Taxa auto – ipostaze

Ironie: cumperi o maşină pe care nu ţi-o permiţi, o înmatriculezi în altă ţară, circuli cu ea in România şi te plângi de drumurile proaste şi taxele mari, fără să te prinzi că drumurile se fac din…

bmw-inmatriculat-bulgaria

via 4tuning.ro, locul de baştină al cocalarilor auto

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

51 comentarii

  1. smecher baiatu. pana il opreste un politist caruia nu ii arde gluma. si atunci ar trebui sa aiba trusa medicala in regula.

    00
  2. N-am nici o problema cu taxele si impozitele, am o problema cu faptul ca pe langa rovigneta, impozit si alte taxe impuse trebuie sa mai dau si bani pe reparatia masinii, din cand in cand, pentru ca banii din taxe nu se vad in infrastuctura.

    00
  3. La cate taxe platim ar trebui sa primim masina gratis

    00
  4. Ma… ia mai luati voi pla, daca nu va convine taxa de ce nu va mutati voi frumusel in Bulgaria?

    Taxele si impozitele nu-s facultative, nu iti permiti taxa la masina, nu ti-o cumperi.

    E stupida taxa, nu zic nu, ar trebui o taxa de mers pe drum in romania, anuala, mare in functie de poluare, litraj, cum vreti voi, sa nu mai conteze unde ai masina inmatriculata, sa vedem atunci. Dar pana le vine mintea la cap fie platesti si taci, fie nu-ti ami iei masina veche cu motor mare. Simplu.

    00
  5. looooooooool

    ai vreo masina din asta de vanzare ? :d

    00
  6. Li se rupe lor de drumuri. Au aspiratoare de pitipoance si asta e suficient…

    00
  7. Tinand cont ca cea mai mare taxa platim cand alimentam (da, noi astia cu masini de bulgaria si motor mare), nu inteleg de ce iti permiti sa comentezi. Rovinieta o platesc, deci bag bani la buget. Cand eu platesc rovinieta, platesc taxa pe A2 cand trec podul si totusi gasesc gropi in autostrada ma plang, ca pt. aia platesc.

    Ce treaba are motorul mare cu taxa pana la urma? De ce se plateste taxa in functie de capacitatea motorului? Se strica drumul mai rau daca eu merg cu motor de 2.5L in loc de 1.3L pe el? (Da, stiu, daca am peste 3 Tone atunci se explica, dar cati conduc camionete cu numere de bulgaria?)

    Iar de poluare sa nu-mi spuneti, ca inca sunt zeci de mii de dacii 1310 (sau mai rau) pe strazi care polueaza mai rau decat BMW-ul din poza de mai sus.

  8. statul roman e cel mai prost stat din lume. se pisa toti pe el si el sta cu gura deschisa. tara asta isi va schimba in curand numele din romania in misa.
    asta se intampla cand nimeni nu isi face treaba. politie, fisc, parlament, guvern, toti sunt o sleahta de putori ordinare.
    am ajuns ca toti analfabetii si dementii sa faca ce vor, cand vor si cum vor doar pentru ca se poate.

    00
  9. Sunt sigur ca nu sunt singurul care ar vrea sa le dea cu taxa in cap mascaricilor care ne conduc si care vor sa ne ia banii prin toate mijloacele. Dar nu pot sa ii inghit nici pe astia care circula cu masini de tot cacatul, si care le-au inmatriculat in Bulgaria si care daca nu te ajuta Dzeu si te lovesc ti-ai luat adio de a recupera vreun ban de la ei ca ii doare in pla ca ei sunt asigurati in Bulgaria! In general ii vezi ca umbla cu tot felul de rable bune de casat, si au toti aceleasi fete de tarani smecheri care si-au vandut porcul sa isi ia masina si sa se dea mari. Dileme, nu?

    00
  10. Da ba Georgele, da nici noi nu facem nimic. Nu ca eu as face, da toti stam si comentam pe bloguri uite ce cocalar e ala, uite ce muist e ala, ce fura etc. N-am nici o idee, da daca ne gandim mai multi poate gasim solutii sa ii sanctionam pe idioti.

    00
  11. BMW-ist analfabet! Nici macar nu stie sa scrie PLA corect! :)

    00
  12. NOU
    #12

    Condamnati un efect fara a-i analiza cauza. Paradoxal bulgarii fac drumuri la fel ca noi cu taxe MAI MICI si mai ales MAI PUTINE. La ei de ce se poate si la noi nu?

    00
  13. exista taxa de mers pe drum in Romania, se numeste rovinieta. Iar pentru cei ce o freaca in oras (sau nu isi iau amintita rovinieta), se pune doar aia inclusa in pretul combustibilului.

    00
  14. Inmatricularea la bulgari nu are consecinta lipsa drumurilor decente. Bani au tot fost, drept dovada preturile astronomice pentru km de autostrada/drum european sau national. Gestionarea gresita a banilor si tepele sunt in mare parte cauza calitatii scauzute a drumurilor si in unele cazuri lipsa totala a acestora.

    00
  15. Intrebare pentru toti cei care contesta dreptul meu, cetatean roman, de a-mi cumpara masina in Romania si a o inmatricula in Bulgaria (ambele state membre ale Uniunii Europene, organism infiintat in jurul unei piete unice): voi ati auzit vreodata de regulatory competition? Pentru inceput cititi si voi acilea, partea interesanta e cea referitoare la Uniunea Europeana.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Regulatory_competition

    Fenomenul e intalnit cel mai des in sectorul societatilor comerciale. Vreau sa-mi fac o societate pe actiuni in Germania da’ aia cer capital social minim de 25k EUR (ca si noi, de altfel) si eu nu-i am? Nu-i nimic, o infiintez in Olanda, unde aia cer doar o semnatura, si functionez in Germania ca societate olandeza. Simplu, da?

    Aplicat in cazul de fata: daca eu nu consider ca impozitele impuse de statul roman sunt justificate (si numai un dobitoc le-ar putea considera justificate, IMHO) pot lejer sa-mi inmatriculez masina in Bulgaria ca sa nu platesc taxa. De ce sa fie ilegal sa refuz sa platesc o taxa gandita cu curu’ (dupa capacitatea motorului), de niste dobitoci care nu vor sa inteleaga ca valoarea masinii nu e data de cat de mare e motorul ci de cat de mult valoreaza masina (stiu, pare simplu, dar sunt dobitoci gramada care inca n-au inteles). Plus ca taxa pe lux e aplicata deja – se cheama pret de achizitie.

    00
  16. @KillME +1 =)) Sper să-i umfle cauciucurile.

    00
  17. dar macar agata fete de calitate cu sloganul ala pe limuzina

    00
  18. pentru specimene din astea multumeste-i partidului si statului: politica idioata de taxare i-a alungat peste dunare cu inmatricularea. hai sa nu ne cacam pe noi degeaba cu „romanii e hoti”, atata vreme cat statul nu sprijina cinstea. hai sa facem taxele alea ca-n Bulgaria si dupa aia sa vorbim de corectitudine

    00
  19. Urasc rasistii de genul asta. Sa-mi bag pla in taxa voastra? Ce are Palestinian Liberation Army cu taxa?

    00
  20. Acum pe bune zoso, nu sustin sa-ti inmatriculezi masina in alta tara… pe numele altuia cu procura cu cacat. Insa sa platesti pentru o masina in tara aproape 9000 de euro taxa si acolo 780 de euro, tu ce ai face?

    00
  21. sunt convins ca e coca dar numarul ala arata clar photoshopat

    00
  22. Eu am platit pentru taxa masinii mele 109 milioane, adica aproape un sfert din pretul de achizitie al masinii. Prefer un proces cu statul roman pentru returnarea taxei (se afla pe rol), decat unul cu un bulgar care pretinde ca masina este a lui. Nu inteleg logica conform careia iti iei o masina si refuzi sa platesti impozit, taxa auto, taxa de loc de parcare sau alte taxe asimilate. De ce iti mai iei masina atunci? With great pleasure comes great responsabilities…

    00
  23. zoso, nu chiar… teoretic taxa aia de drum e vigneta, pe care si ala cu ea inmatriculata in bg o plateste (direct sau in pretul combustibilului cumparat daca sta numai in oras). asta cu taxa de inmatriculare avea rol de a nu ajunge toate ciurucurile sa circule in ro si din pacate nu are efect complet.

    partea si mai naspa e cu astia cu numere de BG e ca rca-ul lor e legal dar inutilizabil. adica asiguratorul zice „a fost condusa de o alta persoana decat aia de pe polita” si zice pas o buna perioada de timp. si de aici nervi si timp pierdut pentru ala nevinovat si in curand si bani pentru ala vinovat (ca incep ca victimele sa ii dea in judecata direct pe soferi urmand ca apoi soferii sa se judece cu firmele lor de asigurari sa isi recupereze banii).

    oricum ar fi, tot statul roman ar trebui sa intervina mai drastic in litigiile cu asiguratorii bulgari si sa le dea amenzi sau sa oblige la asocieri cu asiguratori romani, aia vor incepe sa creasca politele rca sa isi acopere riscurile (gasesc ei solutii sa isi dea seama care se duc spre romania daca ii arde) si astfel taxa+rca la bulgari (pentru romani) se va apropia de taxa + rca in romania.

    pana atunci, feriti-va de magarus…

    00
  24. @Pato Basil: „Pato Basil a scris pe 12 August 2011, 2:47 pm” sefu cum zici tu, daca postezi din viitor inseamna ca ai dreptate, n-ai si niste numere la loto?

    @zoso asta o fi obae sub acoperire, ca el manarea ceasurile sa fie primu’, acuma o vrea sa fie mereu ultimul ca a auzit ca astia sunt cei mai cititi…

    00
  25. Zoso, dar de autoutilitare ce mai spui ? Ti se pare normal sa dai 2-3000 pe un VW Transporter IV si sa platesti taxa 4-5000 de euro ? Ce motor mai mic de 2000 muta din loc 6 persoane + o platforma plina de saci de ciment, fier beton, scule si generator ?

    Sunt pentru motoare mici si potente, pentru masini cat mai noi, dar uneori taxa asta suge. Sunt unele chestii precum utilitarele pe care ar fi trebuit sa le taxeze diferit.

    00
  26. Dar daca „vigneta” aia ar avea pret diferit pr „stranieri” si s-ar plati pe nr de zile petrecuta in tara straina (ro in cazul de fata) ca in austria sau ungaria? Asa s-ar rezolva pb cu taxa pt drumurile romanesti aplicabila „bulgarilor”. Mai ramane dilema cu asigurarea lor fictiva.
    Iar cei care ati dat gaura la macaroana cu „regulatory competition”, here’s one for you: o date ce devii rezident in Franta, statul francez nu iti permite(adica nu ti-l recunoaste) sa obtii permisul auto in alta tara (gen It, Spania unde e mai ieftina scoala de soferi). How’s that for „egalite mais nu pentru catzei”?

    00
  27. @florin Ce e, de fapt, chestia aia de 2000 de euro pe care tu o numesti „autoutilitara”?

    @znuff: or fi zeci de mii de dacii antice deja pe strazi, dar de ce sa aducem si alte rable? Si, mai mult, rable care fac ITP-ul in Bulgaria…

    00
  28. La subiect: statu’ roman merita fix PLA, intrucat foloseste acelasi model de afaceri precum hotelierii sau posesorii de restaurante – prindem trei clienti, luam si pielea de pe ei, le oferim servicii de cacat, ne miram de ce nu mai vin si alta data, dupa care acuzam guvernu’ ca nu ne ofera facilitati suficiente ca sa ne facem biznisu’. Ei (hotelierii, restaurantele, statul) nu s-au prins inca de faptul ca tre’ sa aplici adaosuri adecvate tipului de produs – daca tu vinzi produse de larg consum (ex. dreptul de a circula pe un drum), nu veni cu adaosuri pentru produse de lux.

    In afara subiectului – @eu: cu tot respectu’, sa mori tu? Zi-mi si mie unde are vigneta pret diferit pentru straini si pentru localnici, sa ii pocnesc cu un proces de discriminare.
    Austria, zici matale? Ia de-aici: (sau varianta in germana, .

    Franta nu-ti recunoaste permisul? Pfff. Pentru lectura: https://en.wikipedia.org/wiki/International_Driving_Permit si https://en.wikipedia.org/wiki/Vienna_Convention_on_Road_Traffic .

    Stii, Franta nu e strada aia care incepe in spatele blocului matale, indiferent ce iti zic smecherasii care iti taxa de protectie. Cat despre limbile straine, zic sa te rezumi la romana, pare suficient de dificila. :)

    00
  29. Si totusi… mie mi se pare o diferenta incredibila! De ce sa nu imi iau ce vreau sa-mi cumpar, trebuie sa ma racordez la nesimtita realitate din Romania?

    00
  30. @eu: vigneta se poate cumpara si pe 7 zile
    @Florin: taxa e scazuta pentru autoutilitare, asa ca te trezesti vorbind gratuit; la o duba euro2, motor 2500, veche de 13-14 ani, platesti 550 euro taxa

    00
  31. @nashu_mare: păi mai bine dau 50€/an în Bulgaria la ITP decât 1000€ în România că RAR-ul a decis ca o mașina cu standard Euro3 la nemți sau oriunde altundeva în Europa întră la Euro1 în România.

    Nu ți se pare nesimțire?

    Vrei să mai zic povestea cu rapiditatea înmatriculării mașinilor în Bulgaria? Pleci dimineața cu mașina pe platformă (sau cu numere de afară temporare, că cu alea roșii românești nu ai voie să circuli decât în România) iar seara te întorci cu mașina înmatriculată, fară nervi și stres – că deh, la ei totul se face în aceeași incintă: asigurare, itp, înmatriculare. În schimb dacă vrei să îți înmatriculezi mașina în România… câte zile trebuie să umbli pe banii și nervii tăi pe la diferiți funcționari acri și cu programe de gravide de la 9 la 11?

    Și da, conduci mașina care ți-o permiți! Doar că unii aleg să-și permită înmatricularea în Bulgaria… și benzina în România.

  32. @nashu_mare: Utilitara, 6 locuri, platforma, 2500 euro:
    Iti faci treaba cu ea fara probleme.

    @Claudiu: taxa de care spui tu se aplica autovehiculelor destinate transportului de marfa. VW T4 are 6 locuri, nu stiu cum e incadrata azi, dar iti spun sigur ca acum 2-3 ani asta care cumparase utilitara mi se plangea de cat de mare poate sa fie taxa si ca de nevoie se risca umbland cu numerele de pe alta masina.

    00
  33. Si cand ai ghinion sa te buseasca un „musculos” d-asta cu numere pe care nici macar el nu stie sa le citeasca, ai pus-o. Prinde orbu’, scoate-i ochii, asigurare нула, acte нула, proprietar нула. Ca soferul e euro-smecher.

    00
  34. Pentru cei care zic „imi cumpar masina de cat imi permite taxa de prima inmatriculare” IPOCRITILOR! De ce sa fie scump, cand poate sa fie ieftin? De ce sa nu am BMW/Mercedes/Audi/orice masina serioasa pe gaz sau pe bioetanol si sa ma bucur de confortul si de SIGURANTA pe care o are o masina care desi e mai veche, are tehnologie pe care Dacia o va implementa in 20 de ani (daca o va implementa vreodata)… Oh, si ca adaos la treaba asta stiati ca Alfa MiTo are si o versiune sport de 120 CP pe metan in Italia? Am vazut cu ochii mei un catalog. Are 120 pe benzina, 120 pe metan. Si de ce sa nu o inmatriculez intr-o tara care imi ia taxe mai mici? Si asa cum au zis si cativa inaintea mea, taxa pe lux este pretul de achizitie, iar taxa de drum e inclusa in benzina si in rovinieta. BMW-ul din imagine este un model recent deci are sisteme de siguranta si confort mult peste orice se produce in Ro, chiar si mult peste reno`ul tau Zoso (care presupun ca e de an recent). Nu ma intelegeti gresit, mi se pare de-a dreptul prostesc sa conduci o rabla buna de casat inmatriculata in BG fara asigurare si asa mai departe. Dar statul roman merita mai multa m*ie pentru taxa asta. Asa ca ii inteleg perfect pe cei ce vor o masina performanta sau sigura sau [insert attribute here] si care nu vor sa dea o caruta de bani pe niste chestii pe care le pot evita (nu, nu ma refeream si la CASCO).
    Asa cum am mai supus intr-un comentariu anterior, daca iti iei un Nissan Skyline GTR R34, taxa de prima inmatriculare este probabil 10 000 de euro iar masina aia s-a produs doar cu volan pe dreapta si cu toate acestea este una din cele mai tari masini sport facute ever. Asta ca sa raspund si celor care ii injura p-aia care isi iau masini mai noi dar cu volan pe dreapta ca sunt mai ieftine. In cazul unui accident, eu unul prefer sa fiu intr-un seria 5 din 2000 cu volan pe dreapta care te costa cu tot cu inmatriculare 10 000 decat intr-un Logan nou care te costa tot cam atat. Just my 2 cents…

    00
  35. Si daca ne platim toti taxele si impozitele o sa avem sosele mai drepte, autostrazi, o tara mai buna…. ha, ha, ha :-) Doar o sa mai marim niste conturi ale unora, (aceeiasi din ultimii 20 de ani).
    Cat timp avem clasa politica actuala solutia este, sau emigram, sau tragm statul in p**a cat se poate, cel putin pana nu se mai voteaza cu kilu’ de zahar si jumatea de rom!

    00
  36. @bezmetique

    … se scrie rrom, nu rom!

    00
  37. @zoso: cauta pe net unde se duc banii din taxa auto( de ex parcuri de copii in lanul de porumb la tara) si mai apoi apuca-te sa faci morala gratuita. Statul trebuie fentat cu orice prilej, pentru ca banii de la buget se duc in conturi la mafioti!

    00
  38. Deci statul trebuie fentat in orice fel ca sa avem de toate: sanatate, educatie, pensii. Ce ar fi ca astia cu masini inmatriculate in Bg sa-si ia pensia de acolo, ca doar acolo contribuie la buget, nu?

    00
  39. Ironie: îţi permiţi să cumperi o maşină dar nu îţi permiţi să plăteşti taxe pentru ea.
    Dacă peste drum îmi repar cizmele mai ieftin şi fără bătăi de cap, de ce să mai apelez la tine?

    Apropo, Ă-ul de la „VOASRTĂ” depăşeşte suportul acela de plastic pe care este prinsă plăcuţa de înmatriculare :)))

    00
  40. @Znuff: poate pentru ca in Germania, la momentul respectiv, nu erau atat de vechi… Au fost Euro 3 la iesirea din fabrica. De atunci, oare de cate ori a fost schimbat catalizatorul, spre exemplu. Eu tind sa cred ca niciodata la majoritatea masinilor.

    @florin: Am vandut la firma o autoutilitara, mult mai noua dar in care am bagat bani de vreo 2 ori valoarea ei, si care statea mai mult prin serviceuri, cu mai multi bani de atat, la niste samsari. Aia au recunoscut in 3 minute de condus prin parcare toate defectele majore. Si au dat mai mult! Ce arati tu acolo este o relicva, un pericol pentru circulatie.

    00
  41. Cum se face ca 99,99% din masinile inmatriculate in Bulgaria care circula la noi sunt niste harburi penale care scot fum si le cad tablele si 99,98% sunt conduse de suedeji si pusti sub 25 de ani?

    00
  42. @d: se face fiind saracie. Toata lumea chiar si si suedejii aia si pustii sub 25y au drept sa se deplaseze. Astea si le permit. Si si le permit in bulgaria ca aici nu si-ar permite nimic.

    Ca cei de mai sus sunt trogloditi si prost crescuti asta e alta discutie.

    Si mie mi se par aiurea si nu-i simpatizez pe aia cu nr de BG. Dar intr-o tara unde productorul national in 2011 inca vinde masini fara AC si chiar fara servo la pret destul de piperat (mai ales daca luam in considerare riscul de rasturnare cand ocolesti brusc o groapa), nu ma grebesc sa-i judect.

    00
  43. Sunt, cred, un om decent si cred in prezumtia de nevinovatie.
    Adica te cred ca, daca poti lua masina pe care o doresti si sa platesti mai putini bani pentru inmatriculare in Bulgaria, ca vrei sa o inmatriculezi acolo. Perfect. Deasemenea, te cred cand imi spui ca esti responsabil si ca te descurci in depasiri si cei de pe contra sens nu vor fi nevoiti sa te acoleasca ei de fiecare data cand tu vei dori sa vezi daca vine ceva din fata, desi volanul tau este pe dreapta iar in Ro se obisnuieste sa fie pe stanga. Perfect. Cumpara seria 5 ala din 2000, inmatriculeaza-l in Bulgaria, da 10.000 per total si fii fericit ca e o masina foarte buna. Cati mai multi km in siguranta.
    Insa totusi, daca ne lovim pe sosea, „eu fiind intr-un logan nou care costa tot cam atat” si (ipotetic vorbind) este vina ta iar eu nu reusesc sa te trag la raspundere sau sa mi-o repar(recuperez banii) pe asigurarea ta bulgareasca si pierd timp si poate si zile prin spital(ca vorba ta, tu esti intr-un seria 5 cu sistemele aferente de siguranta si n-ai nimic iar eu intr-un logan sifonat) atunci o sa ma vad nevoit sa iti urmez modelul: merg la bulgari, cumpar o masina de 1-2mii euro si o inmatriculez la ei. Tu intre timp ti-ai reparat masina, ca ai avut cu ce, ca doar ai economisit o gramada initial cand ai inmatriculat-o in BG. Cu noua mea achizitie ne intalnim la o intersectie cu prioritate de dreapta(si ne vom intalni sigur, ca nu pot sa sufar doar eu ca masina e in service, ca o sa platesc mai mult la casco la anu, etc cat timp tu rulezi fin prin oras). Eu am prioritate, dar nu pot sa ma bag eu inaintea sa, fratele meu cu numere tot din bulgaria(ca mine acum). Ne zambim ca jmecherii ce s-au pisat pe stat si pe restul si iti fac un semn discret cu flash-urile: „baga-te tu, esti barosan+ca mai apuc si eu sa iti vad masina, frumoasa foc, n-as zice ca ai spulberat un logan nu demult”. Si tu te bagi, ca ma vezi de-al tau, un aspirand la un ride bavarez. Dar ce sa vezi, masinuta mea, de 1-2mii de euro, accelereaza lent dar insistent pana in usa ta din partea dreapta. Dar vai aibag-urile, ESP-ul, DSC, BFD , CBC-ul, centurile pretensionate si aibag-urile sunt inutile. Doar cel cortina sta intre tine si niste tabla ce urmeaza sa intre in tine.
    Later that day: ” nu stiu do’m plutonier, eu am incercat sa franez dar nu s-a oprit. Nu stiu ce sa zic, probabil ca itp-ul o fost facut la misto de bulgari. Ce? Aaa.. nu, nu eu sunt proprietarul, e un nene in bulgaria. Stiu, e pacat, daca era cu volan pe stanga scapa, dar asa…Din cat am inteles, ca stau in zona, acum ceva vreme cauzase si un alt accident, cu ceva logan cred dar fiind pe bulgaria inmatriculata e probabil masina nimanui defapt. Oricum, faina masina avea. Mai aveti nevoie de mine sau pot sa plec acasa?”

    00
  44. banano, de când zici că a ajuns drept posesia unui automobil? Presupun că voiai să zici că vor și ei mașină, nu că ar avea dreptul. E oleacă diferit…

    00
  45. Si in comentariul pe care l-am pus la articolul cu ala cu Laguna cu volan pe dreapta am mai zis… Sunt 2 chestii care ar trebui sa nu te lase niciodata, nu conteaza unde ai volanul. Conteaza sa ai ochii si mintea cu tine.

    00
  46. Cum lupa mea te deplasezi pe distante relativ mari daca n-ai masina?
    Constitutia da dreptul la libera circulatie, dar cum sa-ti exericiti dreptul asta daca n-ai mijloc de transport? Nu zic acuma sa-ti dea statul masina, dar nici sa-ti pune bete in roate cand vrei o buburuza sa te poti misca de colo-colo (cazul meu)

    Discutia asta e de fapt diferenta dintre state si europa. In state toti au masina si statul le da voie sa mearga pe drumuri cu orice jaf versus europa unde statele sub pretextul sigurantei (aici e de discutat, e si ceva adevar nu e doar pretex) iau pielea de pe tine pe principiul „cine are masina are bani deci sa-i taxam”
    Traiasca clasa de mijloc, oh wait. E deja pe moarte.

    Da suedejii vor masina, isi iau pe BG, romanii fraieri si mai rupti in cur nu-si iau deloc.

    00
  47. nu vreau sa jignesc sau sa insult pe nimeni de aici dar sunt oameni care auconceptii si atitudini gresite fata de masinile inmatriculate in statele vecine.Am fost posesor de masina inmatriculata in bulgaria.a fost o etapa in viata mea asa am cumparat-o apoi dupa cateva luni am inmatriculat-o la noi in tara. ideea e ca aveam toate actele in regula si nu am avut pb cu politia.nu strigati tare huo deoarece am schimbat batrana dacie cu un ford ka.imi cer scuze nu e bemveu nici mertzan dar atata mi-am permis si apoi cand dai 1200 de euro pe o masina rezulta ca nu ai bani de consum de 15spe la suta si tre pus gepeleu.pt toti cei care tipam la cei cu masini inmatriculate pe BG vreau doar sa spun atat : GENERALIZAREA (bagam pe toti in aceiasi oala) FACE CEL MAI MARE RAU.daca nu poti sa-ti conduci loganul ca si-a luat ala gipan pe bulgaria ai doua variante. te dai jos cu o bata (sabie,cutit,topor…) si-i crapi capul sau iti iei si tu la fel.da stiu ambele variante sunt gresite.parerea mea ca situatia la care sa ajuns e generata de institutiile statului.cum asa : simplu exista un cerc de importatori de masini noi care cotizeaza undeva doar ca taxa de prima inmatriculare sa ramana mare. ce consideratii ca domnul care a dat 100 de milioane la bugetul statului pt a inmatricula masina o sa vada banii aia pe(in) strada.tot in gropi dam .si nu inteleg de ce aceiasi taxa la bulgari e mai mica si ne face pe noi sa inmatriculam masinile la ei.

    00
  48. @dan: Lucrurile stau cam aşa:

    1. La un moment dat, între 1999 şi 2006, „Noi” toţi, de la cerşetor până la milionar, înotăm într-un rahat post-comunist în care ne ţinem capul afară cu greu cu ajutorul colacilor de salvare: nişte salarii compensatorii când se închide o mină, o privatizare a unei uzine din Bucureşti pe un leu, un Petrom vândut pe 2 lei etc.

    2. Aceiaşi „Noi”, toţi la un loc, de la cerşetor până la milionar, vrem să avem un Stat industrial modern, aşa cum am văzut că au alţii, adică europenii. Şi să avem un standard de viaţă pe măsură.

    3. Un nene simpatic şi cu papion numit Măgăriceanu, care vede cum se apropie data aderării la finalul lui 2006, simte că are un cartof fierbinte în mână: are de închis nişte servicii publice şi întreprinderi, şi deci rămâne cu sute de mii, dacă nu milioane de şomeri care nu prea au ce face. Ceea ce noi vedem mai greu este faptul că şi în mâna cealaltă are alt cartof, la fel de fierbinte: oamenii care în 2002 erau fericiţi să aibă şi salariul minim pe economie, de 3 milioane ROL, acum au început să vadă că poţi să fii şi furnică, nu numai greiere, şi că e profitabil să fii furnică, astfel încât pentru ei nu mai ţine stilul de viaţă „Dacia zâmbetul lui Iliescu, vinul ieftin la canistră şi pulovăraşul în carouri”.

    4. Acelaşi simpatic, inundat şi plouat după vara 2005, aruncă primul cartof fierbinte din mână fiindcă îl frigea prea tare: vin la modă căpşunăritul, angajările la primării, la instituţiile din subordinea primăriilor, recrutarea în armată între 18 şi 26 de ani, la pompieri, la alte servicii publice, care absorb „englezii noştri potenţiali revoltaţi”.

    5. Satisfăcut şi răcorit, trece la cartoful celălalt, al nivelului de trai: nu îşi permite ca lumea să sară de la „vinul ieftin la canistră şi pulovăraşul în carouri” la excursii în Thailanda, camere digitale, plasme cu buletinul şi maşini moderne. Nu fiindcă „nu s-ar vinde Loganul”, fiindcă este evident că anumite categorii sociale care n-au bani de altceva tot asta vor lua, aici sau afară. Dar consumul (pe credit) când n-ai bani, oricât de tentant ar părea, are şi el capcanele lui: inflaţie, bule speculative, importuri peste măsură, deficit de cont curent, relaţii sociale „nepotrivite cu morala socialistă”.

    6. Deci omul nostru -inginer de felul lui- face nişte experimente de inginerie socială: pune imediat nişte taxe şi accize pe anumite categorii de bunuri (contrar regulilor Bruxellesului), începând de la parfum şi terminând cu bărcile sau puştile de vânătoare, mai dă nişte măriri de salarii undeva, mai taie de altundeva, mai promite 50% etc.

    7. Fiindcă graniţele în UE nu mai există, lumea face ceea ce le dictează interesul lor să facă: îşi caută în ţările vecine metode de a sabota ingineria socială a ingineraşului nostru cu papion. Aşa cum au căutat metode de a-l sabota pe celălalt Inginer, cel de la Ape, şi pe Geolog după el.

    8. Fiindcă nici Omul cu papion, nici Cel cu chelie şi nici Cel mic şi cu ochelari nu pot să încalce regulile de funcţionare a unei pieţe comune în mod direct (au fost deja avertizaţi de la Bruxelles), sunt obligaţi să recurgă la metode indirecte. Şi deci încep o propagandă furioasă, dementă, isterică, împotriva a ceea ce ei văd drept „sabotaj al intereselor lor”: maşina (pe Bulgaria sau aici), având drept corolar şi chestiunile legate de viteză, presa liberă (au desfiinţat-o, există numai ziare portocalii şi ziare anti-portocalii, nimeni nu mai e neutru), piaţa alimentară (Tabără avea pretenţia că poate decide el ce preţuri trebuie să se practice :) ), regimul proprietăţii (chestiunea confiscărilor) etc.

    Nu te pot împiedica să ai maşină pe Bulgaria (sau Ungaria, sau alte ţări), la fel cum nu te pot împiedica să ai proprietăţi, să ai un job, să faci o şcoală şi multe altele. Drepturile şi obligaţiile tale legale sunt bine stabilite.

    Dar te pot pisa, non stop, 7 zile pe săptămână cu reluare în timpul nopţii dacă nu te-ai plictisit, cu faptul că dacă ai maşină eşti cocalar, dacă e înmatriculată în Bulgaria eşti un cocalar ţigan, dacă ai casă trebuie să fii un cocalar ţigan cu turnuleţe, dacă ai job eşti un cocalar ţigan cu turnuleţe şi corporatist ticălos, dacă ai barcă eşti cocalar ţigan cu turnuleţe, chelner şi cârnăţar şi imaginaţia lor bogată găseşte mereu subspecii de cocalar ţigan în care să te încadreze indiferent ce ai face. Aşa e politically correct.

    ~Nautilus

    PS nu te supăra. După Arhi, oricum, Băsescu e de vină (nu întreba pentru ce, Băsescu e mereu de vină pentru ceva :) )

    00
  49. Pana la urma tot la incompetenta statului roman ajungem. Daca Politia romana reusea sa rezolve problema verificarii masinilor inmatriculate pe BG, discutia nu isi mai avea rostul.
    Vrea cineva sa imi spuna ca e greu sa-i invete pe pulitisti romani sa interpreteze cateva documente scrise in bulgara? Chiar asa de multe cuvinte bulgaresti sunt acolo? Macar cateva sa invete ca sa poata sa interpreteze. Eventul sa aiba detasati la Politia BG care sa-i ajute cu verificarile.

    Politistii bulgari stiu sa zica asigurare in romana, stiu sa se uite pe acte cat-de-cat sa vada daca sunt ok. (pe mine m-au oprit cand eram cu nr de RO, m-au verificat si m-au gasit ok). La noi de ce nu se poate? Ca e mai usor sa-i asmuta pe unii asupra altora, de-aia!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.