SUV-uri cu tracțiune integrală (AWD, 4×4, XDrive)

Niște ruși au pus la încercare câteva SUV-uri populare, să vadă care sunt capabilitățile tracțiunii 4×4. Mașinile testate: BMW X1 (40.000€), Hyundai Tucson (la noi se vinde doar 1.6 – 31.000€), Mazda CX5 (31.000€), Subaru Forester (la noi se vinde doar 2.0 – 33.500€), Toyota RAV4 (33.300€), VW Tiguan (33.400€).

Înainte de a ne întreba de ce la noi nu vedem niciodată așa ceva de la jurnaliștii auto, atât cât sunt sau cât se pretind, vă spun ce probabil știați deja: Mazda, Hyundai și Toyota sunt la coada clasamentului. De aceea nu vedeți genul ăsta de mașini pe drumuri forestiere și de asta mașinile astea merg 20 de ani fără probleme, pentru că proprietarii sunt foarte grijulii cu ele. Și au și motive, că tracțiunea aia 4×4 e la mișto.

Revenind, rușii au pus câteva obstacole simple: noroaie de rezidențiale neasfaltate, borduri înalte (când rămâi suspendat) și mersul pe linia de tramvai.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

80 comentarii

  1. n-ar avea de ce jurnalistii auto de la noi sa faca astfel de teste. romanii cumpara 4×4 doar ca si blazon si nu cred ca exista jumatate de procent din cei care au 4×4 big ori SUV (exceptie cele pregatite se offroad), care le scot la murdarie

    00
    • Spui asta pentru ca nu stai in Pipera au alte campuri suburbii ale oraselor mari.

      00
    • o cunostinta din italea, ce sta intr-o zona insorita, fara iarna, tocmai si-a luat kodiaq 4×4 (nu stiu alte detalii despre motorizari si optiuni) pe motiv ca e orasul in panta….

      00
    • Era un rusnac care prezenta diferite mașini: BMW M, Range Rover SVR, etc. Și își bătea joc de ele în ultimul hal. Mai știe cineva un link că nu-l mai găsesc pe nebun.

      00
    • + sau sa stie sa conduca un 4×4 corect

      00
    • @Titel – banuiesc ca zici de Davidovich – care e la inchisoare de vreo 2 ani.
      https://www.youtube.com/watch?v=2razY4-7y1Y

      00
    • @Titel: Davidich, Driven in russian style se numeste canalul. Din pacate e inactiv.

      00
    • Personal mi-am luat SUV (Tucson) strict pentru siguranta.

      00
    • @Floo – Normal, e la mititica pentru furt de masini si alte combinatii cu prietenii carora le prezenta masinile :).

      00
    • In calitate de posesor de Tucson intr-o tara in care in 2017 a fost cea mai vanduta masina (nu SUV, masina in general) pot sa zic cu mana pe inima ca ne doare la cuc de performantele 4×4 (lol, aproape toate sunt 1.7 diesel cu tractiune fata), nu d-asta am luat-o. Cum adica s-o scot in coclauri si noroaie, d-aia am muncit 2 ore s-o ceruiesc?

      01
    • @Floo, tipul e la pârnaie de ceva timp. Era prea „șmecher”.

      00
    • „Cum adica s-o scot in coclauri si noroaie, d-aia am muncit 2 ore s-o ceruiesc?” Inseamna ca nu ti-o permiti. Daca ti-o permiteai, plateai pe cineva sa ti-o ceruiasca 2 ore, dupa ce ti-o spala ca sa o curete de noroaiele prin care te-ai plimbat, ca asa ai vrut. #my2cents

      00
    • Eu zic sa iti iei aia 2 centi, sa-i bagi in buzunar (iti trebuie, vezi in continuare), sa te sui in masina ta si s-o dai tare de zid. Si dupa aia platesti tu pe cineva sa o repare, si sa te repare si pe tine, daca se poate. Altfel, nu ti-o permiti.

      00
    • „jumătate” ???
      vrei să zici ~90% …

      00
  2. Intersant video si ne arata niste chstii pe are prea putini le inteleg:
    – 4×4 inseamna multe varietati de sisteme, iar cele ieftine sunt in general si proaste.
    – sistemele 4×4 la motoarele montate transversal nu e permanent, adica 99% din timp ai 4×2
    – Asiaticele (exceptie Subaru) sunt praf la 4×4

    BTW, BMW X1 are un xdrive mai slab calitativ decat celelalte SAV-uri din gama si trimite puterea preponderent pe fata.

    00
    • „Asiaticele sunt praf la 4×4” – ești idiot amice!

      00
    • Clar, toti se pisa pe Toyota LandCruiser sau Hilux, pe modelele mai vechi de Vitara, pe Terios si pe Jimny etc. Praf toate :))

      00
    • babahaahha,sunt praf asiaticele la 4×4 .
      Vezi ca defapt sunt cei mai buni.

      00
    • Masinile germane sunt cele mai bune la orice, inclusiv la 4×4, orice nea Costica de la coltul blocului poate sa confirme. Toate celelalte masini costa mult si se strica des.

      00
  3. Au cam trișat un pic, la Subaru și VW au venit mai în viteză și au trecut din inerție mai mult, la celelalte foarte încet și era mult mai probabil să se împotmolească .
    E mai obiectiv testul ăla cu rolele …

    00
    • Am crezut ca doar mie mi se pare ca au venit prea din fund de la taxatoare ca sa-i dea tiguanului o sansa… Intre timp, ala cu CX5 a plecat din buza gropii de noroi.

      00
    • si bmw-ul a fost intotdeauna primul. cele de la urma au trebuit sa umble pe noroi framantat de toate. nu-i acelasi lucru…

      si da, imi plac bmw-urile. merg superb :)

      10
    • Da, și eu am fost surprins că Vali nu a observat chestia asta din video destul de marlaneasca. In aproape toate testele, Subaru și Tiguan veneau lansate, in schimb Hyundai, Toyota sau Mazda parca erau incetinite expre chiar înainte de obstacol. Personal nu sunt biased pe nici o marca, mi-aș lua oricare dintre acele mărci, dar nu suport prosteala , iar acest test auto pare tot un test „aranjat” că să de-a bine anumite mărci.

      00
    • e greu să vii lansat când ai motor de mixer de bucătărie :D

  4. Cand fiecare masina are anvelope diferite, ce rahat de test faci? la 4×4 sau la anvelope?

    00
    • Masinile au fost luate de la reprezentante asa cum se vand la cetateni cu cauciucuri standard in dotare.

      00
    • Nu era rau sa specifice fiecare ce model de anvelope + uzura avea.

      00
    • Da, nu era rau. Nu era rău sa te fi uitat, eventual, și la video- ai fi avut surpriza sa vezi ca specifica rusul ce cauciucuri are fiecare mașina.

      00
  5. Toyota, spre deosebire de restul brandurilor menționate, are și mașini pentru offroad, gen Hilux, ceilalți cam au niste mașini mari de oraș cu 4×4 (parcă are și VW Amarok ăsta). Bine, vânzările nu merg excepțional: https://www.carsguide.com.au/car-news/toyota-hilux-sales-at-record-high-69746

    00
    • hilux nu e offroad !…ca se descurca, ca are o tractiune 4×4 buna si ca nu au pus motor de 1.6 si 100 cp pe ea, asta e o decizie buna din partea toyota.

      00
    • Clar, hilux e city car si, la o nevoie, asa, e de mers pe circuit. WTF!

      00
    • da, stiu ca e greu sa dai un search sa vezi la ce categorie e incadrat hiluxul…vedeti mai jos in comentarii ca a explicat Dabija cum sta treaba

      00
  6. Toate categoriile de masini tind sa devina cat mai mari. Cand s-a lansat BMW X1 era cat un Opel Corsa. Acum este cat X5-ul vechi. La fel Tiguan, e cat Touareg vechi.

    00
  7. Băgatul în noroaie mari cu anvelope de asfalt înseamnă doar că ți-o cauți, chiar și cu Tatra.

    00
  8. „Înainte de a ne întreba de ce la noi nu vedem niciodată așa ceva de la jurnaliștii auto, atât cât sunt sau cât se pretind” – coane, nu poți să faci comparative de acest gen în România din două motive principale: nu găsești niciodată mașini concurente cu specificații sensibil similare în același moment la test șiiii se supără PR-ii dacă compari mere cu pere, sau dacă le compari mașinile oricum. Există un concurs denumit cel mai 4×4, dar se câștigă pe bază de altceva, la plic, nu pe bază de capacități offroad.
    Vezi că ai scăpat în galerie și un VW Golf4 care a fost testat prin bălțile Firuței prin București

    00
  9. Acum m-am și uitat la video… cu anvelope de stradă în noroi nu demonstrezi că duce 4×4, demonstrezi că nu îl duce pe șofer capul

    00
  10. Asta-i test? Pai X1 normal ca a trecut cu brio, fiind primul de fiecare data care trecea prin sleauri. Ailalti din coada au fost dezavantajati clar. Si-apoi, anvelopele erau diferite. Amatori.

    00
    • asa e. in alta ordine de idei parca era mai relevanta comparatia cu x3, nu? parca el se incardreaza in aceeasi clasa cu cx5, etc

      00
  11. Dap, interesant.

    De aici eu trag concluzii (strict la SUV-uri, nu comparam cu masini de teren):
    – partea de electronica te ajuta sa economisesti combustibil pe sosea si te incurca in afara ei
    – cutia automata e comfortabila si lejera, dar nu pentru off-road

    Nu se mai fac masinile ca pe vremuri.
    Am avut un RAV4 2.0 D-4D din 2002. Avea tractiune integrala permanent, consum de 6 – 6.5 si mergea pe oriunde (deal, pietre, noroi, zapada, vad de peste jumatate de metru). Astea de acum sunt doar „dragute” si aerodinamice. Pacat.

    00
    • Eu observ că americanii aruncă vina pe normele de poluare mult mai restrictive când își explică de ce acum 20 de ani japonezele erau și economice și puternice pentru aproximativ aceeași capacitate cilindrică.

      00
    • Asta cu „Nu se mai fac masinile ca pe vremuri” o aud foarte des de la cei care au masini mai vechi, si dau sfaturi la altii care vor sa isi cumpere ceva mai nou, cu tehnologie mai nou si netestata la fel de mult ca generatiile vechi de masini.

      Cata vreme nu ai condus o multitudine de masini din aceeasi clasa, in relativ aceleasi conditii, e aproape imposibil sa fii obiectiv in legatura cu o masina pe care ai condus-o si care si-a facut treaba bine.

      00
    • „Am avut un RAV4 2.0 D-4D din 2002. Avea tractiune integrala permanent, consum de 6 – 6.5 si mergea pe oriunde (deal, pietre, noroi, zapada, vad de peste jumatate de metru). Astea de acum sunt doar “dragute” si aerodinamice. Pacat.”

      – avea acceleratia unei caramizi
      – avea stabilitatea unui betiv
      – avea viteza maxima net inferioara modelului de azi
      – mai aerodinamic = consum mai mic.

      Asa si Lada Niva rupe off-road. Da, esueaza la a fi masina, dar na.

      00
    • @MP: cutia automata are anumite avantaje in off road, avantaje datorate constructiei ei (schimba in sarcina, multiplica cuplul la roata). Pentru a te bucura de ele fara sa suporti dezavantajele folosesti o cutie modificata (ma refer la cutii clasice, nu dsg sau cvt). Gugaleste dupa „manual valve body”. Preferinta manuala/automata tine mai mult de obisnuinta.

      00
    • @Alex
      Ma refeream strict la masinile din test, cele standard, nu cutii de viteza modificate, cauciucuri de noroi, etc.
      Acolo se vede cum cutia ori da turatie prea mare si rupe aderenta ori nu da destula fiind limitata electronic. Despre asta vorbeam eu.
      Ma asteptam sa imi spui ca o cutie automata are optiunea de „hill assist” sau „mud” si se comporta ca atare, desi in clip, parca rusii au folosit numai auto.

      @Alin V.
      Exista avantaje si dezavantaje intre masinile vechi si noi.
      Din experienta personala si a altor prieteni, mai ales pe partea de fiabilitate, mai putin pe partea de comfort, tzaspe boxe si briz-briz, erau altceva masinile mai vechi.
      Nu am dat sfaturi, doar mi-am exprimat parerea personala.

      00
    • @Jordan
      Chiar te-ai straduit sa dai cu bata in balta :D

      – Acceleratia de 11s (fata de 9.5 acum) de la 0 la 100km/h e tare importanta cand faci liniute probabil, dar RAV4 nu e pentru asa ceva.
      – despre stabilitate vorbesti din filme. Poti sa rastorni orice masina daca te straduiesti, dar ar trebui sa apreciezi ca avea garda mai inalta pentru trecut peste obstacole.
      – viteza superioara mai mica e corect. Dar unde folosesti tu 190Km/h in loc de 170, cat avea maxim modelul vechi? Sau tu esti dintre parlamentarii care au votat legea cu radarele ca te crezi pe Autobahn?
      – e normal sa consume mai putin modelele mai noi, se cheama progres. Am si apreciat in comentariul meu ca electronica ajuta aici. Poate citesti tot data viitoare :) Dar contra e ca pe off-road modelul vechi e mai bun.

      00
  12. Cu sau fără legătură: in fața mazinului de cartier de la mine s-a oprit ieri un Range Rover negru (parea nou) proaspăt spălat – făcea notă discordantă cu zona.
    În el, manelele erau date la maximum.

    00
  13. Ca orice roman si eu ma pricep la masini. Din experienta mea cu 4×4 pot sa va spun ca cea mai mare greseala pe care o fac multi e ca confunda tractiunea integrala cu off road-ul. E adevarat ca pt off road ai nevoie de 4×4, dar nu orice masina 4×4 e pt of road. La fel ca si pe sosea cel mai important aspect il are aderenta. Degeaba ai sute de cai daca nu ai grip. Pt ca calutii aia cu cat sunt mai multi cu atat vei patina mai tare. Si domni jurnalisti rusi au testat masinile cu anvelopele de sosea. Si e ca si cum m-as duce eu in slapi la munte . A pai de fapt asa ma duc(doar ca bag si o soseta sa tina de cald :)). Pt iesiri in noroi exista niste anvelope specializate(MudTerrain-MT). Care au un profil apsemanator ghetelor cu crampoane. Problema e ca daca mergi cu crampoanele alea pe strada o sa stai prost la aderenta pe asfalt.Cred ca unii din dvs au experimentat iesirea de pe un teren de fotbal catre vestiar cand trebuia sa mergi cu grija altfel te dadeai cu rotile-n sus. Asa e si cu masina dotata cu anvelope MT. Mai exista si niste strutocamile de anvelope care se cheama AllTerrain(AT). A nu se confunda cu AllWeather. Astea sunt bunicele pe asfalt si bunicele in teren dar nu vor excela la nici una dintre conditii. Eu personal folosesc BFG AT. E adevarat ca pe sosea nu rup asfaltul si nici in off road nu incerc sa bat recorduri. Ma intorc la filmulet. ce au demonstrat domni jurnalisti. Pai nimic. Ca roata e rotunda.Cee a ce iti putea spune orice pasionat de offroad la o bere. Sau angajat la salvamont. Sau stirista de la ora 5. Ca daca nu ai bocanci nu te urci pe munte. Si daca aplicam aceasta frimitura de intelepciune si la agregatul din dotare atunci viata e frumoasa. Daca esti smeker cu X,Q,M…..si alte litere ale alfabetului si stii tu ca masina ta e ca un tanc plin de sisteme electronice care te ajuta sa iesi din orice incurcatura atunci du-te frate si te fa de ras. Pt ca cu cat ai mai multi cai cu atat mai tare vei patina…..

    00
    • sa vezi muie ce-ti iei tu acum ca ai stricat visele atator oameni

      00
    • Eu zic ca ai inteles gresit scopul testului. Ideea e sa vezi ce se intampla, asa cum zice Vali, daca ai o masina de-asta de oameni normali, cu anvelope de oameni normali, si stai in Greenfield (de fapt era si mai relevant pe vremea cand aveau acces pe drumul prin padure). Nu cred ca isi pune cineva anvelope MT pe masina cu care face naveta in fiecare zi Baneasa – Aurel Vlaicu.
      SUV-urile astea pentru asta sunt facute si vandute, pentru utilizatorii ocazionali care vor sa ajunga o data pe luna la casa lor de la tara, dar numai atunci cand nu ninge.

      00
  14. Masinile s-au descurcat foarte bine, rotile s-au invartit cum trebuie din pacate anvelopele nu au fost corespunzatoare, orice altceva chiar si cel mai ieftine intermediare ar fi rezolvat problema. Un suv cu roti de vara e egal cu zero, se presupune ca o asemnea masin atrebuie sa fie gata oricand sa iasa de pe asflat. Nu, nici crampoane sa rupa tot dar ceva care sa multumeasca pe toata lumea. Nici soferii nu au fost cine stie ce, se opreau exact cand nu trebuie dar probabil o faceau ptr dragul autenticititatii ca exact asa s-ar comporta in realitatea orice tzoampa cu ochelari de soare si blana falsa ascultand ce pisici o mai fi la moda acum. De remarcat motoarele bune care le au rusnacii, de remarcat lipasa Renault Duster care apropo, la ei varianta cu 2L benzina 4×4 automata costa exact un milion de ruble adica 15 000 euro!!! Rusine frantuzi imputiti!

    00
    • Da, in primul rand, 1,000,000 de RUB nu inseamna 15,000 de EUR ci cam vreo 13,500. In al doilea rand, asta e in varianta Expression, care nu e chiar coaja, dar e pe-acolo. Si in al 3-lea rand, strategia lor pentru Rusia este diferita fata de cea din Europa:
      -> Exista diferente din punct de vedere al incadrarii, in sensul ca in Europa este incadrat la categoria „buget”, impreuna cu tot brandul Dacia, pe cand in Rusia, ce sa vezi, nu e. Pentru ca in Rusia au Lada care sa acopere aria asta.
      -> Apoi, exista diferente si la strategia de pret. Uite un exemplu concludent: Renault Koleos, care pleaca de la peste 30k EUR in cam toata Europa, la rusi porneste cam de la 1,800,000 RUB, care inseamna cam vreo 25,000 EUR.

      00
    • da man nu conteaza amanunte de care zici, vreau si eu la fel aici si acum…am facut o simulare mai demult si 2L 140cp 4×4 automata cu convertor si ac manual imi iesea 15000 eur ceea ce e rezonabil si corect evaluat, la noi e OBSCEN DE SCUMPA NOUA!!! Eo bula care se va sparge curand prima data aici ptr ca o se ne plictisim sa sponsorizam ofertele altora…stii de ce merge asa bine in vest? Sunt imbatabili la leasing, 4000 avans si 60 luni x 200 euro aprobat pe loc adica instant deci neglijabil ptr orice parlit de angajat, fara dobanda fara nimic ba au chiar si manopera gratuita la revizii, i-au spart pe toti, de aia merge asa bine prafuitorul la vanzari dar nu o sa tina la infinit asta ca banii se vor termin aodata si odata si pe cat de usor s-a ridicat pe atat de abrupt vor cadea.

      00
  15. @Vali >> ai vazut asta? https://www.liveleak.com/view?t=uYwYL_1530714727

    P.S. la 00:45, unde cacat a disparut soferul?

    00
  16. Eu din cate vad Vali tot cauta motive sa isi ia Forester. Testul nu e foarte obiectiv pentru ca trebuiau sa puna exact aceleasi tipuri de anvelope, startul trebuia sa fie random (primele masini sunt avantajate) si cel mai important acelasi sofer.

    00
    • NOU
      #61

      „startul trebuia sa fie random (primele masini sunt avantajate) si cel mai important acelasi sofer”

      căldura?!?

      00
  17. adevarul este ca toti care isi iau suv 4×4 cauta masini pentru offroad. fun!
    cx5 ala continua sa le dea la toti mumu ca masina de asfalt. daca vrei offroad e gresita clasa.

    00
  18. Concluzia e simpla, Duster-ul e mai bun. Sau Aro 10…

    00
  19. Si cu toate explicatiile de mai sus, xdrive-ulala s-a comportat exemplar fata de cel de la subaru care se presupune ca e dumnezeu, cu sau fara AT-uri, restul sunt prastii etc…

    00
  20. Foarte tare. bmw x1 rulz. As fi bagat mana in foc pentru Mazda sau Toyota

    00
  21. Ca un român sărac ce mă aflu, știu că în noroaiele alea te duci doar cu diesel manuală.

    00
  22. Apare Lada Niva anul asta. Daca mergi tot prin noroaie, nu esti „pretios”, nu mananci inainte sa te urci in masina si nu ai bani, 10k de euro merita investiti. :)

    00
  23. Eu cand am testat Duster si Navara le-am bagat pe teren comparabil cu cel din film. Dar da, eu nu sunt jurnalist auto. :D

    00
  24. suzuki jimny 2019 model

    00
  25. Fara diferential blocabil si cauciucuri adaptate la ce se asteptau . Un 2rm cu anvelope mud e mai performant la testul asta

    00
  26. Iote ca se baga si Audi in treaba cu SUV-uri electrice:

    https://www.engadget.com/2018/07/04/audi-e-tron-quattro-interior/

    Deocmadata e vb doar de aspect, interior. Nimic inca de motor, baterie.

    00
  27. Cel mai mare minus dupa mine este faptul ca soferii pe unele masini sunt praf si nu stiu sa conduca in situatii de offroad. Daca mai pui la socoteala si faptul ca primii sunt avantajati plus gume de vara/sosea asta face ca testul sa fie neconcludent.

    00
  28. X drive-ul nu e rau de loc avand in vedere ca e bazat in principal pe electronica.Am vazut si teste pe role la care s-a descurcat foarte bine avand cauciucuri de strada.Subaru e bun ca de obicei dar cvt-ul ala il dezavantajeaza.

    00
  29. pentru românii cu reale probleme de a citi sau înțelege: in text și video e vorba de SUV-uri. nu navara, nu jimny, nu hilux, nu landcruiser.

  30. Tot un rus, despre mașini „smart”: http://troynikov.io/thoughts-on-autonomy/

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.