O treabă isteață de la Citroen: ușa culisantă

Are logică să faci ușă culisantă la o buburuză de oraș, ieși și intri mai ușor în ea.

citroen-1007

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

30 comentarii

  1. Sau cum ar zice Henry Gusti Pulalainen: “Decat sa faci o usa culisanta mai bine nu o mai faci.”

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. De-aia scrie mare Peugeot pe mașină?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. Dar nici nu era nevoie de usa sau portiera la buburuza asta, iesi prin portbagaj

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Care Citroen e un Peugeot 1007 si e o catastrofa.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. E peugeot 1007. Citroen nu a avut un model corespondent. Pentru peugeot a fost un esec comercial, printre altele din cauza usilor actionate electric.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. De ce e naspa o usa culisanta? Nu ar fi mai ok in parcarile aglomerate, cu masini foarte apropiate?

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Usile laterale culisante sunt genial de practice. Greum-ar putea convinge cineva sa renunt la ele. Daca ai copii sau din cand in cand ceva de transportat – nu exista nimic mai bun.
      Era de asteptat sa se gaseasca chibiti care sa le “demonteze”, fara sa fi miscat nuci 2metri in viata lor o masina dotata cu asa ceva.
      Gen: “cutia automata nu e buna, ca nu-mi place mie”

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • NOU
      #11

      Peugeot 1007 a fost o catastrofa din cauza usilor culisante. Iar usile culisante pe masini mici sunt o idee proasta pt ca:
      -dispare stalpul central. Drept urmare usile, montantul A si montantul C trebuie ranforsate suplimentar pt a da rigiditate si protectie.
      -ranforsare suplimentara inseamna greutate in plus.
      -greutate in plus inseamna nevoie de putere mai mare deci implicit consum mai mare si costuri de exploatare mai mari (impozit, asigurare, intretinere)
      Cu alte cuvinte un 1007 iti ofera spatiu de supermini la greutate si costuri de compacta.
      -am avut 2 peugeot-uri si absolut toate categoriile de componente electrice s-au stricat la un moment dat (faruri, lumini interior, lumini de bord, martori, oglinzi el, geamuri el, trapa el, electromotor, alternator, bricheta, clima, tot tot tot). Ultimul lucru pe care il mai vrei e sa ai si usi electrice.
      Comparativ greutati:
      1007 1.4 benzina – 1115kg, Toyota Aygo 1.0 benzina 825kg, Logan 1.4 benzina 975kg / 1007 1.4hdi 1145kg, Aygo 1.4d 875kg, Logan 1.5dci 1065kg.
      Pe langa toate astea si avantajul respectiv de a parca in spatii stramte se va intoarce impotriva ta pt ca, desi tu nu le vei zgaria usile vecinilor de parcare, ei te vor zgaria pe tine cu usile clasice. Deci proprietarul de 1007 va trece pe la tinichigiu mai des.

      Case closed!

      Thumb up 0 Thumb down 1
  7. NOU
    #12

    Mi se pare intr-adevar istet ca atunci cand nu te pricepi absolut deloc pe partea electrica sa reinventezi usa si sa o faci… ELECTRICA!
    Genial!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. In buna traditie frantuzeasca, cand au o idee buna, aplicarea e dezastruoasa

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Ideea in principiu e buna, chiar parchezi oriunde..

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. sunt utile usile alea ca si sfarcurile pe o platosa

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Probabil ai bicla sau sub 20 de kile.
      Sa vezi ce misto e cand incerci sa parchezi o masina intr-un loc de parcare gandit cu curu’ astfel incat sa poti iesi si tu si pasagerul fara sa beliti masinile de langa.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Cu ce te ajuta daca ii blochezi pe ceilalti care nu au usi de genul ?

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • sa vezi ce misto iesi pe geam cand se blocheaza

      Thumb up 0 Thumb down 0
  11. francezii, electronica si automobilele, baba si mitraliera

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. pentru ca… psa.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. Asteptam modelul cu usa termopan de la Logan.

    Thumb up 1 Thumb down 0
    • trecind peste rima cu loganu (porcu’ rima, da’ rima nu porc), dokker are usi culisante – si chiar functioneaza.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  14. O astfel de portiera e utila doar cand parchezi langa un perete. Atunci cand parchezi langa o alta masina foarte aproape risti ca celalalt sofer sa-ti loveasca masina daca pleaca inaintea ta.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. O altă idee interesantă: mașina cu roți pătrate… Mama lui de Citroen Peugeot :))

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. Ideea e buna, practica e proasta. La Toyota a mers mai bine, pe Sienna, pentru ca atunci cand ai copii si mergi cu ei pe undeva parca nu vrei sa tot platesti pentru zgarieturile de pe masinile langa care parchezi.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. cu lubrifiant intri sigur

    Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.