Testdrive: Toyota Land Cruiser J120

Am mai mers pe drumuri forestiere cu mașini, ba cu Foresterul meu, ba cu Patrolul lui Doru, ba cu Duster, ba cu ML350, așadar pot face un pic diferența de comportament între mașini. Dacă scoatem un pic din listă ML-ul, care e la altă categorie, LandCruiserul câștigă detașat.

toyota-landrcruiser

Motivul pentru care scriu articolul ăsta e că sunt tare curios de fiabilitatea LC-ului după 10 ani de folosință. Modelul testat este cel popular în România: 3 litri diesel, 160CP, cutie manuală, se vinde cu 12-15.000€ pe autovit.

Bordul absolut oribil, cutia manuală ca pe Dacie (nu nimeream a treia deloc, marșarierul e fix lângă V1 și intră direct, nu are un element de siguranță), casetofon funcțional. Asta e cel mai tare lucru mașina asta: totul funcționează pe ea. Dacă nu ești idiot și nu dai cu ciocanul în bord, are șansa să țină 20 de ani fără mari intervenții. Modelul testat depășise 200.000KM, nu scârțâia nimic în bord, nu bătea, nu troncănea.

Pe șosea merge ca un elefant. Se destinde doar când simte că lucrurile se înrăutățesc. Când asfaltul începe să dispară, să fie denivelat sau să lipsească cu desăvârșire. Acolo poți să te joci cu ea. Și, cum ziceam mai sus, mai știm și noi mașini 4×4 și nu suntem așa ușor de impresionat, dar Land Cruiserul este impresionant. Pe ceva forestier mediu mergea cu un 60 decent fără să chițăie. Prin boschetăreala de pe Valea Șipotului, când toate mașinile încetineau din cauza asfaltului, LC-ul trecea maiestuos.

Deci da, plăcut maxim.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

27 comentarii

  1. De fapt, nu există decît 2 mașini cu adevărat 4×4 pe lume: Toyota LandCruiser și Land Rover Defender.
    Așa că nu-i de mirare că ai fost impresionat cînd ai dat peste una din ele…

    00
    • Iveco massif

      00
    • Si Gelandewagen.

      00
    • ARO FTW #rip

      00
    • Eh, ar mai fi cateva, sa nu fim asa de exclusivisti. Daca vii in excursii pe la arabi ai sa vezi cum decoleaza cate un Nissan Patrol direct in sus pe duna de nisip cu inclinatie 35-40% de-ti infinge capu’n tetiera.

      Si FJ Cruiserele sunt bune, si Mitsubishi Pajero, si Jeep Wrangleurile (mai ales Rubicoanele), si Nissan X-Terra …. si multe altele.

      Daca pornesti de la ideea ca absolut orice masina ramane infundata pe undeva atunci ai sa mai largesti lista aia ….

      00
  2. @Hash…De Mercedes G Klasse 6×6 ai auzit?

    00
    • Alo! Bre, esti plecat de acasa?

      Compari Toyota Land Cruiser/Land Rover Defender cu un exercitiu de marketing si de exclusivism al celor de la MB? Ia compara si preturile atunci. Nu le stiu foarte bine, insa estimez ca, noi fiind, Land Cruiser si Defender bat undeva spre 40-50.000 de euro. Cat costa G63 6×6? De 10 ori mai mult.

      Bine ca nu te-ai apucat sa compari Toyota Aygo cu Porsche Macan.

      00
    • Utopie si SF la etaju’ trei baiatu’ …

      00
    • 4 ≠ 6.
      Lăsînd gluma la o parte, nu sunt sigur că o mașină chiar există dacă n-o cumpără lumea.
      În al doilea rînd, da, chiar nu știu nimic despre performanțele off-road ale Mercedes G Klasse 6×6. Presupun că acestea sunt fie foarte slabe, fie are un așa preț de nimeni nu riscă s-o bage pe unde nici calul nu trece…
      O mașină bună de off-road se apreciază nu doar după capabilitatea de a traversa sectoare dificile ci după fiabilitate (și da, a prețului componentelor care cedează în urma stress-ului deosebit).
      Prin urmare nu știu cît e de bun Mercedes G Klasse 6×6, dar, de vreme ce nici niște Ion Țiriaci ai off-road-urilor nu și-o cumpără pt asta…

      00
  3. Ce ne arati acolo este un Prado. Toyota LandCruiser arata altfel.

    00
  4. am un amic tot mergea la teste de offroad. Cica la un moment au scos toyota din testari pentru ca era in alta gama de rable

    00
  5. Capabilitatile in offroad ale multor masini de teren enumerate mai sus nu sunt mult diferite .
    Diferentele in cazul modelelor cu caracteristici asemanatoare ( putere, unghiuri atac, degajare, inaltime vad , reductor, etc) sunt date masa auto de sofer si anvelope. Un Land Cruiser plin de piele, scaune incalzite si alte nazdravanii greu va trece pe unde o face un Land Rover spartan.
    Diferentele mari se fac la fiabilitate si din pacate aproape toate modelele noi sufera. Nu mai e Toyota Landcruiser ce-a fost….
    Poate Mercedes ML sa fi imbunatatit fiabilitatea asta pt ca primul model a fost un dezastru…dar asta e mai mult SUV.

    00
  6. LC 2007 identic, după peste 600.000 de km rulați fără milă, vreo 20.000 în străinătate și 70.000-80.000 în off-road sau pe drumuri execrabile și-a dat obștescul sfârșit. Peste 300 de milioane băgate în el în pivoți, rulmenți, capete de bară, casete de direcție, bucșe și alte lucruri mai mici sau mari, normale la modul în care a fost exploatată mașina.Un tanc adevărat, autentic care își merită banii.

    00
  7. In Europa, Land Cruiserul se vinde pe 2 tipuri de caroserii, cu acelasi nume. Una scurta, cum a condus Zoso (ala e un J120 mai exact) si una lunga (V8 cum mai este cunoscuta).
    In restul lumii (arabi, asia, etc.) versiunea mica e Prado si aia mare e LC.
    Personal Prado nu ma da pe spate pe sosea de loc, pe cand cele mari sunt adevarate tancuri pe oriunde. La munca sunt masini de 300-500.000 care nu scartaie deloc pe offroad, dar na, intretinute numai la service Toyota.
    Offroad pana si Hilux de la Toyota te lasa ca la dentist :)

    00
  8. Suzuki Jimny? Fiat Panda 4WD? Variante usoare si fiabile.

    10
  9. Din punctul meu de vedere, Land Cruiser este in top pe aceasta categorie. Dar sa nu uitam de Land Rover Defender si G Class (care probabil este pe primul loc)

    00
  10. Una din cele mai „performante” masini cand vine vorba de teren accidentat. Eu zic ca pe sosea are multe neajunsuri insa unde asfaltul se termina incepe lumea lui!

    00
  11. Fraților, cu un sfat ma poate ajuta cineva?Care este diferența intrej 90 si j120? Care este mai fiabilă? Parerile sunt impartite. As cumpara pentru munte dar nu extrem

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.