Toyota Yaris Hybrid 2019 testdrive

Econobox. Mașina scoate 6.2 în oraș și 5 la drum. Încap doi adulți și doi copii în ea. Plasticele din bord sunt ieftine. Nu există cotieră între scaune. Frâna de mână este clasică. Luminile nu se opresc automat când se ia contactul.

 

E sprintenă pentru oraș. 100CP dintr-un motor de 1.5 nu e tocmai rău, ajută și la plecare, și la consum. Cutia CVT e ceea ce trebuie.

Am prins 120km/h cu ea, dar cu greu. Am făcut un drum de 200km, am depășit fix 3 mașini, un Albea, un Logan și un TIR.

Consumul în oraș depinde de situații și de cât de des se încarcă bateria. Dacă se merge pe accelerare/frânare, consumul e 6. Dacă nu, consumul e 10.

 

Portbagajul este relativ mic (totuși, e hatchback), depinde de nevoi, pentru familia mea cred că ar fi de ajuns și pentru oraș, și pentru călătorii. Da, nu poți căra bricolaje cu ea, dar cât de des faci asta? Economia pe care o faci la consum poți plăti transportul când ai nevoi din astea.

Părțile bune:

  1. Mașina se conduce nu ușor, ci extrem de ușor. E mică și extrem de manevrabilă. Pe șosea stă foarte bine (deși se simte când trece TIR-ul din sens opus), prin oraș se strecoară ușor.
  2. Suspensiile sunt bestiale pentru oraș. Nici moi, nici tari, fix cum trebuie să fie pentru străzile din România.

Mașina costă între 16 și 20.000€.

Mașina a fost oferită de CityLink, despre care o să citiți mâine.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

96 comentarii

  1. Am mers cu ea în weekend, tot de la CityLink. Cutia de viteze e mizerabilă, parcă eram începător/începătoare, se tureaza prea tare până „schimba” (la mers în oraș cu manuala prefer sa trec repede prin toate vitezele până la a 4-a sau a 5-a). Mi se pare in schimb ideala pentru mersul la ora 6 prin București. Nu prea pornește motorul pe combustie când avansezi cu 5 km/h.
    Plasticaraia din interior e scârboasă, la prețul asta nu știu cine cumpără mașina asta, e sub orice critică. De-asta nu vrea lumea să treacă pe electrice așa usor: sunt scumpe și nu oferă nimic.

    10
    • CVT are boala să țină un pic turată mașina până se încălzește.

      da, plasticele sunt ieftine, dar nu ca pe Logan sau Vitara.

    • Shimbătorul ăla zici că e Excalibur înfipt în podea.

      Din păcate drive-train-ul ăla e: ori pisică opărită, ori liniște de mormânt.

      00
    • la hibride motorul se tureaza mult mai tare, asa sunt ele facut ;)

      00
    • Nu la toate, depinde de soluția inginerului. VW și BMW au motorul electric în cutia automată. Așa că mașina se comportă „normal”.

      00
    • Mda , scot astia modele noi la masini mai ceva ca iphone ul telefoane . Onduleaza putin tabla , niste plastice mai dragute la interior si incaseaza banii. Costuri de productie minime ca n principiu e aceeasi platfora pe care s au facut precedentele 3-4 modele , douajdamii pe bucata inmultit cu multi fraieri egal prosperitate !

      01
    • Da ba-i Lex, că Yaris e un fel de ferrari. Cum apare un model nou, cum sar fanii sa îl cumpere. Când vrei mașina noua din clasa asta, cauți, compari și alegi.

      00
  2. Din descriere nu e ft diferit de aygo luat recent (nehybrid, consuma 6.6 oras). Portbagajul este minuscul la aygo, dar nu-mi trebuie mai mare.

    00
  3. Eu o vad doar ca masina secundara sau strict de oras, dar la banii astia boss, in Romania….

    10
    • Mihai, du-te la muncă

      00
    • Din ce scrieti deduc ca e foarte buna pentru oras. Am o Toyota Yaris pe benzina, cumparata noua acum aproape 9 ani si nu am avut nicio problema cu ea, am inlocuit doar cauciucurile, filtrele si stergatoarele de pe fata, nimic altceva. Da, plasticul din interior e cam grosier, dar se sterge bine si rapid. Iar portbajajul e mic, nu e de carat multe. Eu sunt multumita si as schimba-o tot cu Toyota. Doar ca 20 000de euro mi se pare prea scump.

      01
    • @lara ia nehibrida si e aproape spre 10.000 daca prinzi si vreo oferta. Oricum, pe la 12-13 mii

      00
  4. Parca tehnologia trebuia sa avanseze, nu?
    Comparatie cu altele mai vechi si observi ca e la acelasi nivel doar la capitoul consum, in rest e in urma.

    00
  5. dojdamii de ieuro? De banii astia boss imi iau 3 prius-uri din germania, le pun gaz si le pun la produs pe uber. :)

    00
  6. „Încap doi adulți și doi copii în ea.”
    * cu bagaj maxim 1 ghiozdan/persoana
    * daca-s mai inalti, ghinion :D

    Numa mie mi se pare consumul de 5 la drum lung MARE pentru o hibrida de dimensiunile astea ?

    00
  7. Aveam o dilema ce merita intre aceeasi masina, hibrida vs ne-hibrida.
    Mi-am rezolvat-o, pt Yaris. La preturile din UK, diferenta de pret e de ~1500k gbp.
    Cred ca merita pe termen lung, mai ales ca optiune de revanzare.

    00
  8. Rămân la părerea ca tehnologia hybrid este strict de marketing pt a da bine normelor de mediu impuse, neavând nicio utilitate reala utilizatorilor.
    Același consum/performante îl ai și cu un motor pe benzina.
    Mersul în regim electric e o gluma la tot ce înseamnă hybrid.
    Vrei electric în clasa asta, ia-ți Zoe și cred ca ieși mai ieftin.

    01
    • Nu e chiar așa dar într-adevăr e multă complexitate pentru un câștig relativ mic. Tehnologia hibrid de la Toyota mi se pare un exemplu prost.

      01
    • Castigi foarte mult la consum in oras la o hibrida, elimina cu succes consumul inutil de combustibil in timpii morti (decelerare, stationare). In extern nu castigi si nu pierzi nimic.

      00
    • In bucuresti, in situatie de multe stopuri, cu hibrida pleci destul de bine de la stop, pe electric.

      Sau altfel spus, in situatii de trafic intens, in care nu depasesti 40 km/h, si stai o tona degeaba, o hibrida este un mare avantaj.

      20
    • degeaba pleci bine de la stop, că bucureștiul nu are semafoare sincronizate.

    • Da, clar, același consum – lexus is 300h, motor 2.5 benzina plus hibrid, mers 100-150 km/zi în București – consum 7.8. Pe frig. E același consum comparativ cu 2.5 simplu, benzina orice model?
      Ce e drept și observ în diverse comentarii, nu prea exista roman sa nu le știe pe toate…

      00
    • Plus garanție pt sistemul hibrid 10 ani pt 50E/an. Pe An! Unde e complexitatea?

      10
    • @Ivanov: am și eu hibridă dar nu pot să nu recunosc că e mai complexă. Alt sistem de climatizare, altă cutie, alt sistem la rezervorul de benzină, alt sistem la direcție…fără să menționăm bateria și motorul electric. Și toate pentru un consum nici măcar la jumătate. Eu nu mă plâng dar și dacă se fute garanția aia nu îți dă altă mașină. Drumurile la service nu ți le plătește nimeni.

      00
  9. Iei un logan 0.9 cu gaz din fabrica, eventual break, consum asemanator, nu mai zic ca GPL-ul polueaza mai putin ca benzina.
    In plus producerea acumulatorilor polueaza iar in draci.
    Si ramai si cu bani in buzunar.

    00
    • Nu e bembeu. Degeaba ai tu argumente pentru un Logan, că pute.
      Aștept cu interes ce face Dacia cu normele de poluare, pentru că sunt în groapă. Reno sunt cu curu gol.

      00
  10. asteptam aricolulul cu infrigurare :). Pls screenshot cu aria de acoperire, pe site ma trimite la app.

    00
  11. La banii aia iei un biamveu tipla, 200.000km da tipla 😂

    01
  12. Frâna de mână e clasică pe multe Toyota, gen și pe SUV de lux. Poate la ceva f recent dacă au schimbat.
    Din păcate nu prea sunt echipate cu xenon nici unele pe piața SH de aici până în Germania. Și să fie și benzină cu 130+ CP. Ai cutie automată, navi, dar xenon nu. :(

    00
    • E o alegere f ciudată, am văzut doar la ei și la Insignia veche – farul e cu lupă pe halogen dar faza lungă e ca la xenon (electromagnet care „mută” o piesă la o parte). Asta înseamnă că același H7 de cele mai multe ori chior trebuie să facă ambele lucruri. Megane 2 sau Passat-urile mai vechi aveau faza scurtă cu lupă dar pentru faza lungă aveau un corp optic separat cu H1. La fază lungă aveai 210W „pe drum” nu 110. Mă rog acolo intervine și design-ul corpurilor optice dar deja am divagat. Ideea e că mi se par niște faruri slabe.

      00
    • Pai faza scurtă ar trebui să fie mai puternică, pentru mine cel puțin, deși nici pe forum la Toyota nu era lumea pro farurile / lumina de pe Avensis, de exemplu. Degeaba văd cu faza lungă până în viitor dacă nu o pot aprinde prea des.

      00
    • Pai da, dar nu facem faza lungă proastă „că și așa nu o folosește”. Așa capeți reputație nașpa…

      00
  13. Wow, intre 16-20 000e. Clar sunt prea sarac pentru asa ceva! Dupa 4-5 ani poate iei 3000e pe ea. Sunt de acord cu ideea masinilor mini in oras, hibride, electrice, dar 20 000e sunt multi bani, mai ales pentru romani. Astept sa apara o electrica/hibrida dinasta cu cutie manuala si imi iau si eu.

    01
    • Dar pentru firmele care livrează toată ziua e ok. Consum mic, garanție multă, fiabilitate ok.

      00
    • Mai asteapta putin, nu are cum sa nu apara o electrica „cu cutie manuala”, cat de curand! ;)
      In rest, o skoda citigo electrica e 20000 „cu banu jos”, 260 km autonomie, 81 cai, climatronic, etc Daca mai scazi si ecobonusul de 10000…trebuie doar sa mai astepti dupa varianta „cu cutie mauala”.

      00
    • @Mishu au fost alocate doar 100 de citigoE pentru România, s-au dat în câteva zile. Eu n-am mai prins :(

      00
  14. mai mica, mai urata, mai scumpa si consuma mai mult ca si un Duster.
    Big NOOOOOOO!!! No blody way!!!! NOOO! No No

    00
  15. Asta nu a fost inlocuita de noua Corolla anul trecut? Cica e altceva.

    00
  16. Stai, ce, ai doi copii?

    Se vede ca nu’s cititor fidel :)).

    00
  17. Cum arată la interior, te apuca râsul.

    00
  18. Ce consum e ala??
    Eu acum am Prius+ (7 locuri) si sunt suparat ca nu mai scot 3.8-4 cat aveam pe Priusul 4 de dinainte.
    Dar mai mult de 6 n-am avut niciodata, iar la drum lung am vreo 4.5-5 (iarna poate 5-5.5) In oras e cam similar.
    Nu-nteleg cum se poate ca o piticanie de Yaris sa aiba mai mare consumul.
    Probabil accelerat de la semafor la 60 pt o oprire in 300m la alt semafor, altfel nu-mi explic.

    00
    • Si mie mi se pare putin ciudat. Insa conteaza si stilul de condus si faptul ca AC-ul te tine mai mult cu motorul termic pornit. Daca te inveti cu stilul pulse & glide diferenta la consum va fi considerbila.

      00
  19. Jeez ce prețuri, eu am luat anul trecut pentru nevastă-mea un FIESTA TITANIUM 125 CP, cu scaune/parbriz/volan încălzite, oglinzi pliabile, senzori parcare, GPS, senzori ploaie cu 14xxx euro + un tichet rabla. Mai mult spațiu, putere și dotări la mai puțini bani.

    00
  20. WTF Hiunday i20 Consun exact la fel pe un motor 1.2 aspirat benzina. Accelereaza foarte bine, nu l-am chinuit deloc sa-l duc la 150. Care naiba e avantajul la hibride?

    00
    • Dacă te referi la cel de 1.2, 84 CP, benzină, aspirat mi s-a părut cel mai lesinat motor din zona de hackback-uri din gama sa de pret. În schimb mi-a plăcut la el interiorul și exteriorul.

      00
    • Cel mai tare motor la astea micute era facut de VW, pe Fabia/Ibiza/Polo, 1,2 litri, aspirat in trei cilindri. Cam 69CP, trage ca un diesel si mergi cam cu 4,5-5,5 litri cu el. Pleaca si cu a treia de pe loc, n-are probleme.

      00
  21. Am mașina de 14 luni. Am forjat o în fel și chip. Distante lungi, medii si scurte. De unde ai scos frate 10 l/100 de km? In condiții de iarna, cu clima, nu mi a sărit de 7. Asta pe distante scurte. La distante mai lungi consumul scade spre 5. Cu masuratoarea facuta la pompa media anuala este de 4,8. 1 an de zile strangand toate bonurile si facand un calcul la km.

    00
    • eu merg mai agresiv.

    • Consumul CORECT se calculeaza asa : consumi motorina/benzina aproape de tot, faci plin, notezi cati litri au intrat exact, resetezi kilometrajul la o si mergi cu masina pana ajungi sa mai ai in rezervor cat aveai pana sa faci plinul. Dupa asta calculezi consumul real.
      La masinile mai noi cu BC ai consumption after refuel si te scuteste pix si hartie

      00
    • defapt se face fix invers,ca tu nu ai de unde sa stii cata motorina aveai initial in masina.
      se face plin,se merge 1-2-300 de km,se face plin iar si vezi cat ai consumat..
      Eu fac la 300 de km ca sa fie o medie mai clara,la 100 e prea putin si pot intervenii variabile multe

      10
    • Exemplu: ai rezervor de 60 L. Cand faci plinul intra 55l. Dintr un calcul super complicat rezulta ca inainte de plin aveai fix 5 litri.
      O zi buna

      00
    • @Dan: aberezi, ti-a spus robert3 cum se face. Degeaba zice producatorul ca are 61L daca eu am bagat si 63L, se duce dracu matematica.

      00
  22. Nu stiu ce aveti cu Toyota!
    Face masini hibrid excelente. Trebuie doar folosite pentru ce sunt facute. Daca vrei sa te dai pe autostrada, nu iti iei hibrid.

    10
  23. NOU
    #76

    Masina asta nu e buna ca masina personala. E ok ca masina de flota, pentru uz preponderent in oras, cu deosebire pentru livrari mici.

    00
  24. … las o dracu 6.2 in oraș. E jumate cât Kia mea, motorizarea pe benzină mai mică și consumă mai mult.
    Azi vară spre mare, apoi Grecia În Romania am scos Bistrița – Ciolpani, noaptea, 3.5. Pe autostrăzi la greci, cu AC, 4.4-4.5, cu cruise la 110. Și am loc să mă intorc în ea, da o naibii de mașină. Acum iarna cu încălzire în scaune și căldură setata la 24 pe auto pe amândouă zonele, cu stat în parcare cu motorul pornit cam 10 minute (am cainii în spate si cam face condens din cauza lor uneori), 5.2-5.3. Deci chiar nu fac economie.

    00
  25. Am condus doi ani modelul nehibrid, cutie manuala cu 6+1 trepte. Era sprintena, la 120km/h (care se prindeau relativ usor) ii dadeam a sasea si tot mai avea zvac. Portbagajul e, intr-adevar, o chestie cam simbolica. Consumul era cam 6 (vara nu am facut consumul). De manevrabila, in oras era vis. Un prieten avea Auris, cu care a carat si bricolaj si nisip etc (si-a facut casa). Masina s-a comportat foarte bine si la el.

    00
  26. Sal. Am masina de firma bmw seria 1 2018, vrea cineva review? Vreau doar sa incerc sa vad daca imi iese 😀

    00
    • Nu, doar mașini asiatice vrea/are lumea aici.

      Mașini despre care se cunoaște că sunt mult mai bune decât cazanele nemțești.

      00
    • @UnuL, in alte cazuri poate as fi de acord cu tine, dar tu ai vazut cat e un Seria 1 nou? O_O. Cel mai chel, cu motor din ala de putin peste 100cp.
      Si gandeste-te ca nu e cea mai spatioasa masina din clasa, undeva intre un Polo si un Golf.

      00
  27. Eu am luat anul trecut un Opel Corsa E pe benzina, 1,4, 90CP. 9000 Euro + rabla. Mi se pare ca l-am luat chiar foarte bine. Are inclusiv cruise control, n-are scaune incalzite, ca na-veau masini gata la culoarea aia si nici nu voiam sa astept doua luni masina (rae vreo 130 Euro in plus). E adevarat ca e ceva mai mare consumul (cam 7 mediu), dar diferenta de pret e si ea mare.
    Se simte totusi diferenta cand am trecut de pe diesel pe benzina. N-are acelasi demaraj oricat as trage de ea, dar m-am obisnuit si o iau mai usor.

    00
  28. 10% consum in oras hibrida si cu cvt? adica moartea pasiunii? P*%a mea, multisor pana si pt Bucuresti…

    00
  29. 10% în oraș? Înseamnă că în condițiile reale azvârle in atmosfera mai mult CO2 decât rabla mea 1.4 hdi euro3.
    De ce aș cumpăra așa ceva? 16000 e mult comparativ cu ce oferă Rabelais cu valoare de piață de 1000. Cheltuieli de întreținere nu mai vorbesc, in ciuda taxei Zyklon București ( apropo, la poluarea cu particule încălzirea rezidențială e comparabilă cu traficul
    https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-23613696-exclusiv-cum-omoara-poluarea-din-bucuresti-concluziile-raportului-institutului-sanatate-publica.htm). Personal un preț de luat in calcul ar fi undeva pe la 8000-9000. Altfel e doar fantezie hipstereasca cu subvenții. Mașina de asistat social de lux.
    La 20000 îți iei mașina serioasa gen Mazda 3. consuma tot 10 în oraș, dar are motor de 2000 aspirat, o specie pe cale de dispariție din cauza hipsterilor.

    00
  30. Mda, daca asta e consumul la o cascarabeta d-asta de oras e clar ca hibridele astea de nu se baga in priza sunt frectie. Si e de asteptat, sa zici ca recupereaza ceva energie la franare, scade consumul ca te pune in miscare electric, acolo se consuma mult in oras.
    Dar daca nu iei curent de la priza, degeaba.
    Sper in cativa ani sa-mi permit niste panouri solare si o hibrida cu 50km autonomie electrica, pe timpul saptamanii nici nu as stii ce e aia benzina.

    00
  31. Sunt posesor de doua hibride. Toyota yaris 2016 – consum 5,5 vara si 5,7 iarna( asa afiseaza bordul) folosită mai mult in oras si un kia niro 2019 – consum 5,1 pe timp de vara si 7 pe iarna, folosita atat in oras cat si pe autostrada. Doar pe autostrada consuma 6,5 la sută, ma refer la kia. Am avut pana anul trecut un kia sportage 2016 pe motorina – consum mixt 7 la sută. Eu personal sunt mai multumit de hibride.

    00
  32. yaris 2014 hybrid. dublu clima, cvt, pilot.

    130km/h -4,6 l/100
    oras, frig, mers f mult cu motorul termic pentru a da cald in masina- 5.3l/100
    oras, temperatura normala – 4.1l/100
    ev mode cat incape- 3.4l/100

    00
  33. Cum christos faci consumul ăla la Niro? La 110 pe cruise (acul „turometrului” pe linie dreaptă în limita de sus la verde) azi vară, media de la intrare pe autostradă la sarbi și ieșit la greci, 4.4. Cu AC pornit când stateam cu geamurile inchise (deci cand nu fumam). Acuma am 5.2 de la ultima alimentare …dar cer 24 la incalzire si stau cu ea pornită în parcare. Vara în oraș … 3….4… peste 4.1 niciodată. 7 la Niro din plin în plin…n am scos nicodata oriunde as fi fost.

    00
    • Asta e.. asa imi arată.. Dar o conduc normal, nu incerc sa merg la consum. Am făcut 13000 km deocamdatã. Poate in timp mai scade consumul. Acum am si rotile iarna…

      00
    • Kia Niro Hybrid decembrie 2016. Mașina are 30k – revizie 650 de lei. Consum ținut pe aplicație vreo 2 ani, la aceiași pompă Rompetrol – 6,2 l/100 km. Un singur drum de Bv(4,1consum parcă), restul doar București. Apă, talpă și claxon. Cică e ceva „rechemare” pentru un releu de pe baterie. Ask!

      00
  34. Pentru oras e foarte buna.Pretul e mare dar la toti producatorii preturile s-au dus in sus de zici ca nu pun nituri ci cristale swarovski.

    00
  35. Am auris hibrid consum 5,8 acum iarna ,hibridul este produs in principal pentru consum redus,noxe scazute …la sportivitate normal se scot peste 6 l ,trebuie condus cu accelarari progresive te obisnuiesti dupa un timp ,merge electric pana la 30 km pe h sau la viteze constante dar nu mai mult de 2,3 km.Consuma cu 17% mai putin decat Yaris diesel si ofera o economie de 1000 E pe an in comparatie cu aceasi masina pe benzina penrtu 15 k km pe an.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.