De ce nu ne trebuie autostrăzi…

Pentru că nu știm a circula pe ele.

Uitați-vă la bolovanul ăsta cu Megane, de pildă:

  1. a dat semnal, deci avea prioritate;
  2. l-a lovit ăla din spate, deci el nu e vinovat;
  3. s-a asigurat o dată când a intrat pe autostradă, nu mai e nevoie să o facă și a doua oară.

Și pun pariu că, după ce l-a scos vinovat, tot el dă cu căciula de pământ că nu e dreptate în țara asta.

(via)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

198 comentarii

  1. Eu aș spune că tocmai din motivul ăsta ne trebuie autostrăzi cât mai multe. Pentru ca astfel de bolovani să provoace doar pagube materiale. Pe un DN se lasă cu victime când bolovanii fac asemenea manevre.

    00
    • Cel mai destept comentariu de azi.
      Pe un DN ala cu Megane era impins pe contrasens si iesea macel. Tabla se repara, capul zdrobit, nu.

      00
    • Corect! Gandeste-te în ce depășiri pe contrasens se bagă berbecul cu megane

      00
  2. autostrăzi ne trebuie. nu ne trebuie bolovani cu Megane.

    00
    • … doar cei cu bmw

      00
    • Va rog inainte sa mai comentati, revedeti imaginile in slow motion si luati in considerare ca totul se intampla in 4 secunde.
      Este un accident, soferul celui cu Megane este vinovat pentru ca la secunda 12 autorul se afla pe B2 si celalat inca pe B1, iar impactul se itampla la secunda 13.

      Acum voi alegeti cate secunde salvati sau nu mergand mai repede…

      00
    • Total fals domnule! Este vorba de trei secunde intregi de la 10 la 13! Posibil parte din secunda 12 sa fie in unghiul mort dar asta nu ofera nici o scuza.

      Pe de alta parte la secunda 00:12:45 e clara intentia megane-ului de a schimba banda deci accidentul putea fi foarte usor evitat !

      00
    • Eu sunt convins ca inainte sa deschida usa, s-a asigurat temeinic ca nu i-o zboara alt profesionist.

      00
    • NOU
      #9

      @Jane n-ai cum sa eviti usor.. totul s-a petrecut foarte rapid ..nu aveai cum sa eviti pur si simplu pt ca boul cu megane intr-o secunda s-a bagat in fata astuia

      00
    • NOU
      #10

      E taman invers. Cel care filmeaza s-a bagat intr-o secunda peste ala cu megane.

      00
    • Goggles, daca semnalizezi nu inseamna ca ai prioritate. A semnaliza înseamnă ca îți arați intenția. In continuare trebuie sa te asiguri și sa procedezi in consecință.

      Din moment ce nu s-a asigurat și a intrat pe banda de depășire in altcineva aflat deja pe banda, nu încape îndoiala cine e vinovat. Trebuia sa îl plimbe puțin și tirul ca sa nu mai facă alta data.

      00
    • ne trebe autostrazi cu 3 benzi, astea ie prea inguste pentru doua masini, de aia se intampla asa niste nenorociri.

      00
    • Dar ce spuneți de faptul că ăla rămâne înțepenit pe banda 2, riscând să provoace un mega-accident în lanț pe autostradă? S-a întâlnit dumb cu dumber.

      00
    • pe autostrada se circula de obicei pe banda 1 cand nu este ocupata si pe orice alt drum cu mai multe benzi, daca nu ai masina sa stai pe banda de 2-3
      daca folosesti numai banda de viteza si mergi cu viteza egala cu cei de pe banda 1 esti moral degeaba pe banda, si nici nu pastrezi distanta de franare , in caz de egalitate in trafic , culpa trebuie sa fie comuna, in astfel de accidente penibile

      00
  3. Bolovan si cel care filmeaza, vezi ca aproape se baga in masina din fata ta, si tot nu il lasi sa depaseasca tirul.
    Sa faci un accident e nevoie de 2 soferi prosti.

    00
    • distanta de franare iti zice ceva?

      00
    • Un singur prost ajunge :). Nu ai intotdeauna timp sa franezi ca sa-l lasi sa treaca…

      Pe de alta parte – esti obligat sa te asiguri la schimbarea benzii. Nu, daca doar ai dat semnal , nu inseamna ca ai prioritate.

      Sunt pline cele 2 autostrazi ( A1 si A2) de din astia. Schimba benzile la modul kamikaze. De obicei de pe banda 1 pe 2.

      00
    • NOU
      #18

      vinovat legal : sofer megane ( neaccordare de prioritate la schimbarea benzii de mers )
      vinovat moral : amandoi ( cand vezi ca ala e bagat in fundul camionului pregatit sa depaseasca si mai semnalizeaza si intentia, trebuie sa te asiguri si tu ca nu vine peste tine )

      00
    • sigur asta a zis si ala din renault „ba ce bine e cand moral ai dreptate”

      00
    • Acum niste ani aveam o masina noua. A doua zi de iesit cu ea m-a luat un camion pe la spate. Eu cu 0 la ora, asteptand sa fac dreapta pe verde intermintent dupa ce se „terminau” de venit din stanga. Camionul a pornit ceva mai repede decat mine. Schimbat tot spatele si puntea, masina noua, la revanzare s-a vazut toata vopsitoria.
      Acum poti sa explici cum πzda ma-tii anume am fost eu prost?

      00
    • In legislatie este specifica ca: OUG 195/2002 art 54. (1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rand de vehicule stationate sau de intrare intr-un asemenea rand, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stanga sau care urmeaza sa efectueze o intoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.

      00
    • Bine ca esti tu destept. Hai sa iti dau un exemplu. Eram pe drumul cu prioritate pe un bulevard si mosulica se baga de pe strada cu „cedeaza trecerea” din dreapta. Nu erau masini parcate, intersectia era larga deci avea vizibilitatea cacalau. L-am vazut ca se baga, am franat, am vazut ca nu se opreste, am franat pana am oprit. Parca se uita prin masina mea. Cu 10 centimetri inainte sa ma loveasca s-a speriat si l-am vazut cum a facut „hi” si s-a oprit in mine. Nu s-a asigurat cum trebuia, a facut o manevra prea rapida pentru reflexele lui si poc. As vrea sa pun in bold partea cu „Nu s-a asigurat cum trebuia”.

      00
    • Cel care filmeaza e un nesimtit si e plina tara de dintr-astia. Ala cu Renault statea cuminte in spatele tirului si astepta sa se faca liber, sa depaseasca, dar vine un destept din spate care iese el primul pe banda 2 si „il face pe fraier”. Era si eu sa o patesc asa de multe ori.
      Legal – vinovat e cel cu Renault. Moral, asta care filmeaza trebuia sa il astepte pe ala sa depaseasca si apoi depasea si el.

      00
    • NOU
      #24

      @alxzen :

      – din pacate, mistiocarii ca tine fac parte din categoria celor care provoaca astfel de accidente pentru ca … legal au dreptate ! ce conteaza ca mor oameni important este ca legal ai dreptate ! … din pacate pentru noi toti, atunci cand suntem in trafic ar trebui sa mai apelam si la moralitate, empatie si preventie …
      – pentru ca mai e unu cu bicicleta care face furori pe youtube si care ma scuzati dar si-o cauta cu lumanarea fortand legea pana cand va ajunge sub un camion la un moment dat si-l va baga pe sofer in puscarie pentru ca … legal are dreptate !

      00
    • S-o sugeti toti astia cu vinovatul moral.

      00
  4. Vinovat e cel care filmeaza. Meganul si-a anuntat depasirea inainte sa schimbe el banda si sa-l loveasca :)

    00
    • nu fi trol.

    • Nu e troll. Nu e voie sa depasesti mai mult de o masina (adica o coloana).

      00
    • Dar poti devansa mai multe masini in acelasi timp..

      00
    • hai explica cum pe autostrada tu „depasesti o coloana”, da lasa si permisul la iesire.

      00
    • Tehnic, cel cu Megane nu depaseste ci schimba banda. Faptul ca semnalizeaza nu are importanta, trebuie sa dea prioritate celor care deja circula pe banda pe care el vrea sa intre.
      Cel care filmeaza doar „s-a bagat”, adica a accelerat, incercand sa devanseze (nu sa depaseasca!) rapid pe cel cu Megane si tirul. Ca nu i-a iesit manevra este alta poveste si legal, nu este vina lui.
      Putea insa sa anticipeze si sa il lase pe cel cu Megane sa se bage, dar probabil ca e tipul de sofer „justitiar” care ar face si ar drege celor care incalca regulile de circulatie, uitand insa ca e si viata lui in joc.
      Daca mergea un pic mai relaxat si lasa de la el, nu mai trebuia sa piarda timp pe la politie si nu se mai alegea cu masina franjuri.

      00
    • Cel din spate a DEPASIT nu a devansat. Si s-a bagat in depasire dupa ce cel din fata semnaliza deja. Mai cititi legislatia, si asta: https://razvanbb.ro/lamurire-oficiala-depasire-versus-devansare/

      00
    • Amandoi soferii au executat o depasire. Alxzen, daca vrei sa iei vreodata permisul, o sa te ajute informatia asta. Devansare e atunci cand tu esti pe banda 2 si treci pe langa masinile de pe banda 1. Depasire e cand sunteti toti pe aceeasi banda si tu trebuie sa schimbi banda pentru a trece de ei. Mergeti le linkul dat de Gollum si vedeti cu ochii vostri.

      00
    • @Dragos – cel care l-a accidentat terminase executarea manevrei „de depasire” cum este denumita in codul rutier, practic schimbarea benzii. Nu erau amandoi in depasire, cel cu Megane-ul nu s-a asigurat cand a efectuat depasirea.

      00
  5. @Alex, wrong – Nu este datoria mea sa franez. Este datoria ta sa te asiguri. Sorry!

    00
    • Nu a spus nimeni ca esti vinovat, dar suntem oameni, plus timp si bani pierduti prin absenta conduitei preventive.

      Replica asta nu prea arata ca ai fi invatat ceva din experienta, as vrea sa cred ca nu am dreptate aici.

      Si eu m-am bagat asemanator si cel depasit m-a claxonat pentru ca l-am surprins involuntar. Nu inseamna ca nu mi-a dat de gandit faza dincolo de „dreptate”.

      00
    • Cât de sigur ești de ceea ce zici Vick? Conducere preventivă, ceva? Bănuiesc că nu e ceva din basme dacă o bagă și în chestionare.
      Pun pariu că ți-ai mai schimba părerea dacă în față era un tir, parcă ai merge preventiv, parcă ai mai frâna și tu, parcă ai mai feri proștii chiar dacă e vina lor.

      00
    • Preventia ar fi fost daca cel cu Meganul s-ar fi uitat in oglinda inainte de a intra in depasire. Preventia la mine ar fi insemnat sa ce? Sa merg cu grija, pe banda 2, pentru ca POATE ala nu se uita in oglinda??

      00
    • @Vick Exact asta ar fi insemnat preventia la tine. Sa mergi cu grija pe langa masina care a semnalizat intentia de depasire, pentru ca ala poate chiar vrea sa depaseasca. Te apropii, de el, incetinesti o secunda sau doua, te asiguri ca ramane pe banda lui si treci mai departe.

      00
    • Vick, prevenția însemnă să bănuiești că ăla e prost când îl vezi că semnalizează când ești la câțiva metri de el și că există o șansă să se bage în fața ta, mai ales dacă vezi că parcă s-a cam apropiat de linie, dar nu s-a băgat că parcă l-a încurcat ceva și semnalizează cam când ai începe chiar tu manevra, dacă e să vorbim fix pe video.
      Și, deși o să te șocheze, prevenția însemnă exact să mergi cu grijă, că ai putea circula cu 250 la oră și să te plângi că îți taie lumea fața, dar tu ajungi mai repede la el decât poate el să întoarcă privirea, cam ca ăia cu motociclete, doar că ei ori mor, ori merg mai cu grijă, nu au ocazia prea des să se plângă.

      00
    • Total de acord cu amandoi.
      Si, repet, desi sunt de acord cu ambele comentarii si punctele voastre de vedere, greseala este strict a celui cu Meganul. Daca ne uitam la primul meu comentariu, exact asta incercam sa subliniez atunci cand am inceput.

      00
    • @Vick
      Te contrazic, e datoria ta să frânezi pentru a încerca evitarea accidentului. Poate nu este o obligație, însă dacă poți evita, atunci evită.
      De ce ? Pentru că sunt consecințe legale. De pildă, se poate reține culpă concurentă, situație în care, în funcție de contribuția fiecăruia la producerea pagubelor, poți ajunge să îți plătești singur reparația mașinii, deși încălcarea directă a regulii de circulație a produs-o celălalt.
      Dacă se putea sau nu evita un anumit eveniment, asta stabilește instanța (pe bază de martori, expertize, deducții logice, prezumții). Iar dacă ajunge la concluzia că puteai evita accidentului – deși doar celălalt este vinovat de încălcarea regulii – vei ajunge să scoți bani din buzunar pentru repararea în parte a propriei mașini. În cel mai rău caz, ți se poate imputa o contribuție de de peste 50% la producerea consecințelor accidentului, caz în care nu doar că îți vei plăti propriile reparații, dar vei ajunge să le plătești cel puțin parțial și pe cele ale vinovatului.

      00
    • @Vick: Hai mah, termina cu tampeniile … Ai vrut initial sa-l lasi sa depaseasca si apoi te-ai razgandit brusc si ai bagat piciorul in pedala incercand sa-l faci sa astepte cat mai putin… In asta consta prostia ta la faza asta..

      Gandeste-te doar ca daca in locul Meganului era chiar si o prelata de asta mica de pana-n 3,5 tone, tu acum erai in spital.. Legal, tot celalalt era vinovat.. Dar tu erai in spital pentru un accident ce l-ai fi putut evita cu foarte, foarte mare usurinta..

      00
  6. doar mie mi se pare ca cel care filmeaza nu a franat nici un pic – zero reactie

    2 tantalai care si-au cumparat drum personal

    00
  7. Amandoi sunt la fel de idioti. Ala din fata da semnal si se baga in depasire fara sa se mai asigure inca o data, si ala din spate se baga in depasirea unuia cu semnal pornit de depasire si n-are nici o reactie de franare.

    00
  8. Tiristul e vinovat, de fapt Schmitz Cargobull din Germania, de fapt cetin e vinovat ca a plecat in Germania…

    00
  9. Cand sunt pe autostrada si trag de volan la stanga ma uit in oglinda stanga. N-are nici o scuza ala cu megan. In al doilea rand statea prea in curul tirului si nu avea motor de ferrari sa fi spus ca a apasat acceleratia si s-a bagat.

    00
  10. Cu 170 la ora mai merg si eu, ca asta de a filmat, dar la viteza respectiva ai niste responsabilitati in plus, cum ar fi de exemplu sa te feresti de bolovanii care nu au
    reflexe.

    Nu degeaba e limita 130 – atata poate creierul unora, si din pacate ei sunt majoritari pe sosele.

    Deci daca vrei sa fii viteaz si sa mergi „tare”, fii viteaz si cand e sa eviti accidente.

    00
  11. Amândoi vin de pe banda 1, amândoi sunt proști… Bine, că ăla din Megane e mai cel mai prost, asta este evident, dar e un accident ce putea fi evitat (aia cu distanța de frânare nu merge că ăsta cu camera era pe accelerare)

    00
  12. Lipit de autovehicolul din fata? CHECK!
    Schimbat banda fara asigurare? CHECK!
    Oprit ca vitele in mijlocul autostrazii sa se certe? CHECK!

    I-a luat o zecime de secunda sa sara de pe B1 pe B2, daca nu s-ar fi lovit probabil i-ar fi luat minim vreo 10 secunde sa se mute de pe B2 pe B1 inapoi, ca el nu trage brusc de volan la viteza.

    Apoi baietii din comentarii, e o diferenta dintre a conduce legal si a conduce preventiv. Unii prefera sa moara cu dreptatea in mana, sa dea declaratii, sa piarda timp cu asiguratorii, sa se plimbe prin service, altii prefera sa conduca preventiv.

    00
    • ”e o diferenta dintre a conduce legal si a conduce preventiv”
      Pune asta cu majuscule, e foarte importantă și tot mai des ignorată de zbirii șoselelor. La fel cu ăia care se bagă pe trecere că ei au prioritate și dreptate, nu contează că fizic mașina nu are cum să oprească până la el și că urmează niște zile de spitalizare. A avut dreptate? a avut !
      În altă ordine de idei, da bolovanul e bolovan, dar nu putem fi siguri că nu s-a asigurat. Nu poți fi cu ochii numai în oglindă, iar filmătorul s-a băgat destul de repede după mercedes… O fracțiune de secundă, cât să nu îl bage în seamă nenea megan.

      00
  13. ce naiba ma, nu stii si tu vorba soferului roman ?
    „iti intra-n cur -> plateste !” :)

    00
  14. Cel care a lovit din spate are parte lui de vina, dupa mine avea o viteza prea mare fata de cei de pe banda 1. Meganul nu trebuia sa stea asa aproape de fundul tir-ului, nu s-a asigurat in ambele oglinzi.

    00
    • Ai activat radarul ochiometric? E calibrat bine?
      Si in care 2 oglinzi sa se asigure? Ca are doar una pe stanga, fix acolo unde trebuia sa se uite. Oare s-a asigurat in cea din dreapta? Incepe sa prinda contur prostia

      00
  15. Bine dracu ca n-a intrat sub tir.
    Acum nu mai facea gat :))

    00
  16. Noroc cu camionul care practic l-a redresat pe traiectorie altfel iesea urat de tot.

    00
  17. Nu stiu daca li se intampla si altora pentru ca nu urmaresc discutii despre trafic in general, dar mie mi se intampla ca cel putin 50% din conducatorii de Renault Clio sau Megane pe care ii intalnesc sa faca exact ca ala din clip. Din cauza asta eu de multa vreme cand vad un Renault in fata deja sunt in garda asteptandu-ma la orice de la individ si sigur nu m-ar fi surprins ala de pe autostrada chiar daca a taiat fata din scurt si fara semnal… pur si simplu asa fac majoritatea soferilor de renault. Si nu e vorba ca e o masina populara, pentru ca Loganurile de ex. sunt de departe mai populare si nu am observat asemenea tipar la soferii lor.

    00
    • nu doar ei, de obicei șoferii cu mașini cu motoare mici.

    • Sa fie si din cauza ca multe Megane si Clio sunt „de firma”?

      00
    • Parerea asta o am si eu si explicatia ar fi urmatoarea: posesorii de Reno provin in cea mai mare parte din vechi posesori de Dacia. Odata ajunsi la nivelul Reno ei au impresia (eronata) ca stapanesc bolizi de lux si conduc de la inaltimea nasului fiecaruia.
      Chestia asta se intampla pana nu demult si cu posesorii de Golf si Passat, dar s-au diluat odata cu prezenta din ce in ce mai multor astfel de masini in Ro.
      Este un curent acum cu negotul de Megane 3 break. Fiti atenti un pic la ce va spun apoi sa imi confirmati/infirmati :)

      00
    • Odata ajunsi la nivelul Reno ei au impresia (eronata) ca stapanesc bolizi de lux si conduc de la inaltimea nasului fiecaruia.

      da, pe forumul reno era o continuă mirare că mașina lor de 13.500 (atât costa un megane 2 1.5dci) e mai proastă decât un passat (care costa vreo 20.000€). și la fel cum posesorii de passat sunt frustrați că nu au avut bani de bmw, la fel și posesorii de megane sunt frustrați că nu au avut bani de passat.

    • Prin anii 90 romanii se duceau „la turci” si aduceau „genti, torosuri si eleroane” pentru Dacia 1310. Pastrand traditia, Reno a ales sa ofere standard aceste brizbrizuri si asa a iesit „semnatura luminioasa reno”. Serios, ai vazut ceva mai dizgratios sau mai kitsch-os la vreo masina de volum? Mai ales stopurile alea spate la Megan4 care te fac sa opresti sa ii oferi o batista soferului : „vezi ba ca-ti plange masina”

      00
  18. Am un prieten plecat de vreo 15 ani din țară și zicea ”bă, viu acasă, și toți sunt raceri pe drumuri. Numai prin asta mi se generează un stres de căcat, de-mi vine să fac cale întoarsă”.

    Asta e și aici, nici măcar pe autostradă nu mai există răbdare. Toți vor să fie în față și să câștige alea 0,342 secunde, care nu înseamnă nimic, de fapt. Chiar și cu prețul vieții.

    Alții ar zice că băiatul ăsta are mentalitatea marelui Senna: ”as long as there is the slightest chance, you go for it”. Deci spirit de campion & shit.

    00
    • Nu e chiar aceeasi faza. In cazul asta, cel de pe B2 nu croseta prin trafic.

      00
    • Mi-am dat si eu un minus dupa ce am vazut iar filmuletul. Am zis o tampenie aici.

      00
    • Nu e de loc aceeasi faza. In filmul tau cel care filmeaza e clar pe banda 2 de multe zeci de metri. In filmul lui zoso, asta de filmeaza era pe banda 1 cu 3 secunde inainte de accident.

      00
  19. E vina celui cu megane clar,dar nu mi-e rusine nici cu asta care filmeaza. Se vede clar ca n-a avut nici o intentie de franare

    00
    • La 180KM/h nu mai reusesti sa franezi asa de usor, oricum de franat a franat dar naspa cu inertia, greu de redus pana la 90KM/h pe o distanta asa de mica.

      00
    • Nu ai ce sa cauti cu 180 la ora pe autostrada. Din ce stiu in Romania limita de viteza e o idee mai mica. Si nu te bagi in curul aluia din fata, asa cum se face in mod normal pressing, ca nu au 2 secunde in plus sa lase masina ce a depasit sa se retraga pe banda intai. E clar cine este vinovatul, dar nici Scorsese de l-a lovit pe imbecil nu e mai breaz.

    • Chiar daca exista o limita legala de 130KM/h asta nu inseamna ca este o limita decenta, limita a fost stabilita in urma cu 20 de ani, masinile au evoluat foarte mult de atunci. Pe autostrada eu scot o medie de 180KM/h, cu portiuni mari circulate cu 240KM/h.

      00
    • *evolutie la capitolul siguranta, de exemplu masina mea ar fi franat automat in situatia data.

      00
    • @dojo referitor la pressing, masina nu ma lasa decat daca ii dezactivez unul din sistemele de siguranta, ceea ce fac uneori, asta pentru ca sunt satul de bivolii care daca au de trecut pe langa 5 tiruri, care circula cu distanta considerabila intre ele pe banda 1, vor sa circule pe banda 2 pana trec de toate.

      Daca te apropii suficient de ei, o sa constati ca, brusc, incepe creierul sa proceseze informatii in ritm mai alert si incep sa inteleaga cum ar trebui sa se circule pe o autostrada.

      Acum daca un alt conducator:
      1. Nu gandeste la fel de repede ca mine
      2. Nu are o masina cu care sa poata mentine ritmul benzii a doua
      3. Aici putem enumera o gramada de alte motive ce tin de atitudine, moralitate, …

      trebuie ca in momentul in care gaseste o portita sa treaca de pe banda 1 pe banda 2, astfel incat sa isi atinga el scopul dar sa tina un intreg grup o perioada indenlungata in spatele lui, trebuie sa o si faca. Daca ar sta inca 5 minute pe banda 1 pana cand sa execute „depasirea” fara ca sa-i incurce pe cei care circula pe banda 2, nu ti s-ar parea o atitudine mai decenta? O colaborare si nu o opozitie? Eu inteleg ca majoritatea copiilor sunt crescuti cu reguli stricte in aceasta tara dar de ce sa le impuna si altora?

      00
    • mama ce prostie ai scos din tastatura,gabriel. limita aia de viteza nu este stabilita acum 20 de ani in functie de performanta masinilor ci de legile fizicii care nu permit manevrabilitatea unei masini in siguranta la viteze mai mari.
      vezi ca-s mii de filmulete pe internet cu sisteme cum are masina ta care n-au functionat corespunzator si s-a lasat cu nasoale.
      da stiu,germania si no limit ,dar acolo-s 7 benzi/sens + drum perfect drept in portiunile astea + civilizatie in trafic.

      00
    • @Robert3 la cate filmulete in care sistemele au functionat te-ai uitat?

      00
    • NOU
      #81

      Gabriel, de obicei sunt politicos in limbaj, dar… Ești imbecil!

      Limita de 130 nu e data în funcție de mașini ci de factorul uman, de capacitatea șoferului de a reacționa.

      Dar stai liniștit, am înțeles cu toții! Îți permiți o mașina care poate rula cu 240. Eu sunt mai sărac, a mea ajunge doar până pe la 190, dar am suficientă experiența încât să înțeleg care este adevăratul motiv pentru care există limita aia

      00
    • @Catalin Tanase, iti multumesc pentru confirmare, deci suntem o natie de oameni incapabili si limitati prin dresare. Nu o sa intru in polemica cu tine pe tema imbelicitatii pentru ca nu imi permit sa vorbesc asa cu un interlocutor, nici in cadrul unei discutii aprinse, fata in fata, dar mai ales intr-o discutie pe un blog. Banuiesc ca nu ai idee ce inseamna rularea unei benzi si ca ce a facut cel care a accidentat a fost perfect legal si moral.

      Intentia mea nu a fost sa ma laud ca imi permit o masina care poate rula cu 240KM/h, cu siguranta iti permiti si tu una. Intentia mea este sa va fac pe voi, ceilalti, sa intelegeti ca nu este normal si nici moral sa intrati in fata cuiva care ruleaza cu viteza mai mare pentru un principiu personal, respectiv respectarea limitei de 130KM/h.

      00
    • NOU
      #83

      „Intentia mea este sa va fac pe voi, ceilalti, sa intelegeti ca nu este normal si nici moral sa intrati in fata cuiva care ruleaza cu viteza mai mare pentru un principiu personal, respectiv respectarea limitei de 130KM/h.”

      Dar ți se pare că am luat apărarea celui cu Megane? Eu m-am legat strict de părerea ta cu privire la viteza maxima, ATÂT!

      00
    • NOU
      #84

      „Chiar daca exista o limita legala de 130KM/h asta nu inseamna ca este o limita decenta, limita a fost stabilita in urma cu 20 de ani, masinile au evoluat foarte mult de atunci. Pe autostrada eu scot o medie de 180KM/h, cu portiuni mari circulate cu 240KM/h.”

      „*evolutie la capitolul siguranta, de exemplu masina mea ar fi franat automat in situatia da”

      Altă ineptie! Dacă mașina ta frânează automat, hai sa ridicam limita de viteza, ca daca a ta face asta sigur fac toate!
      Înțelegi de ce îți iei atâtea minusuri?

      00
    • @Catalin Tanase, da, inteleg, daca 90% suntem la fel, hai sa ii facem si pe restul de 10% sa fie ca noi, sa gandeasca ca noi, sa urmeze aceleasi principii, sa conduca ca noi, de ce sa convietuim ghidati de principii diferite si sa acceptam comportamente diferite, trebuie sa fim toti la fel. Comentam ce fac altii, incercam sa schimbam altora comportamentul si nicio data nu noi suntem cei care cauzam probleme de convieturie, sunt ceilalti, mereu ceilalti.

      00
    • @Gabriel:
      1. limita de 130km/h e stabilita si in functie de viteza de reactie a omului, care nu s-a schimbat in 20 de ani
      2. Daca Gigel depaseste tirul pe autostrada cu 110km/h si il incurca pe Costel care merge cu 150km/h atunci Gigel e bou. Daca Gigel depaseste tirul cu 150km/h si il incurca pe Costel care merge cu 250km/h atunci Costel e bou. Nu spune nimeni sa respecti limita aia de 130km/h cu strictete, dar cu 200+ la ora mergi pe unde se poate, cand nu ii incurci pe ceilalti.

      00
    • bai, oare cum se face ca peste tot exista limita aia de 130. Ba, in multe locuri nici nu o gasesti la 130, mai degraba 110-120.
      Oare prin europa de vest nu or avea si astia bani de masini care sa prinda 240?

      00
    • Masinile au evoluat, corect, dar soferii au involuat. Vezi cazul lui Gabriel

      00
  20. Da, e plin de bivoli de astia (si de bivolite, #metoo) care semnalizeaza si trag de volan dintr-o singura miscare. Exact comportamentul darlaului din film il au toti: „ce faci ba, ca eu am semnalizat, ca eu nu puteam sa stau in spatele camionului/scolii etc”. Inca tin la rabla mea suficient incat sa nu intru in dobitoci de astia.

    00
    • Mai uita-te mai atent. Ala cu Renault semnaliza de mult timp. Dupa ce a trecut masina alba, si el si cel care filmeaza au trecut pe banda 2. Doar ca asta de filmeaza avea motor mai puternic.

      00
    • @florin: aia cu semnalizarea ai invațat-o pă Franța? Numai acolo vezi mașini puturoase pe banda 1 cu semnalizarea pe stânga pornită minute bune. Și în caz de accident aveau dreptate.. că lovit în spate… până s-au popularizat dashcam-urile.
      Ăștia cu autor”moral” n-ați prea trece examenul auto la nemți cu asemenea argumente. Nici cei care rulați că meganu in spatele camionului

      00
  21. BEM s-a baga ca pula, nu s-a asigurat deloc, a presupus ca dupa ce trece cel cu Mercedes-ul nu o sa mai vina nimeni, e praf sau era dupa o betie.

    00
  22. „La 180KM/h nu mai reusesti sa franezi asa de usor”
    Corect. Asta este motivul pentru care viteza maxima e de 130.

    Ala cu meganule e clar ca nu se uita in oglinda. A vazut ca are o masina in spate, s-a gandit ca e si ala fair play si il lasa sa intre.
    Pe de alta parte si baiatu cu camera. Se grabea tare. Nu a putut sa il lase pe ala din fata sa faca primu depasirea.

    *ah…astia care considerati ca ce face tipul cu camera se cheama „devansare” mai cititi putin.

    00
  23. Și dacă ai dreptate, și dacă n-ai, tot cu orele vei sta pe la poliție, asigurator, service etc.

    Plm, mai bine conduci „nejustițiar” și pe cât posibil îi lași să se bage.

    Un pic dacă frâna cel care filmeaza ferea un bou și din toată povestea asta nu erau decât înjurături.

    Știu, știu, mentalitate de om bătrân.

    00
  24. Asa era sa fac si eu accident, incepator fiind. Stateam in spatele unui tir. Era linie continua dar am dat semnal sa anunt intentia. Cand a disparut si aveam liber, M-AM ASIGURAT si am dat sa intru in depasire. Doar ca boul din spatele meu a zis ca eu semnalizez de prost si a intrat in depasire in acelasi timp cu mine. Masina lui fiind mai puternica, era sa intre in mine. Si babuini din astia sunt peste tot! Te vad ca vrei sa depasesti, si se baga ei, ca sunt smecheri!
    Si inainte sa le luati apararea babuinilor de genul, uite aici:

    OUG – Articolul 45
    (2) Conducătorul vehiculului care se angajează in depăşire trebuie să se asigure că vehiculul care circulă in faţa sau in spatele lui nu a iniţiat o asemenea manevră.

    Adica nu vezi pe ala din fata ca incearca sa depaseasca si tu ii tai fata ca un taran care a circulat doar pe tarla la ma-sa!

    00
    • Poti completa cu citat si din regulamentul de aplicare al codului rutier:
      „Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:
      a) sa se asigure ca cel care il urmeaza sau il preceda nu a semnalizat intentia inceperii unei manevre similare”
      Pe la secunda 5-6 din clip se vede clar cum cel din fata semnalizeaza intentia de a depasi … in acel moment autorul filmarii era OBLIGAT de lege sa astepte ca cel din fata sa efectueze manevra.

      00
    • In sfarsit. Credeam ca sunt singurul nebun care vede ca asta de filmeaza e un marlan.

      00
    • 1. Nu este vorba despre depasire ci despre schimbarea benzii
      2. Cel care a filmat era deja pe banda 2 cand cel vinovat a efectuat manevra

      00
    • 4. Nu constituie depasire, in sensul alin. (1), situatia in care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decat vehiculele care circula pe alta banda in acelasi sens de circulatie

      00
    • @Gabriel Dar cel care filma nu se afla in situatia de la punctul 4. El era pe banda 1, intrand pe banda doi cu scopul clar de a trece de masinile de pe B1, ceea ce transforma manevra lui in depasire (prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial, adica al. 1 din art. 45)

      00
    • O spuneti de parca devansarea asta e o chestie magica care te absolva de nevoia de a te asigura, a fi atent, a conduce preventiv, etc. Ca e depasire sau devansare e doar un amanunt.

      00
    • Ia zi serifule cine trebuie sa se asigure aici ?

      https://imgur.com/a/DRFEq

      00
    • Cine trebuia sa se asigure e clar. Acum tu ce ai fi facut in situatia aia? Accelerezi , ca doar ala nu e idiot sa se bage daca esti tu deja pe banda, saaau… reduci viteza si eventual claxonezi, sa stie ca e bou si eviti cateva ore pierdute?

      Si oricum, eu nu am afirmat niciodata ca ala cu megane-ul nu era de vina. Doar am prezentat o situatie asemanatoare.

      00
    • @Dragos, era deja pe B2 cand Megane-ul a efectuat depasirea.

      00
    • @sebastian, pana la proba contrarie nu putem decat sa presupunem ca si asta de filmeaza a semnalizat. nu se aplica exact acelasi articol si aluia din renault?

      00
    • @Zarax: pe banda a 2-a devansezi vehiculele de pe banda 1. Deci era normal ca ala sa accelereze, sa treaca rapid de tir si Megane si sa revina pe banda 1, nu sa se testiculeze pe banda a 2-a fara rost. Vina e a Meganului. Mergea prea aproape de tir si nu putea accelera suficient ca sa intre in ritmul traficului de pe banda a 2-a, cum era decent sa o faca.

      00
  25. Era sa uit, vreau sa-ti combat idea, accidente de genul asta sunt principalul motiv pentru care avem nevoie de autostrazi.

    In link-ul de mai jos situatia e identica dar deznodamantul e cu totul altul, 4 decedati din cauza unei idioate ce a tras de volan fara sa se asigure. Ea a plecat acasa cu masina ei, 2 familii in saci.

    http://newsbv.ro/2017/12/16/accident-cumplit-harman-patru-persoane-decedat-brasov/

    00
  26. De aici învățam ca șoferul de la Megan a avut bulan sa nu intre si in TIR, ca Megane e o mașina sigura astfel încât după accident poți ieși sa gesticulezi si sa dai cu basca* de pământ ca ești bolovan

    *-100 puncte pentru lipsa bască

    00
    • NOU
      #110

      Avea basca meganistul, dar i-a sarit la impact sub scaunul din dreapta si n-a mai apucat sa o ia cand a coborat.

      00
  27. De autostrazi avem nevoie ca de aer, nu avem nevoie de pseudosoferi. Jumatate din cei care au comentat trebuie sa lase permisul la prima sectie de politie. Daca romanii ar mai citi din cand in cand legislatia rutiera si nu ar conduce din reflex am avea sosele mai sigure.
    Analizand filmarea soferul care filmeaza merge regulamentar pe banda 1, vede in fata masini care merg mai incet decat el, se asigura, lasa o masina sa il depaseasca, dupa care incepe manevra de depasire, apoi conducatorul de megane semnalizeaza si incepe manevra. in momentul in care sesizeaza pericolul franeaza bine de tot, daca luam in considerare cat de repede opreste si avariile minime ale meganului.

    Pentru cei care abereaza pe tema depasirii/devansarii si altor reguli de circulatie auzzite prin cartier aveti link https://www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/manevre-depasirea

    00
    • ai zis-o frumos tare, parca ai fi de la rutiera. Daca te uiti mai bine pe filmare ai sa vezi ca cel cu Renault semnaliza de mult timp intentia. Deci?

      00
    • Deci ce? Asa faceai si tu Flo-rin ?

      Nu te asiguri cand schimbi banda ??????

      00
  28. Fratilor, cu tot respectul, nu prea ganditi! Vad ca in comentarii mai toti il injura pe ghinionistul cu megane. Uitati-va mai atent la clip!
    – E clar ca omu s-a asigurat si a observat mercedesul.
    – La cum s-a bagat si cel care filmeaza in depasire, dupa mercedes nu mai venea nimic.
    – Cum a trecut mercedesul omul a inceput depasirea. Cand incepi o depasire nu te mai uiti in oglinda, te uiti in fata!
    – Aproape in acelasi momemt a inceput depasirea si asta care filmeaza.
    – Intr-o secunda, asta care filmeaza era de pe banda 1 in fundul meganului pe banda 2.
    – Nu stiu care e vinovat legal, insa mult mai dobitoc mi se pare asta care filmeaza.

    00
    • Are si cel cu Renault partea lui de vina. Fiind asa aproape de tir, cand a tras de volan probabil se uita numai in fata, in loc sa mai arunce o ultima privire in oglinda laterala.

      00
    • Cel care a intrat in el circula de ceva timp pe banda 2, manevra lui s-a terminat inainte sa inceapa a celui cu Megane.

      00
    • Prin „de ceva timp” te referi la cele 3 secunde? Ca asta de filma a tasnit pe banda 2 cu 3 secunde inainte ca cel cu Renault sa si el faca miscarea.

      00
    • Take a look please https://imgur.com/a/DRFEq

      00
    • Ala cu meganu era cu ochii in oglinda. Cum a trecut mercedesu omul a observat ca nu are pe nimeni pe banda 2 si a inceput depasirea. Nu ai cum sa te asiguri impotriva cretinilor care sunt pe aceeasi banda cu tine ai cand tu depasesti ei intra in tine.

      00
  29. Dar tot nu am inteles titlul „De ce nu ne trebuie autostrăzi… ”

    Daca faceau chestia asta pe drumul intre Pitesti si Slatina cred ca erau amandoi fix doi metri sub pamant acum. Ca sigur venea si unul din fata cu 140 de km/ora.

    00
  30. Mi se pare ca se face prea mult tam-tam pentru o situație simpla care putea fi evitată.
    1. Băiatu care filmează a depășit frumos cu semnal cu tot tacâmul numai ca pe masura ce se apropia de băiatu cu megane(care mergea la aspiratie in spatele tirului) PREVENTIV putea sa lase pe liber ori putin franat fix acele secunde care fac diferenta si tot ar fi fost la nivel de înjurături și cam atât.
    2.Baiatu cu megane putea sa se uite in oglinda si daca vedea si calcula bine stătea în banca lui, dar din cauza unor factori ce depășesc puterea de înțelegere a muritorilor de rând nu a facut-o.

    Cam asa poate fi rezumat accidentul. Diferenta care se face este fix faptul că a fost filmat si analiștii își dau cu părerea și ca s-a intamplat pe autostrada si nu drum național, iar protagoniștii au supraviețuit.

    00
  31. Clar 2 prosti.. oricum eu nu cred ca l-a scos vinovat pe ala din spate.

    00
  32. vinovat e ala cu camionul pentru ca nu avea o viteza mai mare decat masina din care se filma :)

    00
  33. CT70BEM
    ASIGURAREA ROMANEASCA – ASIROM S.A.CONSTANTA
    Dată început valabilitate
    18.04.2017
    Dată sfârșit valabilitate
    17.04.2018

    00
  34. NOU
    #125

    Dcrie clar in legislatia celor cu Bamweu art2. alineatul 4:
    „Prioritate de jmeker: Dreptul tau de a schimba directia cand doresti si datoria lor sa se fereasca. „

    00
  35. Oricum.. cel mai de cacat gest e sa te bagi peste ala din fata care vrea si el sa depaseasca. Valabil si pe drumurile cu o singura banda pe sens.

    00
  36. Mercedes-ul:
    B204MBR
    30-01-2018
    Nu au fost identificate polițe

    00
    • MBR erau numere de Mercedes Benz Romania? parca daca nu ma insel… Vreun tester speedy sau vreun consultant magic.

      00
  37. Gollum:
    Nu e troll. Nu e voie sa depasesti mai mult de o masina (adica o coloana).

    1 – nu ai voie sa depasesti o coloana STATIONATA, de ex la trecerea la nivel cu calea ferata.
    2 – sa presupunem ca ai avea dreptate, cum depasesti pe cei care stau in fundul tirului la 40 km/h? Nu mai depasim nimic si facem o coloana continua? Sau fortam intrarea intre tir si masina depasita desi nu lasa loc suficient?

    Sper ca nu ai carnet de conducere si vorbesti din auzite.

    00
  38. E vinovat ala cu mertzu, chiaburu’ dracu. I-a momit pe astia cu masini mai de săraci sa depaseasca.

    00
  39. Discutabil. Nu se vede clar daca in momentul cand asta cu filmatul a schimbat banda, Meganul avea semnalizarea pornita sau nu. E posibil ca si Filmulici sa fi fortat depasirea. Stau 2 masini in service cateva zile bune, oricum e poluare in tara asta.

    00
  40. Amandoi sunt niste dobitoci de care e bine sa te feresti pe strazi.
    Ca iti da legea dreptate sau nu, e lipsit de importanta.

    00
  41. Eroul acestui clip este parapetul.

    00
  42. Daca va uitati cu atentie se vede intentia celui cu Megane sa faca depasirea inca de inainte sa treaca cel cu Mercedes, avand semnalizarea pornita si se retrage putin inapoi pe banda cand trece Mercedesul, iar dupa ce a trecut a inceput sa faca si el manevra. Cel care filmeaza s-a bagat in stilul caracteristic al majoritatii soferilor autohtoni, la tupeu, autostrada fiind a lui si mamei lui. Cum zicea cineva mai sus, l-a durut la benis de ce prevede legea, adica OUG 195/2002, ca sa fiu mai exact.

    00
    • prietene, ca ai semnalizat inaintea lui x nu iti da prioritate :))
      pt asta exista oglinzi, vrei poza cu ele?

      00
    • nu le mai demola miturile. dacă ai dat semnal, automat ai prioritate la orice.

    • @MICU corect, nu a zis nimeni ca cel cu megan avea prioritate de semnal. Nu s-a asigurat, e partea lui din vina. Dar, legal, cel care a filmat nu avea ce sa caute acolo. Cel din fata lui a semnalizat intentia de depasire, cu mult inainte, deci el nu avea dreptul sa intre in depasire. Unul nu s-a asigurat, celalalt a depasit un vehicul aflat in depasire. Doi dobitoci.

      00
    • @vali: nu e vorba ca ai prioritate, e vorba ca daca ai semnalizat intentia de a intra in depasire, potrivit legii cel din spatele tau nu are voie sa inceapa manevra de depasire.

      00
    • Deloc. Eu am zis ca el si-a exprimat intentia de a face manevra inca de cand cel care filma era pe aceeasi banda cu el si mult in spate.Singurul pe banda 2 era cel cu Mercedes care a si trecut, dupa care cel cu Megane a inceput sa faca manevra, timp in care cel care filmeaza a inceput si el aceeasi manevra fara sa tina cont de nimic, doar a accelerat si si-a bagat pula. E clar acum?

      00
  43. dar oare ala cu Porsche de la final nu are nici o vina !? Sectiunea cu primul ajuor din regulament este pur si simplu degeaba pentru a mai fura imprimeria niste bani.. sau poate o fi directorul imprimeriei nationale…

    00
    • Si ce prim ajutor vroiai sa dea? Sa ii dea aluia cu Meganeul la primul ajutor injurat? Sa ii sopteasca injuraturi noi?

      00
  44. Pentru soferii adevarati cunoscatori de legislatie, justitiarii cu relfexe: daca in fata filmatorului era un pieton care se bagase ilegal in traversare pe rosu facea la fel ? Sau cumva conserva din fata l-a scutit de o multime de declaratii la procuror, niste ani de trait cu spaima si posibil o suspendare ?

    „doamna judecator pietonul nu mi-a oferit prioritate avand rosu la semafor. Aduc ca si dovada pixelul rosu clar vizibil in coltul dreapta sus al cadrului 00:12:21”

    00
    • La 130 la ora poate sa se bage si Dumnezeu in fata ca nu am cum sa il evit :)) Dar asa ne place sa comparam mere cu banane

      00
    • Deci camera avea 130 la ora, Megane-ul are probabil 90 (viteza de TIR). 130-90 = 40
      Tu in oras mergi linistit cu 40 la ora, pietonul are 0 km la ora. 40-0 = 40

      Vezi asemanarea ?

      Sigur, distanta de franare variaza cu patratul vitezei dar pentru o discutie teoretica pe internet as spune ca analogia mea e ok.

      00
    • Diferența de viteza este aceeași, dar diferența de masa și inerție tot nu te ajuta în logica.

      00
    • @ciprian2: si masa este aceeasi si probabil ca si inertia este aceeasi (ca asta depinde doar de acceleratie…deci conteaza doar cat de „tare” franezi in cele doua cazuri) dar oricum…nu trebuia sa franeze la 0 ca in cazul pietonului ci doar pana la viteza cu care depasea celalalt; sa presupunem ca ala depasea tirul cu un 100 (doar cu 10km/h mai mult decat avea tirul in enuntul anterior) si tot iesea mai bine ca in cazul pieton + viteza de rulare 40km/h
      plm……blog de topoare, fashion, parenting si fizica mecanica

      00
    • Masa masinii lovite si inertia acesteia sunt diferite de masa pietonului si inertia acestuia (care este 0, la limita).
      Ciocnirea a doua corpuri ambele avand viteza diferita de 0 este diferita fata de ciocnirea a doua corpuri in care unul nu se deplaseaza.
      Nu poti sa compari impactul intre 1T si 1T vs 1T si 100Kg… oricat ai vrea.

      00
    • @Ciprian2: pai discutia cu masa, viteza si inertie incepuse de la presupunerea ca, macar la nivel declarativ, ai vrea sa eviti macar pietonul….nu ca musai ii zborsesti pe amandoi si la care dai damage mai mare :))

      00
    • Ce incearca omu sa zica si pe ce incepe sa il ia lumea la topor :).

      Pentru amatorii de stiinta ar fi utile din literatura straina „Bosch Automotive Handbook” scrisa de domnul Bosch si „Brake Design and Safety” de Limpert. Ambele mi-au fos de mare ajutor la redactarea lucrarii de diploma pe subiect.

      00
  45. NOU
    #152

    Gresesti, ne trebuie autostrazi caci asa crapa mai repede astia de-s idioti, mai interesanta este reactia aluia cu loganul, a deschis usa de parca e pe ulita lui, nici macar avarii sau semne pentru ceilalti.

    00
  46. NOU
    #153

    In UK foarte multi fac asa, semnalizeaza si trag de volan…diferenta e ca ala din spate nu are viteza mult mai mare (max.10-20kmh mai mult) si il lasa pe ala sa schimbe banda.

    00
  47. Să zică mulțumesc ăla cu Renault-ul că nu era în Germania și să vină unul cu 250 km/h.
    Că îl aduna cu fărașul.

    00
    • In germania am vazut sute de „semnal si ma bag”. Pentru ca dracie…aia din germania au si frane. Stiu, cine a auzit de masina cu frane, dar chiaburii aia au

      00
    • acolo e altă dinamică a șofatului pe autostradă. ăia au deja 3 generații de șoferi.

    • In cazul ala nu mai exista filmare, ca nici din mașină a doua nu rămânea ceva.

      Oricum îmi place ce vad aici. Este genial câti biți au curs pe internet pentru nimic.

      00
    • hai sa terminam nitel cu legendele astea cu Germania:

      1. nu sunt chiar asa de multe locuri unde nu ai limita
      2. de cele mai multe ori, in momentul cand ai dat semnal cel din spate degajeaza pe alta banda sau calca nitelus frana sa-ti faca loc….si asa sunt toti obisnuiti. probabil ca asa s-au educat odata cu aparitia locurilor unde intersecteaza ring-urile si in 2-3 km zboara toti pe diferite benzi de la 1 la 5 la viteze mari. plm, aia nu sunt asa incrancenati la volan.

      00
    • atilla: au cam jumate. Dar, deja pe alea fara limita ai 3 benzi. Si toti au frana la masina…

      00
  48. @offtopic am inceput sa citesc comentariile si… brusc am devenit religios (am inceput sa ma inchin cu stanga)

    00
  49. Cel cu Meganul este nevinovat, se stie ca este imposibil sa mergi in spatele unei masini pentru mai mult de 3 secunde. Daca nu era asa nu ar fi fost facute masinile cu 160+km/h

    00
  50. Cand am dat examenul pt permis (traseu), circuland pe drum cu prioritate, de pe o straduta laturalnica imi sare unu cu un taxi in fata ( a intrat cu juma’ de masina in banda mea). Instinctiv, am franat. Replica politistului: “ma ce faci?!?” Eu: pai, taxiul… I-am facut aluia cu taxiul semn sa treaca (omu ramasese blocat la volan) si mi-am continuat drumul. Acum, ce era de facut? Sa merg inainte in speranta ca celalalt sofer e shumi si imediat se incadreaza in banda? Totul a fost din scurt…

    00
  51. NOU
    #163

    Intreb ca sa ma lamuresc – daca cel din fata semnalizeaza ca vrea sa depaseasca, cel din spate nu ar trebui sa astepte? sau se poate totusi baga cu forta, pe principiul „primul intrat pe banda a doua are prioritate”?
    Cazul A, conform Cod Rutier:
    Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:
    a) sa se asigure ca acela care il urmeaza sau il *****precede***** nu a semnalizat intentia inceperii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune in pericol sau stanjeni circulatia din sens opus;

    Deci cine a semnalizat primul are prioritate, nu? Stim ca Meganul semnaliza deja, nu stim daca a doua masina semnalizase inaintea lui.

    00
  52. Citind multitudinea de răspunsuri m-am lămurit de ce sunt atât de multe accidente pe șosele. Toți ăștia care credeți că ăla cu Meganul e nevinovat meritați să râmăneți fără permis! Jalnic!

    00
  53. Art 45
    ”(2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza in depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula in fata sau in spatele lui nu a initiat o asemenea manevra.”

    Întrebarea e, e depășire, sau nu? Că de semnalizat, ăla din față pare că semnaliza de ceva vreme. Eu zic că e, a schimbat banda, dacă venea din spate în urma celuilalt era altceva. Deci eu cred că, pe lângă vina morală, cel care filmează va fi găsit și vinovat.

    00
    • Pe TT spune autorul că ăla cu Meganul a fost declarat vinovat. Ciudat…

      00
    • ce e ciudat? că tu nu cunoști codul rutier?

    • Așa o fi, dar, dacă tot sunt luat la mișto pe gratis, pot să citez ceva de mai sus?

      ”zoso: ce citezi tu acolo se aplică atunci când vorbim de o singură bandă pe sens.”

      Poți să-mi arăți unde în legislație scrie chestia aia de mai sus?

      00
    • Eu aș face contestație, nu mi se pare foarte clară situația.

      00
    • depășirea se execută trecând de axul drumului. ce vezi tu în imagini nu e cu axul drumului, pentru că axul drumului e parapetul.

    • Man, depășirea nu e ce crede fiecare…

      (1) Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial

      ”ieșirea de pe banda de circulație” nu se referă la ”ieșirea pe contransens”

      de aia zic, treaba aici îmi pare maro, e genul de situație care ar trebui să genereze clarificări în lege

      00
    • @vali: WOW, cu astea doua chestii m-ai dat pe spate:
      1) „ce citezi tu acolo se aplică atunci când vorbim de o singură bandă pe sens.” in raspuns la cineva care cita obligatiile celui care vrea sa depaseasca
      2) „depășirea se execută trecând de axul drumului. ce vezi tu în imagini nu e cu axul drumului, pentru că axul drumului e parapetul.”
      Eu iti recomand calduros sa mai citesti o data codul rutier si regulamentul de aplicare, sa iti reamintesti ce scrie pe acolo.

      00
    • adyzah n-a initiat mah nene nimic.. asta era deja pe B2 cand ala a inceput sa iasa. Singurul lucru pe care l-a facut a fost sa semnalizeze. L-a vazut pe asta ca vine si a vrut sa-si bage **** in gura lui. Asta a fost.. nu a fost neatentie.. sunt sigur ca l-a vazut si a zis ca merge si asa.

      00
    • NOU
      #175

      (4) Nu constituie depăşire, în sensul alin.(1), situaţia în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în acelaşi sens de circulaţie.”

      @adyzah esti cumva sofer de Alba ? :D

      00
    • @adyzah: tu nu ai vazut cand l-a apucat pe Megane depasitul? I-a taiat practic calea celui cu camera.

      00
    • @ciocolatiulverde, nu știu care-i faza cu Alba, probabil că toți din Alba te iubesc în momentul ăsta. Nu-s ”șofer de AB”, sunt șofer de 25 de ani, și în singurul accident în care am fost implicat, boul care nu a acordat prioritate a ieșit pe picioarele lui din mașină tocmai datorită unei chestii ”prostești” pe care o practic, care se cheamă condus preventiv (cu alte cuvinte, să conduci și pentru alții :) ).

      La subiect, eu aș merge pe culpă comună. Ca fapt divers, ce a făcut tipul care filmează, nu se face afară. Nu știu dacă e educație sau legislație sau amândouă, dar nimeni nu se bagă așa dacă vede că ăla din față vrea să depășească.

      Iar vali cu depășirea = drum cu o bandă, axul drumului etc. reflectă perfect vorba aia că nu ce nu știi îți face probleme ci ceea ce crezi că știi.

      00
    • @ciocolatiulverde tu ai dreptate cu (4) dar asta am întrebat eu prima oară, e depășire sau nu, de asta depind multe. Ca idee, eu nu știu să fie o clarificare în lege, cam de la ce distanță ai schimbat banda ca să se considere devansare și nu depășire. Mie, în regim de autostradă, la >130km/h, manevra mi se pare cam din scurt. Din nou, asta nu înseamnă Megan nevinovat, e treaba lui să se asigure, culpa comună ar fi mai corect.

      00
    • pai asta nu se aplica si celui cu megane?????

      00
    • NOU
      #180

      @zoso, mai bine ca nu comentezi pe TT – pici de fazan rau de tot. Aici macar poti sa tai microfonul.

      00
    • pot și acolo să fac asta, dacă vreau.

    • @adyzah: Problema ce se pune e „Ce manevra a iscat accidentul?”.. E drept ca soferul ce filmeaza a intrat in depasire in timp ce deja altul din fata lui isi semnaliza intentia. E, deasemenea, complet absurd ca la viteze de autostrada sa circuli presupunand ca un alt sofer care clar asteapta sa faca o manevra de depasire te-a vazut si presupunand ca el realizeaza ca tu accelerezi ca un dobitoc…
      Insa, in ciuda acestui fapt, manevra si lipsa de asigurare a celui cu Megane a provocat accidentul..

      00
  54. Cum ii tot gasiti scuze la cel cu Megane-ul … sunt n motive legale si morale pentru care e vinovat. De ce e vinovat cel care filmeaza? Ca nu s-a lasat intimidat de prostache? Ca nu a franat brusc avand mari sanse se faca accident de unul singur si cel din fata sa plece linistit mai departe? ….

    Si comparatia cu Germania sau alte tari e amuzant, culmea acolo tot outsiderii, ca sa nu zic romanii fac faze de genul acesta.

    00
    • bine ca nu s-a lasat „intimidat de un prostache”, a realizat o treaba mare..

      00
    • ala din spate e de vina ca s-a bagat peste celalalt, pe principiu „io primu, io primu”. Sunt doi care asteapta sa treaca de un camion, in mod normal il lasi pe ala din fata sa treaca primu.

      Bine, eu in romania stiu mereu ca ma voi trezi cu ala din spate peste mine, deci in general ori trag repede de volan (inainte sa faca el manevra) ori il las sa se duca, poate ii revarsa ciorba

      00
  55. Patit ceva similar: eu pe banda doi cu ~130Km/h. Pe prima banda doua tiruri cu ~90km/h. intre cele doua tiruri o masina pe care nu aveam cum sa o vad (tirurile l-au cam inghesuit), Logan-ul s-a gasit sa scape dintre tiruri fix cand am ajuns ajuns in dreptului cabinei primului tir. Nu avea treaba, nici macar semnal nu a dat. Tot el era nervos si injura

    00
  56. Doi prosti… unul care nu s-a asigurat si un coios cu CP mai multi decat el!

    00
  57. Ceea ce se vede in imagini este cauza clasica a accidentelor de pe autostrada: intrarea cuiva de pe banda 1 pe banda 2 pentru a efectua o depasire, insa fara sa se asigure temeinic ca nu vine deja cineva din spate pe banda 2. La situatia asta sunt mai multe de discutat:

    1) In general cel care trece de pe banda 1 pe 2 pentru a efectua o depasire trebuie sa se gandeasca ca el are cu o viteza mai mica (uneori cu mult) decat o eventuala masina care vine lansata pe banda 2. De aceea trebuie sa incerce sa estimeze daca are timp sa faca depasirea in siguranta si fara sa creeze o ‘situatie’ sau sa incomodeze pe cel de pe banda 2 observand in oglinda cat de departe este cel de pe banda 2 si cat de tare (repede) vine, iar daca cel de pe banda 2 vine foarte repede si/sau este prea aproape, atunci sa NU intre pe banda 2 in fata lui, ci sa il lase sa treaca, pentru ca sa intre abia dupa el, si evident dupa ce s-a asigurat INCA ODATA ca poate face asta in siguranta dupa ce cel de pe banda 2 a trecut de el.

    2) Referitor la filmare, poate ca cel cu Megane s-a asigurat intr-o prima faza si nu a inceput depasirea camionului vazand masina alba si lasand-o sa treaca, insa nu a vazut pe banda a doua masina din care s-a filmat, pentru ca ea a intrat pe banda a doua cu foarte putin timp inainte. Asta insa nu il scuza deloc pe cel cu Magane, e adevarat ca a fost o situatie un pic mai complexa, insa trebuia sa se asigure inca odata chiar inainte de a incepe depasirea, pentru ca era de datoria lui sa o faca.

    3) In general, cel aflat deja pe banda 2 si in fata caruia intra pe neasteptate / din scurt si cu o viteza mai mica o masina venita de pe banda 1 trebuie sa franeze pentru a evita un accident. Chiar daca legal are dreptate, evitarea unui accident il va scuti de multa alergatura, nervi si bani.

    Bine ca a iesit numai cu table indoite, ca putea sa fie mult mai rau.

    00
  58. Eu de cam mult timp spun ca romanii habar n-au sa circule pe autostrazi, dar nu ma prea crede/asculta nimeni.

    00
  59. Citind comentariile realizez ce rautate zace in noi romanii . Asta este fratilor ,suntem rai, necivilizati , hotomani si buni de gura iar rezultatul se vede nu doar in accidente auto cat si in starea generala a acetei tari..

    00
  60. plm, eu nu inteleg de ce sunt atatea discutii aici, ala care a schimbat banda a fost neatent/cretin si nu si-a dat seama ca nu are timp sa o schimbe ca venea alalatul de pe banda 2, care nu era obligat sa puna frana sa sara prin parbriz ca ala nu stie sa se asigure sau sa evalueze cu ce viteza vine o masina.

    00
    • unii oameni sunt convinși că, dacă te-ai asigurat și ai dat semnal, automat ai prioritate următoarele 20 de minute la orice. și e greu să le scoți asta din cap. se poate să le schimbi părerea, dar de obicei după ce sunt in situația meganistului.

  61. culpă comună. end of story, marcaţi banu’ amândoi !

    00
  62. Citind comentariile cred ca ti-ai raspuns singur cine conduce megane-ul. Cam 80% dintre noi.
    Mi se pare fabulos cum se gasesc fel de fel de explicații si fel de fel de șoferi speciali.
    Lucrurile sunt simple, cand conduci te uiti in oglinzi. Ai oglinda in masina, ii vezi pe aia din spate, ai oglinzi laterale, te asiguri din lateral.
    Restul e tăcere.
    Nu stim sa conducem si nu avem conduita. Este aceeași discuție ca si cu meseriașii care stau pe banda 2, pt ca pete tong.

    00
  63. Intrebare: Eu sunt singurul care vad doi prosti?

    Adica actiunea soferului cu Megane e cea ce a provocat accidentul… Aia e clar si nu se pune probleme de culpa comuna sau alte cacaturi d-astea…

    Dar totusi, acolos sunt 2 prosti (e chiar egalitate intre ei la capitolul asta, as spune), nu?

    00
  64. Citind comentariile articolului asta iti dai seama cata lume stie ce ar trebui sa faca atunci cand circula pe autostrada. Nu e suprinzator ca sunt multi soferi nestiutori fiindca scoala de soferi e de cacat. Daca nu ai noroc de un sofer experimentat ca prieten/familie, depinzi de altii care nu prea au habar ce fac.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.