Toți românii ar trebui să conducă o mașină puternică, cel puțin o perioadă

Șocant pentru unii, dar de când mă plimb cu mașină de bătrânei cu probleme la prostată și început de chelie sunt mai puțin agresiv. Da, am 140CP, da, trage decent, dar când treci de la 230 la 140, parcă nu mai ai același avânt. Nu îți mai vine să te bagi aiurea sau să stresezi oameni. Când văd șoferi cu mașini similare ca putere ca asta în care sunt fiind agresivi și idioți îmi vine să râd. Să ies pe geam și să le spun “gigele, n-ai cu ce, stai naibii locului”.

Cred că toți românii ar trebui să conducă o mașină puternică câteva luni. Nu așa, un testdrive, nu, să o aibă zi de zi, la muncă, la mare, la munte.

Asta, dimpreună cu scoaterea limitelor de pe autostrăzi, ar schimba un pic optica șoferilor. Când apeși pedala și ai 160km/h fără să îți dai seama, altfel iei amendă pentru viteză. Când te-ai înfipt în ea și apoi trebuie să pui frână bruscă, altfel întreții frânele și anvelopele.

Altfel, sunt un șofer aproape calm și mă mai calmez.

 

 

fun-lambo

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

67 comentarii

  1. Nu stii ce vorbesti :)) Daca trag asa de 90-120-140 cp, gandeste-te cum s-ar comporta la una mai puternica. Romanul e cocalar, el nu poate sta in coloana, el e regele soselelor, trebuie sa isi arate calutii. Doamne fereste de asa ceva, ar fi masacru pe strazi.

    00
  2. Varsta, coane…

    00
  3. Sa inceapa intrebarile „da’ ce masina ai?”

    00
  4. Hai ca n-a durat mult timp sa te calmezi :))

    00
  5. asta cu CP e tare relativa, vezi vechii posesori de Dacia, au trecut pe Logan, au devenit zmei. Cei care au trecut de la Logan la 2.0 TDI 140 CP deja sunt in alta clasa, nici nu mai semnalizeaza, dau flashuri etc.

    Si eu sunt de parere ca macar o data in viata merita sa ai 200-300 CP, chiar si daca doar pt 1-2 ani, problema e ca pentru majoritatea ii rupe si ideea ca se scumpeste benzina cu 50 bani, deja vor merge mai putin si mai incet cu masina.

    00
  6. Nu recomand.
    E ca si cum ai reveni de la 165hz la 60hz la cs:go.

    00
    • Comparaţie mai bună nu cred că există!

      Și cu 60hz, ca și cu 90cp, îti poţi face treaba decent.
      Ce aș adăuga eu însă: degeaba ai 115hz sau 200 cai în plus, dacă nu știi să-i folosești.
      Problema la noi nu e că ar trebui fiecare om să aibă în mână o mașină puternică. Unora le-ar prinde bine, alţii ar ucide a doua zi niște nevinovaţi pe șosea.
      Eu aș spune că nu toată lumea trebuie să aibă carnet. Nu toţi suntem făcuţi pentru așa ceva, e numai natural.

      00
  7. Ti-ai luat tractor de 140CP si cari fān?

    00
  8. NOU
    #13

    pfff. oare cat consuma masinile alea in spatele tractorului prin sat ?!

    00
  9. NOU
    #16

    Adicaa ce vrei sa zici? Eu cu caruta mea duc mai mult fer si plastic decat carati voi cu mercedesu.

    00
  10. Esti calm, dar agresiv. :)

    00
  11. Aceeași problema an de an când ajung in concediu pe drumurile măreție pârtii.

    Aștept in spatele la tir pana când consider ca am distanță necesară de a depăși in siguranța. In ultimile secunde pana vine traficul din sens opus trebuie aproape de fiecare data sa fie câte un idiot care d’abia ma depășește și trebuie sa franez ca sa ii fac loc între mine și tir.
    Când îmi încep depășirea trebuie sa ii depășesc pe amândoi. După ce eu sunt de mult trecut de tir încă pot vedea idiotul cum se chinuie sa depășească tirul.
    Persoanele de genul merita un stâlp. Sau un copac. Sau amândouă.

    00
    • Ce buzoian!

      00
    • @SS: cred că ăștia de care zici tu intră și pe aici.
      Acum nu o să mă cac pe mine și o să recunosc că și eu am făcut de câteva ori „manevra” asta. Zic făcut pentru că ultima oară cel care care-l depășeam a fost ambițios și a închis spațiul, așa că s-a oprit traficul din sens opus ca să mă bag la loc, dar nu și conducta de puli. Vinovatul am fost eu, să nu credeți altceva înainte de a da cu roșu.

      00
  12. Iti recomand ceva pana in 75 de cai o perioada. Sa vezi cum iti schimbi parerea despre aia 140 cu care mergi acum.

    00
  13. Am descoperit recent pe sosele din Romania o categorie speciala de soferi, ceea ce eu numesc soferul de 120km/h. Indiferent de masina pe care o poseda, sau soseaua pe care circula, el vrea sa mearga constant cu 120km/h. Acest specimen de sofer se va angajaza in depasiri periculoase pe Valea Oltului, va croseta TIR-uri si va sari coloana, doar pentru ca peste o ora sa il intalnesti pe autostrada circuland cu aceeasi viteza cu care rula pe DN si sa il lasi in urma.Toate astea pentru ca logica.

    00
    • Este perfect legal. Nu vad care e problema. Poate e mai putin confortabil pentru cei care circula cuminte in coloana, dar legal nu e interzis.

      00
    • @hash
      cel mai probabil se refera la cei care merg cu 120 fie ca e este limita 50, 90 sau 130.
      nici eu nu-i suport pe cei care merg cu 90 indeiferent de limit, se intampla des sa ma depaseasca agresiv in oras ca mai apoi sa-i depasesc in afara orasului

      00
    • Corect, e perfect legal sa depasesti TIR-uri pe Valea Oltului. Ceea ce ma intrebam eu era de ce ai merge ca un teribilist pe DN, ca mai apoi pe autostrada sa circuli cuminte? In marea schema a universului, vei ajunge in acelasi timp la destinatie cu un domn care a mers in limita vitezei legale si pe DN si pe autostrada, fara sa isi riste viata.

      00
    • NOU
      #29

      Este legal sa circuli cu 120 km/h in afara autostrazii, sa depasesti unde semnele de circulatie nu iti permit si sa depasesti o coloana?
      Ba, s-au mai schimbat lucrurile de cand am luat eu permisul.

      00
    • Ceea ce am zis eu e ca e perfect legal sa depasesti tiruri pe Valea Oltului (acolo unde legea iti permite), si respectiv sa mergi cu 120 km/h pe autostrada.

      Personal evit Valea Oltului de cate ori pot.

      Daca nu pot vedea varful coloanei, prefer mai bine sa fiu ultimul in coloana decat sa am in ceafa unul care ma ‘bronzeaza’ (lucru rezolvat elegant cu oprit in prima parcare). Nu ma deranjeaza cei cu masini puternice care depasesc (regulamentar, sa ne-ntelegem), ci cei care se chinuie cu rasnita in depasire si risca aiurea, sau care stau la 2m in spate ca poate-poate, sau, cel mai tare, cei care NU semnalizeaza.

      De fapt cred ca lipsa semnalizarii ma deranjeaza cel mai tare :)

      00
  14. …nu stiu cine a zis-o…de la ACR, sau ceva asociatie de masinisti, ca daca vrei sa injumatatesti popendulatia purtatoare de permise auto din Ro,este suficient sa aduci in Ro autostrazile din De

    00
    • Nu cred. Dimpotriva, s-ar merge mai fluent. Compara de exemplu DN1, zona cu 2 benzi, respectiv cum se circula de la Nistoresti – Busteni – Sinaia, unde se face o banda.

      ACR nu mai e demult o asociatie care sa conteze.

      00
    • Eu am 75 cai și scot medii decente la deplasări mai mari de 200km.
      Secretul este constanța nu reprizele nervoase. De cele mai multe ori traficul se regrupează la primele lucrări pe drum sau în primul oraș.
      Pana nu vor exista șosele adevărate, caii putere în plus îți vor mângâia ego-ul, nu te vor duce la destinație mult mai repede.
      Pe distanta Cluj – Brașov am economisit 20 min. la condus cât de eficient am putut – dar nu a meritat efortul.

      00
  15. Eu am 163CP cu 340Nm pe o masina de o tona jumate si nu imi dau seama cum pot sa faca depasiri aia cu Logan de 75 CP sau d-alde altele cu motoare de pana in 100 CP. Deja 163 mi se par un minim decent.

    00
    • Pt ca loganu are 900kg pe cand a ta 1.5t

      00
    • vai astia cum bmveu nu va dati seama de multe

      00
    • Asa cum tu ii desconsideri pe aia cu 75 de cai esti fix pix pt aia cu 200+. Si sunt ai dracu de multi.
      Uitati bai ca toti circulam in ro, aici unde 90% din drum ai limita 50 la ora, iar maxim ai 130, unde si aia de 75 cp se descurca. Ori tu esti din ala care daca ai 70 la ora si vezi Logan in oglinda ce vrea sa te depaseasca accelerezi ca iti pica gradele?
      PS, conduc masina de 205 cp, si zilnic sunt depasit de masini mai mici. Asta ce inseamna, ca sunt retard si imi merit soarta, nu?

      00
    • hai mane, 205cp ăia sunt de la un logan și un megan, adunați? :D

    • fiindca aia sunt cei pe care ii depasesti tu fara sa semnalizezi. Cand ai sub 100 CP depasesti carute biciclete si orice merge mai incet ca tine. Cum au oameni ca tine bani de masina…nimeni nu stie

      00
  16. Nu uita ca majoritatea masinilor de pe soselele patriei sunt Dacii DCi care au 75 cp. Sau Golf/Astra/Focus care au cam 100. Si ai vazut si tu cum se baga in depasiri. Depasesc tirurile cum depasesc si carutele, ca oricum prostul de pe contrasent incetineste. Aia care au 140 CP sunt deja sefii soselelor.

    00
  17. Problema ta cred ca e alta: Nu scrie pe masina ta cati CP are si ceilalti te cred lent :))
    Problema 2: „altfel întreții frânele și anvelopele.”…Romanii nu stiu sa intretina o masina, schimba uleiul cand cred ei(daca il schimba), folosesc anvelope de iarna, vara sau le utilizeaza pana ajung la sarma si placutele de frana pana dispar.

    00
  18. Uite o constatare din ultimul an de pe strazile din ro:
    S-au inmultit (exagerat) Renourile Megane 3, de obicei break. Frate, nu asa, ci zici ca la pica la pufuleti sau se dau ca tigaile la Lidl.
    Iar majoritatea proprietarilor de Megan 3 sunt fostii proprietari de maxim Logan (multi Solenza sau 1300), care, trecand la Megan deja o considera „bolid de lux” cu sute de cai putere. Ei sunt nextlevel-ul „ununouătedei”.
    90% dintre ei conduc orbeste, te provoaca in trafic si se dau atat de ciumegi de zici ca au pus mana pe nu stiu ce bijuterii automobilistice.
    E de porc, zău, posesorule de Megan
    Nu cois, Reno Megan e un fel de Ligan dar mai lung si cu brizbrizuri.

    00
  19. așa e. De vreo 3 luni mă plimb cu mașina lu’ nevastă-mea, are mai puțin de juma’ din caii mașinii mele și să vezi cum m-am disciplinat. Orice drum pare mult mai safe acum :)

    00
  20. cred ca e vb de un cumul de factori:
    – stii ca te ajuta masina, nu o mai ambalezi/ bruschezi ca nebunul
    – nu ai suficient comepetitori pt diverse liniute
    – vezi cum cade acul de la benzina
    – in mod normal, cand ai masina de 200 cp plus ai si atins un anumit prag al vietii, repectiv nu mai trebuie sa demonstrezi tuturor ca esti cel mai tare.
    parerea mea :)

    00
  21. NOU
    #46

    E bine ca te-ai mai linistit. Disonanta cognitiva cred ca iti dadea dureri de cap.

    00
  22. Esti calm dar agresiv… Cu nonșalanta si zâmbet pe buze l-ai acrosa pe unul care depășește pe banda de urgenta… dacă ar fi legal, bineînțeles! 😁

    00
  23. Pluto si alti specialisti asemenea : asa-i ca atunci cand cumparati o camera foto (standalone sau integrata) va uitati doar cati megapixeli are?

    Strada nu e circuit, de ce e asa teribil sa fi mers cu 230 de cai si acum cu 140, eu nu inteleg. Astea sunt doar numere pretenash.

    Atat timp cat mi-am inteles masina (fie ea si DCI 1.5 sau 1.3 de la VAG), de ce sa nu depasesc? Ce-ar trebui sa fac daca vad un 2.5. Sa ma asez in spatele lui, ca poate se gandeste sa calce pedala podea si nu cumva sa-l incurc.
    Mai conteaza si priceperea soferului, inertia, anticipatia, modul in care accelerezi si in final numarul de airbag-uri si stele NCAP.

    Decat sa va luati masini cu 230CP pentru uzul zilnic, mai bine inchiriati un logan ca lumea la motor park si il rupeti cateva ture de circuit. Asta chiar ca va va scoate din fatalau-zone.
    http://motorparkromania.ro/404.php

    00
    • Peste 64 kph cu impact ti se rupe plua de kneebags, cortine si stele EUNCAP. De-acolo in sus e Arsenie Boca si caoacitatea caroseriei de a se face terci ansorbind energia cinetica, pana la piciorele si toracele matale.
      Ai vazut crash test la 120kph pe undeva? Ar fi demoralizator.

      00
  24. man, dale-n plm de articole despre mașini, foarte plictisitoare

    00
  25. Total de acord.. si genereaza niste comentarii de tot rasul.

    00
  26. Unde plm va grabiti asa?

    00
    • Cum ai prefera, sa faci depasirea de „obstacole” de la 80km/h la 110-120km/h in 3-4 secunde sau aceeasi depasire sa o faci in 8-10 secunde, uneori si in 12-17 secunde?

      Intreb asta pentru ca am media de 100km/zi extraurban si este imposibil ca in acesti 100km sa nu gasesc cel putin 20 de masini care sa mearga sub 80km/h pe drumuri de 100km/h pe care trebuie sa le depasesc pentru a merge la limita de 100km/h (nu vorbim de autostrazi – acolo nu ai contrasens).

      Ideea e ca daca ai 200-250+ cai pe o masina te ajuta foarte mult sa nu stai pe contrasens atunci cand depasesti. Cel mai mare plus pentru o astfel de masina.

      Toti care zic ca acel surplus de putere nu ajuta ori e cretin ori nu a avut niciodata.

      PS: @vali, cand ajungi in Bucuresti iti recomand AVD TURBO pentru un soft safe, care iti ridica cuplul motor cu +60nm (daca il faci, echivalezi acei 230 cp de pe subaru). Te costa intre 150 si 250 eur fara tva, depinde de motor, dar daca e cel de 140 de la VAG, tinde spre cel ieftin. Merita toti banii.

      00
  27. Sunt relativ calm la volan dar iau foc când văd pe cate unul cu mașină de >150 CP mergând cu 30km/h in curbele de pe Rucăr-Bran. Și iese din curba cu ea subturată. Ce naiba? Se răstoarnă?

    00
    • Eu ma duc in curbe cu viteza mai mica. Și da, am 205 cai. Și nu, nu se răstoarnă. Dar când ai pe cineva la care i se face rău în mașină, te gândești de doua ori dacă o calci în curbă sau nu. Și dacă are și 2-3 ani, te mai gândești și a 3-a oara. Asa ca din partea mea poți sa iei foc liniștit :)

      00
  28. Sibiu-Bucuresti mers mai agresiv pana in pitesti, 140 pe autostrada, 3 ore si 1

    00
  29. Sibiu-Bucuresti, mers agresiv pe v oltului, depasiri (nu la limita), 140 pe autostrada – 3 ore si 15, 3 ore juma.
    Acelasi drum, mers lejer 80-90 pe valea oltului, 140 pe autostrada -3 ore juma, 3 ore 45. Apoi sfertu ala i fix pix.

    Aveam un vecin care facea naveta sibiu-bucuresti de 2 ori pe sapt , mergea ca spartu, depasiri la limita, isi asuma riscuri inutile facea in medie 3 ore.

    Apoi eu mai am si 2 copii. Trebuie sa aiba si ei un tata.

    00
  30. NOU
    #60

    Imi pare rau sa-ti zic, dar tine de om, nu de masina. La fel ca si aia cu #rezist care arunca hartiile pe strada.
    In ultimii 10 ani, n-am avut masina cu mai putin de 300 de cai, acum am ceva de peste 500, dar respect toate regulile de circulatie, si pe ceilalti participanti la trafic. N-am mai luat amezi tot cam de 10 ani, si n-am detector de radar. La fel, nici accidente n-am avut din cauza mea, au fost in schimb cativa dobitoci care m-au pocnit in spate la semafor. Dar vad destule cazuri cu masini de 100 de cai care ma depasesc sinucigas, cu furie.

    00
  31. Te contrazic. Eu cred ca tot romanul ar trebuii sa conduca o masina mai „timida” cel putin o perioada. Eu am avut una care mi-a foat tare draga. Era buna in off road (usor sa nu credeti altceva) si foarte lenesa pe soasea. cativa din prietenii care au condusa-o ma sfatuiau parinteste sa o vand, sa o duc sa-i mai puna cai bla bla bla. Vreau sa-ti spun ca din cazua acelei masini eu nu depasesc 130 de autostrada. Desi masina asta poate. Cateva avantaje ale mersului(mai) incet : Mergi mai relaxat , poti sa arunci o privire un pic mai lunga pe geam, nu am avut nici o amenda de viteza sau vreaun accident . Mi se pare ca „Enjoy the ride ” e mai important decat sa fi primul care pleaca de la semafor, primul care ajunge la destinatie si uneori in cazurile cele mai triste primul care-i canta popa. Dar cand fiecare dintre noi va ajunge la concluzia ca o calatorie cu masina poate fi frumoasa si fara o herghelie de cai sau niste sute de watti de muzica, abia atunci strazile vor fi mai sigure pt toata lumea. Pana atunci vom continua sa ne intrecem cu care o are mai mare, mai frumoasa si mai rapida ….

    00
  32. Aseara o duc pe prietena mea acasa.
    Vorbim de un drum de aproximativ 19 km in afara localitatii.
    Drumul este OK(ma refer la gropi) doar ca nu este luminat, deci bezna totala. Aveam aprox 85km/h si in spatele meu un zmeu cu un VW Sharan din 99 toamna ma depaseste ca nu poate sa stea el in spatele meu, bine m-a si blitat inainte sa ma trag din calea lui ba chiar l-am ajutat putin cu o frana ca prea se chinuia sa ma depaseasca. Pentru urmatorii 10km am stat la 10-15m in spatele lui pana a facut stanga la intrarea intr-o curte.
    Ce logica a avut acea depasire? Pe mine pana la urma m-a deranjat ca m-a blitat de zici ca el era in masina Smurdului.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.