articolul ăsta de acum doi ani? înjurăturile repetate de la antena3? articolele în care îi urez moartea lui iliescu? sau comentariul de la articolul anterior, când ziceam că mă duc la belina?

      3. dacă tu crezi că m-am vândut sau m-aș vinde psd-ului, nu mai citi pe aici. nu pentru că pierzi timpul, ci pentru că ești genul de prost care pierde timpul altora.

  18. fix daia nubse face nimic, ca avem prea multe reguli nu ca majoritatea functionarilor sunt la fel de retardati ca Dancila si le ia 30 de zile ca sa traga si o basina. exemplu concret, pod nou construit peste dambovita in zona de sud a Bucurestiului. nu se poate folosi pentru ca deasupra lui trec linii de inalta tensiune si sunt prea aproape. termen de ridicare al liniilor? 2 ani…. sunt cel mult 10 linii. 2 fucking ani care vor fi probabil 5. asta a fost anul trecut, inca nu se misca nimic pe langa pod, stam si ne uitam la el.

    00
    • Intrebare poate retarda: dar cand v-ati /s-au apucat de pod, sau de proiect, nu erau liniile acolo ?
      Avizul de le Enel sau care e pe acolo nu spune ca trebuie o limita de siguranta de xx m fata de liniile de inalta?
      (sau mai intai facem, si dupa ne plangem ca nu putem sa-l dam in folosinta ca sunt legile tampite/functionarii prosti)

      00
  19. Nu-s ecologist, dar ce mai e salbatic trebuie protejat. As vrea ca nepotii mei sa nu citeasca prin carti ca acum 10 a disparut si ultimul lup sau urs. Si autostrazi nu avem ca suntem incompetenti, de la guvern pana la Nea’ Gheorghe din fundul satului care voteaza cu PSD si pana la care se duce la Ski in loc sa mearga la vot.

    00
    • O mica problema… Langa autostrada nimic nu mai e „salbatic” Ursii din Racadau, ok sunt ursi dar nu mai sunt salbatici. Asa ii punem in custi, sau in tarcuri mai mari, le dam mancare si uraaa avem ursi…

      00
  20. https://dezbate.construim-romania.ro/t/drum-rapid-ploiesti-brasov-prin-pasul-boncuta/206/37

    idee super tare, vezi daca o poti mediatiza un pic ( daca iti place)

    00
  21. Poate-s mana-n mana astia. Noi ne facem ca vrem sa construim, voi nu ne lasati ca natura ;)

    00
  22. Iar ati mers dupa fenta.

    00
  23. Singura specie cu adevarat protejata de actuala legislatie, e pesedozaurul rosu.

    00
  24. Pe vremea cand se construiau autostrazi in tarile civilizate, existau doar doua sexe cunoscute. Prin urmare orice actiune se limita la doua variante, la autostrazi era simplu: facem pod sau curatam fauna de pe asfalt….probabil ca au constatat ca au mult de curatat..

    00
  25. Mai avem o varianta, sa facem autostrazile astea cum trebuie, cu toate avizele si planuri corecte, este ca nu s-a gandit nimeni la asta?

    00
  26. Asta cu ursi si cu liliecii e onvrajeala proasta. O tara intreaga la cap facea benzinarii si locuri de oprit pe traseele alea, sa stea turistu sa se holbeze la ursi. Da noi gandim ca in secolu 19 si vrem tara de secolu 25. Vreau sa cred ca in secolu’ 21 exista solutii tehnice care nu se exclud ( si autostrada, si populatie de animale salbatice). Adevarul e ca e mai usor sa scapi de ele decat sa gandesti, e penurie de neuroni in ultima perioada.

    00
    • Nu, e absolut adevarat ce zice Dancila.

      Ciotul ala de 6 km de autostrada Ploiesti-Bucuresti care a dus autostrada in oras a durat 6 ani exact din cauza asta. Au fost nevoiti sa faca mai multe tuneluri acoperite, ca sa poata trece ursii din Colentina inspre Pipera.

      00
  27. Daca te uiti mai atent iti dai seama ca nu e nici un miracol cu zonele protejate. Zonele pentru animale se formeaza automat oriunde nu se baga oamenii, un timp suficient de lung.

    Balta de langa Bucuresti.

    FFS, Cernobil la ora asta e parc natural, cu mai multi mistreti si lupi decat Yellowstone Park.

    Nu trebuie protejate ca sfintele moaste, trebuie doar asigurat spatiu pentru ele si sa nu se intervina. Si desigur sa fie legate intre ele prin coridoare pentru circulatia animalelor, dupa modelul chinez.

    00
  28. Eu ma gandesc totusi si la altceva, nu la salvat natura neaparat. Nu poti sa treci prin arii salbatice fara nici o grija. Nu e vb de salvat ursi sau cerbi dar trebuie tinut cont si de ei. Ori ii extermini, ori ii muti ori faci garduri si structuri suplimetare. Un caine de 30kg iti poate face praf radiator/bara/far spart la viteza medie. Nu cred ca e funny sa lovesti la 180 km un cerb de 300 kg sau un urs de 500 kg intrat cine stie pe unde pe autostrada. Ceva va trebui facut, nu poti baga pb sub pres.

    00
    • stai că n-am ajuns la garduri. momentan suntem la „nu putem face șosea pe aici pentru că le deranjăm habitatul”

  29. „Credeți că americanii ar fi clipit de două ori să extermine toți dinozaurii dacă le puneau în pericol autostrăzile?” haida-de, una e sa te pui cu fundul in drum ca tu vrei neaparat autostrada care sa treaca prin Retezat pentru ca nepotul si-a luat teren chiar langa si intre timp s-a decis sa-si ia banii investiti de la stat si alta e cand ai adunat 50 de experti si astia dupa studii independente au concluzionat cu dovezile pe masa ca avem de ales intre autostrada prin Retezat si autostrada care sa ocoleasca continentul pe la Moscova si sa se intoarca prin Finlanda.

    Singurul lucru care tine Romania inapoi e lipsa de vointa in recuperarea sumelor pierdute prin acte de coruptie si averilor ilicite. Cu banii astia in buzunar, hop apar si alternativele viabile.

    00
  30. … majoritatea situatiilor de genul sunt generate de constructori, ei liciteaza si merg pe ideea, luam banii si aia e, se blocheaza lucrarile din ceva motiv neprevazut… pai nu-i treaba noastra.

    00
  31. […] gândiți-vă de câte ori ați văzut animale pe ele.

    Asta e intrebare capcana? Tu din goana masinii tale ai vedea animalele acolo (pasajele alea sunt inundate de vegetatie)? Eu sunt convins ca niciun cititor al acestui articol nu a s-a suit pe un pasaj din ala ca sa vada cand trece ursul sau șocâtele de câmpie.

    00
  32. dnul zoso, cam nu intelegeti problema….nu se poate construi ceva fara proiect tehnic….te apuci sa faci ceva, obtiin AC si apoi realizezi ca nu se pot respecta cerintele din AC si ca trebuie 10 kilometri mai harcana autostrada sau calea ferata. Ca cetatean de ce sa pierd eu un an ca sa obtin o AC idioata iar statul ca e stat si are puterea sa isi faca nevoile pe ea? Nu ursii si liliecii sunt problema ci imbecilii de la Transporturi care demareaza proiecte fara parte de mediu inclusa (vezi lotul 2 din Lugoj Deva).

    00
  33. „Ia numărați de la Budapesta la Viena câte pasaje aeriene pentru animale sunt și gândiți-vă de câte ori ați văzut animale pe ele. Nu ați văzut, că nu aveți de ce să fi văzut”

    Animalele trec de obicei noaptea, iar daca ai putea sa le vezi de pe autostrada cum trec inseamna ca respectivul pasaj nu este bine facut. Daca te uiti la niste schite tehnice cu pasaje pt animale salbatice o sa constati ca animalele nu trebuie sa aiba vizibilitate spre autostrada in timp ce trec, trebuie sa fie ceva zid sau o bariera de copaci care sa le impiedice vizibilitatea. Le-ar speria/deranja farurile.
    Trecerea acelor animale se monitorizeaza cu camere video pt animale salbatice (trap cam).

    In Romania se face prea mare tam-tam cu aceste treceri. Sunt doar niste motive de-a proiectantilor, a executantilor si a guvernului de a isi cauta scuze pt intarzieri.
    Un astfel de pasaj e cam de 2 ori mai lat cat un pasaj a unui drum national peste o autostrada … iar de alea se fac cate unu la 20-30km.

    Adica sa fim seriosi astia de ani de zile (de pe vreme lui Ponta) se plang ca nu pot face autostrada Deva-Arad din cauza unui pasaj pentru ursi in zona Margina-Cosevita. Uite ca pasajul s-a terminat acum dupa 6 ani, dar exista inca zeci de km unde lucrarile sunt foarte departe de a fi finalizate … si nu-i nici un liliac sau pasaj in zona aia.

    00
  34. Mizeria pe care o face guvernul nu are treabă cu mediul său cu procedura lui.
    Gen. Daca vrei sa.ti faci casa trebuie sa respecți PUZ și alte căcaturi de la primărie gen musai doua etaje și cărămidă și loc de parcare. Iar după ce obții hârtiile și torni fundația, schimbi proiectul și faci 10 etaje și nici o parcare că aprobările sunt deja luate…
    Și te aștepți că liste fraieri din EU sa mai dea și bani pe asta…

    00
  35. Sunt consumator zilnic de proinfrastructura (deși comentez acolo mai puțin că aici). Pot sa spun că atitudinea lor vis a vis de urși contra autostrăzi e mai degrabă asemănătoare cu a ta și cu contrară. La fel cu arheologia. Oamenii sunt doae împotriva distrugerii făcute fără rost „pentru că putem”.

    00
  36. Specialiştii de la agenţia de mediu spun că astfel de incidente sunt tot mai dese în zonă, unde populaţia de urşi a sporit în ultimii ani.

    https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/un-pui-de-urs-care-a-traversat-un-drum-national-din-judetul-covasna-lovit-mortal-de-o-masina.html

  37. bah, ideea e simpla. Cu pasaje primesti banii de la mUE. Fara pasaje nu. Deci poti sa furi din ei. Muie pasaje.

    Altfel, sa omoram ma toate animalele. Ce pula noastra, suntem in 1900 cand abia am intrat in era industriala.

    00
  38. NOU
    #71

    Asociatia Pro Infrastructura e un baiat si o drona. Asa cum Boris Johnson definea casatoria gay ca extensibila la trei barbati si un caine, Romania permite „asocierea” intre un barbat si o drona.

    Asta nu ar fi o problema daca baiatul nu ar trai pentru a musca de cur PSD-ul. Nu il intereseaza pe omulete nici o sosea. Lui ii trebuie Ciolosel sau macar Boagiu. Pana acum se plangea ca nu sunt autostrazi. Ieri, pentru prima data in viata lui, a inceput sa se jeluie ca vin peste noi prea multe autostrazi.

    Iti pierzi timpul cu mesaje pentru el. Daca aveai ceva cu #coruptiaucide, poate il mai co-interesai. Dar asa, ca mai sus, nu.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.