Subiecte de matematică la clasa a treia

Câti dintre voi puteți rezolva subiectele astea două?

subiecte-clasa-a3a

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

124 comentarii

  1. sigur au invatat ceva ce noi am uitat deja ;)

    00
  2. La b) nu e 89 pt ca 89 nu se divide cu 5.
    Raspunsul e 395

    00
  3. E obligatoriu sa se termine cu 5. 17-5=12. Se descompune 12 in doua numere. 12=3+9. Deci 395.

    10
  4. Raspunsul este 395.

    Grupa 1 este formata din numere a caror cifre insumate este 1 (10=1+0, 100=1+0+0, 1=1+0+0+0).
    Pentru grupa 17 (suma cifrelor sa fie 17), avem 95=9+5 (12) si mergem in sus 195, 295, 395=3+9+5 (total 17).

    Sirul initial nu contine decat multipli de 5!

    00
  5. E chiar logic, în ciuda majorității răspunsurilor de mai sus.

    Din șir se vede că numărul trebuie să fie multiplu de 5.

    Asta înseamnă că ultima cifră trebuie să fie 0 sau 5. Noi avem nevoie de cel mai mic număr posibil, deci alegem cifra unităților 5, altfel ar trebui să folosim cifre mari pentru zeci și sute.

    Numărul este deci de forma ab5.

    Ca să ajungem cât mai repede la 17, trebuie ca cifra a doua să fie cât mai mare, deci 9. Dacă ar fi 8, ar trebui să creștem sutele cu o unitate și n-ar fi ok.

    Deci a95. 9+5 = 14, deci prima cifră este 3. 395.

    Problema nu este chiar dificilă, ci doar exprimarea enunțului. În clasele mici se face matematică despre divizibilitate și numere de forma abc, sunt tot felul de probleme care-ți cer să găsești numere de forma abba, abc cu proprietățile următoare etc. Doar că nu mai suntem noi obișnuiți cu ele.

    Scopul lor este să te învețe să gândești, nu să înveți matematica în sine.

    00
  6. 170 nu e bun fiindca face parte din grupa 8. Cerinta precizeaza cel mai mic numar din grupa 17.

    00
  7. Exprimarea nu este cea mai fericita. Problema nu e grea. Exprimarea este.

    00
  8. Nici nu merita sa imi bat capul..Pentru mine asta e pe alta limba..Ma mir ca reusesc copii din generala sa faca fata la programa scolara…

    00
  9. Am incercat sa ma gandesc ca sa pot da un raspuns celei de a doua intrebari insa mi-am dat seama ca imi va lua mai mult de 5 minute ceea ce nu mi se pare normal avand in vedere ca am 21 ani si problema in cauza este de clasa a 3-a.

    00
  10. la a doua intrebare: 89?

    00
  11. NOU
    #11

    Dar Zoso, ai aratat doar o parte..ia vedeti ce a mai fost in acelasi test…

    00
  12. 395 ?

    00
  13. Stau si ma uit de 5 minute la enunturi. Nu inteleg ce se cere, ce sa mai rezolv..

    00
  14. nu e 395 ? :)

    00
  15. 395 ar trebui sa fie la b)

    :D

    00
  16. 89? Cam greu pentru clasa a 3-a.

    00
  17. pentru clasa a treia mi se par cam grele, dar se pot face.nu cumva in clasa a treia se face table inmultirii? ce le chinuie mintea cu asa ceva

    raspunsu la 2 ii 395(sper)

    00
  18. 89, dar nu prea merge la clasa a treia.

    00
  19. 395.
    Aia care se ocupa de educatie ar trebui inpuscati. (sic!) Numai dupa ce sunt electrocutati bine cu capul in cada.

    00
  20. Formularea e cam tampita. Raspunsu e 98.

    00
  21. 17 sau 170 :)

    00
  22. 395. Numarul trebuie sa fie divizibil cu 5, deci ultima cifra e 0 sau 5. Pentru 0 aveam doar combinatiile 890 si 980.
    Pentru 5 avem combinatiile: 395, 485, 575, 665, 755, 845, 935.
    Dac-ai terminat clasa a4-a, e jenant de simplu.

    00
  23. La al doilea enunt e numarul 89.

    00
  24. La unele concursuri sunt probleme mai grele ca astea de la clasa a II-a.

    Subiectele afisate de tine sunt banale, dar sunt atipice. Concursurile serioase nu se bazeaza pe calcule si probleme clasice ci pun copiii in situatii noi.

    Asa ca orice comentariu pe aceasta tema e neavenit mai ales atata vreme cat nu ai un contact direct cu copii din clasa a III-a.

    Si ca idee, la pct. 2 rezultatul e 395.

    00
  25. @chriscross: Ca toti stiu sa calculeze; iar cele 3 puncte sunt facute ca sa-i departajeze pe cei buni.

    O alta modalitate e prin incercari. Plecand de la ab5 propus de nwradu, inseamna ca a+b = 12. Apoi se scriu, pur si simplu, combinatiile care dau 12 si se termina cu 5…

    0 12 5 clar nu e bun, la fel si 1 11 5 si 2 10 5; iar urmatorul e 395

    00
  26. Cei care ati raspuns orice in afara de 395 si ati trecut de clasa a 3-a, va rog sa va dati o palma !

    00
  27. Si uite asa dupa 16 ani de scoala n-as trece nici macar de clasa a 3-a…

    00
  28. b). 8 k=17 => 1+7=8

    00
  29. mda acuma @designeru cred ca o nimerit-o cu 170 ca ii si divizibil cu 5 si mai mic nu se poate
    @Diana si eu credeam la fel…pana am vazut ca se poate mai mic…170

    totusi acuma am vazut in poza ca ii subiect de la evaluare in educatie care se vrea un fel de olimpiada pentru tot poporul adica subiecte mai usoare in general si ultima cerinta sa fie picata din cer

    00
  30. nu cred ca se pune problema cati pot sa rezolve problema ci cati citesc atent enuntul!

    @foka, victor si restul cu numere aiurea:
    care parte din „se da sirul: 5, 10, 15… 995, 1000” nu o intelegeti?

    00
  31. clasa a 3a?… Asa ajungem noi buni in toate, profestionisti in nimic

    00
  32. Unii de mai sus se plang ca e greu pentru clasa a 3-a dar nu sunt in stare sa inteleaga ce numere apartin unui sir.
    Daca sunt divizibile cu 5 cum sa zici ca 89 apartine acestui sir?

    00
  33. @Adrian, @Foka, @VladM, @Victor: trebuie sa fie multiplu de 5, voi nu cititi enuntul? =))

    00
  34. Nu e nici 170 pt ca suma cifrelor nu e 17. Singurul raspuns corect e 395.

    00
  35. @un muc: Acum am realizat greseala. Nu luasem in calcul conditiile de la inceputul problemei. E 395.

    00
  36. Ai de capu’ meu…eu nu mai fac copii! Cum dracu sa ii ajuti la teme?

    00
  37. Hai ca nu pare chiar atat de complicat.

    Prima cerinta e clara, iar a doua iti spune practic sa afli cel mai mic numar, multiplu de 5, a carui suma a cifrelor sa fie 17. Numerele multiple de 5 au ultima cifra fie 0, fie 5. Daca ar fi 0, numarul ar fi 890, iar daca ar fi 5, numarul ar fi 395. Cum 395 este mai mic decat 890, atunci solutia e 395. Sau gresesc eu undeva?

    Chiar daca am trecut de mult de clasa a treia, nu am folosit cunostinte pe care nu le aveam atunci, ba din contra, atunci erau mai „proaspete”.

    00
  38. Mai sus nu am fost foarte clar.

    Am vrut sa spun ca sunt concursuri la care, chiar si la clasa a II-a, subiectele sunt mai dificile ca acesta.

    Zoso, tocmai de la tine care in general esti un adept al seriozitatii scolare/universitare/personale nu ma asteptam la genul asta de articol.

    00
  39. de ce se dau 5 puncte pentru a si doar 3 pentru b?

    00
  40. NOU
    #44

    Normal că-i 89 la #2. 8+9=17 şi 89 se găseşte în şirul iniţial de numere.

    70…75…89…90….

    00
  41. lol @ cititorii de zoso.ro .
    b) – ul este pentru a departaja elevii f. buni de cei buni. Sunt o gramada de teste care au o intrebare din asta mai grea cu punctaj f. mic.
    Daca va uitati mai atenti, vedeti ca intrebarea usoara are 5 pcte, iar cea grea 3 pcte.
    Cel mai probabil urmeaza numai intrebari usoare, dar deh, hai sa fotografiem doar prima parte si sa futem un cal in p*zda cu senzationalu’.

    00
  42. Cititi enuntul! Suma cifrelor trebuie sa fie k, iar la punctul 2, k = 17. Deci nu are cum sa fie 170, caci 170 face parte din grupa 8. Dupa cum s-a spus anterior, raspunsul este 395.
    Cea mai grea matematica mi s-a parut cea de clasa a4a…

    00
  43. 115!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    00
  44. Vroiam sa zic si eu ceva, dar @nwradu a zis deja tot ce era de zis :)
    Problema nu e ciudata pentru clasa a 3-a, ciudat e ca sunt atatia pe-aici care au raspuns gresit :(

    00
  45. *atent

    00
  46. astea chiar ca sunt grele. deci nici de clasa a 3-a nu trec, la bacalaureat n-am nicio sansa :)

    00
  47. ce ma mira (amuza) e numarul urias de raspunsuri gresite de aici, aparent si o suma simpla de cateva numere a devenit ceva complicat.

    si ca un exemplu personal, de fiecare data cand angajez pe cineva ii pun sa faca un test simplu: sa calculeze cat inseamna x% dintr-o suma oarecare.

    minim 50% din candidati nu stiu sa calculeze asa ceva, toti avand studii superioare, evident.

    Pai nu ar fi pacat sa nu le dai credite oamenilor astora? dobanda e cat vrea banca, oricum jumatate nu se vor prinde :)

    00
  48. Bravo nwradu, asa trebuia explicata problema.
    Cine a zis 89 sau 170 sau alta prostie sper ca v-a dat de gandit.

    00
  49. @thundermar
    Subscriu la parere.
    89 nu este bun pentru ca nu este divizibil cu 5 -> nu apartine sirului.
    Cand suma cifrelor numerelor 17,170, etc. va fi 17 eu ma impusc.
    Se comenteaza despre programa grea la clasa a 3-a dar oameni maturi nu stiu sa citeasca un enunt sau sa faca o adunare banala.
    Aici, printre comentarii, se vede cel mai clar rezultatul reformelor si a Bacalaureatului marca Andronescu/Marga.

    00
  50. @Lalina Suma cifrelor trebuie sa fie 17 nu 8. Daca era 8, 35 era mai mic decat 170! Raspunsul este 395.

    00
  51. NOU
    #55

    Prima cerinta este rezolvata deja :)

    A doua cerinta:
    Grupa I contine numerele care au suma cifrelor 1;
    Grupa a II-a contine numerele care au suma cifrelor 2;
    Grupa a III-a contine numerele care au suma cifrelor 3;
    …………………………………………………………………………….;
    Grupa a XVII-a contine numerele care au suma cifrelor 17.
    Cel mai mic numar din grupa care contine suma cifrelor 17 este 485.

    Alte pareri? :)

    00
  52. nwradu, daca gindeai asa si la a 3-a, felicitari! :) eu nu mai tin minte cum eram intr-a treia :(

    00
  53. E 395 . E trist ca vad o sumedenie de alte raspunsuri . E o problema de adunare si un pic de logica.
    Cum spunea cineva mai jos , simpla dar atipica . Si da , mi se pare ceva ce in clasa a 3a ar trebui facut .

    Imi vine sa rad cand vad rezultate precum 89 si 170 . Dragii mei , voi cei in cauza gura mica , cand nici sa citesti un enunt nu esti in stare nu ai nici un drept sa critici programa scoalara a clasei a 3a .

    Nu de prea multa scoala suferim , ci de prea putina . A se vedea cati idioti cutreiera pe strazi .

    00
  54. Deci intrebarea e de la un concurs de matematica tinut de fundatia evaluare in educatie, nu e de la scoala.
    Din cate am vazut este unul dintre cele mai bune concursuri dpdv subiecte iar probabil acest exercitiu este unul din cele grele care sa faca departajarea intre sutele de participanti.

    Ca si comparatie e un fel de subiect la o olimpiada de matematica particulara (la „stat” incepe olimpiada din a 5-a)

    00
  55. Uite asa iti scade ratingul pt reclame cand se dau in stamba cititorii.

    00
  56. Mi-am adus aminte de ce traiesc cu impresia ca atunci cand eram mic mi-a placut matematica desi acum o urasc. Chiar mi-a placut, problemele de genul asta faceau diferenta dintre elev si planta.

    Totul a fost ok pana in facultate, unde am luat o supradoza de matematica. Inca nu-mi vine sa cred ca la un moment dat puteam sa iau o carte dinaia de analiza matematica sau ALGAD si sa rezolv o mare parte din aplicatii.

    Inca nu-mi dau seama daca matematica din facultatea de inginerie se aplica undeva in afara de cercetare sau doar e o proba de rezistenta si gandire. Cel putin pentru mine, matematicile astea au fost provocarea suprema, nu cred ca poate exista ceva care sa-mi suprasolicite creierul mai mult. Nu ca mi-as mai dori asa ceva …

    00
  57. Problema de clasa a patra. Rezolvati fara sistem de ecuatii cu N necunoscute, prin metoda segmentelor, pe intelesul unui copil de 10 ani ce nu poate intelege notiunea de necunoscuta x.

    O vulpe urmareste un iepure care este inaintea ei cu 100 sarituri (de-ale iepurelui). Cate sarituri trebuie sa faca vulpea ca sa ajunga iepurele, stiind ca: pe cand vulpea face 8 sarituri, iepurele face 9 sarituri, dar ca 4 sarituri ale vulpii fac cat 7 sarituri ale iepurelui.

    00
  58. Textul enuntului e facut ca pentru facultate aproape, sa stai crucis pana intelegi ce vor de fapt de la tine. Cerintele sunt de fapt simple, dar exprimarea cu grupe cu sume de „k” este complicata rau.
    Si eu am cazut in capcana 89 pentru ca nu am inteles tot ce vrea de la sufletul meu. Pe urma am luat-o dupa cateva idei:
    – numarul trebuie sa fie cat mai mic, deci cifra mare trebuie sa fie pozitia a doua
    – numarul trebuie sa fie cat mai mic, deci avem numere dintr-o cifra care fac 17? nu. avem numere din 2 cifre a caror suma da 17? da, 89, dar nu e bun. avem numere din 3 cifre a caror suma da 17? da, se termina cu 95 si nu e 195 sau 295.

    00
  59. @nwradu. Corect. Si corect explicat.

    Problema nu e chiar complicata, cat mai mult e dificil de inteles textul.

    Si inca ceva: testele de evaluare in educatie, ca cele de mai sus, sunt destul de asemanatoare cu olimpiadele scolare. Sunt complet optionale si se inscrie cine vrea. Se dau sambata la diverse scoli care se inscriu in program (asigura clase si corectia lucrarilor, contra cost – costa 20 de lei inscrierea)

    Sunt adresate nivelului mediu-bun scolar, cu exceptia ultimelor doua-trei puncte, care fac diferenta. Cum sunt si cele de sus.

    @chriscross: de asta se si puncteaza atat de putin subiectele mai complexe. Subiectele mai complexe nu dau decat cam 10 puncte din 100, desi la prima vedere ai spune ca nu e corect.

    Adica un elev bun face 80-90 de puncte din 100. Doar unul caruia chiar i se invart rotitele trece de 90 de puncte. Cei care trec de 90 de puncte sunt cei care or sa mearga mai tarziu la olimpiadele scolare de matematica sau alte stiinte exacte (diferenta e ca la acele olimpiade TOATE subiecte sunt dificile, nu doar ultimele, ca la aceste teste numite „Evaluarea in educatie”)

    Deci, ce e acolo nu e in niciun caz o problema de manual, care se rezolva uzual la clasa a III-a. E doar o problema pe care un copil foarte inteligent o poate rezolva cu bagajul matematic al clasei a III-a.

    Am zis sa pun toata treaba in contextul corect.

    00
  60. Da, problema e putin dificila pentru clasa a 3-a si invatamintul romanesc are multe bube.

    Dar oricum, peste clasa a 6-a si cu o inteligenta putin mai mare decit drooling retard, ar trebui sa fie simpla. Aparent, pentru jumatatea astora de aici, nu e. Sau poate si-au dat intilnire azi aici cele mai intunecate minti din Romania.

    00
  61. De acord cu nwradu. Singura problema pt un copil de 8 ani va fi intelegerea enuntului. Fraza „intr-o grupa K se scriu numai numerele care au suma cifrelor K” ar putea fi neclara, dar din moment ce se da exemplul cu grupa 1, nu vad de ce ar fi o problema grea pt clasa a 3a. Nu e nimic de calculat, e doar logica.

    00
  62. Acesta e pdf-ul cu testul de evaluare complet: http://mate.info.ro/UploadedMaterials/Mate.Info.Ro.2375%20EVALUARE%20IN%20EDUCATIE%2002.03.2013%20-%20Matematica%20-%20Clasa%20a%20III-a.pdf

    Sper să nu fie o problemă faptul că am postat linkul :)

    00
  63. A, si inca ceva. Din cate stiu eu, la nivelul Bucurestiului sunt zeci de copii de clasa a III-a care trec de 90 de puncte la astfel de evaluari. Se pot cauta rezultatele pe site-ul celor de la evaluarea in educatie, care pare sa fie o fundatie patronata de academie sau cam asa ceva.

    00
  64. problema nu prea are toate datele…

    voi presupuneti ca elementele sirului merg din 5 in 5, dar nu spune nicaieri treaba asta. daca e vreo functie care creste liniar, scade liniar, dar la mijloc face vreun giumbusluc neliniar?

    daca zicea ca sirul are formula 5n unde n ia valori de la 1 la 200, rezultatul ar fi fost 395, altfel, fara formula sirului nu se poate rezolva.

    00
  65. @gogu: nu, probabil că o gândeam prin încercâri multiple, dar țin minte că problemele de divizibilitate și forma numerelor mi s-au părut mereu destul de simple.

    De exemplu puțini mai știu că dacă suma cifrelor unui număr este multiplu de 3, atunci tot numărul este divizibil cu 3.

    342270 > 3+4+2+2+7+0 = 18, care e divizibil cu 3, deci întreg numărul este.

    00
  66. M-am cam speriat de numarul „maturilor” de pe-aici care nu au putut interpreta corect enuntul problemei. Si ne asteptam cu oameni de-astia sa facem proiecte „de oameni mari”.

    Buna ideea unui ante-comentator cu verificarea la interviu a unor operatii banale, s-ar putea sa avem surprize la unii si cu o banala adunare de fractii.

    On topic – genul asta de intrebari nu sunt facute neaparat sa descopere genii in matematica ci mai degraba sa ii invete sa fie atenti si sa interpreteze corect un enunt voit mai dificil. Daca problema ar fi fost formulata „gasiti cel mai mic numar de 3 cifre care este divizibil cu 5 si are suma cifrelor 17” rata de rezolvare ar fi fost evident mai mare, dar atunci care mai era frumusetea?

    Da, corect e 395, nu mai insistati cu 89, 170 si alte labareli. E loc pentru voi la McDonald’s, acolo trebuie doar sa stii sa bati la casa de marcat.

    00
  67. mai evaluare in educatie ii doar o „olimpiada” mai mica pentru cine vrea sa se verifice ce a invatat la clasa subiectele fiind foarte usoare, doar 1-2 cerinte sunt peste nivelul mediu al unui elev, pe cand colo la olimpiada oficiala toate sunt peste nivelul mediu.
    o alta diferenta ar mai fi faptul ca rezultatele de la evaluare in educatie nu ti se iau in considerare nicaieri, aici ma refer pentru clasele 10-12 si admiterea la facultate,de exemplu celor de la Poli din cluj le este fix cat negru sub unghie cat ai facut la evaluare in educatie ca nu se ia in considerare ca si olimpiada, pe cand colo la olimpiada un loc la faza judeteana iti asigura un loc la Poli, asta fiind doar un exemplu despre diferentele dintre cele doua

    00
  68. In comentariul meu anterior, recomandarea de job din final era pentru comentatorii care insistau sa isi sustina corectitudinea raspunsului (gresit). Sunt convins ca exista o multime de oameni exceptionali in alte domenii, dar carora matematica nu le spune mai nimic – acelora imi cer scuze daca s-au simtit cumva vizati de mesajul meu.

    00
  69. Sa nu uitam ca respectivii elevi au facut cel putin 30 de probleme asemanatoare (chiar si pe asta) deja la cursuri! Noi mereu primeam probleme care le facuseram deja, iar una primita si nefacuta era pt. 10 cu stelutza :)

    00
  70. *imi – le

    00
  71. NOU
    #75

    Rectificare: calculand, am omis din sirul 390-400 pe 395. Deci, varianta corecta este 395: 3+9+5=17. Am ales totusi calculul aritmetic pentru ca acesta reprezinta metoda de lucru in clasele primare.

    00
  72. Raspunsurile date pana acum cred ca ilustreaza cel mai bine pe roman.
    El nu e prost ci doar sta prost cu logica (nu prea deosebeste capul de coada) si e superficial (de ce sa citeasca cu atentie enuntul). Drept urmare pt multi de aici procesul a fost urmatorul:

    „-Aha, deci 17 zici sa fie suma. Pai 89..gata frate. Asta e!
    -Aaa…zici ca e din sirul ala care e din 5 in 5. Bun atunci..pai 17, 17….a stai asa ca daca pun un 0 e divizibil cu 5. Gata bai, merge!
    -Ce? 170 nu are suma cifrelor 17? Ai sa-mi bag….Ia mai duceti-va in …. cu problema voastra cu tot, ca enuntul e scris naspa si e si cam greu pt clasa a 3-a!!”

    In rest toate bune si frumoase.

    00
  73. @finch – nu puteai sa gasesti o problema cu numere intregi? din ce-mi aduc aminte in clasa a 4-a nu se fac numere cu virgula (s-ar putea sa ma insel). mie mi-au iesit 163.3 salturi ale vulpii (aprox)

    00
  74. ala-i dat in bobi, nu matematica.

    00
  75. Hai ca-i simpla; avem 2 sau 3 cifre cu ultima cifra 0 sau 5 si suma totala 17. Daca ar fi un numar din 2 cifre am avea „x0” sau „x5”, imposibil cu suma 17. Deci ajungem la un numar cu 3 cifre cu suma totala 17 si ultima cifra 0 sau 5, adica un „ab0” cu a + b = 17 sau „ab5” cu a + b = 12. In primul caz „a” nu poate fi mai mic decat 8 deci merita sa eploram si al doilea caz („ab5”). In acest caz din motive evidente „a” nu poate fi mai mic decat 3 deci b = 9. Rezultat = 395. Nu stiu insa daca as fi facut-o in clasa a 3-a.

    00
  76. @finch: Ne-am pus tot biroul pe rezolvat problema ta: 180 de sarituri de-ale iepurelui sau 160 de-ale vulpii.
    Rezolvarea la nivel de a 4-a e asa: in timp ce iepurele face 9 sarituri, vulpea face 8 de-ale ei care au ca lungime 14 de-ale iepurelui. Deci, la fiecare 9 sarituri efectuate de el, iepurele pierde cate 5 din cele 100 pe care le avea la inceput. Deci, dupa 20 de grupe de cate 9 sarituri iepuresti (adica 180), vulpea isi va servi cina.

    00
  77. vaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiii, ce de lume desteapta :) scrie undeva puisorilor ca fiecare numar trebuie sa apara doar intr-o singura grupa??? nu scrie!!! scrie doar ca, si repet, doar ca numarul grupei trebuie sa reprezinte suma cifrelor numerelor care fac parte din grup……. deeeeeeeeeeeeciiiii: raspunsul este 160! hai, v-astept cu explicatii :)

    00
  78. @finch: la nivelul clasei a IV-a, problema se rezolva cu ajutorul metodei grafice. 160 e raspunsul.

    00
  79. Profesorul care a conceput enuntul ar trebui sa dea un examen la limba romana.Daca il ia,atunci mai vedem dar tare teama imi e ca nu….

    00
  80. @add: în matematică se folosesc notații de genul ăsta și e evident ce anume se vrea. Dacă un enunț spune că a = 1..n nu stai să te întrebi dacă cumva 15 lipsește sau dacă 7,2 e parte din șir.

    00
  81. Funny sunt si cei care dau raspunsul corect, ca si cum nu ar fi evident. Adica nici nu stiu ce e mai penibil, sa nu stii raspunsul corect sau sa-l stii si sa te crezi foarte inteligent ca ai deslusit o problema de clasa a 3-a.

    In multe comentarii de mai sus se simte ce inseamna scoala in romania, cum se invata cu adevarat. Undeva la 80% din cei care ies din liceu abia pot citi si socoti. Nu mai spun cat sunt in stare sa inteleaga dintr-un text banal.

    In facultate se copiaza in masa, deci mare lucru la intelect nu se mai adauga. Si ajungi la peste 20 de ani sa fii semihandicapat fara macar sa iti dai seama si sa crezi ca problema nu e la tine ca nu poti rezolva niste subiecte de scoala primara, ci ca subiectele sunt prea grele.

    00
  82. M-ai făcut să mă simt mai bine gândindu-mă că în clasa 5-a am fost printre primii pe județ la olimpiadă. Îmi ziceam că n-ar trebui să trăiesc din trecut, dar știu că erau probleme mult mai complicate acolo. Iubeam matematica aia. Am iubit-o până am ajuns la liceu și am dat peste o grămadă de căcaturi ce trebuiau memorate.

    Cu toate astea mă țăpii și eu inițial și mă gândeam că e 89 răspunsul.

    Cum zicea Picasso, copiii se nasc artiști, problema e să rămânem așa.

    00
  83. hmm, m-a pus pe ganduri problema

    00
  84. NOU
    #88

    Fraților, am înfrânt !!! Răspunsul este 395 ! M-am gândit singur, cu capul meu ăla dăștept și frumos. Am rezolvat-o prin metoda prostatei. Unde îmi colectez premiul surpriză ?

    În ce privește antevorbitorii care au dat alte răspunsuri, e cât se poate de clar că discutăm de nematode inevoluate, ameobe muciloaginoase care fac umbră pământului doar pentru a vota USL. Din cauza voastră sunt sărac !!!

    00
  85. @nwradu: Frumos explicat, exact ce voiam si eu sa spun. Idea e ca e un pic mult pentru clasa a 3-a, adica pentru un adult care are cat de cat logica e usor, eu, in clasa a VIIIa, cu 4 olimpiade nationale de matematica si chimie la fel, dar la clasa a IIIa e cam abstract.

    00
  86. e triste dom’le, ce sa mai…
    hai ca daca mai pui doua, trei intrebari din astea, poate demonstram si ipoteza lu’ riemann aci pe blog…

    00
  87. Nu-mi vine sa cred, chiar nu ma asteptam sa greseasca vreunul. Nu stii, te abtii. Dar aia cu 17,170, 89, m-au dezamagit profund. Inclusiv cei care au incercat sa „corecteze” pe altii.
    Grav, foarte grav. Sunt in soc.

    00
  88. spuneti ce vreti… chestiunea ingrijoratoare nu e faptul ca niste adulti n-au stiut raspunsul unui exarcitiu de matematica de clasa a 3-a, ci faptul ca „vorbesc” (posteaza) inainte sa se asigure de raspunsul corect. proverbul ala cu „te-a luat gura pe dinainte”.. stiti voi care-i treaba cu respectivii.

    00
  89. ai probleme? nu am exercitii !

    00
  90. Nici gand sa mai intru pe aici stiind ca 99% din persoanele care intra aici nu stiu sa rezolve o problema de a 3a. Ba chiar vin unii si se lauda ca au gasit unicul rezultat, 395. De iluminatii (bold si caps on) cu 17 si 170 nu mai zic nimic…

    28 de thumbs up?? : „Cei care ati raspuns orice in afara de 395 si ati trecut de clasa a 3-a, va rog sa va dati o palma !”

    00
  91. @RoLitoral: mai revizuieste operatia 9+5 ..si-apoi mergi in sus :)

    00
  92. @vlad1, @rumbu
    Corect, ati rezolvat. Dupa ce am rezolvat cu un sistem de ecuatii, deh, obisnuinta, am trecut la metoda grafica si in vreo 5 minute am gasit solutia pe intelesul copilului caruia i-am expus apoi demonstratia. Chestia e ca obisnuinta algebrei de liceu e paguboasa cateodata, creierul nu vede decat calea obisnuita, adica cea grea.

    00
  93. Si uite asa iti dai seama ca fii-tu va deveni inginer. Daca suma cifrelor primului sir e 1 atunci sirul al 17-lea va avea suma numerelor 17 – logic. Apoi dureaza sub 30 secunde sa iti convingi creierul ca numarul trebuie sa mai fie si divizibil cu 5.

    00
  94. Un copil de clasa a 3-a si de nota 10 rezolva problema de mai sus fluierand. Ceilalti sunt de nota 7. Sau poate mai sunt si unii care nu ar rezolva nici primul punct (vazand comentariile de mai sus, nu m-as mira).

    00
  95. “Cei care ati raspuns orice in afara de 89 si ati trecut de clasa a 3-a, va rog sa va dati o palma !” :D

    Raspunsul este 89. Faptul ca un sir este definit prin primele N numere si ultimele M numere nu inseamna ca ai suficiente informatii ca sa poti sa gasesti regula dupa care e construit.

    In enunt nu se specifica clar ca numerele trebuie sa fie divizibile cu 5. Ii rog pe toti cei care au raspuns 395 (matemeticieni si ingineri) sa gaseasca urmatorul numar din sirul asta:

    1 2 3 4 5 6 7 8 …

    E usor, nu?

    PS. Daca la ruleta a fost de 5 ori consecutiv „rosu”, urmeaza „negru” ?

    00
  96. NOU
    #100

    @gigi b , foloseşti prezervativ, da? :)

    Ai primit capetele şirului ca să poţi să-ţi dai seama de un pattern pentru a putea determina care ar fi elementele lui.

    Dacă uitându-te la şirul ăla nu-ţi dai seama instant că vorbim de divizibilitatea cu 5, e nasol.

    Sau mă rog, tu ai dreptate. Cum demonstrezi că 89 face parte din şir? Ai putea să foloseşti deducţ…oh wait.

    00
  97. Bag si eu o fisa. Pt k 17 optez si eu pentru 395. Mi se pare problema noastra ca nu stim sa rezolvam exercitii de clasa a 3a si foarte bine ca plozii nostri invata dupa alte standarde.

    00
  98. cred ca pentru k17 mai bine optezi pentru 179.

    00
  99. @Andrei

    Misto asta cu prezervativul :))

    Pot sa demonstrez foarte simplu ca 89 face parte din sir pentru ca sirul nu are nici o regula. Iar scopul problemei nu era sa gasesti regula. Ea trebuia specificata si nu trantite niste numere, acolo, cu „…” intre ele.

    Daca primele numere sunt div. cu 5, atunci toate sunt – asta nu e matematica, e alba-neagra.

    O problema bine definita are un enunt clar care nu lasa loc de interpretari (ca astea ale mele :) ) mai ales cand vorbim de matematica.

    Daca te crezi smecher, completeaza sirul dat de mine. :))

    wow, am luat-o razna. am ajuns sa trollez pb de clasa a 3-a

    00
  100. NOU
    #104

    Atunci care mai e scopul şirului şi de ce nu vorbim de şirul numerelor naturale sau de toate numerele între 1 şi 1000?

    00
  101. Pai asta zic si eu. E o problema prost scrisa, intortocheata, care nu are legatura cu matematica . Nici macar nu pot sa zic ca tine de atentie, pentru ca solutia „corecta” poate fi atacata de trolli :D.

    Apropo, cel putin pana acum, cel mai mic numar ( > 0) care respecta b) e 0.0(0)89 si se incadreaza perfect in ‘sir’, culmea.

    00
  102. pai ar fi de rezolvat asa:
    1+X+0=17
    1+X+5=17
    2+X+0=17
    2+X+5=17
    3+X+0=17
    3+X+5=17
    s.a.m.d.
    X trebuie sa aiba o cifra, deci la 3+X+5=17 -> X=9 ne cam oprim. R: 395
    Ecuatii cu o necunoscuta sunt chiar simple pentru clasa a 3-a in ziua de azi, Exista si probleme mult mai grele decat asta!

    00
  103. E o problema de logica destul de simpluta:
    suma cifrelor = 17, ultima cifra = 0 sau 5.
    Avand in vedere ca ultima cifra e cea mai putin semnificativa (cifra unitatilor) – o alegem pe 5 (pentru a avea cel mai mic numar preferam ca cea mai putin semnificativa cifra sa fie mai mare).
    17 – 5 = 12, deci suma primelor doua cifre trebuie sa fie 12.
    Alegem in continuare cea mai mare cifra pentru cifra zecilor (9) de unde rezulta ca cifra sutelor ar fi 3.
    Deci rezultatul e 395 si nu e nevoie de ecuatii, doar de:
    – a cunoaste structura numarului – sensul cifrei unitatilor, zecilor, sutelor
    – adunare si scadere (operatii aritmetice)
    – gandire logica

    00
  104. Pentru k17 – cel mai mic numar nu este 89?

    Partea a doua a problemei mi se pare exagerata pentru clasa a II-a

    00
  105. 0.0(0)89
    ..adica ai zero pana la cap si dupa 89?

    gigi b are dreptate. Evident sirul era de forma 5 10 15 20 25 89 995 1000.
    Si evident este gresita problema, ca nu foloseste semne d-alea frumoase, gen sigma

    00
  106. Mda, nu am fost atent, numerele din sir cresc din 5 in 5.

    In acest caz alegerea mea ar fi 395.

    00
  107. @ioana
    ce culoare ai la par ?
    seria ta este …… 165, 175, 179, 180, 185…. ?

    00
  108. Iar pentru cei care se plang de enunt, spuneti drept, sunteti cei care atunci cand vi se intoarce plodul cu 4 acasa va plangeti de profesoara in loc sa il puneti la munca.

    00
  109. Dați-vă la o parte c-a venit comentatorul fotbalist să rezolve problema!

    Dacă cifrele din grupa 1 adunate au suma 1, (100, 1000, 10000), atunci cifrele din grupa 17 adunate trebuie să dea 17. Deci cel mai mic număr din șirul respectiv este 575 :D

    Stau jos, am luat 4?

    00
  110. Dacă mă gândesc mai bine și 395 e bun :))

    00
  111. Stai jos Toma, nota 4. Sa nu iti mai bati copilul cand vine cu 5 sau 6 :)

    00
  112. „Pot sa demonstrez foarte simplu ca 89 face parte din sir pentru ca sirul nu are nici o regula. Iar scopul problemei nu era sa gasesti regula. Ea trebuia specificata si nu trantite niste numere, acolo, cu “…” intre ele. ”

    Multimile se predau la gimnaziu. Divizibilitatea la fel. In contextul unei probleme de matematica de scoala primara, regula e bine specificata. Asta daca nu esti imbecil sau troll.

    00
  113. NOU
    #117

    170

    00
  114. eu totusi nu cred ca e problema de matematica, mai mult una de logica

    la problema asta, eu am raspuns „89” cam dupa 30 de secunde, apoi am vazut „confirmarile” in comentarii si apoi un 395 si inca unul si tot asa pana am vazut si explicatia cu multiplu de 5

    din cate tin eu minte nu prea existau probleme care sa ma incurce prin gimnaziu, asta cred ca e una de-aia la limita logica> matematica, pt. ca nu e vorba de multimi *cum zicea (neaorin) aici ci de siruri care nu se invata in gimnaziu ci prin liceu. dar eu am terminat acum vreo 8 ani facultatea deci nu prea mai stiu ce se papa prin gimnaziu/liceu momentan

    00
  115. ce dobitoci pot sa fie aia care spun ca „ce daca e scris 0 5 10 15 … 995 1000, asta nu inseamna ca e o regula ca merg din 5 in 5 numerele” =))) dumnezeule mare, cat de penibil si de inapt si de chiulangiu de la scoala sa fii, sa poti spune asa ceva? Nici macar 4 clase n-au unii, sau scoala e atat de departe de ei…

    00
  116. Problema mi se pare foarte dificila pentru un elev de clasa a 3-a (daca e pe bune treaba asta) si imi imaginez ca e nevoie de macar un elev de clasa a 7-a/8-a pentru a o rezolva.

    Rezolvarea ar suna cam asa

    xyz – cel mai mic numar

    z poate fi 0 sau 5. Pentru z=0 avem nevoie ca x + y = 17 adica numarul 890 sau 980.

    Pentru z = 5 avem nevoie ca x + y sa fie 12. Ca x si y sa fie cifre (0..9) si suma lor sa fie 12 avem mai multe variante:

    3 + 9 -> numarul 395
    4 + 8 -> numarul 485
    5 + 7 -> numarul 575 etc

    Prin urmare 395 e varianta corecta. Cum ziceam nu mi se pare problema de clasa a III-a…..

    00
  117. „Pot sa demonstrez foarte simplu ca 89 face parte din sir pentru ca sirul nu are nici o regula. Iar scopul problemei nu era sa gasesti regula.”
    1.Cauta rapid pe google definitia unui sir si revino-ti! Sir=progresie de nr.reale aranjate dupa o anumita regula. N-are regula, nu e sir.
    2. Poate imi explici si mie cum poate numarul 0.(0)89 (si nu cum ai scris tu 0.0(0)89 ) apartine unui sir crescator de numere NATURALE, al carui prim termen este 5!

    00
  118. @Anca
    Stai linistita, el are senzatia ca numarul 0.0(0)89 exista, evident fals, nu e nici natural, nici intreg, nici rational, nici irational, nici real, nici imaginar
    P.S. daca vrei sa transmiti ideea cat de cat valabil (desi nu e un raspuns corect pentru sirul asta sau oricare altul), poti incerca 89 * 10^(-x) cu x tinzand la infinit, macar ar fi clar ca e o limita

    00
  119. NOU
    #123

    Am facut in java rezolvarea :) . E 395.

    package Tests;

    public class Lab01 {

    /**
    * @param args
    */
    public static void main(String[] args) {
    final int BUFFER = 5;
    int min = 1000;
    int[] sir = new int[201];

    for (int i = 1; i <= 200; i++){
    sir[i] = i * BUFFER;
    }

    for (int i = 1; i sir[i]){
    min = sir[i];
    }
    }
    }

    System.out.println(min);

    }

    public static int digitSum(int number) {
    int swap, sum = 0;
    swap = number;
    while (swap != 0) {
    sum+=swap%10;
    swap/=10;
    }
    return sum;
    }
    }

    00
  120. Felicitari ! Poti trece in clasa a 4-a :))

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.