Topul celor mai fiabile mașini n-are nici o relevanță

Din când în când, unele reviste fac niște topuri cu cele mai bune mașini, cele mai fiabile mașini, cele mai roz și tot așa. Topurile astea sunt privite ca niște biblii și pietonii români se dau peste cap să le discute și să își umilească mașinile proprii în detrimentul celor din top. Și, când vine vorba de cumpărat, aleg iar cu buzunarul, dar știu ei topurile pe dinafară.

Britanicii au scos recent un top care arată așa:

  1. Toyota RAV4
  2. Skoda Yeti
  3. Audi Q3
  4. SEAT Leon
  5. Lexus RX
  6. Kia cee’d
  7. Lexus CT
  8. Suzuki Vitara
  9. Lexus NX
  10. Volvo XC60
  11. Subaru Forester
  12. Volkswagen Golf
  13. Ford Kuga Mk2
  14. Kia Sportage
  15. Mazda 3

 

Topul este util pentru cineva care judecă, dar putem cădea de acord că șoferii, în special cei români, nu sunt recunoscuți pentru așa ceva. Cumpărătorii se pot orienta și alege mai bine o mașină bună, teoretic.

Practic, situația e un pic complicată.

De pildă, CRV și RVA4 ies constant în topul celor mai fiabile SUV-uri (în ultima vreme și CX5 apare prin topul ăsta), ceea ce dă impresia că mașinile astea sunt indestructibile și fiabile până la Dumnezeu și o treaptă mai sus. Faza e că da, sunt, cu condiția să nu o scoți de pe asfalt și să conduci extrem de bătrânește cu ea, atunci te va ține 20 de ani. N-ai mai depășit o mașină de pe vremea lui Burebista? Ia un CRV, bos, te ține minim 10 ani fără să schimbi nimic la el. Eviți toate gropile și cel mai extrem lucru pe care îl faci cu RAV4-ul tău e să cari bicicletele la marginea orașului ca să pedalezi o oră? Super, mișto mașină, sper să o lași moștenire nepoților.

Și apoi apar în topuri și apoi oameni care nu se pricep prea bine la mașini le cumpără și se miră că sunt varză, pentru că nu au pus capul la contribuție și nu au adaptat topul nevoilor lor. Îmi place să merg ca un descreierat, ia să vedem ce mașini au ăia care conduc prost și agresiv. Am drumuri forestiere de făcut, ia să fiu atent să văd ce mașini întâlnesc pe drumuri forestiere. Ah, nu e nici un CX5, că proprietarii lor nu ies de pe asfalt cu ele? Atunci să privim topul altfel. Hai să vedem ce mașini sunt în top dintre cele pe care le întâlnesc.

Și mai e cazul celor premium, în special cele entry level premium, care sunt luate de oameni care au făcut un efort financiar și, în loc de VW Tiguan, și-au luat Audi Q3, cu care vor merge foarte atent, să nu cumva să se strice ceva la el, că la cât plătesc rata la leasing nu au bani și de reparații.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

63 comentarii

  1. Mi se pare amuzant cum nu apare nicio Honda in top, din experienta mea masini destul de fiabile.
    Dar banuiesc ca are legatura cu punctul tau de vedere, oricat de fain ar fi civic-ul, nu prea se pupa cu gropile din Romania si bordurile inalte.

    00
  2. exact asta fac cu RAV4-ul meu pe care il am de 11 ani; e drept ca exagerez cateodata si pedalez mai mult de o ora/doua dupa ce ajung in afara orasului si e drept ca n-am schimbat nimic la ea dupa 100.000 km; pe de alta parte cata lume isi ia RAV4 pentru off-road din ala adevarat? sau cate 4×4 sunt facute cu adevarat pentru off-road?
    PS
    am mers odata iarna cu RAV4-ul in Schei pana sus la cimitir si m-am si intors in aceeasi zi deci poti sa faci si chestii extreme; in Bucuresti am fost doar o data dar eram tanar si nebun pe vremea aia

    00
    • nu vorbim aici de off road adevărat, că mașina aia nu e făcut pentru așa ceva.

    • la munte prin sate vad doar suzuki samurai, lada si dacia4x4. Astea se pun in top?

      00
    • Ma bag și eu aici cu un rav4 de 2.2diesel și 180k km, revizii cam de 1-2 ori pe an iar pe lângă ele recondiționata și o caseta de direcție și urmează curând ambreiajul. Mașina folosita în afara orașului pe drum de țară + zăpadă de 1m iarna.

      00
  3. NOU
    #9

    duster, iau duster !

    00
    • Încă 2 luni până la lansarea oficială. Chiar sunt curios ce au făcut cu noua generație Duster.

      00
    • Vezi problemele pe care le au cu airbag-ul de la sofer care sare cand apesi pe clacson. Fiindca Dacia nu face inspectia la fabrica, ci la dealer-i (stiu, e aberant – du-te la dealeri si vorbeste cu ei).

      00
    • @Z: Până acum maxim un an, Duster nu avea claxonul pe volan. E vorba de vreo 2000 de unități, adică mai puțin decât numărul de unități vândute în 2017. Chestii similare, dacă nu chiar mai nasoale, s-au întâmplat și la case mai mari.

      Ce m-ar interesa pe mine ar fi minusurile primite pentru mesajul anterior. Duster-ul e o mașină corectă, cu niște îmbunătățiri pentru generația a doua, ar putea deveni imbatabilă pentru cei dornici de călăreli ocazionale pe coclauri și nu numai.

      00
    • Doamne-fereste de vreun accident, in Duster mori cu zile.

      00
    • @Stefan

      De acord ca probleme sunt peste tot dar modul in care Dacia procedeaza este penibil.
      Repet, Dacia cel putin pentru piata din RO, nu testeaza masinile inainte sa le trimita; asta se intampla la dealer.

      Caz concret – masina comandata in Martie, in Mai dupa multe intarzieri se vorbeste oficial de problema de la airbag-uri (dealer-ul spune ca Dacia recunoaste in sfarsit problemele reclamate) si pune comenzile in stand-by. Nu da nici banii inapoi, nici nu stie cand o sa fie rezolvata problema.
      Dupa multe insistente si scandaluri Dacia (nu dealer-ul ca el nu are ce sa mai faca) ofera 12 vouchere de cate 10 RON fiecare, valabile timp de 12 luni.
      In conditiile in care masinile au revizii gratuite in primii 3 ani la dealeri.

      00
    • @Stefan

      „Până acum maxim un an, Duster nu avea claxonul pe volan.”

      Tu vorbesti serios? Dar unde-l avea?

      00
  4. sunt fiabile si pentru ca drumurile lor sunt cum sunt pe langa ale noastre, oamenii isi fac revizia la timp, pun piese cat de cat de calitate. Nu merg ca romanasii la Dorel sa-i repare ceva, cauta piese din dezmembrari, schimb lichid de frana, ce-i ala? Conduc masinile si in functie de motor, nu doar de brand. Dincolo se poate folosi si un 1.4 TSI pe o Octavia fara sa omori motorul in 3 luni.

    00
  5. hai, hai, am mers peste 50km de drum forestier urâțel acum 2 weekenduri cu CX-5, deci am ieșit de pe asfalt. Cu milă, cu frică, căci era prima dată, dar all good. Data viitoare te chem sa vezi minunea…

    00
    • și eu știu pe unul care a mers o dată cu un CRV pe un forestier :D

    • @zoso pai eu merg zilnic pe drumuri gen forestiere ca na la tara nu e mereu ca la oras. E ok, o luam usurel. SI intentionez sa ma duc sa ma plimb si pe drumuri de munte vara asta. O sa te iti spun impresiile. Sa vedem ce si cum iese. Normal ca nu ma arunc ca boul ca vreau sa ma si intorc cu masina acasa.
      Partea super nasoala e ca am un holtzsurub in roata. Vazut ieri. Si l-am lasat acolo pana una alta.

      00
    • eu am mers pe un forestier cu o dacie 1310, ce pm e asa special la un drum forestier ?

      00
    • special e că unii nu fac hemoragie cerebrală dacă citesc textul articolului.

      00
  6. Asta cu topul e ca si cosumul de fabrica; sunt enuntate in functie de ceva „assumptions” pe care le iau in considerare cei ce fac topurile. NU inseamna ca cumparatorul/utilizatorul foloseste masina in conditiile initiale(dupa care a fost facut topul) si atunci e normal sa aibe alte valori/pareri. NU?

    00
  7. Britanicii nu se pricep la masini.

    00
    • clar nu, doar romanii se pricep, doar suntem o natie de ingineri care au proiectat cele mai bune masini din lume! chiar si la condus suntem cei mai tari din europa, cu o singura mana pe volan. imagineaza-ti ce-am face cu doua! si nu e ca si cum am avea cele mai multe accidente pe cap de locuitor…

      sau oare? :-)

      00
  8. Nu inteleg de ce te agiti, si cu ***disclaimer topul ala era tot pe bune, adica Toyotele rulz.

    00
  9. cata lume…atatea opinii: aceste topuri sunt alcatuite din perspectiva celui ce le intocmeste (fiabilitate in estul europei vs vest, caroserii, motoare mici, motoare supra alimentate), de aceea un top pe acelasi profil (de ex. motoare sub 1400 benzina dpdv al mentenantei la peste 200.000km) in vest o sa fie unul si in est altul…fara nici un numitor comun…si ar mai fi ceva: dublu standard european din perspectiva calitatii (nu e asa ca acum avem dovezi ca exista o calitate la noi si alta pentru occident?)

    00
    • logan exemple personale, ambele peste 500k nici o problema la motor, unu de 1.4 unu de 1.6. Schimbat ambreiaje revizii la 10k. Al gud.

      00
    • Cum naiba făcuși tu 2x500k cu loganele, când pretenul de mai sus făcu 85k în 6 ani cu insignia!?!? (Hahahi)

      00
    • @gushpi:
      fabricata in februarie 2011,
      in martie 2011 vanduta catre primul proprietar
      mai 2015 cumparata de mine cu 55k km,
      iulie 2017 masina are 85k km.
      am facut doar 30km aproximativ, de cand o am. si cand te gandesti ca anul trecut in luna septembrie am facut 10 100 km, in doar 4 saptamani. atunci m-am bucurat pe deplin de masina..

      00
  10. Ideea topului este sa dea un indiciu celor care vor sa-si ia masina noua, in privinta orizontului de folosire a masinii cati ani, cat kilometri. Dincolo de asta, topul respectiv este facut raportand nivelul de defectiuni pe marca in tara respectiva pe o perioada de timp(cel putin asa era acum niste ani). Ar fi interesant un top si pentru Romania, dar nu stiu cat de relevant ar fi pentru ca in momentul de fata situatia parcului auto e una aparte, dat fiind numarul mare de masini rulate fata de cel al masinilor noi.
    In alta ordine de idei, nu pot sa observ ponderea destul de mare a masinilor asiatice, grupul VAG, avand doar 3 prezente oare de ce?

    00
  11. Nu cred topul si nu inteleg pe ce se bazeaza. Din start 2 soferi ce conduc la fel, unul un SUV si altul un Golf vor avea pb diferite cu masinile. La SUV-ul de 2 tone se vor uza mai repede franele, discurile, directia, etc. Hai sa vedem topul pacii la un test adevarat de anduranta in care masina merge non stop XXXX km. Langa un Mercedes sau un Audi se opresc pe la jumatate din drum. Ce compara ei de fapt ? Cat de rar ajunge tanti Aglaie sau Mos Martin cu 10000 km pe an la service ?

    00
  12. Șoferii ăia de scriai tu că țin ouăle pe bancheta din spate… SUV și ocolim orice speed bumper direct pe trotuar dacă e, să nu se clatine.

    00
  13. nici opel insignia care aproape an de an e acolo, cat mai sus? zilele trecute iesise pe primul loc in segmentul sau, ca masina fiabila in primii 3 ani, sau ceva de genul!!

    00
    • de Insignia am auzit ca au probleme cu motorul, sau e limitat doar la prima generatie?

      00
    • Nici tu din 2011 nu ai scapat practic de problema cu motorul, dar nu e o regula sa se intample la toate, e cam cum iti e norocul.
      Problema respectiva consta in pozitionarea proasta din conceptie a unui oring ce face legatura intre motor si baia de ulei. Acesta este fix langa DPF, regenerarea la CDTI este uscată (temperaturi peste 600° C) si cu timpul afecteaza proprietatile de etansare ale oringului rezultand o lipsa de presiune a uleiului in motor. Indicator de presiune de ulei nu prea mai gasesti la masinile noi (la Dacia 1300 era), ci doar un senzor de „oil pressure low” cand deja e prea tarziu.
      De la mersul motorului fara presiune de ulei rezulta moartea motorului, brusc, fara niciun simptom.
      Preventiv eu am achimbat acel oring. Prefer 300 lei decat costul unui motor nou.

      00
    • Din cate am citit pe forum, din prima generatie, ’09-’10. A mea e din 2011, are 85k km. Cumparata la 55k km. Am schimbat distributia la 77k km, rola intinzatoare incepuse sa faca zgomot. In rest, doar consumabile. Gume de raliuri :)), placute frane fata-spate ca a fost moftul meu sa le am noi. Schimbul de ulei si ce se mai cere, anual.
      Probleme pot aparea la absolut toate masinile cand sar de 150k km. Indiferent de marca. Dupa parerea mea. Insa, atentie, oamenii considera problema la motor orice senzor bulit, orice mica piesa defecta, orice furtun spart.. Eu consider problema la motor atunci cand e ceva bulit in interiorul lui. Injectoare, turbo, egr, etc se schimba da-le-n ma-sa!!!! Ca doar nu costa cat masina. Doar ca unii dau toti banii pe masina, nu pastreaza ceva si ptr posibilele cheltuieli cand cumperi o masina sh.

      10
  14. parerea mea despre masini si topuri este ca toate sunt f subiective. am vb cu un mechanic la peugeout mi-a zis ca TOATE sunt proaste pe partea de amortizoare. ba da-ma dracu, chiar TOATE ?!
    am vb cu doi mecanici de la dacia, unul posesor de audi, mi-a zis ca sunt cele mai proaste daciile/logan/duster, celalalt a avut mereu dacia, mi-a zis ca loganul/dusterele sunt bijuterie.
    eu am condus 1310 pe super coclauri/serpentine/gheata si n-am avut pb si a si mers, apoi cu un logan de 11 ani am renovat 3 case, la modul de carat cu el toate materialele, si cu 1310 si cu loganul am trecut ape de munte, cu putina planificare, gen mai mutam un bolovan, mai puneam o scandura, am urcat la stana regala pe vremea cand drumul era prastie, in ultimii ani s-a mai reparat cu pietris, pt distractie, am pus loganul cu anvelope de vara pe burta in zapada si l-am scos fara problem ca 1km mai incolo sa fie impotmolit unul cu un hilux pe care a trebuit sa-l ocolesc tot prin zapada afanata, samd. topurile astea sunt facute pt bunicute care merg la piata si care cand se aseaza la volan apasa acceleratia si tin volanul drept.
    eu nu cred ca o masina din astea nu are un minim de testare incat sa apara probleme la TOATE din aceasi serie in asa fel incat sa fie catalogate toate ca sunt proaste. multi zic ca masinile italienesti sunt cele mai proaste. serios ?! ai dracu aia fac masini de 20-30 de ani si nu s-au prins ca au pb ?! si nu ma refer la masinile premium.

    ce voaiam sa zic, ca m-am lungit si tre sa plec la masa, ca de multe ori problema nu e cu masina ci poate cu utilizatorul

    00
  15. Care-i faza cu drumul forestier? Am fost weekendul celalalt o fuga la manastirea Crasna (deh, mama) si am mers fara probleme. Panta de 15-20 grade, pietroaie. Am urcat incet, cu atentie, 3 adulti si un copil in masina. Si am Logan… Nu 4×4 sau o tentativa de 4×4.

    00
    • Eu fac asta des cu un matiz de 15 ani. Nicio problema. Ba chiar merg si foarte repede pe drumurile de genul asta.

      00
    • Cu Matiz-ul am lasat multe 4×4-uri in spate, impotmolite in zapda pe drumuri de munte.
      Chiar vorbeam mai multi sa mergem cu Matiz-urile sa facem safari.

      00
  16. Păi asta cu fiabilitatea n-are cum să fie decât subiectivă. Aș paria că ăia cu RAV4 conduc diferit față de aia cu Golf GTI / M3. Dar dacă pe nevoile omului mașina a fost ok / nu a crăpat atunci cine suntem noi să îl contrazicem?
    Am fost cu cineva care băgase un A5 pe drum forestier etc. Dacă rezistă la așa ceva e fiabilă sau dacă o să crape însemnă că a bagat-o el pe unde nu trebuie?

    00
  17. Fiabilitate la ce ? La biletele anti-ruliu ? Ca probabil doar alea le schimbi in primii ani de utilizare.
    Am un amic care si-a luat un SUV de 23.000 E cu manuala pe motiv ca la varianta automata, fiind cu dublu-ambreiaj ar fi costat prea mult sa schimbe ambreiajele. Masina fiind deja cumparata nu i-am mai stricat fericirea sa-i explica ca, pentru ca-s 2 ambreiaje are 1/2 uzura la fiecare comparativ cu manuala lui cu un singur ambreiaj. Plus ca, pentru ca exista o unitate electro-hidraulica de comanda care stie sa schimbe PERFECT, ambreiajele alea doua vor fi super-mega-protejate si cel mai probabil o sa tina 150 daca nu chiar 200.000 km. Desigur, ar fi fost irelevant daca ar fi stiut sa mearga corect cu manuala, dar in cazul lui …. nu. Are sanse sa schimbe de 2 ori ambreiaju la manuala in timpu in care ar fi mers fara probleme cu DCT-ul. A fost impregnat gresit in capul oamenilor cum ca automatele sunt stricacioase. Pai sunt, daca cumperi masina de 10 ani cu 400.000 km, dar daca o iei de noua … cam merge, nu ?

    00
  18. Eu am fost odata destul de prost incat sa fac Moieciu de Jos -> Pestera -> Magura -> Zarnesti cu un Opel Astra H. In conditiile in care am grija de masina destul de bine zic eu (revizii anual, consumabile schimabate, totul original), s-a stricat doar alternatorul la ea. In rest brici. Masina din 2008, cumparata in 2012 la 52000. Acum are 108000.

    00
    • NOU
      #49

      de la Pestera la Magura nu se merge fara 4×4.

      00
    • Daca esti inconstient, mergi si fara 4×4.

      00
    • Scuze, dar ai uitat un unu: 152000!!! Care drakku își ia mașină să facă 13k/an??? Și apoi s-o vândă!!!!

      00
    • Era un vecin de bloc care lucra la Opel GTT. M-a sunat intr-o zi sa imi zica ca venise unul cu masina la buy back. Cunostea masina si omul. Fusese cumparata in 2009 de la Erebus si facuse toate reviziile la Opel GTT. Am dat 7000 euro pe ea. Factura de la Erebus era de 16500 euro. Am asteptat cam 5-6 luni sa gasesc asa ceva.

      Tipul vroia Astra J. Ceva manager pe la Asirom.

      00
  19. Solutia e simpla: Hilux! :D

    http://www.petertrumbore.com/wp-content/uploads/2015/10/Toyota-5-isis-ad.jpg

    Atata timp cat Hiluxu a fost folosit cu succes de catre Boko Haram, ISIS, Al-Quaeda etc. prin drumuri dinamitate, forestiere, desert si gloante eu cred ca gropile din asfaltul nostru si un drum amarat de munte nu vor fi o problema :))

    00
  20. Arieseni – Casa de Piatra l-am dovedit cu Vectra C 1.6, la fel Zarnesti – Magura – Moieciul de Jos fara a avea pagube de nici un fel.
    Sincer nu as repeta.

    00
  21. Apropo de cei care fac eforturi financiare ca sa isi ia masina „smechera” si dupa nu le pot intretine…se umple facebook-ul de poze cu diferite erori pe bord, alaturi de intrebarea „stie cineva ce inseamna asta?” sau ” stie cineva ce inseamna daca masina face zgomotul cutare si se aprinde cutare beculet”..cei mai multi au din astea care costa de la 20k in sus… Mi se par la fel de stupizi ca mamele alea cretine care in loc sa mearga la dr cu copilul, pun o poza cu fofoloanca progeniturii pe fb si le intreaba pe altele la fel de cretine, „ce sunt petele/bubele alea de langa p … fetitei mele”. Pe bune?? Inteleg ca oricine vrea sa faca economii, da nici asa…

    00
    • Nu fi asa radical. Intreaba si ei pe facebook ca daca se duc la service (reprezentante) ori nu gasesc aia nimic (asa face toate domne), ori iti spun ca trebuie schimbata o piesa dar nu garanteaza ca de acolo e problema, dar hai o schimbam pe asta si pe urma vedem daca mai face etc. Tru story bro (cu exceptia feisbuc).

      00
    • Astia cu dieseluri au o gramada de erori

      00
  22. Topul asta cu cele mai fiabile SUV-uri care nu ies niciodata de pe asfalt. Fiabiliteatea asta se calculeaza in primii 3 ani de zile cand masina e inca sub garantie si care are cele mai putine probleme, prin state e JD Power si Consumer Reports plus altii care vorbesc de probleme la fiecare masina.
    Multi specialisti si pe aici care explica cum la un SUV se duc franele mai repede decat la o masina mica ca e mai grea masina, dar oare au aceleasi placute de frana sau sunt mai mari daca masina e mai mare? Edmunds are o analiza pe 5 ani la fiecare masina cu toate costurile de la benzina, mentenanta, asigurare si alte costuri.

    00
  23. Topurile nu se aplica pentru Romania, deoarece:
    – avem drumuri proaste
    – avem soferi prosti
    – avem combustibil prost
    – se folosesc preponderent piese de schimb / consumabile proaste
    – sunt putini mecanici care isi stiu meseria
    Asadar e normal sa-si dea duhul pana si cele mai bine inchegate masini – nu sunt fabricate pentru astfel de conditii de exploatare / intretinere.

    Sa fim noi sanatosi, ca masinile nici nu trebuie sa reziste o viata, ca te-ai plictisi de acelasi model.

    00
  24. topurile astea sunt la fel de inutile ca ultima moda in materie de haine. sunt un pic pe langa cu realitatea, pentru ca topurile sunt facute dupa niste statistici care nu au de-a face cu fiabilitatea mecanica in sine, ci perceptia fiabilitatii de catre un grup de oameni pentru care masina nu reprezinta decat un obiect care te duce de la a la b. nu prea accept opinii de la cineva care habar nu are ce e ala ciclu otto…

    00
  25. Acum dupa 20 de ani de condus si cateva masini sub fund pot spune ca diesel -never decat nou .Imi voi lua benzina ,eventual hybrid ,gpl oricedar nu disesel pt m-am saturat sa umblu la serviceuriSi inca ceva ..umbland in service-uri am vazut ca 9 masini din 10 la reparat sunt diesel… defapt nu am vazut pe benzina decat rar.Am citit pe unele site-uri ca benzinarele in Ro sunt 63 la suta iar diesel 37 la suta….trageti voi concluzia si singuri.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.