Trafic și inteligență cu Waze și români

Coadă de mașini pe Valea Prahovei, de la Comarnic la Predeal. Se circulă bară la bară, fără un motiv anume (accident sau lucrări), ci pur și simplu pentru că drumul trece prin diverse orașe.

Bușteni. Waze recomandă ocolul pe la Cantacuzino, o iei pe niște străduțe și ieși în drumul principal dintr-o stradă secundară. Și aștepți să se îndure cineva de tine. Nu las pe nimeni niciodată să se bage acolo, pentru că știu ce au făcut.

Breaza. Waze recomandă un traseu alambicat prin oraș ca să, din nou, ocolești de nebun și să ieși în același trafic dintr-un drum secundar.

Înțeleg ideea de a ajunge mai repede. E logică doar pe jumătate. În cazurile de mai sus, coloana încetinește pentru că îi lasă pe ăștia să se încadreze în trafic, cum e normal și omenesc. De asta algoritmul Waze recomandă trasee de genul ăsta. Dacă nu ar mai fi lăsați, s-ar opri din mizeria asta. Dar cum decizi care locuiește pe acolo și care e idiot?

Sinaia. Waze recomandă să o iau prin oraș. Nu înțeleg de ce și o iau pe centură. Când ajung la intersecție aia, înțeleg de ce. Cei care vin din oraș au prioritate. Practic, te-ai pișat pe ăia de pe centură și ai economisit fix două minute. Nici un picior de polițist. Nici gând să facă acolo un giratoriu.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

51 comentarii

  1. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. 60111
  2. Lăsați mașina acasă, luați trenul, și se va circula mai bine pe la Azuga-Bușteni-Comarnic.

    Sau nu va mai văitați.


    Comentariu apreciat.10320
    • NOU
      #8

      Corect, și dacă am treabă la Breaza, după ce mă dau jos din tren am de mers pe jos cel puțin 1h 30 de la gară (care e la râu) până în oraș (care e sus) pe un traseu cu serpentine, piatră cubică and shit :)


      Comentariu apreciat.5012
    • Dacă ai treabă la Breaza nu prea ai timp să încurci traficul de pe DN1, presupunând că vii dinspre Ploiești.


      Comentariu indecis. Tu ce zici?229
    • NOU
      #10

      Presupui greșit. Vin din cealaltă parte, Brașov. Indiferent de unde vii, serpentinele sunt tot acolo. Poate și microbuzul care uneori coboară să ia oamenii să îi ducă sus. Și care nu pleacă decât când vin trenurile de la Bucuresti. Si nu stau oamenii doar pe scaun, ci și în picioare pentru că iese profit mai mare. :)

      1710
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. 936
  3. Dar care e logica sa dai prioritate celor care vin din Sinaia? Au dat cu zarul si asa a iesit?


    Comentariu apreciat.305
    • logica e simpla: nu avem bun simt.

      acum ani de zile, prioritatea era pentru centura….doar ca pe acolo se mergea cu suficienta viteza incat sa nu se mai poata iesi din oras. ca sa iesi din oras, faceai o cruce mare si apasai pedala….ca nu te lasa nimeni sa iesi.

      plm, cateva accidente mai tarziu, s-a schimbat prioritatea…


      Comentariu apreciat.944
    • @Attila – there you go!
      CC: zoso

      144
    • Ca sa nu se blocheze orasul… e vechea discutie cu prioritatea CB si iesirile din Bucuresti.

      90
    • Pentru ca e greu tare sa faci un pod pentru directia centurii si bretele de intrare/iesire in oras.

      51
    • @Vlad – cum ați făcut voi la Domnești? :D

      30
  4. Austria, prin zona, bag Salzburg city center si o iau pe linia mov. 30 min de alambicaturi si stradute ca sa ma trezesc undeva la la marginea orasului in fata unei cladiri cu 3-4 etaje pe care scria ‘City Center’ :)


    Comentariu apreciat.814
  5. De acord cu tine la faza cu Breaza. Nu si la cea cu Sinaia, sau la aia cu Busteni.
    La Sinaia, daca ar fi fost prioritatea de partea celor care ocolesc pe centura (si cred ca mai demult chiar a fost), turistii care vizitau orasul nu mai ieseau in vecii vecilor de acolo. Giratoriul nu ar fi bun pentru cei care vin din oras pentru ca nimeni nu vine dinspre Ploiesti pe centura ca sa faca stanga si sa intre in Sinaia.
    La Busteni incurci un singur sens de mers ca sa mergi spre Brasov pe ruta ocolitoare. Sunt destule ocazii sa te bagi inapoi pe DN1 pentru ca este o trecere de pietoni acolo.
    Altfel, don’t hate the players, hate the game!

    235
    • s-a liberat traficul in giratoriul ăla de la ploiești. am trecut la toate orele pe acolo, acum e lejer. cine e idolul tău în viață?! :D

    • unde rahat s-a eliberat traficul ?1 am trecut eu vineri seara spre munte si am luat coada de la petrobrazi. nici cand nu exista centura modernizata si se lucra nonstop in zona aia nu era asa.

      71
    • @zoso – nu am treaba pe acolo, nu cunosc. :D
      Altfel, președintele CJ, cel care a fost cu ideea sa se facă giratoriu, nu ma mai lasă sa-i pun tag pe FB, ca începusem sa-i pun întrebări incomode ori de câte ori se lauda cu câte o realizare. Gen: bos, o centura la Comarnic nu faceți? Sau măcar băgați trecerile alea de pietoni in subteran, și acolo, și la Bușteni. De-altfel toți PSD-istii din oraș m-au blocat. Oricum m-a apropii de o realizare destul de mare, in oraș ;)

      51
    • subterane? la oraș de munte? suprateran, bos, totul suprateran, să se miște omul care a venit la aer curat.

  6. Off-topic:
    Mi se pare mie, sau Valea Prahovei a devenit o extensie a Bucurestiului ca valori de trafic in week-end?
    Revenind pe tema, am mai detaliat in discutiile anterioare cum functioneaza waze-ul, iar in situatia de fata asa functioneaza algoritmul in esenta lui. Problema reala pe care waze-ul o are, este faptul ca in acest caz mareata scurtatura conduce la incetinirea traficului in anumite situatii. De asemenea, daca traficul este blocat si este peste valorile normale/suportate de acel drum, aceasta micro-optimizare se anuleaza din punctul de vedere al timpului castigat, adica scurtatura nu te ajuta cu nimic, ba chiar este posibil sa te incurce. Pentru ceilalti participanti la trafic, este foarte enervant, ce se intampla, dar daca privesti imaginea in ansamblu, acea micro-optimizare de traseu uneori ajuta in mentinerea unor anumite valori de trafic pe acel segment de drum. Chestia asta se poate demonstra si matematic, iar toate sistemele de gps o au incorporata, fix din cauza asta uneori waze-ul recomanda unor masini traseu alternativ si altora nu.
    Acum, de ce se intampla aceste lucruri, mi se pare ca dezbatem de prea mult timp. Si solutia e simpla, drumul trece prin prea multe localitati, cand ar putea sa nu treaca. Ca unii vor autostrada, ca altii drum simplu, cred ca macar daca ar scoate drumul in afara localitatilor, ar ajuta cat de cat.

    00
  7. I au hackerit contul de instagram lu halep si acum sunt diferite scam-uri pe el…. 🤦‍♂️

    410
  8. Da e la fel de logic sa te superi pe romani si pe un program de navigatie cand problema asta nu e noua, practic se circula pe infrastructura din epoca comunista iar blocajele alea cred ca sunt de peste zece ani. Pune-i si pe aia de nu fac drumurile in lista oamenilor pe care esti suparat sau macar adauga-i in titlu.


    Comentariu apreciat.254
  9. Eu îi las pe oameni să intre din drumurile secundare. Nu toți folosesc Waze și mai sunt și oameni care locuiesc sau au î¨nchiriat pe Zamora. Altfel, socrii mei stând în Bușteni, “scurtătura” aia pe la Cantacuzino este perfectă când ai niște drumuri de făcut prin zonă.

    Altfel, cam așa se pune problema: dacă nu-ți place Waze nu-l folosi. Folosește gmaps sau alte sugyucuri care te duc pe drumurile bătute, și aia e.

    185
    • NOU
      #31

      faci foarte prost ! cine nu este de accord cu zoso pe sosele trebuie sa fie calcat !


      Comentariu apreciat.251
  10. Cred că Waze are atât de mult succes în România, comparat cu alte țări, pentru că fenomenul migratoriu de la sat la oraș este mult mai accentuat și accelerat la noi. Am observat la foarte mulți tineri care stau de ceva vreme în București că habar nu au de niște repere clasice ale orașului, de poziționarea unor cartiere. Ș nu vorbesc acum de studenți veniți ieri la facultate. Oameni la 30 de ani care stau deja de 10 ani în oraș și când le explici trasee simple gen Unirea-Tineretului-Eroii Revoluției-Constantin Brâncoveanu-Spitalul de copii se uită la tine de parcă le vorbești în mandarină, „OK, lasă că pun pe ueiz”. Dacă le iei telefonul, i-ai terminat.


    Comentariu indecis. Tu ce zici?1622
    • Dacă nu au mai fost oamenii prin anumite zone ale orașului, care e problema? Trebuia să ne naștem toți taximetriști sau ce?


      Comentariu apreciat.319
    • Ca parca Bucalele merita vizitat din pura placere si nu te deplasezi prin el doar cand ai stricta nevoie si chiar si atunci te gandesti de doua ori.

      168
    • adevarul ca te tembelizeaza. acum 15 ani ma deplasam lejer folosind doar repere de genul benzinarii, posta, prima la dreapta, etc. acum sunt alienat total. nici nu mai am rabdare sa ascult indicatiile cuiva, ii cer adresa cat mai exacta si apoi nu mai ascult nimic :)

      140
    • NOU
      #36

      eu am observat exact invers: cei din provincie cunosc mult mai bine orasul decat mine care m-am nascut aici …

      143
    • Ce vrei, ba… E plin de tarani pe aicea!

      https://www.youtube.com/watch?v=5ptTKMR8CBo

      10
    • știu oameni care stau de 30 de ani în București și pt anumite trasee/zone ale orașului folosesc waze pt că ajung mult prea rar (spre deloc) acolo. am aflat despre oameni în vârstă (în special femei) care sunt de 50-60 de ani în București și n-au ieșit din cartierul în care au locuit o viață.
      într-o vreme știam o parte din București, dar nu în fucție de străzi, ci în funcție de traseele STB (cu alea circulam). când voiam să explic verificam străzile. dar asta însemna că menționam în general străzi principale, nu scurtături.
      la un moment, acum mulți ani, taică-meu a venit în București cu ceva treabă. i-am făcut mai întâi o schiță cum ajunge de la intrarea în oraș până unde locuiam. și de unde locuiam până unde avea treabă s-a nimerit să fie în zona unde locuia o prietenă (un sector/cartier pe care nu-l cunoșteam), pe care o vizitam ajungând cu autobuzul. i-am printat tatălui meu tot traseul în bucățele de hartă, folosind traseul acelui autobuz. dacă existau și alte trasee nu știu, e posibil, dar omul a ajuns fără incidente și fără stres unde a avut treabă, s-a întors la fel și gata.
      un oraș mare îl cunoști în funcție de locurile unde ai treabă, unde locuiești, lucrezi, etc. doar dacă ai curiozități majore te sui în diverse mijloace de transport și te plimbi de la cap la cap. de oameni care au făcut asta cu traseele stb am auzit, dar de oameni care se plimbă pur și simplu cu mașina să cunoască Bucureștiul nu prea.

      70
  11. La ieșirea din Sinaia este o bandă dedicată; ieșirea de pe centură are de asemenea o bandă dedicată, ce-i drept taie banda de intrare dar să fim serioși, nu e ca și cum se intră bară-la-bară in Sinaia. Cu puțină coordinare cap-ochi-mână-picioare se poate circula cursiv.
    Ce ne mai place să ne plângem pe interneți…

    1011
  12. ocolirea aia in breaza sa stii ca functioneaza. se face oarecum loadbalancing al traficului acolo si cand intri la loc in DN1 oricum de acolo cam incepe sa se miste treaba. mai mila mi-e de oamenii aia din breaza. era un oras curat cu aer nepoluat. acum la ce trafic varza dn1 prin mijlocul lor nu cred ca mai e asa respirabil. si nu e asa alambicat cum zici tu, practic tii drumul principal prin oras iar la iesire n-am prins niciodata mai mult de 5-10 masini acolo.
    in schimb la sinaia e o pb, explicata mai sus de ceilalti iar la busteni vai soarta lui de oras, ala nici centura n-are.
    ca sa-l citez pe taicamiu, in anii 80-90 cu dacia mergea cu 80/h si facea sub 2h , acum ai portiuni de ii dai si 150/h si tot atat faci ca timp pana pe valea ph.

    60
  13. NOU
    #44

    Chestia asta enervanta se intampla la toate semafoarele din Bucuresti – cei care ocolesc prin alte stradute si apoi se baga in fata tututor (iar prostii mei din trafic ii lasa ca e si ei oameni) ….asta se adauga la multiplele cauze pentru care se circula prost in bucuresti…
    cei care traverseaza orasul de 2 ori pe zi ca sa-si duca copiii la scoli “mai bune”, cei care stau si butoaneaza la semafor si uita sa plece, cei care pleaca si merg ca mortii, cei care blocheaza benzile de circulatie si trebuie ocoliti, semafoarele nesincronizate pe bulevardele mari, lipsa politiei din trafic ….

    80
  14. Cate dezaprobari am luat cand am injurat Waze pe aceleasi considerente. Si in Bucuresti, si la Breaza functioneaza in detrimentul celor multi. Tragedy of the commons.
    Beavo, nici eu nu-i las pe astia care scurtcircuiteaza drumurile principale.

    67
  15. La Breaza la iesire ai banda dedicata pentru cei care ies din Breaza si merg spre Sinaia. Se da prioriate doar celor care vin dinspre Sinaia spre Bucuresti.

    00
  16. Bai, si totusi, e sf cum nu se poate rezolva situatia de la Comarnic si Busteni, unde pt 2 intersectii se blocheaza totul.

    Eu sunt sinaian, mutat in Bucuresti si ma apuca nebunia cand ma mai duc pe acasa, pt ca adesea esti blocat chiar sa te misti in oras.
    In Sinaia te costa 5 lei parcarea ca sa mergi la cumparaturi, daca nu vrei sa ramai blocat pe centura catre Penny.

    10
  17. Cum zicea gazda noastra mai acu’ vreo citeva saptamini (cu clip video, nu asa din voleu) fermoarul functioneaza. Cel putin la noi (BV).
    Da, este adevarat ca treceri de pietoni la nivelul solului / iesiri si/sau intrari pe drumuri secundare / lipsa centura / etc, etc, etc… reduc fluiditatea traficului.
    Personal, intotdeauna compar Brasovul de azi cu cel de pe vremea lui Ghise (ex-primare de Bv acum vreo 15 ani). Si intotdeauna iese cistigator razesul de Scripcaru. Unde razes este individul provenit din mult-hulita Moldova care spune putine dar face. Multe. Bune.

    32
    • l-am votat pe ghise ca imi placea ca tinea la anumite elemente de bun simt, ideea e ca dupa un timp imi dau seama ca era doar marketing ieftin, am ramas in aia vreo 8 ani de ghise “ABC (asfalt becuri curatenie)” doar cu ceva becuri ca de asfaltat nu s-a facut nimic cu toate ca erau banii in conturi, tot ce voia sa faca asta era refuzat de consiliul local, si invers tot ce voiau aia (PDSR) nu voia asta iar fraierii doar votau ca altceva nu se putea face.

      scripcaru in schimb in 3 -6 luni cu butuza langa (monstru al asfaltarilor ) au rezolvat cred 30% din oras, din al doilea mandat au inceput sa apara peste tot giratorii, etc.

      in mandatul curent e mai proasta situatia, asfaltarile se fac prost, se fac doar carpeli (nu mai stiu daca butuza e liber sau la racoare), florile sunt multe lasate sa se usuce prin giratorii (acum 4 ani le udau zilnic si tineau toata vara, acum pun ghivece/straturi si le schimba la 2 luni teoretic mai multi bani pt. aia care le vand )

      ps. nu ma plang de cum se misca treaba in oras, as vrea sa se faca mega parcarea sub parcul central si eventual strapungerea prin tampa spre racadau, eventual o alta trecere din schei spre bartolomeu, si in felul asta s-ar elibera multe lucruri

      00
  18. adminii de la waze nu știe și ei locurile astea în care se înrăutățește traficul fix din cauza aplicației?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.