Taxa Oxigen a trecut! Cluj, Iași, Brașov, Timișoara, e rândul vostru!

Hai că se poate și la voi.

Proiectul Oxigen, care prevede măsuri de îmbunătățire a calității aerului în Capitală, a fost adoptat joi cu amendamente de Consiliul General al Municipiului București. Proiectul propunea inițial ca toate toate mașinile cu normă de poluare sub Euro 5 să achite vinieta electronică pentru București, însă, în urma amendamentelor apobate, și mașinile Euro 4 vor fi scutite de plata vinietei până în 2021. (sursa)

Deci ăia cu Euro4 mai sunt păsuiți un pic, doi ani, ca să aibă timp să își schimbe cazanele. Probabil primăria n-a avut bani de vouchere pentru schimbat mașinile alea.

Altfel, hai și restul orașelor mari cu taxa asta, să mai scăpăm de rable. Cum ar fi să vedem 5 orașe mari cu taxă din asta pe tot orașul? Jumătate din mașinile din Brașov ar dispărea, și probabil și din alte orașe.

Hai să vedem sistemul în funcțiune! Hai să vedem bulinele verzi pe mașini! Hai acasă, Firea!!!

masina-electrica

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

147 comentarii

  1. “Proiectul Oxigen, care prevede măsuri de îmbunătățire a calității aerului în Capitală”
    Si cum se imbunatateste calitatea daca ala cu cazan inca mai circula, in ciuda taxei?

    “Altfel, hai și restul orașelor mari cu taxa asta, să mai scăpăm de rable.” Scapam de rable cu un ITP “pe bune” si atentie de la RAR si politie.

    00
    • E vorba sa te inghesuie cate un pic din toate partile: impozit mai mare, o taxa in plus, ITP mai des, etc.
      Ideea e ca schimbarile de genul asta se produc pe termen mediu / lung, nu imediat, nu te poate forta sa renunti la cazan de maine.

      Dar dupa cateva vignete platite, la urmatoarea masina te vei uita clar la un euro 5 si nu la alt harb.

      00
    • Nu se face boss. Trebuie o masura extrema cum e asta cu oxigen. Doar ca eu as pune la nivel de tot bucurestiul. Adica noi astia din Berceni si din Rahova sa inhalam jegul de la toate tdi-urile si astia care au bani sa simta miros de “pasarela” linistiti?

      00
    • Antohie, tu intelegi ca daca s-ar face “ca la ordini”, toti sar cu curu’ ca e dictatura?

      00
    • @stefanb tocmai aici e problema, ca te inghesuie cate putin , nu mult dintr-o data. Ca acciza la tigari: creste in fiecare an cam cu 50 de bani pe pachet. Suficient de mult ca sa faca bani, suficient de putin ca sa nu te faca sa te lasi.

      00
    • @C: exact, e o taxa de stors bani, de numita pompos oxigen ca sa prinda la fraieri.
      “Arta taxarii consta in a jumuli gasca in asa fel incat sa strangi maximum de puf cu minim de gagaieli”

      00
  2. Deci euro4 mai nou e cazan? Ma gandeam ca masinile vechi neintretinute is cazane…

    00
    • euro4 e din 2006

      00
    • Pentru exigenții de aici, care stau la bloc, cu mașini japoneze pe benzină și cutie automată, euro 4 e cazan.

      Pentru elvețienii care au venituri de 5-6 ori mai mari decât exigenții proprietari de apartamente, euro 4 nu e cazan, e o mașină funcțională pe care o folosești să te deplasezi din punctul A în punctul B, fără stres și fără complicații.

      Acum fiecare în viață e exigent cu privire la anumite chestiuni care i se par lui importante.

      Unii pun preț pe sănătate, sport, vacanțe, imobile, afaceri, pregătire profesională, alții pe mașini, pe cazanul vecinului cu tdi, etc.

      00
    • Un diesel euro4 fara pdf e cazan !!!

      00
    • Un diesel euro 4 fără dpf e un cazan, într-adevăr. Euro 4 fără dpf nu respectă norma euro 4, el fiind euro 3 maxim și ar trebui interzis.

      00
    • @UnuL: de unde ai scos-o pe asta cu diesel fără dpf nu respectă norma? Nici nu aș ști să îți zic mai mult de 2 vehicule cu filtru de particule pe euro 4.

      00
    • euro4 2005-2007 gasesti multe care nu au filtru
      euro4 2008 in sus mai toate au filtru …

      00
    • @ubercool, sunt modele euro 4 care au dpf și același model de mașină, fără dpf este euro 3.

      Astfel, modelele care respectă standardul euro 4 folosind dpf, nu pot să respecte aceleași norme cu filtrul scos.

      Că există diesel euro 4 fără dpf, posibil, atâta timp cât emisiile la acel model se încadrează în intervalul pentru euro 4.

      La fel cu adblue și fără, anumite modele nu au nevoie, iar altele au nevoie de adblue pentru a îndeplini standardele euro 6.

      00
    • Euro4 vs Euro6, cazane vechi versus cazane noi. Diferenţa de poluare (pe hîrtie) e substanţială doar în cazul fregatelor funcţionale pe bază de păcură.
      https://imgur.com/2WrmbpG

      În acelaşi timp, rîdem de ăia care-şi pun instalaţii GPL.

      00
    • Megane II, 2006, 1.5 dci, euro 4, fara DPF, din fabrica
      Citroen C4, 2007, 1.6 HDI, euro 4, fara DPF, din fabrica
      Peugeot 206, 2006, 1.4 HDI, euro 4, fara DPF, din fabrica.

      00
    • Cu word e bun? Sau doar excel ?

      00
    • @UnuL, nu știu dacă aluzia ta la elvețieni voia să fie ironie sau nu, dar taxa anuală pentru mașini, cel puțin în cantonul în care stau, e compusă din 2 părți [0]:

      1. CHF 1.60 pro g/CO2 (CO2 / km)
      2. CHF 1.25 pro 10 kg (masa mașinii)

      Cu cât mașina poluează mai mult, cu atât taxa e mai mare. Pe elvețieni nu îi interesează neapărat standardul, cât efectul. Nu prea se pune problema de cazane aici – inspecția tehnică, deși se face la fiecare 3 ani pentru mașinile proprietate personală, se face la sânge. Nu compară mere cu pere, dar dacă mașina nu mai respectă caracteristicile cu care a ieșit de pe poarta fabricii nu există discuții.

      În esență taxa din București mi se pare binevenită, atât că ar trebui suplinită de un transport în comun eficient. Ideal ar fi ca taxa să fie aplicată unificat, ca taxă anuală în toată țara și nu doar la înmatriculare (mai există așa ceva în România?).

      [0] – https://www.polizei.bs.ch/verkehr/motorfahrzeugkontrolle/fahrzeuge/steuern/steuerrechner.html

      00
    • “nu e vechi euro 4″…VW facea motoare Euro 4 in fucking 1999!!!

      00
    • S-a dovedit ca VW faceau motoare diesel Euro 4 si in 2018, dar le puneau etichete Euro 6

      01
    • VW a inceput in 2000 cu Euro 4 dar doar la benzina, la diesel abia prin 2005-2006 cu mentiunea ca au avut de la inceput dpf pe ultimele.

      00
    • @Dan, PDF = Piltru de farticule?

      00
  3. Combinata cu niste amenzi pe masura, s-ar mai elibera traficul.
    Hai ca se poate, abia o astept si in Iasi.

    00
    • Nu se elibereaza nici un trafic, stai lejer. Doar isi mai ia Chirica (primarul de la Iasi) inca o casa pe numele bebelusului sau.
      Cat e taxa la euro4? 500 de lei pe an? Cat e o masina noua, luata sa zicem in rate? 1500 de lei lunar? Faceti singuri calculele.

      10
    • Chirica a taiat toti copacii pe care i-a putut taia din Iasi, parcul Oancea din Tatarasi l-a ras si facut blocuri, iar in copou a facut balci cu mici si manele.

      00
    • @florin rata la o masina noua poate fi si sub 1000 lei lejer. Cat despre primar, ce sa ii faci are copil muncitor, primu milion in primu an de viata:))

      00
  4. Vreau ca toate masinile vechi (inclusiv alea de colectie) strivite, sa nu ne mai improaste aerul.

    Hai Tiriac et restu colectionarilor! La remat cu masinile voastre “de epoca”!

    01
  5. Și Constanța… la ce puhoi de mașini avem vara.

    00
  6. cu siguranță și din Cluj ar dispărea cel puțin 30% din mașini, având în vedere că traficul în comun este cât de cât pus la punct

    00
  7. chiar aveam de gand sa ma programez la un chip tuning dar am ramas un pic in asteptare de cand am auzit de taxa asta. inca 2 ani cu tedeiul fara dpf. PD power + chip :X:X:X:X:X:X:X:X:X
    pentru toti heitarii ecologisti, am si bicla iar fi-miu are masinuta electrica :D

    00
  8. Pana la alegeri nu cred sa miste careva ceva.

    00
  9. doar in japonia masinile vechi nu sunt cazane, acolo cica e si oxigen, magie! :D

    00
    • In Japonia exista niste restricții de te doare capul. Mașinile nu au voie cu motoare mai mari de 0.6l. Eu zic sa nu ne mai bocim atâta și să admitem că poluarea e o problema reală și trebuie făcut ceva. Că o să fie nemulțumiți, inclusiv eu am euro 3, asta e. Te invit sa mergi pe jos câteva zile sa vezi ce putoare e de la mașini și după o să înțelegi de ce e nevoie de restricții.

      00
    • merg zilnic pe jos, stiu ce putoare e de la masini, d-aia ies la luat aer dimineața, înainte de 6
      ma uit zilnic pe airly, vad ca smogul din oras nu se datoreaza masinilor, senzorii încep să se veștejească după 1 noaptea, fix ora la care toate mașinuțele încep să zburde singurele prin bucurești, bucuroase că stăpânii lor le-au lăsat libere în parcări
      știu că transportul public din bucurești nu e pregătit să suporte traficul suplimentar compus din șoferii care-și lasă mașinile acasă, stau de 40 de ani în orașul ăsta, niciodată n-a avut transport public decent, metroul e deja suprasaturat chiar și în condițiile actuale
      chiar îmi doresc să merg liniștită pe o bicicletă sau un scuter mic prin oraș, oricum parcurg distanțe scurte, doar că sunt conștientă că asta n-o s-apuc să fac în viața asta dacă rămân aici, în țară
      ce trolaj mișto ar fi să facă toți producătorii de mașini pe combustibili fosili doar motoare de 0.6, pana mea, e mai mic și decât motorul de matiz :D oricum, orice motor mai mare de 0.6 e inutil in oras, viteza medie la mine e de 30-40km/h

      00
  10. Comentariile multora dintre noi sunt si ele o forma de poluare. Let that sink in…

    00
  11. La ce masini au institutiile primariei in Iasi, daca ar fi sa plateasca taxele ar ajunge la sapa de lemn.. hai sa ne gandim la acele masini mari care se ocupa cu mentenanta cablurilor de deasupra liniilor de tramvai..

    00
    • Firea a rezolvat simplu problema: masinile tuturor institutiilor publice sunt scutite de taxa.

      00
    • chiar si taxa asta e un fel de “bagat mizeria sub pres”. sa ridice mana sus cine se intalneste in B cu extraordinar de multe masini sub Euro4.
      sa ridice mana sus cine se intalneste in B cu extrem de multe masini parcate aiurea si tot asa cu o mana sus cine cred ca infrastructura e de cacat si ca s-ar rezolva multe cu niste semafoare inteligente (nu, nu capete de creta plantate prin intersectii), strazi largite, modificari sensuri in functie de aglomeratie, si un transport public mai bine pus la punct sau o centura cu minim 2 benzi

      00
    • In Iasi primaria taie copacii si parcurile ca sa faca blocuri,

      00
  12. Taxe in plus. Se face ceva de banii aia? E scutit cineva de taxe dacă își schimba parcul auto?

    Nu. Deci vaca de muls.

    Am o hibrida pe benzina și nu o conduc decât dacă ies din București. Nu sunt masochist.

    00
  13. Pe bune ca toate masinile Euro 4 sunt cazane? Adica mai vechi de 10 ani?

    00
    • Da, Euro 5 e din 2009 deci orice Euro 4 e mai vechi de 10 ani.

      00
    • Repet intrebarea pentru cine nu a inteles-o.. mai ales pentru Radu :)
      Orice masina cu Euro 4 e cazan? Indiferent de marca, model, an de fabricatie, cum a fost intretinuta, dotari, nr de km?

      00
  14. Daca s-ar implementa asa ceva in Ploiesti, ar mai ramane doar 20% din masini.
    A, si am scapa si de colectia de rable a avocacatului.

    00
    • Acum imi pare bine ca am schimbat Loganu’ diesel din 2006 (Euro 3) cu un Opel 2019 pe benzina (Euro 6). M-a cam durut la buzunar (si inca doare, ca e in rate) dar aia e.

      00
  15. soluția pentru poluare și aglomerația e interzicerea, nu taxarea. și, bineînțeles, favorizarea mijloacelor alternative.

    în actuala formă dispar mașinile mai vechi de 20 de ani (mai puțin alea ale statului, care probabil sunt cele mai multe). mare realizare!

    00
    • Nu se poate interzice că te trezești cu procese în instanță de la băieții de aici care comentează. Ii dai voie omului să circule dar descurajezi prin taxe. Așa e peste tot.

      00
    • nu se poate interzice, zici? ia caută filmulețele cu diesel-urile oprite să intre în hamburg de pe o zi pe alta! oricum, dacă faci ceva predictibil, în sensul că știi că în câteva luni/ ani mașina ta nu mai poate circula, e absolut ok.

      00
  16. Misto taxa asta. Deci al meu E4 e cazan, sa inteleg? Nu conteaza ca-i pe gaz si polueaza MULT mai putin decat una identica pe benzina, nu-i bai ca trece normele de poluare pe bune la RAR. ( atat benzina cat si gaz)
    In vreo 2 ani voi inscrie o alta masina in Retromobil Club Romania. Masina in stare impecabila, dar cu motor E2 in acte. Care, saracul, e atat de eficient incat la testarea noxelor atinge si-un E4 in sarcina medie….etc. Cunoscatorii stiu de ce. Masina din ’92, stare tehnica si estetica impecabila… dar deh, dupa mintea unora, asta polueaza si cand sta-n garaj. In functie de stirea zilei, romanii sunt priceputi la orice, se pare. Azi poluare, maine fizica cuantica, iar apoi cine stie, tehnica perfecta de muls vaca. La tot ne pricepem.
    p.s.: sunt perfect de acord cu un sistem de taxare bazat pe norma de poluare X nr de km parcursi. Dar taxa sa fie nationala, nu gandita de fiecare primarie in parte. Aia ar fi cea mai echitabila. Cat arunci pe teava, atat platesti.

    00
    • “să se facă orice, dar să nu mă afecteze negativ pe mine”

    • Da man, cunoscatorii stiu ca masinile de 30 de ani scot oxigen cu parfum de levantica pe teava de esapament. Cunoscatorii astia sunt o elita, din cauza lor restul de necunoscatori trebuie sa suporte rablele, sa nu cumva sa fie cunoscatorii afectati, ca li se pierde cunostinta.
      Mai pe scurt, mai dati-va-n pln de cunoscatori. Verificarea de la ITP e foarte relaxata, nu are nici o legatura cu certificarea Euro x

      00
  17. Centura Bucuresti – nu
    Inelul 2 al Centurii Bucuresti – nu
    Marirea infrastructurii pentru circulatia alternativa (fizic in marile bulevarde deja nu ai cum) – nu
    Defrisari masive si lipsa replantarilor masive – da (a se urmari pe fb Bucuresti Enervant)
    Aglomerare cartiere dincolo de inel ZACA – da, va fi omor.
    Lipsa terminale intermodale la TOATE capetele metrourilor – da
    Lipsa sistem integrat parcare intermodal + abonament/zi-lun-an transport comun – da

    Asta doar asa, la prima strigare.

    Acum, discutand despre implementarea sistemului – dupa mine acesta va pica la:
    – durata montaj si legatura sistem camere supraveghere cu recunoastere numere de inmatriculare pe 2 nivele (sus/jos) si fata/spate -> cele de rovinieta de la CNAIR sunt puse pe drumuri nationale/autostrazi unde fluxul de masini nu este comparativ cu cel de pe Bd. StefanCelMare la orele 17:00, de ex..
    – interconectarea softului cu baza de date nationala a Politiei Romane (imperecherea numarului de inmatriculare cu proprietarul din acte) – in momentul de fata, pe legislatia NATIONALA existenta, Politia Locala nu mai are acces de aproape 2 ani la datele din baza de date a Politiei Romanie pe baza numarului de inmatriculare. Iar Politia Rutiera/Politia Nationala nu se va apuca de dat amenzi pe baza asta -> este o lege locala . Deci va trebui modificata legislatia nationala, plus oameni dedicati + reglemetarile GDRP.
    – implementare soft de inregistrare si analiza numar + eliberare “amenda” – daca vor fi aceiasi angajati care stau acum in “Centrul de management al traficului” UTI – e lamurita treaba – vor sta si atunci.

    My 2 cents.

    00
    • Adauga si lipsa unui sistem de monitorizare a calitatii aerului. Da, alea 2 -3 ascunse in boscheti si oprite de nu stiu cand de ministerul mediului nu se pun (pentru ca datele inregistrate ne-ar plasa pe undeva prin india, cancer asigurat). Asa poti sa vii sa zici: da, ba, dupa un an au scazut particulele PM 2.5 cu nushcat%, etc.

      00
    • Corect, uitasem:
      Monitorizare si analiza concreta a reducerii poluarii – NU

      In momentul de fata ne putem da seama dupa senzorii gratuiti de la Airly in parteneriat cu Philips Romania:
      https://airly.eu/map/en/#44.42810,25.98662

      00
    • P.S. Vali, sunt curios daca s-au activat niste clone pe comentariul initial, e ciudata reactia in conditiile in care nu am injurat pe nimeni ci am prezentat o situatie de fapt.

      00
    • Nu contest tot ceea ce ai spus, dar deja e un jeg in oraș că sincer cred că ne sufocam până face primarul tot ceea ce ai spus tu.

      00
  18. Euro4, cazane ?
    Masini de acum 8-9-10 ani ?
    Si pasuiala e de un an, nu de doi.
    Vorbiti de parca milionarul de roman, ca un jeg ce e, isi cumpara masini vechi numai de-al dracu, ca sa polueze.
    Eu am masina euro5, nu ma afecteaza, dar e jenant sa vezi tot felul de mici oameni care se bucura de saracia altora.

    00
    • eu am euro 4 din 2001, yes! si e in stare f buna, si cu gpl care insemna euro x? da ce mai conteaza sa vina banu la buget

      00
    • Am avut mașina e4 din 2000. Da, era o rabla dacă te gândești la anul în care suntem și tehnologia actuala. Sărăcia altora: un Logan sau orice mașina d-asta mica, ieftina și cu motor e4 pute?

      00
    • ^ motor e5 *

      00
    • Am uitat de un aspect. Pe langa masina cu euro5 mai am si una euro3, benzina-gpl. Nu o mai folosesc si o sa o vand, daca pot. Instalatia GPL, e omologata si in actele ei scrie ca este euro6. Avand in vedere ca am dat pe ea o mie de euro, se poate presupune ca am montat-o ca sa o folosesc. Cum ramane cu norma de poluare avand in vedere ca masina merge cam 90% din timp in GPL ?

      00
    • Aia intra la hibride, deci e scutita :))

      00
  19. Pana la urma taxa asta a fost gandita decent, fara exagerari cum era initial. Eu am decis iarna trecuta sa scap de un euro 3 (megane 2 1.6) dupa toate stirile astea cu eliminarea masinilor vechi. E funny ca masina a plecat la bucuresti si probabil se va intoarce inapoi in provincie repejor.

    Masina nu e un drept, e o responsabilitate. Nu scapam de poluare cu deciziile astea, dar macar o incetinim si e destul de important.

    00
    • Ești primul și cred că singura persoană din secțiunea de comentarii care da dovada de civilizație înainte de orice. Nah, din păcate vrem schimbare, dar când ni se cere, găsim tot felul de scuze și aruncam vina pe celălalt. Bravos ție!

      00
  20. Taxa Zyklon București cadoul otrăvit al doamnei WiFirea.
    Cu cat va scădea poluarea in București în anul următor? 5% la pm 10 ? 10% la NOx? Hai sa din serioși asta nu e o taxa de “ecologizare” e un impozit suplimentar.
    Nasol e că mulți (inclusiv Vali) au plecat după fentă. Coana își bate joc de București și ăștia o aprobă.
    Intr-adevar vor urma Cluj Napoca, Timișoara, Iași și probabil Constanța poate și Brașov. Că în restul orașelor daca propui așa ceva e că și cum ai interzice circulația.
    Mai nasol mi se pare însă că WiFirea poate veni și cu alte idei: taxarea centralelor de apartament de exemplu. Că poluează și alea in București cam tot cat automobile. Sau cu interzicerea grătarelor in curte. Sau cu orice căcat care se poate taxa la multi oameni.
    Probabil că s-a inspirat de la steve jobs: hai sa luam cate puțin de la mulți încetul cu încetul până luam mult de la mulți.
    PS una din consecințele taxei Zyklon București este că au crescut preturile pe autovit cu 5-10% la mașinile mici cu euro5 (exemplu megane 2014 1.5dci cam cu 500eur…)

    00
    • dupa asta urmeaza o marire de impozit ca sa se recupereze banii care nu ii mai dau aia care isi radiaza fierul (and then some)

      00
    • Normal că o să își radieze mașinile vechi.
      Mă gândeam însă că ar fi binevenita și o taxa pe pensionari. Aia care au peste 80 de ani sa nu aibe voie în centru (ZACA). Aia peste 60 de ani doar cu taxă. Aia sub 60 au voie peste tot. Să vezi ce se vor decongestiona STB și spitalele. Că cu și eu cu o statistica.
      Că tot veni vorba de oxigen ar fi bine duamna WiFirea sa vina și cu niște date de genul: evoluție suprafață verde in București în ultimii 10 ani, evoluție suprafață betonata București în ultimii 10 ani, evoluție indicatori urbanistici (pot, cot) la nivel de oraș în ultimii 10 ani. Sunt niste de date grosiere dar ne-ar putea arata care este în realitate sursa poluarii

      00
    • la pensionari n-ar trebui să aibă voie in autobuze între 7 și 9.30 și 16.30 18.30.

    • Daca impoziteaza centrala mea de apartament pe emisii, sa impoziteze si RADET-ul pentru emisiile lui. Sa vedem atunci…

      00
    • aia nu e problema pentru ca radet va ignora taxa exact cum vor face si alte categorii de firme/regii ale primariei care nu sunt excluse
      si o sa fie bailed-out tot cu impozitele celor care platesc cate ceva

      00
    • @vali
      Și nici in spital

      00
    • Inca una la fel de idioată
      Interzicerea unor anumite categorii de mașini în București începând cu 2022 și 2024: același gen de măsură abuzivă și discriminatorie. Până la urmă clasele euro sunt niste valori obținute în condiții de testare și nu reprezintă cat poluează “efectiv” o anumită mașina. VW a demonstrat că poți să ai eticheta euro 6 și să poluezi că euro 2 în condiții reale.
      Intr-adevar hipsterii de vor bucura probabil până la prima ninsoare când o sa vada că e greu cu trotineta prin nămeți. Iar aia care sunt fani metrou sa se documenteze să vadă de ce metroul din București este o ineficient și scump.
      Deja la anumite ore sunt stații în care nu te poți urca.
      Probabil că voi pleca din București. Cu prima ocazie. E plin de pakistanezi care abia așteaptă să se stabilească în București. Îi văd în fiecare zi pe șantiere. Aia înghit orice

      00
    • @znuff
      Nu e o porecla ci realitatea. E primărița wireless. WiFirea.
      Porecla ei e “Găinușa” de acum 20 de ani. Intreaba-l pe Isărescu. Că pe Radu Vasile e puțin mai complicat.
      Intr-adevar e greu sa fiu luat în serios. Și madama asta ar trebui sa fie greu de luat in serios dar uite că a prostit azi de exemplu 31 +13 consilieri din 51 plus o grămadă de eco-aplaudaci. Practic arata că mai merita un mandat!
      Repet, taxa asta nu are treabă cu poluarea, cu “cazanele” vechi de 15 ani. Este strict un impozit suplimentar. Inca o taxa.
      Nasol e că o grămadă de oameni cu IQ de altfel rezonabil de lasă prostiți de discursul primăriței, ba chiar unii incep sa supraliciteze!
      Succes în alegeri Doamna Firea!

      00
    • Este strict un impozit suplimentar. Inca o taxa.

      zise încă un om. încă o gură de hrănit. încă un poluator.

    • Tu pierzi absolut orice urma de a putea fi luat în serios când folosești porecle gen “WiFirea”.

    • @vali
      Toți poluam intr-un fel sau altul. O friptura la grătarul de l-ai luat săptămâna trecută echivalează cu câteva zeci de kilometri făcuți de un “cazan”…
      Ceea ce mă enervează este:
      1. ideea că taxa asta va reduce publicarea în București. Nu e adevarat!
      2. faptul că taxa nu e corelată cu nivelul de poluare produs. Ba mai mult sunt și excepții
      3. Faptul că mulți au avut orgasme când s-a votat chestia asta. Inclusiv oameni pe care ii cred inteligenți; cum dracu sa nu vezi că pe WiFirea o doare in sârmă de poluare?

      00
    • am mai găsit un articol demn de citit
      https://www.libertatea.ro/stiri/aerul-metrou-nociv-2426449/amp
      Plus mediul perfect pentru bacilul Koch din metrou.

      00
  21. Pacat ca-s mult prea mici scorurile.

    00
  22. Bah deci sunteti niste looseri din aia care probabil nici nu au masini sau corporatisti din aia de vorbiti in pauze de masini japoneze euro 30.

    Si veniti si cu studii facute de voi, ochiometric.. “Daca in Somaldecu de sus ar fi existat taxa asta, ar disparea 5,5023% din masini”. Specialistii lu’ mama..

    Firea nu face asta pt calitatea aerului, dah. Face asta pentru bani, e simplu, impusca mai multi iepuri cu un singur glont. Elibereaza parcarile, te pune sa platesti STB, mai elibereaza din trafic, iar totul fara pic de raspundere si din ecuatia asta ii mai ies si bani de facut si mai multe paranghelii si scannere pentru copaci. Imi pare rau dar daca puneti botul la un politician care in 2017 a dat 172 milioane de euro pe spectacole si 19 milioane pe educatie, a vrut sa faca targ in piata victoriei ca sa nu mai protesteze lumea si asa mai departe, sunteti chiar naivi..

    Apropos, isi mai reaminteste cineva cand ziceau politicienii ca dieselul e viitorul si la noi cat si prin afara si sustineau aceasta motorizare? Parca vad ca mai vine o teapa imediat, e dupa colt :).

    Romanul nu cumpara masini vechi din placere. Romanul cumpara masini vechi ca atat isi permite, lucru neinteles de catre corporatistii cu vibe-uri bune ori, vad eu, de catre Vali. Si da, desigur, exista idioti cu 2-3 masini vechi in posesie ori cu bani dar acest lucru nu este general valabil, evident. Daca implementezi aceasta taxa, indirect, banezi o gramada de romani de la avea acest drept: dreptul de a detine o masina. Iar in loc sa banezi masinile, poate inainte apelezi la alte metode de a reduce poluarea: decongestionarea traficului, un transport public de bun simt, piste de bicicleta, etc. De reciclare ce ziceti? Nu de alta dar la noi nu prea exista asa ceva. Duminca trecuta am stat la 385 o ora sa prind unul liber. Duminica, da, cand nu e nimeni in oras.

    Eu am un camper Euro 2. Alta masina nu mi-am dorit, in Bucuresti merg cu STB iar cand plec prin tara prefer sa nu dau bani pe hotel, simplu. Banuiesc ca se deduce de la sine ca nimeni intreg la cap nu circula vreodata cu camperul in Bucuresti, nu? Adaug si faptul ca masina sta pe un loc privat deci nu ocupa niciun spatiu public, nicio parcare cu plata de la primarie, deci nu deranjeaza pe absolut nimeni existenta ei. Stau si la vreo 3-4 km de centura deci ies imediat din oras, drum pe care il fac din an in paste, evident. De asemenea, cu camperul nu te duci in orase mari. Cel putin eu unul nu o fac.
    Iar masina asta nu e doar asa, de leisure. Jobul meu are la baza calatoritul, deci oricum dau prin Bucuresti rar.
    Intrebare, din 2022 ce fac? Renunt la casa din Bucuresti si ma mut in masina, renunt la job si la masina sau..? Un camper euro 5 e cam 30k SH, un Ford Transit Nugget relativ nou e 42k euro(o sa fie si asta considerata cazan de catre Vali in vreo 2-3 ani). Banii astia stransi la un loc nu cred ca am sa ii vad vreodata in viata mea, iar ca “freelancer” nu iti acorda nimeni un credit, nici nu ar fi safe de luat.

    Ah, stiu, genul asta de cazuri sunt rare, da-ma dracu.

    De mentionat: Nu am vorbit aici de avioane de campere. Al meu nici nu are incalzire. Vara la munte cu 2 paturi pe tine faci turturi la puta. Deci sa nu ne cacam pe noi cu fite..

    Cam asta e faza, o faza pe care nu o inteleg multi. Legea asta genereaza niste bani care nu se duc nicaieri, nu produce mai nimic palpabil pt ca Bucuresti e facut in asemenea mod incat tot aglomerat o sa fie atata timp cat nu investesti in el(deci tot poluat o sa fie).
    E doar o sclavie in plus si cam atat. Si sa imi fie cu iertare, dar degeaba ai plamanii curati daca te duci cu capul si esti in rate pe 20 de ani :).

    00
  23. Da, sunt convins că toți vor sta în afara inelului central cu cazanele si se vor afuma pe ei și familiile lor, iar în interiorul inelului va mirosi a primăvară. Ca și cum aș da o bășină într-un colț al camerei și o miros doar eu, restul de 25 de persoane nu, că fasolea pe care am mâncat-o eu a fost fiartă într-o apă iar a lor în cinci ape…..
    În altă ordine de idei, măsura nu e nici suficientă și nici completă. Ar trebui un set de măsuri aplicat la nivel național.Nici nu știu cu care să încep, dar schițez, așa, câteva idei:

    1) Nici o mașină nu are voie să staționeze pe domeniul public dacă nu întrunește una din următoarele 3 condiții: ITP valabil(luat pe bune, hahaha), asigurare valabilă și impozit plătit la zi. Aici se poate da un termen de grație, de 30 de zile să zicem. Nu ai, se ridică, se depozitează la marginea orașului contra cost și, dacă nu ai intrat în legalitate în termen de x zile, la remat.
    Ești pasionat, nu-i nici o problemă, nimeni nu-ți perturbă dreptul la proprietate, parcheaz-o pe proprietatea TA, nu pe domeniul public.
    2) Impozitele să aibe trei componente: capacitatea cilindrică + norma de poluare + valoarea mașinii. Vouă vi se pare normal să fie impozitul mai mare la un ARO cu care cară țăranii varza pe câmp mai mare decât pentru anumite ML-uri, Q-uri sau X-uri?
    3) La achiziția și înmatricularea mașinii să faci dovada unui loc de parcare.
    4) Taxare progresivă pentru a doua, a treia, a…….mașină.
    5) O lege ca-n Olanda sau Macedonia parcă. “Nici un cetățean REZIDENT român nu are voie să conducă pe teritoriul României un automobil înmatriculat în alt stat”
    P.S. Eu conduc un Opel din 2004 “drept”, cumpărat de mine la 0 km care are acum, după 15 ani 140k km și nu are filtru DPF. Mi se pare un exces să dau alți 15-20k cel puțin pentru o mașină care, dpdv tehnologic, nu-mi asigură vreun salt în confort, opțiuni….
    Și, așa cum spunea cineva mai sus, rata lunară pentru o mașină similară este undeva între 1500 și 2000 lei lunar. Oare va fi un mare efort financiar pentru mine să plătesc 500 de lei pe an dacă va fi nevoie?…..

    00
    • Ce n-am înțeles, mașină e un drept absolut?

      00
    • Cum vezi tu implementat pct 3 (locul de parcare) când de exemplu pt închiriere de la primărie trebuie sa faci dovada deținerii autoturismului și sa zici numărul de înmatriculare.
      Altfel dacă nu te interesează tehnologia (că acel Opel din 2004 e o naveta spatiala dpdv inginerie) de ce ai lua o mașină de 20k și nu una de 7k?(Logan, benzina, e6) Care oricum are mai multe chestii decât mașina de “doar” 15 ani.

      00
    • Mario – sa ma anunti cand loganul va avea xenon… are? Nu are. Are oglinda heliomata? Nu are. Are trapa? Nu are. Are clima? Nu are. Are geamuri fumurii din fabrica? Nu are. Are reglaj lombar? Nu are. Are cotiera fata? Nu are. Si mai sunt multe chichite ce dacia nu le are acum ce le avea un golf 4/5…

      00
    • Dotari d-astea erau si pe masini din ’90, ba chiar si mai multe, dar la ce ajuta comparatia?
      A zis ca nu-l intereseaza tehnologia, deci probabil nu are toate “dotarile” enumerate de tine. Din toate enumerate xenonul ar fi bun, in rest poti trai si fara. Iar AC are de multi ani.
      Revenind la comparatie, era despre motoare. Un motor nou e6 vs un motor vechi e4.
      Iar Logan l-am dat ca exemplu ca fiind o masina ieftina (noua la 7k). Mareste suma la 10k si vezi ca apar si “dotarile” lipsa. Pana la 20k cat a zis @Ceac noris ca nu ar da mai e destul.

      00
    • Aham mario, deci euro 4+gpl=euro 6b diesel? Haide sa fim seriosi… euro 4 cu gpl depaseste cu mult si bine cacatul de diesel euro6 ca daca tot ar fi sa o numim taxa de oxigen ar trebui calculat si in acest fel.
      PS: hibridele sunt cacao, poti merge 200 de metri pe hibrid iar apoi sa scoti pe toba cacatul de euro4 cat vrei

      00
    • @Vlad în nici un caz nu e un drept absolut, dimpotrivă, realizez că vine și cu obligații și sunt pregătit să mi le asum, dar dacă ai sta ca mine, în Vanghelistan, nu știu în cât timp te-ai frustra să vezi toți suedejii cu numere de anglea sau bulgaria care mai au puțin și conduc de pe locurile din spate. Dar, înainte ca tu primărie/poliție/RAR/ISCTR să te iei de mine ai muuuulte probleme de rezolvat cu mexicanii/suedejii și vecini cu mere de AG/CL/TR/DB/CT din care sunt foarte mulți pe străzi cu troace din o mie nouă sute rampampam.
      @Mario știi când te duci să-ti inmatriculezi mașina că trebuie mai întâi s-o iei în evidență la ANAF? Pentru asta primești o hârtie cu care mergi la poliție. Cred că poți obține o hârtie și de la primărie. Știu, birocrație, drumuri, dar e viabil.
      @Mario din nou. Nu vreau să intrăm într-o polemică, dar să compari Opel Astra H cu Logan înseamnă că ori nu ai condus Logan, ori cultura ta auto este limitată. Și nu am zis că nu mă interesează tehnologia, am zis doar că, in anno domini 2019, am aceleași opțiuni și confort într-o mașină, pe care le am și pe Opelul meu din 2004.
      Da, când am dat Golful 2 în 2004 ca să iau Opelul am avut ca avans tehnologic AC/navigație/mp3/geamuri electrice/xenon/trapă/geamuri fumurii de fabrică/50 de reglaje la scaune….acum ce aș putea avea în plus de la o mașină din aceeași gamă de preț si aceeași clasă?

      00
    • Daca imi ridica masina si o depoziteaza la marginea orasului, cum ii mai pot face ITP ?

      00
    • @Radu
      In 2 feluri. Si azi, daca iti expira ITP-ul, esti obligat s-o duci pe platforma pana la prima statie/RAR.
      Și, în al doilea rând, ai văzut că am scris de un termen de grație de, să zicem, 30 de zile.

      00
  24. De fapt e mai mult:
    – interzic euro 1 si 2 din 2022 si euro 3 din 2024 de tot (nu doar in centru din 2020)
    – amana doar 1 an taxa la euro 4 (se aplica din 2021 in loc de 2020)
    – pacat de amendamentele respinse ale USR care erau logice, cel putin ala cu permis acces pana la park&ride si ala ca banii sa fie folositi pt mediu/transport in comun/anti-poluare.

    00
  25. Stai in Bucuresti, platesti! Simplu!

    00
  26. Presupun ca pe langa masinile primariei, vor fi scutite si masinile cu numar de Bulgaura. Ori suntem golani, ori nu mai suntem

    00
  27. Deci poluam in continuare, dar pe bani. Bun asa.

    00
  28. Foarte bine ca a trecut. Dar de la a trece de vot pana la aplicarea efectiva mai este. Eu personal stau linistit cu cazanelul meu din 2003. Circula de cateva ori pe an, asa ca 10 lei pe-o intrare si-o iesire din bucale sint ok. Dupa 2024 mai vad ce fac cu el.
    Cat despre aplicarea efectiva a masurii, adica identificarea masinilor care circula fara sa plateasca, pffff sint foarte curios cum se va face. Probabil prin sondaj or sa fie oprite masini, amendate cele care merita iar lumea se va speria si nu va mai circula fara vineta sufletului. Oricum ar fi, aplicarea efectiva ramane un mister.
    Ce este sigur sigur insa, urmare aplicarii acestei taxe:
    1. Calitatea aerului nu se va ameliora.
    2. Primaria va avea un buget mai gras.
    3. Traficul nu se va aerisi.
    4. Parcul auto bucurestean nu va suferi o mare primenire.
    5. Va creste pretul cazanelor la mana a doua euro 5 si 6. Ptr ca romanu n-are bani de masina noua. Prefera o masineta euro 5 sau 6 adusa din Nemția, condusa de-o bunicuta si care are in bord doar 120.000 km. Reali sa muara mama!

    00
  29. De maine sa fie 10ron benzina si tot nu renunta omul la mers cu masina. Firmele cu parc auto invechit, or sa prefere sa plateasca taxa pentru ca au angajati oligofreni si nu au curaj sa le dea masini noi pe mana. Observati in oras ca mai nou sunt mai multe masini de scoala decat taxiuri. O masina E5 costa 3000eur, sa fie asta o suma asa mare pentru Bucuresti? Pana nu scoti traficul din oras, biciclete, trotinete, stb, stf, metrou (dar nu sa stai la coada 30min sa ajungi pe peron) poluare va fi si va fi din ce in ce mai rau. Orasul asta bubuie si se construieste din ce in ce mai mult in interior.

    00
  30. Oh da, daca bucurestiul poate de ce nu ar putea si restul localitatilor din tara? Eh, este valabila pana cand vor curge contestatiile pe banda rulanta. Abia astept sa vad cum va costa un drum bucuresti-oradea 50 000 lei in plus pe an :X
    PS: dupa aceasta manevra oare se vor muta firme din bucuresti?

    00
    • Bossulica pe drum național ai acces in baza vignettei. Aici e vorba de accesul în centrul orașului. Tu cand pleci la Oradea, traversezi centrul tuturor localităților pe care le tranzitezi?

      00
  31. dar cum si in baza a ce identifica ei intrafic care masina ce euro are?
    deci sunt pulitai si stau la unirii intersectie sa prind p-aia fara vinieta. Cum opresc eu pe aia fara vinieta care au euro 1-3 si pe restul ii las sa treaca?

    00
    • Poate ca duamna a gåsit un tun pe instalat sisteme de camere..e simplu de motivat, e usor de vazut ca investitie publica, nu stie nimeni daca functioneaza sau nu.
      Cum s-ar zice, toata lumea câstiga…doar ca unii pierd crezând ca sunt castigatori. Astia suntem noi – credem ca am castigat Oxigen ( branding ftw) da’ am castigat o taxa care nu va fi folosita pentru cresterea calitatii vietii.

      00
  32. ca posesor de cazan euro 4 nu pot decat sa ma bucur. Sigur imi scade valoarea la cazan insa prea jos nu are unde sa mai scada. Ce e bine e insa ca la cazanele superioare va scadea mai mult si poate bag un upgrade cu toate ca actualul merge perfect. Piele si bizonica here I come !

    00
  33. Un pas bun in direcția potrivita, deși hei rupist si prost început ca orice proiect PSD. Era necesara o bună pregatire a infrastructurii de supraveghere video pentru aplicarea regulilor si amenzi automatizate. Noroc ca s au mai operat câteva modificări importante duoa dezbaterea publică. Sa vezi jale si suspine. Golfuri 4 cu leduri din targ, pisicute cu anvelope Ling Long…off ce drama..sa le fie calamina ușoară.
    P.s.am masina euro 6d si in centrul orasului merg cu metroul in plm ca e simplu ieftin si rapid. Au iesit toti bizonii ca au si ei drept la masina, ca sunt săraci. Bai vite comuniste, masina nu e un drept dobândit la nastere. Si nici accesul cu tractorul fără ITP in centru orașului.

    00
  34. Eu nu îi înțeleg pe cei care miauna pe aci și pe fb, că nu e bine, că ei n-au cazane, că nu sunt de acord etc. Azi ați avut ocazia sa mergeti in fața primariei 1000, 10mii, 50 de mii să-i spuneți duamnei sârmancur tot ce aveți pe suflet. A, erați ocupați, așteptați pe alții să facă asta? Eu nu am auzit de vreun protest in sensul ăsta, deci e ok, mergem înainte…

    00
  35. Excelenta măsură. Sigur că ăsta e începutul și trebuie și măsuri complementare dar să apreciem inițiativa. Prima măsură pe care o aplaud chiar dacă vine de la Firea, care a făcut tâmpenii în general.. Mă irită egoismul oamenilor și opoziția lui pulică frânaru de genul “nu e buna domle taxa ca trebuiau mai întâi centura cu 6 benzi și locuri de parcare peste tot că așa e afară”. Un singur lucru am să spun despre aceștia: pisici ipocrite, hai zât!

    00
  36. Nu o sa dispară nimic pana nu montează camere și trimit amenzi acasă automat. Plus ca taxa și amenda nu e suficient de mare ca sa descurajeze. Susțin ideea, ba mai mult mi-aș dori sa se interzică complet mașinile in centrul orașului. Dar mai întâi e nevoie de alternative. In București mai ai metroul care e la limita decentei dar in celelalte orașe transportul in comun e varza. Nu ma refer ca e învechit, ci la faptul ca nu e predictibil. Ca sa renunț la mașina eu am nevoie sa știu ca ma deplasez pe o anumită distanță într-un număr de X minute(indiferent cât de mare este X) in fiecare zi la același ora. In Iasi unde locuiesc acum timpul cu autobuzul de acasă pana la munca variază de la 30 la 70minute la același ora in funcție de zi. Luni e cel mai aglomerat. Cu mașina fac între 8 si 10min in funcție de cum prind anumite semafoare, dar la fel in fiecare zi a săptămânii.

    00
    • Nu știu ce părere ai tu despre metrou, dar și acolo faci între 25 și 50 de minute în funcție de cât stai prima oara în stație pana te urci, cât stau metroul în stații etc. Nici transportul în comun și nici transportul cu mașina personala nu mi se par chiar asa predictibile.

      00
  37. taxa asta de oxigen cam pute a “hai sa adunam bani ca suntem in faliment in Bucuresti”… Pe de alta parte, e cam mare saracia in tara asta ca sa se caseze masinile vechi din pacate. Apropo daca toate orasele baga o taxa similara, daca bucurestenii au de mers spre exemplu pana in Arad sau Satu Mare cu o masina mai veche dar in stare perfecta, cat au de platit? Intreb si eu pentru un prieten….

    00
    • Andrei – Ieftin. 375 cu bilet de 5 lei pe zi/localitate traversata sau 37500 anual. Eu am numarat doar 75 de localitati desi s-ar putea sa fie peste 85. Deh, daca bucurestiul pune aceasta taxa de ce nu ar pune-o si restul localitatilor din aceasta tara, sau ce, poluarea este importanta doar in bucuresti si in arad nu?

      00
    • intrebarea se pune altfel: rablele care chiar sunt rable si afuma de nu poti sa stai dupa ele pe drum, cum naiba trec ITP-ul? Mai ales ca stim ca romanasii is experti in a scoate filtrele de particule la masinile aduse de dincolo caci sunt scumpe la intretinere/inlocuit. Si te alegi cu un euro 5 cu filtru scos care va polua mai mult decat un eruo 2? Intreb tot pentru un prieten….

      00
  38. Ai uitat de Constanța

    00
  39. Cu banii astia in plus o sa isi permita Firea sa duca mai multe babe in excursie la muntele Athos. Pai in epoca Dragnea primea o gramada de bani si ii irosea pe toti. Doar nu credeti ca o sa faca ceva bun cu banii proveniti din taxa asta.

    00
  40. In loc sa aloce bani pentru a încuraja omul sa schimbe cazanul ex 3000 Euro/ rabla madam preferă să pună taxe. Ce e discriminator e ca exista exceptii la instituțiile de stat. Pai de ce ? Ori poluam toti ori nici unii. Apoi : e aceeasi poluare cu un 1.4 benzina vs. 2.5 diesel ? Apoi masinie pe gpl polueaza ? Are you seriouse ?Un jurist bun le da cu legea in cap pentru ca legea este antiproprietate nu anipoluare.

    00
  41. Nu ar strica o taxa de genul si in Brasov. E plin de rable, iar traficul a luat-o razna.

    00
  42. Nu cred ca o sa se vada mare lucru in trafic. Exista doar statistici cu masinile sub euro 3 doar ca nu toate mai circula iar probabil ca unii vor face efort si vor schimba troaca…

    00
  43. Taxa lu Fiirea, o idee buna pe care a reusit sa o faca muci. Probabil ca vor fi exceptati cam 90% din cei care trebuiau sa nu mai circule, intr-un fel sau altul. Asta daca se va aplica, cand ei nu sunt in stare sa implementeze un sistem de management al traficului.

    00
  44. In primul rand nu vor venii cu butelii de oxigen sau or sa planteze X copaci din banii dati! Asta ca sa mai aiba ce manca de la buget
    2. Daca ai gpl ar trebui sa fii scutit de la euro 3 in sus
    3. Dieselul fara dpf polueaza mai mult decat un euro 3 pe benzina
    4. Nu avem transport in comun calumea si nici salarii ca in Europa ca sa ne permitem toti masini noi
    5,6,7… etc lista continua

    00
  45. Ideea nu este rea in ansamblu si logic ca este acceptata de cei care nu sunt afectati, din pacate este folosita ca un paravan pentru a colecta alte taxe si a scapa oarecum de infringementul declansat de UE pentru poluarea din Bucuresti.
    Probabil ca nimeni nu se asteapta sa se intample ceva eco cu banii colectati de consiliul local, cred ca si cei care au facut legea asta, in sinea lor gandesc la fel.
    Presiunea este pusa pe cei care nu isi permit o masina mai noua, din pacate nici nu ii ajuta cu mare lucru.
    Problema noastra este ca avem asteptari mari de la oameni mici.
    Have fun !

    00
  46. Mai roboti corporatisti, fara pic de creativitate, in general fara facultate, voi castigati probabil mii de euro pe luna! Cu salariul de profesor de 3000 lei si cu 3 copii, de unde sa scoti 9000 euro pentru un breack nou ? Cum imi transport lucrarile de sculptura la galeriile de arta din centrul capitalei? Sau la cat de inculti sunteti nici nu ati auzit ce e aia sculptura si spuneti “SCLUPTURA”…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.