Tempo şi Grey absorb concediaţii de la Leo

Cei 30 (până acum) de concediaţi de la Leo Burnett au ajuns fie prin Tempo, fie prin Grey, care pe unde au putut. Cică epurarea de la Leo continuă.
În curând îmi depun şi eu siviul la ei.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

9 comentarii

  1. Naumo a spus odata ca onlineul este neatractiv pentru publicitate atata timp cat tv-ul este ieftin… Cred ca deja ti-am dat o parte din raspuns :)

    00
  2. Eu acuma nu pot sa nu-mi pun niste intrebari:

    1. Cum se poate ca o agentie de publicitate ca Tempo sa nu aiba site .ro? Au doar un blog cam offtopic.
    2. Cum se poate ca Grey Romania sa nu aiba site .ro? Astia nu au nici blog, nici articol de prezentare, nimic.
    3. Cat o sa dureze pana cand companiile de publicitate din Romania or sa inteleaga ca online is the way to go?

    Sunt curios daca fostii angajati ai Leo Burnett Romania vor ridica Tempo si Grey.

    00
  3. TV-ul e doar aparent ieftin. E ieftin pentru ca permite transmiterea unui mesaj catre milioane de oameni odata. Dar e netargetat si ineficient. Online, reclama e targetata. Si cred ca asta e cel mai mare avantaj al publicitatii online.

    Parerea mea e ca sunt foarte superficiali cei care spun ca TV-ul e ieftin. TV-ul e scump. E foarte scump. Nu de alta, dar in afaceri sumele investite n-au nicio relevanta daca nu sunt comparate cu veniturile pe care le intorc.

    Cu alte cuvinte, trebuie verificata eficienta reclamelor si apoi mai vorbim despre ce e scump si ce e ieftin.

    00
  4. Te urmez, n-ai idee cum te urmez :D

    00
  5. darius, si publicitatea online e la fel de netargetata. diferenta e ca in teve exista cifre. in online, fiecare minte cum poate. vezi recentul caz feminis.

    dariana, asl pls

  6. Zoso,
    La faza cu feminis nu te contrazic. Insa cred ca e o exceptie ce s-a intamplat acolo. Pana la urma pe cine cred ca mint? Pe ei insisi si pe cativa advertiseri/brokeri. In rest – ciuciu. Oricum vezi ca lumea se prinde relativ repede.

    In schimb te contrazic la cifre, dar privite din alt punct de vedere. Si anume, pentru tine ca advertiser e mult mai usor sa cuantifici efectul pe care o reclama il are asupra vanzarilor, notorietatii brandului tau etc. Aici exista sisteme de analiza, de la CPC la Google Analytics. La TV nu poti spune „am platit 100K care mi-au intors 350K”. N-ai practic cum sa cuantifici cate vanzari ti-a provocat o reclama.

    Reclama online nu e targetata – se poate – mai ales bannerele astea animate… Insa marketerii destepti targeteaza. Isi pun reclama pe site-uri care au legatura cu continutul reclamei sau cu targetul ei. Plus ca aici vorbim automat de AdWords si AdSense si alte reclame text care prin definitie sunt targetate. In plus, chiar daca unii marketeri din breasla ar sari in sus, consider ca si SEO-ul e o forma de advertising, si la fel, si el este targetat.

    Ups, hai ca iara m-am lungit :))

    00
  7. Si in online, si offline, ai niste vanzari statistice de anul trecut: vand de 1 mil anul 2006 , zero publicitate tv atata venit, anul 2007 1 mil coco tv, si ai x+2 mil coco vanzari , unde x e cifra de afaceri actualizata cu inflatia. Dupa aia vezi marja comerciala pentru aia 2 mil in plus fata de prognoza obtinuta daca nu ai fi facut publicitatea. Adica din aia 2 mil 1 mil e alte costuri de producti, iti raman 1 mil din care platesti publicitatea=rezultat zero.sau iti cresti cota de piata. chestia asta merge statistic cu cantitati mari. Bugete mari au doar firmele mari. Firmele mari au istorie lunga. Internetul are o istorie scurta. ROI pt investitia in publicitate online e mai greu de calculat deoarece e adesea un procent din ala 0.5 % din buget. Si cresterea vanzarilor nu o poti lega de bugetul de online, daca produsul se vinde offline. Ramane sa calculezi notorietatea brandului. Si atunci iei asa, romanii ce fac? se uita la tv. 95% asta e tot ce fac. 4 ore pe zi. Pe net se dau 2 mil de oameni. Da astia e mai greu sa ii atingi ca nu au comportament pasiv, sa accepte numai reclama. tre sa le canti altfel. deci e mai simplu mai sigur, ai oameni si ai justificarea care trebe sa le dai la manager sa iti dea mil de euro pe bugetul de tv, da nu ai ca sa iti dea pe bugetu de online.Deci ca sa iasa bani din online trebe : statistici clare demografice, comportament, targetat la maxim-adica ce are tv prin programele lui specializate film lacrimogen, baba violata, film cultural,: docamdata toate site-urile is generalizate, si nu au baza de date targetata asa frumos sa poata fi vanduta cu certificat, se repara asta cu BRAT, doi trebe oameni cu scoala sa impacheteze asta inseamna ca orlando nu ajunge pe vanzari, si trebe niste bani rulati pe online eficient si aratat asa da. Asta o bagat si o scos.Pana acuma stiu numa de Emag care o bagat si o scos online.Si cum zicea inca e ieftin tv, si e scump sa arunci pe feminis.

    00
  8. @ zoso: eiiii. Pai tocmai de-mi termin masterul acus si intentionez Bucuresti rapid. Leo era prima mea tinta, acum trebuie sa mai astept sa vad ce si cum. Damn!
    Cat despre reclama TV vs. reclama online, eu am mare incredere in online. In sensul ca va castiga batalia…intr-un final. Am prieteni la ScalaJWT si Graffiti BBDO care sunt innebuniti, au misiune studiu de mkt online.

    00
  9. @Darius: UPDATE: De 3 zile exista blogul GREY. Sper sa iti placa.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.