Touareg nu se mai vinde în SUA, pentru că VAG sunt isteți

Spre deosebire de Toyota, VAG are deja prea multe branduri sub pălărie și îi este din ce în ce mai greu să jongleze cu ele fără să se canibalizeze. Scoaterea Touareg de pe piața din SUA e un astfel de exemplu, motorizări diferite în Europa e altul.

Am făcut mai jos un pic de cercetare, pentru când mă voi angaja pe post de brand manager la VW USA. Am pus modelele cu care concurează, relativ, Touareg pe piața de acolo, cu prețurile lor. În dreapta modelele premium, în stânga modelele comune.

Observații:

  1. Ford Explorer, 245.000 exemplare vândute anul ăsta, e cu 20.000$ mai ieftin. Grand Cherokee la fel, exemplare vândute anul ăsta, cu 20.000$ mai ieftin. ideea de bază este că VW voiau să sugereze că Touareg e premium, de aia e mai scump.
  2. Un X5 e doar cu 5.000$ mai ieftin, sigur, fără opționale. Toate 3 modelele normale (că au și un camion pe post de SUV) sunt mai ieftine decât Touareg.
  3. E la același preț cu Q7!!! Știu, e aproape aceeași mașină, dar plm, nimeni nu se răzgândește de la Audi la VW.

Iar la noi, ce să mai zic. Au adus SUV cu 7 locuri și motor de 1.4, că asta cere publicul, aparent. Un autobuz cu motor de râșniță de cafea.

31 comentarii

  1. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 43 Thumb down 75
    • Mai degraba cei care au trecut de la 1.8L 100CP (anii 70) la 1L 100CP. Unii nu inteleg ca acu, in motoare se folosesc alte aliaje, injectie directa, turbina, alte uleiuri, metode reducere frecare interna (cauza unor consumuri de ulei la masini noi din prezent, ca piesele au toleranta mai mare din proiectare). Pe logica multora, motoarele din anii 30 de 5L si 30CP erau mai bune


      Comentariu apreciat. Thumb up 25 Thumb down 12
    • 1.4 rup asfaltu’ – asta zic

      Thumb up 13 Thumb down 4
    • Ca exemplu, Golful din anii 70 (Golf 1) avea in jur de 800 Kg. Golf 7 are in jur de 1400 Kg. Ia vezi, face aceeasi treaba un motor de 100 CP pe ambele masini?

      Thumb up 8 Thumb down 5
    • Macar de curiozitate incearca motorul de la Honda Civic de 1.5. Abia a ajuns si la noi. Si vinde de rupe in SUA. Si-au facut si fabrica acolo. Stiu, Honda chiar face motoare spre deosebire de vw.

      Thumb up 8 Thumb down 5
  2. Boss, granicerul ala cu 27 de capuse pe el avea de patrulat, nu putea pleca din tura. Acuma e si vina lui ca nu si-a dat cu ceva repelent.


    Comentariu apreciat. Thumb up 27 Thumb down 2
  3. Au adus SUV cu 7 locuri și motor de 1.4, că asta cere publicul, aparent.

    Există așa ceva?

    Thumb up 4 Thumb down 3
  4. Ai de plm ce te mai plictisesti!


    Comentariu apreciat. Thumb up 33 Thumb down 3
  5. Acuma cine o sa le mai traga avioanele afara din hambare? :(

    Thumb up 5 Thumb down 1
  6. Boss, eu sunt 100% de-acord ca audi e vw. Esti de-acord ca skoda e audi? Sau ca lexus e toyota? Doar informativ…

    Thumb up 9 Thumb down 8
  7. Da adevarul e ca in state sunt modele mult mai faine si mai iefine ca in europa

    Thumb up 5 Thumb down 1
  8. Cine a poziţionat touareg ca maşină de lux în sua ar trebui concediat. O fi acelaşi deştept care a vrut să vândă phaeton la americani cu sigla vw şi 100,000 usd.


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 12 Thumb down 10
    • Față de ”jeep”-urile făcute de americani pentru americani, Touareg-ul chiar e premium.
      Poate vei arunca o privire în interiorul unei asemenea americance. Îți vei pierde temporar vederea la întâlnirea cu plasticul sinistru. Calitatea generală a interioarelor este slabă.

      Thumb up 4 Thumb down 2
    • Absolut de-acord, americanii nu ştiu face lux în afară de a pune piele peste tot şi a face suspensia de gelatină.

      Dar e vorba de branding. Oricât de luxoasă ar fi, VW are tot imaginea de Golf, passat şi jetta. Atât.
      Personal de ex îmi place phaeton la nebunie, odată dacă o să apuc o să iau unu second, dar înţeleg perfect că şi dacă l-ai face din aur, cât timp e VW, e foarte greu să-l vinzi.

      Cum poţi compara Q7 cu touareg? Da, e aceeaşi platformă, şi da, Q7 e mai scump, dar degeaba, cel ce vrea lux şi nu ajunge la Q7 îşi ia Q5. Dar VW are tot imaginea de VW.

      După 50 de ani de marketing în care te-ai declarat maşina poporului acuma e greu să zici că eşti şi de lux. Mai ales când ai şi Audi în brand.

      Thumb up 2 Thumb down 2
    • asta e mirarea mea. ai deja audi ca brand. înțeleg phaeton, pentru diplomații care nu vor audi. dar de ce să muți touareg la premium? ca să ce?

  9. Sefu’, date fiind circumstanțele nu mai bine faci reviewuri la semicursiere vs mtb-uri?

    Thumb up 11 Thumb down 5
    • cine mai are semicursieră in zilele noastre?

    • dup ani de zile de hartanit un mtb prin oras anul asta mi-am luat un Giant, cursiera. Deci e genial. Ma caram cu feru rau si mult dupa mine cu roti de offrroad cand cursiera merge singura aproape. :)

      Thumb up 9 Thumb down 2
  10. VW e perceput in USA ca o marca trendy-flendy.Deci pozitionarea nu au facut-o chiar dupa ureche.In Europa da , diferenta dintre Audi si VW e perceputa mult mai acut si desi au in mare parte aceiasi baza tehnica una e de volum, alta e premium.

    Thumb up 3 Thumb down 1
    • In Europa e un pic mai simplu, ca au revistele alea….alea cu “senzatia de spatiu”….pe care le castiga mereu masinile lor. In US e mai greu… Mai ales dupa Das Auto-Das Fraud.

      Thumb up 1 Thumb down 2
  11. Probabil că decizia e legată și de faptul că au lansat Amarok-ul (Pick-up pe placul americanilor) și Atlas (SUV cu 7 locuri, din nou pe placul americanilor), aș că T-Regul nu mai avea “loc”…

    Thumb up 5 Thumb down 1
  12. #31

    Actualul touareg nu prea are treabă cu q7.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.