Traficul de seară, explicat pentru bucureșteni…

Bucureștenii chițăie că traficul de la ora asta arată așa

trafic-bucuresti

Și nu, nu pentru că unul nu ar lăsa mașina acasă, ci pentru că:

  1. așa e traficul la ora la care toată lumea iese de la muncă. așa va fi mereu. vedeți mai jos niște imagini cu traficul din alte orașe, tot aglomerat.
  2. au ales un primar incompetent. nu, nu doar pe ăsta de acum, ci de la Halaicu încoace. pe unii i-au ales chiar de două ori, și gigacaloria a crescut, și traficul s-a înrăutățit și nici unul nu a creat parcări.
  3. bucureștenii nu știu să conducă și nu e nimeni să îi amendeze pentru asta. au lătrat de atâtea ori că le-au fost ridicate mașinile până s-a desființat faza asta, așa că toți ăia care mai aveau o urmă de frică acum sunt mai tari și mai jegoși.
  4. pe ploaie, românii conduc ca naiba, pentru că au mașinile varză tehnic și ITP-ul luat pe șpagă. dar nu e vina lor, e vina altcuiva că ei n-au frâne și lumini.
  5. nu s-ar muta în altă parte pentru nimic în lume. trăiesc, dorm, visează și stau în trafic în orașul ăla mizerabil.

trafic-brasov  trafic-cluj trafic-constanta trafic-craiova

trafic-iasi trafic-pitesti trafic-timisoara

La toți n-i greu. Am făcut 2 minute 45 până la poștă în loc de 2 minute și 15. Groaznic trafic.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

81 comentarii

  1. Iti răcești gura degeaba. N-o să înțeleagă nimeni niciodată că mașina în oraș la orele de vârf și zilnic e cea mai proastă decizie.

    E vorba de comoditatea fiecăruia. Personal, prefer să merg cu metroul, dar nu îi convingi cu vorba bună pe oameni. Civilizația se face cu forța (amenzi care să usture). Ai luat o amendă de 500 lei? A doua se dublează și tot așa. Ai parcat ca un bou? Amendă 500 de lei, zilnic, de fiecare dată când calci strâmb.

    00
    • Cumva nu am vazut pe nimeni care sa locuiasca „la metrou” si sa mearga cu masina intr-un loc unde poate ajunge cu metroul. Atata ca nu prea e metrou prin tot Bucurestiul, soc si groaza!
      Asta ca sa nu zic – bine ca esti tu destept si suntem noi toti prosti.
      Nu , nu ma plang, eu fac 30 de secunde pana la serviciu in 4 din 5 zile.

      00
  2. Am auzit ca in petrosani sunt joburi faine si nu e trafic…

    00
    • Mai nou fac naveta prin nordul Londrei, vreo 60 de km pe banii si timpul companiei ca asa e frumos, din toata naveta asta doar vreo 8 km sunt pe autostrazi. In primele zile imi era si frica cand mergeam legal cu 50-60 pe drum cu o banda pe sens si vizibilitate redusa din cauza copacilor. Cred ca daca pui acelasi drum in romania si acelasi numar de masini vreo doua saptamani il tii blocat cu accidente si apoi pui limita de 30…

      00
    • @super_fotbal: vezi ca da cu virgula. Cum plm ai legat 35 de mile fara drum expres / autostrada in N Londrei?
      Sau nordu’ e de fapt pe langa Leeds?

      00
    • Anglia e probabil cel mai tare loc de condus. Drumuri serpuite, abia au loc 2 masini, ziduri de piatra de-o parte si de alta, limita de viteza 100km/h. SI volanul pe partea gresita

      00
    • Iti da tie cu virgula ca faci pe desteptul…

      00
    • @ Paul
      El de fapt vroia să ne spună că e în Anglia și că e superjmecher.

      00
    • Nu boss, vroiam sa spun ca pe drumu ala in romania te trimiteau la verdeata toti smecherii, dar nu te poti pune cu justitiarii din romania.

      00
    • Anglia e cel mai tare loc de condus ca poti merge legal pe contrasens si te simti supersmecher.

      00
    • @roc: cunosc modelu’.
      Masina nemteasca cu motor de 2.5 (cel putin) si dramba de fum in urma, lovit subit de sindromu’ Raducioiu cand aterizeaza pe Otopeni sau alta aerogara a patriei, cautator de solutii pentru reducerea asigurarii la masina, fentarea DVLA cand e vorba de amenzi pentru sofatul de tip curca beata, etc.
      Noroc ca britanicii-s inca decenti si-i accepta in diverse zone enclavizate, chiar si cate 30 intr-o casa. Deh, au nevoie de palmasi pentru munca de jos.

      @super_fotbal: m-ai facut curios puisor, unde e nordul ala de Londra fara autostrada sau drum expres?

      00
  3. Probabil ca stau in orasul „ala” mizerabIl pentru ca in Brasov nu au mai avut de munca (cazul meu). Daca tot esti suparat pe Bucuresti, nu il mai tranzita. Oare de ce toate cacaturile de conferinte la ca participi sunt in capitala?

    00
  4. Faza cu condusul prost pe ploaie e pe jumatate adevarata. Sunt o gramada cu masini bune care conduc prost pe ploaie.

    00
    • Masinile inca nu „prea” conduc. Buba trebuie sa fie in alta parte.

      00
    • Romanul e dobitoc in esenta lui. Cu cat conditiile de drum sunt mai proaste, cu atat e mai zmeu. Cand cade o picatura sau un fulg, parca da strechea in urmasii lui Traian si Decebal, zici ca ii arde ploaia la coaie.

      00
  5. Comparati cu Phoenix AZ, mariti de ex pe jonctiunea I17 / 101 sa vedeti ce au ‘prostii’ de americani:

    Sau Toronto, Canada:

    Amandoua – live.

    00
  6. Multi sunt nascuti in Bucuresti dar nu cunosc orasul, nu stiu strazile si implicit circula doar pe bulevardele principale.
    De asemenea , cum nu cunosc orasul se incadreaza aiurea si incurca.
    Parcarile pe interzis iarasi sunt o mare problema, pentru ca daca nu se ridica masina atunci toti cred ca au dreptul sa opreasca unde vor. Ce daca blocheaza o banda, sau toata strada?
    Semafoarele sincronizate nu merg, strazile sunt inguste si proaste, politisti putini iar aia care sunt, au ordine pentru dirijarea traficului cand sunt coloane oficiale.
    Cand ploua sau ninge e cel mai nasol, pentru ca multi nu stiu ce sunt alea lumini de intalnire sau dezaburire.
    Eu de la munca pana acasa am fix o portiune din aia rosie complet. Pe drumul principal fac 50 de minute lejer. Pe stradute 10-15 minute. Atat de mult se sta la semafoare si in coloana. Pe jos fac tot cam 45-50 min. Vara folosesc bicicleta cand e vremea ok.
    Problema e ca de la an la an se aglomereaza in mod vizibil si mai rau. Cladiri de birouri noi, mall-uri noi, supermarketuri, etc, iar infrastructura sta pe loc.
    Citeam articolul asta la Cetin si ma deprima si mai rau https://cetin.ro/gabriela-firea/
    Solutii exista, dar uite ca avem primar si consiliu PSD.

    00
    • Stii de ce nu vezi masini pe A3 Bucuresti-Ploiesti? Pt ca jumate din prietenii mei prefera DN1, ca pe autostrada drumul e mai lung cu cativa km, pt ca s-au obisnuit cu DN1. De fiecare data cand discutam, le urez sa nu descopere autostrazile inca vreo 50 ani.

      Asa ca de ce sa ne „plangeam” ca noi stim stradute libere si altii stau in trafic si se plang? Uneori suntem ajutati si de tehnologie (waze).

      Stii ce intrebari primesc cand dau drumu la waze?
      „dar ce, nu stii drumu spre casa?”

      00
    • Problema celor care nu cunosc orasul si circula toti pe bulevardele principale se va rezolva in viitor(ramane de vazut in cati ani) cand majoritatea masinilor vor avea navigatie in timp real(ex. Google Maps) si te va directiona pe unde e mai liber, adica pe stradutele pe care nu le stiau.

      00
  7. poate ofera o imagine mai buna a traficului din cateva orase: http://www.trafficindex.org/

    Se bazeaza pe un algoritm ce identifica schimbarile de culoare de pe artere (rosu/galben).

    00
  8. da dar avem o chestie care se cheama metrou, nu stiti voi d-astea

    00
  9. Se circula f prost pt ca nu e nimic optimizat. Totul e la voia intamplarii: treceri de pietoni, semafoare, giratorii, intersectii!
    Ar fi foarte simplu sa eficientizezi putin, sa reglezi semafoarele din intersectii in functie de momentul zilei, sa pui un rahat de semafor cu buton pe floreasca la mall-ul ala, sa nu mai fie, in intersectii, verdele de pietoni mereu egal ca timp cu verdele masinilor din aceeasi directie (blochezi banda de dreapta), etc.
    Si, foarte important: AMENZI DE PARCARE!!!
    E ilegal si abuziv sa se ridice masini care nu blocheaza traficul, chiar daca sunt parcate neregulamentar, dar garantez ca daca politia rutiera ar exista in Bucuresti (in sensul ca sa dea zilnic amenzi pt parcare neregulamentara, amenzi de-alea de 200 de lei, nu mai mult, si care sa ajunga in buget, nu in firme de tractari) atunci jumatate din problema ar fi rezolvata!
    In schimb lumea dezbate daca e normal sau nu sa parchezi pe trotuar, daca e bine sau nu ca nu se mai ridica masini, etc. Avem niste legi, hai sa le aplicam, nu e asa de greu!

    00
    • Te incurajez sa trimiti urmatorul mail catre Presa Politia Capitalei
      ––––––––––––––––––––––––––––––
      Bună seara,

      Mă numesc XXX XXX, domiciliez in București XXX, Str. XXX Nr.X și cum probabil intuiți, lucrez în zona Mall-ului Promenada.
      În fiecare seară, de luni până vineri, când toată lumea pleacă acasă, se blochează traficul din cauza trecerii de pietoni nesemaforizate de pe Calea Floreasca, de lângă Mall Promenada.
      Va rog frumos să îmi spuneți către cine trebuie să facem o cerere să se instaleze un semafor cu buton.

      Va rog sa confirmați primirea e-mailului și să îmi transmiteți un număr de înregistrare pentru sesizare.

      Mulțumesc,
      XXX
      Tel XXX
      ––––––––––––––––––––––––––––––

      Pe mine m-a sunat cineva intr-un weekend dupa ce am facut plangere ca se blocheaza Barbu Vacarescu si toata lumea depaseste coloana pe linia de tramvai. S-au scuzat la telefon ca dimineata este nebunie si nu au destui agenti, ca sunt in proces de recrutare bla bla. Mi-a sugerat sa sun pentru orice problema la Politia Rutiera la 9544, i-am explicat ca sun si nu raspunde nimeni, mi-a zis ca si acolo sunt probleme, e o singura persoana care raspunde…

      00
    • https://www.sciencealert.com/the-close-door-buttons-in-elevators-don-t-actually-do-anything?perpetual=yes&limitstart=1 In New York City, where traffic is constant, crossings are controlled by automatic timers, so no amount of button jabbing will get you across faster than if you just patiently stood there.

      00
  10. 6 minute pana la munca, pe bicicleta

    00
  11. 1. Multi vin sa faca faculta si raman in Bucuresti pt ca in localitatile lor de bastina cam lipsa locuri de muncă ; nu putem fi toti angajati in industrii care permit munca remote ; „Ce sunt provincialii? Cei care nu au venit inca la Bucuresti…”
    2. In mintea de taran tampit cu foamea ancestrala rumaneasca adanc prezenta in ADN , suprema realizare a celor care raman, este sa se duca cu masina la locul de munca si sa ia (prin credit) apartament /casa in complex rezidential ( verificati la ce preturi au ajuns apartamentele si casele noi in bucale); a nu se intelege ca provincialii sunt tarani si bucurestenii niste domni….multi bucuresteni sunt la prima generatie nascuta aici, deci comportamentul de taran-urban este f. pronuntat
    3. Reteaua de metrou nu acopera si nu va acoperi probabil nici in urmatorii 30 de ani , toate zonele orașului; aici nu ai cum sa razi doar de bucuresteni ca au votat doar lichele, nu e o vreo zona in romanica cu „alesi” normali si cu un nivel de trai deosebit,de aici lipsa locurilor de munca si migrarea spre infectia asta de „oras”

    00
  12. Se circula foarte greu in Bucuresti, dar ce sa ii faci? Unii poate au salarii bune in Bucuresti si daca pleaca in alte orase ce sa lucreze ? In afara de taximetristi, barmani, vanzatori? Ca in multe orase chiar nu ai ce sa faci daca vrei sa castigi peste 2000 de lei pe luna.

    Si treaba cu parcarile, cam asa e, cum zici tu, mai ales in sectorul 6 si 1. Dar in sectorul 3 sunt o gramada de locuri de parcare, cand vii seara acasa ai de unde sa alegi, daca ii spui asta unuia din Militari nu te crede. Ma refer la zona Titan, Dristor, nu zonele centrale ale sectorului 3.

    Ce arati cu traficul in alte orase este cat se poate de evident: cu cat e orasul mai mare si mai dezvoltat, cu atat aglomeratia e mai mare, pentru ca, suprizaaaa, in orasele alea oamenii au bani de masini si de combustibil si motive sa mearga cu ele, de exemplu la munca. In orasele cu mai putine locuri de munca, oamenii stau si asteapta banii de la rudele din strainatate si se plimba cu masina la sfarsit de saptamana, nu joia la 6 ca toti sclavii astia care blocheaza traficul.

    00
  13. Se intampla si la altii.A99( autobanda 3 benzi) Munchen 1 ora jumate media zilnica de stau in perioadele de varf.

    00
    • Autobanda ce e? E un fel de autobahn dar mai de la tara asa? Ce dracu e asa greu sa ii spui autostrada (ca aia e traducerea) sau autobahn asa cum o pronunta nemtii… Ce ai scris tu acolo este o strutocamila sau prepelicapra… Altfel vezi sa ai grija cand ajungi in Romania sa nu calci pe grebla ca o sa-ti aduci aminte imediat cum se pronunta.

      00
  14. Ar fi interesant un print screen cu soseaua de centura vineri seara, de la 6 la 9 si duminica dupa amiaza de la 2 la 6.

    Eventual si o morala despre toti taranii care au venit la munca in Bucuresti si le-au luat bucurestenilor salariile uriase de 2-3 mii de lei pe luna :))

    00
    • Inca astept minunea cu buletinul de Bucuresti, o sa primesc minusuri de la tarusi care halesc mancarea prin corporatii cunoscute, asa e cand te muti aici, recuperezi foamea si scapi de mirosul lemn ars.

      00
    • Asa ai patit si tu in Spania cand ai plecat la cules capsuni?

      00
  15. Problema e ca si aia care conduc civilizat isi iau injuraturi si dupa se lecuiesc. De cate ori am fost claxonat ca nu am intrat in intersectia deja blocata, ca am dat prioritate pietonilor care deja asteptau sau am lasat pe unu sa faca la stanga ca oricum aveam rosu in fata sau avea coloana de masini tinuta in spatele lui. Dupa ce ca sunt prosti tot ei sunt cocosi…

    00
  16. Sunt cu munca de cateva luni in Antwerp, Belgium. Cand scapa toata lumea de la munca, zona unde lucrez e una industriala, rafinarii, petrochimie, se blocheaza absolut tot, fac aproximativ 90 de minute pana acasa, timpul normal ar fi de 15 minute. Solutia gasita de mine este sa plec cu 1-2 ore mai tarziu.

    00
    • Decât să stai 1 oră jumate în trafic complet neproductiv, şi să consumi benzină degeaba, şi nici nu te poţi odihni în timpul ăla, dacă firma permite, e mai bine să stai la muncă de multe ori.

      Îţi mai faci ore suplimentare (dacă sunt plătite cu atât mai bine) sau măcar aduni şi iei o zi liberă când ai nevoie.

      00
    • Sau vii mai devreme (/tarziu) la birou si pleci tot mai devreme (/tarziu).
      Gen 07:30 – 16:00 sau 10:30 – 19:00. Asta daca ti se permite.

      De vreo 2-3 saptamani am primit masina de la companie. In Amsterdam.
      In afara orasului totul e roz, parfum (autostrazi). Desi sunt foarte multe limite de 80 sau 100, se merge foarte lejer.
      In oras insa, ma simt intrus cu masina. Mi se pare ca totul e gandit anume sa ma faca sa o las acasa si sa iau bicicleta. De la semafoare nesincronizate (citeam undeva ca intentionat), denivelari nesimtite pentru limitarea vitezei (de aproape trebuie sa opresti la ele) pana la radare sau camere la aproape fiecare intersectie, totul e facut sa te descurajeze. In plus, mai e si faza (nu stiu cat de reala) ca intr-un accident intre o masina si o bicicleta, pana la proba contrarie soferul masinii e vinovat. Gen

      00
    • Comparatii de toata jena.
      Antwerp are o densitate de 2500 oameni/km patrat, Bucurestiul 8500 oameni/km patrat. Numarul de locuitori din Bucuresti este de DOAR 3 ori si ceva mai mare.
      Amsterdam? Aceeasi treaba. Ma mir ca nu ati comparat Bucurestiul cu Turnu Magurele… Pffff

      00
    • @C, este foarte adevarat, am stat vreo luna in Amsterdam, personal imi displace orasul. Multi or sa sara cu gura pe mine, probabil l-au vazut in filme, poze, sau in vreun city-break de 2 zile. Este aglomerat la periferie, in centru nu isi are rost masina, parcari prea scumpe si putine, multe strazi se inchid din senin etc. Treaba cu accidentul dintre o masina si biciclist e adevarata, cea cu semafoarele nu mi s-a parut, nici cea cu denivelarile (daca aungi in Tulcea vreodata, sa iti amintesti comentariul). Autostrazi degeaba sunt daca au limite de 90-100 km/h, prefer oricand un dn de-al nostru.

      00
  17. Bucuresti … i dont care!

    00
  18. Zicala aia ce se termina „… mai bine-n satul meu fruntas” incepe sa devina din nou de actualitate. Altfel nu inteleg cum compara unii un oras de 200 mii locuiori cu unul de peste 2 milioane si-s mandri precum Ponta si PSD-ul ca la ei nu e trafic.

    Poate va mai uitati si in alte orase mari. Hamburg de exemplu, in tunelul pe sub Elba pe care il traversezi nopatea in 5-10 minute se face dimineata cam 90-120 minute. Adica 2 ore pentru un drum de 10 minute.

    Vad ca astia din provincie devin specialisti in orase mari. Fruntasi.

    00
  19. Tristeti provinciale……..

    00
  20. Suntem masochiști, nu ne simțim bine dacă nu pierdem zilnic cate 2-3 ore în trafic.

    PS: I <3 my bicycle (mai puțin pe vremea asta)

    00
  21. gata, ma mut in glina

    00
  22. 1. Avem unele dintre cele mai mari preturi la combustibil
    2. Avem aproape cel mai slab nivel de trai din UE (Bulgaria ne intrece?)
    3. Avem aproape de ce mai proasta infrastructura din UE daca nu cea mai slaba.
    4. Avem orase relativ mici (eu cand am fost in mizeria aia de bucuresti am mers pe jos din zona p-ta victoriei pana la ramada park (vis-a-vis de casa presei) asa relax in maxim 1 ora. Ma gandesc ca average bucurestean nu face mai mult de 5-6 km on average pana la servici.

    Cu toate astea … intrecem si parisul referitor la cantitatea de masini raportata la numarul popendulatiei. Concluzionam un singur lucru : Romanu nu e doar putoare. E si idiot / imbecil. N-ai ce face cand toata viata in comunism ai uns pita cu unsoare… acum incerci si tu sa cumperi chiar daca utilitatea este redusa ( in cazul multora)

    Eu as urca urgent si grav impozitele si asigurarile. Pana mea ,daca ai mii de euro sa iti iei masina ca sa iti deplasezi hoitul zilnic si apoi ai bani sa platesti impozite , amenzi , intretinere… inseamna ca esti my favourite bitch iar eu sunt statul. Asa te-as arde de nu te vezi. Sa vedem cati o sa mai tina masina aia… desi la cati imbecili am vazut care dadeau jumatate din salariu doar sa intretina ML-ul la scara…

    00
    • Problemele Bucurestiului se rezolva la nivel local, in Bucuresti. Daca maresti impozitele, primii pe care ii nenorocesti sunt locuitorii satelor mici care nu castiga mii de euro si conduc rable dar nu au alta optiune, ca transportul in comun nu e profitabil acolo.
      Solutia e taxa de tranzit in centru si parcari etajate/subterane. Si metrou, mult metrou.

      00
    • @Alex , problemele Bucurestiului sunt si in alte orase. Orasele astea nu au fost facute pentru traficul de masini de astazi. Insa daca in alte tari , o buna parte din oameni au inteles ca utilitatea unei masini este doar la sfarsit de saptamana , la iesiri din oras etc ( nevoie oricum inlocuibila) .. melteanul rroman nu a inteles si chinuindu-l saracia de care a suferit in timpul comunismului … vrea sa demonstreze facand achizitii neinspirate ( care o sa-i rupa bugetul in timp cu cheltuielile de revizii , combustibil , reparatii) Frate dar nu mai bine bagai banii aia in banca , mergeai cu tramvaiul , busul? Si acum nu trebuie sa intri la rate pentru un apartament? Ahh nu , eu …sa ma duc cu nespalatii aia din autobuze ? Cu nespalatii aia de la metro? plus multe scuze penibile pe care le auzi de la astia care le este frica sa sa dea jos din cutia lor de metal.

      00
  23. Marea problema e ca multi traim cu impresia ca suntem captivi in mizeria asta de „oras”.

    00
  24. Bucureștiul își arată limitele, lipsa de viziune, spaga si șmecheria au dus la aglomerația de azi.
    La metrou nu se va rezolva cu aglomerația nici în 10 ani, eu cred ca după ce se termină magistrala din Drumul taberei la metrou Unirii va fi si mai grav, vor fi si mai multi călători care de obicei foloseau tramvaiul 41.

    00
    • Se rezolvă cu rame de metrou mai dese, cu trafic optimizat, cu noi linii de metrou.

      Cu banda speciala de autobuz si amenzi date prin observarea traficului pe camere.

      Voința sa fie.

      00
    • De aia proiectul initial ducea linia din Drumul Taberei pana in Pantelimon. Pentru magistrala 2 schimbau la Universitate, nu mai schimbau la Eroilor ca sa schimbe iar la Unirii.

      00
    • Nu-i asa ca ai vazut Bucurestiul doar la televizor? Ca altfel logica ta a murit inainte sa se nasca… In mintea ta, cine lua 41 vroia sa ajunga la Unirii? Serios? :-)

      00
  25. De veo 2 ani sunt mutat, in Bucuresti si motivele, pentru care am ajuns in acest pitoresc oras, sunt strict financiare, comparativ cu scumpul oras de la malul garlii negre Constanta. Trecand peste mistouri, motivul pentru care in Bucurestiu arata asa, are la baza mai multe lucruri printre care:
    1.Educatia, celor care locuiesc aici. Aici sunt o gramada de exemple, dar noi, ca oameni, inca nu putem intelege, ca daca am folosi cu adevarat alternativele pe care le avem, s-ar putea ca ceva sa se schimbe. Prea multi, care vin cu masina si au posibilitatea sa vina cu metrou, sau sa mearga 4-5 statii de autobuz/tramvai, prea multi parinti care mai au nitel si-si parcheaza plozii in banca, prea multi grasi/grase care ar putea sa mearga pe jos in locurile in care au treaba. Exemplele astea se pot vedea in fiecare din orasele descrise de tine.
    2.Lipsa optimizarii traficului catre alternative, iar asta se traduce prin banda dedicata pentru autobuze, respectiv tramvai, 2 pistele alea de biciclisti facute la misto pe trotuar, muta-le pe carosabil. De asemenea, odata facuta treaba asta, mutat politistii in intersectii sau pe camere si sa-i amendeze pe desteptii care le folosesc. Nu e scumpa, nu e complicata, trebuie doar sa se vrea. Odata ce vezi ca stai ca prostu in trafic, vei intelege intr-un final ideea, daca nu selectia naturala trebuie lasata.
    3.Problema parcarilor si opritului, la ora actuala, in Bucuresti, ar trebui scos indicatorul de oprire interzisa, oricum toti isi baga ceva in el, mai face politia la misto actiune, cand e vreun eveniment dar in rest nimic. Aici primaria ar putea sa faca urmatoarele:centru comercial(lasi oamenii sa parcheze dupa ora 10, sau oferi abonament), esti cladire de birouri, cate locuri de parcare ai raportat la mp inchiriati(putin, platesti o penalitate la impozit, sau gasesti o solutie la problema parcarii). Nu in ultimul rand, construirea de parcari in zonele unde acoperirea este deficitara, se poate ceva cu fonduri UE la treaba.
    4.Complexele rezidentiale facute anapoda. Asta e o problema nasoala, pentru ca ai de-a face cu oameni ca idioti din Prelungirea Ghencea, nu ai ce sa faci acolo, suplimentezi cat se poate RATB, la un moment dat unii vor pleca altii vor ramane n-ai csf.
    5. Aplicarea legii e problematica, vezi punctul 3.

    Ca si altii, am fost si prin alte tari unde apa calda curge mai bine ca la noi, si cu toata infrastuctura pe care o aveau, existau ambuteiaje la ore de varf, insa existau alternative, acolo foloseai masina, daca chiar era o urgenta sau serviciul pe care-l aveai era de asa natura. Dar problema e, ca oamenii aia aveau educatia aia, noi inca ne minunam de ce e aglomerat pe Valea Prahovei la 4 dupa amiaza duminica si peste 2 ore e liber.

    00
  26. 15 minute pana la munca la ora 8:30 a.m cu motorul, 17 minute la intoarcere (6:30 p.m).
    ce trafic bre? ca sunt niste oameni carora le place sa tasteze din masina in drum spre munca sau spre casa? aia e altceva…

    00
  27. Ai uitat să spui că sunt mulți.

    00
  28. International cum stam?

    00
  29. Bucurestiul e blocat mai mult in perioada scolara. Caci vin studenti din provincie cu masinile si habar n-au sa conduca, ca abia au luat carnetul sau nu sunt invatati cu traficul din Bucuresti + parinti care s-au mutat la taranoaia si apoi duc copiii la scoala in centrul Bucurestiului, caci scoala din sat sau din cartierul unde locuiesc, le pute. De parca ei au invatat la scoli de top si ii duceau parintii cu masina la scoala.
    Deh, la copil de 7 ani ii trebuie scoala in centru, ca e geniu de mic si nu are invatatoare de fite. Daca i se pierde geniul?!?
    Asta vara, parcam fara probleme pe stradutele din spatele ASE, la Romana. Cum a venit luna Septembrie, a inceput distractia.
    Nu inteleg deloc chestia asta. De ce nu poti sa il dai la o scoala din apropiere si apoi, cand se face destul de mare incat sa mearga singur cu transportul in comun, sa il muti unde vrei? De ce iti place sa futi benzina si timp in trafic? Si timpul copilului?
    Ca si la scoala din centru, dar si la scoala de cartier, 2+ 2 tot 4 face.

    00
  30. Problema Bucurestiului este inghesuiala. Si comunistii, si dezvoltatorii imobiliari au construit cat de inghesuit posibil, drumul redus la maxim si parcari inexistente. Chiar daca vrei sa amenajezi ceva, nu prea mai ai loc.
    Iar traficul nu este doar pe bulevardele mari, pe majoritatea strazilor mici nu pot trece doua masini, una pe langa alta si se circula intens.
    Ca sa eliberezi cat de cat orasul, trebuie facute parcari insa nimeni nu vrea asta, nici primarii, nici particulari. Nici o institutie a statului nu are parcare, trebuie sa lasi masina pe strada, nici o companie mare ENEL, TIAB, RCS-RDS nu au parcari si asta contribuie la traficul ingreunat din zonele respective.
    Eu stau in Pantelimon, in laterala blocului din fata mea e un teren viran pe care Primaria poate tranti niste biscuiti si sa il faca parcare. La fel, in spate s-a construit loc de joaca pe care nu il foloseste nimeni, plozii cartierului bat mingea intre masini.
    Pantelimonul a fost mucificat, din doua benzi circulabile acum mergi doar pe una si au pus iarba pe linia de tramvai, sa pasca boii de Oprescu si Ontanu. Am vazut cum incerca o ambulanta sa treaca printre masini in zona Mega Mall, cum nimeni nu se putea duce in nici o directie pentru ca dobitocii au pus linie de tramvai cu iarba.

    00
  31. boss, ati votat PSD ca are cel mai ridicat nivel de spaga, nu 10, nu 20%, ci 100% din pretul strazii noi se imparte intre membrii de partid!

    Acuma sper sa nu mai vreti si centura Bucurestiului sau ceva, vreodata, ca nu se poate sa fiti si cu partidul asta, si cu strada facuta, in acelasi timp.

    00
  32. Nu am stat foarte mult în Brașov, nu îmi pot da cu părerea, însă în Sibiu, Iași, Târgu Mureș, Cluj, Suceava, traficul este la fel de aglomerat. E drept, în unele orașe, parcările sunt mult mai bine amenajate, dar sincronizarea semafoarelor este o problema în toate orașele enumerate mai sus.
    E adevărat, nu toată ziua e aglomerat, la ore de vârf însă… se circula fix la fel. Oameni care stau pe verde și se scobesc în nas, încadrări aiurea, probleme pe ploaie, fără semnalizări, etc.
    Ce vreau sa spun este ca, toți provincialii care spun ca doar în București e asa, mănâncă și cacat uneori. Peste tot e același trafic, cu aceleași probleme. Poate sunt și excepții, cum e la Brașov, poate trebuie ținut cont și de faptul ca e vorba de capitala, dar problema principala suntem noi, lipsiți de educație, lipsiți de bun simt.
    Asta nu anulează ce spuneți și voi legat de faptul ca niciun primar nu a făcut nimic pentru îmbunătățiri, în București.

    00
    • Se f_te vizibil și traficul în Brașov. Turiști, venetici, copii la școală, si tot mai multe mașini.

      Ca si informație, Brașovul se poate parcurge cu piciorul in maxim o ora de la un cap la celălalt. Autobuzele circulă după program si vin des.

      00
    • circula o pendula autobuzele in brasov. Am stat ca boul 1/2 de ora in statie la teatru la 8 seara dupa 36 acu 2 saptamani. sictir cum se spune la noi.

      00
  33. Cei care se miaună acum de traficul infernal vor fi primii care vor scheuna daca se monteaza un sistem de management al traficului.
    Exemplu la zi:Timisoara.

    00
  34. La poşta asta de pe Lânii? :)

    00
  35. 1. in Bucuresti in tot haosul se conduce mai bine si mai fluent decat in oricare oras din tara, nicaieri in tara asta inafara de Bucuresti nu te lasa nimeni sa iesi de pe o strada mica pe o artera mai mare
    2 in tara asta exista Bucuresti si dupa aia restul oraselor care arata si au mentalitatea de mic targ de provincie, din orice punct de vedere economic, cultural, mental colectiv orice vrei tu
    3 nu vrem si nu exista ratiuni sa te muti din Bucuresti, aici ai tot si de toate, teatre, filme, cluburi, concerte si ai si banii ca sa faci toate cele enumerate
    4 mentalitatea provinciala ca in Bucuresti e haos e adaptata unui trafic mic desfasurat pe strazi mici si inghesuite si maxim 2 bulevarde mari
    5 comparati Bucurestiul cu orase de dimensiunea lui, nu cu micile targuri de provincie gen Brasov
    6 bicicleta in Bucuresti? cred ca glumiti fara sa stiti despre ce vorbiti
    7 fericirea ta nu se traduce automat in fericirea mea, eu personal prefer sa merg la un teatru din cele 30 din capitala si nu l-a singurul teatru, prefer sa merg la un bar nu la unul din cele 3 baruri aceptabile care exista in fiecare oras de provincie, prefer sa merg la un restaurant nu la unul din cele 3 rezonabile,
    8 provincia o gluma slaba din orice punct de vedere si inafara de o oarecare liniste care e anulata de lipsa cronica a banilor pentru 80% – 90% dintre locuitori si care duce la lipsuri de toate felurile nu are nimic, dar nimic de care sa fie mandra

    00
    • mentalitatea provinciala ca in Bucuresti e haos e adaptata unui trafic mic desfasurat pe strazi mici si inghesuite si maxim 2 bulevarde mari

      am râs. fii sincer cu noi, ești din bacău și nu vrei să te mai intorci acolo niciodată :)

      am râs

    • Bacau. Am ras. Brasov? Am ras.
      Bucuresti am ras, am plans si tot aici am ramas. Pentru ce sa te duci in alta parte?

      00
  36. O problema o reprezinta si parintii care isi duc copilasii la scoala chit ca i-ar putea urca frumos intr-un autobuz si sa mearga singuri 4 sau 5 statii. Si da vorbesc si de cei din clasele mai mici. Eu am mers singura incepand cu clasa a treia si aveam si de traversat si de luat tramvaiul 3 statii si iar traversat..si nu am patit absolut nimic. A, ca are copilul scoala la juma de oras distanta e alta treaba, dar sunt destul de rare cazurile astea..

    00
  37. Bucuresti, spre deosebire de alte orase maricele din tara, are o problema importanta cu centura. Daca pe centura nu s-ar sta pe loc, mult mai multi oameni ar putea sa mearga la munca folosind-o. Toate orasele sunt aglomerate in centru dar la noi efectiv nu ai solutii sa faci deplasari lungi in oras decat sa o iei prin centru. Daca vrei sa iesi din Berceni de ex. pe autostrada Bucuresti-„Brasov” si o iei pe centura, cum e normal, faci peste o ora pana ajungi la autostrada… asa ca o iei prin centru, de nebun, si ajungi in 40 de minute si un pachet de nervi. Pana nu vom avea o centura sanatoasa cu intersectii bine gandite, putem conduce oricat de smart, efectiv sunt mult prea multe masini pentru centrul bucurestiului.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.